PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 100 kh sıkıştırınca yağ kaçırıyor.



stalking
07 Aralık 2013, 20:06
100 kh cub motorum sıkıştırınca yağ kaçırıyor. Kimisi karterden diyor kimisi kecelerden diyor motorun altindan bi yerden kaciriyor tqm emin degilim. Altta ki somundan olabilir acaba contada mi problem var bi yorumlayin lutfen. Birde bi sureligine bodruma koymuymustum fareler bi yerini kemirmis sanirim benzin kacirmis 1 litre benzin akmis neredeyse hic benzin kalmamis. Depo delik olamaz motorun kazasi carpigi felan yok fareler depoyu delemez heralde . Ve birsey daha acaba fareler sigorta kablolarini kemirmis olabilir mu i ?

İmportant
07 Aralık 2013, 20:11
Yağ kaçırması iyidir, keçeleri patlatana kadar sorun olmaz. Bol bol devirli kullanın. Depoyu kaynak ile düzeltebilirsiniz.

stalking
07 Aralık 2013, 20:13
Yağ kaçırması iyidir, keçeleri patlatana kadar sorun olmaz. Bol bol devirli kullanın. Depoyu kaynak ile düzeltebilirsiniz.

Yav depoda degil benzin borusundan kaynakli problem boruyu kemirmis fareler. Yag kacirmasi cok canimi sıkiyor. O problemi nasil halledebilirim?

canerol
07 Aralık 2013, 20:22
arkadaşım bunları sormana gerek yokki...
benzin kaçırıyorsa kaçıran yeri bul
yağ kaçırıyorsa kaçıran yeri bul...sonra delik hortumu ve kaçıran conta keçe civata neyse değiştir.burdan beri bu kadar oluyor.

İmportant
07 Aralık 2013, 20:27
Yav depoda degil benzin borusundan kaynakli problem boruyu kemirmis fareler. Yag kacirmasi cok canimi sıkiyor. O problemi nasil halledebilirim?

Yağ kaçıran yerleri argon kaynağı ile kapatın. Benzin borusunu değiştirin.

stalking
07 Aralık 2013, 20:27
arkadaşım bunları sormana gerek yokki...
benzin kaçırıyorsa kaçıran yeri bul
yağ kaçırıyorsa kaçıran yeri bul...sonra delik hortumu ve kaçıran conta keçe civata neyse değiştir.burdan beri bu kadar oluyor.

Maliyeti ne olur peki?

canerol
07 Aralık 2013, 20:41
keçe kaçırıyorsa 3 5 conta kaçırıyorsa 5 10...benzin hortumu ise beydava :)

cenkito
07 Aralık 2013, 21:30
keçe kaçırıyorsa 3 5 conta kaçırıyorsa 5 10...benzin hortumu ise beydava :)

tabi işçilik hariç fiyatlar.

işçilik ise ustalar tutturduguna :(

35emre35
07 Aralık 2013, 21:46
Yağ kaçıran yerleri argon kaynağı ile kapatın.

vaaşşş
üst kapaktan, yan kapaktan, tahliye tıpasından, silindirden vs. nereden kaçırıyorsa KAYNAKLA GİTSİN.
hey allahım yaaaa :D

Kıvan Ç
07 Aralık 2013, 21:58
tabi işçilik hariç fiyatlar.

işçilik ise ustalar tutturduguna :(


Ramzey 100 cup var bendede. Geçen baktım motor olduğu yerde 1 damla yağ damlatıyo.Baya bi tekrarlayınca ustaya sordum 80 liraya keçeleri değişelim sıkıtı kalmaz dedi. Biraz pazarlık etmeye çalıştım 1 kuruş inmedi.Anca kurtarır dedi.Belki 5-10 lira inse yaptıracaktım.

Harbi delikanlı adammış usta(!)

stalking
07 Aralık 2013, 21:58
vaaşşş
üst kapaktan, yan kapaktan, tahliye tıpasından, silindirden vs. nereden kaçırıyorsa KAYNAKLA GİTSİN.
hey allahım yaaaa :D

Kaynak yerine Karterdeki keçeleri degistirsek olmaz mı :D 7 tl keceler iscilik 70 tl nasil is 20 dklik is aslinda anlamadim.

