PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motordan Düşme Tekniği



Sayfa : [1] 2

AWESQME
07 Ocak 2014, 02:21
En Önemli Kural:

Motorunuzdan “motor kıyafetleri” ile düşünüz.

Şöyle bir bilgi buldum, rakamların doğruluğundan çok emin değilim fakat yine de sürüklenenlerin ısıdan yanarcasına rahatsız olduklarını biliyorum, o sebeple paylaşayım:


Kuru asfaltta düştünüz.Ve hızınızda 100 km/saat.
Yerde sürüneceğiniz mesafe ortalama 65 mt. Bu sürtünme esnasında üstünüzde motosiklet pantolonu ve montu varsa vucudunuza yansıyan ısı derecesi 770 derecedir. Vucudumuzda ki en sağlam kemikler kalça elmacık kemikleri ve köprücük kemikleri.Ve bu kemiklerin erime dereceleri 520 derecedir.
Bu yüzden şiddetle motosiklet kıyafetleri kullanın diyoruz.
Kot pantolon kumaş pantolon sizi düştünüzde bir kaç salisede (dikkat edin saniye değil salisede) biter ve etiniz açığa çıkar. Kemik kaybı geri gelmez.”


Düşme Tekniği & Kuralları

Ana başlıklar şunlardır:


Motordan ayrılın
Kollarınız ve ya bacaklarınızla sürüklenmeyi kontrol etmeye çalışmayın
Kafanızı korumaya çalışmayın
Düştükten sonra kalkmaya çalışmayın
Hemen kalkıp motosikleti düzeltmeye çalışmayın


1) Motordan Ayrılın

Ana kural peglere sağlam basıyor olmaktır. Her halükarda son anda bu peglere vurarak, basarak, üzerlerine basıp atlayarak,yani bir şekilde peg dediğimiz ayaklıklara güç uygulayarak kendimizi motordan uzaklaştırma hareketini yapmamız lazım.

Bir arabaya çarpacaksanız ve yatıracak zamanınız yoksa peglerin üzerinde zıplayın, ve araca çarpmak yerine üzerinden uçmayı hedefleyin. Araca çarptığınızda boynunuz, yere çakıldığınızda kolunuz kırılır J

Alt Yanal Kayma İle Düşme

Low Siding denen şey. Dönmeye başladınız, motosikletiniz yatık durumda kaydınız:


Depoya dizlerinizle yapışın, topuklarınızla da motora. Ellerinizle gidona tutunmayın, aksine serbestleştirin. size söylemiş olduklarımız, bu noktadan itibaren, kurtarmak için de düşmek için de en iyi duruma getirmiştir sizi.

Kurtarmayı değil, düşmeyi seçtiniz.

Ön frenle işiniz yok.


Arka frene dokunun, amacınız arka tekeri kilitleyerek motosikletin sizden uzaklaşmasını başlatmak, unutmayın motosikletiniz yatık idi, arka tekeri kilitleyerek motosikleti geride bizimle ayrı bir çizgiye sokmuş oluyoruz.

Ayrılmadan hemen önce peglere tüm gücünüzle basınız / vurunuz / itiniz.

Şimdi bedenimize bakalım. Bedenimiz de yatık, dolayısıyla yüzü koyun düşmemiz daha olası. İşte burası çok önemli: sırt üstü dönmeye ça-lış-ma-yın! Bu sizi takla tombalak sarmalına sokar ki bunu hiç istemezsiniz. Omuzlarınızı, kollarınızı, dirseklerinizi kırmak işten bile değildir bu durumda…

Çok zordur ama kendinizi gevşek bırakın, “Kasılma! Kasılma! Kasılma! diye kendinize tekrar edin.

Üst Aşırma İle Düşme

High Siding denen şey. Dönmeye başladınız, motosikletiniz yatık durumda kaydınız, kontra verdiniz, bu defada motosikletiniz ööbür tarafa fazla dönerek dikeldi ve sizi sapan gibi selenin üzerinden aşırtarak attı.

Motosikletinizden zaten ayrılıyorsunuz, peglere vurmak sizi daha da motosikletinizden daha da açacak, uzaklaştıracaktır. Motosikletinize bakar konumda geriye doğru kendinizi açmayı hedefleyiniz.


Geri geri giderken havada dönmeye çalışmayınız. Çok zordur ama kendinizi gevşek bırakın, “Kasılma! Kasılma! Kasılma! diye kendinize tekrar edin.

2) Kollarınız Ve Ya Bacaklarınızla Sürüklenmeyi Kontrol Etmeye Çalışmayın

Sürüklenme esnasında ayağa kalkmaya çalışırsanız, kolunuzu bacağınızı açarsanız bir yerlerinizin kırılmasını kolaylaştırırsınız.

Vücudunuzu kasarsanız kırıkları, yırtılmaları davet edersiniz. Volvo kazadan hemen önce araç içindekileri korkutarak önceden kasmayı, böylelikle çarpışma anında kasılı değil gevşek vücütların o güçleri çok daha iyi kabul edeceğini bildiği için yapmaktadır.

Sürüklenme sırasında henüz yapamamışsanız, motosikletten mutlaka ayrılmaya çalışın, size ne kadar uzak olursa o kadar az zarar görürsünüz.


Bunun için donanımızın “sıkı” olması gereklidir. Montunuzun gergilerini sürüşten önce sıkın. Kollarındaki, bellerindeki, bileklerdeki, boğazdaki her unsur “lazım olacağı için” oradadır ve dikkatiniz çektiyse hepsi “gergi” dir. Bu nedenle sürüşten önce gergileri, fermuarları, kask kilidini (altından bağlanan kilit sistemli kayış) eldivenlerin cırt cırtlarını, sıkı sıkıya oturtun, gevşek değil!

3) Kafanızı Korumaya Çalışmayın

Kafanızı korumanıza gerek yok , çünkü kaskınız var .Nasıl yuvarlanıyorsanız aynı şekilde devam edin , herhangi bir pozisyon almaya çalışmayın , 2 -3 takladan sonra durursunuz.


