PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Supermoto



zarem
26 Ocak 2014, 23:03
Merhaba arkadaşlar,abiler sormak istediğim bir şey var bakıyorum,araştırıyorum fakat bu supermoto'lar hakkında fazla bilgi bulamadım işte yarışları oluyormuş vs.
Mesela bu supermotoları şehir içi kullanabilir miyiz?
40-150 km arası yolculuklar yapabilir miyiz?
Onların koruma ekipmanları da çok farklı ama neden mesela ss ve croos diye ayrılırken supermoto diye ayrılmıyor yani nasıl ekipman alacağız.
Teşekkür ederim

inci1903
26 Ocak 2014, 23:23
Cross'u ayrı tutarsak,diğer türler de düşme,kaza vs. anında yakın ilişkiye gireceğin yerler belli zaten(asfalt,bariyer,direkler,kaldırımlar vs.)o yüzden ekipman ayrımı yapmak gereksiz,kullanışlı güvenilir ve sağlam olması önemli olan.

Terapist
26 Ocak 2014, 23:30
öncelikle supermoto olayı bana göre motosikletler arasında en zevklisi:)
-şehiriçi için bulunmaz nimet ince yapısı, hafif ve kıvrak oluşu, geniş direksiyonu, yüksek görüşü..vs kaldırım merdiven dinlemeden istediğin gibi kullanabilirsin.
-Uzun yol için tabiki kullanabilirsin ama konfor, rüzgar gibi dezavantajları var sadece. Dediğin gibi kısa mesafede çok büyük problem yaratacak şeyler değil. Hafif olduğu için kamyon otobüs gibi araçların yanından geçerken daha çok etkilenirsin buda bi dezavantaj.
-Koruma kısmına gelince korumalar motora göre değilde kullanım şartlarına göre belirlenir daha çok yani sen bu motor ile araziye çıkmayacaksan eğer normal touring motor kullanan birinin ekipmanlarını sende kullanabilirsin supermoto zaten arazi için uygun bir motor değil lastiklerini değiştirmediğin sürece.
bunlar bana ait düşünceler tabiki umarım yardımcı olur

zarem
26 Ocak 2014, 23:33
Hepinize teşekkür ederim bu konuda hem benim hemde bir çok kişinin bilgilenip kafa karışıklığını gidermesi gerek :)

Blackeagletr
27 Ocak 2014, 01:49
Supermotolar şehir içi için çok uygun. Uzun yola da gidilir fakat KTM'nin birkaç modeli hariç hemen hepsi çok rüzgar alır, sele rahatsızdır ve tek silindir olduğundan dolayı 2 ve 4 silindir rahatlığı vermez, biraz titrerler genellikle. Bu da sürücü açısından dezavantaj tabiki. Ekipman kısmını da arkadaşlar açıklamış, yalnız cross kaskının görünüşü daha özdeşmiş olduğundan ben cross kaskı takardım, ki çoğu supermoto sürücüsü böyle yapıyor :)

Syanur
27 Ocak 2014, 11:27
Onların koruma ekipmanları da çok farklı ama....

Bu kanıya nereden vardığınızı bilemedim ama Terapist'in verdiği cevap sanırım temek sorunları halledecek şekilde.

Bir de başlığını açarken eminim şu konunun oldğunu görmüşsündür; http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/95332-supermoto.html . Bir göz at istersen

zarem
27 Ocak 2014, 13:12
Bu kanıya nereden vardığınızı bilemedim ama Terapist'in verdiği cevap sanırım temek sorunları halledecek şekilde.

Bir de başlığını açarken eminim şu konunun oldğunu görmüşsündür; http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/95332-supermoto.html . Bir göz at istersen
Koruma ekipmanları farklı derken demek istediğim hani mesela illa ki vardır ama ben hiç supermoto sürüp mont giyen görmedim yani mesela bir ss de önce bir mont alınır içine bellik vs vs alırsın
Teşekkür ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------


Supermotolar şehir içi için çok uygun. Uzun yola da gidilir fakat KTM'nin birkaç modeli hariç hemen hepsi çok rüzgar alır, sele rahatsızdır ve tek silindir olduğundan dolayı 2 ve 4 silindir rahatlığı vermez, biraz titrerler genellikle. Bu da sürücü açısından dezavantaj tabiki. Ekipman kısmını da arkadaşlar açıklamış, yalnız cross kaskının görünüşü daha özdeşmiş olduğundan ben cross kaskı takardım, ki çoğu supermoto sürücüsü böyle yapıyor :)

