PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bu ışte bir sorun var mi sizce?



emre xt125
20 Nisan 2014, 22:43
arkadaşlar sabah motorumu çalıştırıyorum sorunsuz çalışıyor ama devir 900gösteriyor ve stop ediyor. Isinana kadar hafif gaz veriyorum mecbur.
Isininca yani bi 2 3dk sonra 1100e çıkıyor. Motor iyice ısınınca 1600 oluyor. Tabi bunu rölantiden ayarlayabiliyorum. motoru çalıştırınca yüksek devire ayarlıyorum rölantiden stop etmiyor ancak bu seferde motor ısınınca normal rölanti devri yüksek oluyor. Motor ısınıncaki rölanti devri normal yani 1200 lerde olması için ilk çalıştırma aninda 900 devir olması gerekiyor bu durumdada motoru çalıştırınca elim gazda beklemem gerekiyor bu durum normal mi? (karbüratörlü motor)

Mertcan39
20 Nisan 2014, 22:47
motor soğukken devri normal den biraz düşük olucaktır manuel jikle varsa jikleyi orta konuma alıp motorunuzu biraz ısıtıp jikleyi indirmenizdir

ExTReMa
20 Nisan 2014, 22:49
Motorunun jiklesini çekiyormusun ilk çalışma anında?

emre xt125
20 Nisan 2014, 22:51
biraz karışık olmuş sonradan okuyunca farkettim özet olarak:
motorumun rölantisi sabit değil. Ilk çalıştırma ile motor ısındığı zamanki rölanti devri değişiyor. Ilk çalıştığı an stop etmemesi için rölantiyi artırırsam bu sefer motor isininca rölanti çok fazla oluyor.
fakat ısındığı zaman rölanti normal olsun istiyorsam bu sefer ilk çalıştırmadaki rölanti devrimin düşük olması gerekiyor ki ısındıkca normal devire ulassin =D ateş doküp yakacam bu karbüratörü =D yardım edin sevgili arkadaşlar

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:49 ----------

ilk çalışma aninda çekmiyorum çünkü çok rahat çalışıyor ama gaz vermezsem hafiften stop ediyor. Arkadaşimin 7yıllık çin motoru var tek tikla çalışıyor isinsada soğuk olsa da aynı ritm ile çalışıyor :/

ExTReMa
20 Nisan 2014, 22:55
Sorun motorda değil sende arkadaşım ilk çalıştırmada jikleyi çekmelisin :cat:

emre xt125
20 Nisan 2014, 22:57
jikleyi sadece hava çok soğuk olduğunda motor çalışmazsa o zaman kullanıyoruz diye biliyordum =) evet jikleyi çekince atla üstüme kaçalim der gibi çalışıyor =D

Mertcan39
20 Nisan 2014, 23:05
jikle zengin karışım verir ilk çalışmada motor soğuk olduğu için sürtünmede artacaktır o yüzden stop etmesi normal ben elimle kontrol ediyorum markete bile gitsem en fazla yürüsem 5 dk motorla gidiyorum elimmle dokunuyorum ılınana kadar bekliorm öle çıkıyorum markete kadar orta jikleyle marketten çkınca jikleyi indiriyorum eve sonra stop :)

solmyr
20 Nisan 2014, 23:10
jikle zengin karışım verir ilk çalışmada motor soğuk olduğu için sürtünmede artacaktır o yüzden stop etmesi normal ben elimle kontrol ediyorum markete bile gitsem en fazla yürüsem 5 dk motorla gidiyorum elimmle dokunuyorum ılınana kadar bekliorm öle çıkıyorum markete kadar orta jikleyle marketten çkınca jikleyi indiriyorum eve sonra stop :)

kurum birikebilir. yürüyün bence spor yapmıyorsanız. :)

ilginç bir sorun. bende ısıya göre rolanti değişiyor. ama ısıtma şekline göre değişmesi biraz tuhaf geldi.

emre xt125
20 Nisan 2014, 23:17
kurum birikebilir. yürüyün bence spor yapmıyorsanız. :)

ilginç bir sorun. bende ısıya göre rolanti değişiyor. ama ısıtma şekline göre değişmesi biraz tuhaf geldi.

bende ısıya göre rolanti değişiyor. ama ısıtma şekline göre değişmesi biraz tuhaf geldi << bu kısmı anlamadım dostum. Isıya göre değişiyor ancak ısıtma şekli derken?

solmyr
20 Nisan 2014, 23:18
bende ısıya göre rolanti değişiyor. ama ısıtma şekline göre değişmesi biraz tuhaf geldi << bu kısmı anlamadım dostum. Isıya göre değişiyor ancak ısıtma şekli derken?

