PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Böyle bir durumda ne yapmak gerekiyor? (Herkesin karşısına çıkabilir)



Being
01 Mayıs 2014, 02:38
Efendim tanıyanlarınız bilir, henüz daha baya yeni bir sürücüyüm buna rağmen sağlam bir dengem olduğunu her zaman gözlemlemişimdir. Bisiklette de olan bu dengeyi çok şükür motosiklete de aynı şekilde taşıyabildim. Bu nedenle kendimi motosiklete çabuk adapte ettim. Geçen hafta, yani motosikletimi ilk aldığım hafta benim için ilk uzun mesafe olan Tekirdağ - İstanbul yolunu gittim. Genellikle gece yolculukları çok hoşuma gider. Bu durum araba ile de böyleydi. Ya bismillah dedim ve gece 12 de yola çıktım, hızım ortalama 90 KM'iken karşıma aniden böyle bir yer geldi, bu güzergahta daha önceden giden arkadaşlar Silivri'den sonra bu yolun birçok yerinde böyle arızalar olduğunu bilir. Buraya girdiğimde motosiklet neredeyse tamamen dengesini kaybetti, dikkatinizi çekerim ben değil benden daha çok, motosiklet denge kaybetti. Altımda durmuyor gibi oldu tekerlekler hani sanki o tırtıklara saplandı gibi oldu ön ve arka fren destekli olarak hemen emniyet şeridine geçip durdum, gelirken gündüz geldim ve acaba ben panik mi yaptım diye düşündüm ama ne çare! Motosiklet böyle tırtıklı bir yere girince adeta sapıtıyor kendini.

Şimdi sizce?

Böyle bir asfalt zemini ile karşılaştığımda ne yapmak doğru olur? Hız kesmek mi denge bozar yoksa hızı aynı sabit mi tutmalı veya arttırmalı mı? Herkese şimdiden yorumu için teşekkürler ve hayırlı sürüşler.

http://i.imgur.com/nxYi7zB.png

Carbondioxid
01 Mayıs 2014, 02:46
Hızı kesiyorsunuz,kontrollü gaz ile en düşük seviyede geçene kadar, o izler üstünde sakın frenleme yapmayın mecbur olmadıkça, diğer husus lastiklerin sert hamurlu yahut kabak olması

Başım defalarca geldi eğer yanlış görmedi isem, bazı yerlerde buzlanma olduğundan karayolları tarafından asfalt yapılınca yapılıyorlar, Süper moto kullandığım halde tabii lastikler idarelik, defalarca geçtiğim güzergahlarda aynı şekilde gazı kesiyorum hızı düşüp geçiş yapıyorum, bazı yerlerde bu tırtıklar 100 metre uzunluğunda bile olabilyor kaplumbağa gibi seyr ediyorum emniyetli şekilde.

İlk girdiğimde kontrolü kayb edip uçacaktım, bende şaşırmıştım sonraki seferlerde trfaik durumuna bakarak tecrübe için yavaş,orta hızda, çok yavaş iken dahi yaptımki motorumun bu tırtıklara tepkisi ne ol diye kesinlikle sevmiyor.

initial-D
01 Mayıs 2014, 02:49
gidonu sıkmazsan veya yavaşlayıp hızlanayım demezsen 200le bile sıkıntı yaratmaz.ben ilk zamanlar 100-150lerde şeridin içinde geziyordum onlara denk gelirsem,şimdi hiç problem olmuyor

by_001
01 Mayıs 2014, 02:52
:silent: :silent: :silent: :sunny: :king:

Being
01 Mayıs 2014, 03:01
:silent: :silent: :silent: :sunny: :king:

