PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Enjoksiyonlu motosiklette egzoz değiştirmek



yasinim
25 Nisan 2014, 22:07
arkadaşlar selam öncelikle belirtiyim bu konuyu aradım bulamadım google dada aradım yine bulamadım belki sorgulamam yanlıştır.

Daelim roadwin motorum var bunun egzozunu değiştirmek istiyorum akrapoviç le yanlız bi kaç usta enjeksiyonlu motorlarda egzoz değiştirmek enjeksiyon beynine zarar verir motorun çok yakar beyni bozabilirsin dediler bendde sizere danışmak istedim bu konu hakkında bilgisi olan varmı ?

54RR
25 Nisan 2014, 22:18
Egzoz basınç değerleri değiştiği için ecu sapıtıp kafasına göre işler yapabilir. Egzoz takılan motorlara commander takıyolar + ecu ayarlarını değiştiriyolar ondan sonra sorun çıkartmıyor. Gerçi bunlar çoğunlukla 600cc+ motorlara yapılıyor, 250cc motora yapılır mı ? hiç duymadım :)

dyavol-77
25 Nisan 2014, 22:33
arkadaşlar selam öncelikle belirtiyim bu konuyu aradım bulamadım google dada aradım yine bulamadım belki sorgulamam yanlıştır.

Daelim roadwin motorum var bunun egzozunu değiştirmek istiyorum akrapoviç le yanlız bi kaç usta enjeksiyonlu motorlarda egzoz değiştirmek enjeksiyon beynine zarar verir motorun çok yakar beyni bozabilirsin dediler bendde sizere danışmak istedim bu konu hakkında bilgisi olan varmı ?
2011 honda hornet 600' üme Boğazdan komple ARROW eksoz sistemi var(Headers+slip on)bir sıkıntı yok 1.500 km oldu takalı ve fakat senin motor tek silindir olduğu için rolantı dengesiz olabilir (eksoz değişiminden sonra), ayrıca Power Commander, Bazzaz gibi yakıt+ateşleme düzenleyici aygıtlar 250 cc üstündeki motosikletlere göre vardır, Daelim'e göre olacağını zannetmiyorum-uğraşma değmez-yarın büyük makine aldığında O'na masraf yaparsın...:wiinkk:

Thracian
25 Nisan 2014, 22:35
Çok ayrıntılı bilgim yok ama beyinin (ECU) takılan egsoza göre tekrar programlanması gerektiğini biliyorum.Bir de motosikletten motosiklete faklılık gösteriyor egsoz üstündeki sensörün yeri ,egsozun nerden söküldüğü önemli.Eğer egsoz sensörle birlikte sökülüyorsa beyinin sapıtmaması için sensör yeni egsoza da uygun şekilde monte edilmeli.Yaptıracaksan çok iyi bilen,ECU programlamadan anlayan birisine yaptır ya da hiç bulaşma.

yasinim
25 Nisan 2014, 22:54
Valla hiç bulaşmamak daha garanti gibime geliyo :) sonuçta tek silindir ne ses çıkıcak ki ama sesden çok tipi hiö uymuyo motora soba borusu gibi :)

__redandblac
26 Nisan 2014, 02:17
10 bin km ecu falan filan olmadan açık egzozla sürdüm. enşeksiyon falanda sapıtmadı. orjinal egzoza dönünce sanki motor daha bi iyi gidiyormuş gibi geldi. 172 lira cezası var. boşa masraf gerek yok

yiqit
26 Nisan 2014, 10:22
Karbon kapak full egsoz aldım Tiger. Pazartesi günü servise taktırıcam. Bu ayarlamarı yaparlar heralde dimi ? :silent:

