PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 250cc ile başlayan arkadaşım 2. kazasını yaptı



babaAkar
23 Nisan 2014, 02:34
Arkadaşlar daha önce konusunu açmıştım hyosung gt250r sahibi arkadaşım düşük hızda virajı alamayıp motoru devirmişti.
Motorun yan grenajlarında ufak çizikler vardı Arkadaşıma hiç birşey olmamıştı sadece tulumunun diz ve dirsek kısımlarında ufak sökükler ve çizikler olmuştu..


Bu arkadaşım bugün 2.kazasını yaptı.
Arkadaşımın hastanede bana anlattığına göre Aniden açılan araba kapısına çarpmamak için frene basmış sonrasını hatırlamıyor..
Benim tahminlerim doğrultusunda ön freni sert bir şekilde asıldı ve ön amortisörü kilitledi ve pat diye motordan düştü Diye tahmin ediyorum..
Motorun komple kafa grenajı gitti yan grenajlardada ciddi hasar var..
Arkadaşımın boynuna boyunluk takıldı ve kolu kırıldı belinde ve belinden aşağı kısımlarda birşey yok..

Yani demek istediğim sürekli konular açılıyor 600 cc ile başlıycam gibi... Bu arkadaşlara ibret olsun diye paylaştım Ve umarım yararlı olur.

serkanADH13
23 Nisan 2014, 02:38
geçmiş olsun,
inşallah emsal teşkil ederde az'da olsa ibret alınır,,,

umarım kimsenin başına gelmez bir daha...

babaAkar
23 Nisan 2014, 02:43
geçmiş olsun,
inşallah emsal teşkil ederde az'da olsa ibret alınır,,,

umarım kimsenin başına gelmez bir daha...

Sağol abi mt nin geçmiş olsun dileklerini ayrıca ileticem..
Bu arkadaş ne hız yapardı nede deli gibi sürerdi Aksine çok dikkatli sürerdi ve şehir içi şehir dışı azami hız sınırlarına uyardı..

Ama 2 tane kaza yaptı Sebebi ise tamamen tecrübesizliğinden kaynaklanıyo..

Espaniole
23 Nisan 2014, 02:47
Geçmiş olsun.

Kolu kırıldı ve belinden aşağısında bir şey yok demişsin. Ne oldu belinden aşağısına?

Nomad_41
23 Nisan 2014, 02:49
Sahil yolunda kapı kazası geçirdim 10 km hızla gidiyordum kapıyı öyle bir açtı ki artık herşey için çok geçti zınk diye girdim kapıya 10 km fln dı hızım sadece sol aynam kırıldı motoru altımdan bıle dusurmedım diye birim . Ama dedim ki ya 10 km değilde onun yanına fazladan bir 0 daha ekleseydık ne olurdu ? şuan taziye bölümün de beni konuşuyo olurdunuz . Arkadaşına geçmiş olsun çok dikkat etsin 250cc ile başlayan diye ayırma 125 cc side kazadır 600'üde kazadır 250 side . Bu bana açılan 3. kapı diğer 2 sinde daha fırsatım vardı kaçma pozisyonuna hep aklımda kapılar ama biyerden sonra açsalar da yapacak bişey olmuyo gene gecmıs olsun :rendeer:

babaAkar
23 Nisan 2014, 02:56
Geçmiş olsun.

Kolu kırıldı ve belinden aşağısında bir şey yok demişsin. Ne oldu belinden aşağısına?

Sağolun
Sadece boynuna boyunluk takıldı ve kolu kırıldı başka birşeyi yok çok şükür.. Belinde ve bel altı kısımlara hiç birşey olmadı Sadece üst kısımlardan yaralandı.



Sahil yolunda kapı kazası geçirdim 10 km hızla gidiyordum kapıyı öyle bir açtı ki artık herşey için çok geçti zınk diye girdim kapıya 10 km fln dı hızım sadece sol aynam kırıldı motoru altımdan bıle dusurmedım diye birim . Ama dedim ki ya 10 km değilde onun yanına fazladan bir 0 daha ekleseydık ne olurdu ? şuan taziye bölümün de beni konuşuyo olurdunuz . Arkadaşına geçmiş olsun çok dikkat etsin 250cc ile başlayan diye ayırma 125 cc side kazadır 600'üde kazadır 250 side . Bu bana açılan 3. kapı diğer 2 sinde daha fırsatım vardı kaçma pozisyonuna hep aklımda kapılar ama biyerden sonra açsalar da yapacak bişey olmuyo gene gecmıs olsun :rendeer:

100 km/h ile kapıya çarpsaydınız ya motor ve kapı arasında tuz buz olurdunuz..
Yada motorun kapıya çarpmasıyla birlikte Siz motordan fırlardınız Ve ikiside çok kötü...
Bu durumlarda koruyabilecek ekipman yok sadece daha az yara alabileceğimiz ekipmanlar var..
Tabi kaza kazadır sonuçta 100 lük cg motorla kaza yapıp komada yatıp ölen adamlar var..

