PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sıfır R6 mı ? 600 rr mı



drmetehan
25 Mayıs 2014, 22:30
Merhaba
Cbr 250 r kullanıyorum bi suredir 600 cc de r6 takıntım var ,maddi sorunum yok sıfır alıcam, honda 600 rr için daha rahat ve kullanıcı hatasını tolere eder diyorlar? sizce hangi motoru almalıyım? Boyum 1.81 uzun yola cıkmayı severim, hız takıntım yok, yaş 37, şimdiye kadar baskıladıgım bir hayaldi ss motor be artık yaşamak istiyorum... Lutfen tecrubeli kullanıcılardan yanıt alabilirsem... Honda ve yamaha madde madde artı eksi ve sonuç ?lutfen cok tesekkur ederim

sodurlu88
25 Mayıs 2014, 22:38
Zaten cevabı kendiniz vermişsiniz, Honda daha kullanıcı dostu bir motor. Ama bu Yamaha'yı kötü motor yapmaz. R6 çok yüksek devir çeviren bir motosiklet ve oturuşu gidon açısı şehir içi için çok uygun değildir. 600rr ise gaz tepkileri daha yumuşak yada genel olarak yumuşak bir motor. R6 hayalinizdeki motorsa eğer hiç düşünmeden alın, sevmezseniz en fazla 2 binlira zarar eder satarsınız(maddi sorun yoksa) başka bir motor alırsınız. Kolay gelsin...

Burak Süyün
25 Mayıs 2014, 22:46
hayırlısı olsun bence de cevap kendi yazdıklarınızın içinde var r6 sürüşü en zor 600 lük ss diye duydum sürmedim belki değildir belki de öyledir ama araştırmalar yaptığımda internetin yalancısıyım 600rr nispeten ilk 600 lük için daha iyi bir tercih olur yorumları görmüştüm. karar sizin iyi düşünün benim içimde de r6 sevdası vardı fakat yavaş yavaş ss ten uzaklaşmaya başladım

dyavol-77
25 Mayıs 2014, 22:46
600rr tepkileri aynı R6 ile...600rr ivmelenmesi daha iyi,R6'nın top speedi daha yüksek.yedek parça R6 daha uygun 600rr'a göre,y.parça bulunabilirlik 600rr'da daha iyi,R6 da gidon amartisörü yok,600rr'da standart'tır(elektonik-servolu).
Ben olsam R6 alırdım....

ccc67
25 Mayıs 2014, 22:51
Hep hayalimdir 600rr.Son karar 600rr :) teknik ve kullanim bilgim 0 fakat sadece sicak geliyor söylemek istedim :)

COQ
25 Mayıs 2014, 23:19
Hangisi daha ucuzsa onu al.
Performans olarak ikisi de senin için ayni.

ortohnt82
25 Mayıs 2014, 23:19
r6 kullanıcısıyım. ben uzun yolada çıkıyorum şehir içi dolaşmassan sıkıntı yaşamazsın. aslında iki motorunda birbirinden çok fazla farkı yok. şehir içinde süreceksen 600rr da yorar. ben yamaha taraftarıyım tipi daha çok hoşuma gidiyor. zaten sıfır alacaksın git bak hangisi daha çok hosuna giderse onu al. iki motorda ben üzerinde olmasam daha iyi viraj yapar , son hızlarıda daha iyi olur :) bak bakalım hangisini seni daha çok cezbetcek

alper_becker
25 Mayıs 2014, 23:31
Benim motosikletimin gidon turu r6 ile aynı. alışınca problem olmuyor. Hayalinizde hangi motosiklet var ise onu alın.

Ahmet Abi
25 Mayıs 2014, 23:36
r6'da abs yok. 600rr bakın.

alper_becker
25 Mayıs 2014, 23:37
Abs herzaman hayat kurtarmıyor. Hatta abs yüzünden kaza yaptığını söyleyen çok insan var.

Serk21
25 Mayıs 2014, 23:46
600rr daha az yakiyor(yanlisim varsa duzeltin) birde R6 da servis sorun olur :( uzerler adami. Ama şahsen ben R6 dan aldigim zevki 600rr dan alamam.. R6 nin rahat olmadigini da bak herkes soyluyor ki dogru soyluyorlar. Bence icini hangisi kımıl kımıl ediyorsa onu al

lickup
26 Mayıs 2014, 00:10
Kişisel tercih ikiside iyidir ya ama ülkemizde Yamaha dendimi şöyle bi duraksıyor insanlar sanki çok uçuk markaymış gibi. Ben olsam 2007-2012 kasa 600rr alırdım

http://i1251.photobucket.com/albums/hh546/megagobigtt/cbr600rr%20Isle%20of%20Man%20TT%20GUY/092d7e4a.jpg

seigen
26 Mayıs 2014, 00:18
Abs herzaman hayat kurtarmıyor. Hatta abs yüzünden kaza yaptığını söyleyen çok insan var.
Söylediklerine göre ölmemişler, hayatları kurtulmuş. Tezata gel :mrgreen:.

