PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bu beyin (cdı) diğerlerinden farkı ne ?



rambomert
08 Aralık 2013, 23:49
arkadaşlar bu cdı beyin diğer orjinalinden farkı nedir acaba faydalı birşeymi interneti gezerken dikkatimi çektide :bounce:

http://www.ebay.com/itm/Performance-CDI-Box-Scooter-Moped-ATV-Go-Kart-Dirt-Pit-Bike-50cc-125cc-150cc-/261181059748?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3ccf9ab2a4&vxp=mtr


http://www.youtube.com/watch?v=ozvopJNmdUI

ques1
08 Aralık 2013, 23:57
beyin bildiğim kadarıyla ateşlemeyi ayarladığı için yakıt hava karışımını değiştiriyor olabilir çünki racing cdi dedi

rambomert
08 Aralık 2013, 23:59
diğerine göre artıları nedir yani motorun torkunda-hızında fayda sağlıyormu

sakinseytan
09 Aralık 2013, 00:00
cdı ın ne farkı olucak bu sorudan yola çıkarak cdı ın ne oldugu hakkında hiçbir fikrin olmadıgı kanısına vardım.
cdı karbüratörlü motorlarda basit bir ateşleme mekanizmasından öteye gitcek birşey degil altı üstü volanın ordaki okuyucudan aldıgı sinyali bobine gönderip bujini zamanında ateşlemesini saglar pistonun 4 turunda 2 ateşleme bir patlama olur karışık işler.
yani anlıyacagın cdı a varana kadar daha önemli ayrıntılar mevcut.misal benim gibi yüksek cc motorla kafa yapıyosan devamlı suretle egzantrik zinciri degiştirmek zorunda kalırsın zincirin boşlamasıyla sente mm rik kaçar üst kafa patlama odası m2 si vs çok gzl ayrıntılar var cdı a varana kadar araştırmalarını anlamlı kılmanı dilerim.

ques1
09 Aralık 2013, 00:01
torku bilmem de hız konusunda fayda sağlıycağı kesin yakıt sarfiyatınında artıcağını unutmamak lazım ayrıca sakinseytan da çok güzel anlatmış

ogzcngdk
09 Aralık 2013, 00:44
torku bilmem de hız konusunda fayda sağlıycağı kesin yakıt sarfiyatınında artıcağını unutmamak lazım ayrıca sakinseytan da çok güzel anlatmış


dostum bence ne hıza nede torka katkısı olmaz.. hızıda torkuda motor üretir beyin değil. sakinseytanın dediği gibi cdi beyin ateşleme mezvularını kontrol eder hatta benim hyoda motor soğukken 4 bin deviri geçemezsin ne kadar gaz versende bu tür şeyleri beyin kontrol ediyor

cenkito
09 Aralık 2013, 01:11
egerki motorunuz enjectionlu ise cdi değişimi yani arabalardaki çip olayı fayda saglayabilir.

karburatörlü motorlarda cdi yani beyinin performansa etkisi yoktur.

performansı silindir hacmi, silindir üst kapak, subablar ve onları besleyen sistem yani karburatör ve hava filtresi etkiler.

tabi turbo beslemesi yoksa :queen:

ots
09 Aralık 2013, 01:16
Geçen sene bu ünitenin gy6 motorlar için olanını araştırmıştım bu üniteler aslında kit olarak satılıyor cdi ünitesi endiksyon bobini buji kablosu,piposu ve iridyum buji. Cdi ünitesinin üzerinde bir ayar vidası var saat yönünde çevirdikce motorun sürüşü agresifleşiyor ama motorun devrine göre cdi karar veriyor düşük devirlerde avans vurmasın diye fazla bir değişiklik yapmıyor yüksek devirlerde ateşleme zamaninda milisaniyelik değişikler yapıyor tabiki yakıt tüketimide artıyor ters yöne çevirincede sürüş sakinleşiyor yakıt tüketimi düşüyor orta ayardada motorun orjinal cdi ayarı oluyor endiksyon bobinide orjinal bobine göre daha yüksek enerji üretiyor buji kablosu ,pipo,iridyum bujide daha güçlü ateşlemeyle sistemin tamamlayıcısı oluyor.
Tabi bunlar satıcıların iddiası ben alıp kullanıp denemedim ne oranda doğrudur bilmiyorum ama normalde teorik olarak ateşleme zamanının belli devirlerde değişmesi ve daha güçlü ateşleme ile motor güçlenir ama 100 , 150 cc motor nekadar güçlenir uğraşmaya değermi o tartışılır
Tabi bide bu çok hassas bir ayar gerektirir yoksa pistonu delme tehlikesi vadır ürünleri türkiyedede satan ve kullananlar var aşşağıdada birkaç link verdim