axlpc
26 Nisan 2014, 10:58
ECU Elektronik kontrol ünitesi yani çeşitli sensörlerden gelen verileri alıp yakıt hava ateşleme gibi işlevleri ayarlıyan nam-ı diyar beyin hangi markanın beyni programlanabiliyor?
Enjeksiyonlu motor rolanti ayarı yani senkron ayarı 2 ve üzeri silindirler her kelebek için hava girişinin eşit olması bunun egzost ile ne alakası var?
Ancak tps yani throttle body position sensor basit bir potansiyometre gaz açma dediğimiz durumda ecu ya gaz kelebeği şu kadar açıldı der beyinde hava akışmetresinden geçen hava ile enjeksiyona doğru miktarda yakıt gönderir ve oksijen sensöründen gelen veri işe hava yakıt karışımını düzenler.
Stok ecu yani orjinal beyin programlanması diye bir şey yok kesin ve net ancak sonradan takılan performans artırıcı yeniden programlanabilir chipler döz konusu ki 100 beygir mıtorda egzost en fazla 5 beygir artış sağlıyor örn. two brothers yani durumdan çıkan sonuç 1000 cc. vtwin motorumda 1 yıldır egzost var yakıt tüketimi orjinal egzostuyla hemen hemen aynı 12 km. fark etti.

CEM.
26 Nisan 2014, 12:07
Sadece slip on taktirirsaniz sorun olmaz.yani sadece egsoZ katalizor iptal olmicak.

Fakat komple bogazdan tum seti degistirirseniz yukardaki arkadasinda yazdigi gibi arada katalizör de kayniyacak ve uzun vadede motora zarari olabilir.

Ornek 20binde yapilmasi gereken subab ayari 10binde baş gosterebilir.

Bazi modellerde katalizor iptali ariza isigi vermekte turk insani bununda cozumunu buluyor.

Thracian
26 Nisan 2014, 16:25
ECU Elektronik kontrol ünitesi yani çeşitli sensörlerden gelen verileri alıp yakıt hava ateşleme gibi işlevleri ayarlıyan nam-ı diyar beyin hangi markanın beyni programlanabiliyor?
Enjeksiyonlu motor rolanti ayarı yani senkron ayarı 2 ve üzeri silindirler her kelebek için hava girişinin eşit olması bunun egzost ile ne alakası var?
Ancak tps yani throttle body position sensor basit bir potansiyometre gaz açma dediğimiz durumda ecu ya gaz kelebeği şu kadar açıldı der beyinde hava akışmetresinden geçen hava ile enjeksiyona doğru miktarda yakıt gönderir ve oksijen sensöründen gelen veri işe hava yakıt karışımını düzenler.
Stok ecu yani orjinal beyin programlanması diye bir şey yok kesin ve net ancak sonradan takılan performans artırıcı yeniden programlanabilir chipler döz konusu ki 100 beygir mıtorda egzost en fazla 5 beygir artış sağlıyor örn. two brothers yani durumdan çıkan sonuç 1000 cc. vtwin motorumda 1 yıldır egzost var yakıt tüketimi orjinal egzostuyla hemen hemen aynı 12 km. fark etti.

Başta da söylediğim gibi bu konuda ayrıntılı bilgim yok.Meraktan araştırma yapıp öğrenmeye çalışıyorum.Bildiğim kadarıyla çoğu ECU doğru program ve aletlerde yeniden programlanabiliyor.Ama bu aletler çoğu zaman çok pahalı olduğu için bazı markalar ECU larını yeniden programlamaya karşı kitledikleri için sizin de söylediğiniz gibi yeniden programlanabilir performans ECU ları daha pratik ve ucuz bir yöntem.Hatta örnek vermek gerekirse Hyosung'un GT 250 R ve GV 250 motosikletleri aynı motor bloğu,aynı sensörler aynı yakıt sistemi,aynı ECU kısacası hemen aynı donanıma sahipken farklı programlanmış ECU ları yüzünden birisinde(GT250R) maks tork 21,04 Nm - 6750 d/d maks güç 28,04 HP - 10000 d/d iken diğerinde maks tork 20,0 Nm 7000 d/d maks güç 25,55 HP - 9000 d/d.

