PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motor tam ısınmamışken stop etme



Mertcan39
08 Mart 2014, 21:23
arkadaşlar mh drift motorum var 17 bin km de 12 binde subap ayarını yaptırmıştım bir süre stop etmiyordu şimdi çalıştırıyorum motoru elimle blok ılınana kadar bekliyorum sonra çıkıyorum yola mesela yavaşlıcam debrajı sıkıyorum gaz vermeyince stop ediyor sonra gıy gıy gıy jikleyle oynamadan çalışmak istemiyor hava filtresi temiz yağlı buji çitt tırnak bosch başka ne olabilir subap lardanmıdır sizzce

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:09 ----------

edit ısınınca böyle bi 10 km gidince stop etme felan olmuyor

luciphere
08 Mart 2014, 21:29
aynısı bende olmuştu benim subap ayarımı düzgün yapamamışlardı. başka bir nedeni de olabilir ama bence subap ayarından

ferhatkars
08 Mart 2014, 21:29
motor normal çalışma sıcaklığına gelene kadar devamlı gaz ver... bar bar bağırt demiyorumda stop etmeyecek şekilde gaz ver...

Mertcan39
08 Mart 2014, 21:32
bencede subaplardan üst kapağı açmadan elle ayar yapmış gaz vererek gidiyorum zaten ama debraja basınca gaz vermekte şehir içnde insanlar bakıyo motor gitmio bağırıyo :D

Darkfire
08 Mart 2014, 22:27
soğuk havada motor ısınmadımı stop etmesi normal motor ısınana kadar jiklede kalsın ısınınca indirirsin jiklesini yoluna devam edersin

Mertcan39
08 Mart 2014, 22:34
haklısın ama gıy gıy gıy yapması sıkıyr insanı çalışmak istemiyor subap ayarına sokayım bi belki düzelir

Tİme_shİft42
08 Mart 2014, 23:22
Subap ayarını goz kararı yapmis olabilirmi muhtesem ustamız :)

cenkito
08 Mart 2014, 23:24
subab ayarından sonra hava ayarınıda ayarlaması gerekebilir,
malum subab acılma zamanı değişiyor. birde karburatör gaz
iğnesinin yerini değiştirince de aynı sorun olabilir.

yqavuzhyan
09 Mart 2014, 00:22
subab ayarından sonra hava ayarınıda ayarlaması gerekebilir,
malum subab acılma zamanı değişiyor. birde karburatör gaz
iğnesinin yerini değiştirince de aynı sorun olabilir.

Cenk gardaşım doğru söylüyor.

marşa basarken gıy gıy ediyorsa ve sen subap ayarından sonra motoru 10 bin devir gibi yüksek devirlere çıkarttıysan subaplar sıkışıyor.
karbüratör iğneside olabilir. en yukarıdan 1. değil ama 2 veya 3 normal oluyor.

Son subap ayarını yaptırırken ustaya neden çakı kullanmıyorsun dedim. Çakı kullanan adam göz boyamak için yapar dedi. Şimli yada mişli bunun gibi bişey dedi, bu tür motorlarda çakı kullanılıyormuş.

cenkito
09 Mart 2014, 01:01
Cenk gardaşım doğru söylüyor.

marşa basarken gıy gıy ediyorsa ve sen subap ayarından sonra motoru 10 bin devir gibi yüksek devirlere çıkarttıysan subaplar sıkışıyor.
karbüratör iğneside olabilir. en yukarıdan 1. değil ama 2 veya 3 normal oluyor.

Son subap ayarını yaptırırken ustaya neden çakı kullanmıyorsun dedim. Çakı kullanan adam göz boyamak için yapar dedi. Şimli yada mişli bunun gibi bişey dedi, bu tür motorlarda çakı kullanılıyormuş.


1 mm nin 10da birini nasıl el yordamıyla ayarlıyormus?
aslında 0.10 yada 0.08 mm boslugu nesine güvenip elle ayar yapıyorki.

el yordamıyla yakın ayar yapar ama tam ayar asla tutturamaz

yqavuzhyan
09 Mart 2014, 01:14
1 mm nin 10da birini nasıl el yordamıyla ayarlıyormus?
aslında 0.10 yada 0.08 mm boslugu nesine güvenip elle ayar yapıyorki.

el yordamıyla yakın ayar yapar ama tam ayar asla tutturamaz

bana ne kızıyon gardaşım ? Ben adamın dediklerini yazdım.

cenkito
09 Mart 2014, 01:18
bana ne kızıyon gardaşım ? Ben adamın dediklerini yazdım.

sana kızmıyorum :)
şimli motorlardan bahsetmiş bu arada .
şimli motorlarda subab ayar zamanı şimdeki bosluk ölçülüp yerine baska şim takılır.
klasik vida ile ayar olmaz, buda ek bilgi olsun :)

Mertcan39
11 Mart 2014, 23:33
sağolun acaba subap ayarını ben denesemmi die düşünüyorum elim çok yatkın bu işlere bi mobyleti gömlek piston rahatlıkla değiştirebiliyorum :D

hava aarı karburatörde çok saçma yerde ne tornavida sokabiliyorum ne başka birşey ya

Osırıs
11 Mart 2014, 23:41
Kaç gündür bende ısıtmadan çıktığımda stop ediyor kaldırım çıkarken (garajın çıkışında kaldırım var) marşta kar etmiyori,tepikliyorum bende ayak marşını

fabrisio
11 Mart 2014, 23:48
sana kızmıyorum :)
şimli motorlardan bahsetmiş bu arada .
şimli motorlarda subab ayar zamanı şimdeki bosluk ölçülüp yerine baska şim takılır.
klasik vida ile ayar olmaz, buda ek bilgi olsun :)

Peki sorun alternatör+aküden kaynaklanabilir mi? Belki akü bitik durumdadır. Malum havalarda soğuk. Alternatörün düzgün çalışmama gibi bir durumu olabilir mi?