PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bütün motorucular cevaplayabilir mi?



ccc67
20 Nisan 2014, 00:09
Değerli forum uyeleri motoru yeni almamdan kaynaklanarak çok soru soruyorum kusura bakmayin :) size ufak bir sorum olacak yokuşu bol olan bi ilde yasamaktayim ve gayet dikler :) sorum ise şu yokuştan inerken frenleme yapıyoruz doğal olarak bu frenlemeyi nasil yapmaktasiniz yani debriyaja basip bayirin sonunda mi birakiyorsunuz gaz verirken ki ben bunu yapıyorum yoksa vitesteyken gidip öyle mi frenleme yapıyorsunuz. Aydinlatir misiniz? Teşekkürler:rendeer:

santo78
20 Nisan 2014, 00:12
inerken her zaman vitesde ol , motor frenini ve frenleri kullan , inerken motorda agirligini arkaya ver.

ccc67
20 Nisan 2014, 00:16
inerken her zaman vitesde ol , motor frenini ve frenleri kullan , inerken motorda agirligini arkaya ver.

Öyle mi diyorsunuz.Boşta sanki daha iyi saliyor ya kendini daha rahat gibi

solmyr
20 Nisan 2014, 00:18
inişlerde viteste ve her iki freni de kullanmak gerekir. yoksa fren yanabilir. şehir içinde bu risk pek yok çünkü uzun süre böyle gitmezsiniz. ama uzun yolda tepelerden inerken böyle yapmak şart. hatta yokuş fazla dik ise durup fren dinlendirmek bile gerekebilir. çift disk olan frenlerde disk başına düşen iş daha az olduğundan daha az ısınır. birde fazla pistonlu olması.
bizim oralarda meşhur "ağılı boğaz"dan inerken, frenleri bir dinlendireyim diye durup diske dokundum ısınmış mı diye, parmağım su topladı :)

santo78
20 Nisan 2014, 00:22
Rahat olan birsey her zaman guvenli olan bir sey demek degildir. Mesela motoru kasksiz surmek de rahat. Anladin sen ;)
Öyle mi diyorsunuz.Boşta sanki daha iyi saliyor ya kendini daha rahat gibi

myagdi
20 Nisan 2014, 00:23
yokuş inerken arkaya doğru eğilerek, ağırlığını arka tekere ver.
yokuş çıkarken de tam tersi, öne eğilerek ağırlığını ön tekere ver.

motor freninin pek etkisi olmaz, hatta debriyajı bırakacak olduğunda arka tekerin kaymasına filan sebep olabilir.
ayağınla arka frene hafif basarken, sağ elinle ön freni kontrollü sıkarak in.

yokuş çıkarken ise, arka fren önem kazanır.

ccc67
20 Nisan 2014, 00:26
inişlerde viteste ve her iki freni de kullanmak gerekir. yoksa fren yanabilir. şehir içinde bu risk pek yok çünkü uzun süre böyle gitmezsiniz. ama uzun yolda tepelerden inerken böyle yapmak şart. hatta yokuş fazla dik ise durup fren dinlendirmek bile gerekebilir. çift disk olan frenlerde disk başına düşen iş daha az olduğundan daha az ısınır. birde fazla pistonlu olması.
bizim oralarda meşhur "ağılı boğaz"dan inerken, frenleri bir dinlendireyim diye durup diske dokundum ısınmış mı diye, parmağım su topladı :)
Emin olun yasadigim yerde öyle benim :) kisa kisa bir suru yokuş :) vitesi ayarlamak lazim herhalde 2 falan.çünkü yokuştan yola girecez haliyle yavaslicaz yada 1daha mantikli fakat o zamanda yokustan inerken motor freni çok kasar motoru napsak ki :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------


yokuş inerken arkaya doğru eğilerek, ağırlığını arka tekere ver.
yokuş çıkarken de tam tersi, öne eğilerek ağırlığını ön tekere ver.

motor freninin pek etkisi olmaz, hatta debriyajı bırakacak olduğunda arka tekerin kaymasına filan sebep olabilir.
ayağınla arka frene hafif basarken, sağ elinle ön freni kontrollü sıkarak in.

