PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : enjeksiyonlu motosiklet çalıştırma şekli



dolphin_star
03 Mayıs 2014, 00:11
selamun aleyküm sayın mt üyeleri.
Benim sorum enjeksiyonlu motosiklette kontağı ilk çevirdiğin anda enjeksiyon zivilemesi oluyor bittikten sonra marşa basıyorsun ve çalışıyor. Merak ettiğim enjeksiyon zivilemesi daha bitmeden marşa basılırsa ve motor çalışırsa motora zararı varmıdır? Varsa nelere zarar verir?
Birde nerdeyse herkezin başına gelmiştir, motor çalışırken yanlışlıkla marşa basmanın zararı varmıdır? değerli cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...

metinkilic
03 Mayıs 2014, 00:40
Kontağı çevirdiğinizde gelen ses benzin pompasının sesi. Sisteme benzin basıyor ve basınç sağlıyor. Bu ses durana kadar 1 veya 2 saniye bekleyin ondan sonra marşa basın. Motor çalışırken marşa basmak marş motorunuzun ve dişlilerinin arızalanmasına yol açar. Bu tüm motorlu araçlarda (dizel, benzinli dahil) geçerlidir.

_pLay_06
03 Mayıs 2014, 00:43
Kontağı çevirdiğinizde gelen ses benzin pompasının sesi. Sisteme benzin basıyor ve basınç sağlıyor. Bu ses durana kadar 1 veya 2 saniye bekleyin ondan sonra marşa basın. Motor çalışırken marşa basmak marş motorunuzun ve dişlilerinin arızalanmasına yol açar. Bu tüm motorlu araçlarda (dizel, benzinli dahil) geçerlidir.

+1 :bestmt:

dolphin_star
03 Mayıs 2014, 00:46
Kontağı çevirdiğinizde gelen ses benzin pompasının sesi. Sisteme benzin basıyor ve basınç sağlıyor. Bu ses durana kadar 1 veya 2 saniye bekleyin ondan sonra marşa basın. Motor çalışırken marşa basmak marş motorunuzun ve dişlilerinin arızalanmasına yol açar. Bu tüm motorlu araçlarda (dizel, benzinli dahil) geçerlidir.

peki hocam şöyle diyeyim bu ilk marş değil, birinci marşı dedıgınız gbı bekledm bastm calıstrp gttım. Baska yerde durdm daha motor sıcak 1 dk sonra kontagı tekrar actım zıvıleme devam ederken marsa bastm motorda calıstı. Nelere zararı olmuş olabılr?

canerol
03 Mayıs 2014, 01:02
Kontağı çevirdiğinizde gelen ses benzin pompasının sesi. Sisteme benzin basıyor ve basınç sağlıyor. Bu ses durana kadar 1 veya 2 saniye bekleyin ondan sonra marşa basın. Motor çalışırken marşa basmak marş motorunuzun ve dişlilerinin arızalanmasına yol açar. Bu tüm motorlu araçlarda (dizel, benzinli dahil) geçerlidir.

motor çalışırken marş düğmesine basarsan hiç bişe olmaz ama şu durumlarda ...motor viteste olursa ve debriyaja basmıyorsan müşür çalıştığından marş çalışmaz...ama boşta veya debriyaj basılıyken marşa basılırsa mantiken marş alması lazım ama onunda illaki bi koruması olması lazım..deneyecek bi baba yiğit varmı :)

by_001
03 Mayıs 2014, 01:09
Kontağı çevirdiğinizde gelen ses benzin pompasının sesi. Sisteme benzin basıyor ve basınç sağlıyor. Bu ses durana kadar 1 veya 2 saniye bekleyin ondan sonra marşa basın. Motor çalışırken marşa basmak marş motorunuzun ve dişlilerinin arızalanmasına yol açar. Bu tüm motorlu araçlarda (dizel, benzinli dahil) geçerlidir.

