PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Elektronik Ateşleme Devresi



Sayfa : [1] 2 3 4 5

tegin
02 Mayıs 2006, 03:35
Elektronik ile biraz haşır neşir yada elektronikçi arkadaşı olan motorcular için.

Bu devreyi ilk 1994 yılında, o zamanki motorum Mz-251 ( 1993 ) için yapmıştım.
Platin kontakları eskimişti ve 4000 devirden yukarı çıkmıyordu.
Bunu takınca, aynı platin ile 7000 devre çok rahat çıkmıştım.

Klasik tip ateşleme düzenine sahip motorlarda rahatça kullanabilirsiniz.
Devre, bir konjektör kutusu içine sığmaktadır. Kutu aynı zamanda
soğutucu görevi de görmektedir.

S2000 yerine BU508D de kullanılabilir.

220 nF (nano farad) lık kondansatörün voltajı en az 250 volt olmalıdır. Bulamazsanız daha yüksekte
takabilirsiniz (220nF 400 volt yada 220 nF 1000 volt gibi.)

watt ı belirtilmeyen dirençler 0.25 watt lık tır (çeyrek watt)

Her iki transiztorun de dışı şase den yalıtılmalıdır.

S2000 in dışı plastik olduğu için izolatör istemez.

Devreden dışarı çıkaracağınız kablolar, motorda kullanılan tesisat kablosu gibi olmalıdır.
Yani dayanıklı olmalıdır.

Devreyi motora taktıktan sonra meksefe iptal edilmelidir. ( bir ucu boşa çıkartılıp yerinde kalması uygundur.)

S2000 i nereden bulabiliriz ?
Bu transiztor TV ler in EHT devresinde kullanılmaktadır ve bütün TV tamircileri bilir.
Dolayısı ile , Özellikle TV malzemesi satan yerlerden rahatlıkla temin edilebilir.
Diğer malzemeler de aynı şekilde.

Baskı devre ?
Bu devre için bir baskı devre hazılamaya illaki gerek yok.
Uzay montaj yapılabilir...böylesi hem daha kolay hem daha ucuz.
Ben baskıdevre şemasını, bağlantıyı görselleştirmek amacı ile vermiştim. İşi kolaylaştırsın diye.
Fırsat bulabilirsem örnek (çalışan) bir devrenin bitmiş halinin resmini hazırlayıp vereceğim.

************************************************** **********************

Bir bilgi,
klasik ateşleme sisteminde, bobinden dolayısı ile platinden
3 - 5 amper civarında akım akar ( platin kapalı iken)
Ateşleme, platin açıldığı anda gerçeklesir.
Bobinin ikincil (yüksek gerilim) sargısında 3000 volt civarında bir gerilim indüklenir.
Bu yüksek gerilim bu defa birincil sargıyı da etkiler ve bu yol üzerindeki
platinde kıvılcımlar ortaya çıkar. Bunlar yüksek gerilimden kaynaklanan
kıvılcımlardır. Meksefe(condansator) ile bu durum önlenmeye çalışılsada
tam önlenemez ve platin kontakları zamanla aşınır.
Platinde ki bu kaçak, ateşleme geriliminin düşmesine de neden olur.

Elektronik ateşleme devresi ne yapar ?
Elektronik ateşleme devresi, platinin yaptığı anahtarlama görevini üzerine alır.
Platinin yeni görevi ise, ateşleme devresinin anahtarlama zamanını belirlemektir.

Platin üzerinden 12 volt / 470 ohm = 25mA (mili amper) geçmektedir.
( 3000 -5000 mA geçiyordu )
Ayrıca platin üzerinde yüksek gerilimde sozkonusu değildir.
( bu yüzden ve anahtarlamayı bozacağından meksefe çıkarılmalıdır.)

Artık ister hurda ister yeni platin kullanın arasında fark yoktur !

Bu yöntem ile klasik yöntemin sakıncaları devre dışı bırakılmış oluyor.
Bundan sonra motordaki tekleme vs. için başka nedenler aranmalıdır.
Aklıma gelen; benzin/hava karışımı yanlış ayarlanmıştır veya karburator de pislik vardır.. vs.

devreyi yapacaklara başarılar.