Kesinlikle :)

forzaBJK
27 Ocak 2014, 13:30
arkadaşın biri ktmden bahsetmiş, hemen görsellerle açalım biraz :)

ktm'nin orta boy supermotosu 690cc tek silindir
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/801/nojb.jpg


ufak ekler dışında enduro modeli ile aynı
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/833/oiog.jpg

- tekerler
- dekor
- ön çatal yumrukları ve korumaları
- amortisör ayarı
- motor koruması
- biraz daha kısa ayaklık
- ön fren sistemi
- arka fren diski
- 16:42'lik dişli oranı
bu farklılıklar dışında enduro modeli ile aynıdır.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/153/2oem.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/823/2p82.jpg

zarem
27 Ocak 2014, 13:41
Teşekkür ederim ama yeni başlayanlara bunları göstermeyin lütfen hevesim kursağımda kalıyor sonra :)

Macit250
27 Ocak 2014, 14:50
Asyanın var supermotosu baskada ucuzu yok sanirim.Yada en kötüsü ucuz bir cross bulup supermoto yaparsınız tabi bir sunyada masraf

Syanur
27 Ocak 2014, 14:53
Koruma ekipmanları farklı derken demek istediğim hani mesela illa ki vardır ama ben hiç supermoto sürüp mont giyen görmedim yani mesela bir ss de önce bir mont alınır içine bellik vs vs alırsın
Teşekkür ederim

Ozaman kendimden bazı fotolar paylaşmam gerek demek :)

Sürüş yaptığın çevreye ve süratlere göre ekipman seçmek en doğrusu. Videolar jersey giyip SM süren tiplere çok aldanma derim. Hernekadar altına body armor gibi şeyler giyiyor olsalar da asfalt için en güvenlisi deridir. Deri cekek ve deri pantolon ve deri eldiven. Kross eldivenleri ile sürüşü de tavsiye etmiyorum. Asfaltın "yüce!!" sürtünme kuvveti adamın aklını alır valla :)

250 lik bir SM ile başlamanızı öneririm bu arada. Sürüş tarzına felan uyum sağlayın. Alışkanlıktan ziyade bağımlılık yapan bir sürüş tarzı var bu motorların. Özellikle ş.içinde. :wiinkk:

zarem
27 Ocak 2014, 15:26
Ozaman kendimden bazı fotolar paylaşmam gerek demek :)

Sürüş yaptığın çevreye ve süratlere göre ekipman seçmek en doğrusu. Videolar jersey giyip SM süren tiplere çok aldanma derim. Hernekadar altına body armor gibi şeyler giyiyor olsalar da asfalt için en güvenlisi deridir. Deri cekek ve deri pantolon ve deri eldiven. Kross eldivenleri ile sürüşü de tavsiye etmiyorum. Asfaltın "yüce!!" sürtünme kuvveti adamın aklını alır valla :)

250 lik bir SM ile başlamanızı öneririm bu arada. Sürüş tarzına felan uyum sağlayın. Alışkanlıktan ziyade bağımlılık yapan bir sürüş tarzı var bu motorların. Özellikle ş.içinde. :wiinkk:
Anlıyorum Macit250'ninde dediği gibi asya rx250ydi galiba bana en uygunu o gibi hem acemiliği atarım diyorum.Ehliyet alırken zaten supermotoyla alaksı olamayan bir motorla alıcağımı biliyorum.
Sizce ne yapmalıyım eğitim veren yerler mi bulayım yoksa tenha yollarda süre süre alış mı dersiniz?

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:24 ----------


Asyanın var supermotosu baskada ucuzu yok sanirim.Yada en kötüsü ucuz bir cross bulup supermoto yaparsınız tabi bir sunyada masraf

Evet doğru söylüyorsunuz :)

Syanur
27 Ocak 2014, 16:00
Motosiklete başlıyorsan adam gibi bir eğitim almanı öneririm. Sadece ehliyeti geçmeye yönelik değil.

zarem
27 Ocak 2014, 17:08
Motosiklete başlıyorsan adam gibi bir eğitim almanı öneririm. Sadece ehliyeti geçmeye yönelik değil.
Supermoto için eğitim veren bir kurum araştırmak lazım o zaman
Her şey için teşekkür ederim