"gaz vererek ısıtırsam rolanti yüksek, gaz vermeden ısınırsa rolanti normal oluyor" anladım ben. yanlış mı

hasansonmez
20 Nisan 2014, 23:21
emre kardeşim xt 125 leri kışın tam jikle yazında yarım jikle çekerek çalıştırmalısın ilk arştan sonra bir iki kere gaz ver rölanti yüksek kalsın bir dakika sonra hareket edebilirsin motor ısınınca jikleyi kapat motor sıcakken jikle çekili durumda rölanti yüksek olur araba gibi değil yani motorunda sorun yok kullanım sorunun var.

Mertcan39
20 Nisan 2014, 23:21
yok ya zaten okula yürü gel hep spor :)) eve gelince ben stop ediyorum kendi etmiyor yanlış oldu heral de :D

emre xt125
20 Nisan 2014, 23:34
"gaz vererek ısıtırsam rolanti yüksek, gaz vermeden ısınırsa rolanti normal oluyor" anladım ben. yanlış mı
yok değerli kardeşim diyelimki normal rölanti deviri 1300 e ayarladıysam ilk çalıştığında 900 ile başlıyor motor ısındıkca 5 10dk içinde normal rölanti devri 1300e ulaşıyor. Arkadaşimin çin motoru var sabah o çalıştırıyor sıcakkende soğukkende aynı ritm ile çalışıyor =)

acayüp
20 Nisan 2014, 23:35
Hava soğukken değil motor soğukken jikle kullanılır.
Hava soğukken motorda daha soğuk olur daha fazla jikle de çalışmak ister.
Bazı motorlar 40 derece sıcakta bile jiklesiz ilk çalışmayı sevmez. Mesela cb125 honda gibi.
Arkadaşların dediği gibi ilk çalışmada jikle ile ısıtıp sonrasında normal kullanman lazım.
Zaten motor ideal sıcaklığına geldimi jikleyi kapatman gerektiğini sana belli eder.

Mertcan39
20 Nisan 2014, 23:36
o zmn çin motorları sağlam kesin bilgi yayalım :)

şaka bi yana dediğim gbi ilk çalıştırmada sürtnme fazlalaştığı için yağ koyu olduğu için soğuk havada yanma tam olmadığı için 5 dk kdr saçmalayabliyor motorlar

emre xt125
20 Nisan 2014, 23:45
emre kardeşim xt 125 leri kışın tam jikle yazında yarım jikle çekerek çalıştırmalısın ilk arştan sonra bir iki kere gaz ver rölanti yüksek kalsın bir dakika sonra hareket edebilirsin motor ısınınca jikleyi kapat motor sıcakken jikle çekili durumda rölanti yüksek olur araba gibi değil yani motorunda sorun yok kullanım sorunun var.

teşekkürler hasan çok makbul oldu bilgiler. Ilk motorum böyle böyle öğreneceğiz sizlerinde değerli bilgileri ile. Senin xt nin yakıt değerleri nasıl?

acayüp
20 Nisan 2014, 23:45
Hava soğukken değil motor soğukken jikle kullanılır.
Hava soğukken motorda daha soğuk olur daha fazla jikle de çalışmak ister.
Bazı motorlar 40 derece sıcakta bile jiklesiz ilk çalışmayı sevmez. Mesela cb125 honda gibi.
Arkadaşların dediği gibi ilk çalışmada jikle ile ısıtıp sonrasında normal kullanman lazım.
Zaten motor ideal sıcaklığına geldimi jikleyi kapatman gerektiğini sana belli eder.

hasansonmez
20 Nisan 2014, 23:45
jikleyi tam çekmiyorsun anladığım kadarıyla soğukta sonuna kadar çekip dene bide çalışınca bir iki kere gaz ver rölanti yüksekte kalsın bu motordaki jikle diğer motorlardaki gibi gaz teline bağlı değil karbüratörün gaz yakıt ayarını açar aynısı değil

emre xt125
20 Nisan 2014, 23:47
sevgili arkadaşlarim vakit ayırıp güzel bilgilerinizi paylaştığıniz için çok teşekkür ederim. HEPINIZE