ÖNEMLİ ! : ELEKTRONİK DEVRENİN BESLEMESİ KONTAK ANAHTARI ÜZERİNDEN VERİLMELİDİR.
AKÜYE DOĞRUDAN BAĞLANMAMALIDIR !

tegin.

http://i73.photobucket.com/albums/i221/rf301/klasik1.jpg

http://i73.photobucket.com/albums/i221/rf301/modifiye2.jpg

http://i73.photobucket.com/albums/i221/rf301/atesleme1.jpg

http://i73.photobucket.com/albums/i221/rf301/atesleme_yerlesim2.jpg

werewolf
03 Mayıs 2006, 00:05
paylasım için tesekurler Tamda bole bi şeye ihtiyacım wardı...

RAPTOR666
03 Mayıs 2006, 01:29
tam olarak ne işe yaradığını anlamadım yani ateşlemeyi mi güçlendiriyo yoksa sayısınımı arttırıyo yoksa şiddetinimi attırıyo yoksa ateşlemede kayıplar oluyoduda onumu telafi ediyo

emeğin için sağol

crxforever
03 Mayıs 2006, 01:57
belki de motoruma aradığım şey bu ama elektrikten fazla anlamadığım için
biraz daha açıklarsanız sevinirim.
benim motorum platin ateşlemeli mobilet bu şema aynı de-ğerler ile uygulanır mı ki;?

dex_cooler
03 Mayıs 2006, 02:38
emeğiniz için teşekkür ederim:rendeer:

tegin
03 Mayıs 2006, 03:49
Soruları not alıyorum,

Sorulara cevap olacak şekilde bir yazı hazırlıyorum.
Resimlerle de destekleyerek sayfaya yerleştireceğim.

selamlar.
tegin.

crxforever
05 Mayıs 2006, 17:34
bu ateşleme sistemi konusunda kafamda bir sürü soru var.
hazır bilen birini bulmuşken sorayım dedim
1.bu sistem tam olarak elektronik ateşleme mi oluyor. yoksa bu platinli sisteme elektronik bir destek mi;?

2.platinli mobilete avans ayarı yaparken (tek silindirli diğer motorlar için de aynı sanırım)bujinin yerine takılan bir alet var üzerinde ölçüler filan yazıyor .
bunu kullanarak nasıl avans ayarı yapabilirim.o ölçüleri neye göre belirleyeceğim.;?
3.benim volanttan 2 tane çıkış var 1.si platin için 2.si ışık için olması lazım.
ama 2sinde de platine zarar veriyor bağlayınca sebebi ne olabilir.?
yardımların için şimdiden teşekkür ederim.

PcKopatGhostRider
06 Mayıs 2006, 17:37
helal hocam sana.. uğraşıp baskı devresini bile koymuşsun.. :cat: ::biggrinn

sinan
06 Mayıs 2006, 23:51
ee elektrik sistemi 6 volt' sa ne yapacağız parça değerleri değişmesi gerekir herhalde dimi.

sinan
09 Mayıs 2006, 12:46
yokmu cevap:thumright

tegin
10 Mayıs 2006, 01:10
sinan,
Bobinin iç direncine göre değişiklik olabilir.
değişebilecek yer;

12 voltta, 10 ohm 5 watt ( yukardaki şema da )
bu direncin yerine
6 voltta , 5 ohm 5 watt ( yada 6,8 ohm 5 watt )
takılabilir.

tegin.

sinan
10 Mayıs 2006, 23:08
eyvallah sağol .
bu devreyi yapayım diyorum soğutucu olarak bu arabaların regülatör(konjektör) eski birtane var onu kullanırım diyorum sanırım olur .inşallah verimli ve sorunsuz çalışır . sağol :cat:

ARBETUS
11 Mayıs 2006, 00:15
bende bu devreyi yapyorum şu an bugün fabrikada plaketi bastırdım transistörleri fabrikada bulamadım Gebzeye geçersem oradan alırım bi aksilik olmazsa bu pazar bağlayp denerim umarım bahsedildiği kadar etkilidir.