Uzun sürüklenmelerde kaskını defalarca tak tak tak yere vuran sürücüler vardır. Kask sizi bu tür darbelerden korur. Fakat kafanızı tutmaya çalışır, sert bir hale getirirseniz nurtopu gibi boyun fıtığınız olur, siz bilirsiniz.

4) Düştükten Sonra Kalkmaya Çalışmayın


Kazadan sonra durduğunuz yerde kalın. Önce sakinleşin; derin nefes alıp verin. Vücudunuzdaki adrenalin o kadar fazladır ki kırık dahil ağrı hissetmeniz 5-10 dakikayı bulabilir.Yattığınız yerden vücudunuzu kontrol edin. Önemli bir hasarınız olmadığını anlayabilirseniz bir yerinizin kırıldığını varsayarak yavaşça kalkın .


ALINTIDIR...

İnternette gezinirken gördüm yazıyı çok faydalı olduğunu düşündüm ve paylaşmak istedim. Bu teknikleri öğrenir ve pratikleştirirsek ciddi yaralanmaları en aza düşürebiliriz. Tabi bu teknikler full ekipmanla etkilidir. Çıplak bir şekilde düşüşün hiç bir tekniği yoktur!

Bir kaç video da paylaşayım:

Dikkat ederseniz düştüklerinde kendilerini salıyorlar, hiç bir toparlanma çabası yok.


http://www.youtube.com/watch?v=WWCUpsgqhBo

Hiç düşmeme tekniğide var :)


http://www.youtube.com/watch?v=xzB6KSlD6ec

Okuduğunuz için teşekkürler... :cat:

CEM.
12 Şubat 2014, 15:31
Konu 2014 ocak 7de açılmış malesef bir teşekkür bile yok .

Konu yararlı bir konu ve güncel diyerek.. paylaşım için teşekkürler :cat:

memer
12 Şubat 2014, 16:00
paylaşım için teşekkürler arkadaşlar henuz okudum.

Syanur
12 Şubat 2014, 16:19
Konuyu yararlı bulmuyorum. Hatta birçok saçma yanı da var. Ben teşekkür etmiyorum, kimse kusura bakmasın.

AWESQME
12 Şubat 2014, 16:59
Konuyu yararlı bulmuyorum. Hatta birçok saçma yanı da var. Ben teşekkür etmiyorum, kimse kusura bakmasın.

Canın sağolsun. Okumuş olman bile böle bir durumla karşı karşıya kaldığında sana yardımcı olucaktır; bilinç altı :bounce:

sdirer
12 Şubat 2014, 17:38
yav bu konu nasıl kaçmış ki?

habuki çok güzel eğitici bilgiler var.

"harika" emeklerin için teşekkür ederim. ::biggrinn

Syanur
12 Şubat 2014, 17:41
Canın sağolsun. Okumuş olman bile böle bir durumla karşı karşıya kaldığında sana yardımcı olucaktır; bilinç altı :bounce:

Aslında ilk msj beni tetikledi biraz. Sanırım gergin bir anıma geldi :) Paylaşmış olmanız bile güzel. Ama kafamı kurcalayan bazı kalıp ve tabirler de yok değil. :wiinkk:

erro
12 Şubat 2014, 17:47
düşme hattına girdikten sonra insan ister istemez son ana kadar durumu kurtarmaya çalışır...kurtaramayacağını anlamakla düşmek arasında saliseler oynar..bu surumda yaşanan şokla herhangi bir durumu muhakeme etmek imkansız gibi bişey...bazıları ise ne olduğunu anlamadan kendini yerde sürüklenirken buluyor..hele öyle bi durumda tavsiye falan pek işe yaramaz...

tek yapılacak şey düşme hattına girmeden alınacak önlemleri almak...giyim kask öngörü vs...gerisi çok uygulanabilir şeyler değil...refleks..

(şükür başıma gelmedi yaşadığım başka olaylar ve tehlikeler üzerinden tamamen tahmin üzerine konuşuyorum)

CEM.
12 Şubat 2014, 18:02
Syanur alıntı yapılan sitede daha evel bu mesajları okumuş hatta kendi yorumuyla cevaplamış ben o yüzden kızdı sandım :)


İçinde yinede çok güzel bilgiler var.

Forumu takip edenlerin yada araştıranların zaten bildigi bilgiler klasik şeyler fakat yinede bu bilgilerin tekrardan tek çatı altında gündeme gelmesi iyi olmuş.

İnsan tabiki kaza anında her bilgiyi hatırlayıp o kurallara göre hareket edemez ama en azından düştügünde motoru bırakması gerektigini sürüklenirken kafasını korumaya çalışmaması yada düştükten sonra hemen ayaga kalkmaması gibi şeyleride yapabilir.

gradyol
12 Şubat 2014, 19:28
motordan düşmee tekniği diye bişey yoktur arkadaşlar sadece motor yarıçıları kafalarını öne doğru eğiyor kolları ve bacakları havaya kaldırıyor budur yani teknik felanda değildir.

AWESQME
12 Şubat 2014, 19:45
motordan düşmee tekniği diye bişey yoktur arkadaşlar sadece motor yarıçıları kafalarını öne doğru eğiyor kolları ve bacakları havaya kaldırıyor budur yani teknik felanda değildir.

MotoGP de yarışçılara verilen bir eğitimdir. Tabi bu kişiler biz şehir için kullanıcılarına göre çok daha fazla motordan düştüğü veya düşme tehlikesi geçirdiği için bu eğitim onlarda daha faydalı oluyor. Böle bir teknik vardır ve ne kadar uygulanabilir bu size kalmış bir şeydir.