Terapist
27 Ocak 2014, 17:46
Supermoto için eğitim veren bir kurum araştırmak lazım o zaman
Her şey için teşekkür ederim
Türkiyede sm için özel bi eğitim veren yer varmı bilmiyorum. Zaten senin ihtiyacın şuanda sm eğitiminden çok temel eğitim dur-kalk,viraj, bakış, temel teknikler falan. Stopie, wheelie, slide..vs için biraz sabır gerekecek emeklemeden koşmaya çalışma :cat:

zarem
27 Ocak 2014, 19:01
Türkiyede sm için özel bi eğitim veren yer varmı bilmiyorum. Zaten senin ihtiyacın şuanda sm eğitiminden çok temel eğitim dur-kalk,viraj, bakış, temel teknikler falan. Stopie, wheelie, slide..vs için biraz sabır gerekecek emeklemeden koşmaya çalışma :cat:

Kesinlikle öyle bir niyetim yok zaten :)Aynen bende bilmiyorum eğitim veren bir yeri önce temel bilmem gerekenleri öğreneyim sağ salim ondan sonra stopie si slide'ı öğrenilir :)

Tİme_shİft42
27 Ocak 2014, 19:03
Asfalt için lastikler dişsizolmalı seleleride yüksek olduğu için bol bol rüzgar yersin

zerzura
27 Ocak 2014, 19:53
:(

http://www.arrow.it/img_newsletter/Ducati_Hypermotard_796_fullPK_1.jpg

drumstar
27 Ocak 2014, 20:02
Sateym sana benim motoru :cherry: canavar gibi 25o cc sm :mrgreen:

Syanur
27 Ocak 2014, 20:22
Nasıl 250 yaptın motoru ?? :wiinkk: CG modifikasyon mu ? :)

drumstar
27 Ocak 2014, 21:04
Tam olarak öyle değil aslında ama xtreme max sayfasında detayları bulabilirsin :)

zarem
27 Ocak 2014, 22:34
Tam olarak öyle değil aslında ama xtreme max sayfasında detayları bulabilirsin :)
Önce bir ehliyet hallolsun. :D Tek derdim motosikleti seçmek olsun yeter ki :)

Syanur
27 Ocak 2014, 22:46
Max sayfasına çok nadiren bakıyorum. Zaten günde utanmasanız 50 msj paylaşacaksınız :) Okadar derya deniz içinden bulabileceğimi sanmıyorum. Yazarsan okurum ama Max sayfalarında kaybolamam valla :)

Carbondioxid
27 Ocak 2014, 22:50
Koruma ekipmanları arasındaki fark olayı nedir? çözemedim.

@syanur Milleti tenkit edeceğine şu videoyu yolla artık, senden çok merak edenler var, neden bunu yapıyorsun bize? biz ne yaptık sana? sat onu sat gel apaçi derneğine:P

Syanur
27 Ocak 2014, 23:00
Konuyu açan arkadaş sormuş koruma ekipmanları ile ilgili. Bir fark olduğundan değil, sadece sormuş, sakin ol şampiyon ::karma:: :P

Söz valla videoyu çekecem. Motor zengin karışımda diyordum, yeni jetler bu h.içi gelecek gibi, ben de ustaya yapışcam, jetleri değiştirip ayar yapsın diye. H.sonuna sözleştik. H.içi çok yoğunum zaten, hep akşamları çıkıyorum. Bu H.sonu da bildiğin seller içinde sürdüm motoru :)

Apachi derneğine hayıııırrr :king:

hasansonmez
27 Ocak 2014, 23:04
xt 125 x bul temiz bi tane sonra yükse cc li bişeyler alırsın

zarem
29 Ocak 2014, 14:36
xt 125 x bul temiz bi tane sonra yükse cc li bişeyler alırsın
Evet zamanla yükseltirim,yeterki bir başlangıç yapalım

forzaBJK
29 Ocak 2014, 15:28
birde şuna bak: HYOSUNG XRX 125 SM

kefeeee
29 Ocak 2014, 15:40
Forumda araştırma yapsaydın.


Supermotodan bahsediyim sana azıcık.