Günün en manidar cevabını verdiğiniz için teşekkürler, geleneksel "Ciddi konulara gereksiz post atma" dalında birinci oldunuz, kupanızı kargoya veriyorum yarın :bounce:

azizsele
01 Mayıs 2014, 03:08
Efendim tanıyanlarınız bilir, henüz daha baya yeni bir sürücüyüm buna rağmen sağlam bir dengem olduğunu her zaman gözlemlemişimdir. Bisiklette de olan bu dengeyi çok şükür motosiklete de aynı şekilde taşıyabildim. Bu nedenle kendimi motosiklete çabuk adapte ettim. Geçen hafta, yani motosikletimi ilk aldığım hafta benim için ilk uzun mesafe olan Tekirdağ - İstanbul yolunu gittim. Genellikle gece yolculukları çok hoşuma gider. Bu durum araba ile de böyleydi. Ya bismillah dedim ve gece 12 de yola çıktım, hızım ortalama 90 KM'iken karşıma aniden böyle bir yer geldi, bu güzergahta daha önceden giden arkadaşlar Silivri'den sonra bu yolun birçok yerinde böyle arızalar olduğunu bilir. Buraya girdiğimde motosiklet neredeyse tamamen dengesini kaybetti, dikkatinizi çekerim ben değil benden daha çok, motosiklet denge kaybetti. Altımda durmuyor gibi oldu tekerlekler hani sanki o tırtıklara saplandı gibi oldu ön ve arka fren destekli olarak hemen emniyet şeridine geçip durdum, gelirken gündüz geldim ve acaba ben panik mi yaptım diye düşündüm ama ne çare! Motosiklet böyle tırtıklı bir yere girince adeta sapıtıyor kendini.

Şimdi sizce?

Böyle bir asfalt zemini ile karşılaştığımda ne yapmak doğru olur? Hız kesmek mi denge bozar yoksa hızı aynı sabit mi tutmalı veya arttırmalı mı? Herkese şimdiden yorumu için teşekkürler ve hayırlı sürüşler.

http://i.imgur.com/nxYi7zB.png


canım ülkemin geri zekalı idarecilerinin haltlarından biri afedersiniz ... ne b.k yemeye yaparlar bunu bilmiyorum ama TEM ve E-5 böyle onlarca tuzakla dolu Esenyurt-Kağıthane arası ufak tefek olanlar hariç 2-3 tane var bunlardan 150-200 metre ve en sağ şeritte yağmurlu bir havada girdiysen ve onun orda olduğunu bilmiyorsan bir anda farkedip paniklemen mümkün sakin olduğun sürece sorun olmaz yukarıda arkadaş değinmiş zaten gidonu sıkma vs. diye... ben yolu bildiğim için emniyet şeridine geçip devam ediyorum Boğaziçi (1. köprü) Avrupa-Anadolu yakası istikametinde köprü çıkışında da benzer durum var o daha feci... neredeyse 2 şerit bu durumda ve zemin daha kötü... birinin ölmesini bekliyorlar herhalde bu aptallığa son vermek için... bu arada bu akıl şuradan kaynaklanıyor bu tür onarım-tamirat yapım işleri vs. 4 tekerlekli araçlar düşünülerek yapılıyor buradan 2 tekerli bir araç geçebilir hatta bunu kullanan acemi de olabilir diye düşünen yok....

fatek95
01 Mayıs 2014, 03:09
Özellikle tekerlek ebatı küçük olan motorların zorlandığı yerlerden biri. Tekerler şerit içinde tango,salsa gibisinden danslara başlıyor; bir o yana bir bu yana gidiyor motorumuz. Barkın abi bi videosunda bu sorundan bahsetmişti ama tam olarak hatırlamıyorum ne yapılması gerektiğini. Üstte arkadaşın dediği gibi gidonu rahat bir şekilde tutup ani hız değişimlerinden kaçınmamız lazımdı sanırsam.