Bazı durumlarda kaza geliyorum der ve bu durumlarda hayatınızı kurtarıcak yada sakat kalmanızı engellicek en ufak bir bilgi aklınıza gelir ve uygulayabilirseniz ne mutlu size. Bu bilgileri en azından bilelim nerede ne zaman kullanacağımız Allah'a kalmış bir şey.

fabrisio
12 Şubat 2014, 20:37
Kanımca kaza esnasında bu yazılanların hiç biri uygulanamaz. İlk defa kaza yapan veya bungee jumping yapan biri adrenalin patlaması yaşar. Bu durum, geçici olarak bilinci bloke eder. Yani nasıl düşülmesi gerektiği bol bol düştükten sonra tecrübe edilebilir bence. (Tabi hala yaşıyorsak)

zihnigonen
12 Şubat 2014, 20:43
teşekkürler

astorojna
12 Şubat 2014, 21:33
bilgiler çok güzel. paylaşım için teşekkür ederiz.

< iLk@yy >
12 Şubat 2014, 22:08
ilk ve tek kazamdan hatırladığım kadarı ile 50 ile ile düşmüştüm ışıklardan yeni kalkmış sakin bir şekilde ilerliyordum arabanın sokağa girmek için aniden üzerime kırması ile bana çarptığı bir kazaydı

sonuç olarak 5 takla atmıştım zaten anlık olaylarda istenizde pek bir şey yapma şansınız olmuyor serbest kalıyorsunuz biraz daha ama vücut takla esnasında ister istemez biraz cenin pozisyonu almak istiyor sadece sağ elimde serçe parmakta bir çatlak oluştu ve ufak sıyrıklarla kazayı atlamıştım.
kaza sonrasında da en az bi 5 dk yerde yattığımı hatırlıyorum kendimi sakinleştirdikten sonra tüm kaslarıma sıra ile ufak hareketler verip kırık çıkık olmadığını anlamaya çalıştım serçe parmaktaki acı dışında birşey yoktu


en kötüsü ise yolda duran ve çevreden gelip yardım etmek isteyen onca bilinçsiz sürücüdür
lütfen kaza yaptığınızda etrafınızda bilinçli biri olup olmadığına çok dikkat ediniz çünkü size bilinçsizce yardım etmek isteyen bir dünya kişi oluyor
ben kaskın içinden bana dokunmayın ve yaklaşmayın diye küfürler ederek bağırmıştım 30 35 kişilik bir kalabalık birikmişti başımda anında insanları uzak tutabildikten sonra ambulansı sordum ve buz oksijenli su ve batikon vs sormuştum ufak tefek açık yaralarımın mikrop kapmaması için ve şişikleri indirmek için buz istemiştim acil
kırık çıkık olmadığını fark ettikten sonrada yavaşça ayaklanıp kendime pansuman yapmaya başlamıştım


hoş bir durum değil allah kimsenin başına kaza bela vermez umarım


tekeriniz düz bassın

orbues
12 Şubat 2014, 23:44
Seminer'de Serhat Kılavuz'un bir kelimesini hatırlarım. Der ki..
- 1,5 milyon km. üzerinde motosiklet kullandım. Bu süre içinde önüme hiç aniden kedi çıkmadı, aniden çukur çıkmadı, aniden bir araba önüme direksiyon kıvırmadı, aniden sokak arasından bir araba ya da çocuk çıkmadı.. Sizce bu şans mıdır? Hayır değil. Bu öngörerek motosiklet kullanmaktır. Siz de herşeyi izleyin, her olasılık için önleminizi önceden alın. ÖNGÖRÜN

Ben 4 yıldır aktif olarak motosiklet üzerindeyim. Serhat Hocanın bu dediğini elimden geldiğince uygulamaya çalışıyorum. Kaza sırasında motosikletten kurtulmadan ziyade kazayı yapmama yönündeki çalışmalar çok daha önemli. ÖNGÖRÜ çok önemli. 4 yılda tek öngöremediğim; sokak arasında duran bir minibusun arkasında, motosiklet viteste, sol elim debriyajda, sağ ayak frende beklerken, 1 köpeğin motosiklet sesine tav olarak havlaması ve onun gazına gelen 4 köpeğin bana saldırması oldu.. Sonuç: sağ bacağımda 4 tane diş deliği ve ondan sonraki günlerdeki kuduz aşıları nedeni ile kaba etimde onlarca iğne deliği... :)

UMARIM EN BÜYÜK AKSİLİĞİM BU OLUR.

acayüp
12 Şubat 2014, 23:58
Hiç motordan düşmemiş yada en fazla 3-5 kere düşmüş adama bunları öğretemezsiniz.
Herşeyde olduğu gibi bu durumda da tekrar önemli.
Motor gp den örnek alınacak bir şey değil.
Ne biz o kadar pilotuz , ne asfalt o şekilde ne lastik ne motor
Adam belki binlerce defa o anı yaşamış ve motorunun kapastesinin vede kendisinin nerede olduğunun farkında.
Sadece motordan ayrılmamaya çalışıyor yaptığı başka özel hiçbirşey yok. Gerisi lastik ve gidon amortisörünün marifeti.

Bir arkadaşında yazdığı gibi önemli olan öngörüdür. O anı yaşamaktan uzak kalmaktır. O anda bilinciniz bile yerinde olmuyor.
Sinir sistemi bir anlık kendini beklemeye alıyor bazen. Ve neredeyse hiçbirşey düşünemiyorsunuz ve hatta zaten hiçbir zaman düşünücek kadar zamanınız olmuyor.

COQ
13 Şubat 2014, 00:04
Motordan ayrilmaya çalismayin,
motorun üzerinden ziplamaya da çalismayin,
son ana kadar motosikleti durdurmaya çalisin.
En az hasari bu sekilde görürsünüz.
Fren çalisin,
fren çalisin,
fren çalisin......

TheCooL
13 Şubat 2014, 01:23
Bunların hepsi traş...... Motordan düşerken kimse bunları yapamaz az kafanızı çalıştırın.Hnginiz düşeceği zaman bu kadar şeyi bir arada düşünücek ??? kimde var o kadar beyin??