Kaza yaptıktan sonra ben yapmadım, abs yaptırdı demekten kolayı yok sanırım :queen:.

Son olarak da ABS'li 600RR getirmeyen Honda Türkiye'nin ...

mhmtesk
26 Mayıs 2014, 00:28
Hayalimde R6 varsa, maddi sorunum yoksa ve yeterli tecrübe edindiğimi düşünüyorsam.

Neden başka motora bakayımki. Oraya buraya sormam bile gider alırım.

Pişman olmaktanmı korkuyorsun. Ya 600rr alınca pişman olursan.

Ne gereği var, isterse kimse beğenmesin önemli olan benim ne istediğim değilmi. ( Görüşüm budur )

ErknOzyurt
26 Mayıs 2014, 00:39
600rr tepkileri aynı R6 ile...600rr ivmelenmesi daha iyi,R6'nın top speedi daha yüksek.yedek parça R6 daha uygun 600rr'a göre,y.parça bulunabilirlik 600rr'da daha iyi,R6 da gidon amartisörü yok,600rr'da standart'tır(elektonik-servolu).
Ben olsam R6 alırdım....

Kafan mı güzel 600cc de en yavaş ivmelenmeye sahip motor 600RR / 20.000.00 DEVİR R6 Açta videoları izle ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------

R6 Tam pist motorudur. 600RR a 7 boy koyabilir. İvmelenmesi daha hızlı olup top speed de 5-8 km arasında daha hızlı olduğu videolarda görüşmüştür.Gerek oturuş gerek ivmelenmesi ile çok daha zorlayıcıdır.600CC de ilk motorunuz olmasın. 600RR alın sonuçta 600 CC de en güçsüz en torksuzu 114HP / YAMAHA İSE 126 HP + 20.000.00 devir. Arada bir CBR125 yatıyor :)

DİP NOT : 600RR IN 5-6.000.00 TL zam yediğini düşürsek ekstra teknoloji yok neden 5.6.000.000 zamlı halini alayım ki ?

ÖRNEK VS VİDEO : https://www.youtube.com/watch?v=aQh3EsbAuG0 (https://www.youtube.com/watch?v=aQh3EsbAuG0)

ermanay
26 Mayıs 2014, 01:11
Genelde yapılan yorumlar performans konusunda olmuş.2 motosikletide gerçekten limitlerde kullanan çok az kişi olduğunu düşünüyorum.
Bu nedenle gidin bayiye oturun üstüne inceleyin,hangi motosiklet size daha uygun,hangisinde daha rahatsınız,hangisi size güven veriyor ona göre tercihinizi yapın.Zaten belli bir yaş ve sürüş tecrübesine ulaşmışsınız dikkati elden bırakmayacağınızı düşünüyorum.2 motosikletten bana kalırsa tek artı Honda'nın servis ağıdır.Şimdiden hayırlı olsun :)

lickup
26 Mayıs 2014, 01:20
Kafan mı güzel 600cc de en yavaş ivmelenmeye sahip motor 600RR / 20.000.00 DEVİR R6 Açta videoları izle ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------

R6 Tam pist motorudur. 600RR a 7 boy koyabilir. İvmelenmesi daha hızlı olup top speed de 5-8 km arasında daha hızlı olduğu videolarda görüşmüştür.Gerek oturuş gerek ivmelenmesi ile çok daha zorlayıcıdır.600CC de ilk motorunuz olmasın. 600RR alın sonuçta 600 CC de en güçsüz en torksuzu 114HP / YAMAHA İSE 126 HP + 20.000.00 devir. Arada bir CBR125 yatıyor :)

DİP NOT : 600RR IN 5-6.000.00 TL zam yediğini düşürsek ekstra teknoloji yok neden 5.6.000.000 zamlı halini alayım ki ?