Ben tecrübesiz arkadaşlar ibret alsın 250cc ile başlamasın diye ayırmıştım :)

Nomad_41
23 Nisan 2014, 02:59
..... :cat: .....

hasanrs
23 Nisan 2014, 09:07
Güçlü motor iyi ama gücünü uygun şekilde kullanmak lazım. Riskleri önceden tahmin etmek için ekstra çaba sarfetmeli motor sürücüsü...

tuzsuzdeli
23 Nisan 2014, 09:50
Arkadaşlar daha önce konusunu açmıştım hyosung gt250r sahibi arkadaşım düşük hızda virajı alamayıp motoru devirmişti.
Motorun yan grenajlarında ufak çizikler vardı Arkadaşıma hiç birşey olmamıştı sadece tulumunun diz ve dirsek kısımlarında ufak sökükler ve çizikler olmuştu..


Bu arkadaşım bugün 2.kazasını yaptı.
Arkadaşımın hastanede bana anlattığına göre Aniden açılan araba kapısına çarpmamak için frene basmış sonrasını hatırlamıyor..
Benim tahminlerim doğrultusunda ön freni sert bir şekilde asıldı ve ön amortisörü kilitledi ve pat diye motordan düştü Diye tahmin ediyorum..
Motorun komple kafa grenajı gitti yan grenajlardada ciddi hasar var..
Arkadaşımın boynuna boyunluk takıldı ve kolu kırıldı belinde ve belinden aşağı kısımlarda birşey yok..

Yani demek istediğim sürekli konular açılıyor 600 cc ile başlıycam gibi... Bu arkadaşlara ibret olsun diye paylaştım Ve umarım yararlı olur.


Arkadaşınızın, motosiklet kullanma üzerine eğitimi var mıydı ? (Honda gibi, Gis Akademi gibi yerlerden)

ulkerhan
23 Nisan 2014, 10:11
Geçmiş olsun, Allah acil şifalar versin ama şeridin dibinden gidersen böyle olur diyeceğim. Her zaman şeridi ortalayarak giderim. Hiç bir zaman kapı problemi yaşamadım.

__redandblac
23 Nisan 2014, 10:19
dediğiniz gibi tecrübe eksikliği. 10 bin km dir motor tepesindeyim. 2 kazam var. biri virajda denk gelen çakıllar yüzünden diğeride dolmuş kapısı. sonuç: bilmediğim yolda daha temkinli gidiyorum ve aralara neredeyse hiç girmiyorum.

mekan67
23 Nisan 2014, 10:32
geçmiş olsun...dikkatsiz ve dengesiz insanlar dolu trafik.bende kuryelik yaparken 150 mr ıle dörtlulerı yakmıs gumbur gumbur asker gezdıren bı sahıncının gazabına ugradım.hızım 25-30 km arasıydı.sınyalımı verdım sollamaya cıktım kornaya bastım ama duyan kim.tam ben sollarken adam bı anda soldakı talı yola dondu.ben frenlere asıldım 2den 1e cektım ama bıraz kızakladıktan sonra şahıının şöfor kapısına dizimi vurdum elımde aynasına geld.allahtan yavastım ve motoruda dusurmedim.senmısın ole yapan motoru bıraktım yere cıkardım kaskı arabadan ılk ınene gomecektım kaskı ama ılk ınen benım bı arkadasım oldu.. :D olan motora ve bana oldu.aynaya elımı carpınca serce parmaım yarıldı.dizimi arabanın kapıya carpınca kapı içine gectı zaten.dizimdede hıs kaybı var hala...dikkatli olmak lazım...

dionysos06
23 Nisan 2014, 10:45
Çok büyük geçmiş olsun. İnşaAllah bu durum daha temkinli olmasına neden olur ve motosikletten soğumaz... Canım Türkiye de araba ve motor kullanmak o kadar zor ki.

babaAkar
23 Nisan 2014, 12:11
Arkadaşınızın, motosiklet kullanma üzerine eğitimi var mıydı ? (Honda gibi, Gis Akademi gibi yerlerden)

Hayır eğitimi yoktu ehliyetini alır almaz hyosung gt250r aldı

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------


Geçmiş olsun, Allah acil şifalar versin ama şeridin dibinden gidersen böyle olur diyeceğim. Her zaman şeridi ortalayarak giderim. Hiç bir zaman kapı problemi yaşamadım.

Hocam elazığ gazi caddesinde oldu kaza Ve elazığı bilen bilir yolları daracıktır zaten sağ tarafta hep araçlar park edilmiş haldedir trafik 1 şeritten akar

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:02 ----------


geçmiş olsun...dikkatsiz ve dengesiz insanlar dolu trafik.bende kuryelik yaparken 150 mr ıle dörtlulerı yakmıs gumbur gumbur asker gezdıren bı sahıncının gazabına ugradım.hızım 25-30 km arasıydı.sınyalımı verdım sollamaya cıktım kornaya bastım ama duyan kim.tam ben sollarken adam bı anda soldakı talı yola dondu.ben frenlere asıldım 2den 1e cektım ama bıraz kızakladıktan sonra şahıının şöfor kapısına dizimi vurdum elımde aynasına geld.allahtan yavastım ve motoruda dusurmedim.senmısın ole yapan motoru bıraktım yere cıkardım kaskı arabadan ılk ınene gomecektım kaskı ama ılk ınen benım bı arkadasım oldu.. :D olan motora ve bana oldu.aynaya elımı carpınca serce parmaım yarıldı.dizimi arabanın kapıya carpınca kapı içine gectı zaten.dizimdede hıs kaybı var hala...dikkatli olmak lazım...