Düşerken allaha dua edin başka hiç bişey yapmaya beyniniz yetmez.....

topcu197877
13 Şubat 2014, 01:35
düşme tekniği zeka işi.sürücü tehlikeli durum anında düşeceği veya kaza yapacağını anladığı anda nasıl kurtulabilirim zekasıyla hareket etmeli.180-200 le giderken kaza olursa ne tekniğin nede vücudun yapacağı birşey yok.kendim ışıklarda sağ şeritte yeşili bekliyordum sol tarafımda arabalar vardı.yeşil yanınca hemen hızlandım karşımda tali yoldan aniden kamyon çıktı frene bassam altına gideceğimi anladım motoru hemen sağa yatırdım kafamda kask vardı ve yatınca asfalta sertçe kafamı vurdum.duruma göre hareket etmek lazım.

COQ
13 Şubat 2014, 02:16
Bunların hepsi traş...... Motordan düşerken kimse bunları yapamaz az kafanızı çalıştırın.Hnginiz düşeceği zaman bu kadar şeyi bir arada düşünücek ??? kimde var o kadar beyin??

Düşerken allaha dua edin başka hiç bişey yapmaya beyniniz yetmez.....

Nasil dua edecegimizi de yazsaydin iyi olurdu.
Yani motosiklet kullanmayi ögrenmek için bu kadar zahmete girecegimize iki dua eder yirtardik isten.
Söyle bakalim
nasil dua edersek yirtiyoz kazadan?
Sen çözmüssün bu isi.
Yaz suraya herkes kurtulsun.:wiinkk:

alp_tunay
13 Şubat 2014, 02:25
Bunların hepsi traş...... Motordan düşerken kimse bunları yapamaz az kafanızı çalıştırın.Hnginiz düşeceği zaman bu kadar şeyi bir arada düşünücek ??? kimde var o kadar beyin??

Düşerken allaha dua edin başka hiç bişey yapmaya beyniniz yetmez.....
Dua etmeye harcayacağın zamanı kurtulmaya çalışarak harcasan ,
Dua işini kaza anına bırakmasan,
Allahın sana akıl fikir verdiğini , ve bunu canını korumak için kullanmanı düşünsen .....

Şunu düşünecek kadar beynin vardır sanırım...
En kısa dua '' Allahım sen beni koru '' desek.... En az 2 saniye...
Bu 2 saniyede korunmaya çalışsan , ya da en az zararla çıkmaya çalışsan çok mu fantazi düşünmüş olursun ?...

TheCooL
13 Şubat 2014, 02:54
Siz bu motosiklet işini çözmüş düşmenin kalkmanın viraja girmenin piiri olmuş abilerimden böyle bir tepki beklediğim için istediğiniz kadar sallayın...

Bir dua nasıl edilir öğretici yukarda ve bununla ilgili bir sürü kaynak var he inkar edersiniz etmezsiniz o sizin inancınız ben karışmam..
İki kaç kere düştünüz ve kaçınız "DÜŞMEYİ BİLDİ :)" düşerken ne yaptınız sanırım motordan düşmek yani o an motorun senden ayrılacağı vakit bilmem kaç mili saniye veya neyse. o arada hanginiz düşündü...

Hadi onu geçtim tamam yerdesiniz düştünüz napıyonuz abi en fazla eliniz başınızın arasına alırsınız (Kaskınızın arasına ) top gibi yuvarlanıp ya sürtünme kuvvettinden dolayı durursunuz yada bi yere çarparsınız allah korusun öyle durursunuz.

Düşme esnasında kim düşünerek bişeyler yapabiliyor..
Sizin gibi büyük motosikletçi olmasamda kendi çapımda peugeot 103 1987 model mobiletimden şu an kullandğım araca kadar geçen sürede bir çok defa asfaltı kucakladım.Hiç birinde düşünemedim;kiminde viraj alamadım refüje çarptım yolun diğer tarafına uçtum kiminde önüme bi maganda kırdı aniden fren yapamadık kurtaralım derken motoru kaydırdık kiminde yerler ıslaktı düştük kiminde dikkatimiz dağıldı yoldaki sıkıntıyı göremedik düştük yuvarlandık...... ama hiç birinde düşünecek kadar vaktim olmadı.

Son olarak motordan düşmeyi bilmek diye bir şey yoktur bu bir palavradır .... Olsaydı bunu en iyi MotoGP pilotları bilir onlar bilerek düşer kafayı gözü kolu bacağı kırmazlar veya ölümle sonuçlanacak şekilde düşmezlerdi..

Düşerken düşünerek bu dediklerinizi yapan varsa
saygılar.....

_pLay_06
13 Şubat 2014, 03:00
dusmenın teknıgımı olur ? abı ya dusmemek ıcın elınden gelenı yaparsın , yada yaptıkların yetersız kalır ve dusersın. hanı 3. halin imkansızlıgı konusu burda mevcut . . .

ceyceypad
13 Şubat 2014, 03:05
panik durumların eğitimini önceden tasarlayı uygulamak lazım

alp_tunay
13 Şubat 2014, 03:20
Siz bu motosiklet işini çözmüş düşmenin kalkmanın viraja girmenin piiri olmuş abilerimden böyle bir tepki beklediğim için istediğiniz kadar sallayın...

Bir dua nasıl edilir öğretici yukarda ve bununla ilgili bir sürü kaynak var he inkar edersiniz etmezsiniz o sizin inancınız ben karışmam..
İki kaç kere düştünüz ve kaçınız "DÜŞMEYİ BİLDİ :)" düşerken ne yaptınız sanırım motordan düşmek yani o an motorun senden ayrılacağı vakit bilmem kaç mili saniye veya neyse. o arada hanginiz düşündü...

Hadi onu geçtim tamam yerdesiniz düştünüz napıyonuz abi en fazla eliniz başınızın arasına alırsınız (Kaskınızın arasına ) top gibi yuvarlanıp ya sürtünme kuvvettinden dolayı durursunuz yada bi yere çarparsınız allah korusun öyle durursunuz.

