PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : mondial 150KN arıza



Efsane35
07 Nisan 2014, 15:29
değerli mondial 150KN kullanıcıları ; yaklaşık 2 yıldır bende 150KN kullanıyorum 2 yıldır doğru düzgün masraf etmeden bindim normal de en fazla 6-7 ay binerdim bi motora hoşuma gitti kullanımı güzel, motoru güzel yakıyor biraz ama değiyor yani :) başıma şöyle bi olay geldi sizlerle paylaşmak istedim kırmızı ışıkta bekliyordum yeşil yandı sert olmayan bi şekilde kalktım fakat kalkış yaparken ayak marş kolu yarıya kadar indi şaşırdım yakınımda devamlı uğradığım samimi olduğum bi motorcu vardı direkt ona uğradım bana yaklaşık 300 tl civarında masraf çıkardı , ayrıldım ordan bu seferde 2. den 3 e attığımda 3. ncü vites dişlisinin kaçırdığını farkettim şanzımanda sorun oluştu herhalde , neyse başka bi tamıirciden telefonla bi fikir alayım dedim o da 350 civarı bi rakam çıkardı , rakam yüksek geldi , önceki uğradığım samimi olduğum tamirci bana elinde 150 lik asya makinesi olduğunu (silindirsiz) sadece krank ının arızalı olduğunu söyledi bütün parçalarının aynı olduğunu söyledi 80 liraya aldım makineyi , pazar günü iki kardeşimle beraber indirdik motoru , yardık parçaladık asyanın krankı çıkarıp benim krankı taktık yan kapaklarda yani motor numarasının olduğu kapaklarıda taktık birebir aynı mondial ile asyanın makinesi neyse asyanın şanzımanı dağıtmadan benim diğer parçaları ona geçirdik 10 saat kadar uğraştık , motoru bindirdik şasiye herşey iyi güzeldi subablarda sıkı değil ayarladık kafamıza göre , fakat bastık marja bi türlü çalıştıramadık akü bitti yine çalışmadı bujiyi söktük bi gram benzin yok galiba karbüratörden benzin gelmiyor benzin hortumları ile hava hortumlarının yerlerinimi karıştırdık acaba ne dersiniz nasıl çalıştırcaz bu 150KN yi ?

rambomert
07 Nisan 2014, 16:06
ya sübap ayarı yanlış oldu yada karbüratör hava ayrı yok :silent: benim aklıma bunlar geliyor ama yardım eden muhakkak olur

Efsane35
07 Nisan 2014, 16:09
sağol dostum sübap larda bi yanlışlık olduğunu düşünmüyorum sıkı olsa çalışmaz tamamda oldukça gevşek :)

tinerci
07 Nisan 2014, 17:19
Ayak marşının aşağıya inmesiyle krankın ne ilgisi olabilir ki??

Efsane35
07 Nisan 2014, 18:01
krank la bi alakası yok , krankla sorunumuz yok zaten , diğer makinenin krankı arızalıydı , onu değiştirdik ayak marşının sorunu herhalde şanzıman la ilgilidir onu değiştirdiğimize göre o sorun kalkmıştır dicem ama çalışmadıki bilmiyoruz :)

cenkito
07 Nisan 2014, 18:41
egzantirik dişlisini tam ayarda takamamıs olabilirmisiniz?

yani sente tabir edilen seyi. bir tırnak kaymıs bile olsa zor calısır motor

rambomert
07 Nisan 2014, 18:53
egzantirik dişlisini tam ayarda takamamıs olabilirmisiniz?

yani sente tabir edilen seyi. bir tırnak kaymıs bile olsa zor calısır motor

arkadaşın dediği gibi sente ayarı tutmamış olabilir

cenkito
07 Nisan 2014, 18:55
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/116667-racer-200-motor-yarma-motor-yenileme-full-resimli.html

serkan usta yukarıdaki link de sente ayarını resimli ve ayrıntılı olarak anlatıyor sagolsun

Efsane35
07 Nisan 2014, 20:50
Teşekkürler cevapladınız için de nerden girdik bu işe sent ayarını nasıl yapacaz hiç bir bilgimiz yok şu kinle bi bakayım :)

cenkito
07 Nisan 2014, 20:57
Teşekkürler cevapladınız için de nerden girdik bu işe sent ayarını nasıl yapacaz hiç bir bilgimiz yok şu kinle bi bakayım :)

krank dişlisi ile egzantirik dişlisindeki noktaların birlesmesi lazım

http://i.imgur.com/XnqAuXC.jpg

insallah subablar pistona vurmamıstır

Efsane35
07 Nisan 2014, 23:10
Cenkito bu işten anladığın belli yalnız şu dikkatimi çekti sent ayarını geçtim marş bastığım zaman silindire benzin gelmesi gerekmiyormuydu ateşleme yok bujinin yağlamasi lazımdı ama buji kupkuru benzin otomatigi mi çalışmadi acaba ?