ÖRNEK VS VİDEO : https://www.youtube.com/watch?v=aQh3EsbAuG0 (https://www.youtube.com/watch?v=aQh3EsbAuG0)


Sendeki bu Honda düşmanlığını anlayamadım gitti. Cc ayırt etmeden her segmentte gömüyorsun.

http://images.sportrider.com/features/146_0807_28_z+2008_middleweight_shootout+horsepowe r_and_torque.jpg

ErknOzyurt
26 Mayıs 2014, 01:29
Sendeki bu Honda düşmanlığını anlayamadım gitti. Cc ayırt etmeden her segmentte gömüyorsun.

http://images.sportrider.com/features/146_0807_28_z+2008_middleweight_shootout+horsepowe r_and_torque.jpg

Adamlar video koymuş bana kağıt üstünde gelme. Çok gördük GSX-R İN 200 HP OLDUĞUNU Arka tekere verdiği 180 i görünce çok ağlanılıyor. Kağıt üstünde herşey 200 hp ama nedense DYNOJET 180 Çıkarıyor.

MhmtcnKoral
26 Mayıs 2014, 01:36
Param ve yeterli tecrübem olsa en üst noktamın hedefimin R1 olduğunu düşünürsek r6 alırdım hiç düşünmeden. Bir kere Yamaha kalitesi sağlamlığı vs var. Ayrıca R6 ve özellikle R1 bana çok asil geliyor ya mükemmel duruşu, sürüşü

Tİme_shİft42
26 Mayıs 2014, 01:37
Kullanım amacın ne ? Sanki virajlarda uçup kaçacan sanki 20.000 devir çevirecen 600 rr şehir içi için daha uygunsa neden dar gidonlu yüksek devir ceviren makinaya ihtiyacın olsun ki gideceğin hız belli 600 rr de 600 cc sonucta bisiklet degil

lickup
26 Mayıs 2014, 02:17
Adamlar video koymuş bana kağıt üstünde gelme. Çok gördük GSX-R İN 200 HP OLDUĞUNU Arka tekere verdiği 180 i görünce çok ağlanılıyor. Kağıt üstünde herşey 200 hp ama nedense DYNOJET 180 Çıkarıyor.

İyide koyduğun videodaki motorlar 2003 model. Cbr 600 2007 kasası ile çok değişti. Ağırlığı azaltıldı beygir gücü arttırıldı vs. Koyduğum şey profesyonel test sonuçları kafadan yazma değil ki. Ki 2007 yılına ait. 2013 kasa cbr 600'lerin motor gücü daha da arttırıldı diye biliyorum. 4 hp gibi bi fark var r6 ile.

drmetehan
26 Mayıs 2014, 02:24
Hepimize ayrı ayrı teşekkur ederim, emek verip yazdıgınız için... Sanırım benim için onem sırasına gore
1- yolda hissetigim guven duygusu , hakimiyet duygusu
2- motorun dengesi ve kontrol dışı hareket yapma olasılıgının dusuk olması
3- dengesi
Bu üç faktore bskımca guvenlik demek en onemli unsur
Yanlış mı bilmiyorum R6 biraz ince bir motor hakimiyeti daha iyi olmaz mı acaba ?
R6 yı cok istiyorum ama yazılanları okyunca benim gibi bir acemi için Honda agır basıyor malesef ( honda yı tip olarak cok begengimi soylemem r6 gibi, yoksa bu soruları sormazdım)
R6 Herkes rahatsız ve agresif der gibi geliyor bana malesef..
R6 kullanan dostlar me diyorsunuz ?

CEM.
26 Mayıs 2014, 02:28
Pıst ıcın kullanacaksam r6 alırdım.

Sehır ıcı sehır dısı kullanacaksam 600rr secerdım. Bunlarda benım tercıhlerım secım senın :cat:

2 motordan hangısını alırsan al pısman olacagını sanmıyorum. :cat:

glock
26 Mayıs 2014, 02:40
Tercihler bu kadarla sınırlı olmamalı, 2 motosiklet arasında pek bir fark yok eğer siz R6'yı beğeniyorsanız, bayiye gidip inceleyin ve satın alın. Kararsızlık varsa, skalayı neden genişletmiyorsunuz? 0km 600cc Supersport sınıf motosiklet almaya karar verdiyseniz, fiyat miktarını da gözden çıkardıysanız, İtalyan markalarınıda tavsiye ederim veya diğer markalarda var.

