PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Toplu Sürüşlerde Canavarlaşma İçgüdüsü



mete_han
03 Ekim 2013, 00:58
.

New Yorkda yaşanan olaydan sonra başka bir video da grup sürüşlerinde sürü psikoljisiyle insanların sağlıklı karar verme yetilerinin bloke olduğunu ve saldırganlaştığını görüyoruz...bu detayı tabi ki bir psikolog açıklayabilir belki ama çoğunluk olunduğunda ve sayısal üstünlük toplum psikolojisinde neden LİNC olayına dönüşür...

lütfen önce şu videoyu izleyin...2011 Videosudur...geçenki olay benzeri...


http://www.liveleak.com/view?i=81e_1380656714



bu motorcu gruplar ekstrem örnekler olabilir ama bizlerde Yuvacığa geziye gittiğimizde buna benzer olaylar yaşanabiliyor...veya en son Şehitlik anmasında Edirnekapıda tahammülsüz o kadar motosiklet sürücüsü gördüm ki...



bu sadece motosiklet sürüşünde değil toplumsal olaylarda da bu şekilde oluyor...

İnsan haklarıyla mennşurr Batı ülkelerinde holiganlığı sadece futbol da görmekteyiz...ahlaki anlamda çöküntü halinde olduğunu sandığımız Öropa ve Amariga da insanlar aynı çatı altında farklı görüşleri dile getirebilirken trafikte sanki ülke farkı gözetmeksizin herkes adeta birer canavara dönüşüyor...konu aslında bireysel motorcu refleksi değil...konu sabırlı ve sükuneti korumayı bilen biz motosiklet sürücülerinin toplu sürüş esnasında ki tavır ve hezeyanı...hezeyan bir nevi doğru olanı bilmesine rağmen yanlış da ısrar etme şeklidir...


bireysel anlamda yapılan hatanın affı yoktur...yapılan yanlışı hayatımıza kasıt olarak odaklayıp o an polis savcı ve hakim oluruz...bunlar gerçek...ama toplu sürüş de daha sert yaptırımlar üzerine yoğunlaşılır...grup merkezindeki kişilerin tavırları onaylanır veya takdir görür...ama yapılan şey özünde yanlıştır...

dün ATV haberin bakış açısı bu şekildeydi olaya...motorcu terörü haberindeki kasıt polis..savcı..hakim ve gardiyanlık yapan motorcuların hesap kesmesine verilen bir tepkiydi...


düşünceleriniz nedir...motosikletciler barbar mı argedeş...


yolda çevreye korku salmaktan keyif mi alıyoruz...eğer böyleyse bir sorun var demektir...

trafik de saygı görmemenin bedeli agresiflik veya terörize hareketler içinde olmakmıdır...


saygı görmüyorsan saygı gösterme bir refleks mi...







.

flame
03 Ekim 2013, 01:26
Hatırlıyorum bu videoyu ecnebi sitelerinden.Bu biraz farklı ve hoş olmayan durum.Fakat olay isteyerek bilerek gruptan bir kişinin yaralanmasına yada ölümüne sebep olursa tutulması imkansız hale gelir.Hele bizim ülkemizde...Motorcular olaraktan ciddi ciddi eziliyoruz zaten.Ok gibi gergin sinirler.E sürü gibi dolaşdığımız anda birisi gaflette bulunup "sırtarırsa" "tepiklenmemesi" içten olmaz Metehan abi :)

beko12345
03 Ekim 2013, 01:35
Metehan abi şimdi senin koyduğun video ile son koyulan güncel olan video farklı bence. Senin koyduğun videoda motorcular resmen barbarlık yapmışlar . Fakat diğer videoda araç Motorları eziyor ve 1 kişi hayatını kaybediyor. Bence çok fark var.

Ayrıca grup halinde kesinlikle insanlar değişiyor. İster motor olsun , ister dışarda yürürken olsun...


Haklısınız yani...