Zaten arkadaşlarında dediği gibi enjeksiyonlu motosikletlerde bazen sensör,servo motor yada ECU bağlı herhangi bir eleman yada egsoz değişiminde motosiklet arıza ışığı yakabiliyor yada parça doğru olmasına rağmen düzgün çalışmayabiliyor bu durumda ECU bilgisayara bağlanıp o hata kodunun silinmesi gerekebiliyor.Bazen de bu değişimlerde marka,model ve kullanılan ECU ya bağlı olarak,motosiklet hiç bir sorun vermeyebiliyor.Bunları çok biliyormuş gibi anlatıyorum ama bu işlemlerin nasıl yapıldığına dair ayrıntılı bilgim yok çoğuda kulaktan dolma doğruluğundan emin olmadığın kaba taslak araştırılmış bilgiler.Sadece ülkemizin şu ECU programlama konusunda son derece ilkel bir ülke olduğunu ve bu işten doğru düzgün anlayan çok az ustanın olduğuna eminim :)
Bu da Triumph Tiger 1050 standart ECU sunu bilgisayara bağlayarak programlama videosu.Eleman programı kendi yazmış ama sadece bazı motosiklet markalarıyla uyumlu.;

http://www.youtube.com/watch?v=0hE2GnnqWWE

TanImsIz
26 Nisan 2014, 17:01
Varaderocu arkadaş, bahsettiğin TPS sensörü bildiğim kadarıyla senin motorunda yok (şayet varadero dan bahsediyorsan) Bu sensör ve açık egzos sorununu ben KLV 1000 imde yaşadım. Gaz kelebeklerinin beyin ile bilgi alışverisinin sağlıklı olmaması ve 3000-4000 d/d aralığında silkeleme yapması en büyük belirtisiydi.

Enjeksiyonlu motorlarda özellikle V motorlarda egzos değişiminden sonra hava akış ayarı bozuluyor ve düzensiz rolanti, vites geçişlerinde (özellikle düşüşlerde) debriyajı çekmen ile stop edebilme ihtimalı çok yüksek. Bizzat Hyosung'umdada yaşadım bunu. Tiger egzos takmıstım, ve sonra orjinalini geri taktım, sorun yine devam etti. En sonunda akünün kutup başlarını söküp resetlenmesini sağladım. Kısacası hic bulaşma, orjinalini kullan. İlla istiyorsanda , bu işi hakkı ile yapabilcek bi ustanın eline bırak.

BatuhanK
26 Nisan 2014, 17:37
Gönül rahatlığıyla takabilirsin hiç bir şey olmaz. Sensörleri iptal etmediğin sürece tabi. Ayar yapılmazsa sadece performans alınmaz, 250ccdw de ayar da yapsan pek bir şey değişmez.
Bende de Egzoz var hemde en dandiğinden, hiç bir problemi yok. Egzozsuz da yoktu(düz boru) not: hyolarda katalizör egzoz içinde.

CEM.
26 Nisan 2014, 17:45
Başta da söylediğim gibi bu konuda ayrıntılı bilgim yok.Meraktan araştırma yapıp öğrenmeye çalışıyorum.Bildiğim kadarıyla çoğu ECU doğru program ve aletlerde yeniden programlanabiliyor.Ama bu aletler çoğu zaman çok pahalı olduğu için bazı markalar ECU larını yeniden programlamaya karşı kitledikleri için sizin de söylediğiniz gibi yeniden programlanabilir performans ECU ları daha pratik ve ucuz bir yöntem.Hatta örnek vermek gerekirse Hyosung'un GT 250 R ve GV 250 motosikletleri aynı motor bloğu,aynı sensörler aynı yakıt sistemi,aynı ECU kısacası hemen aynı donanıma sahipken farklı programlanmış ECU ları yüzünden birisinde(GT250R) maks tork 21,04 Nm - 6750 d/d maks güç 28,04 HP - 10000 d/d iken diğerinde maks tork 20,0 Nm 7000 d/d maks güç 25,55 HP - 9000 d/d.