Tek silindir, Arazi(cross) motosikletlerinin yol lastiği takılmış halleridir. Çok ince ama yüksek motosikletlerdir. Kısa boylu insanlar pek binemez.
Düşük hacim, düşük ağırlık ve tek silindir seri hızlanma konusunda avantajlarını sağlar. Hafiflik ayrıca çok kolay kontrol edilmelerini ve hemen durmaları konusundada faydalı olur.
Tek silindir olduklarından az yakarlar. Beygiri az ama torkları çoktur. Sert viraj kabiliyeti ve kontrolü en yüksek motosikletler bunlardır.
Uzun olduklarından trafikte aynalardan yukarıda bir gidonları vardır. İncelikleri ve çok dönen direksiyonları sayesinde her delikten geçebilirler.
Tehlikelilerdir, çok seri hızlandıkları için tepenize çıkabilirler.
Tehlikesizdirler, scooterlardan bile hafif olduğu için çoğu, anında durabilirler.
Dezavantajları çok:
Maksimum hızları azdır, 160 falan gidersin.
Şekil yoktur, kızlar falan motor sabitken gitmiyoken wow demez, bu ne biçim motor der.
Bazıları saatlidir, sürekli silindir piston ister.
Şehir dışı yolculuk, unut
Avantajları çok:
Trafikte hiç bir şekilde durmazsınız,
Az yakar çok gider,
Virajda çok racing kullanan arkadaşı geçersiniz, şaşarlar,
Kaldırımdan zıplarsınız, çıkartır arazi lastiği takar dağa çıkarsınız, yanlarsınız.

Bu kadar tanıtabilirim supermotoyu, Bide 2 adet video veriyorum, umarım işine yaramıştır.

http://www.youtube.com/watch?v=_r-1t6D5E6U
http://www.youtube.com/watch?v=lnXb7dJlimo

Bu arada 400cc altı supermoto OLMAZ. Çakması olur, benzeri olur ama mantık olarak size gerçek bir supermoto hazzı VERMEZ.

Bu konudaki tecrübelerimi sınamaya çalışan olursa bikaç soru ile combo yapabilirim :mrgreen:

zarem
29 Ocak 2014, 22:52
Forumda araştırma yapsaydın.



Bu arada 400cc altı supermoto OLMAZ. Çakması olur, benzeri olur ama mantık olarak size gerçek bir supermoto hazzı VERMEZ.

Bu konudaki tecrübelerimi sınamaya çalışan olursa bikaç soru ile combo yapabilirim :mrgreen:

Evet sizin bu konu hakkında bilgili olabileceğinizi düşünüyordum
Teşekkür ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:47 ----------


birde şuna bak: HYOSUNG XRX 125 SM

Evet bunuda biliyorum teşekkür ederim

drumstar
29 Ocak 2014, 23:00
Ben de pek yazmıyorum zaten oraya :mrgreen: şöyle anlatayım kısaca, bulabildiğim en büyük silindiri pistonu krankı aldım. Tabi sığmadı bu benim motorun içine. Yatakları falanı filanı hareketli parçaları tornada genişlettim ucu ucuna da olsa sığdı içine. Başta sıkıştırması aşırı fazla oldu onu biraz düşürdüm contayla şimdi tam kıvamında oldu. ömrü biraz kısalmış gibi oldu ama bu zevke değer sonuna kadar. arka dişliyi 50den 34e küçülttüm ama hala ilk iki viteste kafa kaldıracak kadar torku var :mrgreen: :mrgreen:

kingofdeepdark
11 Mart 2014, 15:28
yamaha wr 125 x, bir bakın tam şehiriçi oyuncak

dorion
11 Mart 2014, 18:50
selamlar...
cross motora duz lastik takmak istiyorum.
lakin jant ebadindan dolayi bulmak zor. (80/100/21 110/80/18 )
istanbulda yada yakin cevresinde tel jant yapan bir yer biliyormusunuz ? elle yapanlar olabiliyormus . yada bu ebatlara uyabilecek lastik ve satan yer tavsiye edebilirmisiniz? ( birkac yeri aradim yok dediler)
( daha once teknik kisma yazmistim cevap veren olmadi mecburen buraya yazdim kusura bakmayin)

TAYFUNBORA
11 Mart 2014, 19:13
Enduromotor Latif'te takım bulabilirsin.0537 232 26 23
Elle yapan usta da Ümraniye İkbal Caddesinde Ethem Ustadır.0507 328 09 30

ara sor istersen.

dorion
11 Mart 2014, 20:31
Enduromotor Latif'te takım bulabilirsin.0537 232 26 23
Elle yapan usta da Ümraniye İkbal Caddesinde Ethem Ustadır.0507 328 09 30

ara sor istersen.

cok tesekkuerler hemen arayiyorum cok saol