PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 600RR'la başlama hikayesi - Yüksek CC ile başlamak isteyenlere yol haritası



redmachine
24 Nisan 2014, 15:51
Öncelikle bu yazdığım nacizane beni bağlar ve başımdan geçenleri abartmaksızın yazıyorum. Yüksek CC ile başlamak isteyenlerin okuması faydalı olur kanımca.

32 Yaşındayım, geçtiğimiz Ağustos ayında birden motora binme isteğim geldi durup dururken.
Bende en son 18 yaşında bisiklete binmiş biri olarak gaza gelip A2 ehliyeti almaya karar verdim.
Önce GİS AKADEMİ'de başlangıç eğitimini aldım (KTM DUKE 200 ile). Daha sonra 10 saatlik pakedini alıp yine aynı motorla ordaki pistte çalışmalar yaptım ehliyet sınavına dek.

Ehliyet sınavında sorunsuz bir biçimde atlattım ve geçtim. Sınavı trafikte Kemerburgaz - Cendere yolunda olduk. Arkadan komisyonda sizi arabayla takip ediyor. Sınavın en hızlı süren kişisi bendim (Bunu böbürlenmek için söylemiyorum, sadece kullanım bilgisi için söylüyorum.) Zaten hızlıyım dediğim YBR125 ile 80-90 dı sanırım hızım ama diğer arkadaşlara göre hızlıydım.
Bu arada boyum 1.85 kilo 115.

Sınava girmeden önce Chopper, Cruiser düşünüyordum ama o sınavdaki kendime olan güven beni SS almaya itti. 250'lik ile başlamak istedim ama yapılı olmamdan dolayı motor altımda komik ve küçük kalacağı için vazgeçtim.
600RR almaya karar verdim. Ekim-Kasım 2013 gibi 600RR'ı mı aldım. Ben Yeşilköy'de oturuyorum. Motoru alır almaz direk çekici çağırıp, paraya kıyıp GİS AKADEMİ'nin pistine çektirdim çünkü binecek cesareti bulamadım ve aptal değildim. Nasıl bir makine ile karşılaşacağımı bilmiyordum.

Motorumu oranın pistinde, trafiğe kapalı alanda kullanmaya başladım. Ordaki saygıdeğer hocalarda bana oturuş pozisyonum gibi şeylerde çok yardımcı oldular ve alışma sürecini acısız atlattım. O pistte hiç sıkılmadan etmeden her gün 1'er saatten 7-8 saat kullandım. Daha sonra sınava girdiğim o Cendere yoluna çıkmaya başladım. Ehliyet sınavı güzergahını kullanarak trafikte kullandım. Artık motora alıştığımı düşünerek evime getirmeye uygun gördüm ama hala E5'e çıkmaya cesaret edemediğimden bir arkadaşıma motoru teslim ederek Kemerburgaz'dan Yeşilköy'de ki evime getirdi.
Yavaş yavaş buradaki sokaklarda, caddelerde dolaşmaya başladım. Isındıkça ve kullandıkça çevre ilçelere, sahil yoluna ve E5'e çıkmaya başladım.
Şu anda motoru alalı 6-7 ay oldu ve herhangi bir sorun, kaza yaşamadım.

Kıssadan hisse eğer yeterli olgunluğa eriştiğinizi düşünüyorsanız, sorumluluk sahibiyseniz ve eğitim eğitim eğitim diyorsanız bu aşamaları takip edebilirsiniz.

DoLPHiN2306
24 Nisan 2014, 16:07
Zaten olay kişide biter.Dediğiniz gibi sorumluluk sahibi olursanız ve eğitimlede pekiştirirseniz sıkıntı yok. Yeteneği olmayana scooter verseniz bile başta problem. Koruma ekipmanlarınız yazınızdan anladığımız kadarıyla tam. O yüzden kazasız belasız sürüşler :cat:

YouSuffer
24 Nisan 2014, 16:07
Bu yapılanlar ölmemek için yapılacak tek şeyler. Yapmazsanız zaten sonunuz 3. sayfalar olur

turkish39
24 Nisan 2014, 16:09
Allah (C.C.) kaza belâ göstermesin inşallah.Büyük cc ile tabi başlanır ama forumda küçük cc neden tavsiye ediyoruz,16 -17 yaşında insanlar istiyor diye.Ben 20 yıldır motosiklet kullanıyorum ama ne zaman büyük cc motora binsem kendime hakim olamıyorum ister istemez ibre 200 lere çıkıyor.Son zamanlarda daha çok korkmaya başladım ve kendime hakim olabiliyorum.Bu korkuyu yaşamam uzun zamanımı aldı.Artık daha tedbirliyim.