+ 100 :queen: :thumleft: :flower: :bestmt:

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:06 ----------


motor çalışırken marş düğmesine basarsan hiç bişe olmaz ama şu durumlarda ...motor viteste olursa ve debriyaja basmıyorsan müşür çalıştığından marş çalışmaz...ama boşta veya debriyaj basılıyken marşa basılırsa mantiken marş alması lazım ama onunda illaki bi koruması olması lazım..deneyecek bi baba yiğit varmı :)
abi ne yazdın anlamadım :D türkçe yazanmı :D

ogzcngdk
03 Mayıs 2014, 01:15
motor çalışırken marş düğmesine basarsan hiç bişe olmaz ama şu durumlarda ...motor viteste olursa ve debriyaja basmıyorsan müşür çalıştığından marş çalışmaz...ama boşta veya debriyaj basılıyken marşa basılırsa mantiken marş alması lazım ama onunda illaki bi koruması olması lazım..deneyecek bi baba yiğit varmı :)

abi bilerek yapmasamsa bir kaç kez başıma geldi marş motoru yine dönüyor acı bir ses çıkarıyor ama bir sorun olmuyor :) inatla basarsak belki o zaman olur :)

dolphin_star
03 Mayıs 2014, 01:45
motor çalışırken marş düğmesine basarsan hiç bişe olmaz ama şu durumlarda ...motor viteste olursa ve debriyaja basmıyorsan müşür çalıştığından marş çalışmaz...ama boşta veya debriyaj basılıyken marşa basılırsa mantiken marş alması lazım ama onunda illaki bi koruması olması lazım..deneyecek bi baba yiğit varmı :)

işte onu ben yanlışlıkla denedim, yanı ben degılde bı arkadas daha zıvıleme bıtmeden basıverdı marşa, engel olmaya calıstım ama yetısemedım :D motorla biyere gıttım durdum arkadas geldı motoru ınceledım guzelmıs dedı kontagı kapattı sonra açtı zivileme başladı daha bitmemişti kiii arkadaş marşa bastı ve motor çalıştı. çok canım sıkıldı ama bişeyde diyemedim. Kafama takıldı acaba sorun olmuşmudur biyerlere zarar vermişmidir diye

tabuzbreaker
03 Mayıs 2014, 02:18
Bildiğim kadarıyla enjeksiyon o zivleme anında sıcaklığa göre ateşlenecek benzinin oranını ayarlıyor (bu yüzden de jikle yok zaten). Karbüratörlü motorları çalıştırırken jikleyi çekip öyle çalıştırıyoruz ya da sıcaksa gaz verip çalıştırıyoruz ancak enjeksiyonlu motorlarda zaten enjeksiyon o işi hallettiği için biz ekstradan gaz verdiğimizde motoru boğmuş oluyoruz. Zivlemenin bitmesini bekleyerek çalıştırmak en güzelidir ancak bir-iki sefer bitmesini beklemeden çalıştırmanın çok sorun olacağını sanmıyorum. Motor çalışırken marşa basmanız ise metinkilic'in dediği gibi marş motorunuzu bozar. Basılı tuttuğunuz süre ne kadar uzarsa risk o kadar artar. Motor kullanmaya alışma dönemimde benim de korna diye aceleyle marşa bastığım olmuştu. Keyifli sürüşler.

54RR
03 Mayıs 2014, 02:28
1-2 kereden bişey olmaz :)

maxi97
03 Mayıs 2014, 02:28
marş motorunda volan dişlisi vardır, motor çalıştığı anda marş motoru ile motor kısmının bağlantısını keser. o yüzden sıkıntı etme.

dolphin_star
04 Mayıs 2014, 00:37
Bildiğim kadarıyla enjeksiyon o zivleme anında sıcaklığa göre ateşlenecek benzinin oranını ayarlıyor (bu yüzden de jikle yok zaten). Karbüratörlü motorları çalıştırırken jikleyi çekip öyle çalıştırıyoruz ya da sıcaksa gaz verip çalıştırıyoruz ancak enjeksiyonlu motorlarda zaten enjeksiyon o işi hallettiği için biz ekstradan gaz verdiğimizde motoru boğmuş oluyoruz. Zivlemenin bitmesini bekleyerek çalıştırmak en güzelidir ancak bir-iki sefer bitmesini beklemeden çalıştırmanın çok sorun olacağını sanmıyorum. Motor çalışırken marşa basmanız ise metinkilic'in dediği gibi marş motorunuzu bozar. Basılı tuttuğunuz süre ne kadar uzarsa risk o kadar artar. Motor kullanmaya alışma dönemimde benim de korna diye aceleyle marşa bastığım olmuştu. Keyifli sürüşler.

değerli cevabınız için teşekkür ederim hocam..