Nomad_41
03 Ekim 2013, 01:43
Arkadaşlar doğru demiş hocam . Bizim evin yanında lise var bir görsen böyle 9. sınıf bebeleri liseye yeni başlamışlar ama böyle 10 kişiler fln nasıl havalılar kurtlar vadisinden fırlamış gibiler :) Şimdi yayan bile giderken öyleler trafiği düşün bide . Sürü psikolojisi insana artistlik veriyor bencede bunu düğün çıkışlarında kafası çok güzel olan düğün sahibi kişinin yakın akraba ve dostlarıda örnek ola bilir . :) Nasıl olsa arkası kalabalık

alp_tunay
03 Ekim 2013, 01:48
Canınmı sıkılıyor len...
Yoksa popüleyşın azalmasın diye numero mu ?...:bounce:
Bırak sosyal mesajlar vermeyi gel siyasi başlıklara...
Sana yaramaz buralar... :wiinkk:

Permatiq59
03 Ekim 2013, 01:53
http://www.itusozluk.com/image/adam-hakli-beyler_150692.jpg

wolrath
03 Ekim 2013, 02:05
toplu surusteki elemancini lerin egıtımi/görgusü/yaşı ile dogru orantılı bence bu durum.

mektep okumuş,aıle terbıyesı olan yasını basını almıs bıreylerın bu tur hareketlerde bulunması ımkansıza yakındır.olası olaylar da bılerek uste kırma,tehlıke yaratmadan cıkagelır ki dıger vıdeodakı gıbı sıkıstırma-ayıya ayı gıbı cevap verme seklınde olmayacagı ıcın vıdeolardakı gıbı son bulmaz olaylar...

satoyama
03 Ekim 2013, 02:24
tek başımızayken bize yapılan eziyetlere kalabalıkken tahammül edemiyoruz evet doğru.

geçen gün edirne kapı haliç köprüsü yönüne doğru, trafikte emniyet şeridinden 40km/h la gidiyorum aracın biri dayanamadı (balata ayvansaray sapağına girecek) e.şeridine girmeye kalkıştı, korna ile ikaz edince herif anında toparladı ve giremedi (fosforlu yelek ve çakarlar aklını aldı adamın polis sandı ilk ) bes belli aynaya bakmadan giriyor deyyus..

ileride girdi o emniyet şeridine ve sağıma yanaştı üşenmeden laga luga ediyor...koskocaman adam bariz karadenizli tipi var, karaciğer cartayı çekmiş surat kıpkırmızı..

dedim ne var?

-bla bla bla bla

ne dediğinde anlaşılmıyor gavatın .

dedim sen aynaya baktın mı ?

-baktım diyor

dedim baktıysan neden giriyorsun? yada girmeye yeltendin ben korna çalmasam ne olacak?

-sen kendine bak diyor ben seni gördüm diyor hala hıyar :pr:

dedim sende kendine bak v.s.

devam ettim muhattap olmadım.

ileride sağımdan geçerken bana hareket çiziyor, göya arabayla anlık üzerine kırma şekillleri...ben tırsarmıyım hiç istifimi bozmadım.. :pl:

şimdi orada 10-15 motor olsa ne olacak tı?? metehano?

geçen yine 1. köprüye az kalmış girdik gireceğiz, adam daracık emniyet şediridini kokoş bmw si ile iyice daraltmış (arkamdan da arkadaş geliyor) korna çaldım usulca. istifini bozmadı el kol yapıyor. emekliyerek yanaştım, eğildim sağ cama

dedim amca buyur!

(60 yaşa merdiven dayamış saç bıyık boyalı tam g*doş tipli bir adam..)

-nee amcamı dedi!!

evet amca dedim! babam yaşındasın..

dedim; rahat koltuğunda direksiyonu 20cm sola kırsan ne kaybedersin?. çok sıkıldıysan motosiklete bineceksind edim (yiyorsa)

-ben yolumdayım mecburmuyum diyor hala..

oradan 10-15 motor olsan ne olacak?

tabi ben lafımla öpüyor daha fazla muhattab olmurum
bende böyle hikaye çok roman olur..


bunlar kansız şerefsiz yurdum insanı kalıbı beş para etmez...bu videolardaki muameleyi esas onlar ha ediyor..