SULH
01 Mayıs 2014, 03:13
inşallah duro lastikleri hala kullanmıyosundur

Being
01 Mayıs 2014, 03:20
canım ülkemin geri zekalı idarecilerinin haltlarından biri afedersiniz ... ne b.k yemeye yaparlar bunu bilmiyorum ama TEM ve E-5 böyle onlarca tuzakla dolu Esenyurt-Kağıthane arası ufak tefek olanlar hariç 2-3 tane var bunlardan 150-200 metre ve en sağ şeritte yağmurlu bir havada girdiysen ve onun orda olduğunu bilmiyorsan bir anda farkedip paniklemen mümkün sakin olduğun sürece sorun olmaz yukarıda arkadaş değinmiş zaten gidonu sıkma vs. diye... ben yolu bildiğim için emniyet şeridine geçip devam ediyorum Boğaziçi (1. köprü) Avrupa-Anadolu yakası istikametinde köprü çıkışında da benzer durum var o daha feci... neredeyse 2 şerit bu durumda ve zemin daha kötü... birinin ölmesini bekliyorlar herhalde bu aptallığa son vermek için... bu arada bu akıl şuradan kaynaklanıyor bu tür onarım-tamirat yapım işleri vs. 4 tekerlekli araçlar düşünülerek yapılıyor buradan 2 tekerli bir araç geçebilir hatta bunu kullanan acemi de olabilir diye düşünen yok....

Duygularıma tercüman oldunuz sabah olsa belki bi nebze kaçma ihtimalim olurdu ama ben farkettiğimde girmeme sadece saniyeler vardı.

rogget
01 Mayıs 2014, 03:30
bende ilk karşılaştığımda afallamıştım ybr 125 le bayaa bi sağa sola kaymıştım.hızı düşürüp geçmek gerekiyor ince lastiklilerdede kalın lastikliler daha dengeli oluyor ama ön teker inceyse onlarda sapıtabiliyor.her halükarda birkaç saniye değil daha önceden farkedip ona göre girmek gerekiyor.birde böyle çoğu yolda tekerinizi sokabileceğiniz kadar düz şerit olabiliyor bazen onu yakalarsanız rahat edersiniz.

-QUEEN-
01 Mayıs 2014, 08:08
O tirtiklar bazen arabayi bile etkiliyor motorlar icin cidden tehlikeli.lastik yapisi boyutu onemli tabi.geçmis olsun

ceyceypad
01 Mayıs 2014, 08:13
motor üzerinde hafif ayağa kalkıp cros moduna geçiyorum bozuk zemine girdiğimde, yol kaliteli astfalt ise motorun üzerine yatıp ss kullanıyorum motorum ybr

xanka
01 Mayıs 2014, 08:18
Önceden farkettiysen bozuk alana girmeden düşür hızını girdiğinde dengeni kaybetmemek için çok az hizlanabilirsin motor gaz koluyla denge bulur bacaklarınla sıkıca tut motoru vucudunum üst kısmını serbest bırak motor ufak ufak oynayacak sıkıntı yok oynamalara karşı koyarsan sıkıntı olusmaya baslar

ufukk
01 Mayıs 2014, 09:42
hocam bu izler yine iyi , zemin hiç olmazsa düz, birde eski Ankara İstanbul yoluna baksan Ya rabbi halime şükrediyorum dersin, kamyonların lastik izleri asfalta tırtır açmış ve lastik genişliğince oyuklar oluşmuş, gidonla savaş veriyorsun Allah'ım sana geliyorum

canerol
01 Mayıs 2014, 10:00
hocam o izler heleki resimdeki 3 4 mt gibi olanlar bi sorun teşkil etmez bence ve bana etmiyorda.bence biraz telaş yapmışsınız ne oluyor lan diye :) 90 km gibi bir hızda 3 4 mt vızt diye ne oldu ne bitti demeden geçer zaten...
beni en çok korkutan şeritleri böyle aynı bu izin içine yapıyolarya şerit değiştirirken asıl sorun o ...

Being
01 Mayıs 2014, 11:13
hocam o izler heleki resimdeki 3 4 mt gibi olanlar bi sorun teşkil etmez bence ve bana etmiyorda.bence biraz telaş yapmışsınız ne oluyor lan diye :) 90 km gibi bir hızda 3 4 mt vızt diye ne oldu ne bitti demeden geçer zaten...
beni en çok korkutan şeritleri böyle aynı bu izin içine yapıyolarya şerit değiştirirken asıl sorun o ...

