PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha xj6n vs Kawasaki er6n Hangisi ?



Ahmet.
09 Aralık 2013, 20:14
http://u1312.hizliresim.com/1j/9/vbwx1.jpg







Merhaba arkadaşlar, Şuanda kararsız kaldım yorumlarınızı bekliyorum..

_pLay_06
09 Aralık 2013, 20:17
ıkı motorunda teknık ozellıklerını cok fazla bılmedıgım ıcın yanlıs yonlendırmek ıstemıyorum fakat sunu soyleyebılırım kı 600cc bır motordan bahsedıyorsak 4 sılındırın altında bır motoru cok tercıh etmeyecegımı ıyı bılıyorum.

Ahmet.
09 Aralık 2013, 20:22
Bende xj6n den yanayım 4 silindir ses var 600 luk dedınmı bırazda ses olucak ama tork olarak kararsız kaldım..

İmportant
09 Aralık 2013, 20:32
25bin verilecekse 600f tavsiye ederim.

dyavol-77
09 Aralık 2013, 20:37
25bin verilecekse 600f tavsiye ederim.

+1...........:thumleft:

_arda_
09 Aralık 2013, 21:00
kawasaki er6 n al bnce tork guc denge ck gzel motor bnde war gayet memnunum tawsiye ederim he bu arada yakitida goz onunde bulundur derim ER-6

adanalı01
09 Aralık 2013, 21:16
bence 600cc motora binilecekse 4 silindir olmalıdır yakıtı düşünüyorsan ktm ye devam zaten 650cc motora bineceksin ses yok bence - kimileri sesi sevmiyo ona lafım yok zaten benim motorda two brothers egsoz var müthiş cok seviyorum ben sesi bundan önce fazer vardı ondada akrep vardı ben 4ten yanayım karar senin

---------- Post added at 19:16 ---------- Previous post was at 19:14 ----------


25bin verilecekse 600f tavsiye ederim.
yok hocam 25bin degil xj6nın sıfırı 19250:rendeer:

rebel_punto
09 Aralık 2013, 21:43
İkisini de deneyin. Hoşunuza gideni alın bence. Çünkü iki motorda kaliteli ve albenisi yüksek.

(Ben olsam xj6 alırdım :P)

otopsici
09 Aralık 2013, 21:45
sevgili Ahmet kardeşim eski bir kawasaki kullanıcısı olarak sana sadece şunu tavsiye ederim
KAWASAKİ DEN UZAK DUR

merr
09 Aralık 2013, 23:23
YAAAAAMAAAAAAHAAAA

shooter1
09 Aralık 2013, 23:27
4 silindir demek yakıt demektir kararını ona göre ver

RODWIN250R
09 Aralık 2013, 23:32
Bende xj6 diversion f almak istiyorum ama sıfırı yok piyasada . Bence yamaha

flame
10 Aralık 2013, 00:19
Er6-N'im vardı bir zamanlar.Az yakar çok kaçar :) Gayet güçlüdür...Yakıtı bayağı bir azdır.Kronik sorunu yüksek devirli kullanımda yağ yakmasıdır.Yani sürekli redline'a yakın kullanılırsa 3000-3500kmde yarım litre civarı eksiltir.Normal edebiyle kullanımda yani arada gazlama çoğunlukta devrinde eskitilemeyecek kadar sağlamdır.

Xj6'nın Diversion modelinide arkadaşım vasıtasıyla bayağı bir denedim.Top speed(her ne kadar xj6 için yüksek yazsada) ara hızlanma olarak kawadan geride.Yakıtı biraz daha fazla.Aralarında sağlam ağırlık farkı var...

Bana sorulsa,ses takıntım olmasına karşın kawa derim...Daha zevkli motosiklet.

Bunun harici japonya hariç hiç bir yerde fabrikası olmayan,dışarıdan hiç bir şekilde parça almayan tek marka Kawasaki'dir.Komple en ince ayrıntısına kadar japon malıdır.Ufacık somunu dahi fason değil kendi tesislerinde ürettirir...Farklı markalara teknoloji satar.En basiti Ram Air.Srad(suzuki ram air) suzukiye satması,yeni absnin gelişmiş fren sistemini bremboya satması ve zzr1400de kullandığı ktrc isimli sistemi Bmw dahil bir sürü otomobil devine satması gibi...

