PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 97 oktan benzin



copycat
24 Haziran 2014, 14:11
arkadaşlar istanbul maltepedeyim burada hangi benzinliğe gidersem artık 97 oktan benzinin kalktığını sadece 95 oktan satıldığını söylüyorlar. arabada çok hissedilmiyor ama motorda performans kaybı çok keskin hissediliyor. 97 oktan benzinin artık satılmayacağı doğru mu ve bu nasıl bir saçmalıktır.

Pangea
24 Haziran 2014, 14:20
Bence performans kaybı psikolojik.BÖyle bir oktan farkının bu kadar etkileyeceğini zannetmiyorum ama bir dyno da denemek lazım...

Slang
24 Haziran 2014, 14:40
Ben 95 kullanıyorum.Bir kere shell den 97 aldım motor değişti.Egzoz sesi değişti,gidişi değişti filan dedim tövbe.Ben 95 e alıştığım için 95 kullanıyorum ama 97 kalkacak filan hikaye.Ha belki isim değişirtirirler orasını bilemem ama yurtdışında kalkmazsa buradada kalkmaz.

ramcixx
24 Haziran 2014, 14:52
Ben bir fark göremedim Petrol ofisinde sonra shell almıştım. Arkadaşımın dediği gibi psikolojik olabilir. Yada ne derece gerçek onu bilemiyorum.

Thracian
24 Haziran 2014, 15:02
Yanlış bilmiyorsam yüksek oktanlı benzinler yüksek cc motorlarda iyi performans veriyor ama 250cc ve altı motosikletlere 95 oktan yeterli.Kullanım klavuzunda belirtilen tipte benzini kullanmakta fayda var.Bir de şu tarz bir kaç haber buldum Google amca sağ olsun.Ne kadar güvenilir orasını bilemem.;
http://haber.rotahaber.com/benzindeki-oktan-farki-ortadan-kalkiyor_462792.html
http://www.istanbulhaber.com.tr/benzinde-oktan-ayrimi-kalkiyor-haber-198480.htm

aytacaksel
24 Haziran 2014, 15:05
http://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan_say%C4%B1s%C4%B1

95 oktan daha performanslıdır.

copycat
24 Haziran 2014, 15:26
Yanlış bilmiyorsam yüksek oktanlı benzinler yüksek cc motorlarda iyi performans veriyor ama 250cc ve altı motosikletlere 95 oktan yeterli.Kullanım klavuzunda belirtilen tipte benzini kullanmakta fayda var.Bir de şu tarz bir kaç haber buldum Google amca sağ olsun.Ne kadar güvenilir orasını bilemem.;
http://haber.rotahaber.com/benzindeki-oktan-farki-ortadan-kalkiyor_462792.html
http://www.istanbulhaber.com.tr/benzinde-oktan-ayrimi-kalkiyor-haber-198480.htm

ben de aynısını biliyorum yeni ve yüksek ccli motorlar 97 istiyor deniyor.

XxFatiHxX
24 Haziran 2014, 15:42
95 oktan hız , 97 oktan güç veriyodu heralde

shooter1
24 Haziran 2014, 15:42
kitapçıkta yazan neyse onu kullanın

krd
24 Haziran 2014, 15:42
Türkiye de 97 oktan benzin YOKTUR.

97 diye yazanlar katkılıdır gerçek 97 değildir.

fatek95
24 Haziran 2014, 15:53
95 oktan hız , 97 oktan güç veriyodu heralde

Vışşş. Adaş naptın öyle :) oktan vuruntu ile alakalı bir şeydi. Bilimsel açıklamasını okumuştum zamanında.

Thracian
24 Haziran 2014, 16:15
http://tr.wikipedia.org/wiki/Oktan_say%C4%B1s%C4%B1

95 oktan daha performanslıdır.

Her araca önerilen oktanda benzin en iyi performansı verir dersek sanırım tam olacak.Çünkü 97 oktan önerilen bir araca 95 oktan benzin koymak hem vuruntuyu arttırır hem de buna bağlı performansı bir miktar düşürebilir.Yalnız sanırım 95 ile 97 oktan arasında hem vuruntu hem performans açısından çok abartı bir fark yok.

Lucas
24 Haziran 2014, 16:47
97 oktan 2097'de kullanımdan kalkacak. 95 oktan da ilk kez 1995 yılında kullanılmaya başlandı. 2 yıl sonra üreticiler bu müthiş buluşun yıl dönümünü kutlamanın satışlarını arttıracağını düşünerek hazır yıl 1997 oldu bi de 97 oktan diye bişey çıkaralım kafalar iyice karışsın dediler.
Kuş serisi Tofaş sahiplerinin 95'e normal 97'ye süper gözüyle baktıklarını gören üreticiler.... :P

aytacaksel
24 Haziran 2014, 18:24
Her araca önerilen oktanda benzin en iyi performansı verir dersek sanırım tam olacak.Çünkü 97 oktan önerilen bir araca 95 oktan benzin koymak hem vuruntuyu arttırır hem de buna bağlı performansı bir miktar düşürebilir.Yalnız sanırım 95 ile 97 oktan arasında hem vuruntu hem performans açısından çok abartı bir fark yok.

hondayı örnek verirsek 91 oktan ve üstü der kullanım klavuzlarında. maksimum gücü 91 oktanda alırsınız. demek istediğim aslında buydu. 95 dusuk, 97 dahada düşük performansa yol açar.