Nomad_41
03 Ekim 2013, 02:31
@satoyama ne güzel demişsin hocam aynen orda 10-15 e bile gerek yok 5-6 kişi bile olsan hayırdır yaa ne diyo falan fln ayaklarıyla hoop kavgadasın

http://www.youtube.com/watch?v=tddJURgLOAQ .. Aynı bı videoda anlattıkları gibi efsane haberi herkez bilir . Kalabalık olmanın verdiği egoyu ama kalabalıkda olsak tek de olsak ne demişler ;

laf ile uslanmayanı etmeli tekdir tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir

Levsy
03 Ekim 2013, 02:33
Şu Range Rower videosundaki motorcular ile bu videodakiler aynı kişilermiş :)
Video başlığından bunu anlıyoruz, yorumlar da durumu destekliyor zaten.

motorcu48
03 Ekim 2013, 03:05
abi endurocuların gezilerinde hiç böyle birşey olmuyo.burda dikkat edin nerdeyse tamamı racing kullananlar .çok azda kross var tamam kross ta bi endurodur ama offroad tarzı benim dediğim turıng enduro tarzı şöyle bmw1200 gs gibi bilinçli motoru hayat felsefesine yayan motorcular yok neden??

bu gerçekten düşünülmesi gereken bir konu .racing binen seven heves edenlere hep bakın anlıyacaksınız .sorun bundan kaynaklanıyor .bilim adamlarının araştırması gereken bir konu aslında

hasanfuat
03 Ekim 2013, 06:11
Racing suruculeri cok hassas aman dikkat :) trafikte hiz limiti ihlali konularindaki tepkileri malum herkes boyle degil ama kendini ayricalikli zanneden curuk elmalar bu sinifta biraz fazla at sahibine gore kisner mis sekil motor sonucta :)

designserhat
03 Ekim 2013, 09:18
İtiraf ediyorum toplu sürüşlerde bende araç sürücülerine çok agresif oluyorum.Çünkü tek sürdüğüm zaman ne kazalar atlatıyorum ne saygısızlıklar görüyorum birikiyor birikiyor ve toplu sürüşlerde beni agresifliğe itiyor.

yiqit
03 Ekim 2013, 09:43
Bence kişilikle alakalı :cherry:

http://www.youtube.com/watch?v=TUGdTvaUAN8

Felis Leo
03 Ekim 2013, 10:12
:PMotorcunun başına ne gelirse ya .......tan yada toplu sürüşten gelir.:mrgreen:

turkish39
03 Ekim 2013, 10:13
Valla aga şu jipli video konusu 7 - 8 tane açılmıştır.İlk yazılan Yorumları oku ne kadar barbar olduğumuzu anlarsın.Moturcuyuz diye hemen motorcuları haklı buluyoruz.Sadece bu konuda değil her konuda barbarız.Çabuk gaza gelen ve düşünmeden hareket eden insanlarız.Bir olay karşısında o konudaki gerçeği bilip bilmeden yargıyı veririz oracıkta.

celebi16
03 Ekim 2013, 10:22
bence de bazen özeleştiri yapmalıyız bazen öyle motor kullananlar görüyorumki sinir oluyorum yani bu kişilerin kaza yapması değil kaza yapmaması mucize bence aralardan geçmeler kural tanımaz hareketler yanımdan sürtecek şekilde sollamalar

phradrel
03 Ekim 2013, 10:44
hakimler, savcılar bulsunlar haklıyı da biz bi kendimize bakalım. yukardaki mesajlara bakınca motorcu kendini biliyor diyebiliyorum. kabaca dürtülerimize hakim olamayıp biz solo sürüşte yapılan haksızlıklara grup sürüşünde çok daha fazla tepkili oluyoruz. hatta bunu abartıp ezmek nasılmış araç sürücülerine de göstermek istiyoruz.

