PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Başlangıç için ne öneriyosunuz?



Mehmet Öz
30 Aralık 2013, 02:13
Öncelikle herkese merhaba. Yaşım 16 yaklaşık 2 senedir kafamda ilerde motor alma isteği var her zaman bu amerikan filmlerinde oynıyan motorsikletli deri montlu cool insanlardan olmak istemisimdir :D Yalniz bi sıkıntı var ben chopperci degilim yani daha cok super sport tarzı sevıyorum veya naked gibi modeller. Kendi biriktirdiğim parayla motorsiklet alıcam. Ehliyet için 1 senem var ama bu sene bizim bi arazi var orda sürerek geliştiricem. Bana başlangıç için maliyeti yüksek olmayan aynı zamanda görüntüsüde hoş olan saglam birkac yıl boyunca idare edicek sıkıntı yaratmıycak bir motorsiklet önerirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler, herkese hayırlı sürüşler.

Ahmet Abi
30 Aralık 2013, 02:22
Duke 200 Duke 390 Cbf250 Cbr250 Ninja250

Eğitim+ cbf600 - fazer abs - er6 - nc700

beko12345
30 Aralık 2013, 02:31
En büyük noktayı atlamışsınız , bütçeniz ne kadar ?

Mehmet Öz
30 Aralık 2013, 02:34
Teşekkürler yorumunuz için. Fakat söylediğiniz motorlar bana biraz uçuk kalıyor. Yani ailem motor almama biraz karşı ama bana göre motor özgürlük ve ben özgürlüğüne düşkün bir insanım yani başlangıçta biraz daha ucuz hoş motorlar yokmudur misal veriyorum 2 500 3 civarında ?[COLOR="Silver"]

Ahmet Abi
30 Aralık 2013, 02:35
Teşekkürler yorumunuz için. Fakat söylediğiniz motorlar bana biraz uçuk kalıyor. Yani ailem motor almama biraz karşı ama bana göre motor özgürlük ve ben özgürlüğüne düşgün bir insanım yani başlangıçta biraz daha ucuz hoş motorlar yokmudur misal veriyorum 2 500 3 civarında ?

Cbf150 Ybr125 Tvs Rtr150

forzaBJK
30 Aralık 2013, 02:37
ücüncü el kanuni breton 125 ile basla, trafige cikmadan kendi arazinde düse kalka ögren..
ehliyetsiz trafige veya trafige acik yere sakin cikayim deme..

Mehmet Öz
30 Aralık 2013, 02:42
Cbf150 Ybr125 Tvs Rtr150

Açıkcası ybr falan almayı düşünmüyorum. Ben Ankarada yaşıyorum ve burdaki paket serviscilerinin hepsinde ybr motorsikleti var yani onu artık motorsikletten saymıyorum ve herkes o motorlara karşı olumsuz bakıyor aa paketci gibi laflar ediyorlar ve tabii insanın canı sıkılabiliyor. Az önce rks titanic 150 diye bir motorsiklet gördüm maliyeti pek fazla görünmüyor 2500 3200 arasında fiyatları değişiyor o motorsiklet hakkında bilginiz varmıdır? Yani alınabilcek bi motor mu?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:39 ----------


ücüncü el kanuni breton 125 ile basla, trafige cikmadan kendi arazinde düse kalka ögren..
ehliyetsiz trafige veya trafige acik yere sakin cikayim deme..

Fiyatları nedir o motorların benim bildigim kadarıyla baya dökük motorlar yani eski bide ücüncü el diyosunuz bi kawasaki fiyatına motoru yaptırmakla ugrasmıyalım :D Yok zaten bende trafıge acık alanda falan cıkıp rıske atmam ehlıyet almadan once dedıgım gıbı arazıde amator sekılde ogrenmek amacım

Ahmet Abi
30 Aralık 2013, 02:45
[QUOTE=Mehmet Öz;3235003]Açıkcası ybr falan almayı düşünmüyorum. Ben Ankarada yaşıyorum ve burdaki paket serviscilerinin hepsinde ybr motorsikleti var yani onu artık motorsikletten saymıyorum ve herkes o motorlara karşı olumsuz bakıyor aa paketci gibi laflar ediyorlar ve tabii insanın canı sıkılabiliyor. Az önce rks titanic 150 diye bir motorsiklet gördüm maliyeti pek fazla görünmüyor 2500 3200 arasında fiyatları değişiyor o motorsiklet hakkında bilginiz varmıdır? Yani alınabilcek bi motor mu?[COLOR="Silver"]

Rks-Tvs piyasadaki çoğu çin malı markadan daha kalitelidir. Honda-Yamaha kadar olmasada bakımları yapıldığı taktirde en az 30binkm sorun çıkarmazlar. Aynı miktara cbf almak daha mantıklıdır ancak bunlarda pişman etmez.

