PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Cbx 250 Twister Çalışmıyor.(Yardım)



Apices
07 Ekim 2013, 23:28
Arkadaşlar merhaba.

Yaklaşık bir hafta kadar önce bir tanıdığımdan aldığım 2004 model Honda 250 Twister marka motosikleti şehir dışından eve getirirken motor vites düşürme esnasında stop etti. (Vitesli motosiklet tecrübem oldukça az. Yola çıkmadan sakin yerlerde 2-3 saat kadar motoru kullandım, sorun yaşamadım) ) İki defa marş yaptım , çalıştı ve yoluma devam ettim.

3-5 km. sonra yine vites düşürmem gerektiğinde (tam emin değilim ama belki gereğinden fazla vites düşürmüş olabilirim. 4den 3e değil de 4,3 sonra 2ye gibi.) motor yine stop etti. Yine marş yaptığımda sadece tık sesi geliyor, motor çalışmıyordu. Bu esnada farlar canlı bir şekilde yanıyordu. Yaklaşık 45 dk. kadar uğraştıktan sonra( çoğu zamanım beklemekle geçti) marş yaptım çalıştı ve yola devam ettim.

Ne zamanki şehir içinde lambalara denk geldim, vites düşürdüm elim debriyaja basılı olmasına rağmen yine stop etti. Marştan daha önce olduğu gibi tık sesinden başka ses gelmiyordu. İkinci viteste vurdurup çalıştırmayı denedim ama hiç sonuç alamadım. Arka teker vurdurma esnasında hiç dönmüyordu. Yolda kaldığım yer iş yerime yakın olduğundan ittirerek motoru iş yerime bıraktım.

Ertesi gün marşı denedim ama sonuç değişmedi. Birkaç arkadaşla birlikte sigortaları kontrol ettik. Başka bir akü ile takviye yaparak çalıştırmayı denedik yine de çalışmadı. Motorun yağıda normal düzeydeydi. Motoru 2.viteste vurdurarak çalıştırmayı yine denedik ama arka teker bu esnada hiç dönmedi.

Konu hakkında tecrübesi olan arkadaşlara müsaadenizle şu soruları sormak isterim :

1)Meydana gelen arıza (arızalar) tamamen benim tecrübesizliğimden mi oluşmuştur? (Vites düşürmeler esnasında).
2)Motoru aldığım tanıdığım, bir başkasından mala karşılık olarak motoru almış olduğundan, motorun geçmişi hakkında hiçbir bilgisi yoktur. Bu sebeple motor bakımsızlığından arıza çıkarmış olabilir mi? (Tanıdık bir motor tamircisi motordan biraz ses geldiğini, bu modellerde bunun normal olduğunu belirtmiş.)
3)Her ne kadar içi açılmadan bilinemese de verdiğim ipuçları doğrultusunda motorun(krank, eksantrik, piston v.b) veya vites kutusunun hangi parçaları arızalanmış olabilir?
4)Bu motosikletin motor onarımı parça+ işçilik olarak ne kadar maliyet tutar?
5)Son olarak motosikleti yaklaşık bir saat uzakta bir yere nasıl nakil edebilirim?

Konuyu net olarak anlatabilmek için mecburen biraz uzun yazmak zorunda kaldım, kusura bakmayın. Konu hakkında seviyeli her türlü eleştiri, çözüm önerisi ve fikirlere açığım. Özellikle Bursa içerisinde yardımcı olabilecek arkadaşlar olursa sevinirim.

Her şey gönlünüzce olsun, tekeriniz düz bassın.

zaferkarizma
07 Ekim 2013, 23:36
ne çektin be twister herkez müzdarip bu twister den .

Samet Ağır
07 Ekim 2013, 23:57
çok meşgul olduğumdan kısaca okudum ama vurdurduğunda arka teker dönmüyorsa motorun yağsızlıktan kilitlenmiş diyorum..yoldada bunun belirtisini vermiş ama farketmemişsin..motora bak bakalım içinde yağ varmı???

SmirnouF
08 Ekim 2013, 00:12
çok meşgul olduğumdan kısaca okudum ama vurdurduğunda arka teker dönmüyorsa motorun yağsızlıktan kilitlenmiş diyorum..yoldada bunun belirtisini vermiş ama farketmemişsin..motora bak bakalım içinde yağ varmı???

Arkadaş yağı tamam gözüküyo demiş usta , aklıma ilk gelen yağ pompasının yağlamayı kesip motor sarması , ilk stoptan sonra soğuyuğ genleşme kaybolduktan sonra yeniden çalışması buna işaret. Ayrıca arka tekerleğin vurdurma esnasında hiç dönmemeside motorun sıktığının işareti olabilir.