chopperrider
24 Nisan 2014, 17:36
öncelikle eğitim alarak motosiklet hayatınıza başlamış olduğunuz için naçizane tebrik ederim.
Yalnız bu zaman zarfında kaza yapmamış olmanız ve eğitim almış olmanız yine de büyük CC ile hem de bir super sport makine ile başlangıç yapmanızı ideal hale getirmez.
Zira,
düşük cc ile başlama tavsiyesinin amacı sadece kazaya karışma riskini azaltmak için değildir. 30 yaşın üzerinde, kültürlü eğitimli bilinçli birisi eğitim de aldıysa zaten limitlerini bilecek ona göre kullanacaktır.
Ancak düşük CC ile başlayıp adım adım yükselten kullanıcılar her zaman daha iyi sürücüler olacaktır.
Henüz motosikleti direksiyonu tam tur döndürüp ayağı arka frende yarım debriyajda olduğu noktada düşük süratte 360 derece tereddüt etmeden dönme alışkanlığını edinememiş, sıkışık trafikte sürat düştüğünde iki ayağını da yanlara açıp paytaklayarak motor sürmeye çalışan, dar dönüşlerde neredeyse durma noktasına gelene kadar yavaşlayıp ancak ara sokak dönüşü yapabilen bir sürücünün bu alışkanlıkları kazanıp tekniğini geliştirmesi büyük hacimli bir super sport ile çok ama çok zor.
super sport pist yarışçıları bile neden super motolarla antreman yaparlar düşünmek sorgulamak lazım ?
eğitim aldıktan sonra her kullanıcı her tür motosikleti yürütür bunda sorun yok ama tekniğini geliştirmek için düşük hacimli ve özellikle düşük ağırlıklı, dik oturma pozisyonuna sahip naked/commuter tarzı bir motorla başlayan ve binlerce km bu lekilde sabredip kendini geliştiren bir sürücü 120hp güçte bir spor motosikletle sürüşe başlayan bir sürücüden hem daha güvenli hem daha akıcı hem de daha hızlı olacaktır.
Litrelik racing kullanıp, motor başında muhabbet ederken, altındaki 125cc ybr ile ara sokağa şiir gibi motoru yatırıp giren bir kurye görüp, acaba ben de günün birinde bu kadar rahat olabilecek miyim diye düşünüp hayıflanan çok SS sürücüsü görmüşümdür :))

Sinan Aksu
24 Nisan 2014, 17:43
Birde şöyle bi hadise var ;

http://www.motosiklet.net/forum/supersport-superbike/61882-ilk-motorum-honda-600rr-aldim-ben-degil-motor-beni-kullaniyor-ne-yapmaliyim.html

suato21
24 Nisan 2014, 17:45
Aklı başında,bilinçli her kullanıcının,yapması gereken bu işte.Bizimde boğaz patlattığımız,olay bu.Sağlam bir eğitim ama yok kime anlatıyoruz ki..Abimin SS'sine bindim,dedemin chopperına bindim..

ErknOzyurt
24 Nisan 2014, 17:51
Ben böyle arkadaşlarla çok tanıştım. CBR 250 ile ZX636 ve Suzuki Bandit ile uludağ yollarından aşağıya kadar viraj yaptık.Yarıştık video pc de var.Videolarımın bazılarını upload etmistim youtubeye.ZX636 en az 3 dakika sonra geldi aşşağıya bandite 1.5 ile 2 dakika takmışımdır.Abimde R1 var ama onu böyle kullanamam.Demek istediğim motor sürmek değil motorla oynamak gerekir.CBR 250 nerede ZX636 nerede adamı bandit süren endurocu geçti ya.Daha ne olsun.