35emre35
07 Aralık 2013, 22:11
Kaynak yerine Karterdeki keçeleri degistirsek olmaz mı :D 7 tl keceler iscilik 70 tl nasil is 20 dklik is aslinda anlamadim.

aman yalnış anlaşılma olmasın, ben arkadaşın söylediğine nazire olsun diye şey etmiştim. tabikide kaynak olmaz.
motoru önce tazzikli su ile güzel bir yıka yada yıkat. sonrasında göz ile ve el ile kaçağın neren olduğunu bul. yan kapaktan kaçırıyorsa kapak keçesini, alt tahliye tapasından kaçırıyorsa(muhtemelen diş kapmıştır) klavuz çekip, tapa cıvatasını değiştir. sen önce nereden olduğunu bul ona göre çözüm bulunur.

stalking
07 Aralık 2013, 22:22
Tam alttan kaçırıyor . Tam oda net degil. Alip motorun alt kismini tazyikli su ile cok yikadim. Yag birden bire altinda beliriyor nerden geldigi belli degil ne catlak var ne kirik. Cok garip bi durum.

35emre35
07 Aralık 2013, 22:29
o birden bire belirdiği yeri bulman lazım. orta sehpaya al ve elinde kuru bir bez olsun. bir yandan sil bir yandanda elinle nerenen kaçırdığını kontrol et

cenkito
07 Aralık 2013, 22:30
aman yalnış anlaşılma olmasın, ben arkadaşın söylediğine nazire olsun diye şey etmiştim. tabikide kaynak olmaz.
motoru önce tazzikli su ile güzel bir yıka yada yıkat. sonrasında göz ile ve el ile kaçağın neren olduğunu bul. yan kapaktan kaçırıyorsa kapak keçesini, alt tahliye tapasından kaçırıyorsa(muhtemelen diş kapmıştır) klavuz çekip, tapa cıvatasını değiştir. sen önce nereden olduğunu bul ona göre çözüm bulunur.

emre cup larda grenaj oldugundan öle bizim motorlar gibi kolayca yag sızdıran yer gözükmez.

ama en mantıklı olanda tam olarak kacak yapan yeri tespit edip ona göre çözüm aramaktır

35emre35
07 Aralık 2013, 22:36
emre cup larda grenaj oldugundan öle bizim motorlar gibi kolayca yag sızdıran yer gözükmez.

ama en mantıklı olanda tam olarak kacak yapan yeri tespit edip ona göre çözüm aramaktır
tmm doğru söylüyorsun da, motorun altını kapatan bir grenaj yok, yan grenajlar da engelliyorsa onlarıda söküp kontrolünü öyle yapsın kardeşimiz.
tamirciye götürse tamircide aynı şekilde kontrol yapacak sonuçta.

stalking
07 Aralık 2013, 22:38
Vites kutusundan kacirma ihtimali var mi?

cenkito
07 Aralık 2013, 23:50
zaten motor dediğin vites kutusundan ibarettir

üstüne silindir, yanlarada iki kapak.

senin yapman gereken 35emre35 in dediği gibi yan grenajları söküp yagın nereden sızdıgını bulmak.

1) ya kartel contalarından (merkez conta yada yan kapak contalarından)
2) ya silindir contası,silindir kapagı, külbütör contasından
3) ya yag tapasından
4) ya da yag kecelerinden(vites yada ön dişli mili dibinden) yag sızabilir

öncelikle yagın nereden sızdıgını tespit edin

F54
08 Aralık 2013, 00:20
Arkadas gunde veya haftada birkac damla akiyorsa normal kafaya takma

stalking
08 Aralık 2013, 01:37
Arkadas gunde veya haftada birkac damla akiyorsa normal kafaya takma

Yok durduk yerde damlat mıyor yuksek devire cikinca damlatiyor eve gelince. Ama cok damlatiyor 25 30 damlatiyor.