itiraf ettim rahatladım. :)

otopsici
03 Ekim 2013, 10:49
Arkadaşlar doğru demiş hocam . Bizim evin yanında lise var bir görsen böyle 9. sınıf bebeleri liseye yeni başlamışlar ama böyle 10 kişiler fln nasıl havalılar kurtlar vadisinden fırlamış gibiler :) Şimdi yayan bile giderken öyleler trafiği düşün bide . Sürü psikolojisi insana artistlik veriyor bencede bunu düğün çıkışlarında kafası çok güzel olan düğün sahibi kişinin yakın akraba ve dostlarıda örnek ola bilir . :) Nasıl olsa arkası kalabalık

o da bişey mi her cuma akşamdan kurtlar vadisini izlemiş ergenler siyah takım elbise giyip sokaklara çıkıyorlar
bi görsen van sokakları aynı böyle oluyor

http://www.tvchitchat.net/images/ab51.jpg

kurubuz
03 Ekim 2013, 10:55
Metehan kardeşim haklısın ama biraz kendinle çelişiyorsun. Eski yazılarından birinde " küçük trafik duellolarından hep galip ayrılmışımdır" cümlesini okuduğumu hatırlıyorum. Öz eleştiri mi yapıyorsun? yoksa başkalarını mı eleştiriyorsun ?

astorojna
03 Ekim 2013, 11:00
2010 yılında araba ile çarşı merkezine yakın bi yerden ilerlerken, mecbur sokakta yapılan bir ev düğününün içinden geçmem icap etti. ben arkadayım önümdede şu geniş olan eski tip chevrolet var. neyse adamın biri mercedesi çift park yaparak yola bırakmış ben geçerim ama chevrolet çok zor geçeceği bir yoldu. derken chevrolet i bi sağ bi sol derken sağ kapı koluyla (krom) mercedesin sol tarafına kasıtlı olmadan sürttü. hemen düğün evi adamın başına toplandı. ordan yeni ergenin biri çıktı ve adama ağıza alınmayacak küfürlerle camdan saldırdı. bu grup psikolojisi ni sadece motorculara bağlamak yanlış olur. düğün konvoylarında dahi ufak bir hatada tüm araç sürücüleri saldırı savunmasına geçiyor. normal durumlarda bize saygı olmadığı için ki atv motor terörü dedikten sonra olacağı varsada olmaz bizde 5-6 motor bir araya geldiğimizde doğal olarak saldırı konumunda gezebiliyoruz.

sardokar
03 Ekim 2013, 11:19
Bence kişilikle alakalı :cherry:
http://www.youtube.com/watch?v=TUGdTvaUAN8

Bu adam haklı değil. Sağdaki vinç çok net görülüyor, adamın yeri olmadığını sola geçeceğini bilmek için kahin olmaya gerek yok.

yasdal
03 Ekim 2013, 11:33
Bu tip sürücülerle 10 m. yan yana gitmem.

Sıklıkla toplu sürüş yaparız. 10-20 motor kadar oluruz genelde. Bir hiyerarşi, yelek, ast-üst vs. işlerimiz yok. Herkes birbirini sever sayar arkadaş grubumuzda. Yeni gelen bizi tanımayan adam da, getiren arkadaşından almıştır tüyoları uyar bize. Grupta herkes bilir ki arkadan gelen onu geçmeyecek, çoğu zaman grubun önünden giderken uzun süre dizik aynasına bile bakmadığımı fark ederim. İşte o zaman grup sürüşünün huzuru, güveni ortaya çıkar. Kimse kimsenin teker izinden gitmez, ama aramızda hiç bir zaman da konuşulmamıştır, sürüş kuralları vs. kendiliğinden gelişir hep. Zaten diğerine saygılı, bilinçli adam da bu şekilde sürer. Ara sıra dikiz aynasında bir karışıklık peydahlanır, bir şeyler yanlış gider, düzen bozulur, sinirler gerilir tedirginlik artar. Ne oluyor diye baktığımda ya araya trafikten apaçinin biri girmiş bizim motorlara hava atmaya çalışıyor, ya da tahammülsüz bir otomobil sürücüsü taciz ediyordur. Hemen fark edilir bu durum. Birden bire tüm tadımız kaçar .Bu durumda genelde yol veririz, apaçi de bir iki ısrardan sonra devam eder yoluna.