Olay geçmek yada geçilmek değil : KISSADAN HİSSE

Ne kadar iyisiniz.Kaza yapmamıs olmanız tecrübesizliktir bence.Her kaza insana tecrübe kadar istediğin kadar km yap hatalı yaptığın şeyde ne zaman patlayacağın belli olmaz.Daha yeni konu açtım virajda kafa kafaya arabayla çarpıştım.O kadar iyi viraj alıyordum.Sliders eritiyordum yollarda daha ne olsun ya dha nasıl yatayım diyordum.Tecrübe kazandık işte her zaman öğrenecek şeyiniz vardır.Umarım Barkın abinin videolarındaki 2 apaçiyi izlemişindir.Sana çok şey katar.

ero__
24 Nisan 2014, 17:56
Düşmemiş Motosiklet Sürücüsü Yoktur, Düşecek Motosiklet Sürücüsü Vardır...

hasansonmez
24 Nisan 2014, 18:09
ben bir kaç saatlik eğitimin sürücüye çok şey verdiğini düşünmüyorum her şey tecrübedir her işte olduğu gibi, düşmek bile bence iyi bir eğitimdir, kaza yapan arkadaşlar sorun neden kaza yaptıklarını çözmüş daha o hataları yapmamaya gayret ederler.

merr
24 Nisan 2014, 18:36
İstediğin kadar eğitim al.Hata yapmışsın...
6-7 aydır bi sıkıntı yaşamamışsın,ya şanslısın yada gerçekten paket program sende işe yaramış bir anda "Neo" oluvermişsin...Zaman göstericek..
Bence burda paylaşmaman lazım bu tecrübeni..Çünkü bu senin yanlış gerçekliğin..
Birileri buraya etkileyip etkilenmeye giriyor...
Şu yazından etkilenip bir tek kişi eğitim falan filan hoop 600 cc motosikletin üstüne atlayıp Azraille buluşmasını erkene alırsa senin haberin olmayacak..Ama hatırlatırlar,merka etme...

ZxPanic
24 Nisan 2014, 18:43
Ben böyle arkadaşlarla çok tanıştım. CBR 250 ile ZX636 ve Suzuki Bandit ile uludağ yollarından aşağıya kadar viraj yaptık.Yarıştık video pc de var.Videolarımın bazılarını upload etmistim youtubeye.ZX636 en az 3 dakika sonra geldi aşşağıya bandite 1.5 ile 2 dakika takmışımdır.Abimde R1 var ama onu böyle kullanamam.Demek istediğim motor sürmek değil motorla oynamak gerekir.CBR 250 nerede ZX636 nerede adamı bandit süren endurocu geçti ya.Daha ne olsun.

Olay geçmek yada geçilmek değil : KISSADAN HİSSE

Ne kadar iyisiniz.Kaza yapmamıs olmanız tecrübesizliktir bence.Her kaza insana tecrübe kadar istediğin kadar km yap hatalı yaptığın şeyde ne zaman patlayacağın belli olmaz.Daha yeni konu açtım virajda kafa kafaya arabayla çarpıştım.O kadar iyi viraj alıyordum.Sliders eritiyordum yollarda daha ne olsun ya dha nasıl yatayım diyordum.Tecrübe kazandık işte her zaman öğrenecek şeyiniz vardır.Umarım Barkın abinin videolarındaki 2 apaçiyi izlemişindir.Sana çok şey katar.
Bence yanılıyorsun kaza yapmadıysa tevrübesizlik deil belki dikkatli olmasındandır.Tabiki kaza sürücüye hatasını görmesinde öenmli ama senin yaptığın kazada hata seninmiydi ? yoksa VW sürücüsündemi ? Sen bu yaptığın kazayı tecrübe olarak sayıyosun ama boş bi yarış pistinde yapsaydın sadece motorundaki maddi hsar oluşurdu.Ölümle sonuçlansaydı kazan ozaman ne sayacaktın yinemi tecrübe :((

Bence arkadaşı tebrik etmek lazım eğitim alarak motosiklet sürmeye başlamış olmasına...

onr ayaztuna
24 Nisan 2014, 18:45
Motorsiklet kullanan kisi kesin duser her dusmede kisiye tecrube katar kucuk cc motorla baslamanın ana mantıgıda budur aslında dustügun zaman olayı daha az hasarla kurtarırsın buyuk bir motorla hele SS bir makinayla ölümcul sonuclar olur. Allah kimseye kaza bela vermesin.

Espaniole
24 Nisan 2014, 18:47
Bence yanılıyorsun kaza yapmadıysa tevrübesizlik deil belki dikkatli olmasındandır.Tabiki kaza sürücüye hatasını görmesinde öenmli ama senin yaptığın kazada hata seninmiydi ? yoksa VW sürücüsündemi ? Sen bu yaptığın kazayı tecrübe olarak sayıyosun ama boş bi yarış pistinde yapsaydın sadece motorundaki maddi hsar oluşurdu.Ölümle sonuçlansaydı kazan ozaman ne sayacaktın yinemi tecrübe :((

Bence arkadaşı tebrik etmek lazım eğitim alarak motosiklet sürmeye başlamış olmasına...