cgl125
11 Mayıs 2006, 03:44
hocam şimdi devreyi yapıcam yarın benim motorda yüksek hızlarda tekliyor yüksek devirde teklemiyo fakat vites boştayken yarın devreyi takarken bakıcam sorun senin dediğin gibi platinden mi diye bu devreyi taktıktan sonra meksefe olayını iptal ediyoruz ve bi daha ateşlemeye ilgili sorun çok mu nadir yaşıyacağız haberini veriyosun şimdi bize

tegin
12 Mayıs 2006, 03:20
İlk yazdığım gibi,
bu devreyi MZ 251 de kendim test ettim.
Eskimiş platinden dolayı 4000 devirden yukarı çıkmayan motor
bu devreyi taktıktan sonra çıkabildiği max devir neyse o devre kadar çıktı
(yükte 7000 devir).
ayrıca,
Şemayı verdiğim bir başka arkadaşım aynı devreyi,
"kımızı JAWA" diye tabir edilen KLASİK'e taktı...sorunsuz, buji beyaz ve performans arttı.
JAWA 6 volt akü gerilimi,
S2000 transiztor,
10 ohm 5 watt taş direnç,
olarak.

S2000 i nereden bulabiliriz ?
Bu transiztor TV ler in EHT devresinde kullanılmaktadır ve bütün TV tamircileri bilir.
Dolayısı ile , Özellikle TV malzemesi satan yerlerden rahatlıkla temin edilebilir.
Diğer malzemeler de aynı şekilde.

Baskı devre ?
Bu devre için bir baskı devre hazılamaya illaki gerek yok.
Uzay montaj yapılabilir...böylesi hem daha kolay hem daha ucuz.
Ben yukardaki baskıdevre şemasını, bağlantıyı görselleştirmek amacı ile vermiştim. İşi kolaylaştırsın diye.
Fırsat bulabilirsem örnek (çalışan) bir devrenin bitmiş halinin resmini hazırlayıp vereceğim.

************************************************** **********************

Bir bilgi,
klasik ateşleme sisteminde, bobinden dolayısı ile platinden
3 - 5 amper civarında akım akar ( platin kapalı iken)
Ateşleme, platin açıldığı anda gerçeklesir.
Bobinin ikincil (yüksek gerilim) sargısında 3000 volt civarında bir gerilim indüklenir.
Bu yüksek gerilim bu defa birincil sargıyı da etkiler ve bu yol üzerindeki
platinde kıvılcımlar ortaya çıkar. Bunlar yüksek gerilimden kaynaklanan
kıvılcımlardır. Meksefe(condansator) ile bu durum önlenmeye çalışılsada
tam önlenemez ve platin kontakları zamanla aşınır.
Platinde ki bu kaçak, ateşleme geriliminin düşmesine de neden olur.

Elektronik ateşleme devresi ne yapar ?
Elektronik ateşleme devresi, platinin yaptığı anahtarlama görevini üzerine alır.
Platinin yeni görevi ise, ateşleme devresinin anahtarlama zamanını belirlemektir.

Platin üzerinden 12 volt / 470 ohm = 25mA (mili amper) geçmektedir.
( 3000 -5000 mA geçiyordu )
Ayrıca platin üzerinde yüksek gerilimde sozkonusu değildir.
( bu yüzden ve anahtarlamayı bozacağından meksefe çıkarılmalıdır.)

Artık ister hurda ister yeni platin kullanın arasında fark yoktur !

