PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBF 150 Dişli Güncesi (Memleket Meselesi)



mete_han
26 Kasım 2013, 23:28
.



Evet argadaşlar bizim memleket meselesi gibi tek derdimiz hangi dişliyle hayatlarımıza devam edeceğimiz...


2007 den 2011 e kadar eski kasa cbf de orjinal 42 dişli kullandım...uzun yolda ferah ferah köklüyordum sıkıntı yoktu ama şehiriçinde kalkış hoplama zıplama biraz seri olması gerektiğininde farkındayım tabi...şehiriçinde istediğim serilikte değildi makina...


sonra yeni kasa da orjinal 43 dişli olunca tabi şehiriçinde istediğim performansa kavuşunca ulen 90 bin km haybeye 42 de ısrar ettim diye kendime kızdım...


uzun yolda 43 dişli de 100 den sonra üst devire çıkıp gereksiz bağırıp yırtınıyor...yahu şunun bi ortası yokmu...


konuya hakim arkadaşların motoru zorlamayan dişli önerilerini dikkate alıp uygulayacağım...ama motor için en uygunu neyse o olsun fazla kanırtmasın yani ses mes olmasın...ekstrem örneklere de açığım...

birde ön dişli 16 olsun diyorlar..küçük dişliyidemi değiştirmek gerekiyor bu husus da tavsiyelerinize ihtiyacım var...

Orjinal kalsın Capon Mehendisden daha mı eyi bilcen hırto derseniz de 2011 e kadar 42 dişli koyan Honda 2011 den sonra yeni kasalar da neden 43 dişliyi tercih etti...hadiii bunu açıklayın...noollduu ...:P


haydi pamuk eller klavyeye :P

Allah rızası iiçin geyik yapmayın...:king:


(Şimdi Osırıs nikli argadaşın konusunu görünce bizim de gündemimizde olduğunu farkettim konunun...)




.

Osırıs
26 Kasım 2013, 23:30
Bende de o sıkıntı var,13/43 le devammı etsem yoksa gerisin geri 14/43 yada 14/44 mü yapsam bilemedim..

mete_han
26 Kasım 2013, 23:32
Bende de o sıkıntı var,13/43 le devammı etsem yoksa gerisin geri 14/43 yada 14/44 mü yapsam bilemedim..

Kardeş sizin motorun performansı üst seviyede tork anlamında bence TVS apaçi dişlisi ile cbf dişlisi aynı olmamalı...hatta ben TVS nin dişli değişimine ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum...makina istenen torku fazlasıyla veriyor sanki...

Tsubasa
26 Kasım 2013, 23:33
Bende de o sıkıntı var,13/43 le devammı etsem yoksa gerisin geri 14/43 yada 14/44 mü yapsam bilemedim..
1 14 dişli
2 tiger trioval 700
bunları değiştir gel bak ne hale geliyor bu motor =)
(''mete abi sana cevap vermiyorum kendi başını ye'')

Osırıs
26 Kasım 2013, 23:34
Kardeş sizin motorun performansı üst seviyede tork anlamında bence TVS apaçi dişlisi ile cbf dişlisi aynı olmamalı...hatta ben TVS nin dişli değişimine ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum...makina istenen torku fazlasıyla veriyor sanki...

Torkta sıkıntı yoook,yeri geldiğinde mersoya kafa tutuyorum ama sadece kalkışlarda,zaten ilerde caminin karşısında yakalıyor hemen :queen:
Sıkıntım motoru üzmeden uzun süre kullanmak,birde gereksiz yakıt masrafından kurtulmak

Tsubasa
26 Kasım 2013, 23:37
Torkta sıkıntı yoook,yeri geldiğinde mersoya kafa tutuyorum ama sadece kalkışlarda,zaten ilerde caminin karşısında yakalıyor hemen :queen:
Sıkıntım motoru üzmeden uzun süre kullanmak,birde gereksiz yakıt masrafından kurtulmak

hacı ben 24 saatte 1000 km yaptım motorla
beni dinle 13 dişli olmuyor o motora
14 olacak + motorun uzun yolda tıkanmasın diyorsan tiger egzoz şart
orjinal egzoz tırt

designserhat
26 Kasım 2013, 23:37
Bende de o sıkıntı var,13/43 le devammı etsem yoksa gerisin geri 14/43 yada 14/44 mü yapsam bilemedim..