Öldüyse zaten tecrübeden bahsedemezdi değilmi?

Şimdi bu adam bir sonrakine virajı içten almayacak, hızını azaltacak yani daha güvenli gidecek. Belki de yeni bir kaza yapmasının önüne geçmiş olacak. Kazasından ders çıkaracak, biz de buna tecrübe diyoruz.

Blackeagletr
24 Nisan 2014, 19:21
Yüksek CC ile başlamak isteyenlerin sadece %10 u belki daha azı sizin kadar bilinçli ve durumun farkındadır. Buna yaşınızın etkisi de büyük.
Yüksek CC ile başlamak isteyenlerin de %90'ının 25 yaş ve altı olduğunu baz alırsak, kim 600RR alıp çekici çağırıp kapalı alanda sürecek kadar olgundur bunu sormak lazım.
Genel olarak zaten riski bol olan bir işe risk ekleyerek başlamışsınız, ama yine de en aza indirgemeyi bilmişsiniz. Bilincinizden dolayı sizi kutlarım.
Kazasız belasız sürüşler.

santo78
24 Nisan 2014, 19:23
Bak ne guzel soyluyorsun uludag yolunda yaristik diye viraj yaptik diye asagiya kadar. Sen hizli inmissin otekilerin altinda buyuk motor oldugugu halde onlar sonradan gelmis. Simdi bu nasil bir olcudur? Trafige acik bir yerde boyle yarismak trafik terrorudur. Ikincisi sen basmissin gaza yatmissin virajlarda bu senin kendini riske atman , otekiler belki buyuk motoru oldugu halde dikkatli davranmis akilli kullanip senden yavas inmis. Belki buyuk motor sende olsaydi Allah muhafaza. Bence iyi surucu olup olmammanin olcusunu yaptigin yarislarda arama.


Ben böyle arkadaşlarla çok tanıştım. CBR 250 ile ZX636 ve Suzuki Bandit ile uludağ yollarından aşağıya kadar viraj yaptık.Yarıştık video pc de var.Videolarımın bazılarını upload etmistim youtubeye.ZX636 en az 3 dakika sonra geldi aşşağıya bandite 1.5 ile 2 dakika takmışımdır.Abimde R1 var ama onu böyle kullanamam.Demek istediğim motor sürmek değil motorla oynamak gerekir.CBR 250 nerede ZX636 nerede adamı bandit süren endurocu geçti ya.Daha ne olsun.

volkanmet86
24 Nisan 2014, 20:30
kardeş ben bugün bi konu açtım millet bana öcü gibi baktı. sana da Allah kolaylık versin. bazı arkadaşların nedense anlama sıkıntısı var.

seigen
24 Nisan 2014, 20:34
Şu tecrübeyi zamanla ifade etmesek güzel olacak, ben de hayabusayla başladım 6-7 ay oldu, garajda yatıyor, hiç sıkıntı kazam yok çok şükür diyebilirim :P.

10 bin km yaptım, 8-9 bini şehir içi falan yaz da anlayalım ne durumdasın :mrgreen:... Ondan sonra 6-7 ayda 2-3 bin km yapmış yapmamış, farklı koşullarda hiç sürmüşlüğü yok, burada gelip yüksekle başladım bak sıkıntı yok diye konu açınca olmuyor :cat:.

dyavol-77
24 Nisan 2014, 20:49
Bence yanılıyorsun kaza yapmadıysa tevrübesizlik deil belki dikkatli olmasındandır.Tabiki kaza sürücüye hatasını görmesinde öenmli ama senin yaptığın kazada hata seninmiydi ? yoksa VW sürücüsündemi ? Sen bu yaptığın kazayı tecrübe olarak sayıyosun ama boş bi yarış pistinde yapsaydın sadece motorundaki maddi hsar oluşurdu.Ölümle sonuçlansaydı kazan ozaman ne sayacaktın yinemi tecrübe :((

Bence arkadaşı tebrik etmek lazım eğitim alarak motosiklet sürmeye başlamış olmasına...