Bu yöntem ile klasik yöntemin sakıncaları devre dışı bırakılmış oluyor.
Bundan sonra motordaki tekleme vs. için başka nedenler aranmalıdır.
Aklıma gelen; benzin/hava karışımı yanlış ayarlanmıştır veya karburator de pislik vardır.. vs.

tegin.

sinan
14 Mayıs 2006, 00:43
JAWA 6 volt akü gerilimi,
S2000 transiztor,
10 ohm 5 watt taş direnç,
olarak.
şimdi 6 voltta 5 ohm luk direnç mi 10 ohm direnç mi kesin söylermisin

tegin
14 Mayıs 2006, 01:20
sinan,
bu değeri, bobinin iç direnci belirler.
motorunda orj. bobin var ise
her iki durumda da 10 ohm kullan.

bir önceki yazımı okursanız
örnekte ki motor, 6 volt akülü kırmızı JAWA.

yine aynı örnekte tr olarak S2000 kullanılmış.
bu, BU508 e göre daha kazançlı bir transiztordür demekki 6 votta 10 ohm yetiyor.

başka sorun varsa bekliyorum...iyi çalışmalar.

tegin.

Dr_Hook
15 Mayıs 2006, 17:20
Iyi, guzel de, bizim motorlarda hangisnde fabrikasindan elektronik atesleme var, hangilerinde yok ta yapalim, ornegin benimki SYM MIO 100 scooter, herhangibir derdi de yok, elektronik ateslersem ne olacak, fezaya cikacak mi?

sinan
20 Mayıs 2006, 20:51
bobin 6v iç direnci
primer : 2.1 ohm
sekonder:5850 ohm
orjinal bobin yani.

cgl125
21 Mayıs 2006, 01:38
hocam devreyi yaptırdım fakat daha takmadım devrede ısınma sorunu varmı soğuyabileceği şekilde bi yeremi yerleştirelim veya soğutmak için ne yapabiliriz böyle çıplak şekilde meksefenin olduğu biyere koysak sorun olurmu yoksa başka bir yere dediğim gibi rüzgar yardımıyla soğumasını sağlayabileceğimiz bir yere mi koyalım birde devreyi sen traktıktan sonra hiç bi sorun yaşadınmı meksefeyi yerinde bırakıp sadece uçlarını çıkarıp bi sorun yaşarsam bu devreyle eski sisteme dönmeyi planlıyorum

hayabussa
21 Mayıs 2006, 20:18
ilk resimde distribütör olması gerekmiyomuydu bi de bu devreyi sanayidekiler
her motora monte edebilir mi

tegin
22 Mayıs 2006, 03:47
Sinan,
2.1 ohm ise sorun yok..max 3A akım çekiyor demektir.
S2000 ve 10ohm 5watt kullan.
ayrıca şu testi yapabileceğini zannediyorum;
buji sök ve pipoya tak, bujiye şase ver.
kontağı aç ama motoru çalıştırma....
platini elinle kapat aç ... her açtığında buji ateşleyecektir.

cgl125,
Devre anahtar olarak çalıştığından pek ısınmamaktadır.
Eğer örneğin bir cocuğun elini yakacak ısı oluşuyorsa bile bir sorun var demektir.
Devreyi koyacağınız en uygun yer koltuğun altı yada bobin civarıdır.
Ve sizinde dediğiniz gibi meksefeyi yerinden sökmenize gerek yok.
Sadece meksefe-platin bağlantısını sökmek yeterli.

Hayabussa,
Devre tek silindirli klasik ateşlemeli motorlar için düşünülmüştür.
Bu tür motorlarla dağıtıcı (distiribütör) olmaz.
Ayrıca aynı devreyi Renault 12 de de denediler..çalıştı. Ama
daha sonrasını bilmiyorum.

tegin.

cgl125
22 Mayıs 2006, 05:13
tegin sağol dostum en kısa zamanda deneyeceğim en kısa zamanda görüşmek üzere

sinan
22 Mayıs 2006, 19:24
eyvallah sağol :cat:

hk095
23 Mayıs 2006, 01:08
ben denedim 301 mz de güzel sonuç verdi ve bunu daha iyi hale getirmeye çalisiyorum

