PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ön dişli 13 Arka dişli 43 yaptım



Osırıs
26 Kasım 2013, 21:01
Eski dişliler 14 44 idi, uçları artık aşınıp kırılmıştı,bende 13 43 taktırdım ama değişen birşey yok (sürat yapmadım) vites araları yine aynı geldi. ne gibi artıları ve eksileri olacak acaba :silent: foruma baktım ama her kafadan bi ses çıkmış :sunny: (hız yapan birisi değilim,sadece kalkışlarım biraz seridir :pl:)

KeLLeci03
26 Kasım 2013, 21:05
Ön dişliyi 13 arka dişliyi 44 yap sadece ön dişliyi değiştir. belki birazda olsa fark görürsün. dişli kücültmek torku düşürür. Kalkışda seriyim demişsiniz dişli küçülürse seriliginiz kalmaz uzun yolda gider motor.

ufukk
26 Kasım 2013, 21:07
İki dişliden de birer diş eksiltiği için hiçbir fark olmaz
Sadece motor biraz hafiflemiş olur

zaferkarizma
26 Kasım 2013, 21:14
kelleci amma sallamışın haaaa. ön dişli küçültme arka yı büyütme tork sağlar. ön dişli büyütüp arka yı küçültme torku düşürür.

KeLLeci03
26 Kasım 2013, 21:23
kelleci amma sallamışın haaaa. ön dişli küçültme arka yı büyütme tork sağlar. ön dişli büyütüp arka yı küçültme torku düşürür.

Benim cup'un mekanizması öyle. Ön dişli küçük arka dişli normal. orjinalken kalkarken gaza dayanınca ön kaldırıyordu şimdi kaldırmıyor pejo gibi uzun yolda agır agır açıyo motor. ama tvs nasıldır bilemem.

ercan41
26 Kasım 2013, 21:32
tvs apache rtr nin dişlisi 13-44
eski kasa olan apache surgelerin 13-43 tü rtr ye göre biraz daha sürati fazladır çok değil 3-5 km
bende 13-44 olan dişlimi 14-44 yaptım sürat 5 km arttı daha az devirde gidiyorum iyi oldu...

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------


Benim cup'un mekanizması öyle. Ön dişli küçük arka dişli normal. orjinalken kalkarken gaza dayanınca ön kaldırıyordu şimdi kaldırmıyor pejo gibi uzun yolda agır agır açıyo motor. ama tvs nasıldır bilemem.

100 lük cub nasıl istemsiz teker yapıyor anlamadım :silent:

Tİme_shİft42
26 Kasım 2013, 21:42
Benim cup'un mekanizması öyle. Ön dişli küçük arka dişli normal. orjinalken kalkarken gaza dayanınca ön kaldırıyordu şimdi kaldırmıyor pejo gibi uzun yolda agır agır açıyo motor. ama tvs nasıldır bilemem.

Tamamen ön dişlinin küçük olması ile alakalı

Benim ön dişi 16 On dörde düşür bakalım ne oluyor

Ön dişliyi bir diş büyült yada ön dişli ile oynama arkayı 2 diş büyült

Osırıs
26 Kasım 2013, 22:01
Tamamen ön dişlinin küçük olması ile alakalı

Benim ön dişi 16 On dörde düşür bakalım ne oluyor

Ön dişliyi bir diş büyült yada ön dişli ile oynama arkayı 2 diş büyült

14 dişlim var yeni. bakayım bi rampada nasılmış 13. ona göre değiştirebilirim. ama ben hiç değişiklik farketmedim

yasin.33
26 Kasım 2013, 22:50
benim motosikletimin vites araları çok kısa son hızı torku vs. çok güzel ama vites arasını fazla değil de çok az arttırmak için kaç dişli takmalıyım orjinal dişlileri duruyor

search16
26 Kasım 2013, 23:14
Fabrikanın taktığı dişliler en verimli olan dişlileririr. Bu yakıt, şehir içi kullanımı, artçılı kullanım ve birçok değer için geçerlidir. Sürat için dişli değerlerini değiştirmek kullanıcı için tatminkarlık yaratsada, motor için verimli ve güvenli değildir. Aşırı oranda dişli büyültüp küçültmek ( örn: 13 ön orj-15 takılan) son hızıda değiştirmez. Sadece motor devrini değiştirir. Konuyu açan arkadaşın motoru için konuşalım. Apache lerde tork yüksek olduğu için motorun düzde max yapacağı devir 10500 dür. Bu devirde ulaşacağı hız 125km/s. Ön dişliyi bir diş büyültmek yada arka dişliyi iki diş küçültmek düzdeki max devri 10500 den 9500 devire düşürür. Fakat düzde yine aynı hız değerlerini görür. Uzun vadede motora + olarak dişliden binen yük tahribat vermeye başlayacağı için bir zaman sonra orjinal dişlileri geri taksanda ne önceki deviri nede hızı göremez olur. Onun için bırakın motor devirli çalışsın, inanınki yükün verdiği tahribat devirli çalışmadan daha fazla olacaktır. Yararlı olabildiysem ne mutlu.