Sizede geçmiş olsun hocam üzüldüm gerçekten Daha büyüğünü yaşamamanız dileğiyle.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:05 ----------


dediğiniz gibi tecrübe eksikliği. 10 bin km dir motor tepesindeyim. 2 kazam var. biri virajda denk gelen çakıllar yüzünden diğeride dolmuş kapısı. sonuç: bilmediğim yolda daha temkinli gidiyorum ve aralara neredeyse hiç girmiyorum.

Ah o çakıllar Biz onlara mıcır diyoruz ve gerçekten büyük tehlike arz ediyo 2 teker sürücülerine geçmiş olsun hocam tekrarlanmaması dileğiyle..

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:07 ----------


Çok büyük geçmiş olsun. İnşaAllah bu durum daha temkinli olmasına neden olur ve motosikletten soğumaz... Canım Türkiye de araba ve motor kullanmak o kadar zor ki.
Yok yok soğumaz daha r6 alıp üniversitedeki kızlara hava atıcak :queen: Sağolun bu arada mt nin geçmiş olsun dileklerini ayrıca ileticem.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:09 ----------


Güçlü motor iyi ama gücünü uygun şekilde kullanmak lazım. Riskleri önceden tahmin etmek için ekstra çaba sarfetmeli motor sürücüsü...
Bir kere herşeyden önce fren yapmak iyi öğrenilmeli Arkadaş fren yapmayı bilmediği için tecrübesizliğinden kaza yaptı.

Hedef_Turan
23 Nisan 2014, 12:35
Bukadar kesin yargılara nasıl ulaşabiliyorsunuz anlayamıyorum 'kaza' adı üstünde 'kaza' bunu pistlerdeki profesyonellerde yapıyor bisiklete binen biriside yapabiliyor bu adamın tecrübesi olsa imkansızı başarıp kaza yapmayacakmı şehir trafiğinde nekadar zor durumlarda kalıyoruz ben ışıklarda beklerken sol yanımdaki taksi kapıyı açtı okadar hızlı açtıki bana çarptı ve azdaha düşecektim düşünün şimdi diyeceksiniz tecrübesi olsa yavaş giderdi yok öyle fren yapardı ben dururken adam kapı açtı daha ne olacak bu algı değişmeyecek fakat kabiliyet/yetenek denen birşey var motosiklet kullanmaya yüksek hacimli bir motorla başlayan biri eğitimi olmadığı halde hiç kaza yapmadığı taktirde tecrübelimi olacak.Yok ozamanda şanslı olacak.Peki eğitim alan biri kaza yaptığında bende eğitime verdiği parayı çöpe attı demeliyim düz mantık bunu gerektirir.Nacizane görüşümdür kimse üstüne alınıp cevap vermek yorunda hissetmesin kendini.

zafer5959
23 Nisan 2014, 12:39
Büyük geçmiş olsun allah beterinden korusun..

babaAkar
23 Nisan 2014, 12:44
Bukadar kesin yargılara nasıl ulaşabiliyorsunuz anlayamıyorum 'kaza' adı üstünde 'kaza' bunu pistlerdeki profesyonellerde yapıyor bisiklete binen biriside yapabiliyor bu adamın tecrübesi olsa imkansızı başarıp kaza yapmayacakmı şehir trafiğinde nekadar zor durumlarda kalıyoruz ben ışıklarda beklerken sol yanımdaki taksi kapıyı açtı okadar hızlı açtıki bana çarptı ve azdaha düşecektim düşünün şimdi diyeceksiniz tecrübesi olsa yavaş giderdi yok öyle fren yapardı ben dururken adam kapı açtı daha ne olacak bu algı değişmeyecek fakat kabiliyet/yetenek denen birşey var motosiklet kullanmaya yüksek hacimli bir motorla başlayan biri eğitimi olmadığı halde hiç kaza yapmadığı taktirde tecrübelimi olacak.Yok ozamanda şanslı olacak.Peki eğitim alan biri kaza yaptığında bende eğitime verdiği parayı çöpe attı demeliyim düz mantık bunu gerektirir.Nacizane görüşümdür kimse üstüne alınıp cevap vermek yorunda hissetmesin kendini.

Evet kaza adı üstünde.. Lakin tecrübesi olsaydı ani durumlarda nasıl fren yapılması gerektiğini bilirdi Ve ön amortisörü kitlemezdi..Daha arabanın kapısına ulaşmadan düşmüş Yani fren yapmayı bilseydi Çarpmadan durabilecekti.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------


Büyük geçmiş olsun allah beterinden korusun..