Mehmet Öz
30 Aralık 2013, 02:48
En büyük noktayı atlamışsınız , bütçeniz ne kadar ?

Bütcem 2000-3500 arası fazla ucuk bir motorsiklet düsünmüyorum ama hurda biseyde düsünmüyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:46 ----------


[QUOTE=Mehmet Öz;3235003]Açıkcası ybr falan almayı düşünmüyorum. Ben Ankarada yaşıyorum ve burdaki paket serviscilerinin hepsinde ybr motorsikleti var yani onu artık motorsikletten saymıyorum ve herkes o motorlara karşı olumsuz bakıyor aa paketci gibi laflar ediyorlar ve tabii insanın canı sıkılabiliyor. Az önce rks titanic 150 diye bir motorsiklet gördüm maliyeti pek fazla görünmüyor 2500 3200 arasında fiyatları değişiyor o motorsiklet hakkında bilginiz varmıdır? Yani alınabilcek bi motor mu?[COLOR="Silver"]

Rks-Tvs piyasadaki çoğu çin malı markadan daha kalitelidir. Honda-Yamaha kadar olmasada bakımları yapıldığı taktirde en az 30binkm sorun çıkarmazlar. Aynı miktara cbf almak daha mantıklıdır ancak bunlarda pişman etmez.

Peki söyledigim motorsiklet hakkında ne düşünüyorsunuz? rks titanic 150 bilginiz varmı acaba?

Ahmet Abi
30 Aralık 2013, 02:56
@Peki söyledigim motorsiklet hakkında ne düşünüyorsunuz? rks titanic 150 bilginiz varmı acaba?

Mondial Drift 125ten daha iyidir. Motor ömrü ortalama 50bin km. Piston-segman değişimi japon motorlara göre daha ucuzdur. Diğer parçalarda öyle. Cbf-ybr alternatifi.

Mehmet Öz
30 Aralık 2013, 02:58
@Peki söyledigim motorsiklet hakkında ne düşünüyorsunuz? rks titanic 150 bilginiz varmı acaba?

Mondial Drift 125ten daha iyidir. Motor ömrü ortalama 50bin km. Piston-segman değişimi japon motorlara göre daha ucuzdur. Diğer parçalarda öyle. Cbf-ybr alternatifi.

Tesekkur ederim bilgileriniz icin. Ben daha yeni oldugum icin bilmedigim seyler var mesela motor ömrü 50bin dediniz motor 50bini gectikten sonra ne yapılıyor motorsiklete?

beko12345
30 Aralık 2013, 03:00
Rks titanic 150 yi yollarda epey görüyorum. İyi motor diye biliyorum .

Mondial 125 mh drift bence bu motoru araştırın. Tipide hoş. Gücüde iyi. Fiyatıda iyi. Kolay kolay bozulmaz düzgün kullandıktan sonra.

Ahmet Abi
30 Aralık 2013, 03:07
Tesekkur ederim bilgileriniz icin. Ben daha yeni oldugum icin bilmedigim seyler var mesela motor ömrü 50bin dediniz motor 50bini gectikten sonra ne yapılıyor motorsiklete?

Rica ederim.

Motor ömrü = Fabrika çıkışı kompresyonun korunduğu en uzun süre. Bu süre sonunda piston silindir aşınır, segmanlar kaçırır, motor yağ yakmaya başlar ve yakıt artar ancak motorun performansı - yakıt ve yağ yakma durumu optimum değerlerden çok uzak değilse aşınma göz ardı edilip bir süre daha kullanılabilir. Daha sonra gerekli şartlar oluştuğunda piston-sekman değiştirilmelidir.

Mehmet Öz
30 Aralık 2013, 03:10
Rks titanic 150 yi yollarda epey görüyorum. İyi motor diye biliyorum .

Mondial 125 mh drift bence bu motoru araştırın. Tipide hoş. Gücüde iyi. Fiyatıda iyi. Kolay kolay bozulmaz düzgün kullandıktan sonra.