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:33 ----------

soruma cevap veren herkeze tek tek teşekkür ederim arkadaşlar. Anladığım şuki tek seferden birşey olmaz ama bunu alışkanlık haline getirmemek gerek

acayüp
04 Mayıs 2014, 00:45
O zivileme dediğin anda enjeksiyon sistemine benzin basılması ve bir basınç seviyesine ulaşmasından başka şeylerde oluyor.
Motorun üzerinde 10-20 adet arasında ( motoruna göre ) sensör , algılayıcı , selenoid vs ilk çalışma için ölçümler yapıp o ölçümleri beyne ulaştırıyor ve beyin gelen verileri değerlendirip marşa bastığınız anda çalışma için en uygun hazırlıkları yapıyor.

Mesela hava sıcaklık sensörü hava sıcaklığını ölçüyor ve beyne iletiyor , beyinde jikle gerekip gerekmediğine karar verip ona göre jikleye konum bilgisi gönderiyor. tps sensörü kapak açıklığını ölçüp beyne gönderiyor ve beyinde o açıklık için ne boyda benzin püskürtülmesi gerektiğine karar verip enjeksiyon üzerindeki ayarlamalarını yapıyor.

vs vs vs .
Yani o sadece bir vızılama değil. Ve 1 saniye beklemek birşey kaybettirmez.

Ayrıca kontağı kapattığınızda pompa benzini depoya geri basıp sistem üzerindeki basıncı düşürüyor. Her seferde tekrar benzin basmak zorunda. Yani kontağı kapattın 2 saniye sonra açtın , yinede bekleyeceksin. O arada sistemdeki benzin depoya çoktan geri gönderilmiş oluyor.

Not : benzin ciddi ölçüde büyük basınç la ejektörlere gönderiliyor. Öyle eften püften bir basınc değil.
Mesela bildiğim birşeyi yazım. Yeni model jetta dizel araçlarda mazot 1600 bar lık bir basınç altında enjektör arkasında bekletiliyor ve o şiddetli bazınçla mükemmel spreyleme etkisi oluşturularak en iyi performans ve en düşük yakıt tüketim değerlerine ulaşılıyor.

shooter1
04 Mayıs 2014, 00:50
abi bilerek yapmasamsa bir kaç kez başıma geldi marş motoru yine dönüyor acı bir ses çıkarıyor ama bir sorun olmuyor :) inatla basarsak belki o zaman olur :)
inatla basacak biri var mı :)

Samet Ağır
04 Mayıs 2014, 00:51
O zivileme dediğin anda enjeksiyon sistemine benzin basılması ve bir basınç seviyesine ulaşmasından başka şeylerde oluyor.
Motorun üzerinde 10-20 adet arasında ( motoruna göre ) sensör , algılayıcı , selenoid vs ilk çalışma için ölçümler yapıp o ölçümleri beyne ulaştırıyor ve beyin gelen verileri değerlendirip marşa bastığınız anda çalışma için en uygun hazırlıkları yapıyor.

Mesela hava sıcaklık sensörü hava sıcaklığını ölçüyor ve beyne iletiyor , beyinde jikle gerekip gerekmediğine karar verip ona göre jikleye konum bilgisi gönderiyor. tps sensörü kapak açıklığını ölçüp beyne gönderiyor ve beyinde o açıklık için ne boyda benzin püskürtülmesi gerektiğine karar verip enjeksiyon üzerindeki ayarlamalarını yapıyor.

vs vs vs .
Yani o sadece bir vızılama değil. Ve 1 saniye beklemek birşey kaybettirmez.

Ayrıca kontağı kapattığınızda pompa benzini depoya geri basıp sistem üzerindeki basıncı düşürüyor. Her seferde tekrar benzin basmak zorunda. Yani kontağı kapattın 2 saniye sonra açtın , yinede bekleyeceksin. O arada sistemdeki benzin depoya çoktan geri gönderilmiş oluyor.

