PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor altımdan gitti anlamadım



Nomad_41
07 Şubat 2014, 03:00
Şükür böyle birşey olmadı :) . Bunun kendimce araştırmalarım sonucu edindiğim ve kafamdan uydurdugum mantıgıma dogru gelen bazı sebepleri var. Eminim bir çok motora yenı baslıcak veyatta ilk motorunu alıp virajlarda dönüşler yaparken düşücek hissine kapılan arkadaşlar oluyordur . Ki bunların bırtanesıde benim . . Dönüşlerde motor neden altımızdan kayıp gider ? . Bunun gaz kontrolü ile olan alakasını ben baz oluyorum. İzlediğim video " Bileğin dansı " CSS nin videosunda . Virajlarda anlattığı kısımda . Arka süspansıyon ağırlı daha fazla çeke bilecektir dönüşlerde ağırlıgı onden arkaya aktarmalısınız bunun yoluda gazı 1 kere açtığımız zaman düzenli ve sürekli arttırılmasıyla olur . Böylece süspansıyonlar dogru calısır motorun agırlık akımı geriye gider ve mutlu oluruz . Fakat bunu yaparken izlediğimiz moto gp yarışlarında en üst seviye yarışcılar bile biranda low side ola bılıyorlar. Peki ya biz ? Onlar bile gazı düzenli açıyor ve düşüyorsa biz yolda giderken düşmezmıyız ? Şuana kadar 3 kere yaşadım çok sağlam yatırdım motorumu virajda hep biran aklımdan vırrt diye gidecek düşüncesi geçiyordu . Araştırmaya basladıgımda . Dönüşlerde ve yatış açısının arttıgı virajlarda gazı ani kapatmak bizi daha kötü yollara ittiğini gordum . Fakat halen aklımda bu soru var . Dönerken neden motor altımızdan gider ? .


NOT : Tartışmaya açık bilgi ve paylasım ıcın yazılmıstır . Eğitim ve bilgi !

metin_006
07 Şubat 2014, 03:11
bence virajada motorun kayma sebeblerinden en önemlisi lastiklerdir. kişi kendine ve makinasına güvenip motoru yatırabilir ama taş gibi çin malı lastik varsa altında isterse litrelik ss olsun şansı yok.tabi bende 100cc olduğu için öyle dip gaz falan yapmıyorum bu benim düşüncem. büyük cc olan arkadaşlar bilgilerini daha detaylı paylaşacaklardır.

ques1
07 Şubat 2014, 03:12
benim motorun totosu sürekli atıp duruyor :D motor neden altımızdan gidiyor biliyormusun asfaltımız BERBAT !
özellikle edirnekapıdan küçükköye giderken asfalt değil orası buz pisti asfaltlık hali kalmamış
benim bildiğim kaliteli asfalt siyah renkte olur kendini belli eder farkındaysanız Tr deki çoğu asfaltın rengi gri ve yama üstüne yama bir yer deliniyor oraya yama atıyor abi çevre yolunda yemin ederim su kuyusu gibi çukur var ya ötesimi var

Nomad_41
07 Şubat 2014, 03:15
Tabi ki en buyuk faktörlerden biridir asfaltın kotulugu. Lastiğimiz her ne kadar kaliteli bile olsa . Adamlar dünyanın en guzel pistlerınde en güzel lastiklerle low side ola bılıyorlar . Pekı bız bunu gündelik hayatımıza baz alıp motoru daha saglıklı daha bılınclı bılerek kullanmayı denememız hem bizim saglımızı hemde motor ile olan bilgimizi geliştirir. Uzun zamandır aklımdaydı bi başlık acmak ıstıyordum kısmet bugune oldu :). Bunun cevabını daha ayrıntılı yüksek cc süren arkadaşlar daha ayrıntılı vere bilir. Benımde motorum bi ss yavrusu oldugu ıcın . Daha çok bilgiyi hafımıza işleriz

ogzcngdk
07 Şubat 2014, 03:36
bence düşmemizen neden olan etkenler bir tane değil

1. en önemlisi lastikler.. kaliteli lastiğimiz yoksa kayar çok basit :)
2. asfalt kalitesi dümdüz cam gibi olmuş asfalt yol tutmuyor malesef..
3. motoru doğru zamanda doğru hızda fren yapmadan yatırmak.. burda biz devreye giriyoruz, bunları doğru yaptıktan sonra işi 1. v2 2. maddeye bırakıyoruz..