Grup sürüşündeki vandalizim pek yaşanmaz dediğim gibi. Ama hiç olmadı desem de yalan olur. Bir kez kavacık, riva arasında sıkışık trafikte beyaz mercedesiyle makas atan bir bey amca uzunlar, sisler ne var ne yoksa yakıp kıçıma 10 cm kalana kadar girip taciz etmişti. Farlarından dikiz aynalarım iptal oldu. İntercom'la arkadaki arkadaşla konuşuyordum. Onun yönlendirmesiyle sağa attım kendimi. Yoksa sağ müsait mi değil mi imkanı yok görmemin. Konuştuğum eleman, yanımda çalışan genç tekniker bir arkadaş. Duruma sinirlendi haliyle. (şaka maka bir kaç kez 5-10 cm arkamda acı fren yapa yapa sıkıştırdı hayvan herif- geberiyordum) başladı herifi kovalamaya. Bir yandan da benimle konuşuyor. Ben de takıldım peşine ama durdurmaya. Bizi gören grup elemanları da fırladı. Mercedese yetiştik haliyle , içine baktım ak saçlı 60 yaşlarında bir herif. Zaten yüzü de saçına dönmüş korkudan. 150 civarı hıza çıktık o ara. Diğer arkadaşlar önde olduklarından hadiseyi tam görmemişlerdi. Ben intercomdan telkin ettim de elemanı, çektik sağa.

İnsan oğlunun doğasında var elbet. Ama adamın zaten ödü bi yerine kaçmış, panik halinde gazlıyor, önüne motorla geçmek durdurmaya çalışmak, ölüme davetiye...

Vel hasılı, yine de benim hatam diyorum. Adamın makasla geldiğini farkettiğim halde kendimi güvenli bir yere daha önce atmam gerekirdi.

Asıl grup konusu açılmışken ben de sıkıntılı bir durumu hatırlatayım. Grup sürüşünde geride kalma psikolojisi. Kendinden daha tecrübeli veya daha yüksek CC de motorlarla sürerken, özellikle grubu yavaşlattığını hissedersen bu fikir gelip yerleşir kafana. Grubu yavaşlatmamak için virajlara onların hızında, peşlerinden girmeye başlarsın. Tek sürüşde almayacağın riskleri alırsın. Kimse şikayet etmez aslında ama sen kendi üstüne vazife alıp hızlanır da hızlanırsın. İşte grup sürüşünde en tehlikeli durumlardan biri bence bu durumdur.

Özellikle gruptakiler birbirlerini pek tanımazlarsa bu durum daha sık yaşanır. Yavaş süren sürekli risk almaya başlar. Grup sürüşünün keyfi kaçar, tehlikeli olmaya başlar. Bu durumu önlemek için baştan düşük CC ve tecrübesiz arkadaşları ayırıp, grubu 2 ye bölmek en iyisidir. Ne çabuk giden grup yolda sıkılacaktır, ne de arkadakiler boş yere motorlarını ve kendilerini yoracaklardır.

Siz siz olun bireysel sürüşünüzü, başkalarına uymak için değiştirmeye kalkmayın. Unutmayın motosiklet kullanmak tamamen bireysel bir iştir. Alacağınız riskleri kendiniz belirler ve sonuçlarına katlanırsınız. Hiç bir etken sizi aşırı risk almaya itmemeli. Bırakın yetişemediğiniz için 5-10 dk. sonra varın gideceğiniz yere. Kimse gittiğinizde size gülmez. Gülerse zaten o grupla tekrar sürmenin manası yoktur.