moto_yunus
10 Aralık 2013, 00:37
Er-6n az yakmaz devirli kullanımda çok yakar yakıtla kalmaz yağ da yakar. XJ6 kullanmadım.Yeni kasa da bu yağ yakma olayı hallolmuşsa ( hiç sanmıyorum çünkü yağlama sisteminden dolayı buharlaşıyor yağ )er-6n alınabilir. Ama eski gibi duruyorsa uzak dur sürmesi çok zevkli ama gel gelelim bu yağ olayı burnundan getiriyor insanın.

flame
10 Aralık 2013, 01:15
Er-6n az yakmaz devirli kullanımda çok yakar yakıtla kalmaz yağ da yakar. XJ6 kullanmadım.Yeni kasa da bu yağ yakma olayı hallolmuşsa ( hiç sanmıyorum çünkü yağlama sisteminden dolayı buharlaşıyor yağ )er-6n alınabilir. Ama eski gibi duruyorsa uzak dur sürmesi çok zevkli ama gel gelelim bu yağ olayı burnundan getiriyor insanın.

Sizin motosikletinizde sorun olmasın ? Ben normal artçılı kullanımda 4lt civarlarında seyahat ettim...

buberk
10 Aralık 2013, 02:07
xj6n diyorum :cat:

dyavol-77
10 Aralık 2013, 02:23
Er6-N'im vardı bir zamanlar.Az yakar çok kaçar :) Gayet güçlüdür...Yakıtı bayağı bir azdır.Kronik sorunu yüksek devirli kullanımda yağ yakmasıdır.Yani sürekli redline'a yakın kullanılırsa 3000-3500kmde yarım litre civarı eksiltir.Normal edebiyle kullanımda yani arada gazlama çoğunlukta devrinde eskitilemeyecek kadar sağlamdır.

Xj6'nın Diversion modelinide arkadaşım vasıtasıyla bayağı bir denedim.Top speed(her ne kadar xj6 için yüksek yazsada) ara hızlanma olarak kawadan geride.Yakıtı biraz daha fazla.Aralarında sağlam ağırlık farkı var...

Bana sorulsa,ses takıntım olmasına karşın kawa derim...Daha zevkli motosiklet.

Bunun harici japonya hariç hiç bir yerde fabrikası olmayan,dışarıdan hiç bir şekilde parça almayan tek marka Kawasaki'dir.Komple en ince ayrıntısına kadar japon malıdır.Ufacık somunu dahi fason değil kendi tesislerinde ürettirir...Farklı markalara teknoloji satar.En basiti Ram Air.Srad(suzuki ram air) suzukiye satması,yeni absnin gelişmiş fren sistemini bremboya satması ve zzr1400de kullandığı ktrc isimli sistemi Bmw dahil bir sürü otomobil devine satması gibi...

Ninja 250-300 ve yeni scooter modeli j300 de Japon imalatı mı...?
Ayrıca klv 1000 kawasaki imalatı mı?...:wiinkk:

Nejat 78
10 Aralık 2013, 02:26
yakıtı düşünüyorsan er6 derim sana.bende de kawasaki z750s var sevdiğim bir abimdede er6n var beraber yol yaptığımızda 200 altı düşmediğimizde yakıtı benim 4 silindir motoruma göre yarı yarıya azdı.Ayrıca kawasaki her noktasına kadar tamamen japondur.Bunuda göz önünde bulundurmanı tavsiye ederim sana.Abimin motoru 2006 model 25000 orjinal km si ve şimdiye kadar bir gram yağ yaktığını görmedim.Seside diğer 650liklere göre çok iyi.Şehir içi kullanımı çok rahat her araya çok rahat dalabilirsin.Yağtığı tek arıza bahsettiğim motorda konjektör arızası oldu onun haricinde yağ yağ filitresi balata lastik haricinde hiç bir şey olmadı değişen buji bile dahil sen düşün.Ayrıca yamahanın o modeli asla bi fazer gibi bir piyasaya sahip olamadı satmayıda düşünmen lazım durumun çok çok iyi değilse

flame
10 Aralık 2013, 03:37
Ninja 250-300 ve yeni scooter modeli j300 de Japon imalatı mı...?
Ayrıca klv 1000 kawasaki imalatı mı?...:wiinkk:

Birleştirme ve imalatı karıştırmamak lazım değil mi kawa düşmanı kardeş ;)

dyavol-77
10 Aralık 2013, 03:58
Birleştirme ve imalatı karıştırmamak lazım değil mi kawa düşmanı kardeş ;)