Samet Ağır
07 Şubat 2014, 08:42
en önemli etken....

her motor, her adam (sürücü) ile onun kafasına göre yatıp kalkmaz....:pl::queen::queen:

rumelian
07 Şubat 2014, 11:10
Hafriyat kamyonlarinin arkalarindan doktugu ince kum tabakasi. Her yer hafriyat kamyonu.
Asfaltta catlak kapatmak icin surdukleri parlak siyah ilac.
Virajin icindeyken, aa buraya ne acilmis diye sagdaki dukkana bakmak :)

Seko
07 Şubat 2014, 11:10
Kaymak dediğimiz şey ne demek onu düşünmek lazım. Lastik ile yer arasındaki sürtüme kuvveti, merkezkaç kuvvetine yenildiğinde motor kayar. Gaz vermek, daha doğrusu ivmelenmek, motorun arkasını yere bastırdığından tutuşu arttırabilir fakat bu aynı zamanda yere uygulanan ağırlık + çekiş kuvvetinin bileşkesini de arttıracaktır. Bu da yine bir noktada sürütnme kuvvetinin aşılmasına sebep olabilir. Bunları usta motorcu olduğumdan, birşey bildiğimden falan yazmıyorum, bu sadece olayın dinamik açıdan açıklaması oluyor.

sdirer
07 Şubat 2014, 13:00
Kaymak dediğimiz şey ne demek onu düşünmek lazım. Lastik ile yer arasındaki sürtüme kuvveti, merkezkaç kuvvetine yenildiğinde motor kayar. Gaz vermek, daha doğrusu ivmelenmek, motorun arkasını yere bastırdığından tutuşu arttırabilir fakat bu aynı zamanda yere uygulanan ağırlık + çekiş kuvvetinin bileşkesini de arttıracaktır. Bu da yine bir noktada sürütnme kuvvetinin aşılmasına sebep olabilir. Bunları usta motorcu olduğumdan, birşey bildiğimden falan yazmıyorum, bu sadece olayın dinamik açıdan açıklaması oluyor.

ek olarak yere aktarılmaya çalışılan TORK (çekiş kuvveti de) ve merkezkaç kuvveti sürtünme kuvvetini geçerse kayma gerçekleşir.

adonis84
07 Şubat 2014, 13:34
http://www.motosiklet.net/forum/surus-teknikleri/110352-viraj-korkusunun-bilimsel-aciklamasi.html korku bundan kaynaklanıyormuş daha önce böle bi cevap verilmiş

Bilalancer
07 Şubat 2014, 13:34
Viraja yatacagim zaman once virajin zeminine bakıyorum parlayan asfalt varsa olabildiğince yavaslayip öyle giriyorum. Michelinler falan hikaye oluyor asfalt parlaksa.

metinkilic
07 Şubat 2014, 15:36
Benim kişisel görüşüm, ülkemiz yollarında özel pistler hariç virajlarda her zaman emniyeti ön planda tutarak hız düşürüp yavaş ve dikkatli viraj almak. asfalt kalitesi, lastik kalitesi, hava sıcaklığı, yağış durumu, sabah veya akşam olması, yol üzerindeki yabancı maddeler vb.dikkate alındığında viraja yatmak bence emniyetsiz. En azından ben o şekilde yapıyor ve uyguluyorum.
Zaman zaman şehir içinde ben emniyetli viraja girerken benden çok daha hızlı viraja giren motorları görünce inanın onlar adına korkuyorum. bir kaç kezde motorlarının kaydığına, yoldan çıktıklarına, yanlarındaki arabaya dayandıklarına şahit oldum. Nedir bu acele veya özgüven anlamadım. viraja yavaşlayarak girmek size 3 saniye kaybettirir. ayrıca kötü motorcuda olmazsınız. Bence iyi motorcu viraja ne kadar yattığı, ne kadar sürat yaptığı, ne kadar makas attığı ile değil, emniyetli bir şekilde gideceği yere gidebilen motorcudur.
İyi bir pist bulursunuz şartlar müsait olur, korumanızı alırsınız, gider viraj yapar veya çalışırsınız. onu anlarım. ama yollarda, şehir içinde lütfen yapmayın hem kendinizi, hem etrafınızdakileri hemde ailelerinizi üzmeyin.

Nomad_41
07 Şubat 2014, 21:05
http://www.motosiklet.net/forum/surus-teknikleri/110352-viraj-korkusunun-bilimsel-aciklamasi.html korku bundan kaynaklanıyormuş daha önce böle bi cevap verilmiş

Konu etkili. link için teşekkurler . :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:01 ----------


en önemli etken....

her motor, her adam (sürücü) ile onun kafasına göre yatıp kalkmaz....:pl::queen::queen:


Valla samet abi birkaç defa dönerken aha bu sefer gidecez galba psikolojisine fln gırıyorum. Bu psikolojinin aslında gereksız oldugunu kendıme kanıtlamak ıcın gece saatlerinde lastiği ısıttıktan sonra virajlara gırıyorum daha bilinçli bi yönünü bulmam lazım yoksa du bakayım şimdi nolcak diyip girecem bariyerlere :D

Samet Ağır
07 Şubat 2014, 21:17
Şunu unutma..dediklerimide deli cesareti bana bişey olmaz gibi algılama ama..

sakın kötü düşünme..bilim adamları açıkladılar bunu..pozitif düşünürseniz olaylar pozitif gerçekleşir...

yani..viraja girerken aha düşerim şimdi ben,gidiyorum bariyere filan gibi düşünmemelisin..

amaaaa bunun yanında bana bişey olmaz deyip bodozlama da dalmamalısın..teknikleri öğrenmeli şartların uygunluğunu kontrol etmelisin..sonrası ..başarı....

