PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : cruiserler arasındaki zincir şasi farkı neden?



izmirliavukat
28 Nisan 2006, 16:41
Uzman arkadaşlara sormak istiyorum. Benim 250 intruder zincirli ancak dragstar veya shadow direkt arka teker şasiye bağlı. Neden? Ne fark var? Büyük motordan dolayı fark olsa Honda CFR de zincirli. Bu neden acaba bilen var mı?

danger0
28 Nisan 2006, 18:19
Dragstar da teker şase ye bağlı değil. Aktarma organı olarak şaft kullanılıyor. Şaftın yağlama problemi yok, zincir gibi bi süre sonra değiştirmek gerekmiyor vs. . Zincirinde bazı avantajları var ama onları tam bilemiyorum.




*************************************************
»»»»»» Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.»»»»»»
http://www.motosiklet.net\modules\Forums\images\smiles\ic on_arrow1.gifForuma yazilacak konular ilgili bölümlere yazilmalidir. Yanlış bölüme açılan başliklar yöneticilerce ilgili bölüme taşınır... Tekrarı halinde SİLİNİR! Bu nedenle itiraz türü yazilarin da silinmesi, veya cevaplandirilmasi sorumlunun yetkisindedir.
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını (http://www.motosiklet.net/forum/announcement.php?f=14) kabul etmiş sayılır.
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Şikâyetler için... info@motosiklet.net
************** Site Yöneticisi: danger0 (http://www.motosiklet.net/forum/member.php?u=500) **************

sarapci
29 Nisan 2006, 02:49
zincirin avantajı derdi,adamı tamirci yapar.elindeki yagı temizleyemezsin.saft bende bir takıntı.saftı olmayan motoru motordan saymıyorum.canavar gibi motorları sırf saft yok diye siliyorum.bmw yi bile 650 lerde zincir kullanıyo diye sildim

Makine
29 Nisan 2006, 11:20
Merhaba

Şaft ve zincir aktarmanın avantaj ve dezavantajlarını aşağıda yazıyorum arkadaşlar.

Şaft
Avantajları: Şaft gücü direkt aktarır. Sert karakterlidir. Kullanıcı hata toleransı daha azdır. Bakımı uzun periyotlarda yapılır ve uzun ömürlüdür. Şaft sistemi sayesinde arka salıncak daha sağlam olur. Sessiz çalışır.

Dezavantajları: Motosikletin ağırlığını arttırır. Tamiri pahalıdır. Daha komplike bir yapıda olduğu için bilgili usta ister. Vitesler biraz daha sert geçebilir. (BMW yeni dişli gurubu kullanarak 2005'den sonraki modellerde geçişi yumuşatmıştır.)

Zincir
Avantajları: Zincir esneme payı ve arka dişli esnek yataklar sayesinde vites geçişleri daha yumuşaktır ve direkt güç aktarımında esnektir. Bu sebeple acemi vites değiştirme gibi kullanımlarda daha toleranslıdır. Tamir masrafı düşüktür.

Dezavantajları: Ömrü kısadır. Zincir devamlı kontrol ve bakım ister. Özellikle zor şartlar altında çalışan (enduro, kross vb) motosikletlerde ekstra dikkat etmek gerekir. Sesli çalışır. Bazı zincir koruma taşımayan motorlarda tehlike oluşturur. (Ayağın arka zincir/dişli grubuna girmesi = Yaşanmış örnek çoktur Adana'da da oldu).

Ertuğrul_Öz
29 Nisan 2006, 11:26
Tamam bende düzelttim:)

Evet şaka biryana şaftlı motorun büyük bir dezavantajı şudur : Hatalı vites değişimi gibi aşırı zorlanma durumlarında şaft dişlerinden birisi kırılarak şaftı , dolayısıyla arka tekeri kilitleyebilir. Bu olayda Konya'da bmw polis motorunda yaşanmış.

Makine
29 Nisan 2006, 11:38
Hehe orda ufak bir yanlış yapmışız düzeltiyoruz :mrgreen:

Adamın 3 parmağı ve ayağının bir kısmı koptu. Üzücü bir durum.

watercolours
29 Nisan 2006, 11:41
arka ayak demiş, ondan bahsediyor. insan ve arka ayak yani :queen:

Makine
29 Nisan 2006, 11:50
@watercolours; düzelttik abi ufak bir tür karmaşası yaşanmış :mrgreen:

izmirliavukat
30 Nisan 2006, 02:35
bilgiler için teşekkür ederim....kazasız günler

sarapci
30 Nisan 2006, 17:55
sonuc saftlı al