yokuş çıkarken ise, arka fren önem kazanır.
Debriyaji sikiyor muyuz anlayamadım pek pardon

umurcan
20 Nisan 2014, 00:26
yokuş inerken devrin yüksek olsun

motor bağıracak biraz ama gazı kapatabildiğinde yavaşlayabil

tabi devri yüksek tutarken redline'a sokma :)

ccc67
20 Nisan 2014, 00:30
Rahat olan birsey her zaman guvenli olan bir sey demek degildir. Mesela motoru kasksiz surmek de rahat. Anladin sen ;)
Bu ornek çok sağlamdi :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:28 ----------


yokuş inerken devrin yüksek olsun

motor bağıracak biraz ama gazı kapatabildiğinde yavaşlayabil

tabi devri yüksek tutarken redline'a sokma :)

Nerdeyde duracak kadar yavaşlayacagimiz yokuslarda mahalle arasında falan motoru 1.vitese atmak lazim değil mi gaz verirken

dnndbs
20 Nisan 2014, 00:32
Değerli forum uyeleri motoru yeni almamdan kaynaklanarak çok soru soruyorum kusura bakmayin :) size ufak bir sorum olacak yokuşu bol olan bi ilde yasamaktayim ve gayet dikler :) sorum ise şu yokuştan inerken frenleme yapıyoruz doğal olarak bu frenlemeyi nasil yapmaktasiniz yani debriyaja basip bayirin sonunda mi birakiyorsunuz gaz verirken ki ben bunu yapıyorum yoksa vitesteyken gidip öyle mi frenleme yapıyorsunuz. Aydinlatir misiniz? Teşekkürler:rendeer:

Çok merak ettim nerede yaşadığını? Doğu Karadenizde bir yer mi? :)

ccc67
20 Nisan 2014, 00:32
Çok merak ettim nerede yaşadığını? Doğu Karadenizde bir yer mi? :)
Hahaha :D Zonguldak abi :)

dnndbs
20 Nisan 2014, 00:35
Hahaha :D Zonguldak abi :)

Tutturamadım :mrgreen: Gümüşhane sanmıştım ben :wiinkk:

umurcan
20 Nisan 2014, 00:36
Nerdeyde duracak kadar yavaşlayacagimiz yokuslarda mahalle arasında falan motoru 1.vitese atmak lazim değil mi gaz verirken

güvenli hızına sen karar vereceksin. hızın asfalta hava durumuna lastiklere trafiğe ve bunun gibi sayısız şeye göre değişir.
ama durma mesafen uzun olacağı için güvenli hızda ve redline'a sokmadan yüksek devirde gitmek eğitmenlerin önerdiği yöntem.

eğer yağı suyu eksik değilse bağırmasından korkma :wiinkk:

ccc67
20 Nisan 2014, 00:39
Tutturamadım :mrgreen: Gümüşhane sanmıştım ben :wiinkk:

Büyük kismi tuttu karadeniz sonuçta :) çok lanet yokuslari var abi bi bilsen :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:36 ----------


güvenli hızına sen karar vereceksin. hızın asfalta hava durumuna lastiklere trafiğe ve bunun gibi sayısız şeye göre değişir.
ama durma mesafen uzun olacağı için güvenli hızda ve redline'a sokmadan yüksek devirde gitmek eğitmenlerin önerdiği yöntem.

eğer yağı suyu eksik değilse bağırmasından korkma :wiinkk:

Motor yeni kiyamiyorum hafif bagirmaya baslayinca içim ciz ediyor :))

ogzcngdk
20 Nisan 2014, 00:39
çok dik bir rampaysa 1. viteste motor freniyle iniyorum ve frenlerle destekliyorum çok dik yokuşlarda 10-15 km hızı geçmem çünkü ani bişey olsa kesinlikle durduramam motoru sanada tavsiye ederim. geç olsun güç olmasın :)

ccc67
20 Nisan 2014, 00:41
çok dik bir rampaysa 1. viteste motor freniyle iniyorum ve frenlerle destekliyorum çok dik yokuşlarda 10-15 km hızı geçmem çünkü ani bişey olsa kesinlikle durduramam motoru sanada tavsiye ederim. geç olsun güç olmasın :)

