S6453
26 Nisan 2014, 14:47
BMW F 800 R zevkle bindiğim, hoşuma giden, keyifli ve kaliteli bir alet olmakla birlikte çok uzun yolculuklar yapmayı aklıma koyduğumdan beri (bir seferde 4000-5000 km) daha konforlu yüksek hızlarda rüzgar koruması sağlayacak bir motor arayışına girmiştim ve bir süredir devam eden yeni motosiklet arayışımın sonuna geldim. Almaya karar verdiğim motosiklet TRİUMPH TİGER 1050 SPORT. Aslında motosiklet araştırmasına başladığımda aklımda olan bir model değildi TİGER 1050 SPORT. Temelde rahat rahat uzun yol yapabileceğim, rüzgar koruması olan, bagaj kapasitesi yeterli aynı zamanda sürüşü keyifli bir motosiklet arıyordum. Yani çok yönlü, sport-touring bir model benim için en uygunuydu. Uzun süreli kullanacağım içinde ikinci elinin canlılığı vs. beni çok ilgilendirmiyordu. Aklımda olan modeller HONDA VFR 1200 F ve ikinci el KAWASAKİ Z 1000 SX idi.
Bu motorları araştırırken okuduğum yurt dışı test yazılarında ve izlediğim yurt dışı test videolarında bu motorlarla ve diğer sport-touring/touring modellerle kıyaslanan bir motosiklet dikkatimi çekti. TRİUMPH TİGER 1050 SPORT.
http://i.hizliresim.com/P36brv.jpg (http://hizliresim.com/P36brv)
TİGER 1050 SPORT, bu test yazılarında ve videolarında DUCATİ MULTİSTRADA 1200 S’den KAWASAKİ VERSYS 1000’e, KAWASAKİ Z 1000 SX’den KTM 990 SMT’ye, BMW R 1200 GS’den DUCATİ HYPERSTRADA’ya kadar pek çok modelle karşılaştırılıyordu. Bir çoğu kendi katogorisinde olmayan bu kadar farklı türden motosikle kıyaslanan TİGER 1050 SPORT bütün karşılaştırmalarda dişe diş mücadele edebiliyor ve bazı noktalarda (motor ve ara hızlanmalar gibi) rakiplerinin önünde yer alıyordu. Bununla birlikte aradığım kriterleride karşılıyordu.
http://i.hizliresim.com/59mOGM.jpg (http://hizliresim.com/59mOGM)
Bunun üzerine araştırmalarımı TİGER 1050 SPORT üzerine yoğunlaştırdım ve yaklaşık olarak TİGER 1050 SPORT’la aynı katogoride yer alan motorların bir listesini yaparak karşılaştırmalarda bulundum.
Listemdeki Motosikletler:
1- KTM 990 SMT
2- DUCATİ HYPERSTRADA
3- APRİLLA MANA 850 GT
4- HONDA VFR 800X CROSSRUNNER ve VFR 1200X CROSSTOURER
5- HONDA CBF 1000 F
6- YAMAHA FAZER 8
DUCATİ MULTİSTRADA 1200 S ve , BMW R 1200 GS gibi modelleri liste dışı tuttum. Çünkü bu modeller hem fiyat olarak TİGER 1050 SPORT’un fiyatının çok üzerindeler, hemde TİGER 1050 SPORT’u bu modellerle kıyaslamak haksızlık olur.
TİGER 1050 SPORT ile arasında en çok kaldığım motor KTM 990 SMT idi. Her ikisininde performans değerleri birbirine yakın. TİGER 1050 SPORT 11 HP (125 HP-114 HP) daha güçlü bir motora sahip olmakla birlikte 30 kg kadar daha ağır. 0-100 km/h ve 0-140 km/h hızlanmalarında 990 SMT az bir farkla önde iken ara hızlanmalarda TİGER 1050 SPORT daha önde görünüyordu. Durma mesafesi açısından ise 990 SMT bariz bir biçimde öne çıkıyor. 990 SMT 19 lt depoya sahipken TİGER 1050 SPORT 20 lt’lik bir depoya sahip. Her ikisininde menzili bir birine yakın olmakla birlikte daha az tüketime ve biraz daha büyük bir depoya sahip olan TİGER 1050 SPORT 400 km’ye yaklaşan menzili ile daha önde. Rüzgar koruması açısından yine TİGER 1050 SPORT öne çıkıyor. KTM 990 SMT’nin TİGER 1050 SPORT önündeki en büyük handikapı ise 2014 modelinin Türkiye’de satılmaması ve 52.000 TL’lik fiyatı. 2014 model TİGER 1050 SPORT’un fiyatı çok daha rekabetçi. 38.000 TL.