lickup
26 Mayıs 2014, 02:55
600rr da sana konfor vermeyecektir supersport makineler sonuçta. Güç olarakta kıyas yapmayın bence, acemiyim diyorsunuz limitlerinde kullanamazsınız zaten. Maddi sıkıntıda yoksa sizi ilgilendiren şekli. Bence 600rr daha hoş dizaynlı 2013 öncesi kasaları tabi.

dyavol-77
26 Mayıs 2014, 08:56
Kafan mı güzel 600cc de en yavaş ivmelenmeye sahip motor 600RR / 20.000.00 DEVİR R6 Açta videoları izle ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------

R6 Tam pist motorudur. 600RR a 7 boy koyabilir. İvmelenmesi daha hızlı olup top speed de 5-8 km arasında daha hızlı olduğu videolarda görüşmüştür.Gerek oturuş gerek ivmelenmesi ile çok daha zorlayıcıdır.600CC de ilk motorunuz olmasın. 600RR alın sonuçta 600 CC de en güçsüz en torksuzu 114HP / YAMAHA İSE 126 HP + 20.000.00 devir. Arada bir CBR125 yatıyor :)

DİP NOT : 600RR IN 5-6.000.00 TL zam yediğini düşürsek ekstra teknoloji yok neden 5.6.000.000 zamlı halini alayım ki ?

ÖRNEK VS VİDEO : https://www.youtube.com/watch?v=aQh3EsbAuG0 (https://www.youtube.com/watch?v=aQh3EsbAuG0)

Düzgün konuş dünkü beb-karş 37 yaşında adam var-senin yaşından fazla motor hayatım varr...yaşından fazla da motorum oldu...

ekspermesut
26 Mayıs 2014, 09:39
600 rr az yakar servıs agı genıs ıkıncı elde sıkıntı olmaz uzun yolda ne alırsan al senı yorar bu tarz makıneler sehır ıcındede sıkısık trafıkte senı yorar ama verdıgı haz hepsıne bedel

OnurTr
26 Mayıs 2014, 10:03
600 RR şehir içinde iyidir...oturuş pozisyonuna bak ikisininde dene bi süre haşir neşir ol bi bayide yada arkadaşta...600 RR sana daha "tanıdık" gelecek..yakıt servis yedek parça farkı zaten aşikar onu bahsetmeye gerek yok..satış sonrasını da düşünmen lazım bunları birleştirdiğinde 600 rr daha "alınabilir" bi seçenek gibi..

ortohnt82
26 Mayıs 2014, 17:23
600rr ı gömen arkadaşlara sesleniyorum. honda cbr600rr ss tir. kullanımı çok rahat değildir, r6 veya 636nın arkasında kalmaz. virajıda ivmelemeside son hızıda çoğumuzun kapasitesinin üstündedir.

barodi
26 Mayıs 2014, 19:44
Kardes bence r6 daha iyi .tasarim goruntu kalite olarak daha iyi goruyorum.
Arkadasimin 600 rr i vardi motordan sogudu surekli ariza cikariyordu.
Hem sonra 600 rr turkiyede tofas sahin hesabi cok var. R6 kac kiside gordun. Ayrica ikisini yanyana koyun anlarsiniz goruntudeki tasarimdaki i farki.
Bence 600 rr goruntu olarak r6 nin gerisinde , sen gel yamaha al adı yeter :-) :-) :-)

tr_select
26 Mayıs 2014, 20:01
Bir aydır girmiyorum pek fazla. Üzülerek yazıyorumki; FORUMU CAHİLLER BASMIŞ...
Ulan destekli sallayın bari :mrgreen:

Kaçınız RR-R6 sahibi oldu ? Kullanmak değil, sahibi oldunuz..?

RR, sınıfının nazik çocuğudur. Bir nebze hata affeder, sevecendir... R6 nazik çocuğa karşı daha hırçın, mahalle serserisi edalarındadır.
R6 biraz daha hızlı, ataktır. Drag-pistte yarışma vs vs gibi icraatlarda bulunulmayacaksa zaten bunu pek anlamazsınız veya eksikliğini hissetmezsiniz. Saniye farkları vardır arada sadece. Hatta yanılmıyorsam toprak RR ile birinci olmuştu.. Bunun için yarış tur zamanlarına bakabilirsiniz ki sizler yarışmayacaksınız, pek gereği yok.
Sakin kullanımda RR daha az yakar, Servis sorunu pek yaşatmaz, şehir içi daha sevecendir.

İçinizde ukte kalmaması adına R6 modeli derim. Ah ulan keşke dememek bir çok şeyin önündedir bence.
Hangi modeli alırsanız alın, eğitim almanızı tavsiye ederim..