Osırıs
26 Kasım 2013, 23:20
Fabrikanın taktığı dişliler en verimli olan dişlileririr. Bu yakıt, şehir içi kullanımı, artçılı kullanım ve birçok değer için geçerlidir. Sürat için dişli değerlerini değiştirmek kullanıcı için tatminkarlık yaratsada, motor için verimli ve güvenli değildir. Aşırı oranda dişli büyültüp küçültmek ( örn: 13 ön orj-15 takılan) son hızıda değiştirmez. Sadece motor devrini değiştirir. Konuyu açan arkadaşın motoru için konuşalım. Apache lerde tork yüksek olduğu için motorun düzde max yapacağı devir 10500 dür. Bu devirde ulaşacağı hız 125km/s. Ön dişliyi bir diş büyültmek yada arka dişliyi iki diş küçültmek düzdeki max devri 10500 den 9500 devire düşürür. Fakat düzde yine aynı hız değerlerini görür. Uzun vadede motora + olarak dişliden binen yük tahribat vermeye başlayacağı için bir zaman sonra orjinal dişlileri geri taksanda ne önceki deviri nede hızı göremez olur. Onun için bırakın motor devirli çalışsın, inanınki yükün verdiği tahribat devirli çalışmadan daha fazla olacaktır. Yararlı olabildiysem ne mutlu.

Şöyle bir durum var. motorun orjinali zaten 13 43 dişmiş, eski sahibi 14 44 yapmış. ben tekrar eski haline dönderdim yani :mrgreen: o yüzden sıkıntı yaşatacağını sanmıyorum. yorumun için teşekkür ederim

Tİme_shİft42
26 Kasım 2013, 23:33
Ön dişliyi 1 diş büyültmek aynı zamanda arka dişliyide 3 diş küçültmek anlamına geldiğine göre

Buna göre 2 sinin ortası ön dişliyi oynama arkayı bir diş küçült :queen::queen:

Osırıs
26 Kasım 2013, 23:43
Ön dişliyi 1 diş büyültmek aynı zamanda arka dişliyide 3 diş küçültmek anlamına geldiğine göre

Buna göre 2 sinin ortası ön dişliyi oynama arkayı bir diş küçült :queen::queen:

Seti çok pahalı yawww :queen: zaten yarın ön dişliyi tekrar 14 yapıyorum,arka kalsın

Seko
27 Kasım 2013, 01:25
Önemli olan arka diş sayısının ön diş sayısına oranıdır. Oran değişmedikçe birşey değişmez, istediğiniz kadar ekleyip çıkartın.

Carbondioxid
27 Kasım 2013, 01:30
Önemli olan arka diş sayısının ön diş sayısına oranıdır. Oran değişmedikçe birşey değişmez, istediğiniz kadar ekleyip çıkartın.

Mantıklı geldi, peki örneğin 13-51 orjinal oranında, 13- 43 mü orantılı olur yada 13-45 mi? yoksa 13-44 mü :)

search16
27 Kasım 2013, 09:06
Şöyle bir durum var. motorun orjinali zaten 13 43 dişmiş, eski sahibi 14 44 yapmış. ben tekrar eski haline dönderdim yani :mrgreen: o yüzden sıkıntı yaşatacağını sanmıyorum. yorumun için teşekkür ederim

Değişim hemen hemen doğru orantılı olduğundan sıkıntı olmaz.

Seko
27 Kasım 2013, 10:20
Mantıklı geldi, peki örneğin 13-51 orjinal oranında, 13- 43 mü orantılı olur yada 13-45 mi? yoksa 13-44 mü :)

Ne demek istediğini anlayamadım. Mesela 13-51 olursa çevrim oranı 51/13 = 3.923 oluyor. Oran ne kadar büyürse tork o kadar artar, hız da (teoride) o kadar düşer. Örneğin 13 - 39, 14-42 ve 15 - 45 aynıdır demek istedim çünkü çevrim oranı üçünde de 3 oluyor.

Yalnız tam tersi olduğunda yani çevrim oranı düştüğünde ise tork kesin düşer ancak hız artar mı artmaz mı bilinmez.

ahmetunuver
27 Kasım 2013, 10:22
Eğer motorunuzun gücü yeterse (yani hani motor vites istiyor keşke 5 inci veya 6 ıncı vites olsa deriz ya) kalkışta çok kuvvetli ve vites aralıkları çok kısaysa , aşağıda verdiğim linkten faydalanarak,
ön dişli 1 diş büyütülebilir veya arka dişli 3 diş küçültülebilir. Arka dişliyi küçültmek zincir kısalacağı için daha mantıklı..

http://www.sprocketcalculator.com/

Osırıs
27 Kasım 2013, 11:47
Eğer motorunuzun gücü yeterse (yani hani motor vites istiyor keşke 5 inci veya 6 ıncı vites olsa deriz ya) kalkışta çok kuvvetli ve vites aralıkları çok kısaysa , aşağıda verdiğim linkten faydalanarak,
ön dişli 1 diş büyütülebilir veya arka dişli 3 diş küçültülebilir. Arka dişliyi küçültmek zincir kısalacağı için daha mantıklı..

http://www.sprocketcalculator.com/

Gece denedim 6.vitesi istedi,bugün önü 14 yapıyorum tekrar..