Amin sağolun tek tek ileticem Zaten oda yakında aramızda(mt'de) olacak.

dionysos06
23 Nisan 2014, 12:49
Bukadar kesin yargılara nasıl ulaşabiliyorsunuz anlayamıyorum 'kaza' adı üstünde 'kaza' bunu pistlerdeki profesyonellerde yapıyor bisiklete binen biriside yapabiliyor bu adamın tecrübesi olsa imkansızı başarıp kaza yapmayacakmı şehir trafiğinde nekadar zor durumlarda kalıyoruz ben ışıklarda beklerken sol yanımdaki taksi kapıyı açtı okadar hızlı açtıki bana çarptı ve azdaha düşecektim düşünün şimdi diyeceksiniz tecrübesi olsa yavaş giderdi yok öyle fren yapardı ben dururken adam kapı açtı daha ne olacak bu algı değişmeyecek fakat kabiliyet/yetenek denen birşey var motosiklet kullanmaya yüksek hacimli bir motorla başlayan biri eğitimi olmadığı halde hiç kaza yapmadığı taktirde tecrübelimi olacak.Yok ozamanda şanslı olacak.Peki eğitim alan biri kaza yaptığında bende eğitime verdiği parayı çöpe attı demeliyim düz mantık bunu gerektirir.Nacizane görüşümdür kimse üstüne alınıp cevap vermek yorunda hissetmesin kendini.


Hocam yazdıklarınıza harfiyen katılıyorum. Altın elbiseli adamında benzer bir kaza yaşadığını videosundan izlemiştim. Şükür ki ayağımda dizlikler vardı diyordu. Hanım teyzenin biri arabanın kapısını açmasıyla o da kapıya girmiş. Velhasıl tabi ki tedbiri alacağız sonra taktiri Allah'a bırakacağız. Ama bazı şeyler insanın elinde olmayabiliyor her ne kadar tecrübeli olursanız olun...

tuzsuzdeli
23 Nisan 2014, 12:59
Sürekli olarak bir tecrübe eksikliği lafıdır gidiyor.
Halbuki tecrübe değil eğitim eksikliği bu.
Sokaklarda görüyoruz onbinlerce kilometre tecrübesi olup, daha gidonu düzgün tutmaktan aciz bir sürü kişi var. Bu adam, önüne birşey çıktığında nasıl kontra yapsın !

Tecrübe başka birşeydir arkadaşlar. 40 bin kilometre motosiklet kullanmış olmak, sizi 5 bin kilometre kullanmış bir sürücüden daha iyi yapmaz.
Olay, sadece motosiklete fiziksel hakimiyet de değildir. Trafiği okuyabilmek, öngörülü olmak bunlar tecrübeden değil önce eğitimden ve bilgiden gelir.

Sinan Aksu
23 Nisan 2014, 13:01
Geçmiş olsun, her yıl yazın yaklaşmasıyla bu tür haberleri sıkça görüyoruz,
Umarım bu son olur.

darpgen
23 Nisan 2014, 13:01
çok geçmiş olsun .
nekadar küçük motorla başlansa o kadar iyi . ben 250cc başlangıç olarak iyi görüyorum ama eğitiden sonra alınmalı . gerekli ekipmanlarla birlikte binilmeli . bende istanbul trafiğindeyim . hergün sürüyorum . fantastik aksiyon filmi gibi . herkes yollarda rallyci . kapıyı acanda arkaya bakmıyo siz tahmin edeceksiniz artık . sürerken gececeğim arac ve minibüsteki sürücü yolcu ve hareketlerini bile görmeye calışıyorum . genede hiçbişeyin garantisi yok .

babaAkar
23 Nisan 2014, 13:13
Sürekli olarak bir tecrübe eksikliği lafıdır gidiyor.
Halbuki tecrübe değil eğitim eksikliği bu.
Sokaklarda görüyoruz onbinlerce kilometre tecrübesi olup, daha gidonu düzgün tutmaktan aciz bir sürü kişi var. Bu adam, önüne birşey çıktığında nasıl kontra yapsın !

Tecrübe başka birşeydir arkadaşlar. 40 bin kilometre motosiklet kullanmış olmak, sizi 5 bin kilometre kullanmış bir sürücüden daha iyi yapmaz.
Olay, sadece motosiklete fiziksel hakimiyet de değildir. Trafiği okuyabilmek, öngörülü olmak bunlar tecrübeden değil önce eğitimden ve bilgiden gelir.

Tam tersi tecrübeyi ve eğitimi karıştırmışsınız hocam.
Eğitim ani durumlarda fren yapmamızı Kontra yapmayı öğrenmektir ..Ama tecrübe bunları gerektiğinde kullanabilmektir.
Birşeyi öğrenmek onu yapabilmek anlamına gelmez Bunun içinde tecrübe gerekir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------


çok geçmiş olsun .
nekadar küçük motorla başlansa o kadar iyi . ben 250cc başlangıç olarak iyi görüyorum ama eğitiden sonra alınmalı . gerekli ekipmanlarla birlikte binilmeli . bende istanbul trafiğindeyim . hergün sürüyorum . fantastik aksiyon filmi gibi . herkes yollarda rallyci . kapıyı acanda arkaya bakmıyo siz tahmin edeceksiniz artık . sürerken gececeğim arac ve minibüsteki sürücü yolcu ve hareketlerini bile görmeye calışıyorum . genede hiçbişeyin garantisi yok .
Hayırlısı olsun hocam ama hyosung almayın diğer 250 liklere göre oturuş pozisyonu rahatsız...