Dediğim gibi belki de ben gereğinden fazla panik yapmış olabilirim lakin bu durum bir de gece olunca ani fren yapıp durmamak elde değil :) diğer tüm yorum yapan değerli abi ve kardeşlerime de teşekkür ederim.

Sosyete59
01 Mayıs 2014, 11:16
Dediğim gibi belki de ben gereğinden fazla panik yapmış olabilirim lakin bu durum bir de gece olunca ani fren yapıp durmamak elde değil :) diğer tüm yorum yapan değerli abi ve kardeşlerime de teşekkür ederim.

ilk girdiğimde bende ne oluyo lan falan demiştim sonradan alıştım motoru bırakıyorum kendi haline ama gazı kapatmıyorum gazı kapatınca motor salıyo kendini benim düşüncem bu rahat ol motorun üstünde dizlerinle tut motoru gidonu sıkma normal bi hızda seyir et :)

Carbondioxid
01 Mayıs 2014, 11:21
hocam bu izler yine iyi , zemin hiç olmazsa düz, birde eski Ankara İstanbul yoluna baksan Ya rabbi halime şükrediyorum dersin, kamyonların lastik izleri asfalta tırtır açmış ve lastik genişliğince oyuklar oluşmuş, gidonla savaş veriyorsun Allah'ım sana geliyorum

Yukarda resmi verilen buzlanmaya karşı tedbiren yapılmış uygulama, ancak bahs ettiğiniz durum bence'de en tehlikeli olanı.

Salih_T
01 Mayıs 2014, 11:21
Aynısından Ankarada'da mevcut, ama bir tanesi gerçekten derin tırtıklı şekilde idi. Çevre yolundan Sincan a giderken rastladım.. motosikletim altımda dans etmeye başladı.. Daha çok arabaların kaymaması için düşünülmüş bir çözüm olmasına rağmen motosikletliler için sinir bozucu bir yol..

Being
01 Mayıs 2014, 11:25
Aynısından Ankarada'da mevcut, ama bir tanesi gerçekten derin tırtıklı şekilde idi. Çevre yolundan Sincan a giderken rastladım.. motosikletim altımda dans etmeye başladı.. Daha çok arabaların kaymaması için düşünülmüş bir çözüm olmasına rağmen motosikletliler için sinir bozucu bir yol..

Bugün tekrar istanbula gideceğim istanbul trafiğinden daha çok bu yol beni tedirgin ediyor.

Carbondioxid
01 Mayıs 2014, 11:27
O kadar dert etmeyin, uzunda değil nasıl olsa tecrübe ettiniz, dönerken dik durup olası yerlerde yolu gözleyin önceden tedbirli olun, sollamaya kalkışmayın, viraj içerisinde ise tam kaplumbağa modu.

rahmi34
01 Mayıs 2014, 11:30
panik yapmadığınız sürece sıkıntı olucağını sanmıyorum, bende çok geçtim o yollardan. ne hız kestim ne gaz açtım girdiğim gibi çıktım, biraz sağa sola atar gibi yapıyor ama düz bir şekilde geçince sıkıntı olmuyor.

azizsele
01 Mayıs 2014, 13:59
Yukarda resmi verilen buzlanmaya karşı tedbiren yapılmış uygulama, ancak bahs ettiğiniz durum bence'de en tehlikeli olanı.

iyi de neden çok az yerde var bu uygulama ve ne gibi bir faydası var buzlanmada... daha çok zararı olur o çukurlar suyu tutar tahliyesine engel olur ve daha çabuk buz tutar :) ve bu haliyle daha fazla hataya sebep olur... akılsız birinin fikri galiba

Carbondioxid
01 Mayıs 2014, 14:14
iyi de neden çok az yerde var bu uygulama ve ne gibi bir faydası var buzlanmada... daha çok zararı olur o çukurlar suyu tutar tahliyesine engel olur ve daha çabuk buz tutar :) ve bu haliyle daha fazla hataya sebep olur... akılsız birinin fikri galiba

Sanmıyorum, hatta ülkemizde canla başla çalışan nadir kurumların başında gelir karayolları, yani ben öyle düşünüyorum.