http://i.hizliresim.com/7mXGDv.jpg (http://hizliresim.com/7mXGDv)
DUCATİ HYPERSTRADA TİGER 1050 SPORT’u kıyasladığım bir diğer motosiklet. Daha güçsüz bir motora sahip olan HYPERSTRADA (110 HP) hafiflik avantajına sahip. TİGER 1050 SPORT’un ıslak ağırlığı 235 kg iken HYPERSTRADA’nın kuru ağırlığı 181 kg. Yakıt kapasitesi TİGER 1050 SPORT dikkate alındığında yetersiz (16 lt). İki silindirli bir motosiklet sahibi olarak titreşim derdi olabileceği ve yetersiz rüzgar koruması endişesi ile HYPERSTRADA’ya çok ısınamadım. Tabi bunda yaklaşık 50.000 TL’lik bir fiyata sahip olmasının da etkisi var.
APRİLLA MANA 850 GT’yi listeye eklemek ile hata yaptığımı bu motoru araştırmaya başladığımda fark ettim. Bir kere otomatik vites. Performasn değerleri açısından ise TİGER 1050 SPORT’un çok ama çok uzağında. 15 lt’lik yakıt kapasitesi ise sport-touring/touring bir model için son derece yetersiz. Bununla birlikte fiyatı da 43.000 TL gibi bu motosiklet için uçuk bir seviyede.
VFR 800X CROSSRUNNER ve VFR 1200X CROSSTOURER, Honda motosikletlerin klasik avantajlarına sahip. Geniş servis ağı ve hareketli ikinci el pazarı. Ama dediğim gibi şu anda ikinci el pazarının canlılığı benim kriterlerim arasında değil. VFR 800X CROSSRUNNER performans açısından TİGER 1050 SPORT’un gerisinde kalırken aynı zamanda daha ağır bir motosiklet (240 kg). Bununla birlikte TİGER 1050 SPORT ile kıyaslandığında daha kötü bir rüzgar korumasına sahip. C-ABS fren sistemi, 21,5 lt’lik yakıt kapasitesi ve 32.500 TL’lik fiyatı ise artı yönleri.
http://i.hizliresim.com/glV1rR.jpg (http://hizliresim.com/glV1rR)
VFR 1200X CROSSTOURER sahip olduğu V4 motoru ile performans açısından TİGER 1050 SPORT’un çok gerisinde kalmıyor. Ancak 1237 cc’lik motor bir üst vergi dilimine giriyor. 285 kg’lık dev bir cüsseye sahip olan VFR 1200X CROSSTOURER benzin tüketimi açısından çok iktisatlı sayılmaz. Dizayn olarakta çok beğenmediğim VFR 1200X CROSSTOURER 45.000 TL’lik bir etikete sahip. Bu şartlar altında TİGER 1050 SPORT ile kapışması çok mümkün değil.
HONDA CBF 1000 F incelendiğinde alınması çok mantıklı bir motosiklet. Geniş servis ağı ve hareketli ikinci el pazarı, C-ABS fren sistemi, yeterli rüzgar koruması, optimum motoru, 20 lt’lik yakıt kapasitesi, ikinci elde çok uygun fiyatlara bulunabilmesi vs. vs. vs. Ama bunların hepsi benim için aşırı mantıklı. Ayrıca görüntüsü TİGER 1050 SPORT kadar çekici değil.