Carbondioxid
27 Kasım 2013, 14:02
Ne demek istediğini anlayamadım. Mesela 13-51 olursa çevrim oranı 51/13 = 3.923 oluyor. Oran ne kadar büyürse tork o kadar artar, hız da (teoride) o kadar düşer. Örneğin 13 - 39, 14-42 ve 15 - 45 aynıdır demek istedim çünkü çevrim oranı üçünde de 3 oluyor.

Yalnız tam tersi olduğunda yani çevrim oranı düştüğünde ise tork kesin düşer ancak hız artar mı artmaz mı bilinmez.

Durum tam olarak şu, mevcut motorum apachi 20kw cross/onroad, bayaaa torklu alet, ancak ön dişlim 13 ve büyültmek söz konusu değil zira ön diş yatağı maksimum 13 alabiliyor, arka dişlim ise 51, motor 5 viitesli, çok kısa sürede vitesleri bitiriyor 5. vitesi bile, 6 olsa onuda hüüp diye somurup bitirebilecek bir alet, kısacası 13-45 , 13-43 aralığında bir değerde arka dişlimi küçültmek istiyorum, işin tork'tan düşme kısmı bana ait olamkla beraber, vites aralıkları uzasın ve son viteste hem hız artımı hemde son devirle gitmekten kurtulmak niyetim.
Siz belliki hesaplamada mahirsiniz, bu durumda 13-51 olan oranı 13-40 serisinden kaça almalıyımki, oranı tutturmuş ve boşa masraf etmemiş olayım?

Seko
27 Kasım 2013, 15:33
Durum tam olarak şu, mevcut motorum apachi 20kw cross/onroad, bayaaa torklu alet, ancak ön dişlim 13 ve büyültmek söz konusu değil zira ön diş yatağı maksimum 13 alabiliyor, arka dişlim ise 51, motor 5 viitesli, çok kısa sürede vitesleri bitiriyor 5. vitesi bile, 6 olsa onuda hüüp diye somurup bitirebilecek bir alet, kısacası 13-45 , 13-43 aralığında bir değerde arka dişlimi küçültmek istiyorum, işin tork'tan düşme kısmı bana ait olamkla beraber, vites aralıkları uzasın ve son viteste hem hız artımı hemde son devirle gitmekten kurtulmak niyetim.
Siz belliki hesaplamada mahirsiniz, bu durumda 13-51 olan oranı 13-40 serisinden kaça almalıyımki, oranı tutturmuş ve boşa masraf etmemiş olayım?

Gördüm, arka dişli dev gibi. Ne kadar küçültülebileceğini kimse bilemez. Motorda devir saati var mı bilmiyorum ama, şu anda motor, tam devir saatinde kırmızı çizginin başladığı devirde kaç km sürat yapıyor ?

Bu arada bu motorlar ne kadar güçlüymüş böyle ?

Carbondioxid
27 Kasım 2013, 18:33
Gördüm, arka dişli dev gibi. Ne kadar küçültülebileceğini kimse bilemez. Motorda devir saati var mı bilmiyorum ama, şu anda motor, tam devir saatinde kırmızı çizginin başladığı devirde kaç km sürat yapıyor ?

Bu arada bu motorlar ne kadar güçlüymüş böyle ?

Malesef devir saati yok, tahmini afaki söylemek gerekirse 7000 devir gibi hanzo'laşıyor, son deviri saniyeler içinde tüketiyor her viteste, hemde rampalarda dahi, cross olduğundan çançinçon'lar içinde ayrı bi yere sahip, gücünden bende fazlasıyla memnunum, 5. vites sm jantlar ile 130, cross takımla 118 son gördüm, sollama yaparken:P ancak bu durum beni rahatsız etmekte 5. viteste ideal devirde tahmini 5bin gibi 60 kilometre, daha hızlanmak için gaz açmak gerek ve motor sanki yırtılacak gibi sona aniden devirleniyor, şikayetimde bu, arkayı küçültüp ideal değere almak rahatlatmak, vites sürelerini uzatmak, son hızda düşük devirlerde seyretmek.
Bu yüzden yazdığınız mantıklı geldi, evet ben kendi kafamdan küçültmek isteyebilirim ancak matematik buna ne cevap verir, sadece görselde kalmasın diye size sorayım dedim düşündüğüm değerler arka dişi 43-45 yapmak, yapıpta oranları aynı kalacak ise boşa masraf etmiyelim, tabii çeşitli hesaplama sitelerine baktım anında değerleri hesaplıyor ancak, sizin hesap tekniğiniz daha makul geldi durum bu.