80 yaş üstü ömrü yollarda geçmiş bir amcazademize bu soruyu sorduğumda, cevaben tehlike arz eden yerler, yerel halk bilir kişiler tarafından, bildiriliyor gözlemleniyor sonrasında bu yerlere bu tırtıklar'dan yapıyorlar, buzlanma/kar hatta keskince virajlarda su toplanması sorununa karşı yapılıyor demişti.

Lastik ve araç ağırlığı+tırtık yüzeyinin zirvesi sivrice olunca (sanıyorum) araç ağırlığı ile buz daha rahat kırılıp tutuş nisbi oranda sağlanıyor.

Benim karşılaştığım yer ise Kırıkhan/İskenderun arası sanırım 20 kilometre civarı rampa(Amanos dağı) tırmanış ve inişi olan Belen mevkii'nde sık sık görürüm rakım nisbeten yüksek, gözlemlediğim kadarı ie tamda dağ'ın rüzgarlık yarmalara denk düşen ve keskin virajlara isabet eden yerlere, çeşitli uzunlukta yapılmışlar, ova düzünde yada yerleşim içinde rastlamadım.

can498
01 Mayıs 2014, 14:28
ybr esd'nin orjinal lastikleri varken benim kabusumdu resmen. michelin pilot sporty taktırdım sorun yok. bu tarz tırtıklı yollarda güvenli gidebilmek için lastiklerin iyi durumda olması şart

Being
01 Mayıs 2014, 15:03
Çok şükür kazarız belasın yine eve ulaştık ama artık bununla uğraşmak istemiyorum yarın ilk işim bi HGS almak olacak. Ayrıca arkadaşlar bu küçük bir parça bunun gibi 200 metre (abartmıyorum) olan yer var.

Joe Barbaro
01 Mayıs 2014, 16:03
Selimpasa taraflarinda basliyo bu sacmalik aynisi kabatas karakoy sahil yolunda da var. Dedigin yerden gecerken ani hareketlerden kacinmak disinda bisey yapmiyorum 90 100 le gectigim oldu lastikler bi saga bi sola dusuyor hosuma gidiyor benim aslinda :D

APALA
01 Mayıs 2014, 16:11
Ani hızlanmalardan ve frenajlardan kaçının.
Bu tip bozuk zeminli yolları önceden farketmeye çalışın. Islak zeminde olduğu gibi.
Poponuzu hafifçe kaldrın. Ama kros yapar gibi değil. Sadece hafifçe.
Motorun kendi dengesini sağlamasına izin verin. Biraz gezeler ama, kendi yolunu bulur.
Velev ki, siz ani birşey yapmayın ve kesinlike motora karşı gelmeye çalışmayın, kasılmayın.
Gözünüz açık, deponuz full olsun. :)

JafJaf
01 Mayıs 2014, 16:54
ortadan gitme, o tırtıklı yol üzerinden gecen 4 tekerli araçların geçtiği hizalardan geç.

yunusus
01 Mayıs 2014, 18:46
Bu bahsettiğiniz kaygan zeminlerde hakimiyeti kolaylastirmak adina yapilan yola motorla farketmeden girdiginizde evet motorunuzun kıçı başı ayrı oynar ancak bunun panigi ile ani gaz kesme yada panik fren yapmaya kalkacak olursaniz sonuçları pek iyi olmayabilir. Malum pruzlu yuzey sandiginizdan cok daha iyi bi frenlemeye sebep olur bu yuzden dengenizi kaybedebilirsiniz.
Yapmanız gereken tek şey güvenli sürüş pozisyonunuzu bozmamak. Gidonu sikmadan hakimiyetinizi surdurerek yolunuza devam etmek

Being
01 Mayıs 2014, 19:47
Tüm cevap veren arkadaşlara teşekkürler, hem benim hem de umarım karşısına çıkması muhtemel olan arkadaşlar bu deneyimlerden faydalanırlar :)