Nomad_41
07 Şubat 2014, 21:35
Arkadaşın göndderdiği linkde ki olayı dün gece yaşadım valla hatta linkde ki paylasımcı arkadsın kırmızı yazıyla yazdıgı " ULA DÜŞÜYORUZ GALBA " lafını sayıkladıgım bıle olmustu, görünce çok güldüm :queen: . Teknikleri denemede fayda var . Sonuçta motorun geometrisi bu yatar ve döner hızımızı koruyup düzenlice arttırdıgımız surece gideriz

SENARİST
09 Şubat 2014, 00:44
Endişe ve Kafada bi ton şey olması buna sebebiyet veriyor.Motorsiklet kullanırken dikkatini dağıtmıyacaksın.

Gaz kesince virajlarda bendede sıkıntı oluyor ne alaka bilmiyorum ama gaz kesmeden çok rahat virajda oynuyorum motorla :silent:

shooter1
09 Şubat 2014, 00:57
bence düşmemizen neden olan etkenler bir tane değil

1. en önemlisi lastikler.. kaliteli lastiğimiz yoksa kayar çok basit :)
2. asfalt kalitesi dümdüz cam gibi olmuş asfalt yol tutmuyor malesef..
3. motoru doğru zamanda doğru hızda fren yapmadan yatırmak.. burda biz devreye giriyoruz, bunları doğru yaptıktan sonra işi 1. v2 2. maddeye bırakıyoruz..
4. hava şartları eğer hava soğuk ise lastiklerin ısınması geç olur hem verim alamazsın

Nomad_41
09 Şubat 2014, 01:05
Endişe ve Kafada bi ton şey olması buna sebebiyet veriyor.Motorsiklet kullanırken dikkatini dağıtmıyacaksın.

Gaz kesince virajlarda bendede sıkıntı oluyor ne alaka bilmiyorum ama gaz kesmeden çok rahat virajda oynuyorum motorla :silent:



Birde benim viraj kastım 100 km üstü hızlarda girdiğimiz hayattan böyleee huuup diye bizi alacak virajlar :) . Virajda tabi ki gaz kesmek gıbı bişey yapılmaz da . Son 2 gündür arkadaşımla çalıştığımız virajlardan sonra gelişimi fark ettim ve . üst yorumda ki link gerçekten işe yarıyor

Rasim000
13 Şubat 2014, 13:54
bence virajada motorun kayma sebeblerinden en önemlisi lastiklerdir. kişi kendine ve makinasına güvenip motoru yatırabilir ama taş gibi çin malı lastik varsa altında isterse litrelik ss olsun şansı yok.tabi bende 100cc olduğu için öyle dip gaz falan yapmıyorum bu benim düşüncem. büyük cc olan arkadaşlar bilgilerini daha detaylı paylaşacaklardır.
benim motorumunda lastikleri fabrika çıkışlı yani kötü lastik döndüğüm tarafın ters yönüne hafif kaymalar yapıyo bunu hissedebiliyosunuz ama kontra tekniği denilen bi dönüş manevrası diyim onu yapıyorum o lastiklere rağmen yatarak dönüşler yapıyorum tabi yüksek cc lerde farklı olabilir ama kontra hepsinde aynı bu benim görüşüm . saygılar

skystar
13 Şubat 2014, 16:46
En kötüsü viraja girdiğimizde yola mazot yağ vb. maddelerin dökülmüş olması.Hiç kurtuluşun yok.Olurda şans eseri düşmeden kurtulursan Allah'ın sevdiği kulusun demektir...