Zaten arkadaşlarında dediği gibi enjeksiyonlu motosikletlerde bazen sensör,servo motor yada ECU bağlı herhangi bir eleman yada egsoz değişiminde motosiklet arıza ışığı yakabiliyor yada parça doğru olmasına rağmen düzgün çalışmayabiliyor bu durumda ECU bilgisayara bağlanıp o hata kodunun silinmesi gerekebiliyor.Bazen de bu değişimlerde marka,model ve kullanılan ECU ya bağlı olarak,motosiklet hiç bir sorun vermeyebiliyor.Bunları çok biliyormuş gibi anlatıyorum ama bu işlemlerin nasıl yapıldığına dair ayrıntılı bilgim yok çoğuda kulaktan dolma doğruluğundan emin olmadığın kaba taslak araştırılmış bilgiler.Sadece ülkemizin şu ECU programlama konusunda son derece ilkel bir ülke olduğunu ve bu işten doğru düzgün anlayan çok az ustanın olduğuna eminim :)
Bu da Triumph Tiger 1050 standart ECU sunu bilgisayara bağlayarak programlama videosu.Eleman programı kendi yazmış ama sadece bazı motosiklet markalarıyla uyumlu.;
http://www.youtube.com/watch?v=0hE2GnnqWWE

Triumph gibi özellikle bazı modellerde power commenra ihtiyaç olmuyor bunlar motorun fabrika çıkış özelligi.

kendiniz bilgisayarı baglarayak indirdiginiz mapleri motorunuza tanıtabiliyorsunuz.

yani bu elamana has birşey degil gerçek ismi ODB2 dir.

hem bilgisayara hemde telefona motorunuzu baglayabilirsiniz :)

buda kullanıcı yorumudur alıntıdır.


Ücretsiz indireceğiniz TuneEcu programı ve bilgisayarınıza bağlayacağınız ODB2 kablosu ile araç üzerindeki haritaları yedekleyebilir, yeni harita yükleyebilirsiniz. Yani farklı haritalar denemek için power commander takmanıza gerek kalmamaktadır.

ERROR88
26 Nisan 2014, 17:55
1000++ lıra egzoza mı vereceksın yanı o zaman neden kawasakı honda almadın enteresan:farao:

dyavol-77
26 Nisan 2014, 17:55
Varaderocu arkadaş, bahsettiğin TPS sensörü bildiğim kadarıyla senin motorunda yok (şayet varadero dan bahsediyorsan) Bu sensör ve açık egzos sorununu ben KLV 1000 imde yaşadım. Gaz kelebeklerinin beyin ile bilgi alışverisinin sağlıklı olmaması ve 3000-4000 d/d aralığında silkeleme yapması en büyük belirtisiydi.

Enjeksiyonlu motorlarda özellikle V motorlarda egzos değişiminden sonra hava akış ayarı bozuluyor ve düzensiz rolanti, vites geçişlerinde (özellikle düşüşlerde) debriyajı çekmen ile stop edebilme ihtimalı çok yüksek. Bizzat Hyosung'umdada yaşadım bunu. Tiger egzos takmıstım, ve sonra orjinalini geri taktım, sorun yine devam etti. En sonunda akünün kutup başlarını söküp resetlenmesini sağladım. Kısacası hic bulaşma, orjinalini kullan. İlla istiyorsanda , bu işi hakkı ile yapabilcek bi ustanın eline bırak.
Tps'nin açılımı trottle position sensor=Her enjeksiyonlu motosiklette vardır...(varadero da dahil..).

oa51814
26 Nisan 2014, 19:46
arkadaşlar merhaba 2011 model hyosung gv 250 kullanıyorum oksijen sensörü bozuldu turkiyede satılanın giyatı 290 Tl ancak internette bosch marka sensörler var ama hangisi uyar nilen var mı acaba

yasinim
26 Nisan 2014, 23:06
1000++ lıra egzoza mı vereceksın yanı o zaman neden kawasakı honda almadın enteresan:farao:

6 bin liraya 2012 kawasaki vardıda ben mi almadım reis :) ben ses den ziyade tipini beğenmiyorum stock egzozun şekline hiç uymuyo keza 2013 ve öncesi hyosunglarında öğle tabi bu benim düşüncem

ayrıca verdiğiniz cevaplar için çok teşekkürler arkadaşlar...

