PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni tartışma konusu "ZİNCİR TEMİZLİĞİ"



Sayfa : [1] 2

tr_select
11 Ocak 2014, 12:14
Merhaba arkadaşlar. Biraz polemik yaratmak istedim :pl:

IPONE zincir temizleme spreyi: 40-50TL civarları ve 2-3 kullanımda bitiyor. Kullananlar memnun.
WD-40 (mucizevi sprey): 200ml 15 TL. Kullananlar kısmen memnun.
GAZ YAĞI: Litresi 3-5tl civarları olduğu için daha çok fiyat konusunda herkes memnun :)

Gazyağı, mazot, tiner, temizleme spreyleri, sabunlu su v.b. ne varsa. Neredeyse her temizleme şeklinin bir artı-eksisi var.

Ecnebi abiler araştırma yapmışlar, Kısacası;
O-Ring almışlar bir poşet ve esnekliğini, çapını, inceliğini ölçüp, hap saklama kablarına her bir sıvıdan koymuşlar ve o-ringleri içine bırakmışlar.
24 saat bekledikten sonra çıkarıp ölçüm yapmışlar ve değişim değerlerini not almışlar.

Sırası ile aşağıda ki listeyi yapmışlar.

1.WD-40
2.Gazyağı
3.Benzin
4.LPS3 marka bir temizleyici
5.Fren sıvısı
6.PJ1 marka zincir temizleme ürünü
7.Gumout marka sakız vernik kir temizleyici (karbüratör için miş)
8.Açık hava da tutulmuş

Ölçüm sonuçlarıda şu şekilde tamamlanmış.
Not: "Change in Diameter" yazan değişim değerini gösteriyor demek. % lik dilim yüksekse sonuç kötü demektir.

SİTE İÇİN: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=345397

http://i52.photobucket.com/albums/g23/klm4755/o_ring/IMGP9225.jpg
http://i52.photobucket.com/albums/g23/klm4755/o_ring/IMGP9242.jpg
http://i52.photobucket.com/albums/g23/klm4755/o_ring/oringexcel.jpg

Kişisel yorumum;
Ben genelde gaz yağı kullanıyorum. Diğer ürünlerin fiyatlarıyla karşılaştırdığımda zincir parasını zaten tolere ediyor. Gaz yağı (2.5lt 5TL) olarak hesapladığımda çok cüzi paralara geliyor ve aylarca bol bol kullanabiliyorum..
Yağ değişimi sonrası artan yağıda zincire güzelce yedirdiğimde, demeyin keyfime... :)

Sonuç olarak gazyağı ve wd-40 candır abiler, kardeşler...

(Kısmen alıntıdır)

Samet Ağır
11 Ocak 2014, 12:18
açık havada tutmak daha iyi sanırım..bırak dağınık kalsın hesaaabı...:pl::queen::queen:

canerol
11 Ocak 2014, 12:23
mazut nerde mazut :) ben mazotla temizliyorum bi gazyağı satan yer bulamadım.

Ramazan Can
11 Ocak 2014, 12:30
şimdi ne desem boş... eskiden wd40 mı vardı... gaz yağı mazot ile temizle yeniden yağla mantığı var bende...

106GT!
11 Ocak 2014, 12:43
Ben genelde wd40 kullanıyorum pratik oluyor, gaz yağı uğraştırıyor artı temin etmek sıkıntı kokusu desen baş ağrısı :P

TanImsIz
11 Ocak 2014, 12:49
Gaz yağını Kadosan Oto Sanayii de bulabilirsiniz. Ama kokusu gercekten çok rahatsız edici. Kapalı biyerde bu işi sakın yapmayın kafayı bulabilirsiniz.

redlion999
11 Ocak 2014, 13:14
Hazır konusu açılmışken bir sorayım..Ddağ bayır gezdikten sonra tüm zincir toprak-kum-yağ karışımı ağır birşeye dönüşüyor.. Bunu WD-40 ile temizlemeye çalışıyorum bir kısmını çözüyor ama fırçayla da uğraşsam komple söküp atamıyor.. Kutunun yarısını bıraktım desem yeridir zincirde.. Gaz yağı nasıldır bu konuda iki sefer döktün mü ilk günkü haline getiriyor mu? Zincir altın rengi daha o renge çeviremedim..

