PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor gücü arttırma. saçma olabilir



Sosyete59
28 Nisan 2014, 16:09
Türkün aklı nerelerde geldiği malum tam o esnada cc olayını düşünüyordum piston silindir değiştirmektense sadece piston kolunu küçültsek performans alamazmıyız ?

KutlayGül
28 Nisan 2014, 16:41
Türkün aklı nerelerde geldiği malum tam o esnada cc olayını düşünüyordum piston silindir değiştirmektense sadece piston kolunu küçültsek performans alamazmıyız ?

Krank şatfına uygulanan çevirme kuvveti yani tork düşecektir.

xismailaydin
28 Nisan 2014, 16:43
Krank şatfına uygulanan çevirme kuvveti yani tork düşecektir.

Bu kadar amatör soruya bu kadar profesyonel yanıt :) Süper :mrgreen:

solmyr
28 Nisan 2014, 16:44
piston, ters ağırlığa yada kranka çarpabilir :)
hadi çarpmadı, yakıt 3 kat artarsa, güç 1,2 kat falan artar :)

onr ayaztuna
28 Nisan 2014, 17:02
Bence sat motoru daha güclu motor al

brtvrdrl
28 Nisan 2014, 17:42
Piston kolunu degistirirsen yeterli sikistirma olmaz silindirin icinde. Yani farzetki piston en tepeye cikmiyor silindirin ortasina kadar yukseliyor iniyor...piston kolunun kranka bagli oldugu milin donme yaricapini arttirsan belki bi nebze..

kuroscu
28 Nisan 2014, 22:10
piston kolunu deyiştirmek hem zahmetli hemde masraflı olur onun yerine kısa piston kısa silindir takımı uydurabilirsen istedigin yüksek deviri elde edersin tabi bunu usta işi bilen birisi yapabilir .bende cagiva vardı epey bi eski zamanda silindir e piston bulmak için epey ugraşmıştım ve uyan farklı boylarda pistonlar vardı .2 zamanlı 125cc motordu .

ronnytechno
28 Nisan 2014, 22:18
Piston kolunu küçültmekten kastın kısltmakmı? eğerki öyle ise piston istenilen üst ölü noktaya ulaşamıyacak böylece silindir içi ve yanma odasında olması gerekenden daha fazla hacim oluşacak.Bu da patlamanın pistona ilettiği itme gücünü düşürecektir. Sıkıştırma oranları profesyonel kişiler tarafından tekrar ayarlanırsa belki bu açık kapatılabilir ama gerçek anlamda mühendislik hesaplar gerekebilir diye düşünüyorum .

kalidor
28 Nisan 2014, 22:22
O da senkronizasyonu bozar...her gaz verdiğinde motosiklet biraz daha fırlar ve üzerinde kullanıcı hakimiyeti kurman mümkün olmaz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:20 ----------


Piston kolunu degistirirsen yeterli sikistirma olmaz silindirin icinde. Yani farzetki piston en tepeye cikmiyor silindirin ortasina kadar yukseliyor iniyor...piston kolunun kranka bagli oldugu milin donme yaricapini arttirsan belki bi nebze..

O da senkronizasyonu bozar...her gaz verdiğinde motosiklet biraz daha fırlar ve üzerinde kullanıcı hakimiyeti kurman mümkün olmaz.

boora
28 Nisan 2014, 22:23
biyel kolunu kısaltmaktan bahsediyorsan motor sıkıştırma yapamaz ki ? evet içeri daha fazla hava yakıt karışımı girer ama ona oranla da sıkıştırma gerekli o olmayınca performansın düşer. onun yerine daha uzun krank al tak böylece piston daha fazla aşağıya indiği gibi daha fazlada yukarı çıkar. o zamanda uzun silindir lazım işte

C.Kaan
28 Nisan 2014, 22:34
Biyel Kolu Kısaltıldığında, Alet Daha Seri Devir Çevir, Daha Yüksek HP Alırsın Ancak Tork'un Düşer Buda Düzde Hızlanmana Rampalarda Bayılmana Sebep Olur. Sadece Biyel Kolunu Kısaltırsan Piston'un Çıktığı Üst Ölü Nokta Kısalacağı İçin Silindir İçinde Haddinden Fazla Boşluk Olacak, o Boşluğu Doldurmak İçin Mecburen Hava - Yakıt Oranını En Az 2 Katına Çıkarman Gerekecek Anlayacağın Uaktığın Yakıta Etki Edecek, Yada Bir Diğer Yol Bu Boşluğu Azaltmak İçin Silindir Bloğunu Taşlayacaksın. Zor - Detaylı - Masraflı ve En Ufak Hatada Motorun Komple Çöp Olabileceği Bir İş, Pejo Mobilette Felan Denenir Ama Anca Pejo Mobilette Başkası Riske Atılmaz :)

Sosyete59
28 Nisan 2014, 22:37
Bu kadar amatör soruya bu kadar profesyonel yanıt :) Süper :mrgreen:

piston eteklerini ve gömleği kısaltarak dediğim işlem yapılabilir 12 bin devir yazıyor eğer öyleyse dediklerimden sonra 15 bin devire çıkabilir
emin ol güçtede bir artış olur piston kolu kısaltmak diye kabaca yazdım a den z ye bütün işlemler yapılarak kısaltılırsa çok farkediceğini düşünüyorum değmez büyük motor al diceksiniz bu sadece bir düşünceydi burda illada cg modofiye edicem diyenlere belki yol olur mantıklı gelirse diye düşündüm :):):):):):)

cenkito
28 Nisan 2014, 22:55
biel kolunun kısalması dakikadaki devir sayısını arttırır ama aynı oranda da çapı genişletmen

lazım ki hacim de de azalma olmasın, artı biel koluyla birlikte silindiri de kısaltman lazım.

ha o devirlere cıkmak da sorun değil !

o devirlerde calısacak subablarıda değişmen yapman lazım. o hıza dayanamazsa

pistonla subablar carpısır - motor kitler.

dediğin kısa stroklu motorları F1 de ve racing motorlarda kullanırlar

yulsek devir cevirsin diye ama torku da düşüktür.

zaferkarizma
28 Nisan 2014, 22:58
şaşırdığım bi nokta piston kolunu kısaltınca çalışacağına bile inanan lar var :)

cenkito
28 Nisan 2014, 23:04
şaşırdığım bi nokta piston kolunu kısaltınca çalışacağına bile inanan lar var :)

silindirle birlikte kısalırsa neden olmasın :)