Saygılar,


Not: SAHİBİ OLMADIĞINIZ MOTORLAR HAKKINDA ATIP TUTMAYIN. İNSANLARIN TERCİHLERİNİ YANLIŞ YÖNLENDİRİYORSUNUZ.... BEN OLSAM ARKANIZDAN KESİNLİKLE SÖVERDİM... ::blusssh:

krd
26 Mayıs 2014, 20:27
Hepimize ayrı ayrı teşekkur ederim, emek verip yazdıgınız için... Sanırım benim için onem sırasına gore
1- yolda hissetigim guven duygusu , hakimiyet duygusu
2- motorun dengesi ve kontrol dışı hareket yapma olasılıgının dusuk olması
3- dengesi
Bu üç faktore bskımca guvenlik demek en onemli unsur
Yanlış mı bilmiyorum R6 biraz ince bir motor hakimiyeti daha iyi olmaz mı acaba ?
R6 yı cok istiyorum ama yazılanları okyunca benim gibi bir acemi için Honda agır basıyor malesef ( honda yı tip olarak cok begengimi soylemem r6 gibi, yoksa bu soruları sormazdım)
R6 Herkes rahatsız ve agresif der gibi geliyor bana malesef..
R6 kullanan dostlar me diyorsunuz ?


R6 orta sınıf SS motorları arasında parça kalitesi, işçilik, sürüş konforu olarak EN DANDİK olanı olup, TR de servis ağı sıkıntılıdır, ikinci eli honda dan zayıftır.

Şehir içi kullanımda bütün SS ler yorucudur ama R6 nın oturuş pozisyonu daha yorucudur. Alt devirleri 600RR dan güçsüz olduğu için, sürekli 1-2 vites ata ata küfür etmekten kaskınız buğulanır (dört silindirli bütün ss lerde bu geçerli).

İlla ikisimden birisi ise honda, yoksa biraz daha ekleyip triumph daytona 675 ;)
Hem her devirde kullanılabilir tork, hem 126 hp (dyno da 119hp), ile bütün japonları kalkışta- ara hızlanmalarda bozmaktadır ( arada milisaniyeler var ama olsun :) ABS, standart supercorsa lastikler, kaydırmalı debriyaj, üst gömlek işçilik vs.. Uzayıp gider.

Furkan Tarık
26 Mayıs 2014, 20:34
Yamaha tam bir hız makinesi pek gelişmiş olarak gormuyorum ancak cbr öyle değil bi rahat bi ferah ben bindim yani altında motor yokmus gibi göstergesi falan da şekil duruş da şekil ancak karar sizin

drmetehan
26 Mayıs 2014, 21:21
honda da ABS var mı acaba?
hondayı model olarak pek beğenmiyorum belki çok gordugum içindir... ama kendimi tehlikeye de atmak hiç istemem ,bir de r6 çok rahatsız ise rahatsızlığından sıkılmak... ne dersiniz?
teşekkurler

tr_select
26 Mayıs 2014, 21:27
r6'da abs yok. 600rr bakın.

600RR modelinde olduğunumu sanıyorsun ? GSX-R 600 İçin karbüratör ayarı yap diyen adamdan ne beklersin zaten :queen:

Ön Radyal monteli, 4 piston kaliperli 310 x 4,5 mm'lik hidrolik çift disk, cüruflu metal balatalı
Arka Tek piston kaliperli 220 x 5 mm'lik hidrolik disk, cüruflu metal balatalı

ABS hala gelmedi. Bu sene gelmeyecek...