Felon
11 Ocak 2014, 13:18
Gaz yağı çok iyi temizler fakat temizledikten sonra uyguladığınız yerleri bir bezle kurulamanız lazım aksi taktirde paslanmalara yol açıyor.Mazotda aynı şekilde

tr_select
11 Ocak 2014, 13:34
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/28420-zincir-dosyasi-moto-aktuel-subat.html

Resimli anlatımı mevcuttur arkadaşlar.

arslan26
11 Ocak 2014, 13:45
Gaz yağı çok iyi temizler fakat temizledikten sonra uyguladığınız yerleri bir bezle kurulamanız lazım aksi taktirde paslanmalara yol açıyor.Mazotda aynı şekilde

Biz iş makinalarımızı kışa girerken ( kış ayında yaklaşık 5 ay kadar hiç kullanmayız) kompresörlü boya tabancasına gaz yağı koyup traktörlerimizin hem kaporta aksamını hemde motor aksamını ince bir katman haline püskürtüp siliyoruz sonuç 10 numara, traktör motor ve kaporta rengi hem daha canlı hemde traktörler diğer emsallerine göre daha yeni duruyor

Motosiklet için uygulama ne derece doğru olur bilemem

Shrieker
11 Ocak 2014, 14:33
Wd 40 benim bildiğim güçlü bir yağ sökücü. Zincir baklalarının arasında, o-ringlerin etrafında fabrika çıkışı gelen bir yağ tabakası var. Wd 40 sıkarsak bu yağı alıp götürüp zincirin ömrünü kısatlmaz mı ? Bu arada bu bahsettiğim yağ tabakası suyla, çamurla falan gitmiyor çünkü suyun çok derine nüfuz etmesi lazım. Su bunu yapamıyor. İşin ilginci zincir spreyleri de bu kadar derine nüfuz etmiyor. Ama Wd 40 eder diye düşünüyorum.

Aslında zincirin o-ringleri sürekli kendiliğinden yağlı vaziyette (fabrika çıkış yağı). Zinciri temiz tuttuğunuz sürece hiç yağlamasanız bile o zincir kitapçıkta yazan değişim kilometresine kadar gider. Bizim kullanmamız gereken zincir yağı asıl suyun, dolayısıyla diğer çamur ve pisliğin zincire yapışmasını engelleyen bir nitelikte olmalı. Zincirin üzerinde mumumsu bir tabaka bırakarak suyun zincirin üzerinden yapışmadan kayıp gitmesini sağlayan yağ/spreyler var.

Eğer yağlama yaparak suyun, kumun, pisliğin ve çamurun zincire yapışmasına sebep olan spreyler kullanırsak zincirin üzerinde balçıksı bir tabaka oluşuyor. İçindeki çamur ve kum zincir döndükçe aşındırıyor. O yüzden bu tarz spreyleri/yağları kullanmayın. Aslında piyasada satılan spreylerin %90'ı bu şekilde. Esas olan zinciri temiz tutmak ancak bu ürünler tam tersini yapıyorlar. Bunlardan kullanıyorsanız en azından her yağmurdan sonra veya kuru havalarda en az 300 km'de bir temizlik yapmanız zincir sağlamlığı/ömrü için önemlidir.

memduhb
11 Ocak 2014, 15:00
valla ben hiç temızlemıyorum yağlayıp devam edıyorum yaptıgım araştırmalara gore zıncırı yağlayıp temızlersen ortalama 25000 km gıder dıyolar sadece yağlarsanda 20000 km gıder deıyolar kı bence haklılar ben hıc temızlemedım bı sıkıntım yok 10000 km oldu he kötü tarafı görüntü olarak pis duruyo.