+1 sliderları İYİ eritmişsin-seni pistlerde görmek isteriz..

redmachine
24 Nisan 2014, 20:54
Öncelikle kaza yapan arkadaşa geçmiş olsun. Sen kendi ağzınla yazmışsın yok Slider yapıyordum yok vs. Ben sliderın anlamını bile bilmiyorum ve bilmekte istemiyorum. Muhtemelen lastiği sınırlarına kadar yatırıp viraja girmek.
Çok teşekkürler kalsın ben eğitimde viraja ne kdr dik girersen o kdr güvenli olduğunu öğrendim, öğrettiler. Kimseye birşey kanıtlayacak değilim veya pistte yarışmıyorum. Dik girerim sağlam çıkarım.
Ikinci olarak benim motoru alma amacım belli. Güzel havalarda güzel güzel kullanmak. Kumburgaza gazlama ya, rivaya viraj yapmaya gitmem. Usul usul kullanırım. Benim zevki böyle. SS'in hakkını vermek tekere kalkmak, ibre kapamak, Slider yapmak ise Size kolay gelsin ben almayayım.

shooter1
24 Nisan 2014, 20:55
aman ne yaparsanız kendinize artık trafikte başkalarını tehlikeye atmayın da, forumda millet geliyor aa bu 600 lük ile başlamış ben de başlayayım fikirleri oluşuyor sonra yazın 17 yaşında daha yeni ehliyetini almış biri kamyonet altında kaldı(!), hadi kimseyi dinlemeyecekseniz ama bu barkın abiyi dinleyin tecrübe sabittir, her canlı yayında daha fazla hayatta kalın diyor, 1000lik olmaz ama 600lük ile başlanabilir(!)

http://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0

Sosyete59
24 Nisan 2014, 21:23
Düşmemiş Motosiklet Sürücüsü Yoktur, Düşecek Motosiklet Sürücüsü Vardır...


senden heryerde olmak zorundamı felaket tellalı :)
1 senedir biniyorum şuana kadar allaha şükür düşmedim
motoru bana sevdiren abim 20 senedir biniyor oda düşmemiş :D

hasansonmez
24 Nisan 2014, 21:55
arkadaşlar kusura bakmayın da yüksek cc ile başlamak isteyenlerin çoğu param var niye gösterişsiz motora biniyim havasındalar hiç tecrübesi olmayan bir adam neden 120 beygirlik 600cc 1000cc süper sport motora ihtiyaç duysun ki yada 200 km süratle kiminle yarışacak merak ediyorum amaç nedir yok küçük göründü yok altımda kayboldu bana sadece bahane gibi görünüyor herkes de yüksek cc de ss motor düşünüyor ne biliyim bir dl 650 bir tenere 660 alayım diyen yok hep hızlı hem süratli düşünüyorlar

Evrenalpar
24 Nisan 2014, 23:06
@redmachine Sizinle hikayemiz neredeyse aynı, 32 yaşında, aynı aylarda motora heves edip, hemen hemen aynı zamanda a2 ehliyeti ve motoru almışız. :)

Ancak ben scooterla başlamayı tercih ettim. 250'lik xciting aldım. 2 ayda sıkıldım gibi. Vitesliye geçmek istiyorum ancak kendimi frenliyorum. Bu sene böyle gitsin, acelemiz yok. Ileride nihai hedefim Ducati Diavel inşallah. Önümüzdeki sene 300-500cc dolayları bir motor olabilir. Mt07 aklımı en çok karıştıran motor.

Herkese keyifli sürüşler dilerim

ErknOzyurt
24 Nisan 2014, 23:14
ben bir kaç saatlik eğitimin sürücüye çok şey verdiğini düşünmüyorum her şey tecrübedir her işte olduğu gibi, düşmek bile bence iyi bir eğitimdir, kaza yapan arkadaşlar sorun neden kaza yaptıklarını çözmüş daha o hataları yapmamaya gayret ederler.

Konumu görmüşündür kardeşim.Aldığım ekipmanlarla düştüğüm durumlara bak.Daha kendimi nasıl iyi koruyacağım.

Üstümde 4.900 Tl lik ekipman vardı yoğun bakımdan döndüm.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:10 ----------


Bence yanılıyorsun kaza yapmadıysa tevrübesizlik deil belki dikkatli olmasındandır.Tabiki kaza sürücüye hatasını görmesinde öenmli ama senin yaptığın kazada hata seninmiydi ? yoksa VW sürücüsündemi ? Sen bu yaptığın kazayı tecrübe olarak sayıyosun ama boş bi yarış pistinde yapsaydın sadece motorundaki maddi hsar oluşurdu.Ölümle sonuçlansaydı kazan ozaman ne sayacaktın yinemi tecrübe :((

Bence arkadaşı tebrik etmek lazım eğitim alarak motosiklet sürmeye başlamış olmasına...