cewdeath311
26 Mayıs 2014, 23:37
Merhaba
Sizin düştüğünüz ikileme tam 3 hafta önce bende düştüm.
Yaşım : 34 4 sene MT-03 kullandım daha sonra içimdeki SS aşkı yüzünden bende 2013 sonrası 600RR ve R6 arasında kaldım çok araştırdım ikisine de bindim gezdim. Tek tek bakımlarını yapan ustalarla konuştum. motorları birbirine kötülettim hatta :) Sonuçta R6 aldım neden?
1. Görüntüsü çok güzel "BENCE" 600 lüklerin en yakışıklısı
2. ikisinin oturuşu da rahatsız,kim rahat diyor anlamadım o yüzden bu oturuş poziyonunu pas geçtim
3. Evet tank slapping olayını RR çözmüş ama unutmayın ki Honda'nın sıfırı 36.000 Yamaha'nın 34.000 TL + 1.250 Tl ye Öhlins gidon amortisörü alıyorsun o da tamam oluyor :) Bu sorunda ortadan kalktı:)
4. RR'ın gidon amortisörünün kendisi olması dışında arka amortisörü gerçekten yumuşak virajı daha güzel alıyorsun ama pistte yarışmak için almayacaktım ki ses ve görüntü benim için önemli olan :)
5. Az kayıt yakıyor olayına gelince yapmayın abiler yok Honda daha az yakıyormuş yok Yamaha az yakıyormuş :) kime göre neye göre çok basarsan çok yakar:)
6. Birde teknoloji kısmına gelirsek eğer ; Yamaha senelerdir motorda aynı teknolojiyi kullanıyor ve çip olayı falan çok iyi ,araştırmalarıma göre Honda ancak 2013'te (yanlışım varsa düzeltin) Yamaha'nın teknolojisi yakalayabilmiş:)
7. Akselerasyon olarak (sadece R6 ile RR ı karşılaştırıyorum) R6 daha iyi ikisini de kullandım oradan kıyaslayabiliyorum.
8. Yamaha ARGE si çok iyi olan bir firma 8 senedir aynı kasayı çıkarıyorsa bu kasada bir iş vardır dedim ama unutma yakında kasa değiştirmesi muhtemeldir,eğer sıfır alacaksan seneye yeni kasa çıkması ile değer kaybını göze alman gerekir Honda 2013'te yeni kasa çıkardı muhtemel 2017 ye kadar aynı kasa devam BENCE:)
9. Dönüp dolaşıp aynı yere geliyoruz ben görüntüsünü üzerine bindiğimde bana verdiği duyguyu,hazzı R6'da yakaladım ve şu an çok mutlu ediyor beni o yüzden R6 aldım.
Umarım azıcık sana yardımcı olabilmişimdir.
NOT: eğer R6 alırsan Y tipi borusuyla beraber M4 egsoz al çok güzel ses çıkıyor ben aldım yok böyle birşey:)

alper_becker
27 Mayıs 2014, 02:05
Söylediklerine göre ölmemişler, hayatları kurtulmuş. Tezata gel :mrgreen:.

Kaza yaptıktan sonra ben yapmadım, abs yaptırdı demekten kolayı yok sanırım :queen:.

Son olarak da ABS'li 600RR getirmeyen Honda Türkiye'nin ...

Youtube' un açıyorsa bir izle en basitinden.

www.youtube.com/watch?v=TQbnCP7nIFM


Ben söylemiyorum, hayatını bu işe vermiş büyüklerimiz söylüyor yaşamışlar. Sen eğerki kaza yaptıktan sonra karşı taraf suçluysa " aa ben şimdi suçu hiçbirşeye atamam ben haksızım " diyorsan o senin sorunun. Aklı başında her insan kaza yapma sebebini, kazadan sonra o ana geri dönerek irdeleyerek çözebilir. Altınelbiseli adam takip et mesela oda söyler bunu. Abs'ye güvenip frenleme yapmayın derler herzaman çalışmaz derler. Senin kendi bilceğin iş tabi abs'ye hayatını emanet etmek. Ben doğru olan neyse onu söylüyorum. Sen fren yaparken abs'nin çalışmadığını anlayamayacak kadar kazmaysan o cbr 600f sana fazla şuan. :king:

Ahmet Abi
27 Mayıs 2014, 02:14
@alper_becker

Videodaki motorun takla atmasının nedeni ağırlık dağılımı ve yol tutuşudur. Abs'nin olmaması arka tekerin yerden kesilmesini engellemez. Aynı şartlarda aynı şiddetle fren kullanımında abs olup olmaması sonucu değiştirmeyecektir.

http://www.youtube.com/watch?v=TQbnCP7nIFM

kamsea
27 Mayıs 2014, 03:22
tüm marka ve model motorları karşılaştırmalı inceleyebilirsiniz...
http://motorcycles.findthebest.com/compare/1207-1241-1344-1419/2013-Kawasaki-Ninja-ZX-6R-vs-2013-Yamaha-YZF-R6-vs-2013-Suzuki-GSX-R600-vs-2013-Honda-CBR600RR

bu arada bahsi geçen iki model motosiklet için asıl kriter "satış sonrası destek,yardım vb olabilir." Performans olarak birinden inip diğerine bindiğinde öyle satırlar dolusu bir fark yok arkadaşım.