Bende Rtr kullancısıyım ve motorum 15000 km oldu hiç bir sıkıntı yaşamadım sizdeki sıkıntı nedir ve bu arada http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/19992-tvs-apache-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-1300.html bu topicte paylaşın apachenin piri çok deneyimli arkadaşlar var

Osırıs
26 Kasım 2013, 23:41
1 14 dişli
2 tiger trioval 700
bunları değiştir gel bak ne hale geliyor bu motor =)
(''mete abi sana cevap vermiyorum kendi başını ye'')

Tamam kardeşim çok sağol,yarın geri 14 yapıyorum önü.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------


Bende Rtr kullancısıyım ve motorum 15000 km oldu hiç bir sıkıntı yaşamadım sizdeki sıkıntı nedir ve bu arada http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/19992-tvs-apache-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-1300.html bu topicte paylaşın apachenin piri çok deneyimli arkadaşlar var

Sıkıntı demeyelim de; eski sahibi ön 14 arka 44 yapmış dişlileri ve onla 135 görmüştüm artçılı düz yolda ve dağda bayırda tork mükemmeldi, bende dişli değişiminde değişiklik olsun diye 13/43 yaptım ama sanki hızı düştü torku azaldı gibi geldi.

Tsubasa
26 Kasım 2013, 23:42
Tamam kardeşim çok sağol,yarın geri 14 yapıyorum önü.

14 le 4. vitesin uzadıgını görürsün
zaten redline girip 5 aldıgında ekonomi kısmına giriyor resmen tvs
benim yakıtımı da düşürdü 2.8 filan yakıyordum 2.5 civarına düştü (tiger egzoza ragmen)
13dişli kısa şehir içi kullanıyorsan güzel olur
teker yaparsın 1-2, hatta 3 aldıgında da kafa kaldırır motorun.

Osırıs
26 Kasım 2013, 23:46
14 le 4. vitesin uzadıgını görürsün
zaten redline girip 5 aldıgında ekonomi kısmına giriyor resmen tvs
benim yakıtımı da düşürdü 2.8 filan yakıyordum 2.5 civarına düştü (tiger egzoza ragmen)
13dişli kısa şehir içi kullanıyorsan güzel olur
teker yaparsın 1-2, hatta 3 aldıgında da kafa kaldırır motorun.

Yani şuan motor torklu dimi? hafta sonu artçılı şileye gidiyorum malum bol rampalı yolları,hıza gerek yok kasmadan tırmansın bari :cat:
Ön kaldırmak kim biz kim saniyesinde yeri öperiz :queen:

Tsubasa
26 Kasım 2013, 23:50
Yani şuan motor torklu dimi? hafta sonu artçılı şileye gidiyorum malum bol rampalı yolları,hıza gerek yok kasmadan tırmansın bari :cat:
Ön kaldırmak kim biz kim saniyesinde yeri öperiz :queen:
14 dişliyle de tırmanırsın. sorun olmaz. uzun yolda cok yordu beni 13 dişli
egzoz zaten evlere şenlikti
uzun yol diyorsan 14 + tiger egzoz.
hayırlı yolculuklar

selo9115
27 Kasım 2013, 00:30
.



Evet argadaşlar bizim memleket meselesi gibi tek derdimiz hangi dişliyle hayatlarımıza devam edeceğimiz...