Levsy
03 Ekim 2013, 12:00
Bir dolmuş veya halk otobüsü sürücüsüyle takıştınız mı?
O an dünyanın gelmiş geçmiş en haklı adamı olsanız bile bunu sakın denemeyin.
Dolmuş yolcularının tamamı, otobüs yolcularının yarısı aşağı iner. (Diğer yarısı kadın ve çocuklardır çünkü)
Sürü olmak yeter yani, ille motorcu veya şucu bucu olmaya gerek yok :)

enxdesign
03 Ekim 2013, 12:08
Bizim insanımızda önünde ne varsa, onu geçme isteği olduğu için bu tür olayların yaşanması normal.

C@LiMeRO
03 Ekim 2013, 12:13
araç sürücülerinin yaşadığı dürtüye de isim koyalım o halde;
altlarındaki dört tekere güvenerek; iki tekerlilerin üzerinden geçseler bile kendilerini haklı görme dürtüleri,
kalabalık olmaya falan gerek yok; teke tek bile olsa; ağzını açıp kelam etmekten aciz, kendine güvensiz insanlar,
altlarındaki dört tekere güvenip aslan kesiliyorlar; aniden önüne kırmalar, dönüşlerde gereksiz yere sıkıştırmalar,
canları istediğinde keyfe keder frene asılıp hayatını tehlikeye attıkları için sırtarmalar,

hiç kimse kusura bakmasın..birisi keyfe keder hayatıma garez ediyorsa, ben de onunkine ederim..
ha motosiklet üzerinde bunu yapmak gülünç olur, ama ışıklarda ya da herhangi bir vesileyle stabil hale geldikten sonra
ben de dalarım abi..hiç kaçarı yok..ha dayak yermiyim yerim : ) olsun..yine de dalarım..

Mamba09
03 Ekim 2013, 12:18
Sürü psikolojisini nasılda iyi anlatan bir video. Sürü psikolojisine asla girmeyin, çok yanlıştır. Doğru bi yolda olsanız bile sürü pskolojisi yanlış yaptırır gereksiz özgüven getirir egoları ortaya çıkarır. Hayatı pozitif yaşayın, iyi taraflarını görün gülümseyin! Dünyada güzel şeyler varken çirkin şeyleri görmek gereksiz melankoli yapmaktır.

mLh
03 Ekim 2013, 13:12
Bence kişilikle alakalı :cherry:
http://www.youtube.com/watch?v=TUGdTvaUAN8

E.Testere ??? Abi o ne öyle yaaa şaşırdım 1. güldüm 2. değişik bir durum tabii

DEISIS
03 Ekim 2013, 13:20
bkz: Düğün Konvoyunda İnsanlıktan Çıkma

dockerengin
03 Ekim 2013, 13:51
Metehan abi çok güzel bir konuyu hatırlatmış. Biraz durup düşünmemiz lazım. Özellikle 29 Ekim gibi tarihlerde o korteje ne amaçla katıldığımızı unutmayalım. 100% haklı olsak bile herşeyin yeri zamanı var. Grup sürüşü içerisindeysek yaptığımız şeyleri birey olarak değil grup olarak düşünüp hareket etmeliyiz.



Bu tip sürücülerle 10 m. yan yana gitmem.