Düşme esnasında kim düşünerek bişeyler yapabiliyor..
Sizin gibi büyük motosikletçi olmasamda kendi çapımda peugeot 103 1987 model mobiletimden şu an kullandğım araca kadar geçen sürede bir çok defa asfaltı kucakladım.Hiç birinde düşünemedim;kiminde viraj alamadım refüje çarptım yolun diğer tarafına uçtum kiminde önüme bi maganda kırdı aniden fren yapamadık kurtaralım derken motoru kaydırdık kiminde yerler ıslaktı düştük kiminde dikkatimiz dağıldı yoldaki sıkıntıyı göremedik düştük yuvarlandık...... ama hiç birinde düşünecek kadar vaktim olmadı.

Son olarak motordan düşmeyi bilmek diye bir şey yoktur bu bir palavradır .... Olsaydı bunu en iyi MotoGP pilotları bilir onlar bilerek düşer kafayı gözü kolu bacağı kırmazlar veya ölümle sonuçlanacak şekilde düşmezlerdi..

Düşerken düşünerek bu dediklerinizi yapan varsa
saygılar.....
Defalarca düştüm...
Bu motor denen nesneden düşmeyen de yoktur...
Yeni başlayanlar da düşme adayıdır...
Bu bir di...

İkincisi nasılsa düşülecek , maksat zararı en aza indirmek....
Çok detaya girmeyim , Net olarak söyleyim...
Düşme anında zihinsel kontrolu kaybetmemeye çalışmalı....
Panik yapıp olmayacak şekilde davranıp çok daha kötü sonuçlara varabilir...

Düşme nasıl olmalı...
Nasıl olacağından çok ne yapılacağı önemli olandır...
Yani düşme anında en mantıklısına bir an önce karar verip anında uygulamaya koymalısın....
2 saniyen var...
Duruma göre top gibi yuvarlanmalı , duruma göre kol bacaklar açılıp sürüklenmeli...
Tamamen göreceli ve duruma göre değişkenlidir...
Kimseyi yermek ya da inancına atıfta bulunmak adına yazılmış değildir mesajım....:cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------


dusmenın teknıgımı olur ? abı ya dusmemek ıcın elınden gelenı yaparsın , yada yaptıkların yetersız kalır ve dusersın. hanı 3. halin imkansızlıgı konusu burda mevcut . . .
Düşme olayı sen ve motor tamamen durduğu anda biter...
İlk an olan düşmenin önüne geçemiyorsanız , ya da geçemeyecekseniz ,
En az zararla atlatabilmenin yollarını düşünmeli....
Anlatılmaya çalışılan konu bu... :cat:

yqavuzhyan
13 Şubat 2014, 04:35
En faydalı ve doğru kısmı motosikletten ayrılın.

Bu iş aslında düşerek öğrenilir ama bazı durumlarda kaza geliyorum diye bağırmaz, tabiri caiz ise anırır.

Mesela belediyenin çim sulama sistemi refüjü sularken yol ıslanmış, ara yoldan sizin yolunuza araba çıktı ve hızınız nerden baksanız 100 km. Frenleme yapsanız dahi ıslaklıktan dolayı ve siz frenlere asılana kadar araçla aranızdaki mesafe kapanacak ve ASLA duramayacaksınız. Yol geniş ise kaçtın kaçtın. Ama dediğim gibi çarpışma durumu anırıyor ise mutlaka motordan ayrılın. Motosiklet neredeyse sizin 2 katınız kadar kütleye sahip. Bu size bir çarpışma momenti verecek. Hız ile kütlenin çarpımı üç aşağı beş yukarı sizin çarpışmadaki hasarınız olacak. Ayrıca motosiklet yerde metrelerce sürünür ama metal aksam üzerinde kaydığı için kolay kolay yavaşlamaz. Bunun yerine kendinizi yere atın motordan kat kat daha yavaş bir hızla çarpacaksınız. Ama arkadaş ilk mesajda da söylemiş. Uçma durumunuz varsa zaten uçun. Çarpacağınız arabanın üzerinden atlayın ama arabaya direk dalmayın. KAburganız, boynunuz bel kemiğiniz kırılacağına uçun kırılan kol bacak olsun. Son olarak GP pilotları gibi kolları bacakları açmayın aksine vücuda yapışık tutun. O adam boş arazide genelde çakıla uçuyor. Sen şehir içinde kolu bacağı açarsan ya kaldırıma çarparsın yada tabelaya. Kol kırılmaktan ziyade çift kemik kırılması diye tabir edeceğim daha feci bir şekilde sonuçlanır.

Kaza kaçınılmaz ise ne olur motordan atlayın. 80-100 km/h ile çicileme dalacağınıza önce yerlerde sürüklenin sonra 1/3 kütle oranı ile çarpın arabaya. KAzadan hemen sonra şayet Allah ( cCc ) ayaklarınıza derman verdiyse yerde sakin olmaya falan çalışmayın, kaldırım yada refüje koşun oraya bayılın. Maazallah uçup kazadan kurtulupda arkadan gelen tırın altında kalmak var :flower:

Sadık1453
13 Şubat 2014, 12:03
Yazılanlar doğru olsa da, maalesef kaza anında yada hemen öncesinde adrenalin denen şey sizin aklınızı devre dışı bırakıyor.

Amacım paylaşan arkadaşın emeğini hiç etmek değil asla, aksine kendisine teşekkür ederim ellerine sağlık. Belki bir kaç kişi burada okudukları sayesinde yaralanmalardan korunabilir.

Ancak, kazaya yaklaştığınızda beyniniz kontrolleri sizin elinizden alır ve tamamen şarteli kapatır. Bu nedenledirki bir çok kazazede kaza anını ve bir kaç saniye öncesini bile hatırlamaz. Çünkü beyin, o anı en az acı ve zararla atlatabilmeniz için ve bir yaralanmaya karşı kan kaybını en aza indirebilmek için bütün kanı uzuvlardan alır ve daha fazla ihtiyacı olan iç organlara pompalar, göğüs kafesinin içindeki organlarda tutar. Bu sayede dışta olan el kol bacak v.s. organlardaki hasarlarda daha az kan kaybı yaşanır.