ARBETUS
23 Mayıs 2006, 09:53
@tegin,
devre bitti sadece soğutucu eklenecek sana sorum iki transistöre tek soğutucu taksam bi sorun olur mu cozurdar mı devre. ben devreyi şu anda uygulamadım çünkü benim motorun başka problemleri var. karbüratör ayarsız biraz ikide bir buji temizliyorum bu nedenle motoru yaptırdıktan sonra takıcam. ama resimlerini ekliicem

tegin
23 Mayıs 2006, 11:48
feexander,
yalıtılırsa cozurdamaz )))))
S2000 transiztorunun dışı tamamen bir yalıtıcı ile kaplı olduğundan bunu
doğrudan soğutucu üzerine vidalayabilirsin.
BDX54 ise yalıtılmalıdır. Bunun için kullanacağınız malzeme
elektronik malzeme satıcılarında " transiztör izolatörü" diye
hem transiztorün altına mika olarak, hemde vidanın trransiztore
değmesini engelleyecek vidaya geçen yalıtıcı(plastik) satılmaktadır.

Uygun olan kutu konjektor kutusudur. Devreyi içine yerleştirdikten sonra
test edin ( 6-7 bin devri görün ), kutunun ısısını kontrol edin ( ısınmamalı)
daha sonra nem ve su dan korumak için içini silikon ile doldurun.

kolay gelsin.
tegin.

cgl125
23 Mayıs 2006, 21:52
soğutucu şart mı devre için

tegin
24 Mayıs 2006, 03:03
cgl125,
transiztorlerde az ve taş dirençte çok olmak üzere ısı oluşcaktır.
bu ısının yayılması gerekmektedir.
Eğer konjektör kutusu bulamıyorsan motora yerleştirebileceğin herhangi bir
metal kutu bulup onun içine yerleştir.
Kutu metal olmaz ise ısı nasıl atılacak.
kutunun bir diğer amacı da devreyi nem su vs den korumaktır.
test başarılı olduktan sonra içini silikon ile (camcıların kullandığı)
doldurman çok iyi bir koruma sağlar.
silikonu inşaat-boya malzemesi satan yerlerden alabilirsin.

tegin.

kirpi48
24 Mayıs 2006, 03:29
anladığım kadarıyla bu devre bizim aküsüz ,gara düzen (yani gaz verince gerilimi 13-14 voltu bulan ,gaz kesince -rölantide- 12 voltlarda gezinen) mobiletler için uygun değil.aslında çok iyi olurdu böle bi devre ama neyse.

cgl125
24 Mayıs 2006, 04:39
abi aklıma takılan zaten şu
tamam spğutmak için metal kutu falan doğru diyosun ama içini silikonla doldurunca ısı yine hapsolmayacakmı termal pasta gibi bişey geliyo aklıma oda bildiğim kadarıyla pahalı
bide ben şöyle bişey düşünüyorum bi anahtar yapıp böyle ısınmadan vesaireden kaynaklanan bi sorun olursa eski sisteme geçmeyi fakat işin içinden çıkamadım acaba her kablo için ayrı ayrı mı anahtar takmak lazım yoksa sadece bi anahtarla halledebilirmiyiz direk iki sistem arasında seçim yapabilen teker teker devre üstündeki eleman ların nasıl çalıştığını anlamam gerekiyo sanırım yardımcı olursan iyi olur aslında fikrin varsa

tegin
25 Mayıs 2006, 02:16
cgl125,
termal pastaya (elektronikciler silikon gres diyor) gerek yok.
ısıyı metal kutu dışarı atıyor ve oluşan fazla bir ısı yok zaten.
korkmayın ısı hapsolmaz !
Soket kullanmak güzel bir fikir.
bu durumda en fazla 4 yerde soket olacak,
1- meksefede ( zaten soketli yada vidalı )
2- platinden bobine giden kabloda
3- elektronik ateşlemeden bobine giden kabloda
4- elektronik ateşlemeden platine giden kabloda
iyi bir düzenleme ile soket sayısını düşürmek mümkün.

fakat şu kadarını söyleyeyim, daha önce belirttiğim gibi MZ-251 e
takmıştım 3 yıl boyunca kullandık ve o şekilde sattık, ayrıca
JAWA ya da taktılar ve sorunsuz kullanıyorlar.
JAWA ya takan bir oto elektrikçisi arkadaş, avans ayarınıda kendisi yaptı ve şu an kullanıyor.
Aklına takılan başka neler var ise hepsini bir çırpıda sıralayabilirsin.
İyi çalışmalar diliyorum.
tegin.