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-motosiklet-cg-scooter-cup-modife-performans-cdi-beyinler-90658499/detay/

http://teknikmotosiklet.com/urunlerimiz-109-Cg_ve_Scooter_ler_icin_performans_CDI._beyin..html #!prettyPhoto

http://www.motosport.com.tr/cg-125-performans-cdi-unitesi

İmportant
09 Aralık 2013, 11:44
Enjeksiyonlu sistemde performansa olumlu-olumsuz etkisi olabilir. Karburatorde neyi değiştirir bilmem.

cenkito
09 Aralık 2013, 14:20
Enjeksiyonlu sistemde performansa olumlu-olumsuz etkisi olabilir. Karburatorde neyi değiştirir bilmem.

oguzhan arkadasın dediği gibi en fazla motor devrini değiştirir, sınırlar

elantronikçi
09 Aralık 2013, 14:42
CDI açılımı: Course Deviation Indicator
Türkçe karşılığı: Yön Sapma Göstergesi
Demek istediği: Kranktaki harekete göre supabların çalışması için bujiye zamanında elektrik göndermesi.
NOT: Dikkat edilmesi gereken bir nokta ise bir çok yerde kullanıldığı için açılımlar değişebiliyor. Örneğin otomotiv sektörü için ya da enjeksiyonlu sistemler için sondaki 'I' harfi enjeksiyonu belirtir. Fakat yaptığı iş yine aynıdır.

madlive
09 Aralık 2013, 15:06
CDI benim bildiğim Capacitor discharge ignition kısaca elektronik ateşlemedir.
Çok eski sistem ateşlemede platin krankdan hareketini mekaniki olarak alıp mekaniki olarak ateşlemeyi yapıyordu diye biliyorum.

http://4.bp.blogspot.com/-8A48wGiP0NM/TgzniU60RzI/AAAAAAAAAD0/hgnutGcU4Ek/s320/21.jpg

http://data.obitet.net/obitet/atesleme_sistemi/Image108.gif

ots
09 Aralık 2013, 15:10
Herkes bişey yazmış kimi enjeksiyonlu olsa demiş kimi dizel arabanın açılımını yazmış enjeksiyonlu olsa EFİ ünitesi var zaten herşeyi kontrol ediyor CDİ nin açılımıda C: Capacity-Kapasitor (kondansitor) D: Discharge.Desarj (bosalim)I: Ignition-Atesleme dir birde çoğunlukla yamahanın kullandığı sistem var bununda adı TDİ dir Farkı Kapasitör değil Transistör kullanmasıdır baştaki T harfi bunu simgeler şimdi gelelim işe yaramı yaramazmı kesinlikle etkisi olur nerden biliyorsun derseniz distiribitörlü araçlarda LPG bağlandığı zaman LPG Benzine göre dala çabuk alev aldığı için Distiribitor %20 daha daha geç ateşleme yapacak şekilde ayarlanır ben deneme yanılma yöntemiyle bu ayarı yapmaya çalıştım distiribitörü ters yönde çevirmişim araba belli bir devirden sonra performans artışı yaşamaya başladı 120 ile çıktığı yokuşu 150 ile çıkmaya başladı ama 2 kere conta yaktı (patlattı) tekrar söylüyorum 100-150 cc motorda belki yarım beygir farkeder ama büyük ihtimallede motora zarar verir