PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Subaplar ile ilgili benim kafama takılan ve birçok kişiye rehber olacak birkaç soru..



brtvrdrl
28 Haziran 2014, 03:35
Cevaplarınızın daha anlaşılır olması açısından sorulara madde madde cevap verirseniz sevinirim..

1) Subap ayarı neden bozulur ?

2) Subap boşluğu gerekenden daha fazla ise bunu nasıl anlaşılır ? ( Motorun titreşimi artar, yakıt artar vs. gibi )

3) Subap boşluğu gerekenden daha az ise bunu nasıl anlaşılır ?

4) Motor ısınınca subap boşluğu artarmı azalırmı ?

5) Motorun sarsıntılı çalışması subap aralığının gerekenden daha açık olduğunun işaretimidir ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:27 ----------

Koskoca forumda bu sorulara cevap verebilecek babayigit abilerimiz vardir elbet. Hepsine cevap veremesenizde bildiklerinize verin yeter :)

serkanADH13
28 Haziran 2014, 03:43
Anladığımız Kadarına cevap vermeye çalışmaya Başlayalım,,,

1:::subap ayarı aşırı zorlanan motorda ısınmanın aşırı derecelere çıktığında metalin genleşmesinden dolayı olur,

2:::Motorun çalışmasında ŞIKIR ŞIKIR SES YAPMAYA başlar,,,

3:::boşluk gerekenden daha az ise motor zor çalışır hele soğukken dahada zor çalışır,,
subap sıkı olduğundan kompresyon olmayaçağından vurdurarak çalışır marş ile çalışmayacak derecede olur,,,

4:::Motor ısınınca motorun subap aralığı duruma göre artabilirde azalabilirde,
artabilir çünki subap sesi başlar,
eğer subaplar çok eski ise subaplar sıkar,,,

5:::Motorun sarsıntılı salışmasındaki ana sebeplerden birisi KARBÜRATÖRdür,
dengesiz alınan hava'da sebepler arasında yer alır,,,