PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Chip tunning



Orkun709
30 Aralık 2013, 21:28
Chip tunning ile beygir düşürme hakkında görüşleriniz neler? İlla şekil olsun diye 600lük isteyen tecrübesiz kardeşlerimizi
bi aydınlatsak mı

Linwelin
30 Aralık 2013, 21:33
Motorun kilosuna ve dinamiklerine göre düşürtülmeli beygir. cbr250 26bg başlangıç motoru olabilir diye 600rr'ı da 26ya düşürmek saçma olur. 250r kuruda 153kg, 600rr 175..

Bence hiç düşürtülmemeli, adam gibi 125-250yle başlayıp tecrübelenince 600 klasmanına çıkılmalı.

tr_select
30 Aralık 2013, 21:54
Saçma konular dizisi vol 123123123123123123.

Orkun709
30 Aralık 2013, 22:31
Saçma konular dizisi vol 123123123123123123.

Öyle deme kardeşim, insanlar merak ediyor yalan mı?

motorcu48
30 Aralık 2013, 23:09
bu iş önemli pekte bilinen birşey değil dolayısıyla konu çok güzel sadece boş muhabbet etmeyip bilgililer yazsa çok faydalı olacak.bu arada bu iş hep hp artışı için olur hp düşürmek için varmıdır bilmiyorum

bir kaç bişey biliyorum ama bilginin doğruluğundan emin değilim konuya hakim olanlar insalah çıkar

cenkito
30 Aralık 2013, 23:20
bu iş önemli pekte bilinen birşey değil dolayısıyla konu çok güzel sadece boş muhabbet etmeyip bilgililer yazsa çok faydalı olacak.bu arada bu iş hep hp artışı için olur hp düşürmek için varmıdır bilmiyorum

bir kaç bişey biliyorum ama bilginin doğruluğundan emin değilim konuya hakim olanlar insalah çıkar

bmw gs 650 lerde bg düşürme oluyordu.
hatta özelliklerinde de yazıyor

ercan41
30 Aralık 2013, 23:24
Bazı ülkelerde bir yaşı geçmeden yüksek hp li motorlar kullanılmıyor bunlar için tam da senin dediğin gibi kitler mevcut 600rr a takıyorsun 48 hp oluyor 4 silindir ses ten ve şekilden ödün vermiyorsun ama 600 lük kullnıyormuş hisside olmaz onda :mrgreen:

54RR
31 Aralık 2013, 00:35
ECU ayarlarıyla oynayıp, yakıt hava karışımı değiştirilirse olabilir gibi de bunu yapacak beyin nerden bulunur :mrgreen:

MBG
31 Aralık 2013, 03:30
e bay den drossel kitler var 2 tipi var 34 hp ve 98 hp ingilizcem fazla olmadığı için bu kadar araştırabildim

Ahmet Abi
31 Aralık 2013, 03:41
Chip tunning ile beygir düşürme hakkında görüşleriniz neler? İlla şekil olsun diye 600lük isteyen tecrübesiz kardeşlerimizi
bi aydınlatsak mı

Power commander ile doğru ayarlarla +15hp kazanmak mümkün.

Permatiq59
31 Aralık 2013, 04:06
yükseltmek neyse de düşürmek mantıksız gelıyor bana da. sonucta motosiklet ile sürücü arasında bir dialog var. sen değil motor sana hükmediyor sa tek silindir bile fazla adama.. tecrübe için 250 hatta 125 cc lerde bile illa afilli görüntü aranıyorsa mevcut zaten. 600 cc olsun 30 beygir olsun demek cok güzel bir sofradan aç karına kuru ekmek yiyip kalkmak gibi bişey olmalı. 'benim görüşüm bu yönde'

_SpartacuS_
31 Aralık 2013, 04:57
Bir tane delikanlı taksın o Chip'i motoruna 1 hafta kullansın söküp atmasın ben Elini Öpücem. :)

Acayüp ağabey'in çok güzel bir lafı var;
Önünde Çok güzel bir Rus Hatun var Sende de 40 Metre Sopa var, Sana Dediler ki Vur ama 20 Metresiyle :) 20 metre ile ne kadar vurabileceksin :wiinkk:

Bu Laf bana göre çok doğru, Altında makına var ama Boğazını biri sıkmış tutuyor Buna kimse dayanamaz.