YAMAHA FAZER 8 performans açısından TİGER 1050 SPORT’un gerisinde kalmakla birlikte HONDA CBF 1000 F gibi sahip olunması çok mantıklı bir makine. FAZER 8 ABS 28.000 TL’lik fiyatı ile de son derece rekabetçi. Ancak işçilik kalitesi açısından TİGER 1050 SPORT’un bir iki adım gerisinde.
http://i.hizliresim.com/lYrgQb.jpg (http://hizliresim.com/lYrgQb)
TİGER 1050 SPORT’a gelirsek. Triumph’ın 1993 yılında Tiger 955i adıyla üretmeye başladığı motosikletin günümüz versiyonudur. 1050 cc’lik üç silindirli motor 125 HP ve 104 NM tork üretmekte. 4.300 dakika/devir’den itibaren 104 NM tork elde ediliyor. Islak ağırlığı 235 kg olan motosikletin sele yüksekliği 830 mm. 0–100 km/h hızlanmasını 3,4 saniyede tamalayan TİGER 1050 SPORT ara hızlanmalarda son derece başarılı. 60–100 km/h hızlanması 3,5 saniye iken, 100–140 km/h hızlanması 3,9 saniye. Bu değerler DUCATİ MULTİSTRADA 1200 S için 4,1 ve 4,3 saniye. Bu performansla birlikte sunduğu bir depo ile 385 km’lik menzil gayet iyi. ABS donanımına standart olarak sahip olan TİGER 1050 SPORT da istenirse ABS devre dışı bırakılabiliyor. Henüz 50 km. kullandım TİGER 1050 SPORT u. İşte ilk gözlemlerim:
1- Hem sürücü hem de yolcu için son derece rahat bir seleye sahip.
2- Heybetli bir motor ve sıkışık trafikte az da olsa ağırlığını hissettiriyor.
3- Sele yüksekliği, 1.80 den kısa sürücüler için sıkıntı yaratabilir.
4- Vites göstergesinin olmaması bu seviyedeki bir motor için çok anlaşılabilir değil.
5- Ön cam biraz daha uzun olabilirdi.
6- Motor elinizin altında muazzam bir güç olduğunu hissettiriyor. 6. viteste 50 km/h hızda giderken vites düşürmeden ivmelenebiyor TİGER 1050 SPORT hem de hiç nazlanmadan.
7- Farlar gece yolculuğu için yeterli.
8- Son derece iyi bir işçilik var motorun üzerinde.
9- Gösterge tablosu son derece güzel ve sürücüye ortalama yakıt tüketimi, menzil, anlık yakıt tüketimi gibi pek çok bilgiyi sunuyor.
10- Kumandaların hepsi doğru yerde. Hiç zorlanmadan hepsine ulaşılabiliyor.
11- Neredeyse hiç titreşim yok.
12- Harika bir sesi var.
Bu motorları araştırırken okuduğum yurt dışı test yazılarında ve izlediğim yurt dışı test videolarında bu motorlarla ve diğer sport-touring/touring modellerle kıyaslanan bir motosiklet dikkatimi çekti. TRİUMPH TİGER 1050 SPORT.
http://i.hizliresim.com/P36brv.jpg (http://hizliresim.com/P36brv)
TİGER 1050 SPORT, bu test yazılarında ve videolarında DUCATİ MULTİSTRADA 1200 S’den KAWASAKİ VERSYS 1000’e, KAWASAKİ Z 1000 SX’den KTM 990 SMT’ye, BMW R 1200 GS’den DUCATİ HYPERSTRADA’ya kadar pek çok modelle karşılaştırılıyordu. Bir çoğu kendi katogorisinde olmayan bu kadar farklı türden motosikle kıyaslanan TİGER 1050 SPORT bütün karşılaştırmalarda dişe diş mücadele edebiliyor ve bazı noktalarda (motor ve ara hızlanmalar gibi) rakiplerinin önünde yer alıyordu. Bununla birlikte aradığım kriterleride karşılıyordu.
http://i.hizliresim.com/59mOGM.jpg (http://hizliresim.com/59mOGM)
Bunun üzerine araştırmalarımı TİGER 1050 SPORT üzerine yoğunlaştırdım ve yaklaşık olarak TİGER 1050 SPORT’la aynı katogoride yer alan motorların bir listesini yaparak karşılaştırmalarda bulundum.