inzell
11 Ocak 2014, 15:17
Ben düzenli olarak gazyağı ile temizliyorum ve zincir spreyi ile yağlıyorum. CBF1000'imin zinciri, motor trafiğe çıktığından beri yani 16 bin km'dir ayarlamadı halen ilk günkü gerginliğinde neredeyse. İşin özü gazyağı süperdir. Tabi motoru da doğru kullanırsak zincirlerin ömrüne ömür katarız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:11 ----------


valla ben hiç temızlemıyorum yağlayıp devam edıyorum yaptıgım araştırmalara gore zıncırı yağlayıp temızlersen ortalama 25000 km gıder dıyolar sadece yağlarsanda 20000 km gıder deıyolar kı bence haklılar ben hıc temızlemedım bı sıkıntım yok 10000 km oldu he kötü tarafı görüntü olarak pis duruyo.
Yok öyle bir dünya, temizlemezsen balçık balçık olur. Yağlamak ne kadar önemliyse temizlemek de o kadar önemli. En az ömrü iki kat farkeder temizlemek ile temizlememek arasında.

Slayerrr
11 Ocak 2014, 17:25
Sonra bu ecnebi abiler 24 saatlik testin bir şey ifade etmediğini fark edip 15 günlük bir test yapıp kopma dayanımlarını ölçmüşler ve WD40 uygulanan oringlerin kopma dayanımlarının %20 düştüğünü fark etmişler. Yani WD40 kullanmamak lazım.

Linwelin
11 Ocak 2014, 17:27
Gaz yagi favorimdir, aynen cikma yagla da yaglarim.. Yapcak bisey yok, ekonomi onemli..

redlion999
11 Ocak 2014, 17:33
Sonra bu ecnebi abiler 24 saatlik testin bir şey ifade etmediğini fark edip 15 günlük bir test yapıp kopma dayanımlarını ölçmüşler ve WD40 uygulanan oringlerin kopma dayanımlarının %20 düştüğünü fark etmişler. Yani WD40 kullanmamak lazım.

Linkini paylaşabilir misiniz acaba?

tr_select
11 Ocak 2014, 17:44
Sonra bu ecnebi abiler 24 saatlik testin bir şey ifade etmediğini fark edip 15 günlük bir test yapıp kopma dayanımlarını ölçmüşler ve WD40 uygulanan oringlerin kopma dayanımlarının %20 düştüğünü fark etmişler. Yani WD40 kullanmamak lazım.

Siteyi karış karış ettim ne yazıkki bulamadım. Başka bir sitedeki araştırmamı acaba ? Link verebilirmisiniz...

merak ederim
11 Ocak 2014, 18:26
mazut nerde mazut :) ben mazotla temizliyorum bi gazyağı satan yer bulamadım.

Gazyağı çok kullanılan birşey aslında sadece belirli yerlerde satılıyor sanayiye yakın benzincilerde buluyorum şehir fark etmiyor.

tr100a
11 Ocak 2014, 21:17
ben (cub için) hiç uğraşmıyorum yağlamaya senede birkere yeniliyorum daha ucuza geliyor:queen:

skystar
11 Ocak 2014, 21:37
eski honda cublarda zincir kapalı muhafazada olduğundan arada bir yağlamak yetiyordu mis gibi.

Şimdi zincirler hep açıkta haliyle devamlı bakım istiyor...