Not : benzin ciddi ölçüde büyük basınç la ejektörlere gönderiliyor. Öyle eften püften bir basınc değil.
Mesela bildiğim birşeyi yazım. Yeni model jetta dizel araçlarda mazot 1600 bar lık bir basınç altında enjektör arkasında bekletiliyor ve o şiddetli bazınçla mükemmel spreyleme etkisi oluşturularak en iyi performans ve en düşük yakıt tüketim değerlerine ulaşılıyor.

ve o 1600 bar basınçla çıkan sıvıyı 0,5 mm kalınlığında çıkarın,karşınızdaki adamı ince ince dilimleyebilirsiniz...

dolphin_star
04 Mayıs 2014, 01:06
O zivileme dediğin anda enjeksiyon sistemine benzin basılması ve bir basınç seviyesine ulaşmasından başka şeylerde oluyor.
Motorun üzerinde 10-20 adet arasında ( motoruna göre ) sensör , algılayıcı , selenoid vs ilk çalışma için ölçümler yapıp o ölçümleri beyne ulaştırıyor ve beyin gelen verileri değerlendirip marşa bastığınız anda çalışma için en uygun hazırlıkları yapıyor.

Mesela hava sıcaklık sensörü hava sıcaklığını ölçüyor ve beyne iletiyor , beyinde jikle gerekip gerekmediğine karar verip ona göre jikleye konum bilgisi gönderiyor. tps sensörü kapak açıklığını ölçüp beyne gönderiyor ve beyinde o açıklık için ne boyda benzin püskürtülmesi gerektiğine karar verip enjeksiyon üzerindeki ayarlamalarını yapıyor.

vs vs vs .
Yani o sadece bir vızılama değil. Ve 1 saniye beklemek birşey kaybettirmez.

Ayrıca kontağı kapattığınızda pompa benzini depoya geri basıp sistem üzerindeki basıncı düşürüyor. Her seferde tekrar benzin basmak zorunda. Yani kontağı kapattın 2 saniye sonra açtın , yinede bekleyeceksin. O arada sistemdeki benzin depoya çoktan geri gönderilmiş oluyor.

Not : benzin ciddi ölçüde büyük basınç la ejektörlere gönderiliyor. Öyle eften püften bir basınc değil.
Mesela bildiğim birşeyi yazım. Yeni model jetta dizel araçlarda mazot 1600 bar lık bir basınç altında enjektör arkasında bekletiliyor ve o şiddetli bazınçla mükemmel spreyleme etkisi oluşturularak en iyi performans ve en düşük yakıt tüketim değerlerine ulaşılıyor.

vay vay hocam ne yaptın senya .s zaten ben beklerim sonuna kadar ama işte bilmeyen bi arkadaş bianda bastı engel olamadım. Herhangi bir zarar vermişmidir sizce ?

acayüp
04 Mayıs 2014, 01:15
Bir kereden birşey olmaz derler.
Yinede yapmamakta fayda var.

aynı şeyi yaptığım için göstergelerim bozulmuştu.
Hız ve devir sonuna kadar çıkıp iniyor. Ben acele ve dalgınlıkla bastım marşa ve göstergeler marşa bastığım anda durdu.Ve durduğu yeri sıfır olarak kabul etti. durduğum yerde bile 50 km gösteriyordu 50 ile giderken gösterge 100 gösteriyordu. Ve bu motorların göstergeleri hiçte ucuz şeyler değil.

dolphin_star
04 Mayıs 2014, 01:18
Bir kereden birşey olmaz derler.
Yinede yapmamakta fayda var.

aynı şeyi yaptığım için göstergelerim bozulmuştu.
Hız ve devir sonuna kadar çıkıp iniyor. Ben acele ve dalgınlıkla bastım marşa ve göstergeler marşa bastığım anda durdu.Ve durduğu yeri sıfır olarak kabul etti. durduğum yerde bile 50 km gösteriyordu 50 ile giderken gösterge 100 gösteriyordu. Ve bu motorların göstergeleri hiçte ucuz şeyler değil.

anladım kardeşim cevapların çok işime yarayacak bundan sonra kesinlikle basmamda bastırtmamda zivileme bitmeden. Sağolasın

APALA
04 Mayıs 2014, 01:25
Küçük lambaların patlayabildiğini de biliyorum.
Dikkat etmek lazım.