Jokzilla
13 Şubat 2014, 17:01
Benimde ödüm patlıyo dönüşlerde hele keskin viraj varsa girmeden önce hızı azaltırım, AEA kontra teknigi'ni anlatmıştı onu öğrenmeye çalışıyorum :)
Ama lastikler güven veriyosa yat gitsin ama lastikler kabaksa bizde armut gibi yere yapışırız yere.
Tabi yolun durumuda önemli mesela yolda ki beyaz serit plastikleri motor için çok tehlikeli insanı teddirgin ediyo hatalı viraja giriyoruz, oda degil motorun yönünü değiştiriyo onun dışında yerdeki cam parçaları plastik pet şişeler ve bozuk ve kumlu asfalt.
Asfaltta kum varsa %80 tehlike arz ediyor

LetRideFree
13 Şubat 2014, 17:26
ya tamam kalıutelı lastık falan olcak ama kendını koruma refreksını devreye sokmıcaksın o anda ıcgudusel bı mevzu tabıatımızda hayatta kalma mucadelesı var vırajda o mucadeleyı suzulmeye cevırmelısın bence ornek motorum cok duzgunken cekıngen kullanırdım motorun basına gelmeyen kalmadı dıreksıyon yamuk ne on amortısor ne arka amortısor kaldı motorda on patlak arka son ayarda lastıgın uzerınde naylon yazıyo dusun yolda vıtes degısımınde sankı altımda 1000 cc motor var kıc atıyo hafıf ıslakta ama o kendını koruma olayını bıraktım her sabah cok vırajhlı yoldan gıdıp gelıyorum ıse ama guzel vırajlar suzulmelık her acıtan sag sola yatısı var dusunmemeye basladım vıraja gırıs noktanla cıkıs noktanı denegeledıkten sonra cızgını tutturuyosun lastık falanda takmıyorum vıraja yatmadan cbf 150 dahı olsa kalcamı cıkarıp yatıyorum duzenlı skeılde gazı acıyorum sankı motorun kıcı sonradan gelıyo yanı kafayı topluyorum kıc daha kafayla aynı hızade degıl gıbı oluyo yanı kıc atıyomus gıbı oluyo verıyorum gazı dusunmuyorum ve mukemmel oluyo abı o serıt tuturamamıs nasıl yatıcagını donucegını bılmeyen altında guzel motorları olan arkdslar benım egzosu acık cbfmın atesını goruyo işte bu yuzden hala vazgecemedım ondan cok arkds tokatladık vırajda arkdsmla tabı onlarıda tehlıkeye atmamak sartıyla

novablue
04 Mart 2014, 10:19
Kırılmaca, darılmaca yok ama uyarmasak da olmayacak. Arkadaş bi virgül koyun, bi nokta koyun cümle sonuna bir zahmet. Bu nasıl Türkçe. De-da'lar mi-mı'ları ayırmayı geçtim artık nokta yok. Nijerya'dan mı geldiniz. Okurken canımız çıkıyor. Böyle diyince diyolar ki bizim paramız yoktu okuyamadık. Bunlar ilkolkul bilgisi, parayla ilgisi yok. Bizim de yoktu paramız. Sadece Atatürk'ün mirası Türkçe'ye sahip çıkmak ve başkalarına saygı için birazcık zahmet edin.

redlion999
04 Mart 2014, 10:46
Olay lastiğe,asfalta dönmüş.. Keith Code abimizin anlattığı olaylar;

1-Gazı açarsak arkası yükselir(herkes alçalır diye düşünür)

2-virajda ağırlığı önden arkaya almak lazım.. Ancak amortisörlerin limitleri dahilinde bunu yapmalıyız.. Bunun için viraj içinde hızı korumak için sabit gaz,çıkışta limit dahilinde gaz açma yapılmalı.(virajın çapına göre viraj içinde de gaz açılabilir)

3-Yapılabilecek en kötü şey viraj ortasında gaz kapatmak.. Zaten az tutan ön tekere gaz kapatarak daha fazla yük bindirilmesi sebebiyle low side oluyor..

4-Viraj çıkışı limit üstü gaz açılırsa arka kayıyor.. Panikle gaz bırakılırsa arka teker tekrar tutunuyor ve high side denilen en kötü kaza türü yaşanıyor.. Sakin olunup gaz sabit tutulursa en iyi ihtimal sağlam bir drift yapılarak durumdan kurtulunabilir.. En kötü low side yaşanır.

Bunlar evrensel arkadaşlar.. Değişenler motosikletin amortisörlerinin kapasitesi,lastiklerin yol tutuşu(sıcaklıkla bağlantılı),yolun durumu.. Ancak bire bir aynı iki motosiklet ile soğuk lastik,ıslak tozlu asfalta girerseniz..Birinde yukarıdaki kuralları uygulayıp diğerinde kafanıza göre takılırsanız ilk motosikletin o virajı alması daha olasıdır.. Ama tozlu yolda keskin virajı soğuk lastikle 80 km/h 30 derece ile dönmeye çalışırsanız isterseniz rossi olun yere yapışırsınız..

phradrel
04 Mart 2014, 10:52
drift yaparak dönün, dik pozisyonda. yatmaya gerek kalmaz, hem de havalı :)

şaka bir yana bence herkes motoruna takoz mu slider mı ne deniyor koruma demiri de olur kapalı bi alanda daiereler çizerek yatma çalışması yapmalı sanki. ben de düşünüyorum da monta kıyamıyorum :)