2007 den 2011 e kadar eski kasa cbf de orjinal 42 dişli kullandım...uzun yolda ferah ferah köklüyordum sıkıntı yoktu ama şehiriçinde kalkış hoplama zıplama biraz seri olması gerektiğininde farkındayım tabi...şehiriçinde istediğim serilikte değildi makina...


sonra yeni kasa da orjinal 43 dişli olunca tabi şehiriçinde istediğim performansa kavuşunca ulen 90 bin km haybeye 42 de ısrar ettim diye kendime kızdım...


uzun yolda 43 dişli de 100 den sonra üst devire çıkıp gereksiz bağırıp yırtınıyor...yahu şunun bi ortası yokmu...


konuya hakim arkadaşların motoru zorlamayan dişli önerilerini dikkate alıp uygulayacağım...ama motor için en uygunu neyse o olsun fazla kanırtmasın yani ses mes olmasın...ekstrem örneklere de açığım...

birde ön dişli 16 olsun diyorlar..küçük dişliyidemi değiştirmek gerekiyor bu husus da tavsiyelerinize ihtiyacım var...

Orjinal kalsın Capon Mehendisden daha mı eyi bilcen hırto derseniz de 2011 e kadar 42 dişli koyan Honda 2011 den sonra yeni kasalar da neden 43 dişliyi tercih etti...hadiii bunu açıklayın...noollduu ...:P


haydi pamuk eller klavyeye :P

Allah rızası iiçin geyik yapmayın...:king:


(Şimdi Osırıs nikli argadaşın konusunu görünce bizim de gündemimizde olduğunu farkettim konunun...)




.



aga sadece ön dişliyi 16 yap yaterli oluyor
hatta ben sipariş verdim yanlış göndermişler :pr:
geri iade edip doğrusunun gelmesini bekleyeceğim

hatta wanD nickli serkan arkadaşım yaptı önü 16 ile değişti ve çok memnun kaldığını
kesinlikle değişmemizi tavsiye etti
arkayla felan heç uğraşma önü değiş gitsin :cat::rendeer::thumleft:

WanD
27 Kasım 2013, 00:36
Mete kardeşim daha önce de bahsettiğim gibi , Eski kasalarda 42 dişli kullanılıyor yeni kasalarda ise 43 dişli kullanılmakta.

Ben şahsen arka dişliyi bozmadan , ön dişliyi 16T yaparak kullanmaya başladım daha motosikletim 1800 km'de. Yani ön dişli 16 arka dişli 43. Performans ve tork olarak gayet iyi ve yeterli. Şayet arka dişli değişimine gideceksen de , Ön 15 (orjinal) arka 40 dişli kullanman öneriliyor. Çoğu kullanıcı ise bulabilirsen 41 dişli kullan diyor. Zaten ön 16 arka 43 olunca hemen hemen o hesaba geliyor. Çok fazla araştırma yaptım ve bu sonuca vardım ve kendim de bizzat test etme şansına sahip oldum. Karar senin...

Ayrıca , eski kasa ve yeni kasa arasında ki dişli farkını farklı yönden açıklayanlar var. Forumlarda okudugum yorumlara bakılırsa servis politikası olduğu söyleniyor. Ne kadar devir o kadar çok arıza demek... Saygılar , sevgiler : )

---------- Post added at 22:36 ---------- Previous post was at 22:34 ----------


aga sadece ön dişliyi 16 yap yaterli oluyor
hatta ben sipariş verdim yanlış göndermişler :pr:
geri iade edip doğrusunun gelmesini bekleyeceğim

hatta wanD nickli serkan arkadaşım yaptı önü 16 ile değişti ve çok memnun kaldığını
kesinlikle değişmemizi tavsiye etti
arkayla felan heç uğraşma önü değiş gitsin :cat::rendeer::thumleft:
La Selami sen bahtsız bedevisin olm :D

mete_han
27 Kasım 2013, 00:41
vayy değerli kardeşlerim sağon varolun mesajlar biraz biriksin öyle yazayım .. :queen:

WanD
27 Kasım 2013, 00:43
vayy değerli kardeşlerim sağon varolun mesajlar biraz biriksin öyle yazayım .. :queen:

Adam ağırdan alıyor dağılın beyler :D

mete_han
27 Kasım 2013, 00:55
yorgunluktan reyiz..valla nazdan değil..kafa almıyo şimdi yarın akşam işe gidicem detaylı okurum..senin çükün sağolsun yav öl de ölek vur de vurak gardaş :queen:

Osırıs
27 Kasım 2013, 02:29
Ağalar az önce işten eve geldim,her zaman geçtiğim 2 3 kmlik düz yolda dişliyi denemek istedim,ara hızlanmalarda kalkışlarda fark göremedim hızı arttırdım ama oda ne :pale: her zaman 6 7 bin devir arası 95 gördüğüm yolu devir saati sona vurduğu halde 102 km hız ile gidiyorum...... :farao: devir cırmalıyor motor 102 den 1 km yukarı çıkmadı,yarın önü tekrar 14 yapıyorum 14/43 olarak kullanıcam.

ercan41
27 Kasım 2013, 14:09
13-44 dişli oranıyla mı 102 de kaldı imkansız 4 viteste o sürati yapıyor.
14-44 dişli ile 4 viteste 110 civarı yapıyor ...

flame
27 Kasım 2013, 14:17
Senin yüzünden bende cbf alacağım devrem :)

mete_han
27 Kasım 2013, 14:48
Senin yüzünden bende cbf alacağım devrem :)

bi dene çerez nietine al aga işini görür namıssız makina :)

ozgurakman
27 Kasım 2013, 15:02
14 ten 16 ön dişliye geçince senin motor seni çekmez Mete abi. 15 ön dişli yapmanı öneririm. başka da bişeyini elleme bence.
ayrıca, 100 den sonra bağırıyor diyosun da sürdüğünün cbf 150 olduğunun farkındasın değil mi :) o yapı o kadarına müsade ediyor.

bu arada konuyla alakası yok lakin yağ eksiltme konusunda, motul 5100 10w50 ya da 7100 10w60 denedin mi? mobil1 le eski motoru yemiştin ama motosiklet yağıyla bişey olacağını sanmıyorum lakin ben 5100 10w50 yi uzunca bir süre ybr 125 imde kullanmıştım.

mete_han
27 Kasım 2013, 15:17
Anladım Özgür...ne 42 ile mutluyum ne 43 ile..ulen bi ortası yok bunun...ne emmeye ne gömmeye gibi bişey :) yağ eksiltme yok..neden çünkü 100 ü geçmiyorum motoru sıkıştırmıyorum eskisi gibi kullanmıyorum pek...küçük dişlide sıkıntı diyosun yani...elleşme diyosan sorun yok...

Osırıs
27 Kasım 2013, 16:05
13-44 dişli oranıyla mı 102 de kaldı imkansız 4 viteste o sürati yapıyor.
14-44 dişli ile 4 viteste 110 civarı yapıyor ...

Hayır 13/43 ile 102 gördü. (ama nasıl bağırıyor anlatamam...) 6.vites olsa onu da yiyecek o anda
Daha önce 14/44 vardı. bugün 13/43 yapıcam böylece yüksek hızlarda motoru bağırtmamış olurum,eski değerlerimi yakalarım...

ercan41
27 Kasım 2013, 16:39
Hayır 13/43 ile 102 gördü. (ama nasıl bağırıyor anlatamam...) 6.vites olsa onu da yiyecek o anda
Daha önce 14/44 vardı. bugün 13/43 yapıcam böylece yüksek hızlarda motoru bağırtmamış olurum,eski değerlerimi yakalarım...

debriyajınız kaçırıyor olabilir 102 ile giderken kaç bin devirde oluyor? 8 bin devir civarı olması lazım 13-44 yani daha devirli olması gereken dişli orjinal dişlisi ile ben 136 ya çıkabiliyordum 14 dişli taktıgımdan beri 130 dan yukarı nadir görüyorum

Osırıs
27 Kasım 2013, 17:17
debriyajınız kaçırıyor olabilir 102 ile giderken kaç bin devirde oluyor? 8 bin devir civarı olması lazım 13-44 yani daha devirli olması gereken dişli orjinal dişlisi ile ben 136 ya çıkabiliyordum 14 dişli taktıgımdan beri 130 dan yukarı nadir görüyorum