Hemen kızma kardeş...bilgim çerçevesinde yorum yapptım sadece...4 büyükten biri kawa,bu gerçeği ben değil,sen değil hiç kimse değiştiremez-değil mi ama???
Ayrıca şu an çok severek bindiğim motosikletimi-hangisiyle değiştirirsin diye sorarsan-alacağın cevap 2014 z1000'dir(yeterince açıklayıcı olmuştur sanırım)....:wiinkk:

flame
10 Aralık 2013, 04:01
Hemen kızma kardeş...bilgim çerçevesinde yorum yapptım sadece...4 büyükten biri kawa,bu gerçeği ben değil,sen değil hiç kimse değiştiremez-değil mi ama???
Ayrıca şu an çok severek bindiğim motosikletimi-hangisiyle değiştirirsin diye sorarsan-alacağın cevap 2014 z1000'dir(yeterince açıklayıcı olmuştur sanırım)....:wiinkk:

Takılıyorum yahu.Biz seninle sorunumuzu hallettik zaten güzellikle.Eşşek kadar adamlarız :)

Biraz daha bekle süpernaked serisi geliyor kawanın.Z1200sn olacak hatta adı :) Kawa kıskançlığı ile ktmye bir darbe :)

dyavol-77
10 Aralık 2013, 04:04
Birleştirme ve imalatı karıştırmamak lazım değil mi kawa düşmanı kardeş ;)

Bilgili(motosiklet konusunda) bir arkadaş'la da istişare etmek hoşuma da gidiyor-bunları yazarken''kawa'' avukatının da devreye girmekte geç kalmyacağını da tahmin etmiştim.:D):)

---------- Post added at 02:04 ---------- Previous post was at 02:01 ----------


Takılıyorum yahu.Biz seninle sorunumuzu hallettik zaten güzellikle.Eşşek kadar adamlarız :)

Biraz daha bekle süpernaked serisi geliyor kawanın.Z1200sn olacak hatta adı :) Kawa kıskançlığı ile ktmye bir darbe :)

hadi be ciddi misin?
z1200sn mi kodu?
:pr:alper 1200 ağır kaçar bize(belimizi büker yahu)?:queen:

İmportant
10 Aralık 2013, 08:46
yok hocam 25bin degil xj6nın sıfırı 19250

er6n 24bin lira hocam. Ona 24bin verene kadar 25bine 600f alınır.

adanalı
10 Aralık 2013, 10:09
bu sınıfta YAMAHA MT-09 ve MT-07 geliyor arkadaşlar.
MT-09:sıralı 3 silindir,115 HP.24.000 TL.(bknz.altın elbiseli adam test videosu)
MT-07:sıralı çift silindir,74 HP.tahmini(YETKİLİ AĞIZLARDAN) 16-17.000 tl.
mt-09
http://www.hizliresimyukle.com/images/2013/12/10/WNblL.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2013/12/10/7fhWH.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2013/12/10/udEOW.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2013/12/10/Qeh5.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2013/12/10/SxCHf.jpg

MT-07
http://www.hizliresimyukle.com/images/2013/12/10/Fxsc.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2013/12/10/nctzh.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2013/12/10/1coUs.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2013/12/10/tfBs3.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2013/12/10/PeJUn.jpg

Sinan Er
10 Aralık 2013, 10:27
Eski bir kawa kullanıcısı olarak er6n i tavsiye edebilirim. Ekonomik ve sınıfının en iyilerinden biridir er6n.

Yamahaya kötü demiyorum ama 4 silindir motosiklet yapmış 2 silindirden güçsüz kalıyor. Bu durumumda 4 silindir daha fazla yakacak daha fazla bakım maliyeti olacak ve 2 silindirin verdiğini veremeyecek. Düz mantık yürütürsen de Kawa daha ağır basıyor. Ayrıca yedek parça servis konusunda honda yamaha suzuki kawadan daha iyi değil.

RODWIN250R
10 Aralık 2013, 11:53
Birleştirme ve imalatı karıştırmamak lazım değil mi kawa düşmanı kardeş ;)

Gel vatandaş gel Hindistan a gel....Mis gibi Hindistan kokuyor taze taze çıktı Ninja 300 var bajaj bunlar bajjaaaaaajjjjj : ) :) :flower:

TAYFUNBORA
10 Aralık 2013, 12:23
Göreceli kişiden kişiye değişir.