cenkito
07 Nisan 2014, 23:36
itecekleri tam takamamıs olabilirsin.

silindiri kartele takarken silindirdeki itecekler saga sola acık olmalı ki egzantirik ortasında kalsın

ve zamanı gelince subapları acsın. eger sagda yada solda kaldı ise zaten subablar acılmaz.

onu anlamak içinde kulbutör kapagını ac , bujıyı sök.

mars koluna yada düğmesine yavas yavas bas. bak bakalım subablar acılıp kapanıyor mu.

(bujıyı sökmen sıkıstırmayı iptal edeceginden marsı yada seni zorlamaz. işin cok kolay olur )

Efsane35
08 Nisan 2014, 09:25
günaydın centiko motor yanımda değil çalışmayınca benden uzak bi yerde bıraktım bugün akşam üzeri gidebilirsem bi bakayım ama üst kapağı takmazdan önce ayak marşıyla bakmıştık sübablara açılıp kapanıyorduama şu sente ayarına kafam takıldı o noktalar birbirini karşılayacak yani öylemi hiç dikkat etmedik ona kimbilir nerde kaldı noktalar :)

Ahmanamra
08 Nisan 2014, 10:00
Öncelikle geçmiş olsun. Cenkitonun dediği gibi sente ayarını yapmadıysanız motor zamanlaması tutmadığı için çalışmaz. Bu yüzden silindire benzin gelmeye bilir sanırım.

Efsane35
08 Nisan 2014, 16:07
teşekkür ederim , anladım , yani tekrar indircez bu makineyi desenize açacaz noktaları karşı karşıya getircez keşke açmasaydım dedim makineyi pişman oldum , 1 , 2 , 4 , 5 yapıyodum ne güzel ama 3 te çok kullandığım bi vites mecburdum motoru devirsiz kullanmak zorunda kalıyordum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:14 ----------

Şimdi linke baktım tamam herşey iyi güzel de benim motorda eksantrik zinciri yok o nasıl olcak , benim motorcuya sordum manyetonun yatağı ve kamasını düzgün taktıysan sentesi odur onun dedi iki makine vardı ikisindede zincir görmedim ben :)

cenkito
08 Nisan 2014, 17:04
zincir yok zaten. motoru komple sökmene gerek yok

silindiri sök, cıkart birde sol manyeto kapagını ve manyetoyu sökeceksin

egzantirik ayarı iki dişli arasında olur.

birisi krankın ustundeki dişli ötekide ona degen dişli

http://i.hizliresim.com/JLdnGJ.jpg

ötekide kranktaki dişli

http://i.hizliresim.com/382YG9.jpg

itecekli cg tip motorların krank sentesi bu iki dişli arasında olur

benim verdiğim linkdeki motorda da egzantirik zinciri yok yanda görülen tek zincir yag pompasının zinciri

balansör hariç geri kalan sistem ortak.

o motorcuda egzantirik dişli sentesinden haberdar değil ise selamı kes onla

bilgi acısından işe yaramaz

Efsane35
08 Nisan 2014, 18:04
cenkito anladım şimdi resimler süper , açıklayıcı şasiden indircez motoru mecburen bi haftasonumuzu daha feda etcez :) bu arada motorcu devretmiş dükkanı oto yıkama açıyomuş :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------

bu noktaları ayarlayınca makine çalışacakmı şimdi , emiş yapmıyo zamanlamayı ayarlayamadığı için dolayısıyla emiş yapmadığı için silindire benzin gelmiyo olay bumudur :)

cenkito
08 Nisan 2014, 18:36
oto yıkama iyiymiş :queen:

emiş yapıyor ama bence sıkıstırma yapmıyor

üst kapagı sökünce subablarıda kontrol et.

eger sente cok kacık olarak taktıysan calıstırmaya calısırken subablar pistona değip egilmişte olabilir

buda olmadı ise calısacaktır

Efsane35
13 Nisan 2014, 22:48
Selamun aleykum , bugün sevgili mondial 150KN mi ayağa kaldırdım , arkadaşımız cenkito ya çok teşekkür ediyorum , çok doğru bir teşhiste bulundu ve yol gösterdi , aynen dediği gibi ayarladım sente yi toparladik ve yarım marş ta çalıştı saat gibi çalışıyor yalnız benim şanzıman 1 aşağı 4 yukarı idi bu değiştirdiğim şanzıman hep aşağı 1,2,3,4,5 boş vites te 1ile 2 arasında değil 5 ten sonra , alışmak zor olacak vites göstergesi de doğru göstermiyor haliyle. önemli olan motoru çalıştırmakti yardimlariniz için çok teşekkür ederim sorun çözülmüştür :))

cenkito
13 Nisan 2014, 22:55
önemli değil

sıra geldi vites göstergene,

vites gösterge müşirinin tesisat kalosundaki fişlerin yerini değiştirirsen o sorunuda kolaylıkla çözersin.