Aykut009
11 Ocak 2014, 21:42
valla ben hiç temızlemıyorum yağlayıp devam edıyorum yaptıgım araştırmalara gore zıncırı yağlayıp temızlersen ortalama 25000 km gıder dıyolar sadece yağlarsanda 20000 km gıder deıyolar kı bence haklılar ben hıc temızlemedım bı sıkıntım yok 10000 km oldu he kötü tarafı görüntü olarak pis duruyo.
Motosikletim yok bence sürekli yağlarsanız bir noktadan sonra zinrin üzerindeki yağ sıçrama yapabilir.
(Yanlışım varsa düzeltin millet)

tr_select
11 Ocak 2014, 22:07
Motosikletim yok bence sürekli yağlarsanız bir noktadan sonra zinrin üzerindeki yağ sıçrama yapabilir.
(Yanlışım varsa düzeltin millet)

Her şeyin fazlası zarar demişler. Haddinden fazla sürüldüğünde tabikide sıçrama yapıcaktır. Tabi bu yağın akışkanlığına ve yapışmasına bağlıdır. Ben genelde akşam üstü motoru garaja çekiceğim zaman yağlardım. Sabaha kadar yağlı şekilde kalırdı... Sabahta hafif üzerinden bezle geçerdim ve her hangi bir yağ fırlatma olayı olmazdı...

Buna dikkat edilmediğinde varsa zincir muhafazası... Yok ise jantlar sıçrayan yağın yüzünden toz toprağı emer. Hem temizlemesi güç olur hemde kötü bir görüntü ortaya sunar... Tecrübe ile sabittir, ona göre önlemini alın.

Slayerrr
12 Ocak 2014, 06:33
Linkini paylaşabilir misiniz acaba?


Siteyi karış karış ettim ne yazıkki bulamadım. Başka bir sitedeki araştırmamı acaba ? Link verebilirmisiniz...

Aynı site hatta aynı ecnebi abi :)

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=350310

shi_bumi
12 Ocak 2014, 10:04
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/841/m3n0.jpg (https://imageshack.com/i/ndm3n0j)


Günümüzün o-ring ve x-ring'li zincirlerinde temizlik olayına çok takılmayın derim ben. o-ring ve x-ringler şekillerde yeşil ile görünen yağ tabakasını muhafaza etmek için varlar. Eğer contalar bozulur ve o yağ kaçmaya başlarsa zincir de yavaş yavaş eskimeye başlar. Zincir temizliği biraz kozmetik biraz da ses yapmaması açısından konfor maksatlı yapılmalı. Yoksa neyle temizlerseniz temizleyin, neyle yağlarsanız yağlayın o zincirin dayanımını artıramazsınız veya uzamasının önüne geçemezsiniz. Malzemenin doğası gereği böyle.

Mesele o ringlere zarar vermeden temizlemek. Bu zincirler için kullanılabilir en masum temizlik maddesi WD40 ve türevleri olabilir bence. Şahsen ben WD40 kullanıyorum. Önce birkaç tur sıkıyorum zincirin üzerine. 3-5 dakika bekliyorum. Zaten kir salıyor kendini o arada. Sonra bez ile iyice kurutuyorum zinciri. En sonunda da piyasadan aldığım sprey zincir yağlayıcıları sıkıyorum. Eğer bu kurulama işini yapmadan sıkarsanız yağ zincire yapışmıyor bilesiniz (tecrübe ile sabittir). Sonra jantları da WD40 ile temizleyip motorun karşısına geçip seyrediyorum :)

Kim ne derse desin, zincir temizliği falan bahane. Maksat terapi olsun, evden kaçmak olsun :)

Ha bu arada benim de uzunca bir süre yanlış bildiğim bir şeyi vurgulamadan geçmeyeyim. O zincir üzerinde yağı hapseden contaların isminin O-ring veya X-ring olmasının nedeni şekillerinin "O" veya "X" olması değil. Kesitlerinin "O" veya "X" olması. Başka endüstri dallarında mesela U-ring veya Y-ringler falan da var. Genel kültür olarak bulunsun :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 06:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:49 ----------

Bu arada düzeltme yapayım. Zincirdeki gres tabakası sarı ile gösterilen tabaka. Zincir piniyle, yeşil ile gösterilen burç arasında çoook ince bir sarı tabaka var. Hah o gres işte :)

tr_select
12 Ocak 2014, 10:29
Aynı site hatta aynı ecnebi abi :)