SUPERBİKE school eğitimi aldım.2 günü 2000€ :)Zaten t-shirti bende var.Okulu veriyor sadece satılan birşey değildir. WW hatalıydı.Her ne kadar dıştan alsam dahi kendi şeridimdeydim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:12 ----------


Bak ne guzel soyluyorsun uludag yolunda yaristik diye viraj yaptik diye asagiya kadar. Sen hizli inmissin otekilerin altinda buyuk motor oldugugu halde onlar sonradan gelmis. Simdi bu nasil bir olcudur? Trafige acik bir yerde boyle yarismak trafik terrorudur. Ikincisi sen basmissin gaza yatmissin virajlarda bu senin kendini riske atman , otekiler belki buyuk motoru oldugu halde dikkatli davranmis akilli kullanip senden yavas inmis. Belki buyuk motor sende olsaydi Allah muhafaza. Bence iyi surucu olup olmammanin olcusunu yaptigin yarislarda arama.

SABAH 8 GİBİ Allah'ın unuttuğu dağda karşımızadan 3 araba geldi.İnerken 2 arabayı solladık o kadar söylüyorum.Bomboştur uludağ yolu.İşlek değildir.Milletin işi gücü yok hafta içi dağa mı çıkacak :) TRİLYE gibi değildir yani.

Videoda gördüm bu kadar az araba olduğunu.

rumelian
24 Nisan 2014, 23:15
Ya, ben farkli bir acidan ele alayim. Egitim filan almissin ama, bence hala debriyaji sıkıp salarken, vites degistirirken, ozellikle vites kuculturken, tereddut yasiyorsundur. tereddut demeyelim de "debriyaji sıktim simdi birakiyorum" seklinde hareketlerini takip ediyorsundur. Bilirsin arabada da ilk zamanlarda takip ederiz. Sonra vucut refleksi haline gelir kavrama olayi...
İste bunu yaparken arabada sanzimana kolay kolay zarar veremezsin. Ama motorda verirsin, 150 cc motorun komple sanzimani iscilik dahil 500 tl. Senin motorda (Allah gostermesin) 2500-3500 tl arasinda. 150 cc motorda zincir + disli seti 150 tl, senin motorda 600-800 tl.. Karenaja hic girmiyorum bile. Ama o motoru illaki dusureceksin. Arabada hic tamponu dokundurmadin mi? Bu uzar gider.
Ozetle, Deneyim kazanirken kucuk motora binmenin bir avantaji da, deneyim kazanma sirasinda motora verecegin muhtemel hasarlarin cok cuzi rakamlara hallolmasi...

Sana git motorunu sat 150 cc al demiyorum. :) ama "kucuk cc de baslanmali" olayinin baska bir acisini anlatmak istedim. Senle yasitiz ve benim boyumda 183 cm. Mimarim. Santiye sefiyim. Altimdaki Tvs apache ve Hala merkez ofise gittigimde paket mi getirdin diyen guvenlikci oluyor. :) o yuzden seni anlayabiliyorum. Tekerin duz bassin, gule gule kullan.

ErknOzyurt
24 Nisan 2014, 23:19
Öncelikle kaza yapan arkadaşa geçmiş olsun. Sen kendi ağzınla yazmışsın yok Slider yapıyordum yok vs. Ben sliderın anlamını bile bilmiyorum ve bilmekte istemiyorum. Muhtemelen lastiği sınırlarına kadar yatırıp viraja girmek.
Çok teşekkürler kalsın ben eğitimde viraja ne kdr dik girersen o kdr güvenli olduğunu öğrendim, öğrettiler. Kimseye birşey kanıtlayacak değilim veya pistte yarışmıyorum. Dik girerim sağlam çıkarım.
Ikinci olarak benim motoru alma amacım belli. Güzel havalarda güzel güzel kullanmak. Kumburgaza gazlama ya, rivaya viraj yapmaya gitmem. Usul usul kullanırım. Benim zevki böyle. SS'in hakkını vermek tekere kalkmak, ibre kapamak, Slider yapmak ise Size kolay gelsin ben almayayım.

Dostum sliders tulumlardaki kaydırma dizliğine verilen isimdir.Dizlik değildir viraja girdiğinde senin rahat bir şekilde hızını kaybetmeden sürüklenmene yarar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------


+1 sliderları İYİ eritmişsin-seni pistlerde görmek isteriz..