cgl125
25 Mayıs 2006, 19:14
tegin çok sağol devreyi taktım ve denedim fakat çalışmadı

defalarca marşa kick start a bastığım halde hiç çalışmadı sonra devreyi söktüm meksefenin kablosunu tekrar bağladım ilk marşa basmam da çalıştı yani motorda başka bi sorun yoktu

transistörler ısındı bayağı bir çocuğun elini, yakacak kadar demiştin o kadar ısındı

taş direnç çok fazla ısındı hatta elimi yaktım su topladı yani oldukça fazla

devreyi de doğru bağladığımı düşünüyorum motorun elektrik tesisat şemasından kontrol ettim doğru görünüyodu

sorunu anlayamadım birde bu devreyi taktıktan sonra ayarlamamız gereken bişey varmı avans ayarı demişsin

son olarak bu anahtar mevzusunda devreye gelen artı ve eksi uçlardan hiç birine anahtar koymamışsın diğerleri devreden çıkınca zaten bunlar arasındaki ilişkide kesiliyo yani demi onlardan birine de koymaya gerek yok bire şimdi farkettim ben devreyi bağladığımda sadece meksefe bağlantısını çıkarmıştım platinden bobine giden kablo bağlı duruyodu acaba sorun o olabilirmi sadece meksefenin kablosunu çıkarıp devreyi çalıştırdım

devrenin şemasını şimdi tekrar inceledimde ben eski sistemdeki bobinle platin arasındaki bağlantıyı iptal etmemişliğim yüzünden çalışmadı sistem sanırım :):):) devredeki bobin platin uçları kısa devre yapmış oldu yani :):):)

tegin
26 Mayıs 2006, 02:22
cgl125,
bağlantı şu şekilde olmalı.

http://i73.photobucket.com/albums/i221/rf301/modifiye2.jpg


http://i73.photobucket.com/albums/i221/rf301/atesleme_yerlesim2.jpg

cgl125
26 Mayıs 2006, 02:39
ilk gösterdiğin şemada kondansatörüde platinden ayırmayacakmıyız?

tegin
26 Mayıs 2006, 03:15
unutmuşum...düzelttim !

cgl125
26 Mayıs 2006, 21:44
tegin ben sormaktan bıktım sen cevaplamaktan bıkmıyosun sağol kusura bakma ama şimdi son olarak tek bir sorum var devreyi bağladığımız eklediğin son şemadaki kondansatör bağlantısı duracak mı onu bağlantıyı da kesmeyecekmiyiz

tegin
27 Mayıs 2006, 02:20
soruyu anlamadım....hangi kondansatör?
ayrıca şema yeterince açık değilmi ?
tegin.

cgl125
27 Mayıs 2006, 02:40
tegin dostum platin le meksefe bağlantısı varya paralel ordaki bağlantıyıda kesmeyecekmiyiz elektronik devreye geçerken
yani hem platinle bobin arası hemde platinle meksefe arası bağlantı kesilmiş olmıcak mı elektronik devreye geçildiğinde istersen msnden de konuşabiliriz

hayabussa
27 Mayıs 2006, 13:57
bilgiler icin saol kardeş

tegin
28 Mayıs 2006, 02:26
cgl125,
sorunu hala anlamış değilim !
meksefe bağlantısını kesmeyecekmiyiz? diye soruyorsun .... kesik işte !
meksefenin iki ucu var...birini kesmek yeterli.
ayrıca
düzeltmeden önceki resmi görüyor olabilirsin " yenile " yi tıkla.
yani sayfayı yenile ...

cgl125
28 Mayıs 2006, 03:38
tamam tegin dediğin gibi düzeltmeden önceki sayfayı görüyormuşum şimdi sorum kalmadı devre yine çalışmassa ben devreyi yanlış yapmışım demektir
:)

tegin
28 Mayıs 2006, 13:31
cgl125,
tamam...
mesele anlaşıldı... düzeltilmiş resim de aynı ismi taşıdığı için bu sıkıntıyı yaşadın.
bende bu durumu sonra farkettim.
İlerleyen saatlerde benzer durumu önlemek için aynı resmi başka bir isim ile
yayınlarım.
Kolay gelsin.