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:10 ----------


Geçmiş olsun, her yıl yazın yaklaşmasıyla bu tür haberleri sıkça görüyoruz,
Umarım bu son olur.
Amin Son olacağına inanmıyorum ama inşallah son olur abi.

motorcrus
23 Nisan 2014, 13:18
arkadaşın acemi sanırım, geçmiş olsun

JafJaf
23 Nisan 2014, 13:18
daha önce ki kazayı da okumuştum. aileden dolayı grenajlari siz yaptırmıştınız.
yine ucuz atlatmış sanırım, kaza düşük-yüksek cc ayırmıyor dediğiniz gibi.
ön görme veya olasılık tahmini (trafiği okuma olayı :) ), düşük cc de rahat olur diye düşünüyorum.

geçmiş olsun dileklerim ile, kullanmaya devam edecek ise düşük cc grenajsız motor tavsiye ediyorum.

babaAkar
23 Nisan 2014, 13:27
arkadaşın acemi sanırım, geçmiş olsun

Acemi ama dikkatli bir sürücüydü.. Tecrübesi ve eğitimi yoktu. Ehliyetini alır almaz hyo aldı..Sağolun ileticem :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------


daha önce ki kazayı da okumuştum. aileden dolayı grenajlari siz yaptırmıştınız.
yine ucuz atlatmış sanırım, kaza düşük-yüksek cc ayırmıyor dediğiniz gibi.
ön görme veya olasılık tahmini (trafiği okuma olayı :) ), düşük cc de rahat olur diye düşünüyorum.

geçmiş olsun dileklerim ile, kullanmaya devam edecek ise düşük cc grenajsız motor tavsiye ediyorum.

Bi düzeltme:Yok grenajlarını ben yaptırmadım sadece ailesi grenajları farkedip kaza yaptığını anlamasın diye bi kaç gün motor bende kaldı :)

Dediğinize katılıyorum kaza düşük cc büyük cc ayırmaz ama düşük cc de kaza yapma riskimiz daha azdır Ve düşük cc hata affeder..
Grenajsız ve düşük cc ? hmm hiç arkadaşa göre değil ona kaslı havalı motorlar lazım Arkadaşım biraz şekilcide :queen:
Bu yaza r6 alacaktık Belkide kaza yapması bu yüzden hayırlı oldu..

YouSuffer
23 Nisan 2014, 13:28
zaten bizde onu anlatmaya calısıyoruz. 250 cc ile başlanır ama gereklı egıtımlerı ve full ekıpmanı alıp kendı kendıne bir süre çalısarak dıkkatlıce surebılırsın. ehliyeti alıp dırek 250 cc alırsan buyuk ıhtımal böyle şeyler olur düşünenlerde bence bunu kafaya koymalı

okican
23 Nisan 2014, 13:38
çok geçmiş olsun
burdaki sorun 250 cc olması değil ki
tecrübesiz olmak da değil
esas sorun eğitimsiz olmak
arkadaşınız 50 cc kullanıp 20 bin km de yapsa o kapıya çarpacaktı büyük ihtimal
çünkü öncelikle kapı açılabilecek rotalarda sürüş yapmaması gerektiğini bilmiyor
sonra önüne kapı açılması gibi bir engel çıktığında frene basmak değil kontra ile kaçış manevrası yapması gerektiğini de bilmiyor
konunun uzmanlarından eğitim alırken aslında hiçbir şey bilmediğimizi, bildiklerimizin de çoğunun yanlış olduğunu anlıyoruz

polo34
23 Nisan 2014, 13:38
arkadaşına söyle bir kaç sene cbr125/ybr125/cbf150/rtr 150 vb birşeyleri yavaş yavaş sürsün, racing olayından biraz uzak dursun :) olmuyorsa olmuyor, canından olmasından/sakat kalmasından iyidir, gezi amaçlı binecekse sürsün yoksa motoru unutsun bir süre...

babaAkar
23 Nisan 2014, 13:42
çok geçmiş olsun
burdaki sorun 250 cc olması değil ki
tecrübesiz olmak da değil
esas sorun eğitimsiz olmak
arkadaşınız 50 cc kullanıp 20 bin km de yapsa o kapıya çarpacaktı büyük ihtimal
çünkü öncelikle kapı açılabilecek rotalarda sürüş yapmaması gerektiğini bilmiyor
sonra önüne kapı açılması gibi bir engel çıktığında frene basmak değil kontra ile kaçış manevrası yapması gerektiğini de bilmiyor
konunun uzmanlarından eğitim alırken aslında hiçbir şey bilmediğimizi, bildiklerimizin de çoğunun yanlış olduğunu anlıyoruz

Hocam yazdıklarımı iyi okumuyorsunuz.. Elazığın daracık yoluncan bahsettim trafik tek şeritten akıyor Ve sağdada park edilmiş araçlar var Yani kontra yapmaya müsait bi durum yok..Ve tekrar ediyorum :

Tecrübesi olsaydı ani durumlarda nasıl fren yapılması gerektiğini bilirdi Ve ön amortisörü kitlemezdi..Daha arabanın kapısına ulaşmadan düşmüş Yani fren yapmayı bilseydi Çarpmadan durabilecekti.Ve kaza gerçekleşmeyecekti..

