PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorumda Bir Gariplik Var :)



eLated.*
17 Aralık 2013, 00:22
250 CC Çin malı Çift Silindir chopper kullanıyorum(Yuki YK250-4) Motor 5. Viteste 110 a Geliyor Devir 9.500 Devirde motor resmen 6. Vitesi İstiyor 110'dan bir gıdım yükselmiyor ne yapabilirim? bu arada amaç apaçilik değil.Otobanda 110 yetmiyor bazı yerlerde, cevaplarınızı bekliyorum.

ferhatkars
17 Aralık 2013, 00:30
bende de 250 lik kinroad var...
senin motorun aynısı...sadece ismi değişik...
benimki de ilk aldığım da 100-105 hiç geçmiyodu... ama rampaları 2 kişi kedi gibi tırmanıyordu..
üzerinde de 15-44 ön arka dişli vardı...
ben de dişlileri değiştirdim...
16-36 yaptım...
şuan da motor 140-145 i görüyor...
ama önceden 2 kişi 5. vitesle çıktıgım rampayı.... şuan da tek kişi 4. vitesle çıkıyorum...
bu sitede okumuştum, bizim 250 liklerin hp leri 18-20 felandı sanırım...

Ose
17 Aralık 2013, 00:33
.................................................. .............

eLated.*
17 Aralık 2013, 00:35
bildiğim kadarıyla 152 kg 22 hp olması lazım(yanlış olmasın) 6. vites olsa götürecek o derece yüksek tork'u,ben dağ taş çıkmıştım 2 kişi ,babam 120 ben 90 kgdık tık dememişti. Ama bende sanırım arkayı 1-2 diş küçülttüreceğim zaten zincirin ve dişlinin zamanı gelmişti az değil 15bin kilometre oldu :)

tr_select
17 Aralık 2013, 00:43
0 .
| . .
|/ .
/ \ ..


250cc makineden ne bekliyorsunki ?

eLated.*
17 Aralık 2013, 00:50
Başka bir arkadaşımdada var 130 görüyor rahat rahat benimkide görüyordu 110 da kaldı o yüzden sıkıntım.

tr_select
17 Aralık 2013, 00:52
Çin modellerin göstergeleri genel olarak sorunlu. Siz GPS ölçümü yaptınızmı peki ? 600RR-Hayabusa vs tarzı modellerde bile sapma varken....

Gps ölçümü yapın :)

eLated.*
17 Aralık 2013, 00:53
Tamam bu dediğinizi dikkate alıp hafta sonu deneyeceğim motoru Teşekkür ederim.

agrasiwe
17 Aralık 2013, 01:00
kardeşim bu GPS nin doğru olduğu izlenimini kim verdi ya, merak ediyorum bilmediğimden soruyorum GPS ile ölçün ölçün deyip duruyorlarda, GPS uydudan alıyor veriyi, uydudan gelen verinin garanti olduğunu kim neye göre belirliyor anlamadım.

ferhatkars
17 Aralık 2013, 01:02
Çin modellerin göstergeleri genel olarak sorunlu. Siz GPS ölçümü yaptınızmı peki ? 600RR-Hayabusa vs tarzı modellerde bile sapma varken....

Gps ölçümü yapın :)

ben yaptım dişlileri değiştirmeden önce... 104 km yi geçmedi... zaten gösterge çalışmıyordu...
dişlileri değiştirdikten sonra gösterge de aldım...
önceleri gösterge sağlıklı çalışıyordu...
sonra dan oda sapıttı...şimdi 6-7 km fazla gösteriyor...
şuanda gösterge 110 a kadar normal gösteriyor...
110 dan sonra devir artıyor, motor hızlanıyor ama gösterge sabit...
motor sanırım 130 a ulaşınca, sanki nos vermiş gibi gösterge birden 150 ye geliyor... çok seviyorum bu bölümü..:cherry:
tabi motor bu arada son hızına ulaşmış oluyor...140 civarı... gösterge de 155-160 arasında oynuyor....
titreşime daha fazla dayanamadıgım için hızı 90 a düşürüp dünya varmış diyorum...

tr_select
17 Aralık 2013, 01:06
ALINTIDIR.



Bir japon otomobil firmasinda elektronik müh. olarak görev yapmiş biri olarak konu hakkında bilgilerimi paylaşmak isterim.

Öncelikle bu yazdıklarınız analog km saatine sahip araçlar için geçerlidir. Analog km saatlerinde hata payı ortalama %10 ile %15 civarındadır.

Dijital km saatine sahip modellerde ise durum farklidir. Honda, toyota, citroen gibi birçok markanin modelinde halk arasinda "beyin" diye tabir edilen aracin işletim sistemine fabrikada orijinal lastik ebadı eşliğinde radar destekli cihazlarla hassas kalibre edilmiş referans hiz ayarları yüklenir. Kullanim sürecinde değişen her senaryoda beyin bu referans verileri baz alarak anlık hızınızı yorumlar.

Şayet kulllanici sonradan orjinal lastik ebadını "değiştirse dahi" (bizim milletin hastalığıdır doğru ve sağlam çalışan bir şeyle kulaktan dolma bilgilerle çok biliyormuş gibi oynayıp, kurcalamak) aracın beyni bu değişimi birkaç km içinde "algılar" ve fabrikada yüklenen referans değerlere göre yeni lastik değerleri ile hız göstergesini siz farkına varmadan eşitleyerek kalibre eder.


NOT;
Araçlardaki digital km göstergeleri logaritmik ve eşzamanli olarak yükselmezler. Bunun yerine belli ve düşük periyodlarda ekrandaki bilgi anlik olarak "update edilir" Bu da bize hiz göstergesinin sanki 3'er 5'er hoplaya-ziplaya yükseliyormuş veya hatali olduğu hissini uyandirir.