Bir yarışın 4.000.00 TL ile 5.000.00 tl Arasında bir maliyeti olduğunu unutmamak gerekir.Pist günlerine gidebiliyoruz ancak.20 DK sı 200 Tl olsa dahi almıyor gerizekalı İNTERCİTY park

dyavol-77
24 Nisan 2014, 23:39
Dostum sliders tulumlardaki kaydırma dizliğine verilen isimdir.Dizlik değildir viraja girdiğinde senin rahat bir şekilde hızını kaybetmeden sürüklenmene yarar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------


Sen lastik,sarf malzemeleri,konaklama,nakliye parasından bahsetmişsin-bir 600; en az 35 bin + yarışa hazırlamak min:15 bin...etti 50 bin papel..:wiinkk:.
Bir yarışın 4.000.00 TL ile 5.000.00 tl Arasında bir maliyeti olduğunu unutmamak gerekir.Pist günlerine gidebiliyoruz ancak.20 DK sı 200 Tl olsa dahi almıyor gerizekalı İNTERCİTY park

:)....:cherry:

ErknOzyurt
24 Nisan 2014, 23:41
:)....:cherry:


Yada kız olacaksın.Anladın sen onu :) Görmüyor değiliz neleri var inan dışarıda

cousinecruis
24 Nisan 2014, 23:43
Arkadaşım öncelikle bilinçli bir sürücü olduğun için tebrik ediyorum. GİS park harika bir yerdir. Yahu şu rahstsız ss leri nasıl seviyorsunuz? Onun yerine sport touring bir makine yada enduro? Nasıl olur? Tam size göre. Ss ler sizin için çok rahatsız olur hocam.

flame
25 Nisan 2014, 01:44
Bitin artık ya.Her sezon aynı muhabbet aynı diyalog...

Lucas
25 Nisan 2014, 02:20
Bu aralar 600 cc ile başlangıç konuları arttı niyeyse.
Hep 600 cc lobisinin oyunları bunlar :P
Motosiklet kaza yapmaz, hatta öldürmezde.
Abim 750 cc 150 küsür hp bir motosikletle başlamıştı. Hatta motorunu gidip beraber almış, o kullanamadığı için ben getirmiştim. Allah uzun ömür versin hala hayatta :)
Benden çok çok iyi bir kullanıcı olan kardeşim dediğim adamı, kız arkadaşıyla birlikte 1000 cc'lik motosikleti ile yaptığı bir kazada kaybettim. Onlar artık hayatta değil.
Ne diyecektim ki ben? Diyecektim ki, cc öldürmez, hp de öldürmez,hız öldürür.

ero__
25 Nisan 2014, 11:49
senden heryerde olmak zorundamı felaket tellalı :)
1 senedir biniyorum şuana kadar allaha şükür düşmedim
motoru bana sevdiren abim 20 senedir biniyor oda düşmemiş :D

Düşeceeek :)

işi istatistiğe dökeceksek 13 senedir biniyorum, 70.000 km yi geçmişimdir. 1 kere düştüm. 100 ile refuje daldım :) Dağda bayırda düşmeleri saymıyorum bunun yanında. 4 aydır uğraşıyorum. Full korumalı halim böyle. En ufak korumayı atlamayacağız...

xismailaydin
25 Nisan 2014, 12:57
Ben de şöyle örnek vereyim;

Şubat 2013'de Cbr 250'ye ilk bindiğimde motosiklet bana gemi gibi gelmişti.

Mart 2014'de 27.480 Km'de satarken motosikletin canını çıkarıyordum. Pisikletten hallice :mrgreen:

Şu an kendi bütçeme göre en uygun gördüğüm MT-07 aldım.* Cbr 250 ile aynı kıvraklıkta, hiç sorun yaşamadan kullanıyorum. Hatta benimle birlikte geziye çıkan arkadaşlar "sen nasıl viraja giriyorsun" diyor.

Dostum, AEA Barkın abi bir videoda omurganın bile motosiklet sürüşüne adaptasyon gösterdiğini ve bunun da zaman aldığını söylemişti. Geçenlerde yine konusu açıldığında "kaç KM tecrüben olduğu değil, o kadar KM'yi ne zamandan beri yaptığın önemli" demişti. Bundan 10 yıl önce yapmış olduğun 30.000 Km'yi geçiniz vs. diye devam etmişti.