JafJaf
23 Nisan 2014, 13:44
bu yaza r6 hmmmm, hayırlı olmuş kaza :thumleft:

babaAkar
23 Nisan 2014, 13:45
arkadaşına söyle bir kaç sene cbr125/ybr125/cbf150/rtr 150 vb birşeyleri yavaş yavaş sürsün, racing olayından biraz uzak dursun :) olmuyorsa olmuyor, canından olmasından/sakat kalmasından iyidir, gezi amaçlı binecekse sürsün yoksa motoru unutsun bir süre...

Hep diyorum ama beni dinlemiyor abi biraz heyecanlı kanı kaynıyor ses ve görüntü istiyor :mrgreen:
Aynı mt ye konu açıp hiç tecrübem yok ama 600cc alcam diyenler gibidir kendisi..

merr
23 Nisan 2014, 13:47
Arkadaşına geçmiş olsun.
En tecrübelimizde virajda düşebilir,hepimizin önüne kapı açılabilir..
Bence bu arkadaşının yaşadıkları, motosiklet cc - tecrübe denklemine pek uymuyor...
Yüksek cc ile başlanabileceğini savunduğumu sanmasın kimse,en karşı olanlardanım ama bu olayla pek alakası yok.
Sadece şanssızlık...

babaAkar
23 Nisan 2014, 13:50
@okican Tekrar ediyorum eğitim fren yapmayı kontra yapmayı bilmektir , Tecrübe ise bu bildiklerini motor üstündeyken , trafikte , ani Ve acil durumlarda kullanabilmektir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:47 ----------


Arkadaşına geçmiş olsun.
En tecrübelimizde virajda düşebilir,hepimizin önüne kapı açılabilir..
Bence bu arkadaşının yaşadıkları, motosiklet cc - tecrübe denklemine pek uymuyor...
Yüksek cc ile başlanabileceğini savunduğumu sanmasın kimse,en karşı olanlardanım ama bu olayla pek alakası yok.
Sadece şanssızlık...

Şanssızlık değil hocam daha hiç motor sürmeyi bilmeyen birisi hop diye hyo ile başlarsa Motor sürmeyimi öğrensin yoksa hyo'nun rahatsız edici oturuş pozisyonuna mı alışsın yoksa trafiği mi çözmeye çalışsın ?
Oysaki düşük cc motor alıp başlasa oturuşuda rahat olacağından trafiğide rahat okuyacaktı Ve 250 lik kadar hızlı gidemeyeceği için trafikte daha az risk taşıyacaktı.

arican
23 Nisan 2014, 13:53
Geçmiş olsun...

merr
23 Nisan 2014, 14:00
@okican Tekrar ediyorum eğitim fren yapmayı kontra yapmayı bilmektir , Tecrübe ise bu bildiklerini motor üstündeyken , trafikte , ani Ve acil durumlarda kullanabilmektir.[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:47 ----------







Şanssızlık değil hocam daha hiç motor sürmeyi bilmeyen birisi hop diye hyo ile başlarsa Motor sürmeyimi öğrensin yoksa hyo'nun rahatsız edici oturuş pozisyonuna mı alışsın yoksa trafiği mi çözmeye çalışsın ?
Oysaki düşük cc motor alıp başlasa oturuşuda rahat olacağından trafiğide rahat okuyacaktı Ve 250 lik kadar hızlı gidemeyeceği için trafikte daha az risk taşıyacaktı.

Şansızlık bence..
Arkadaşın ilk kazasında virajı alamamış.Hyosungun maksimum hızıyla virajı alamasaydı muhtemelen helvasını çoktan yemiştin..
Hiç bi sağlık problemi yaşamadığına göre çok düşük bi hızla alamamış virajı.Yani altında ybr de olsa düşebilirdi..Ybr ile de giderken önüne kapı açılabilirdi.
Bence arkadaşın şanssız bir yeni motorcu.Hemde tulum giyip motosiklete binecek kadar bilinçli bir motorcu..
Bu olay kesinlikle ama kesinlikle tecrübe - cc denklemine örnek olmaz.

DEISIS
23 Nisan 2014, 14:00
Arkadaşa geçmiş olsun. Ama başlık biraz garip olmuş.

250cc grubu da başlangıç motoru olarak kabul ediliyor AEA tarafından dahi.

Ben 100 cc scooterla başladım. 5.ayımda kaza yaptım korumalarım vardı şükür

femur kırığıyla "atlattım".

Aynı dönemde arkadaşım CBR1000RR la başladı bir iki ufak düşmesi oldu.

Geçen haftada Kawasaki ZZR 1400 aldı. Ben scootera kask+eldiven+dizlik

olmadan binmezdim, arkadaşım kaskla "free" takılıyor.

