PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Scooterda acil durum freni yaparken ?



uur52
24 Haziran 2014, 13:34
Herkese sselamlar. Geçen taksicinin U dönüşü yaparken bana çarpmasıyla ilgili konu açmıştım. Öncelikle onun bilgisini vereyim. Tamamen taksici kusurlu bulundu ve masraflar karşılandı. O günden beri bu frenlemeye kafam fena halde takıldı. Eğer frenleme %70 ön % 30 arkaysa acil durumda ayarı kaçırıp ön tekeri kitlemek olası değil midir? Yaptığım kazada duracak mesafe yoktu biraz fazla abanınca ön teker kitledi. O anda arkaya asılsam bi arka teker kayması yaşayıp toparlayabilir miydim acaba diye düşündüm size de sormak istedim.

osis
24 Haziran 2014, 13:46
Anlanttiğinina göre mesafe azmis kitleme olcagi için ikisindede benim fikrim degismezdi orda bende yapilmasi gereken hiz fazla yoksa guvenli düşüşun yolu tabi zor geçmiş olsun allah kimseye kaza bela vermesin ins.

serseric
24 Haziran 2014, 14:42
genelde o kadar acil frenleme yapmamak için uğraşmak gerek aslında.Ama ben genelde scooter'da arkayı sona kadar sıkıp önüde %70 kadar sıkıyorum.Ama tabi bunları aynı anda sıkman gerekir.Sonrasında ise hafif yavaşlayınca önü tam sıkıyorum güzel bir duruş oluyor. Ama yinede boş alanda tam korumalı deneme yapman lazım

Thracian
24 Haziran 2014, 14:49
Herkese sselamlar. Geçen taksicinin U dönüşü yaparken bana çarpmasıyla ilgili konu açmıştım. Öncelikle onun bilgisini vereyim. Tamamen taksici kusurlu bulundu ve masraflar karşılandı. O günden beri bu frenlemeye kafam fena halde takıldı. Eğer frenleme %70 ön % 30 arkaysa acil durumda ayarı kaçırıp ön tekeri kitlemek olası değil midir? Yaptığım kazada duracak mesafe yoktu biraz fazla abanınca ön teker kitledi. O anda arkaya asılsam bi arka teker kayması yaşayıp toparlayabilir miydim acaba diye düşündüm size de sormak istedim.

En başta fren yüzdeleri motosiketlerin tipine dolayısyla ağırlık dağılımlarına göre değişiyor.Mesela cruiserlarda önde fazla ağırlık olmadığı için fren yüzdeleri biraz daha arka frende gibi %60 ön %40 arka gibi.SS lerde ise %80ön %20 arka civarında.Tam kesin rakaları bilmiyorum tahmini konuşuyorum.

Sizin durumuza gelirsek sadece arka fren ağırlık sıksanız fren mesafeniz çok daha fazla uzayacak.Ön fren her tip motorda durma konusunda çok daha etkili bu tartışılmaz bir gerçek.Arka fren ağırlıklı kullanımda belki arka tekerleğin kayması durumunda daha rahat toparlayacaksanız ama bu sefer fren mesafesi uzadığından daha büyük tehlike yaratacak.Fren konusunda kullandığınız motosikletin ağırlık dağılımını frenlerini iyi tanıyıp ön/arka frenlerin hangi miktarlarda dozajlandığında kitlendiğini iyi bilmek lazım.Birde panik freni dümdüz bir hat üzerinde dengeyi kaybetmeden sağa sola yalpalamadan yapmak ön tekerlek kitlense bile dengeyi kaybedip yere düşme olasılığınızı azaltır.

Garip
24 Haziran 2014, 14:51
senin motorda kombine fren var ama dikkat etmelisin. arkayı sıktığında %80 arka %20 ön sıkıyor.. bide ön frene basarsan daha da tehlike olur.. bunu çok iyi ayarlamalısın

uur52
24 Haziran 2014, 14:58
En başta fren yüzdeleri motosiketlerin tipine dolayısyla ağırlık dağılımlarına göre değişiyor.Mesela cruiserlarda önde fazla ağırlık olmadığı için fren yüzdeleri biraz daha arka frende gibi %60 ön %40 arka gibi.SS lerde ise %80ön %20 arka civarında.Tam kesin rakaları bilmiyorum tahmini konuşuyorum.

Sizin durumuza gelirsek sadece arka fren ağırlık sıksanız fren mesafeniz çok daha fazla uzayacak.Ön fren her tip motorda durma konusunda çok daha etkili bu tartışılmaz bir gerçek.Arka fren ağırlıklı kullanımda belki arka tekerleğin kayması durumunda daha rahat toparlayacaksanız ama bu sefer fren mesafesi uzadığından daha büyük tehlike yaratacak.Fren konusunda kullandığınız motosikletin ağırlık dağılımını frenlerini iyi tanıyıp ön/arka frenlerin hangi miktarlarda dozajlandığında kitlendiğini iyi bilmek lazım.Birde panik freni dümdüz bir hat üzerinde dengeyi kaybetmeden sağa sola yalpalamadan yapmak ön tekerlek kitlense bile dengeyi kaybedip yere düşme olasılığınızı azaltır.

Dediğiniz gibi düz yolda çizgisini bozmazdı belki ama taksici dönüşü genişten alınca motoru sağa doğru çevirdim. Kaldırımla taksi arasında kalınca mecburen frene asıldık yoksa bodoslama yandan giricektim taksiye. Gidon biraz sağa yatık olduğu içinde kitlendi. Şimdi düşünüce arka frene asılsam arka tekersola doğru kayacak yanlamasına çarpacaktım taksiye sanırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:53 ----------


senin motorda kombine fren var ama dikkat etmelisin. arkayı sıktığında %80 arka %20 ön sıkıyor.. bide ön frene basarsan daha da tehlike olur.. bunu çok iyi ayarlamalısın

O kazadan kaçış yoktu malesef aramızda 1-2 metre vardı yerler de kumdu. Foto koyayım net anlaşılsın :)

http://i.hizliresim.com/zRXDM4.jpg (http://hizliresim.com/zRXDM4)

amaninmb
24 Haziran 2014, 15:03
arkayı yavaşlamak için , önü durmak için kullanacaksın.
Yer vs değişir illaki asfalt yamulmuştur , ıslaktır , kumdur.
Fren vs sana kalmış öncelikle gözük açık olsun :)

uur52
24 Haziran 2014, 15:09
arkayı yavaşlamak için , önü durmak için kullanacaksın.
Yer vs değişir illaki asfalt yamulmuştur , ıslaktır , kumdur.
Fren vs sana kalmış öncelikle gözük açık olsun :)

Yavaşlamayı durmayı biliyorum hocam. acil durumdan bahsettim yavaşlayacak zaman olmayan frenlemeden.

umurcan
24 Haziran 2014, 15:14
Yavaşlamayı durmayı biliyorum hocam. acil durumdan bahsettim yavaşlayacak zaman olmayan frenlemeden.

hocam size bir hakimiyet + yol eğitimi önereceğim. orada bahsettiğiniz "yavaşlayacak zaman" olmayan durumlara girmemeyi öğretiyorlar çünkü :)
onun dışında bu eğitimlerde bana söylenen en kısa fren mesafesi için arka tekeri kitleyip ön frene artan şekilde yüklenmek.
eğer fren kurtarmıyorsa da yavaşlayabileceğiniz kadar yavaşlayıp engel kaçış manevrası yapmak

geçmiş olsun, en kötü kazamız böyle olsun