PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kışın Jelli Akü TEK ÇÖZÜM MÜ



mete_han
31 Ocak 2014, 22:28
.


Abicim nedir bu skutırcının Akü çilesi...geçen ay kar yağdığında 2 gün motor açık alanda kaldığı için T-Max 500 ü olan bi arkadaşım perişan oldu...servis geldi bilmem ne uğraş dur..akü alındı şarj edildi geri geldi olay oldu yani...bu havada benimde akü hafiften pırtladı...3. 4.denemede aldı mesela...skutırlar dahamı hassasdır nedir...ilk çalıştırmada aldı aldı almadı birde motor boğuldumu vay haline...

benim cbf 150 işyerinde açık alanda...hava soğuk ..dün 0 derece civarındaydı...3-4 saatte bir hava da kuru olduğu için biraz turladım akü iç dinamiğini kaybetmesin diye....


şunu sormak istiyorum..Jelli AKÜ sahiplerine...

biraz daha pahalı...peki bunu aldığımızda bu sorunu çözmüş mü oluyoruz..yani %100 jelli aküyle kışın asla ilk çalıştırma sorunu yaşamazmıyız...bu husus da kullanıcıları aradaki farkı paylaşırsa sevinirim...vereceğimiz paraya değer mi bilemiyorum...

hayır değecekse alalım...şu ana kadar sorun yaşamadım diyebilirim ama jelli akü efsanesi nedir bir bilelim...yoksa tıraşdan satmak için mi cilalıyorlar...

alın dermisiniz...

varsa tavsiyeniz cbf 150 için fiyatıyla yazarsanız daha da makbule geçer...

kurubuz
31 Ocak 2014, 22:47
Şimdiye kadar hep yuasa kullandım. Jel aküdür. Kışın 1 ay çalıştırmadığım oldu, tek marşta aldı her seferinde. GT250 si olan bir arkadaşım paraya kıyamadı sürekli çin malı dandik akü aldı. Başı hep aküyle dertteydi. 250 liraya en sonunda yuasa aldı. Artık sorunu yok. Aralık başından beri kullanmadı, geçen hafta tek marşta çalıştı.

Osırıs
31 Ocak 2014, 22:53
Bende kışın başında normal sulu aküyü batarya aküyle değiştirdim,1 hafta önce soğukta 2 gün durdu sabah marşa bastım tırrrr... ayakla çalıştırdım sonra,bende jel akü alacam yahu kaç paraysa verip alırım

mete_han
31 Ocak 2014, 22:55
Şimdiye kadar hep yuasa kullandım. Jel aküdür. Kışın 1 ay çalıştırmadığım oldu, tek marşta aldı her seferinde. GT250 si olan bir arkadaşım paraya kıyamadı sürekli çin malı dandik akü aldı. Başı hep aküyle dertteydi. 250 liraya en sonunda yuasa aldı. Artık sorunu yok. Aralık başından beri kullanmadı, geçen hafta tek marşta çalıştı.


Dostum 250 lira yanlış anlamada bana deli para geliyor...:sunny: bir aküye en fazla 50 gayme veriririm..kafa öyle çalışıyo benim kara düzen :P sağol bilgi için...250 çok pahalıymış ama...

tr_select
31 Ocak 2014, 23:14
Jel akü deneyimim olmadı fakat okuduğum kadarı ile jel akünün ömrü 2-5 sene arası olarak belirtiliyor ve parasının hakkını vereceği söyleniyor.

Siteden bir arkadaş şöyle bir yorum yapmış;


akülerde bir kaç seçenek mevcut kuru akü sulu akü jel akü..
kuru ve sulu aküler genelde araçlarımızda kullanılır.kuru akü bakım gerektırmeyen sulu ise
ara sıra suyuna ve asitine bakılması gereken akü tipidir.
jel akü ise araçlarda kullanılamaz kullanılsada istenilen performansa ulaşılamaz.neden dersenız,jel akülerde örnek verıyorum bır ampülü jel aküde 12 saat yakabilirken sulu veya kuru akülerde bu süre bayagı düşüktür tam bılmıyorum ama belkı yarı yarıya kadar olabılır yanı 6 saat.bunun nedeni ise şu .
kullandımız araçlarda elektrik ihtiyacı bır anda tam güç olarak gerekmektedir. yanı marş anında akü tam gücü vermelidir. jel akülerden bu yoktur amper ve ıstenılen voltaj bır anda marşa veya farlara aktarılamaz..

Açıkcası benimde merak ettiğim bir konuydu, konu için teşekkürler. Gelicek cevapları merak ediyorum :)

merr
31 Ocak 2014, 23:34
Bişey daha öğrendik...
Ağzınıza sağlık millet...

forewer
01 Şubat 2014, 00:24
Dostum 250 lira yanlış anlamada bana deli para geliyor...:sunny: bir aküye en fazla 50 gayme veriririm..kafa öyle çalışıyo benim kara düzen :P sağol bilgi için...250 çok pahalıymış ama...
Belki sizin ki daha küçükse 60-70 tl daha ucuzdur hocam.:cat: Ha bi de şu açıdan bakalım; inanması zor olabilir ama 2005 model 2006 trafiğe çıkışlı motosikletimin üzerinde halen fabrika çıkışı aküsü(Furukawa FTZ14-BS) duruyor. Bu kış mırın kırın etti bi şarj ettim şimdilik iyiyiz, havalar ısınsın bu yazı da çıkarırız gibime geliyor.

ERROR88
01 Şubat 2014, 00:36
250 mı akusuz gezerım valla tepıklemede yok gezmem heralde :silent:

COMTAN
01 Şubat 2014, 02:06
Jel akülerin özelliği nedir?