Acıkcası ben motorları arastırdıktan sonra gidip bi görmek istiyorum fotograflarda gorundugunden farklı olabılır aslında bırde test surusu yapmak ısterım fakat deneyımsızım yanı sımdıye kadar hıc motorsıklet surmedım tanıdıgımız bırısınden rıca edıcem alana kadar bıraz ogretsın kendı motorumu alınca dırek rezıl olmıyım azda olsa bıseyler bılıyım. Pekı rahatlık konusunda nasıl? Zaten ben rks yı daha cok tuttum gorunus olarak ama asırı hız degıl sımdılık benım olayım sadece ılerlemek frenlerı yol tutusu vırajları alması kasıstlerde hıssettırıyormu tıtreme varmı ve tabıı kı benım ıcın cok onemlı olan motor sesı calıstırdıgında guclu ses cıkarmı gaz verırkende aynı sekılde veya sonradan egsoz degıstırıp ses cıkarmasını saglıyabılırmıyız?

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------


Rica ederim.

Motor ömrü = Fabrika çıkışı kompresyonun korunduğu en uzun süre. Bu süre sonunda piston silindir aşınır, segmanlar kaçırır, motor yağ yakmaya başlar ve yakıt artar ancak motorun performansı - yakıt ve yağ yakma durumu optimum değerlerden çok uzak değilse aşınma göz ardı edilip bir süre daha kullanılabilir. Daha sonra gerekli şartlar oluştuğunda piston-sekman değiştirilmelidir.

Yani bu söylediklerinizi değiştirdikten sonra aynı şekilde motoru kullanmaya devam edebilirim demi?

Ahmet Abi
30 Aralık 2013, 03:13
@Yani bu söylediklerinizi değiştirdikten sonra aynı şekilde motoru kullanmaya devam edebilirim demi?

Gerekli parçaları değiştirdikten sonra devam edebilirsiniz.

Mehmet Öz
30 Aralık 2013, 03:22
@Yani bu söylediklerinizi değiştirdikten sonra aynı şekilde motoru kullanmaya devam edebilirim demi?

Gerekli parçaları değiştirdikten sonra devam edebilirsiniz.

Çok tesekkurler gercekten bu site tahmin ettiğimden daha iyi sizlerde öylesiniz. Benim icin sesde önemlidir. Motorsikletlerde egsoz un sesle bi alakası varmıdır? yani egsoz değiştirirsem kuvvetli ses çıkarmı? tıpkı arabalarda oldugu gibi?

mustaf_
30 Aralık 2013, 03:28
Bende duke200 Absli var çok memnunum ama büyük motora geçiş için satıyorum. Sahibinden ilan No 141879212
Aksesuarlarını ayrı ayrı da satabilirim. Ilgilenenlere duyurulur.

Ahmet Abi
30 Aralık 2013, 03:29
Çok tesekkurler gercekten bu site tahmin ettiğimden daha iyi sizlerde öylesiniz. Benim icin sesde önemlidir. Motorsikletlerde egsoz un sesle bi alakası varmıdır? yani egsoz değiştirirsem kuvvetli ses çıkarmı? tıpkı arabalarda oldugu gibi?

Ben teşekkür ederim.

Sesi silindir sayısı ve türü belirler. Egsoz ile sese bir miktar müdahale etmek mümkündür ancak tek silindir için artacak yakıta değmeyeceğini düşünüyorum.

Mehmet Öz
30 Aralık 2013, 03:40
Ben teşekkür ederim.

Sesi silindir sayısı ve türü belirler. Egsoz ile sese bir miktar müdahale etmek mümkündür ancak tek silindir için artacak yakıta değmeyeceğini düşünüyorum.

Çok teşekkür ederim çok sağolun bu arada motorsikleti 2.el ama temiz almayı düşünüyorum. Bir motorsikletin temiz olduğunu nasıl anlıyabilirim?

Ahmet Abi
30 Aralık 2013, 03:44
Çok teşekkür ederim çok sağolun bu arada motorsikleti 2.el ama temiz almayı düşünüyorum. Bir motorsikletin temiz olduğunu nasıl anlıyabilirim?

Rica ederim.

Expertiz yaptırarak ve motoru yetkili servise göstererek motorun durumunu öğrenebilirsiniz.

Mehmet Öz
30 Aralık 2013, 03:46
Bende duke200 Absli var çok memnunum ama büyük motora geçiş için satıyorum. Sahibinden ilan No 141879212
Aksesuarlarını ayrı ayrı da satabilirim. Ilgilenenlere duyurulur.