Buyrun buda "MOTOR SALATASI TARİFİ"

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/117168-cekik-gozlu-cinliden-cbr-1000rr-a-oradan-honda-pcx-125-e-motor-salatasi-tarifi.html

babaAkar
23 Nisan 2014, 14:15
Tamam ya siz haklısınız Ben oynamıyorum :)
Sadece yeni başlayacaklar ibret alsın diye açtım konuyu Zaten her açtığım tartışma konusu oluyo :pale:
Ben gidiyorum kardeşler yaşıtlar abiler ablalar kendinize iyi bakın.

merr
23 Nisan 2014, 14:29
Tamam ya siz haklısınız Ben oynamıyorum :)
Sadece yeni başlayacaklar ibret alsın diye açtım konuyu Zaten her açtığım tartışma konusu oluyo :pale:
Ben gidiyorum kardeşler yaşıtlar abiler ablalar kendinize iyi bakın.

Haklılık arayan yok.
Senin açtığın konu daha dikkatli sürün,başınıza bu işler gelebilire iyi bir örnek.
Her açtığın konu tartışılacak tabi,herkes kendince iki kelam etsin diye forumlar var zaten..
Ama senin her açtığın konuya birileri muhalefet edip hayır bu yanlış olmuş diyorsa,orda durup bi daha düşünmen gerekebilir..
Ben öyle söylemiyorum.Aktardığın kaza hikayesi önemli,mutlaka birileri burdan ders alacaktır.En azından otomobil kapılarının aniden önüne açılabileceğini ve tehlikeli olduğunu sayende öğrenenler oldu..

tuzsuzdeli
23 Nisan 2014, 14:41
@merr'e katılıyorum. İyi bir motosiklet sürücüsü ya o kapının açılacağı yere hiç girmez, ya da kapı açıldığında durabileceği şekilde giderdi.
Buradaki iyi-kötü sürücü kavramını, günlük hayatta ki gibi agresif şekilde anlamayın.
Her zaman, "iyi bir sürücü" olmadığımızı aklımızdan çıkarmaz isek, yaşama şansımız daha yüksek oluyor.
Ben oldum dediğiniz an başınıza birşey gelir.

okican
23 Nisan 2014, 14:52
Hocam yazdıklarımı iyi okumuyorsunuz.. Elazığın daracık yoluncan bahsettim trafik tek şeritten akıyor Ve sağdada park edilmiş araçlar var Yani kontra yapmaya müsait bi durum yok..Ve tekrar ediyorum :

Tecrübesi olsaydı ani durumlarda nasıl fren yapılması gerektiğini bilirdi Ve ön amortisörü kitlemezdi..Daha arabanın kapısına ulaşmadan düşmüş Yani fren yapmayı bilseydi Çarpmadan durabilecekti.Ve kaza gerçekleşmeyecekti..
eğitim ve tecrübe konusundaki tespitlerine katılıyorum
ancak senin arkadaşın durumunda tecrübe olsa da sonuç değişmeyecekmiş çünkü eğitimi zaten yok
tabi ki hepimiz zaman zaman araçların sağından arasından vs geçiyoruz
Elazığ'da yollar tek şeritse ve darsa arkadaşının yapması gereken öndeki aracı takip etmek, sağından geçmek olmamalı
yani bu durum şanssızlık değil
olası bir durumda eğer benim dediğim eğitime sahipsek ve senin dediğin tecrübeye de sahipsek birçok kazadan kaçınmak mümkün olacak
arkadaşının kazası ise motor cc büyüklüğü ile alakalı değil gibi
senin konu başlığı özellikle 250 cc ile başlayan arkadaşım olunca biz de ona itiraz ediyoruz haliye :wiinkk:

qezgin
23 Nisan 2014, 16:08
Sağolun
Sadece boynuna boyunluk takıldı ve kolu kırıldı başka birşeyi yok çok şükür.. Belinde ve bel altı kısımlara hiç birşey olmadı Sadece üst kısımlardan yaralandı.




100 km/h ile kapıya çarpsaydınız ya motor ve kapı arasında tuz buz olurdunuz..
Yada motorun kapıya çarpmasıyla birlikte Siz motordan fırlardınız Ve ikiside çok kötü...
Bu durumlarda koruyabilecek ekipman yok sadece daha az yara alabileceğimiz ekipmanlar var..
Tabi kaza kazadır sonuçta 100 lük cg motorla kaza yapıp komada yatıp ölen adamlar var..

Ben tecrübesiz arkadaşlar ibret alsın 250cc ile başlamasın diye ayırmıştım :)
Arkadaşlar yakında bende A2 ehliyetimi alıyorum. Dün binek arabamla giderken adam pat diye kapı açtı park halinde az kalsın vuruyordum adam umursamaz bir tavır içersinde çok ama çok dikkat etmek gerek bu gibi durumlara mümkünse park halindeki arabalara kapı mesafesi yakınında gitmemek gerek gerçekten insanlar trafikte katil siz ne kadar dikkatli kullanırsanız kullanın yarın daha dikkatli kullanmalıyım diye yollara çıkmalıyız. Kimsenin dikkat ettiği yok en çok dikkati bizim sarfetmemiz gerek.Ayrıca eğitim konusuna yüzde yüz katılıyorum tam hakim olmadan mümkünse yakın yerlere gidilip gelinmeli ehliyetimi alıp Honda'dan 2 kurs aldıktan sonra motor almayı düşünüyorum. Eğitimli bilinçli kullanıcı olmak yanlış ve hatalar üzerine kurulan tecrübeden kat kat iyidir. Eğitimli olup tecrübeyi bu aldığımız eğitimin üzerine koymalıyız.