Furkan Tarık
27 Nisan 2014, 00:15
Karbratörlulerde sıkıntı olur mu acaba ?

cem_bloodz
28 Nisan 2014, 17:36
napıyoruz şimdi gt250ye egsoz takmıyomuyuz mu:silent:

yasinim
01 Mayıs 2014, 19:38
Karbratörlulerde sıkıntı olur mu acaba ?

karburatörlülerde sıkıntı olmuyo diye biliyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:35 ----------


napıyoruz şimdi gt250ye egsoz takmıyomuyuz mu:silent:

Birsürü tanıdığım gt250r kullanıcısı egzozu değiştirdi problem yaşayanı görmedim 2012 kasaların egzozuda bana göre soba borusu gibi :)

velizrsln
29 Eylül 2017, 13:54
Sadece slip on taktirirsaniz sorun olmaz.yani sadece egsoZ katalizor iptal olmicak.

Fakat komple bogazdan tum seti degistirirseniz yukardaki arkadasinda yazdigi gibi arada katalizör de kayniyacak ve uzun vadede motora zarari olabilir.

Ornek 20binde yapilmasi gereken subab ayari 10binde baş gosterebilir.

Bazi modellerde katalizor iptali ariza isigi vermekte turk insani bununda cozumunu buluyor.

O isigin cozumunu nasil bulabiliriz

gogos35
12 Ekim 2017, 03:18
2015 modele tiger egzoz taktım alet sapıttı.Enjeksiyonlu motorlarda özellikle V motorlarda egzoz değişiminden sonra hava akış ayarı bozuluyor ve düzensiz rolanti, vites geçişlerinde (özellikle düşüşlerde) debriyajı çekmen ile stop edebilme ihtimali çok yüksek. 170 i gören alet 140 a çıkamadı yığılıp kaldı.Bunu gerçekten yaşadım.Ve anlattığım yöntem de işe yaramadı.O modelde nedense sonra orjinal egzozu taktım yine aynı oldu.Düzelmedi beyne reset attık sonra düzeldi.Servise ki çok iyi ustadır neden olmadı dedim daha öncekilerde olmuştu abi bunlarda tahmini 4-5 tane farklı yazılım var dedi birine olam diğerine olmuyor dedi aynı sorun şu anda 2004 model kawasaki zx10rımda var sahibi egzoz taktıktan sonra sapıttı dedi hallederiz dedik aldık onlarda da tps sensörü gaz kelebeği ve oksijen sensörü ayarlarını iflas ettiriyor yazılımla iatanbulda bir yer yapıuormuş izmirde yok ama bilmeyen adam anlamaz alet güçlü.Ama 180-190km de tıkanıyor alet ciğeri yetmiyor halledeceğiz inşallah

rollcycle
12 Ekim 2017, 08:53
arkadaşlar selam öncelikle belirtiyim bu konuyu aradım bulamadım google dada aradım yine bulamadım belki sorgulamam yanlıştır.

Daelim roadwin motorum var bunun egzozunu değiştirmek istiyorum akrapoviç le yanlız bi kaç usta enjeksiyonlu motorlarda egzoz değiştirmek enjeksiyon beynine zarar verir motorun çok yakar beyni bozabilirsin dediler bendde sizere danışmak istedim bu konu hakkında bilgisi olan varmı ?

lafı uzatmadan uygulamayı defalarda yaptırmış biri olarak yorum yazıyorum. Daha önce 4 silindir motosikletlerimde hiç bir sorun yaşamadım sadece tüp değiştirdim. Fakat en son dl650 vstromda sadece tüpü değiştirdikten sonra katalizör orjinal tüpün içinde olduğu ve iptal edildiği için beyin hata kodu veriyor. Oksijen sensör hatası. Bircok motorda farklı tepkiler alınabilir. Hatta bmw gibi motosikletlerde bu hata alındığında motosiklet çalışmıyor. Biraz şans işi bu. Zaten taktıracağınız akrepoviç sahtedir yüzde 90. Orjinal tam sistemse zaten hiçbir sıkıntı yaşanmayacaktır.