Apices
07 Ekim 2013, 23:28
Arkadaşlar merhaba.
Yaklaşık bir hafta kadar önce bir tanıdığımdan aldığım 2004 model Honda 250 Twister marka motosikleti şehir dışından eve getirirken motor vites düşürme esnasında stop etti. (Vitesli motosiklet tecrübem oldukça az. Yola çıkmadan sakin yerlerde 2-3 saat kadar motoru kullandım, sorun yaşamadım) ) İki defa marş yaptım , çalıştı ve yoluma devam ettim.
3-5 km. sonra yine vites düşürmem gerektiğinde (tam emin değilim ama belki gereğinden fazla vites düşürmüş olabilirim. 4den 3e değil de 4,3 sonra 2ye gibi.) motor yine stop etti. Yine marş yaptığımda sadece tık sesi geliyor, motor çalışmıyordu. Bu esnada farlar canlı bir şekilde yanıyordu. Yaklaşık 45 dk. kadar uğraştıktan sonra( çoğu zamanım beklemekle geçti) marş yaptım çalıştı ve yola devam ettim.
Ne zamanki şehir içinde lambalara denk geldim, vites düşürdüm elim debriyaja basılı olmasına rağmen yine stop etti. Marştan daha önce olduğu gibi tık sesinden başka ses gelmiyordu. İkinci viteste vurdurup çalıştırmayı denedim ama hiç sonuç alamadım. Arka teker vurdurma esnasında hiç dönmüyordu. Yolda kaldığım yer iş yerime yakın olduğundan ittirerek motoru iş yerime bıraktım.
Ertesi gün marşı denedim ama sonuç değişmedi. Birkaç arkadaşla birlikte sigortaları kontrol ettik. Başka bir akü ile takviye yaparak çalıştırmayı denedik yine de çalışmadı. Motorun yağıda normal düzeydeydi. Motoru 2.viteste vurdurarak çalıştırmayı yine denedik ama arka teker bu esnada hiç dönmedi.
Konu hakkında tecrübesi olan arkadaşlara müsaadenizle şu soruları sormak isterim :
1)Meydana gelen arıza (arızalar) tamamen benim tecrübesizliğimden mi oluşmuştur? (Vites düşürmeler esnasında).
2)Motoru aldığım tanıdığım, bir başkasından mala karşılık olarak motoru almış olduğundan, motorun geçmişi hakkında hiçbir bilgisi yoktur. Bu sebeple motor bakımsızlığından arıza çıkarmış olabilir mi? (Tanıdık bir motor tamircisi motordan biraz ses geldiğini, bu modellerde bunun normal olduğunu belirtmiş.)
3)Her ne kadar içi açılmadan bilinemese de verdiğim ipuçları doğrultusunda motorun(krank, eksantrik, piston v.b) veya vites kutusunun hangi parçaları arızalanmış olabilir?
4)Bu motosikletin motor onarımı parça+ işçilik olarak ne kadar maliyet tutar?
5)Son olarak motosikleti yaklaşık bir saat uzakta bir yere nasıl nakil edebilirim?
Konuyu net olarak anlatabilmek için mecburen biraz uzun yazmak zorunda kaldım, kusura bakmayın. Konu hakkında seviyeli her türlü eleştiri, çözüm önerisi ve fikirlere açığım. Özellikle Bursa içerisinde yardımcı olabilecek arkadaşlar olursa sevinirim.
Her şey gönlünüzce olsun, tekeriniz düz bassın.
Yaklaşık bir hafta kadar önce bir tanıdığımdan aldığım 2004 model Honda 250 Twister marka motosikleti şehir dışından eve getirirken motor vites düşürme esnasında stop etti. (Vitesli motosiklet tecrübem oldukça az. Yola çıkmadan sakin yerlerde 2-3 saat kadar motoru kullandım, sorun yaşamadım) ) İki defa marş yaptım , çalıştı ve yoluma devam ettim.
3-5 km. sonra yine vites düşürmem gerektiğinde (tam emin değilim ama belki gereğinden fazla vites düşürmüş olabilirim. 4den 3e değil de 4,3 sonra 2ye gibi.) motor yine stop etti. Yine marş yaptığımda sadece tık sesi geliyor, motor çalışmıyordu. Bu esnada farlar canlı bir şekilde yanıyordu. Yaklaşık 45 dk. kadar uğraştıktan sonra( çoğu zamanım beklemekle geçti) marş yaptım çalıştı ve yola devam ettim.
Ne zamanki şehir içinde lambalara denk geldim, vites düşürdüm elim debriyaja basılı olmasına rağmen yine stop etti. Marştan daha önce olduğu gibi tık sesinden başka ses gelmiyordu. İkinci viteste vurdurup çalıştırmayı denedim ama hiç sonuç alamadım. Arka teker vurdurma esnasında hiç dönmüyordu. Yolda kaldığım yer iş yerime yakın olduğundan ittirerek motoru iş yerime bıraktım.
Ertesi gün marşı denedim ama sonuç değişmedi. Birkaç arkadaşla birlikte sigortaları kontrol ettik. Başka bir akü ile takviye yaparak çalıştırmayı denedik yine de çalışmadı. Motorun yağıda normal düzeydeydi. Motoru 2.viteste vurdurarak çalıştırmayı yine denedik ama arka teker bu esnada hiç dönmedi.
Konu hakkında tecrübesi olan arkadaşlara müsaadenizle şu soruları sormak isterim :
1)Meydana gelen arıza (arızalar) tamamen benim tecrübesizliğimden mi oluşmuştur? (Vites düşürmeler esnasında).
2)Motoru aldığım tanıdığım, bir başkasından mala karşılık olarak motoru almış olduğundan, motorun geçmişi hakkında hiçbir bilgisi yoktur. Bu sebeple motor bakımsızlığından arıza çıkarmış olabilir mi? (Tanıdık bir motor tamircisi motordan biraz ses geldiğini, bu modellerde bunun normal olduğunu belirtmiş.)
3)Her ne kadar içi açılmadan bilinemese de verdiğim ipuçları doğrultusunda motorun(krank, eksantrik, piston v.b) veya vites kutusunun hangi parçaları arızalanmış olabilir?
4)Bu motosikletin motor onarımı parça+ işçilik olarak ne kadar maliyet tutar?
5)Son olarak motosikleti yaklaşık bir saat uzakta bir yere nasıl nakil edebilirim?
Konuyu net olarak anlatabilmek için mecburen biraz uzun yazmak zorunda kaldım, kusura bakmayın. Konu hakkında seviyeli her türlü eleştiri, çözüm önerisi ve fikirlere açığım. Özellikle Bursa içerisinde yardımcı olabilecek arkadaşlar olursa sevinirim.
Her şey gönlünüzce olsun, tekeriniz düz bassın.