HONDAANTALYA
24 Haziran 2014, 23:12
97veya95 oktanın arasında hissedilir bir fark yok aslında.Motosikletin sesi veya gidişatı aslında hep aynıdır ,bu pisikoljik bişey yani:mrgreen:.Son olarakta biliyoruzki , 95 oktan ve 97 oktan fiyatları aynı olmuştu 2 ay önce.O Yüzden fiyatlar aynı olduğundan 2 seçenekten birini kaldırdılar doğal olarak.

tinerci
25 Haziran 2014, 03:35
Benzinli motorlarda sıkıştırma zamanında silindir
içerisindeki yakıt + hava karışımının sıcaklığı
sıkıştırmadan dolayı artar. Bu sıcaklık artışından
dolayı, karışımın zamanından (buji
ateşlenmeden) önce tutuşması vuruntuya neden
olur. Vuruntu motorun performansını düşüren ve de ömrünü azaltan bir durumdur. Vuruntunun olmaması için benzinin daha zor
tutuşması sağlanmalıdır. Benzinin "oktan sayısı"
ne kadar fazla ise o benzin o kadar zor tutuşur.
Bu yüzden yüksek oktanlı benzin vuruntuya
karşı daha dirençlidir. Aynı zamanda benzinin zor tutuşması (yani
oktan sayısının gereğinden fazla olması) da
istenmeyen bir durumdur. Çünkü bujinin
ateşlendiği anda benzinin tutuşması istenir.
Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği
anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur. Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar
"minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin
kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile
vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O
arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz
ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır. Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin
kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar"
gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması
insanlarda psikolojik olarak performansın da
artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük
oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun
performansı düşmektedir. Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95
oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı
benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da
fazlası yukarıda belirtilen sebeplerden ötürü
motorun performansını düşürmektedir.

Vikipedi

KutlayGül
25 Haziran 2014, 13:56
liseden hatirladigim; octane (oktan) 8 karbonlu bilesiklere verilen ad. aldigimiz benzinin yanacagini dusundukleri kisim iste bu 8 karbonlu bilesik kismi. 95 veya 97 karisim icindeki 8 karbonlu bilesigin yuzdesi.
100 oktan benzin konvansiyonel ayristirma yontemleriyle elde edilemiyor ama katkilarla elde edilebilyor.
muhendis kafasiyla konusursam, kitapcikta belirtilenler disindaki karisimda benzin kullanmak her zaman iyi degil. sonucta bu motorlarin belli tasarim parametreleri var ve onun disina cikmak her zaman risktir, ya da gereksiz.

kimya hocamizin her sene yaptigi espriyi de ekleyim: heptan, oktan, boktan :queen:

OrhanGrafik
25 Haziran 2014, 14:05
Ahmet Kural ile Cemcir'in Tam bir Kardeş Payı bölüm açılış klasiği olur muş.. :)

initial-D
25 Haziran 2014, 15:52
95 oktan daha kolay yanar,motorlarımız buna ayarlı olduğundan fabrika değerlerinde ateşlemeyi 95 oktana göre yapar.

97 oktan alırsan daha zor yanan daha fazla sıkıştırma isteyen bir yakıt almış olursun,motorun sıkıştırma oranı sabit olduğu için ateşleme normalde olması gereken yerde yapıldığında benzinin tamamı güzelce yanmayacaktır.bu sebeple vuruntulu çalışacak motora zarar verecek.sürekli 97 kullanılacaksa ona göre rötar verilmesi gerekir

eğer enjeksyonlu bir motorsa heleki vuruntu sensörüde mevcutsa yakıtın kalitesine bakmadan vuruntuyu dinleyerek ideal avans-rötar pozisyonunu beyin ayarlayarak hem ciddi bir performans kaybı yaşatmayacak hemde motora zarar vermeyecektir.motora zarar vereceği noktaya geldiğinde oktan sayısı(90 oktanda olabilir bu,100 oktanda) beyin fI ışığı yakarak stop edecek ve kendini koruyacaktır.

drag yarışlarında veya bazı klasmanlarda özel hazırlanan motorların kullanacağı benzine göre bir motor haritası çıkarılır.buna göre o kalitede benzini yakmaya programlanır ateşleme sistemi ki bu günlük gullandığımız motorlar değil.

kısaca 97 oktan 95 oktana göre daha hızlı daha yavaş daha verimli yada daha verimsiz değildir.motorumuzun ateşleme sistemimizin ayarlayıp tolere edebileceği oktanda yakıt vardır.buda genelde 95tir.

2-3 sene önceydi ankara kalitesiz bir benzin vardı 2-3ay.turbo ve yüksek turbo basıncında gezen modifiyeli bir çok araç kötü düşük oktanlı benzinin erken yanmasından ötürü hararetten piston eritenlere kadar türlü türlü sorunlar yaşamışlardı.çünkü çoğu motor 97 oktana göre daha fazla güç için yazılımlıydı