Bunun nedeni; insan gözünün her sn yüksek yoğunlukla değişen araç hızını aninda ekrana yansitan bir sistemi takip etmesinin ciddi olarak zor olmasıdır. Dahasi bu sürücünün dikkatini dağıtan ve yola konsantre olmasına engel bir durumdur.

Bu yüzden ve yukarıdaki nedenlerden dolayı digital göstergeler "yumuşak yumuşak" belli ve sık periyotlarda yapılan ölçüm degerlerini ekrana yansıtırlar...

Üst sınıf markaların (mercedes, bmw, volvo, porsche, audi vs) neden hala analog göstergeyi tercih ettiklerini ve vazgeçmediklerini daha iyi anlamışsinizdir umarım.

Yoksa 90'li yıllarda Tofaş, tempra'da yapılanı bir Mercedes veya Audi yapamıyormuydu sanıyorsunuz !!

+ olarak GPS birim zamanda katedilen yola göre matematiksel hesaplamayla hızı ölçüyor.
El tipi basit cihazlarda hata payı oratlama 10-20 metre arasıdır.

ferhatkars
17 Aralık 2013, 01:07
kardeşim bu GPS nin doğru olduğu izlenimini kim verdi ya, merak ediyorum bilmediğimden soruyorum GPS ile ölçün ölçün deyip duruyorlarda, GPS uydudan alıyor veriyi, uydudan gelen verinin garanti olduğunu kim neye göre belirliyor anlamadım.

kaliteli bir gps ile ölçülürse sorun olmuyor...
ben jeoloji ile uğraştığım için her çalıştığım yerde mecbur koordinat almam lazım...
gps her zaman yanımda bulunur...
1 sene önce kullandığım gps çok kaliteli idi... koordinat olarak yanılma payı 1 m altındaydı...
ford araba ile giderken hız, 1 e 1 aynısını gösteriyordu...
becerikli patroniçem gps i sondaj kuyusuna düşürdü...:pr:
daha sonraki aldığımız gps biraz daha kalitesizdi...
bunun yanılma payı da 3 m nin altına inmiyor... doğal olarak buda belki 2-3 km yanlış gösteriyordur...

tuna_tour
17 Aralık 2013, 01:07
kardeşim bu GPS nin doğru olduğu izlenimini kim verdi ya, merak ediyorum bilmediğimden soruyorum GPS ile ölçün ölçün deyip duruyorlarda, GPS uydudan alıyor veriyi, uydudan gelen verinin garanti olduğunu kim neye göre belirliyor anlamadım.

arkadaşım bu kadar merak ettinde neden araştırmadın ozaman :)))

celikat
17 Aralık 2013, 02:14
kardeşim bu GPS nin doğru olduğu izlenimini kim verdi ya, merak ediyorum bilmediğimden soruyorum GPS ile ölçün ölçün deyip duruyorlarda, GPS uydudan alıyor veriyi, uydudan gelen verinin garanti olduğunu kim neye göre belirliyor anlamadım.

GPS nedir önce onu öğren. GPS dediğin amerikan uydularına verilen isimdir. Rus uyduları var, onlarada glonass deniyor. Kesin hız tespiti için bundan ala sistem bulamazsın. Adamlar uzay ve askeri işler için bunu kullanıyorlar sen neden bahsediyorsun?

ots
17 Aralık 2013, 03:29
GPS nedir önce onu öğren. GPS dediğin amerikan uydularına verilen isimdir. Rus uyduları var, onlarada glonass deniyor. Kesin hız tespiti için bundan ala sistem bulamazsın. Adamlar uzay ve askeri işler için bunu kullanıyorlar sen neden bahsediyorsun?

Çok doğru ilk ABD ordusu kullandı okadar hassas bir sistemki adamlar yüzlerce km ilerden attığı füzeyi evin camından sokuyor
Bir ilave avrupanın sisteminin ismide Galileo'dur şimdi şöyle birşey var gps sistemleri askeriyede kullanıldığı için kasıtlı olarak sivil kullanıcılara 5-10 metre civarı hatalı sonuç gösterecek şekilde ayarlanmıştır bazende doğru gösterir
Bir dikkat edilecek hususda diyelimki 2 adet gps ile ölçüm yapıyorsunuz ama farklı sonuçlar çıkıyor burda gps'in yakaladığı uydu sayısı önemlidir nekadar çok uydu yakalamışsa gps'in verdiği sonuç o oranda güvenilirdir

celikat
17 Aralık 2013, 03:48
Konumlama ayrı hız ölçümü ayrı işler. Hem ABD hem rus uydularına aynı anda bağlanan cihazlar var, mesela samsung telefonlar. Bu tip bir cihaz ile onlarca uydudan sinyal alıp hızını doğru sekilde ölçebilirsin.

tr_select
17 Aralık 2013, 03:50
Abi konuyu nereden nereye getirdiniz yahu :queen:

ots
17 Aralık 2013, 04:13
Ben türkiyede el tipi gps'yi ilk kullananlardan birisiyiyim amatör olarak 10 yıldan fazla bu konulara kafa yordum araştırdım uyduların sahibi olan ülkeler zaten sinyallerin sivillere hatalı iletildiğini açıklıyor konumlama ve sürat ölçme ayrı demenizdende gps'in çalışma prensibini bilmediğiniz anlaşılıyor gps cihaz ve uydular arasındaki sinyalin zaman farkını ölçerek çalışır bu kasıtlı olarak hatalı iletilirse siz nasıl doğru sürat ölçersiniz