Sinan Er
31 Aralık 2013, 11:58
Saçma konular dizisi vol 123123123123123123.

Saçma değil. İlginç ama değil :)) Bu seferki kolu kafadan dolandırarak kulağı tutmaya çalışıyor.

Ağırlıl/güç oranı denen bir nane var.


Motorun ağırlığını beygir gücüne bölerek elde ettiğimiz bir değer bu.


140 kilo olan 250 cc bir motorun 25 beygir olduğunu varsayalım.

140/5 = 5,6 Mealide Elimizde 5,6 kilogram başına 1 beygir güç var demektir. Yada 25/140 = 0,179 Kilogram başına 0,179 beygir güç var demektir.


Şimdi motorumuz 600 cc olsun yaklaşık olarak da 200 kilo ve 100 bg gücü olsun.

200/100 yaptığımızda 2 kilogram başına 1 beygir güç elimizde var demektir. 100/200 yaptığımızda da kilogram başına yarım beygirlik bir güç çıkar.


Motorun özelliğine göre bu oranlar değişir ve tasarımcıları asıl ilgilendiren de bu ağırlık / güç oranıdır.


Küçük cc den başlama mantığını pek benimsememiş biri olarak benim tavsiyem motosiklet eğitimleri alarak trafiğe kapalı alanlarda pratik yaparak dilediğin cc de başlanabileceğidir.

Zira ülkemiz yollarında sürekli sıkıştırılmak ve taciz edilmek normal hale gelmiş altında da küçük cc bir motor varsa hayati tehliken kat be kat artmaktadir.


En az 250 cc bir motosiklet olmalı.

phradrel
31 Aralık 2013, 12:42
elimde 600cc bir motor olsaydı ve eşimin de o motoru sürmesini isteseydim; yeni bir motor almak yerine bu işlemi uygulardım. madem böyle bir şeyler yapılabiliyor saçma deyip konu başlığını güncel tutacağımıza bilenlere sormak daha mantıklı.

hatta aklıma geldi. dayanamayıp fazla hız yapan ancak motorunu çok seven yarı bilinçli bünyelere bile tavsiye edebiliriz :)

kurubuz
31 Aralık 2013, 13:17
Saçma konular dizisi vol 123123123123123123.
Saçma değil. Avrupada bu böyledir. İlk iki yıl 36 beygiri geçemiyorsun , motorun güçlü ise chip taktırıp gücünü düşürmen gerekiyor.
Tabi bu anlayış bizde henüz olmadığından saçma geliyor. Yakında bizde de çıkar. Bence çok yerinde bir uygulama. Konuyu açan arkadaşı da tebrik ediyorum, İnsanlar düşük güçlü motor almak yerine yüksek güçlü motor alıp chip ile düşük güçte kullanabilir ve tecrübe edinebilir.

redlion999
31 Aralık 2013, 13:48
Saçma değil. İlginç ama değil :)) Bu seferki kolu kafadan dolandırarak kulağı tutmaya çalışıyor.

Ağırlıl/güç oranı denen bir nane var.


Motorun ağırlığını beygir gücüne bölerek elde ettiğimiz bir değer bu.


140 kilo olan 250 cc bir motorun 25 beygir olduğunu varsayalım.

140/5 = 5,6 Mealide Elimizde 5,6 kilogram başına 1 beygir güç var demektir. Yada 25/140 = 0,179 Kilogram başına 0,179 beygir güç var demektir.