Kesinlikle katiliyorum bu konuda :)

santo78
20 Nisan 2014, 00:41
aslinda motor freni derken aciklamadan kisa yazdim , vites dusurmeyi inis baslamadan tamamlamali inerken gazi kapatarak yuksek devirden dusuk devire motor freni yapilir ve frenlerle beraber cok etkili olur.
yokuş inerken arkaya doğru eğilerek, ağırlığını arka tekere ver.
yokuş çıkarken de tam tersi, öne eğilerek ağırlığını ön tekere ver.

motor freninin pek etkisi olmaz, hatta debriyajı bırakacak olduğunda arka tekerin kaymasına filan sebep olabilir.
ayağınla arka frene hafif basarken, sağ elinle ön freni kontrollü sıkarak in.

yokuş çıkarken ise, arka fren önem kazanır.

ccc67
20 Nisan 2014, 00:43
aslinda motor freni derken aciklamadan kisa yazdim , vites dusurmeyi inis baslamadan tamamlamali inerken gazi kapatarak yuksek devirden dusuk devire motor freni yapilir ve frenlerle beraber cok etkili olur.

Aslında merak ettiğim noktalardan biride su.Vitesi attik 2ye tin tin iniyoruz yokuşu sonuna doğru duracak kadar yavasladik.tekrar 2de yürüyüp gidebilir miyiz nerdeyse durdugumuz için 1.vites şart mi

santo78
20 Nisan 2014, 00:47
motorunun torkuna bagli dusuk torklu bir makine ise gazi iyi tutturamazsan istop edebilir. yuksek torkluysa ikidede cikar gider.


Aslında merak ettiğim noktalardan biride su.Vitesi attik 2ye tin tin iniyoruz yokuşu sonuna doğru duracak kadar yavasladik.tekrar 2de yürüyüp gidebilir miyiz nerdeyse durdugumuz için 1.vites şart mi

ccc67
20 Nisan 2014, 00:48
motorunun torkuna bagli dusuk torklu bir makine ise gazi iyi tutturamazsan istop edebilir. yuksek torkluysa ikidede cikar gider.

14model Cbr 125 var.daha 20km bile olmadı :)

santo78
20 Nisan 2014, 00:51
CBR125 in torku dusuk devirlerde azdir eger duracak kadar yavasladiysan 1e inebilirsin 2i dede belki cikar ama oksurur gibi ses yapar :P
14model Cbr 125 var.daha 20km bile olmadı :)

ogzcngdk
20 Nisan 2014, 00:51
14model Cbr 125 var.daha 20km bile olmadı :)

1. vitesi ister yavaşladığın zaman bile gaz yediremeyebilirsin 2 de

redlion999
20 Nisan 2014, 01:02
Nasıl yokuşlardan bahsediyoruz acaba? Islak olmadığı sürece asfaltta pek düşünmeye gerek yok sanıyorum her türlü tutar frenler..

Konuya dönecek olursak, bayır aşağı olabildiğince arkaya oturulur, motor viteste olacak,vites düşük olacak..Arka fren kilitlemeyecek kadar basılacak,ön fren hafif dokunuşlarla kontrol edilecek.. Bunları sağda solda okuduğumdan söylemiyorum,dişsiz lastiklerle toprak yolda yokuş inmenin başka yolu yok.. Bu en dik yokuşları durma hızıyla inmek için.. Debriyajı hiç değişkene katma varsın bağırsın.. Benim dandik çinli motoru o kadar zorlamama rağmen bir şey olmadıysa hondaya dokunmaz bile..

emrecenk
20 Nisan 2014, 01:32
yuklen arka firene kendın deponun ustune otur cayır cayır in :) (sakın ha :))

thesoon
20 Nisan 2014, 01:37
İnerken motorun devrine göre vites düşerek ve ara ara frenleme yaparak inersin hızın iyice düştükten sonra debriaja basıp frenleme sisteminle durabilirsin..