Reşit
27 Mayıs 2014, 16:02
Youtube' un açıyorsa bir izle en basitinden.

www.youtube.com/watch?v=TQbnCP7nIFM


Ben söylemiyorum, hayatını bu işe vermiş büyüklerimiz söylüyor yaşamışlar. Sen eğerki kaza yaptıktan sonra karşı taraf suçluysa " aa ben şimdi suçu hiçbirşeye atamam ben haksızım " diyorsan o senin sorunun. Aklı başında her insan kaza yapma sebebini, kazadan sonra o ana geri dönerek irdeleyerek çözebilir. Altınelbiseli adam takip et mesela oda söyler bunu. Abs'ye güvenip frenleme yapmayın derler herzaman çalışmaz derler. Senin kendi bilceğin iş tabi abs'ye hayatını emanet etmek. Ben doğru olan neyse onu söylüyorum. Sen fren yaparken abs'nin çalışmadığını anlayamayacak kadar kazmaysan o cbr 600f sana fazla şuan. :king:

S1000RR da abs kapatılabiliyor, bu olayda abs si kapalı :cat:


@alper_becker

Videodaki motorun takla atmasının nedeni ağırlık dağılımı ve yol tutuşudur. Abs'nin olmaması arka tekerin yerden kesilmesini engellemez. Aynı şartlarda aynı şiddetle fren kullanımında abs olup olmaması sonucu değiştirmeyecektir.

http://www.youtube.com/watch?v=TQbnCP7nIFM

ABS si çalışan motor stoppie yapmaz reis :cat:

alper_becker
27 Mayıs 2014, 22:16
Genel olarak abs kapatabiliyor diyorum bende abs olan motosikletler. Bu sebep ile abs'ye güvenmek kazaya sebep veriyor.

nothingelse
27 Mayıs 2014, 22:31
benim de inşallah 2012 model er6f'imi satmama tek sebep olacak olan makine yamaha r6 olacak. Bayılıyorum tasarımına. Gerisi teferruat benim için.

seigen
27 Mayıs 2014, 23:03
Youtube' un açıyorsa bir izle en basitinden.

www.youtube.com/watch?v=TQbnCP7nIFM


Ben söylemiyorum, hayatını bu işe vermiş büyüklerimiz söylüyor yaşamışlar. Sen eğerki kaza yaptıktan sonra karşı taraf suçluysa " aa ben şimdi suçu hiçbirşeye atamam ben haksızım " diyorsan o senin sorunun. Aklı başında her insan kaza yapma sebebini, kazadan sonra o ana geri dönerek irdeleyerek çözebilir. Altınelbiseli adam takip et mesela oda söyler bunu. Abs'ye güvenip frenleme yapmayın derler herzaman çalışmaz derler. Senin kendi bilceğin iş tabi abs'ye hayatını emanet etmek. Ben doğru olan neyse onu söylüyorum. Sen fren yaparken abs'nin çalışmadığını anlayamayacak kadar kazmaysan o cbr 600f sana fazla şuan. :king:

Bulduğun videodaki abs'yle alakalı bile değil, video ismine görüp atlamışsın. Tramvay raylarının üzerinden geçtiği için ön teker sıkışıyor, açıkça da görünüyor.

Ad hominem yapıp karşıdakine laf atmayı bıraksan daha yararlı olur bence.

Bilalancer
27 Mayıs 2014, 23:22
Bence raylara sıkışmıyor. Daha dikkatli bakarsınız karşıya birisinin geçmeye çalıştığı görülüyor. BMW sürücüsü onu görüp ani bir fren yapıyor yayaya çarpmamak için ve sonuç bu. ABS bu kadar çabuk olan olayda reaksiyon vermez. Önce kayar sonra abs algılar ve müdahale eder. Burada müdahale edecek vakit bulamadan aşırı güçten ve muhtemelen de sürücünün ağırlığını öne vermesinden dolayı takla atmış ya da bir diğer alternatifte ABS kapalı.


Soruya gelecek olursak: Şehir içi ağırlıklı olarak kullanacaksam Honda alırdım. Ama bu Yamaha'nın kötü olduğu anlamına gelmez. R6 daha çok pist için uygun.

seigen
27 Mayıs 2014, 23:34
Burada ön freni ani sıksa bile ön lastik kayma yapar. Ön lastiğin kaymasını da engelleyip, duvara çarpmış gibi takla attıran birşey var, bu da 99% ihtimal raylarla alakalı bir durum. ABS zaten olamaz, aksine tekerin dönmesini sağlar, bu kaza ABS'den oldu demek, sistem hakkında hiçbir fikrim yok demekle eşdeğer.