Ayrıca kanın iç organlara pompalanması nedeni ile kontrol için kullandığımız el ve ayaklarımızdaki hakimiyet azalır ve hatta yok olarak uyuşukluk başlar. Hatırlayın araba kullanırken ani bir fren yapmak zorunda kaldığımız da bir çoğumuzun ayakları titrer bir süre. Bunun sebebi bizim kontrolümüzde olmayışıdır.

Yarışları izlerken düşen yarışçıları görmüşsünüzdür. Kolu bacağı ayrı ayrı açılır ve kontrol edemezler, en tecrübeli onlar olmasına rağmen yapamadıklarına göre.....

Gelelim bununla ilgili ne yapabileceğimize?

"EĞİTİM"

Elinizden geldiğince her fırsatta hatta günlük sürüşler sırasında müsait olduğunuzda sürekli felaket senaryolarına çalışın. Panik fren, engelden kaçma, viraj ve dönüş teknikleri gibi. Başımıza kaza getirebilecek her noktayı o geldiğinde hazırlıklı olmak yerine o an gelmeden görebilmek için çalışın.

Takip mesafesine mutlaka dikkat edin, araçların tekerler izinden gitmeyin, bir aracı uzun süre takip etmeyin. Trafikte seyir halinde önünüzdeki değil onun önündeki aracın ve hata 3 ncü aracı takip edin.

Bir aracın arkasında gidiyorsanız aynadan sizi gördüğüne emin olun görmüyorsa görebileceği bir noktaya gelin.

Kimseyle inatlaşmayın.

Egonuzu evde bırakın.

Evde sizi seven insanların olduğunu unutmayın.

Motorunuza binmeden bir dakikalık bir kontrol yapın her şey olması gerektiği gibimi yolunda mı? Frene ihtiyacınız olduğunda tutmadığını öğrenmez yerine kontrol edip yola çıkmadan önleminizi alın.

Koruma ekipmanlarınız evdeyken bir işe yaramaz, mutlaka üzerinizde olsun.

Yazıyı yayınlayan arkadaşa tekrar teşekkür ederim ellerine sağlık.

"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

acayüp
14 Şubat 2014, 03:12
Bugün iki motor trafik li fakat dar bir yolda araçların sağından gidiyoruz önümde bir sym scooter var.
Bir araç önündeki araca fazlaca mesafe bırakarak durmuş , bunu görünce işkillendim. Herkes tampon tampona dururken o neden 2 mt mesafe bırakmış hayır değil bu dememe kalmadı yolcu biranda kapıyı açtı önümdeki sym neredeyse kapıya çarpıyordu. Afalladı bir an bağırıp çağırmaya başladı. Banada dönüp onay bekler şekilde birşeyler söyledi , hiç ses etmedim , halbuki birkaç metre öncesinde birşey olacağını anlayıp zaten iyice yavaşlamıştım.
vs vs .

Yani öngörülü davranmak lazım. Heleki istanbulda herşeyden nem kapmak lazım.
Her motora bindiğimde bir yere ulaşmak için değilde kaza yapmaya gidiyormuş gibi hazırlanıyorum.
Güvenlik adına neyim varsa mutlaka takıyorum. 50 cc scooter dada böyle oldu 1000 cc motordada . Hep aynı şekilde kendimi korumaya çalıştım.

Sizde deneyin.
KAza yapmaya gittiğinizi düşünün ozaman ne dizlik sizi sıkar ne eldiven takmaya üşenirsiniz nede almayı düşündüğünüz bot pahalı gelir.

Kaldırımdan inerken olduğu yere devrilip körücük kemiğini kıran platin takılan adam tanıdım.

Herkes düşme ile kazayı karıştırıyor.


Düşerken genelde ne olduğunu bile anlayamıyorsunuz. Motor kayıyor ve pat yerdesiniz. Eğer uzun bir sürüklenme olursa biran kendinize gelip düşünmeye zamanınız oluyor.

Fakat kaza anında birşeye çarpacağınız zaman çarpacağınız şeyi görüyorsunuz. Oanda panik adrenalin ve tüm sinirlerden gelen ne yapmamlazım sinyalleri ile baş edemeyen beyin yukarıda arkadaşında dediği gibi bir anda kendini kapatıyor. Bir süre tepkisiz kalıyor. Hani yolun ortasında üzerine araç geldiğini görüp bir an donup kalan insanlar yada önüne birşey çıkınca tepkisiz kalan sürücüler gibi.


Kaza yaparken dua işi ap ayrı bir olay.

Bu memlekette her yıl binlerce insan , hıaaamına...... yada anasını si... derken ölüyor . O anda genelde aklımıza gelen ilk şey bu oluyor toplum olaraktan . Ve o iki kelimeyi tamamlayacak bile zamanı olmadan ölüyor insanlar.
motora binerken dua etmek daha mantıklı ve pratik olabilir.

Kaza yapmamaya çalışın....

Sadık1453
14 Şubat 2014, 10:42
Bugün iki motor trafik li fakat dar bir yolda araçların sağından gidiyoruz önümde bir sym scooter var.
Bir araç önündeki araca fazlaca mesafe bırakarak durmuş , bunu görünce işkillendim. Herkes tampon tampona dururken o neden 2 mt mesafe bırakmış hayır değil bu dememe kalmadı yolcu biranda kapıyı açtı önümdeki sym neredeyse kapıya çarpıyordu. Afalladı bir an bağırıp çağırmaya başladı. Banada dönüp onay bekler şekilde birşeyler söyledi , hiç ses etmedim , halbuki birkaç metre öncesinde bir şey olacağını anlayıp zaten iyice yavaşlamıştım.
vs vs .

Anlatılanlara özet olacak bir örnektir işte bu. Çok güzel bir paylaşım olmuş.
Hep bir şeyler olacak gibi beklemede olun. Yapmaz yaaa! Yok artık o kadarda değil! E ışık bana yanıyor...., Bu şerit benim...!... vs. vs. gibi saçma sapan savunmalar yapmayın kendinize.