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=350310

Bizim ecnebi abi iyice bilim adamı çıktı desenize :P

beyazit60
12 Ocak 2014, 11:51
Benim zincir temizliğim yaklaşık 1 saat sürüyor. Önce gaz yağı ve diş fırçasıyla bütün baklaların arasını, altını, üstünü temizliyorum. Sonra güzelce köpükle ve tazikli suyla yıkadıktan sonra castrol'ün özel zincir yağıyla yağlıyorum. Tabi zincir ilk günki gibi parlıyor.

memduhb
12 Ocak 2014, 13:20
Motosikletim yok bence sürekli yağlarsanız bir noktadan sonra zinrin üzerindeki yağ sıçrama yapabilir.
(Yanlışım varsa düzeltin millet)

sıvı yağ ile yağlanırsa her zincir yağ atar ben iphone nin zincir spreyini kullanıyorum ve zinciri evden çıkmadan önce değilde eve geldiğimde yuagliyorum hem zincirin yağı emmesi daha kolaylaşıyo ve yağ sıçrayıp motoru pisletmiyo.

ogzcngdk
12 Ocak 2014, 17:30
valla zincir yağlamak önemli olsun olmasın ben motorun başında vakit geçirmeyi sevdiğimden zincir temizliği ve üstünkörü motoru silmem 2 saat falan sürüyor çokta keyif alıyorum :cat:

tr_select
13 Şubat 2014, 17:26
Geçenlerde basit bir deneme yaptık. Artan castrol gtx performans 10-40 galiba. Emin değilim...
Zincire güzelce yedirdik. 5 dakika sonra sürüşe çıktığımızda feci derecede jant, hatta grenaj bölgesine yağ attığını gözlemledik.

Aynı uygulamayı bir sonraki gün tekrar gaz yağı ile temizleyerek yaptık. Artan castrol yağ ile zinciri yağladıktan sonra motoru garaja çektik. (her yağlama sonrası damlama üzere olan yağlar bez ile silindi, yani oring arası yağlı kaldı genel olarak)

Neyse, ortalama motor 15 saat kadar zincir yağlı şekilde yattı ve sürüşe çıktık. Ne bir yağ sıçratma nede lıkırtı, şıngırtı... Bebek gibi oldu namussuz :mrgreen:

Aynı işlemi wd-40 ile yaptık ve pek içimize sinmedi. Zincir yağlı değil sanki gibi (piskolojik biraz:pale:)
İpone-würüt mürüt yağları aşırı pahalı olduğundan dolayı artık yağ ve gaz yağının kıral olduğunu tekrar kanıtladım kendime :cherry:

ogzcngdk
13 Şubat 2014, 21:15
abi wd 40 zaten kısa bir süreliğine yağlı gibi tutuyor sonra oda uçup gidiyor..

cenkito
13 Şubat 2014, 21:38
ustalar ben de crossumda 90 numara sanzıman yagı ile yaglayıp
daha sonra pamukcuk, iplik bırakmayan bir penye bez ile tekrar fazlasını alıp
o sekilde kullanıyorum.
fazlasını almazsam taaaa arka disk e yag sıcradıgı oldu :) tehlikeli durumlar :pr:
allahdan ön fren kullanma yetenegim iyi oldugundan sorunsuz o günü atlattım

cx571
14 Şubat 2014, 10:19
1-Gaz Yağı İle Zinciri Dişliyi Güzelce temizliyorum. Zincir ilk günki gibi çıkana kadar.
2-Sonra Motoru Yıkıyorum. Güzelce motorumu kurutuyorum zincirine kadar.
3- Motosikletin üzerinden cıkan eski yağı Şiringaya çekiyorum.(İpone 10-40)
4- Damla Damla dım dım dım zincire 2 tur uyguluyorum.
5- Yarım saat bir beklemenın ardından Herşey Harika :)

_SpartacuS_
14 Şubat 2014, 13:05
Benim yaptığım zincir temizleme yöntemi :)