Devir bildiğin sona dayanıyor hocam :silent: 102 den 1 km çıkmadı. 14 43 dişli ile o yolda 7 8 bin devir arası 100 km rahat görüyordum

ercan41
27 Kasım 2013, 18:21
14-43 dişli ile süratiniz aynı yerde kaç oluyor devir yine sona dayanıyor mu ? orjinal dişli ile 102km de sona dayansa devir tüm cbf ler bizi tokatlar :queen:
bunda bi karmaşa var :silent:

Osırıs
27 Kasım 2013, 18:25
14-43 dişli ile süratiniz aynı yerde kaç oluyor devir yine sona dayanıyor mu ? orjinal dişli ile 102km de sona dayansa devir tüm cbf ler bizi tokatlar :queen:
bunda bi karmaşa var :silent:

Aynı yerde 7 8 bin devirde rahat 100 görüyordum. 14.43 dişli ile
Şimdi 13.43 dişli var devir sonda motor bas bas bağırıyor hız 102 km... zaten değiştirdim şuan 14.43 var ve eskiye döndü :queen: aynı yere çıktım 8 9 bin arası 110 gördüm :thumleft:

Bundan şu sonucu çıkardım; 13/43 dişli varsa motor çabuk kesiciye giriyor (vites istiyor) bağırıyor!
14/43 dişlide ise hız arttı son süratte motor bağırmıyor gittikçe devirlenip hızlanıyor...

ercan41
27 Kasım 2013, 18:40
Sorununuzu içinizi rahatlatıcak şekilde çözdünüz ama 13-43 le bi apache 130 dan aşagı gitmez :sunny: (düz yolda)

Osırıs
27 Kasım 2013, 18:50
Sorununuzu içinizi rahatlatıcak şekilde çözdünüz ama 13-43 le bi apache 130 dan aşagı gitmez :sunny: (düz yolda)

Devri sona dayamıyorum ama :) 6/7 7/8 bin devirler arasında test ediyorum. Yoksa 2 ay önce bileciğe gittim artçılı 135 gördüm düz yolda :queen: ikimizde hayvan gibiydik zaten motorda yüklüydü :mrgreen: Isındıkça hızlanıyor bu meretler. ama ben devrini almasını beklemeye kalksam 2 3 km yolmu yeter, 100 km den sonra yavaş yavaş hızlanıyor zaten

piyanist_irf
27 Kasım 2013, 19:42
lem olm uygun dişli arayacağına , az buçuk recim neyim yapayımda totoşu küçülteyim diye uğraşssana , sonra melmeket meselesi haline durumu getirip bizeide sitrese bağlıyon allahın tosunu :)bunun tek çaresi var metecim az yiyecen , ve kilo verecen :cherry: kankacım başka kaçarın yohtırr :) bak bana hiç şikayet ediyommu ? arkada 40 var hatta önü bile büyütsem gık demicek makina ama fazlada şeyettirmeye gernk yok paşam , de get işine elleşme herifin dişlilerine :D :p

WanD
27 Kasım 2013, 22:52
14 ten 16 ön dişliye geçince senin motor seni çekmez Mete abi. 15 ön dişli yapmanı öneririm. başka da bişeyini elleme bence.
ayrıca, 100 den sonra bağırıyor diyosun da sürdüğünün cbf 150 olduğunun farkındasın değil mi :) o yapı o kadarına müsade ediyor.

bu arada konuyla alakası yok lakin yağ eksiltme konusunda, motul 5100 10w50 ya da 7100 10w60 denedin mi? mobil1 le eski motoru yemiştin ama motosiklet yağıyla bişey olacağını sanmıyorum lakin ben 5100 10w50 yi uzunca bir süre ybr 125 imde kullanmıştım.
Yanlışınız var... Mesajları okumadığınız belli. Yeni kasa Cbf 150 de orijinal ön 15 arka 43 dür. Tavsiye edilen ise 16-43 yada 15-40