Buji anahtarın varsa bujiyi sök ve 1. viteste elinle tekerleği çevirmeye çalış. eğer tekerlek dönmüyorsa masraf çıkacak başına :(

ayrıca motoru görmeden kimse kesin bişey söyleyemez , sadece fikir yürütürüz , en iyisi bi ustanın çayını iç yakın bi zamanda.

ucakmalik
08 Ekim 2013, 00:15
Usta bendede aynısı oldu motor kitledi piston sekman parçalandı

Samet Ağır
08 Ekim 2013, 00:31
Arkadaş yağı tamam gözüküyo demiş usta , aklıma ilk gelen yağ pompasının yağlamayı kesip motor sarması , ilk stoptan sonra soğuyuğ genleşme kaybolduktan sonra yeniden çalışması buna işaret. Ayrıca arka tekerleğin vurdurma esnasında hiç dönmemeside motorun sıktığının işareti olabilir.

Buji anahtarın varsa bujiyi sök ve 1. viteste elinle tekerleği çevirmeye çalış. eğer tekerlek dönmüyorsa masraf çıkacak başına :(

ayrıca motoru görmeden kimse kesin bişey söyleyemez , sadece fikir yürütürüz , en iyisi bi ustanın çayını iç yakın bi zamanda.

dediğim gibi hızlı okudum arada satır atladım filan...
motorun arada stop etmesi biraz soğuduktan sonra çalışması hep aynı şeye delalet eder..
denildiği gibi bujiyi sök..motoru viteste çevirmeye çalış..dönmüyorsa eğer sıkıntın biraz can yakacaktır...

yağın tamam olması yağlamanın olacağı anlamına gelmez..yağ pompası görev yapamadıysa yada kanallardan bazıları tıkandıysa yağsızlıktan yatak sarmış,piston segman kırıp kilitlemiş olabilirsin...

ferhatkars
08 Ekim 2013, 00:40
marş motoru da görev görmüyormuş...takviye ile de olmamış...
mutlaka motor sıkıyordur... üst kapaktan sökmeye başlanacak... geçmiş olsun... :pale:

Apices
08 Ekim 2013, 09:41
Arkadaşlar hepinize ilgi ve alakanız için çok teşekkür ederim. Bujiyi söküp tekerleği döndürmeye çalışacağım.
Birde merak ettiğim ilk mesajımda belirttiğim gibi bu arızanın oluşmasında tecrübesizliğimin bir etkisi olmuşmudur acaba?
Bunu gerçektende çok merak ediyorum.

cenkito
08 Ekim 2013, 09:56
eger motor yaglama kesmiş ve kitlenmişse sizin tecrübeden ziyade motorun bakım gecmişi ön plana cıkar.

hor kullanılmıs ve zamanında bakımları yapılmamıs olabilir, yag filtresiz kullanılmıs olabilir vs vs

Apices
05 Kasım 2013, 19:01
Arkadaşlar tekrar merhaba. Mesajı yazalı bir ay kadar oldu ama sonucu merak eden arkadaşlar olabilir diye tekrar yazma gereği duydum. Ayrıca ben gibi acemi bazı arkadaşlarada tecrübe olabilir diye düşünüyorum. Sonunda motorun arızası çözülebildi. Moturu geçen hafta sahibine (Tanıdığıma) geri göndermiştim.(Parasal sorunları aşamadığımdan). Motoru almaktan vazgeçtiğim için arızasına hiç baktırmamıştım. Motorcu aküye takviye yapmış ve motor çalışmış. Tabikide ben şok oldum. Zira 3 arkadaş aklımızca aküye takviye yaptığımızı zannediyorduk. Fakat yapamamışız. Sonradan anladığım kadarı ile takviye kablolarını kutup başlarına sağlamca bastırmadığımızdan başarısız olmuşuz. Başka bir düşünce aklıma gelmiyor. Hatta ilk aküde başarılı olamayınca ikinci başka bir akü ile denemiştik. Birde ne kadar etkisi olur bilemiyorum ama takviye yaptığımız aküler düşük amperli araba aküsü idi. Her ne kadar arızanın başında eski tarihli aküden şüphelensekte yine de takviyede başarısız olabileceğimiz doğrusu hiç aklıma gelmedi. Başarısız olduğumuza üzüldüğümden daha çok motorda pahalı bir arızanın çıkmamış olmasına çok sevindim.Zira tanıdığıma karşı çok mahçup duruma düşecektim. Bu bana tecrübe oldu.Belki yazıyı okuyan arkadaşlarada tecrübe olabilir. Tüm yardımlarınız için teşekkür eder, herşeyin gönlünüzce olmasını dilerim.

porsche911tt
05 Kasım 2013, 20:34
Ucuz yirttin