Duke 200 de cok hosuma giden bir motorsiklet fakat su anki bütcem duke almaya yetecek kadar degil ama motorunuza baktım güzelmis

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:44 ----------


Rica ederim.

Expertiz yaptırarak ve motoru yetkili servise göstererek motorun durumunu öğrenebilirsiniz.

Cok soru sordum farkındayım ama iste sizin gibi bilgili insanlardan ögrenmeye calısıyorum maglum yasımda kucuk daha bu motorla uzun seyahatlere cıkabılır mıyım? ornek verıyorum Ankara Antalya mesafesı gıbı gıdılebılırmı? Ve kısın motorsıklet surmek mumkunmu kar yagıdıgı zamanlarda falan? Ayrıca motorsıklet elbıleselerı gercekten koruyucumudur ve sıcak tutarmı?

Ahmet Abi
30 Aralık 2013, 04:09
Soru sormanızda sakınca yok, paylaşım için burdayız.

Redlinede uzun süre gidilmediği sürece çoğu 125-150cc 80-90km gibi hızlar ile binlerce km yol katedebilir. Motor bakımlı olduğu taktirde doğru devirde gidildiği sürece sorun olmaz.

0 derecenin altındaki sıcaklıklarda daha fazla yol tutuşu elde etmek için düşük sıcaklıklarda esnekliğini koruyan lastik kullanılmalıdır. Karda sürülecekse mutlaka zincir veya yol tutuşunu arttıran ekipmanlar kullanılmalıdır. Gerekli önlemler alındığı sürece kışın motor sürülebilir ancak düzgün hava ve yol şartlarında bile trafikte nasıl davranacağını bilmeyen insanımız olduğu sürece ne kadar güvenlidir tartışılır.

Motor koruma ekipmanlarının koruma özelliğini üretimde kullanılan madde belirler. Koruma miktarı verilen ücretle doğru orantılıdır.

Mehmet Öz
30 Aralık 2013, 04:21
Soru sormanızda sakınca yok, paylaşım için burdayız.

Redlinede uzun süre gidilmediği sürece çoğu 125-150cc 80-90km gibi hızlar ile binlerce km yol katedebilir. Motor bakımlı olduğu taktirde doğru devirde gidildiği sürece sorun olmaz.

0 derecenin altındaki sıcaklıklarda daha fazla yol tutuşu elde etmek için düşük sıcaklıklarda esnekliğini koruyan lastik kullanılmalıdır. Karda sürülecekse mutlaka zincir veya yol tutuşunu arttıran ekipmanlar kullanılmalıdır. Gerekli önlemler alındığı sürece kışın motor sürülebilir ancak düzgün hava ve yol şartlarında bile trafikte nasıl davranacağını bilmeyen insanımız olduğu sürece ne kadar güvenlidir tartışılır.

Motor koruma ekipmanlarının koruma özelliğini üretimde kullanılan madde belirler. Koruma miktarı verilen ücretle doğru orantılıdır.

Anladım. Yalnız benim bir sıkıntımda gözüm bozuk uzağı göremiyorum 0.75 derecesi var ve lensde kullanamıyorum ayrıyetten gözlük takmayı sevmiyorum ve kendime gözlük yakıştırmıyorum ama motorsiklet sürerken görüş önemli olucak bu konuda neler yapabilirim? Aldığım kaskın camını falan mı değiştirte bilirim yani özel cam falan mümkünmü bilginiz varmı bu konuda? Birde su an kafama yatan motorsıklet rks tıtanıc 150 oldu bu motorsıklet ne kadar benzın yakar? vırajları alma performansı nasıl kasıstlerde hıssettırırmı? gıbı sorulara bılgınız varsa yanıt beklıyorum. Birde motorsiklette saga sola donus ısı bıraz zor sanırım yanı dıreksıyon fazla donmuyor onu cozmek ıcın bız dıreksıyonu cevırıp o yone dogru kendımızı mı yatırıyoruz ?

Ahmet Abi
30 Aralık 2013, 04:32
Göz için tek çözüm gözlük takmak veya derece belli bir sınırı aştıktan sonra ameliyat olmak. Kask konusunda görüşü iyileştirmek için kaliteli cam ve buğu önleyici kullanılabilir.