shooter1
23 Nisan 2014, 17:03
geçmiş olsun dün bir arkadaşla o kadar konuştuk ama ikna edemedik heralde üstüne de forumda ceza yedim :)

sarıderler
23 Nisan 2014, 17:29
Geçmiş olsun yapabilceğimiz birsey olursa tek mesajına bakar

babaAkar
23 Nisan 2014, 20:02
@merr'e katılıyorum. İyi bir motosiklet sürücüsü ya o kapının açılacağı yere hiç girmez, ya da kapı açıldığında durabileceği şekilde giderdi.
Buradaki iyi-kötü sürücü kavramını, günlük hayatta ki gibi agresif şekilde anlamayın.
Her zaman, "iyi bir sürücü" olmadığımızı aklımızdan çıkarmaz isek, yaşama şansımız daha yüksek oluyor.
Ben oldum dediğiniz an başınıza birşey gelir.

Gerçekten anlamak istemiyorsunuz Yada yazdıklarımı okumadan cevap veriyorsunuz.
Arkadaşımın O kapının açılacağı yere girmeme gibi bi lüksü yok trafik tek şeritten akıyor Ve araçların tam arkasından da gidemez Arkadaki araçlardan küfür yer korna yer elazığda trafik sürücüleri kaba ve anlayışsız.
Tekrar söylüyorum zaten arkadaşım fren yapmayı bilse durabilirdi Arkadaşım aniden freni asılıp amortisörü kitledi ve yere yapıştı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:58 ----------


geçmiş olsun dün bir arkadaşla o kadar konuştuk ama ikna edemedik heralde üstüne de forumda ceza yedim :)
:) sağolun

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:00 ----------


Arkadaşlar yakında bende A2 ehliyetimi alıyorum. Dün binek arabamla giderken adam pat diye kapı açtı park halinde az kalsın vuruyordum adam umursamaz bir tavır içersinde çok ama çok dikkat etmek gerek bu gibi durumlara mümkünse park halindeki arabalara kapı mesafesi yakınında gitmemek gerek gerçekten insanlar trafikte katil siz ne kadar dikkatli kullanırsanız kullanın yarın daha dikkatli kullanmalıyım diye yollara çıkmalıyız. Kimsenin dikkat ettiği yok en çok dikkati bizim sarfetmemiz gerek.Ayrıca eğitim konusuna yüzde yüz katılıyorum tam hakim olmadan mümkünse yakın yerlere gidilip gelinmeli ehliyetimi alıp Honda'dan 2 kurs aldıktan sonra motor almayı düşünüyorum. Eğitimli bilinçli kullanıcı olmak yanlış ve hatalar üzerine kurulan tecrübeden kat kat iyidir. Eğitimli olup tecrübeyi bu aldığımız eğitimin üzerine koymalıyız.
:cat:


Geçmiş olsun yapabilceğimiz birsey olursa tek mesajına bakar
Teşekkürler düşünmeniz yeter.

copycat
24 Nisan 2014, 10:35
arkadaşlar defalarca söyledim yine söylüyorum. e5 gibi ciddi otoyollarda en soldaki banket kısmından solumuzda duvar sağımızda en sol şeritte duran araçlar kalacak şekilde gidiyoruz trafik kilit olduğunda. ama ne olursa olsun bu pozisyonda gidiyorsanız düşük süratle gidin. sürücü solda olduğundan her an kapısını açabilir ve bu onu suçlu yapmaz. zira hiçbir aracın olmaması gereken bir yerden gidiyoruz. maalesef buradan temkinli giden bir motoru arkadan bir diğer motor sıkıştırıyor ve bana yol ver ya da hızlı git diyor. 1 metrelik daracık bir yerde insan hangi mantıkla 80 le gider anlamıyorum. sonra kapısını açan adama küfretmek durumu değiştirmiyor.

madem abuk bir yerden gidiyoruz bari çok yavaş gidelim ki en azından durabilecek ya da yeteri kadar yavaşlayabilecek fırsatımız olsun.

Sepetçioğlu
24 Nisan 2014, 12:00
Hep diyorum ama beni dinlemiyor abi biraz heyecanlı kanı kaynıyor ses ve görüntü istiyor :mrgreen:
Aynı mt ye konu açıp hiç tecrübem yok ama 600cc alcam diyenler gibidir kendisi..

Öncelikle geçmiş olsun.

Bizim milletimizin sorunu da burda ya zaten, motora kendi için değil başkaları için biniyoruz, büyük olsun, şekil olsun, dikkat çeksin ama kelle koltukta gezelim o önemli değil! :pale:

babaAkar
24 Nisan 2014, 12:08
Öncelikle geçmiş olsun.

Bizim milletimizin sorunu da burda ya zaten, motora kendi için değil başkaları için biniyoruz, büyük olsun, şekil olsun, dikkat çeksin ama kelle koltukta gezelim o önemli değil! :pale:

Sağol abi hepinizin geçmiş olsun dileklerini ilettim herkese çok teşekkür etti hastaneden çıkınca mt ye üye olacak ve yaptığı kazaları hatalarını yanlışlarını anlatacak.. Gençler ibret alsın diyerekten :)