Jel akülerin sulu akülerden teknik açıdan farkı yoktur ve çalışma şekli neredeyse eşittir. Jel akülerin özelliği kapalı ve bakımsız olmasıdır. Bunu elde etmek için elektrolit karışımı sülfürik asit ile silik asitten oluşmaktadır. Silik asit sülfürik asit ile karıştırıldığında elektrolit jel halini alır. Jel aküler neredeyse bakım gerektirmezler ve tamamen kapalıdırlar.

Jel aküler yüksek iç dirence sahib oldukları için yüksek elektrik akım sağlayamazlar ve marş moturunun çalıştırılması için uygun değillerdir. Genelde jel aküler gaz yapmazlar ama kısa devre sonucu akülerin çok fazla ısınmasından dolayı jel çözülür ve gaz oluşur. Buna karşın jel akülerde valf entegre edilmiştir ve yüksek iç basıncı ayarlarlar. Jel aküler sulu akülere göre daha uzun ömürlü ve daha fazla devre dayanıklıdırlar. Jel akülerin şarj edilmesi için şarj regülatörleri jel aküleri desteklemesi gerekmektedir.
kısa bir araştırmayla şöyle bir yazıya rastladım.not:alıntıdır..

Rasim000
01 Şubat 2014, 02:46
ben delta jel akü kullanıyorum bi sorun yok soguk sıcak tekte alıyo marş fiyatı 60-70 Tl arasında değişiyor

mete_han
01 Şubat 2014, 03:04
Belki sizin ki daha küçükse 60-70 tl daha ucuzdur hocam.:cat: Ha bi de şu açıdan bakalım; inanması zor olabilir ama 2005 model 2006 trafiğe çıkışlı motosikletimin üzerinde halen fabrika çıkışı aküsü(Furukawa FTZ14-BS) duruyor. Bu kış mırın kırın etti bi şarj ettim şimdilik iyiyiz, havalar ısınsın bu yazı da çıkarırız gibime geliyor.


Jel akülerin özelliği nedir?

Jel akülerin sulu akülerden teknik açıdan farkı yoktur ve çalışma şekli neredeyse eşittir. Jel akülerin özelliği kapalı ve bakımsız olmasıdır. Bunu elde etmek için elektrolit karışımı sülfürik asit ile silik asitten oluşmaktadır. Silik asit sülfürik asit ile karıştırıldığında elektrolit jel halini alır. Jel aküler neredeyse bakım gerektirmezler ve tamamen kapalıdırlar.

Jel aküler yüksek iç dirence sahib oldukları için yüksek elektrik akım sağlayamazlar ve marş moturunun çalıştırılması için uygun değillerdir. Genelde jel aküler gaz yapmazlar ama kısa devre sonucu akülerin çok fazla ısınmasından dolayı jel çözülür ve gaz oluşur. Buna karşın jel akülerde valf entegre edilmiştir ve yüksek iç basıncı ayarlarlar. Jel aküler sulu akülere göre daha uzun ömürlü ve daha fazla devre dayanıklıdırlar. Jel akülerin şarj edilmesi için şarj regülatörleri jel aküleri desteklemesi gerekmektedir.
kısa bir araştırmayla şöyle bir yazıya rastladım.not:alıntıdır..


ben delta jel akü kullanıyorum bi sorun yok soguk sıcak tekte alıyo marş fiyatı 60-70 Tl arasında değişiyor

Jel Akü candır noktasına gidiyoruz ince ince :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:02 ----------

bu jelli akü çakmamı acaba... :P 50 lira diyor...


http://www.motoay.com/default.asp?say=9&urun=816

COMTAN
01 Şubat 2014, 03:25
GEL ENERGY ‘ Güneş enerjisi sistemlerinde , marin akü olarak tekne , yat ve deniz ulaşım araçlarında , rüzgar enerjisi sistemlerinde , askeri tank , panzer ve deniz botları gibi savunma sanayi araçlarında , engelli arabalarında ,temizlik araçlarında , golf arabalarında , derin çevrimsellik gerektiren uygulamalarda ; kısacası HAYATIN HER ANINDA linkten alıntıdır.
http://www.yigitaku.com/gel-energy
şöyle bir baktım fakat tam anlamıyla büyük akü üreticileri bile otomobil veya benzeri araçlara göre bir akü kavramını bulamadım.jel akü taktık oldudan ibaret olmasın,yav bide jel mel ne o öyle ya kremalı,jelli pasta gibi çağrıştırıyor eskiden jelmi vardı.

acayüp
01 Şubat 2014, 03:31
Jel akü can denemez.

Herşeyin iyisi kötüsü var.

İyi bir akü candır diyebiliriz.
sulu kuru jel önemli değil iyi bir akü olmalı.
Paraya kıyıp iyibirşey almıyorsanız ne aldığınızın pek önemi yoktur.

Yalnız mesela benim burgmanda kuru yada jel akü kullanmak zorundayım.
Akü torpido gözünde ve yatık duruyor.
Jel akülerin de en büyük avantajı budur aslında.
Yatık pozisyonda hatta ters dursa dahi sorun olmadan çalışabilirler.

Kışın tüm akülerin işi zordur , fakat motosiklet akülerinin işi dahda zordur.
Bir otomobilde ortalama 70 amper akü bulunur ve marşa bastığınızda en fazla yarısı kadar akımı çeker ken motosiklette ortalama 7-9 amper akünün neredeyse tüm performansını kullanır marş motoru.
Yine mesela burgmanda 2 adet h4 55 watt far ampulü var ve kontağı açtığınızda direk yanar. Onlar yanarkende ayrıca marşa basarsınız. Motorda var 7 amper akü sırf farlar çekiyor nerdeyse 10 amper . O arada marş ne ile çalışıyor o meçhull.
Yani garibim kücüçük kadar akü ne yapsın.