Şimdi motorumuz 600 cc olsun yaklaşık olarak da 200 kilo ve 100 bg gücü olsun.

200/100 yaptığımızda 2 kilogram başına 1 beygir güç elimizde var demektir. 100/200 yaptığımızda da kilogram başına yarım beygirlik bir güç çıkar.


Motorun özelliğine göre bu oranlar değişir ve tasarımcıları asıl ilgilendiren de bu ağırlık / güç oranıdır.


Küçük cc den başlama mantığını pek benimsememiş biri olarak benim tavsiyem motosiklet eğitimleri alarak trafiğe kapalı alanlarda pratik yaparak dilediğin cc de başlanabileceğidir.

Zira ülkemiz yollarında sürekli sıkıştırılmak ve taciz edilmek normal hale gelmiş altında da küçük cc bir motor varsa hayati tehliken kat be kat artmaktadir.


En az 250 cc bir motosiklet olmalı.

Her cc den başlanabilir kısmına katılıyorum ancak bazı durumlarda ağırlık ciddi sorun olabiliyor.. Heniz 1000km yi devirmemiş çaylak(newbie) motorcu olarak karşılaştığım sorunları anlatayım..

ilk 50 km civarı park etmek zaten işkencedir.. 3 kere 0 km hızda yatırmışlığım var ki 135kg benim motosikletim.. Yeni başlayan birinin ıslak ağırlığı 200kg olan motosikleti tutabilmesi gerçekten zor.. Parası çoktur devirdi mi sorun olmaz da otopark girişinde devirince insanın gururu inciniyor..

Olduğu yerde motosiklet döndürmek.. Uğraşmam gerekmişti 3. denemede falan kaptım işin cinliğini.. 200kg ile biraz daha zor öğrenilir..

Hadi o napıyorum ben şapşallığını attık sürüyoruz.. O debriyajı öğrenmek kolay değil.. 5 senelik araba sürücüsü olarak motosiklette yarım debriyaj olayını tam olarak hala çözememiş olmakla birlikte trafikte sağa yada sola geçeceğiniz zaman ilk başta motosikletin ağırlığı ekstra sorun.. He benim motosikletim daha yüksek ağırlık merkezinden dolayı sorun da aynı yere geliyor 200kg ile..

Bayır yukarı beklemesi dert,eğimli yere park etmesi dert.. Kısacası bana göre 600cc ile yazılım oynandı beygir düşürüldü kabul başlanır ancak fazladan 2-3 taş koymaya gerek yok öğrenme sürecine.. En azından 500km(bu şehir içi tabi düşük hız dur-kalklı) düşük ağırlıklı motosikletle takılmak lazım.. En uyuz zamanım oydu..

Kısacası sorun beygirden çok ağırlık..

Bu arada beygir/ağırlık oranı biraz düz mantık geldi bana.. Düz yolda çıktın gidiyorsun bu hesap doğru da ıslak zeminde yukarı ters eğimli dar alan 300 derecelik bir virajda(1 saat önce döndüm de arkayı savura savura korktum biraz) 2 motosikletin durumu farklı olur bence.. Örneklemek gerekirse

cbr 250 ıslak ağırlık 165 kg beygir 25.. 0.151 bg/kg..

cbr 600rr ıslak ağırlık 200kg.. aynı oranı yakalamak için 30bg yapıyoruz..

hyosungda gt250r 29bg olduğuna göre benim bu hesap yanlışmış o kadarda fark etmiyormuş kendimi haksız çıkardım :salut: Doğru konuşmak lazım sonuçta..

Biraz deneyimi olana fena fikir değilmiş bu he.. Param olsa da hayalimdeki cbr600rr ı alıp 40bg yapsam.. Gerçi öyle de kötü ya tam kullanamadıktan sonra.. Range Rover-Lincoln Navigator sürmeye çalışan tikican gibi görünür insan.. 3-4 sene daha 250cc yada enduro 500+cc devam..