Listemdeki Motosikletler:
1- KTM 990 SMT
2- DUCATİ HYPERSTRADA
3- APRİLLA MANA 850 GT
4- HONDA VFR 800X CROSSRUNNER ve VFR 1200X CROSSTOURER
5- HONDA CBF 1000 F
6- YAMAHA FAZER 8
DUCATİ MULTİSTRADA 1200 S ve , BMW R 1200 GS gibi modelleri liste dışı tuttum. Çünkü bu modeller hem fiyat olarak TİGER 1050 SPORT’un fiyatının çok üzerindeler, hemde TİGER 1050 SPORT’u bu modellerle kıyaslamak haksızlık olur.
TİGER 1050 SPORT ile arasında en çok kaldığım motor KTM 990 SMT idi. Her ikisininde performans değerleri birbirine yakın. TİGER 1050 SPORT 11 HP (125 HP-114 HP) daha güçlü bir motora sahip olmakla birlikte 30 kg kadar daha ağır. 0-100 km/h ve 0-140 km/h hızlanmalarında 990 SMT az bir farkla önde iken ara hızlanmalarda TİGER 1050 SPORT daha önde görünüyordu. Durma mesafesi açısından ise 990 SMT bariz bir biçimde öne çıkıyor. 990 SMT 19 lt depoya sahipken TİGER 1050 SPORT 20 lt’lik bir depoya sahip. Her ikisininde menzili bir birine yakın olmakla birlikte daha az tüketime ve biraz daha büyük bir depoya sahip olan TİGER 1050 SPORT 400 km’ye yaklaşan menzili ile daha önde. Rüzgar koruması açısından yine TİGER 1050 SPORT öne çıkıyor. KTM 990 SMT’nin TİGER 1050 SPORT önündeki en büyük handikapı ise 2014 modelinin Türkiye’de satılmaması ve 52.000 TL’lik fiyatı. 2014 model TİGER 1050 SPORT’un fiyatı çok daha rekabetçi. 38.000 TL.
http://i.hizliresim.com/7mXGDv.jpg (http://hizliresim.com/7mXGDv)
DUCATİ HYPERSTRADA TİGER 1050 SPORT’u kıyasladığım bir diğer motosiklet. Daha güçsüz bir motora sahip olan HYPERSTRADA (110 HP) hafiflik avantajına sahip. TİGER 1050 SPORT’un ıslak ağırlığı 235 kg iken HYPERSTRADA’nın kuru ağırlığı 181 kg. Yakıt kapasitesi TİGER 1050 SPORT dikkate alındığında yetersiz (16 lt). İki silindirli bir motosiklet sahibi olarak titreşim derdi olabileceği ve yetersiz rüzgar koruması endişesi ile HYPERSTRADA’ya çok ısınamadım. Tabi bunda yaklaşık 50.000 TL’lik bir fiyata sahip olmasının da etkisi var.
APRİLLA MANA 850 GT’yi listeye eklemek ile hata yaptığımı bu motoru araştırmaya başladığımda fark ettim. Bir kere otomatik vites. Performasn değerleri açısından ise TİGER 1050 SPORT’un çok ama çok uzağında. 15 lt’lik yakıt kapasitesi ise sport-touring/touring bir model için son derece yetersiz. Bununla birlikte fiyatı da 43.000 TL gibi bu motosiklet için uçuk bir seviyede.
VFR 800X CROSSRUNNER ve VFR 1200X CROSSTOURER, Honda motosikletlerin klasik avantajlarına sahip. Geniş servis ağı ve hareketli ikinci el pazarı. Ama dediğim gibi şu anda ikinci el pazarının canlılığı benim kriterlerim arasında değil. VFR 800X CROSSRUNNER performans açısından TİGER 1050 SPORT’un gerisinde kalırken aynı zamanda daha ağır bir motosiklet (240 kg). Bununla birlikte TİGER 1050 SPORT ile kıyaslandığında daha kötü bir rüzgar korumasına sahip. C-ABS fren sistemi, 21,5 lt’lik yakıt kapasitesi ve 32.500 TL’lik fiyatı ise artı yönleri.