Hep umulmayanı bekleyin, olmaz demeyin...


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

Serkang
20 Şubat 2014, 22:16
Konuya birşey eklemek istiyorum. Bir çok arkadaşım kaza anında beynin kendini kapattığını söylemiş. Ama aslında şok diye tabir edilen bu durum kaza sonrasında gerçekleşmekte yani devrelerin yanmaması için bir deşarj durumu. Kaza halinde ise beyin genelde motor fonksiyonlara son veriyor ama öğrenilmiş ve bilinç altında olan davranışı refleks olarak gerçekleştirebiliyor.fazlası ile tecrübe edilen durumlarda ise motor davranışlar dahi sonlanmıyor. Şöyle düşünün, yeterince tecrübesi olan bir otomobil sürücüsü yoluna çıkmış ve çarpması olası bir nesne çıktığında "genelde" debriyaj fren kombinasyonunu kullanarak direksiyon kırar, şayet yeterince tecrübe ettiyse vites düşürerek spinle kendini içinde bulunduğu durumdan çıkartır. Tabi bu noktada binlerce kombinasyon oluşabilir ve müspet yada meenfi bir sonuç ortaya çıkabilir.

Kısaca söylemek istediğim şey, konuyu açan arkadaşın söylediği yöntemlerin doğru yada yanlış olduğunu bilemem ama bildiğim şey, öğrenilmiş bir davranış yada bilgi ihtiyaç halinde ister motor ister refleksif bir şekilde olsun beyin tarafından gerekli sinirlere iletilir. Yani işin dua yada yapacak bir şey yoktan kısmı yerine doğru bilgiyi beyine kazımakta her zaman yarar vardır.

ARçİL
21 Şubat 2014, 00:41
4 saat önce babayı dönerken aniden karşıma (zihinsel engelli biriymiş yere düştükten sonra yanıma gelen biri söyledi) çıkıp ani ön fireni sıkınca pat yerdeyim:santa: motor önde ben arkada yarım metre kaydık . Ben bu hatayı nasıl yaptım ani bir refleks OLUNCA OLUYOR. o anda bir iki sn sonra ancak arkadan gelen araba var mı diye bakabildim. Sonuç kavşakta baba ana ve tali yol giriş ve çıkışlarda daha dikkatli olmak ve Koruma kask ve kıyafet bizi koruyor. motordan kendini atma teknikleri vs. o anda aklına gelmiyor TECRÜBEYLE sabit. Motora binerken dua da önemli ve motora biniyorum dikkat olmam lazım diyebilmek ve kendimizi geliştirmek, güvenli sürüş tekniklerin faydası oluyor çok faydasınıda gördüm. Sen ne kadar dikkatli olursan ol malın biri çıkar karşına kaza olur. :santa:

Uway
21 Şubat 2014, 01:32
tamamen tıraş bir konu..o an gelince bu düşme tekniklerini görürüm..ekiplanınız tam olsun sadece önemli konu kollarımızı ve ayaklarımızı içimize çekerek düşmemizdir.ve yolun kenarına geçmemiz.

MCV
27 Mayıs 2014, 16:37
Paylaşım için teşekkürler
Allah cümlemizi düşmekten korusun

screamaykut
27 Mayıs 2014, 16:56
saçma bence sonuçta dusuyorsun ne teknıgı bıldıgın butun duaları okursan ne ala o anda....Dusmemek ıcın yavas olucaksın her surucen daha fazla dikkali olucak ve kurallara uyucaksın bence bu.

ToyGun34
28 Mayıs 2014, 00:32
merhaba aranıza yenı katıldım 150 lık pırpır ıle :D genel anlamda motorsıklet kullanımı hakkında bılgım yok ama konu gercekten hosuma gıttı.paylasım ıcın tesekkurler.kazasız ve cezasız surusler...

alper_becker
28 Mayıs 2014, 01:04
Altınelbiseli adamında dediği gibi : "Motosikletten düşme tekniğini anlatanlara inanmayın, kuyruklu yalan! Onlar virajda kayar düşerler, sonra insanlara -karşıdan kamyon geliyordu, gördüm tabi ben bu kamyonu, baktım kaçamayacağım, yatırdım motoru. Tabi düşme tekniğini bildiğim için kurtuldum." Aga adam hayatı boyunca motosiklet eğitimi almış. CSS de çevirmen. Dünyanın en başarılı motosiklet yarıcılarıyla biraraya geliyor ve röportajlay yapıyor. AEA'nın bize önerdiği şey şudur:

"Motosikleti kaza anında bırakmak, üzerinden atlamak gibi bir saçmalık yapmayın. Daima kaçacak yer arayın. Asla çarpabileceğiniz objelere bakmayın kaçış alanlarını arayın."

HaYaBuSa_35
28 Mayıs 2014, 02:09
Eline koluna emeğine sağlık :cat:

Maximaspeed
30 Mayıs 2014, 13:55
bi belgeselde görmüştüm kaza anında aynı duruma maruz kalan iki kişi arasında düşme anında bayılan hayatta kalıyor kendini kasan kurtulamıyor

atahsyn
07 Haziran 2014, 01:05
Eğer ben bu yazıyı kaza yapmadan önce okusaydim kaza yaptığımda ve 50 metre sürüklendikten sonra da hemen ayağa kalkmazdim :)))

alper_becker
07 Haziran 2014, 01:12
bi belgeselde görmüştüm kaza anında aynı duruma maruz kalan iki kişi arasında düşme anında bayılan hayatta kalıyor kendini kasan kurtulamıyor

aynen hortum çocugu alıp fırlatıyordu. bayıldığı için hiçbirşey olmuyordu.

tabuzbreaker
07 Haziran 2014, 01:16
1. sayfadan sonrasını okumadım. Ancak kaza anında bunları düşünecek vaktimiz olmaz diyen arkadaşların unuttukları bir husus var: Kaza anında beynimiz olağanüstü bir hızda çalışır. Bütün ihtimalleri ve sonuçlarını belki milisalise diyebileceğimiz bir zaman diliminde hesaplar. Bu yüzden bu yazılanlar bize fayda sağlar.