AguilaNegra
20 Nisan 2014, 01:39
Bende şunu merak ettim arkadaşlar daha 20 km olmamış yani rodajın çok başlarında bu motor, okuduğum yorumlardan yola çıkarak yüksek devirde gitmesi motorun bağırması falan sağlıklı mı motor açısından ?

Tİme_shİft42
20 Nisan 2014, 01:45
Frenleri unut

Uygun vistede kompresyonla in motorun akmasını engeller 2 parmak ön frende olsun genede

Hızlanacağın zaman vitede olman çok işine yarayacak :)

Jokzilla
20 Nisan 2014, 03:25
Debriyaj'a basmadan motor freni ile inemiyorum ben stop ediyor nasıl bi is bu? Debriyaj'a basip yavas frenliyorum.

ccc67
20 Nisan 2014, 09:22
Cevaplar için çok teşekkürler

acayüp
20 Nisan 2014, 10:24
Şunu oku , gerisi boş laf

http://motorhikayesi.wordpress.com/99-2/

ccc67
20 Nisan 2014, 10:40
Şunu oku , gerisi boş laf

http://motorhikayesi.wordpress.com/99-2/

Okuyacagim

ronnytechno
20 Nisan 2014, 11:37
Şunu oku , gerisi boş laf

http://motorhikayesi.wordpress.com/99-2/

Hocam bu kitap olartak satılıyomu bi bilginiz varmı, biraz okudumda çok kapsamlı bişeye benzio

hkn09
20 Nisan 2014, 12:34
motorun vites de olsun hızın düştükçe vites düşür ta ki vites 1 e kadar , eğer o devirinde altına düşecek kadar hız kesersen motorun stop etmemesi için bu dediğim hız yaklaşık ( 10km altı) debraja basmalısın.

acayüp
20 Nisan 2014, 12:36
Buyrun e kitap gibi buda var.
http://www.motorcuyuz.com/dosyalar/Motosiklet-surus-teknikleri.pdf
Kitap olarak satılıyordu ama bende bulamıyorum, çok detaylı ve kapsamlı iki kere okumakta fayda var. Ufkunuz açılır.

Bu tip kaynaklardan örenmeye çalışın , herkes kendince fikir vermeye çalışıcaktır buda kafanızı karıştırır.
Gerçek doruyu ancak bu vb kaynaklardan örenebilirsiniz.

Sanırım şuradan alınabiliyor.
http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=108404

ccc67
20 Nisan 2014, 13:03
motorun vites de olsun hızın düştükçe vites düşür ta ki vites 1 e kadar , eğer o devirinde altına düşecek kadar hız kesersen motorun stop etmemesi için bu dediğim hız yaklaşık ( 10km altı) debraja basmalısın.
Bu konuda mantikli evet.Birde aklima su geldi yokuşun sonuna geldiğimizde yola bağlanan yokuslari kast ediyorum yolu kontrol için oldukça yavaşlamak şart.tam yokuşun sonunda debriyaj fren yapıp yol bos ise freni salip (elimiz bu arada sebriyajda olduğu için motor biz alacak) sonra ver gazi o hafif hizin üstüne devam :) mantikli mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:39 ----------

Parantez icinde salacak olacak :)

hkn09
20 Nisan 2014, 20:24
Bu konuda mantikli evet.Birde aklima su geldi yokuşun sonuna geldiğimizde yola bağlanan yokuslari kast ediyorum yolu kontrol için oldukça yavaşlamak şart.tam yokuşun sonunda debriyaj fren yapıp yol bos ise freni salip (elimiz bu arada sebriyajda olduğu için motor biz alacak) sonra ver gazi o hafif hizin üstüne devam :) mantikli mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:39 ----------

Parantez icinde salacak olacak :)

riskli bir kavşak sa yada yol birleşimi ise aynen debraj basar frenler gerekirse durup yol kontrol edilir daha sonrada standart kalkışla gazlanır