PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ön Çatalın Yamulması Normal Birşey Mi ?



merak ederim
22 Nisan 2014, 23:11
Dün arkadaşımı motoru kurcalarken gördüm benimle aynı motora sahip.

uzaktan baktım tekeri bacaklarıyla sıkıştırmış gidonu sağa sola yamultuyor. merak ettim ne oldu diye dedi yandan kaldırıma vurdum çatal yamuldu.

baktım şöyle belli olmuyor ama çamurluktan belli oluyordu çamurluğun ucunda teker sola yarım cm yakındı dedim nasıl fark ettin dedi ellerimi bıraktım sola çekiyordu.

tekrar bakacakları arasına aldı gidonu çevirdi çok güç uygulamadan teker kendine geldi ellerini bıraktı sala sola çekmeden düz gitti.

kuryede vardı yanımıza bizim motor çinli. değiştirmeye gerek yok mu dedim kurye dedi bende her hafta yapıyorum bunu kaldırıma yandan çıkmaya çalışınca teker dengesiz vuruyor böyle oluyor dedi değiştirmeye kalksam maaşı çatala veririz dedi :) 2013 ybr var anca büyük motor olunca çatal kalın olduğundan kaza harici yamulmaz dedi ama commuter tarzı motorların yaylanma mesafesi uzun chevrolet impala gibi ama çatal ince dedi.

bana garip gelen bu çatal denen mekanizma bu kadar hassas mı ?

bakınca gerçekten hassas gözüküyor yekpare bile değil 2 tane birbiri içine geçen hareketli teleskopik boru ucunda teker destek noktası çok uzakta.

böyle bir durumda arkadaşın yaptığı doğru mu bakıyorum öyle ciddi bir zorlama olmadı tekeri bacak arasına aldı gidonu çevirdi harbiden teker hareketsizken gidon sağa sola esniyordu ?

ben hayretler içinde bakarken kurye arka lastiğin dişlerine bakarken komşu teker bacak arasında ağızda sigara gidonu kurcalıyordu sanki normal birşey gibi.

arkadaş ince ince ayar yaparken kurye demez mi ne uğraşıyorsun sol yakınsa soldan kaldırıma yanaş sağdan ittir gidonu düzeliyor:queen:

shooter1
22 Nisan 2014, 23:38
olur mu öyle şey ya, o kadar gevşek olmaması lazım yolda ne bileyim çukur veya taş olur çatal birden dönerse ne halt yiyormuş

serkanADH13
22 Nisan 2014, 23:45
amortisörlerin bağlantı yerleri gevşektir,
yoksa olacak iş değildir,

Osırıs
22 Nisan 2014, 23:45
Ben 3 ay evvel igdaşın kestiği çukura düşürdüm motoru,boydan boya kesmişlerdi yolu hızlıca girdim sabah işe gelmek için bindim baktım gidon sallanıyor sağa sola,lastikçiye gittim lastiği indirdi tekrar şişirdi, hızlı vurunca lastik bağları zedelenmiş falan dedi, şuan bişey yok hala aynı lastik var üzerinde. yani çataldan da olmayabilir

merak ederim
23 Nisan 2014, 00:13
amortisörlerin bağlantı yerleri gevşektir,
yoksa olacak iş değildir,

bu arkadaş zamanında motor tamirciliği yapmış biri söker dağıtır ama garip geldi banada.

y tarzı parça var maşayı tutan 13 numara anahtarla onun kelepçelerini iyice sıktı işlemden önce ama tekeri sıkıştırdı yine maşa esniyordu ama çok az belki 3 mm.

yamukluk öne arkaya değildi karşıdan bakınca tekerlek çamurluğun ucuna göre sağa daha yakın duruyordu. referans aldığı bir nokta var jant kolu ile çamurluğu amortisöre bağlayan somun arasını ölçüyor bir taraf 34 mm uzakken diğer taraf 32 mm kadar uzaktaydı.

bak dedi ybr de esner harbiden kurye getirdi motoru ince ayar yapalım bari dedi aynı şekilde ayar yaptılar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:00 ----------


olur mu öyle şey ya, o kadar gevşek olmaması lazım yolda ne bileyim çukur veya taş olur çatal birden dönerse ne halt yiyormuş

valla hocam dene bak tekeri sıkıştır gidonu çevirmeye çalış harbiden çatal sağa sola esniyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------


amortisörlerin bağlantı yerleri gevşektir,
yoksa olacak iş değildir,


hocam benim motorda ani frende sanki çatal oynuyor gibi geliyor diskin olduğu çatal ileri gitmeye çalışıyor çamurlukta esniyor hatta sert fren yapınca bu normal midir.

bizim arkadaş tek disk olduğu için normal diyor ?

shooter1
23 Nisan 2014, 00:43
abi bırak git işine viraja giriyorsun sırf denge işi çatal 1 mm oynasa seni allak bullak eder şimdi motorun yanına inip bakıcam :)

merak ederim
23 Nisan 2014, 01:00
abi bırak git işine viraja giriyorsun sırf denge işi çatal 1 mm oynasa seni allak bullak eder şimdi motorun yanına inip bakıcam :)

Valla git bak sıkıştır tekeri gidona güç uygula harbiden esniyor çok değil 3 mm 4 mm.

30 km hızla ön freni sertçe sık çatal ileri hareket yapıyor. hatta çamurluk oynuyor bu hareketten dolayı

shooter1
23 Nisan 2014, 01:06
eşeğin aklına karpuz kapuğu sokmak deyimi çok doğru motorun yanına gittim hafif bir esneme payı var ama dönüp öyle kalma gibi durumları yok, yolda giderken dikkatimi çeken sadece süspansiyonun kapanıp açılması öyle esneme yapmıyor yarın sürerken tekrar dikkat ederim

merak ederim
23 Nisan 2014, 01:31
elle çevirince dediğiniz gibi dönüp kalmıyor ama kaldırıma sert vurunca ne oluyorsa öyle kalıyor esneme payı sayesinde düzeliyor.


acaba kelepçeler sıkı olsa bile ani şok yüzünden mi esniyor ki acaba ?


çamurluğa bakın fren yapınca veya olduğunuz yerde amortisörlere bastırın çamurluk esniyor. biraz sert asılın ön frene sağ çatal ileri girme hareketi yapıyor

zaten benim motorla sizin motorun ön takımı ve birçok parçası aynı 100 mg prince bendeki