Eğer ben bu yazıyı kaza yapmadan önce okusaydim kaza yaptığımda ve 50 metre sürüklendikten sonra da hemen ayağa kalkmazdim :)))

Demek ki işe yarıyormuş. Konuyu açan arkadaşa teşekkürler.

Sinan Aksu
07 Haziran 2014, 01:20
Senelerce eğitim aldim, hala aliyorum.
Motordan düşme tekniği diye bi teknik yok.
Böyle bişey ne gördüm, ne duydum.
Bütün teorik ve pratik bilgiler, hatta eğitimlerde uygulamaların tamamı motosiklette dengede kalmak ve ''düşmemek'' üzerine yoğunlaşır ve uygulanır.

idmanyurdu
07 Haziran 2014, 01:20
bu işin tekniği olur mu bilmem ama kendi uyguladığım yöntemle 2 sene önce bir kazadan sıyrıkla atlattım.
ıslak zeminde virajın içine tam girdiğimde karsıdan araba geldi tekrar seridime gecerken yavaslamak istedim ve kaydım,
bit gibi motora yapıştım ne ayağım ne elim asvalta temas etti.sürüklenme bitince kalkıp yol kenarına attım kendimi ve motoru çektim kenarı. sadece kıç tarafım biraz, açılmıştı pantolon meftah :)

Trasabaglar
07 Haziran 2014, 02:09
bende kafamda hep tasarlarım olaki bi arabaya çarpıcam yatırma ihtimalim yok durmada yok ozaman kolları gevşek bırakıp ayaklıklara basıp baş ilerde namludan fırlamaya hazır bir mermi gibi çarpar çarpmaz havaya uçup güneşe doğru kanat çırpmayı düşünüyorum :D (son izlediğim fantastik bir filmin etkisi ile yazdım bunu) :)

DusenAdam
10 Haziran 2014, 02:27
Kaza halinde ise beyin genelde motor fonksiyonlara son veriyor ama öğrenilmiş ve bilinç altında olan davranışı refleks olarak gerçekleştirebiliyor.fazlası ile tecrübe edilen durumlarda ise motor davranışlar dahi sonlanmıyor. (...)
bildiğim şey, öğrenilmiş bir davranış yada bilgi ihtiyaç halinde ister motor ister refleksif bir şekilde olsun beyin tarafından gerekli sinirlere iletilir.
Bu yoruma tamamen katılıyorum. Elbette en doğru olan şey, her zaman tamamen dikkatli ve tamamen korumalı olarak sürmektir. Ama bazen ne yaparsak yapalım başımıza kaza gelebiliyor. Motosikletle ilk ciddi kazamı, ortalama 90 km/saat hızla giderken ön lastiğimin patlayıp maşaya sıkışması sonucu "high siding" denilen şekilde motosikletin üzerinden uçarak yaptım. Biraz önce sele üzerindeyken birden kendimi havada bulunca "Yine ne oldu yav?" diye düşünmemle kendimi sağda çalıların arasında yatar durumda bulmam arasında hiçbir şey hatırlamıyorum. Yani bu kazada hiçbir şeye bilinçli şekilde müdahalede bulunacak durumda değildim. Arkadan gelen arkadaşım durup parmaklarını açarak "bu kaç?" diye bilinç kontrolü yaparken "Ne diyorsun yav, iyiyim ben" deyip kalktım. O kadar kötü şekilde düştüğümü görünce endişelenmişti, oysa ben sakindim. Bu kadar gevezelikten sonra söyleyeceğim şey şu: Kesinlikle inanıyorum ki; böyle bir düşmede beni koruyan şey, aldığım savaş sanatları eğitimindeki düşme teknikleriydi. (Duamı eksik etmem, belki de Allah korudu.) Ben müdahalede bulunacak durumda değildim ama beynim, öğrendiği düşme tekniğini kullanıp hasarsız kurtulmamı sağlamıştı. (O zaman maddi imkansızlıklar nedeniyle koruma olarak sadece kaskım, eldivenlerim ve dizliklerim vardı; dizlikler perte çıktı.)

Berkay*
10 Haziran 2014, 04:27
Ben bir şeyi anlamadım şimdi kazadan sonra sürüklenme falan bitti yolun ortasında mıyım değil miyim onun bile farkında değilim, ayağa kalkmadan beklemem gerekli değil mi sonuçta bacakta bir kırık varsa o kalkamaya çalıştığımda çok ciddi sorun yaratıcak ellerimde bileklerimde kırık varsa kalkarken destek alırsam gene aynı şekilde sorun olucak yani kırığımız varsa yatmamız lazım sadece ama yolun ortasında olduğumuzu anlarsak ne yapıcaz? Yolun ortasındayım kalkarsam kırık varsa sorun hadi kalktım diyelim o bacağa basamazsam hadi bastım adrenalinle hem bunun sonrası var hem de o bastığım sırada büyük bir kırıksa kemik bile çıkabilir o ne olacak?

alp_tunay
10 Haziran 2014, 22:53
Bütün teorik ve pratik bilgiler, hatta eğitimlerde uygulamaların tamamı motosiklette dengede kalmak ve ''düşmemek'' üzerine yoğunlaşır ve uygulanır.Eee sinancım...Buna rağmen hala düşenler için , DENGEDE KALMAYI BECEREMEDİNİZ , BARİ DÜŞMEYİ BECERİN EĞİTİMİ versinlerr..... :queen:

supporter
10 Haziran 2014, 22:59
bır köşe yazısında vardı sanırsam cenin şeklini almaya çalışın bırakın motoru diye ....

efendy06
23 Aralık 2014, 01:33
Teşekkürler. Motora binip düşmemek içten bile olmadığına göre e madem düşeceğiz, onu bari nasıl yapacağımızı bilmek mantıklı gayet.