tegin.

cgl125
30 Mayıs 2006, 19:53
tegin dostum devreyi taktım çalıştı transistörler fazla ısınmadı fakat sonra motor park halinde çalışmıyoken devre bağlı olarak bıraktım koltuğun altına aküye yakın bi yere koymuştum devreyi çalışmadığı halde motor çok fazla ısınıp akünün bile plastiğini eritmiş ve şese kablosuda çok fazla ısınmış ayrıca devre takılı motor çalışmıyorken şase kablosunu bağlamadığımda akünün şarj ikaz lambası yanmaya başlıyo olanlar bunlar ne olduğunu anlamadım fikrin varsa yardımcı olursan sevinirim

tegin
01 Haziran 2006, 01:47
cgl125,
...bazen insan çok dalgın oluyor....elektronik devrenin 12 volt beslemesi
kontak anahtarı üzerinden verilmesi gerekiyor.
Örneğin beslemeyi bobinin diğer ucundan alabilirsin... buraya kontak üzerinden 12 volt geliyor.

tüm resimlerde farklı isimlerle gerekli düzeltmeleri yaptım.
Bu dikkatsizlik için özür diliyorum.
tegin.




http://i73.photobucket.com/albums/i221/rf301/modifiye2.jpg

conix
01 Haziran 2006, 15:04
yanlış anlamaz sanız bişey söylemek istiyorum... pilatinin hicbir önemi kalmadığını söylemişsiniz ("eski veya yeni olmasının bi anlamı yok") aslında var ve ayrıca pilatin ömrünü yaklaşık iki kat uzatır ,yakıttada %15 e kadar tasarruf sağlar...

cgl125
01 Haziran 2006, 19:08
tegin dostum sağol yalnız büyük bi tehlike atlattık o gün allahtan akünün yanında bi yere koymuştum akünün su doldurulan ağızlarını eritmiş sanırım bu sırada da elektrik kesilmiş yoksa akü bitene kadar ısınmaya devam edecekti devre sanıyorum ve yangın ihtimali olabiliridi belki de neyse yeni bi aküye mal oldu sadece sorun değil

sinan
01 Haziran 2006, 23:49
ya bu transistorler tamam fazla ısınmıyor fakat direnç fazla ısındığına göre 5Watt lık direnci 10watt olanını taksak ısınma düşermi acaba?

İHTİYAR
02 Haziran 2006, 01:01
Hayır ısı düşmez,çünkü o 10 ohm luk dirençten enaz 1 amper akım geçiyor.33 veya 47 ohm 0,5 wat bir direnç kullanmanız sorunu çözer.S 2000 darlington tipi transistörünün beyz akımı için 100 mA bile yeterlidir.bu transistörün kazancı fazlasıyla yüksektir.

tegin
02 Haziran 2006, 02:26
Conix,
Platinin eski yada yeni olmasının bir önemi yok ! nedeni anlatılmıştı...önceki
yazıları okursanız orada yazmaktadır.

Sinan,
22 ohm 5 watt ı dene, ateşlemede sorun yoksa sorun yok demektir.
bu tamamen kaç amperi anahtarlayacağınla ilgili yani kullanmış oldugun
bobine bağlı.

İhtiyar,
Söylediğin yanlıştır, yani S2000 darlington değildir.
http://www.datasheet4u.com/search.php
adresine S2000 yazıp bu transistorun bilgilerine ulaşabilirsin.
1500 volt 5 amper ve Hfe=8 !

cgl125,
dostum akü için üzüldüm, daha kötü birşey de olabilirdi,
neyse geçmiş olsun,
biz hep elektronik devreye takıldık...sisteme nasıl takılacak unuttuk...
Motora yada otoya, ne takılırsa takılsın kontak ile beslenmeli.
Bu kuraldır ve bu kuraldan bahsetmeyi unuttuk.

tegin.