PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ilk kazamı kıl payı atlattım



JafJaf
27 Aralık 2013, 18:08
Hızım 60 70km civarıydı, kırmızı ışık yanmış trafikte baya var, sağdan geçiyorum arabaları, sıkışma vs. mevcut değil.
Denyonun teki sağa sapmak için ani bir sinyal ve dönüş 40km falan hızı da gireceği yolda müsait keskin degil, 3-5 metre var aramızda.
Arka frene yavaştan abandım ve ön frene yeterince yavaslayınca bas cek, biraz arkayı kaydırdım sadece, kıl payı kurtulduk
artçımda vardı.
Motorumu alalı yeni 1 ay olacak, şükür Allah korudu, dahasını görmemek dileğiyle.
Barkın Bayoğlu ve Motosiklet Ailesi sağolsun çok şey öğrendim.
Bilgilerinizi eksik etmeyin.

Allah kimseye kaza bela vermesin.

J3ASKAN
27 Aralık 2013, 18:11
Geçmiş olsun kardeş

yusufozugenc
27 Aralık 2013, 18:27
Geçmiş olsun. İki üç ay sonra benzer olayları hergün yaşar ve doğal karşılarsın. Olur öyle arada

JafJaf
27 Aralık 2013, 18:27
Herkes sağolsun, sizler benden daha tecrübelisiniz yine de hatırlatmak isterim.

Trafikte ne kadar iyi sürseniz dahi, kötü sürücünün sizi bulma ihtimali var.

Aman dikkat.

yusufgursoy
27 Aralık 2013, 18:44
ben bugün senin kadar şanslı değildim :)

metin_006
27 Aralık 2013, 19:42
(sağdan geçiyorum arabaları, sıkışma vs. mevcut değil.
Denyonun teki sağa sapmak için ani bir sinyal ve dönüş 40km falan hızı da gireceği yolda müsait keskin degil, 3-5 metre var aramızda.)

Arkadaşım kusura bakmada hem sağdan geçiyordum diye söylüyorsun birde adam sağa dönüş yaptı diyorsun. sen sağdan geçme yapmanın yasak olduğunu bilmiyorsun sanırım. trafikte hem kamyonet hemde motosiklet kullanıcısı olarak seni haksız buluyorum. kırmı ışık yandıysa şeritte kalıp hafif sağ tarafta beklemeliydin. hiç ummadığın bi anda kapılardan biride açılabilirdi geçmiş olsun

rebel_punto
27 Aralık 2013, 19:46
Arka frene yavaştan abandım ve ön frene yeterince yavaslayınca bas cek, biraz arkayı kaydırdım sadece,

http://www.youtube.com/watch?v=LYxXpOcGTHo

Eze eze basın frene. :cat:

Ufuk ARSLAN
27 Aralık 2013, 19:54
allah daha ciddisiyle karşılaştırmasın. trafikte dikkat

MotorKafa
27 Aralık 2013, 19:56
Geçmiş olsun.
Trafiği okuyabilmek önemli.
Madem sağdan geçerek tehlikeli bir iş yapıyorsun, pür dikkat olmalısın.
İlerde sağa yol varsa, oraya bir aracın dönme ihtimalini düşünmelisin.
Ona göre hızını düşürüp, konumunu ayarlamalısın

Tİme_shİft42
27 Aralık 2013, 19:57
Frenleme sekline bak litaratüre girdin ön frene bas çek :):)

merak ederim
27 Aralık 2013, 19:57
Kusura bakma ama yavaşlayan trafikte 60-70 km hızla sağlama yapmak azrail bu hayattan bıktım intihar etmek istemiyorum vesile ol demektir.

Kamyonet seni görmez önüne kırar zaten adam sağ şeritte biri önüne kırmasa kapıyı açar bu yüzden devamlı şeridi takip et yada sağdan gideceksen hızını düşür 70 ile sağlama yaparak gidilmez.

Tİme_shİft42
27 Aralık 2013, 20:16
Yeni bir frenleme metodu doğuyor arka frene bas arka teker kayarsa ön frene bas bas cek

Yazdıklarından frenlemenin f sinden anlamadıgını düsünüyorum bilen birinden frenlemenin nasıl yapılacagını ögren

ogzcngdk
27 Aralık 2013, 20:59
geçmiş olsun ama sağdan gidiyorsan en azından 50-60 km hızlarla gitme.. çok tehlikeli

lickup
27 Aralık 2013, 21:23
Frenleme sekline bak litaratüre girdin ön frene bas çek :):)

Adam doğal Abs yapmış işte :queen:

merak ederim
27 Aralık 2013, 21:55
Yeni bir frenleme metodu doğuyor arka frene bas arka teker kayarsa ön frene bas bas cek

Yazdıklarından frenlemenin f sinden anlamadıgını düsünüyorum bilen birinden frenlemenin nasıl yapılacagını ögren