tabiki yeni sanzımanında mevcut müşire uyumlu olması lazım

müşür kablosunun tesisata baglandıgı fişdeki erkek fişleri soketten cıkartıp deneyerek

hangi vites isen onun karsılıgına takarak senkronize edebilirsin

http://i.hizliresim.com/0V4MXL.jpg

işaretli erkek fişin ön tarafından yorgan iğnesi tarzı bişeyle içerdeki erkek fişlerin dibinde bulunan

tırnaklara bastırıp geri iterek yerinden cıkartırsın sonra deneme yanılma sonrasında

dogru yerlerini tespit edip tekrar plastip yuvadaki yeni yerlerine takarsın

Efsane35
14 Nisan 2014, 10:31
söylediğin mantıklı cenkito , şimdi yeni müşür alacaksın manyeto kapağını tekrar açacaksın zahmetli olacak bayağı , deneme yanılma yapmak daha mantıklı , erkek fişle dişi fişin buluşma noktası benzin deposunun altında sökülmesi lazım haftaiçi zor bidahaki pazara kadar beklicez :) tekrar teşekkürler......

cenkito
14 Nisan 2014, 11:19
bu arada müşiri değişmek için statörü sökmene gerek yok.

onu sökmeden de ulasabilmen lazım, cg lerde genelde öle oluyor

kurubuz
14 Nisan 2014, 12:37
Bu dertlere gireceğine keşke en baştan 300 lira verseydin :)
Neyse geçmiş olsun.

Efsane35
22 Temmuz 2014, 14:21
selamlar herkese , bu mondiali topladık toplamasına ama tuhaf bi sorun var motorda , hareket ediyosun 1,2,3,4 herşey normal ama 5 nci vitese atıyosun gaz veriyosun giderken 25-30 metrede bir motor debriyaj yapıyor yani kaçırıyor sanki anlık bi debriyaş sıkıp salıyor , haliyle hızlanamıyosun gaz verdikçe yapma oranı sıklaşıyor 10-15 metrede bir yapmaya başlıyor motor oldukça yıpranıyor bu şekilde korkuyorum zinciri koparcak diye , sadece 5 nci viteste yapması tuhafıma gitti, en fazla 90 yapıyor bu haliyle sinir oldum , yol bitmiyor unuttuk 5nci vitesi :( sizce neden olabilir ki bu olay ?

cenkito
22 Temmuz 2014, 14:49
selamlar herkese , bu mondiali topladık toplamasına ama tuhaf bi sorun var motorda , hareket ediyosun 1,2,3,4 herşey normal ama 5 nci vitese atıyosun gaz veriyosun giderken 25-30 metrede bir motor debriyaj yapıyor yani kaçırıyor sanki anlık bi debriyaş sıkıp salıyor , haliyle hızlanamıyosun gaz verdikçe yapma oranı sıklaşıyor 10-15 metrede bir yapmaya başlıyor motor oldukça yıpranıyor bu şekilde korkuyorum zinciri koparcak diye , sadece 5 nci viteste yapması tuhafıma gitti, en fazla 90 yapıyor bu haliyle sinir oldum , yol bitmiyor unuttuk 5nci vitesi :( sizce neden olabilir ki bu olay ?

debriyaj balatası kacırıyor gibi geliyor aklıma .
bence sorun için oraya yogunlasılmalı.
daha tecrubeli olan arkadaslardan da yorumlar gelecektir

Efsane35
22 Temmuz 2014, 14:57
bu şanzıman olayında başka bir makine almıştım onun parçalarını benim makineye geçirdim debriyajı komple geçirmiştim daha önceden benim kendi debriyajım varken nadirde olsa yapıyodu bu kaçırma olayını ama değiştirdikten sonra dediğim gibi sıklıkla yapmaya başladı yaprakları değiştirsem sadece yeterli olurmu acaba

cenkito
22 Temmuz 2014, 15:16
balatalar, birde gerekli ise aradaki saclar.
yanlıs hatırlamıyorsam alt motor 2. eldi.
cok asınma varsa debriyaj göbegide değişmeli

Efsane35
22 Temmuz 2014, 15:19
komple tası alıp taksak nolur ki :)

cenkito
22 Temmuz 2014, 16:13
debriyaj tası(dişli kısım) gereksiz yere masraf olur.
sadece göbek denen kısım komple değişilebilir