dolphin_star
04 Mayıs 2014, 23:33
Küçük lambaların patlayabildiğini de biliyorum.
Dikkat etmek lazım.

eyvallah kardeşim sağolasın

erdoganegici
16 Aralık 2017, 20:45
Merhaba yeni motorsiklet aldım honda crf250l bi , motorsikletimde bi ses farkettim, mesela kontağı açınca vizzz enjeksiyon sesi var ya o sesin arasında tırrrt diye bi ses çıkıyor bu nedendir ? Linkteki videoda mevcut bu ses
https://youtu.be/smH05lmnhcg

velizrsln
16 Aralık 2017, 21:35
bir zararı olcağını sanmıyorum ama ben de bekliyorum dizel arabadan alışkanlık

hasmet
16 Aralık 2017, 22:08
Bişey olmaz. Ciddi zarar olacak olsa marşı engellerdi ECU. İzin verdilerse demek ki ölümcül bir zarar yok. Yolda aniden istop ettiğinde yaptım kaç kez. Hiç bir şey olmadı. Normalde bekliyorum tabii ki.

Bence kimseye parlamayın bunun için. Nazikçe uyarın, bi daha yapmazlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------


Motorun üzerinde 10-20 adet arasında ( motoruna göre ) sensör , algılayıcı , selenoid vs ilk çalışma için ölçümler yapıp o ölçümleri beyne ulaştırıyor ve beyin gelen verileri değerlendirip marşa bastığınız anda çalışma için en uygun hazırlıkları yapıyor.

Mesela hava sıcaklık sensörü hava sıcaklığını ölçüyor ve beyne iletiyor , beyinde jikle gerekip gerekmediğine karar verip ona göre jikleye konum bilgisi gönderiyor. tps sensörü kapak açıklığını ölçüp beyne gönderiyor ve beyinde o açıklık için ne boyda benzin püskürtülmesi gerektiğine karar verip enjeksiyon üzerindeki ayarlamalarını yapıyor.

vs vs vs.
Muhtemelen elinizi anahtardan çektiğiniz anda bütün bunlar tamamlanmış oluyor. Sonuçta hepsi elektronik ölçümler ve kararlar, hızları da malum...

ENİGMA
16 Aralık 2017, 23:05
bi kereden bi şey olmaz :mrgreen:

jimi_hendrix
17 Aralık 2017, 03:14
bir defa kontak açar açmaz denedim hiç tepki vermedi. zivileme geçtikten sonra marşa tepki veriyor.

Fr.Sante
17 Aralık 2017, 03:37
Merhaba yeni motorsiklet aldım honda crf250l bi , motorsikletimde bi ses farkettim, mesela kontağı açınca vizzz enjeksiyon sesi var ya o sesin arasında tırrrt diye bi ses çıkıyor bu nedendir ? Linkteki videoda mevcut bu ses
https://youtu.be/smH05lmnhcg

Aynı ses benim Pcx'te de var. Diğer Pcx sahibi arkadaşlarımda da var.

Kafaya takılacak bir şey olduğunu sanmıyorum. Sorun olsa serviste söylerlerdi.

Şöyle bi video buldum hatta.

https://www.youtube.com/watch?v=-sw5gb0uy50

enderbilgi
17 Aralık 2017, 08:39
O zivileme dediğin anda enjeksiyon sistemine benzin basılması ve bir basınç seviyesine ulaşmasından başka şeylerde oluyor.
Motorun üzerinde 10-20 adet arasında ( motoruna göre ) sensör , algılayıcı , selenoid vs ilk çalışma için ölçümler yapıp o ölçümleri beyne ulaştırıyor ve beyin gelen verileri değerlendirip marşa bastığınız anda çalışma için en uygun hazırlıkları yapıyor.

Mesela hava sıcaklık sensörü hava sıcaklığını ölçüyor ve beyne iletiyor , beyinde jikle gerekip gerekmediğine karar verip ona göre jikleye konum bilgisi gönderiyor. tps sensörü kapak açıklığını ölçüp beyne gönderiyor ve beyinde o açıklık için ne boyda benzin püskürtülmesi gerektiğine karar verip enjeksiyon üzerindeki ayarlamalarını yapıyor.

vs vs vs .
Yani o sadece bir vızılama değil. Ve 1 saniye beklemek birşey kaybettirmez.