çok fren yöntemi duydum ama ben bildiğimi okuyorum

Panik frende stilim bellidir zaten 2 parmağım devamlı ön frende panik anında aynı anda frenlere basarım panikle hızlıca 2 parmak bastığımdan kilitleme söz konusu olmuyor panikle sıksam bile ezerek basmış gibi oluyor ve amortisörler kapanıyor arka teker hafiften kilitler gibi yapıyor 4 parmakla abanıyorum bu noktada 2 parmakla sıkarken arka çok hafif belli belirsiz kilitlenirken 4 parmakla abanınca iyice hafifliyor belli belirsiz kilitleme kalmıyor direk kaymaya başlıyor 4 parmak basarken arkayı hafiften salmak lazım.

Tİme_shİft42
27 Aralık 2013, 22:22
Bende kendi frenleme seklimi yazayım
ön frenin daha etkili olabilmesi icin agırlıgın önde olması lazım ön frene cart diye basarsak tüm yük ön fren diskine biniyor arka hafifliyor

Önce arka frene hafiften basarım sonra ön frene yüklenirim arka freni bıraksam tüm yük gene öne gidiyor reflex artık zamanla olusuyor her sey

---------- Post added at 20:22 ---------- Previous post was at 20:07 ----------

Sadece arka freni sıkarsak arka cok kayar yalpalar ama ön frenle beraber sıkarsak arkayı arka teker cok daha az kayar

JafJaf
27 Aralık 2013, 23:26
http://www.youtube.com/watch?v=LYxXpOcGTHo

Eze eze basın frene. :cat:


Yeni bir frenleme metodu doğuyor arka frene bas arka teker kayarsa ön frene bas bas cek
Yazdıklarından frenlemenin f sinden anlamadıgını düsünüyorum bilen birinden frenlemenin nasıl yapılacagını ögren

öyle yapmaya calıstım panik halinde de anlatamadım heralde, ön fren disk olduğu için direk basmak istemedim.



Arkadaşım kusura bakmada hem sağdan geçiyordum diye söylüyorsun birde adam sağa dönüş yaptı diyorsun. sen sağdan geçme yapmanın yasak olduğunu bilmiyorsun sanırım. trafikte hem kamyonet hemde motosiklet kullanıcısı olarak seni haksız buluyorum. kırmı ışık yandıysa şeritte kalıp hafif sağ tarafta beklemeliydin. hiç ummadığın bi anda kapılardan biride açılabilirdi geçmiş olsun

birikme yeni yeni oluyordu 200 metre kadar ışık bekleyen araç var ve emniyet seridi var sağda, bende biliyorum trafik kurallarını ama o otomobil dönme yapmadan sinyalini vermesi gerekiyordu.



ben bugün senin kadar şanslı değildim :)

geçmiş olsun, pek birşeyin yoktur inş. :)

Ahmet Abi
27 Aralık 2013, 23:32
Geçmiş olsun.

merak ederim
28 Aralık 2013, 00:23
Bende kendi frenleme seklimi yazayım
ön frenin daha etkili olabilmesi icin agırlıgın önde olması lazım ön frene cart diye basarsak tüm yük ön fren diskine biniyor arka hafifliyor

Önce arka frene hafiften basarım sonra ön frene yüklenirim arka freni bıraksam tüm yük gene öne gidiyor reflex artık zamanla olusuyor her sey

---------- Post added at 20:22 ---------- Previous post was at 20:07 ----------

Sadece arka freni sıkarsak arka cok kayar yalpalar ama ön frenle beraber sıkarsak arkayı arka teker cok daha az kayar


Arka fren tek başına durdurmuyor zaten 30 km hızda bile caarrt kayıyor ama yol asfalt değilde kar veya çakıl/toprak ise ön frene dokunmuyorum bile anında kayıyor kayıncada arka gibi kaymıyor sıkıntı oluyor :) karda buzda toprakta arka kaysada sıkıntı yok hız yüksek değilse sala sola kaçmadan ip gibi kayıyor bir şekilde duruyor.

ogzcngdk
28 Aralık 2013, 00:55
benim stilim tam barkın abinin gösterdiği gibi arkayıda önüde aynı anda ezerek sıkmaya başlıyorum, artık reflekslermi iyi bilmiyorum ama acemiyken bile ön frene asılmadım hep ezerek sıktım ve bu şekilde bir çok tehlikeli durumdan sağ sağlim çıktım.. tavsiye ederim

JafJaf
28 Aralık 2013, 02:04
Tavsiye de bulananlara cok cok teşekkür, uygun bir zaman da frenleme denemeleri yapacam.

Etkiyi ve tepkiyi iyi anlamak lazım.
Sadece okuyup, izlediğim bir kaç sayfadan pay çıkararak frenledim.

Başa gelmeden bir denemek lazımmış,, frenleri.