Ayrıca iyi eğitmenler hep "smooth/akıcı" sürüşten bahseder. Küçük CC ile başlayan biri ile sizin sürüşünüz arasındaki en büyük fark bu akıcılık olur işte. Arkadaşların da bahsettiği üzere bu akıcılığı kazanana kadar yaptığınız sert hareketler "şans eseri kazaya karışmasanız ve düşmeseniz de" motosikletin mekaniğine zarar verir. Bu da size masraf olarak geri döner. Bu esnada siz kendinizi "yaa 600cc makineyle 120'yi bile geçmiyordum, noldu da böyle kazık gibi masraf çıktı, dandik bu motosiklet" derken bulabilirsiniz. Tabi bu bir ihtimal ancak eğitmenler ve AEA gibi bu işin pirlerinden öğrendiğimiz üzere büyük bir ihtimal.

Ayrıca bir de işin servis/bakım kısmı var. Orası çok derin ve servislerden kazık yememek için küçük CC'de sağı solu "korkmadan" kurcalayarak teknik konularda da tecrübe edinip, büyük CC'de uygulamak daha az masraflı olacaktır ;)

Görüntü meselesinden dem vuran tüm arkadaşlara katılıyorum.

Ankara'da bir arkadaşın 2013 CBR 600 RR'ı var ve şu anda satılık. Neden? Eleman piste girip çıktıktan sonra hemen motosikleti satılığa çıkardı. Çünkü motosikleti sınırlarında ilk kez pistte kullandı ve trafikte o sınırların yarısına bile gelmeden ne kadar risk oluştuğunu gördü. Şimdi Süpermoto, Naked vs. şehir içine daha yatkın modeller düşünüyor.

Yani mesele sadece büyük CC meselesi de değil. 600RR büyük CC de BMW 1200 GS, Suzuki DL1000, Yamaha 1200 Super Tenere küçük CC mi? Yoksa kısa adam motosikleti mi? Onlar da tercih edilebilirdi mesela. Neden Racing? Cevabı belli, bu yüzden siz yine de dikkati elden bırakmayın.

*MT-07'yi bütçeme göre aldım yazdım. Bugün 16000-17000 TL'ye önceleri hayalini kurduğum bir çok Racing motosikleti alabilirdim. Ancak motosiklet sadece alınırken para ödenen bir şey değil. Bunun periyodik bakımı, ağır bakımı, yakıtı vs. bir çok kullanım maliyeti var. Racing makinelerin performans odaklı pahalı ağır bakım ve yüksek yakıt maliyetlerine "bana göre şehir içindeki yetersizliği" de eklenince Naked'a yöneldim ve MT-07 bütçeme göre en uygun motosiklet olduğu için tercih ettim.
Param olsa MT-09 alırdım, o bile 600CC karenajlı motosikletlerden daha az masraflı.

Sadık1453
25 Nisan 2014, 15:05
Arkadaş çok güzel yapmışsın inanılmaz da güzel örnek bir hareket yapmışsın. Ama yurdum delikanlıları, bu yazının detayı ile ilgilenmeden baksana başlayan başlıyor benim ne eksiğim var diye kalkıp oda bu tip bir motosikletle başlamaya kalkar. Ayrıca söylediklerinizi yapmak için birazda bütçe gerekiyor kiii buradaki bir çok genç arkadaşımız ikin el bir SS motor alabilmek için dişinden tırnağından kaskından motundan artırıyor, kaldıki eğitim...! Hiç işleri olmaz çünkü onlar en iyisi.

Güzel şeyler yapmışsın ama umarım bu bazı arkadaşları kötü yönde cesaretlendirmez. Çünkü eğitim almak büyük bir grup için aşağı bir şey, eziklik hissediyorlar. Keşke herkes sizin kadar tedbirli davransa. Tebrik ederim.


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------


ben bir kaç saatlik eğitimin sürücüye çok şey verdiğini düşünmüyorum her şey tecrübedir her işte olduğu gibi, düşmek bile bence iyi bir eğitimdir, kaza yapan arkadaşlar sorun neden kaza yaptıklarını çözmüş daha o hataları yapmamaya gayret ederler.

Bir defa eğitime gitseydin böyle düşünmeyecektin. Her şeyi çok iyi bilen gruptasın :)
Bıraktığında tek başına ayakta duramayan bir alete biniyoruz, bu nasıl bir öz güven? Eğitim işime yaramaza demeye gelen bir cümle? Okuyarak öğrenilmiyor her şey.!

Neyse söz konusu eğitim olunca bende ipler kopuyor nasıl biliyorsanız öyle binin. Kaza bela yapmayın yeter.


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"