Rks 150 diğer 125-150cc motorlar gibi 1 litre ile 30km civarı gider. Konfor, viraj ve fren performansı da emsallerinden farklı değildir.

Dönüşler için kontra tekniğini inceleyin.

Sipsi
30 Aralık 2013, 10:14
Sana tavsiyem kardeşim. Youtubetan altın elbiseli adamın videolarını izle yeni başlıyorsan eğer orda çoğu sorunun cevabını bulabilrsin.130 tane video var her biri bir şeyler öğretiyor.

Tİme_shİft42
30 Aralık 2013, 10:33
Gözlüge pratik cözüm cene acılır kasktır cene kısmı acıkken kaskı cok rahat takıp cıkartırsın gözlügü vizörden takmaya ugrasmassın
Özel gözlük kanalları olan kasklar var Shark gibi
Egzozuda performans egzozu denen zımbırtılardan takarsın olur biter ama 4 silindir sesini veremez performansada pek faydası olmaz kuru ses kalabalıgıdır

Mehmet Öz
30 Aralık 2013, 13:59
Göz için tek çözüm gözlük takmak veya derece belli bir sınırı aştıktan sonra ameliyat olmak. Kask konusunda görüşü iyileştirmek için kaliteli cam ve buğu önleyici kullanılabilir.

Rks 150 diğer 125-150cc motorlar gibi 1 litre ile 30km civarı gider. Konfor, viraj ve fren performansı da emsallerinden farklı değildir.

Dönüşler için kontra tekniğini inceleyin.

1 litre 30km dediniz peki düz hesap yapsak 10 liralık benzinle kac km gider motor ben tam bilmiyorum fiyatlarını falanda. Birde motor ehliyeti yası kacta alınıyor ? Yeni kanun falan geldimi ?

Ahmet Abi
30 Aralık 2013, 16:49
1 litre 30km dediniz peki düz hesap yapsak 10 liralık benzinle kac km gider motor ben tam bilmiyorum fiyatlarını falanda. Birde motor ehliyeti yası kacta alınıyor ? Yeni kanun falan geldimi ?

10 lirayla 60km gider. Ehliyet için 18den gün alınması gerekiyor.

Mehmet Öz
30 Aralık 2013, 16:56
10 lirayla 60km gider. Ehliyet için 18den gün alınması gerekiyor.

Yani 17 nin bitmesi gerekli öylemi

Orkun709
30 Aralık 2013, 23:18
Yani 17 nin bitmesi gerekli öylemi

Aynen öyle kardeşim 17 bitmeli 18'den gün alınıyor olunması gerek

forzaBJK
31 Aralık 2013, 01:14
Fiyatları nedir o motorların benim bildigim kadarıyla baya dökük motorlar yani eski bide ücüncü el diyosunuz bi kawasaki fiyatına motoru yaptırmakla ugrasmıyalım :D Yok zaten bende trafıge acık alanda falan cıkıp rıske atmam ehlıyet almadan once dedıgım gıbı arazıde amator sekılde ogrenmek amacım

iste o nedenle üçüncü el diyorum - vur kır parçala düşür çiz.. için yanmasın yeterki.. öğrenicem diyorsun..
şimdi pahalı birşey alacaksın, dayanamayıp trafiğe çıkacaksın, düşecek (ki o motor kesin düşecek) için yanmasın..
ehliyeti aldıktan sonra sar kralından bir duke 200 - ohhh vızır vızır..

sSameT
31 Aralık 2013, 01:35
Mondial'e bi bakderim örneğin benim bu yaz aldığım motor : Mondial 125Mh DRİFT gayet iyi görünüş para olarakta uygun :)

JafJaf
31 Aralık 2013, 17:31
sakın sıfır bir motor düşünme git 2. el bir cub motor al. iyice öğren trafiği, sürmeyi.
sonra uzun yıllar kullanmak istediğin motorunu alırsın.
ben de gittim 1 ay önce ilk motorumu aldım, mondial mh drift, aklımda cub vardı da almışken biraz daha iyisi olsun dedim. :)
bionik motor da var evde daha keyifli geliyor bana, kucuk, hafif, hızı makul.
alacağın motordan beklentilerin neler ilk bunu düşün.

Uway
31 Aralık 2013, 18:05
2.5-3 liraya rks almanı öneririm.Hatta ve hatta hoşuna giderse hyosung rt 125 ler var.Bende onlardan bakıyorum şimdi hoş motorlar.