Yalnız pistte momentumu yüksek, viraj öncesi arka tekeri kaldıracak kadar frenleme ayrı birşey, orada ön teker üzerinden sert frende taklaya neden olacak ivme mevcut ama 30'la giderken başka birşey var dediğim gibi.

lickup
27 Mayıs 2014, 23:57
Takla atmasıyla abs ne alaka? Abs olmasaydı ön teker kayar yan yatardı zaten burada herhangi bir kayma söz konusu değil ki? Aksine kaymadan çok iyi bir şekilde saplanmış motorun önü.

sefasahin
28 Mayıs 2014, 00:37
Sonuçta ikiside ss motor.Gidon turu farkı ne kadar fazla olabilir ? ne kadar rahat olabilir ? abs kaza yaptırsa üretimi olmazdı.Bazı arkadaşlar çok saçma yorumlar yapmış.Adam kullanmasını bilmiyor kaza yapıyor suç absnin diyor.Bence hangi motor hoşuna gidiyorsa onu al.0 alacağın için zaten bir sorunla karşılaşman çok zor.

alper_becker
28 Mayıs 2014, 00:57
Burada ön freni ani sıksa bile ön lastik kayma yapar. Ön lastiğin kaymasını da engelleyip, duvara çarpmış gibi takla attıran birşey var, bu da 99% ihtimal raylarla alakalı bir durum. ABS zaten olamaz, aksine tekerin dönmesini sağlar, bu kaza ABS'den oldu demek, sistem hakkında hiçbir fikrim yok demekle eşdeğer.

Yalnız pistte momentumu yüksek, viraj öncesi arka tekeri kaldıracak kadar frenleme ayrı birşey, orada ön teker üzerinden sert frende taklaya neden olacak ivme mevcut ama 30'la giderken başka birşey var dediğim gibi.

hacı keşke daha önceki yorumlarımı okusaymışsın. Ben abs ' den oldu demedim. Adam abs'ye güvenip frene çat diye asılıyor (ki bu abs olayıda frene panik ile çat diye asılmaya karşı tekeri kilitlememek içindir) ve abs devreye girmiyor. Abs devreye girmeyince de abs olmayan motosiklette aniden freni haşırt diye sıkarsanız ve ağırlığı gidonları sıkarak dizlerle depoyu kavramadan öne verirseniz sonuç bu olur. Türkiyede bile tramvay rayları yere gömülü yapılıyorken başka ülkeleri düşünemiyorum. Raylar ile alakası yok.

HaYaBuSa_35
28 Mayıs 2014, 01:48
R6 sahip olmadım CBR a da sahip olmadım sadece çok kullandım. R6 CBR a göre biraz daha "hı,kim nerden gidiyoz" der gbi. Düşük devirleri CBR kadar iyi değil.İkisinin arasında top speed de 20 30 km/h değişiyor. CBR da ağrıcak yerlerin 30 dk da ağrıcaksa, R6 da 20 dk da ağrır CBR alırsan ağrımıcak pamukta gidicen gibi bir kaide yok.Şehir içinde aralarda CBR biraz daha rahat R6 nın gidon açısı biraz daha dardır. Bana kalırsa ikisinide alabilirsin ikiside kendini kanıtlamış markalar. İkinci elde hangisi daha rahat satılır bilmem. Hangiainin motor blogu daha sağlıklıdır bilmem ama kulaktan dolma bilgiler nekadar doğrudur bilemem R6 daha iyi derlerdi.Abs konusunu takma fren yapmayı bilmiyosan abs değil motora ne koyarlarsa koysunlar duramazsın.altındaki 600cc bir motor olucak sen kötü lastikle kötü asvalta çıkıp birden gaz açarsan arkan yanına gelir düşebilirsin. Çok yatırırsan kayarsın v.b çoğaltılabilir sen motoru al eğitime git ders al
(CBR kullanan arkadaşıma göre CBR virajlarda daha rahat alıyorum diyor. Onun yalancısıyım hiç pistte denemedim :) )
NOT:Bu tartışmanın sonu gelmez herkes sevdiğini savunur benden sana tavsiye hangisi gözüne gönlüne hoş geliyosa onu al ama 250cc ile iyice trafiği okumayı öğren 250cc motor bir çok şeyi affeder ama 600cc bir ss motor okadar affedici olmayacaktır.