Zinciri söküyorum, kovanın içine koyduğum mazota daldırıyorum çıkartıp ALLAH ne verdiyse Çakıyorum yere çakıyorum yere, eviriyorum çeviriyorum sokup sokup tekrar çakıyorum. Zincir oluyor MİS! O ringlerin arasında ne kadar pislik varsa çıkıyor.
Sonra da Zincir Yağı ile yağlıyorum. Güzel oluyor. İmkanınız varsa Sökmeye böyle yapmanızı tavsiye ederim Diş fırçası vs. araçlarla bu kadar temiz olmuyor. Tecrübeyle sabittir.

Hayırlı Cumalar...
Saygılar.

shooter1
14 Şubat 2014, 15:01
benim zincir muhafazası olduğundan böyle sorunum yok ama bende temizleyin diyorum

tr_select
14 Şubat 2014, 17:00
benim zincir muhafazası olduğundan böyle sorunum yok ama bende temizleyin diyorum

Zincir muhafazası olunca kendi kendini yağlıyor veya zincir temizleme gereği duyulmuyormu :mrgreen:

APALA
14 Şubat 2014, 18:34
şu el motorlarına katılan yağ-mazot karışımından yaptırıyorum.
diş fırçasıyla tek tek her baklayı fırçalıyorum .
olan pislik yere akıyor :)
ev sahini ne yaptın garaja demesin diye, altına kalın bir karton koyuyorum.
karton simsiyah olunca, kirin ne derece olduğunu anlıyorum.
hafiften kuruluyorum.
sonra orta sehpaya alıp, 1. viteste biraz çalıştırıyorum.
hem motor yağı ısınmış oluyor, hem zincir ısınan yağ ile yağlanmış oluyor.
stop ediiyorum o kadar :)
bi gazyağı bulamadık burada. mecbur mazot:pr:

EKONOMİ
14 Şubat 2014, 23:06
Sonra bu ecnebi abiler 24 saatlik testin bir şey ifade etmediğini fark edip 15 günlük bir test yapıp kopma dayanımlarını ölçmüşler ve WD40 uygulanan oringlerin kopma dayanımlarının %20 düştüğünü fark etmişler. Yani WD40 kullanmamak lazım.

testte gecen o ring denen parça lastik kauçuk benzeri bir madde mi?

wd40 bu tür maddeleri sertleştiriyor ve kırılgan bir hale getiriyor diye okumuştum

oto motor kaputu içine wd40 sıkıp temizleyenlere duyurulur

initial-D
15 Şubat 2014, 00:24
her hafta zinciri gaz ile tazyikli suyla yıkıyorum,pırıl pırıl olup kuruyunca motul veya ipone zincir spreyini sıkıp devam ediyorum

emre xt125
15 Şubat 2014, 01:02
würt balata temizleyiciyi sıkinca deli gibi yağini tozunü söküyor üzerine birde ipone zincir yağı tamamdır.

ERROR88
15 Şubat 2014, 01:09
wd 40 ın zıncır yag spreyı var abı cok ıyı ya bıde beyaz renklı temızlemek ıcın mazot katkısı vardır bende onu kullandım araba ıle gelmıstı yarısı kullanılmıs nıye yarısını kullanmıs oda ayrı ya depoya atmak yerıne zıncırı temızledım baya ıse yaradı

Ose
15 Şubat 2014, 01:47
3500 km zinciri daha yağlamadım daha bugün 120 km yol yaptım apachi moduda açtım 100-110 sıkıntı yok yani devam :D böyle boş işlerle uğraşmayın zamanınıza yazık :)

Tİme_shİft42
15 Şubat 2014, 01:56
Memleket meselesi mübarek :queen:
Gaz yagı ile temizle
Sprey ile yagla

tr_select
15 Şubat 2014, 02:00
3500 km zinciri daha yağlamadım daha bugün 120 km yol yaptım apachi moduda açtım 100-110 sıkıntı yok yani devam :D böyle boş işlerle uğraşmayın zamanınıza yazık :)

Cup için zincir + dişli setinin kralını 50 liraya alabiliyorken en basiti bir RR zincir ve dişli seti 350-400TL arası değişiyor. Kaliteli markalar tercih edildiğinde did gibi bu fiyat 500TL civarlarına dayanıyor...