Ben olsam Kawasaki alırdım.
Çift silindir iyidir.Optimum fayda sağlar ihtiyaçlarıma.Yakıt ve bakım masrafları iyidir.
Daha hafif olması.
Tartışılmaz daha iyi tasarım olması.

KaPTaNHaSaN
10 Aralık 2013, 12:26
bende eski bir er-6 kullanıcısıyım. Tork delisi edr seni :)
1.9 gr yağ alır filtre değişimi ile 2.2 gram. mesela benim daha önce er5 im vardı 4 litre yağ kullanırdık.
Ekonomik olduğu kesindir yani.. bence tasarım olarak er-6 daha iyi. yamahanın motoru daha güçsüz. kaldı ki 4 silindir ara hızlanmalarında daha da ağır kalacaktır. Egsoz sesine gelince bende 4 silindirden aşağısını egsozda sevmem. Tarz meselesidir. 2 silindir motosiklet amerikan arabalar gibi çalışıyor mesela ben ferrari sesi severim :)
Hp si düşük bir motordan 1000 rr sesi beklememek lazım. egsozu doldurmaya bilir. İNce hesaplar.
parasal konuya gelince 1000 lira daha veriri şuna binerim mantığını hiç anlamıyorum. senin ihtiyaçların neyse ona göre. şimdi adam sym gts 250 alıyor 11bin tl sıfır diğeri fazer alıyor. birisi hergün işe gidip geliyor.. kullanım amaçları farklı. öncelikle bunu anlamak lazım.
senin kullanma amacın nedir?
şehir içi kullanma olayın daha yüksek. yarışçı bir düşüncen de yokki iki naked arasındasın. burdan yola çıkmak lazım. yamahanın modeline ve kawasakiye test sürüş şansın varsa düşük süratlerde slolom yapmanı tavsiye ederim. şehir içerisinde hangisi sana daha uygun görmüş olursun. xj6 yı deneme şansım olmadı ama er-6 ile cbf 150 gibi şehir içinde oynuyordum. Mesela er5 ile şehir içinde gezmek tam bir işkence. Ağırlık noktası gidon genişliği kısadır. slolom manevralarında çok fazla güç uygulamak gerekiyordu. Ben çok rahat edememiştim.

bergos
10 Aralık 2013, 12:27
Er6n kullanıcısı olarak motorumdan çok ama çok memnunum. Yakıtı olsun kaçışı olsun virajı olsun süper ben daha hiç bir sorunuyla karşılaşmadım ne yağ yaktı nede herhangi bir sorun verdi. Geçen arkadaşın xj6n ine bindim açıkçası benim motordaki rahatlığı ve güveni hissedemedim tabiki güzel motordur ama benim terciğim er6n...

cihan54
10 Aralık 2013, 12:35
Bu tercih kişiye göre değişir tabi. Ben de fikrimi söylemem gerekirse, her ikisini de kullanmış biri olarak Yamaha derim. Ama arkadaşların tavsiyelerini de dinlemeni öneririm; 600F ve MT-09 gibi :cat:

dreamkiller
10 Aralık 2013, 12:39
Bu karşılaştırmayı şöyle yapmak lazım diye düşünüyorum.. Evet yamaha 4 silindirli, bir performans egzozu taktığında seni tatmin edebilir üstelik daha çok küheylan barındırıyor ciğerinde ama o TORK yokmu o TORK!! adamı deli eder fenalara gark eder!! Buraya kadar Yamaha = küheylan ve ses, Kawasaki Tork ve ara hızlanma!! Durum eşit!!

Birde işin bakım, benzin...vb maliyetleri var.. Bende iki silindirli severim.. tor tor sesleri içimi gıdıklar ama 4 silindirli olayı biraz exclusive diye düşünüyorum.. Ayrı bir zevk ayrı bir keyif.. ama sadece bir kaç beygir ve ses için o maliyetin altına girermiyim bilemedim şimdi!! O yüzden net bir şekilde Kawasaki derim naçizane tavsiyem.. Ama tutup ER6N ile fiyatları yakın olan MT09 deseydin bu forumu allak bullak eder hepimizin düşünce ve fikirlerini tarihin tozlu sayfalarına gömerdin..

scooboy
10 Aralık 2013, 12:44
ER6 ile MT09 karşılaştırmaya gerek bile yok fakat konu başlığı
mevzu bahis ise (Ses önemli değilse) ER6 diyorum.