http://i.hizliresim.com/glV1rR.jpg (http://hizliresim.com/glV1rR)
VFR 1200X CROSSTOURER sahip olduğu V4 motoru ile performans açısından TİGER 1050 SPORT’un çok gerisinde kalmıyor. Ancak 1237 cc’lik motor bir üst vergi dilimine giriyor. 285 kg’lık dev bir cüsseye sahip olan VFR 1200X CROSSTOURER benzin tüketimi açısından çok iktisatlı sayılmaz. Dizayn olarakta çok beğenmediğim VFR 1200X CROSSTOURER 45.000 TL’lik bir etikete sahip. Bu şartlar altında TİGER 1050 SPORT ile kapışması çok mümkün değil.
HONDA CBF 1000 F incelendiğinde alınması çok mantıklı bir motosiklet. Geniş servis ağı ve hareketli ikinci el pazarı, C-ABS fren sistemi, yeterli rüzgar koruması, optimum motoru, 20 lt’lik yakıt kapasitesi, ikinci elde çok uygun fiyatlara bulunabilmesi vs. vs. vs. Ama bunların hepsi benim için aşırı mantıklı. Ayrıca görüntüsü TİGER 1050 SPORT kadar çekici değil.
YAMAHA FAZER 8 performans açısından TİGER 1050 SPORT’un gerisinde kalmakla birlikte HONDA CBF 1000 F gibi sahip olunması çok mantıklı bir makine. FAZER 8 ABS 28.000 TL’lik fiyatı ile de son derece rekabetçi. Ancak işçilik kalitesi açısından TİGER 1050 SPORT’un bir iki adım gerisinde.
http://i.hizliresim.com/lYrgQb.jpg (http://hizliresim.com/lYrgQb)
TİGER 1050 SPORT’a gelirsek. Triumph’ın 1993 yılında Tiger 955i adıyla üretmeye başladığı motosikletin günümüz versiyonudur. 1050 cc’lik üç silindirli motor 125 HP ve 104 NM tork üretmekte. 4.300 dakika/devir’den itibaren 104 NM tork elde ediliyor. Islak ağırlığı 235 kg olan motosikletin sele yüksekliği 830 mm. 0–100 km/h hızlanmasını 3,4 saniyede tamalayan TİGER 1050 SPORT ara hızlanmalarda son derece başarılı. 60–100 km/h hızlanması 3,5 saniye iken, 100–140 km/h hızlanması 3,9 saniye. Bu değerler DUCATİ MULTİSTRADA 1200 S için 4,1 ve 4,3 saniye. Bu performansla birlikte sunduğu bir depo ile 385 km’lik menzil gayet iyi. ABS donanımına standart olarak sahip olan TİGER 1050 SPORT da istenirse ABS devre dışı bırakılabiliyor. Henüz 50 km. kullandım TİGER 1050 SPORT u. İşte ilk gözlemlerim:
1- Hem sürücü hem de yolcu için son derece rahat bir seleye sahip.
2- Heybetli bir motor ve sıkışık trafikte az da olsa ağırlığını hissettiriyor.
3- Sele yüksekliği, 1.80 den kısa sürücüler için sıkıntı yaratabilir.
4- Vites göstergesinin olmaması bu seviyedeki bir motor için çok anlaşılabilir değil.
5- Ön cam biraz daha uzun olabilirdi.
6- Motor elinizin altında muazzam bir güç olduğunu hissettiriyor. 6. viteste 50 km/h hızda giderken vites düşürmeden ivmelenebiyor TİGER 1050 SPORT hem de hiç nazlanmadan.
7- Farlar gece yolculuğu için yeterli.
8- Son derece iyi bir işçilik var motorun üzerinde.
9- Gösterge tablosu son derece güzel ve sürücüye ortalama yakıt tüketimi, menzil, anlık yakıt tüketimi gibi pek çok bilgiyi sunuyor.
10- Kumandaların hepsi doğru yerde. Hiç zorlanmadan hepsine ulaşılabiliyor.
11- Neredeyse hiç titreşim yok.
12- Harika bir sesi var.