Memleket meselesi mübarek :queen:
Gaz yagı ile temizle
Sprey ile yagla

Büyük makinalar için memleket meselesi.... İşin ucunda 400TL var :queen:

ERROR88
15 Şubat 2014, 02:02
benımde zıncır 10 lıra olsa bende ugrasmam

tinerci
15 Şubat 2014, 02:02
Hiç temizlemiyorum, arada bir aklıma gelirse yanık yağ ile yağlayıp geçiyorum. Üzerindeki zincir dişli takımı 6 senelik. Kendini çoktam amorti etti zaten yenisine sağlık o kadar uğraşmaya gerek yok bence.

Ose
15 Şubat 2014, 02:10
Cup için zincir + dişli setinin kralını 50 liraya alabiliyorken en basiti bir RR zincir ve dişli seti 350-400TL arası değişiyor.

50 mi ne yaptın dostum 30 lira cub ön arka dişli+ zincir işçilikde içinde belki 50 lirayı bulur :D
şimdi 4000kmde yağını değiştirecem içinden çıkan yağı zincire sürecem :)

tr_select
15 Şubat 2014, 02:15
50 mi ne yaptın dostum 30 lira cub ön arka dişli+ zincir işçilikde içinde belki 50 lirayı bulur :D
şimdi 4000kmde yağını değiştirecem içinden çıkan yağı zincire sürecem :)

Boş işlerle uğraşmana gerek yok, bize dediğin gibi... Yağlama yani :king:

Ose
15 Şubat 2014, 02:19
Boş işlerle uğraşmana gerek yok, bize dediğin gibi... Yağlama yani :king:

Yağ boş yere ziyan olmasın dostum ondan yani uğraşacagımdan değil :)

cesur509
15 Şubat 2014, 03:10
Bazı arkadaşlar zincirin temizlenmesine gerek olmadığını 5-10 bin km fark ettiğinden filan bahsetmişler. Ya zincir motorumuz için çok önemli bir parça. Bakımsız bir zincire güvenemezsin nerede sana sürpriz yapacağı hiç belli olmaz. Hadi yolda giderken koptu cant göbeğine sarıldı düşürdü . Eee 3 kuruş masraftan kaçarken sonuçlar nelere mâl olabiliyor.

Ben her bin km ' de bir zinciri gaz yağıyla büyük bir zevkle temizler , her 400 km de birde 90 numara dişli yağıyla yağlarım. Gaz yağı ve dişli yağının litresi de 5 Lira ve bana çok çok uzun bir süre rahatlıkla gidiyor.

By_StaR
15 Şubat 2014, 12:13
Bazı arkadaşlar zincirin temizlenmesine gerek olmadığını 5-10 bin km fark ettiğinden filan bahsetmişler. Ya zincir motorumuz için çok önemli bir parça. Bakımsız bir zincire güvenemezsin nerede sana sürpriz yapacağı hiç belli olmaz. Hadi yolda giderken koptu cant göbeğine sarıldı düşürdü . Eee 3 kuruş masraftan kaçarken sonuçlar nelere mâl olabiliyor.

Ben her bin km ' de bir zinciri gaz yağıyla büyük bir zevkle temizler , her 400 km de birde 90 numara dişli yağıyla yağlarım. Gaz yağı ve dişli yağının litresi de 5 Lira ve bana çok çok uzun bir süre rahatlıkla gidiyor.

Sen gene iyi niyetli düşünmüşsün jant göbeğine sardı düşürdü diyorsun, ön dişliye sarıp motor bloğunu çatlattığını düşünün birde.. :)