Ayrıca kontağı kapattığınızda pompa benzini depoya geri basıp sistem üzerindeki basıncı düşürüyor. Her seferde tekrar benzin basmak zorunda. Yani kontağı kapattın 2 saniye sonra açtın , yinede bekleyeceksin. O arada sistemdeki benzin depoya çoktan geri gönderilmiş oluyor.

Not : benzin ciddi ölçüde büyük basınç la ejektörlere gönderiliyor. Öyle eften püften bir basınc değil.
Mesela bildiğim birşeyi yazım. Yeni model jetta dizel araçlarda mazot 1600 bar lık bir basınç altında enjektör arkasında bekletiliyor ve o şiddetli bazınçla mükemmel spreyleme etkisi oluşturularak en iyi performans ve en düşük yakıt tüketim değerlerine ulaşılıyor.

Sadece dizel araç yakıt sistemiyle benzeştirmeniz yanlış olmuş dizel yakıtın tutuşması için yüksek basınç gerekir bu doğru. Benzin o bahsettiğiniz rakamların çok azında patlar ve o kadar sıkıştırılamaz.

BLUERAY
17 Aralık 2017, 15:32
Bazi kullanma kilavuzu yada ansiklopedilerinde, (benim arabanin ki üç cilt) yapma ve sakın yapma bide yaparsan gunah benden gider ibareleri farkli renklerde yazar. sakın yapma ibaresi, bende sari renkli yazili. İlk çaliştirma aninda kontak dalgametresi takilip sizin haydalayiciya basmaniz arasinda gecen sure enjeksiyon sistemi icin gereklidir, ayni anda iki eliniz ile bu islemi yapmaniza sistem izin vermez. Aykiri olmayin der...

Yani möhendis beğy guvenlik halkasi koymus. Bisey olmaz ama motor icin de iyi bisey degildir diyor.

Motorda bassan ne olur... benzin enjektore ulaşmadan buji cakmaya baslar, marş motoru yanmayan pistona hareket verir. Enjektor negafif basinc nedeni ile afallar, Zorlanma olur. Beyin sensor hatasi verebilir, elli metre sonra stop edebilir. Efendi gibi vizirtiyi bekleyip tekrar atesleme yapinca duzelir. Dişliler yada marş motoru kendini yer. Birkaç kereden bişey olmaz geci. Ayrica motor ilk kiv kiv da almaz da dorduncu kiv kiv de alir coşkuyu..

Enjeksiyonlu motoru vurdurunca da benzeri sorunlar olusur..

fatih.met
17 Aralık 2017, 16:26
mesajların yarısını okumadım.

benim motorda(tvs apache) marş motoru volanta dişliler ile bağlı ve volant dönerken marş motorunu döndürmüyor fakat marş motoru dönerken volantı döndürüyor.

yani bu durumda motor çalışıren yada çalışmazken marş motoruna basmak pek bir şeyi değiştirmez.

hatta tam tersi bir durum, motor çalışırken marşa basmak marş motorunu boşa çevirmeye sebep olur ve bunun hiç bir zararı yok. çünkü dönen motor marş motorunu daha hızlı çevirmez çünkü volanta öyle bir dişli bağlamışlarki kendindeki dönme kuvvetini marş motoruna aktarmıyor.

yani motor boştayken yanlışlıkla marşa basarsanız bir şey olmaz, isterse 9 bin devire dayayın ve marşa basın boştayken yine bir şey olmaz çünkü marş motoru kendi çapında ve kendi hızında dönecek ve siz marşı bırakınca duracaktır.

TVS apache için durum böyle, diğer motorları bilemem. asıl acı marş motoru sesi nedir bilir misiniz? akü zayıftır ve motoru çalıştırmak için marşa basarsınız fakat marş motoru bir iki çevirir sonra çeviremez durur. işte acı ses bu.

bursagsli
17 Aralık 2017, 17:54
İlk zamanlarda benzin pompası durduktan sonra marşa basıyordum. Şimdi ise motor ışığı söndükten sonra marşa basıyordum. Motor enjeksiyonlu olduğu için çalıştırırken gaz vermeye gerek yok