Bu arada 150cc ile anadolu yakasında en azından sıkıştırtmamayı öğreniyor insan..O bakımdan fena değil her zaman sola geçip gaz açıp kurtulmak mümkün olmaz.. Tamam aramışlığım çok fazladan 5bg ama minibüslerle raks etmenin tadı da ayrı..

Orkun709
31 Aralık 2013, 17:36
Sanırım biraz farklı yorumlanmışım ama anlayan arkadaşlarımız olmuş yine de şöyle açıklayayım;

Hani abi 0 tecrübeyle şekli şemali, sesi osu busu olduğu için bu aletlere çok erken gelen arkadaşlarımız için açmıştım bu konuyu. Bir sebebi daha var ülkemizde pek bilinmiyor bu Chip tunning modifikasyonu. Avrupa ülkerinde bildiğiniz üzere bir yaş sınırı vardır belirli cc hacimlerini kullanmak için. Fakat adam diyor ki orda sana ''Hacı sen illa bunu kullanacaksın ya benim kanunuma karşı gelmeden yap yine bu işi sana bir yol sunuyorum bak. Chip tunning yaptır bir sorunun olmasın bizle. Yaşın tuttuğu zamanda istediğini yaparsın'' diyor. Aslında bu fevkaladenin fevkinde bir şey. Bende siz bilinçli motosiklet kullanıcılarına aktarmak istiyorum bunu. Hesabı kitabı bırakıcam abi. Sizler bir başkasına aktarmak istediğinizde bunu; bildiğiniz üzre bizim insanımız cahildir dolaysız-en sade şekilde anlatın istiyorum.
Bunun farklı seçenekleri var şimdi; Arabalara da takılabildiği için motorlu taşıtlar diyeceğim.
Bu motorlu taşıtların montajı sırasında kaybedilen performansı,sıkıştırılan gücü-enerjisi bu chip sayesinde ortaya çıkıyor ve aracımıza ister + yönde sağlıyabiliyor ister - yönde sağlıyabiliyor bu tamamen sürücüye kalmış bir şey. Aletin içindeki tırnaklarla oynayarak düşürmekten bahsedeceğim ben tecrübesi olmayıp 600 cc isteyen kardeşlerimiz için. Ben nasıl yapılır bilmiyorum sadece mantığını anlatacağım ki yaygınlaşsın.
Artık forumda her gün ayrı bir konu başlığı altında yer alıyor; başlangıç için işte şu 600lük motosisikleti istiyorum çok güzel aağğbi çok şekil kızlaaaaar bekleyin beni falan gibilerine ''al kardeşim dedeme selam söylersin, yapma üzelenin çok olur'' gibisinden şeyler söylemelim. Madem 600'lük bir ss makina ile başlayacaksın abi paranda bol, al makinanı kilosu sorun değil diyorsan, chip taktır o zaman mutlaka motosikletinle profesyonel eğitimlere katıl, kontra tekniği çalış, ama maliyetli olur, kişi bilinçli olursa isterse uzay mekiğiyle başlar falan diyelim. Benim ortadan yok etmek istediğim şey bu abicim. Buna karar veren senin eşin değil dostun değil çoğu zaman bırak alsın sen bu önerilerini yap gerisi ona kalsın sen zaten elinden geleni yaptın her koyun kendi bacağından asılacaktır. Sen bu durumu en aşağıya çekmeye çalış ve bilinçlendir yeter. Haa o tat ayrı bir şeydir evet o makinayı alıp gazlamayan mı olur vsvs hikayeleri de var. Ben bilinçli hıza bayılırım abi. Bileniniz bilir Ankara'da msb lojmanları-TRT önü turan güneş yolu vardır; pist gibi bayılırım oraya. Sağda solda çok araba yoktur ne bileyim adrenalin istersin bunlar yapılır ama o gelecek cezaya da katlanırsın :)