Sıklıkla toplu sürüş yaparız. 10-20 motor kadar oluruz genelde. Bir hiyerarşi, yelek, ast-üst vs. işlerimiz yok. Herkes birbirini sever sayar arkadaş grubumuzda. Yeni gelen bizi tanımayan adam da, getiren arkadaşından almıştır tüyoları uyar bize. Grupta herkes bilir ki arkadan gelen onu geçmeyecek, çoğu zaman grubun önünden giderken uzun süre dizik aynasına bile bakmadığımı fark ederim. İşte o zaman grup sürüşünün huzuru, güveni ortaya çıkar. Kimse kimsenin teker izinden gitmez, ama aramızda hiç bir zaman da konuşulmamıştır, sürüş kuralları vs. kendiliğinden gelişir hep. Zaten diğerine saygılı, bilinçli adam da bu şekilde sürer. Ara sıra dikiz aynasında bir karışıklık peydahlanır, bir şeyler yanlış gider, düzen bozulur, sinirler gerilir tedirginlik artar. Ne oluyor diye baktığımda ya araya trafikten apaçinin biri girmiş bizim motorlara hava atmaya çalışıyor, ya da tahammülsüz bir otomobil sürücüsü taciz ediyordur. Hemen fark edilir bu durum. Birden bire tüm tadımız kaçar .Bu durumda genelde yol veririz, apaçi de bir iki ısrardan sonra devam eder yoluna.

Grup sürüşündeki vandalizim pek yaşanmaz dediğim gibi. Ama hiç olmadı desem de yalan olur. Bir kez kavacık, riva arasında sıkışık trafikte beyaz mercedesiyle makas atan bir bey amca uzunlar, sisler ne var ne yoksa yakıp kıçıma 10 cm kalana kadar girip taciz etmişti. Farlarından dikiz aynalarım iptal oldu. İntercom'la arkadaki arkadaşla konuşuyordum. Onun yönlendirmesiyle sağa attım kendimi. Yoksa sağ müsait mi değil mi imkanı yok görmemin. Konuştuğum eleman, yanımda çalışan genç tekniker bir arkadaş. Duruma sinirlendi haliyle. (şaka maka bir kaç kez 5-10 cm arkamda acı fren yapa yapa sıkıştırdı hayvan herif- geberiyordum) başladı herifi kovalamaya. Bir yandan da benimle konuşuyor. Ben de takıldım peşine ama durdurmaya. Bizi gören grup elemanları da fırladı. Mercedese yetiştik haliyle , içine baktım ak saçlı 60 yaşlarında bir herif. Zaten yüzü de saçına dönmüş korkudan. 150 civarı hıza çıktık o ara. Diğer arkadaşlar önde olduklarından hadiseyi tam görmemişlerdi. Ben intercomdan telkin ettim de elemanı, çektik sağa.

İnsan oğlunun doğasında var elbet. Ama adamın zaten ödü bi yerine kaçmış, panik halinde gazlıyor, önüne motorla geçmek durdurmaya çalışmak, ölüme davetiye...

Vel hasılı, yine de benim hatam diyorum. Adamın makasla geldiğini farkettiğim halde kendimi güvenli bir yere daha önce atmam gerekirdi.

Asıl grup konusu açılmışken ben de sıkıntılı bir durumu hatırlatayım. Grup sürüşünde geride kalma psikolojisi. Kendinden daha tecrübeli veya daha yüksek CC de motorlarla sürerken, özellikle grubu yavaşlattığını hissedersen bu fikir gelip yerleşir kafana. Grubu yavaşlatmamak için virajlara onların hızında, peşlerinden girmeye başlarsın. Tek sürüşde almayacağın riskleri alırsın. Kimse şikayet etmez aslında ama sen kendi üstüne vazife alıp hızlanır da hızlanırsın. İşte grup sürüşünde en tehlikeli durumlardan biri bence bu durumdur.

Özellikle gruptakiler birbirlerini pek tanımazlarsa bu durum daha sık yaşanır. Yavaş süren sürekli risk almaya başlar. Grup sürüşünün keyfi kaçar, tehlikeli olmaya başlar. Bu durumu önlemek için baştan düşük CC ve tecrübesiz arkadaşları ayırıp, grubu 2 ye bölmek en iyisidir. Ne çabuk giden grup yolda sıkılacaktır, ne de arkadakiler boş yere motorlarını ve kendilerini yoracaklardır.

Siz siz olun bireysel sürüşünüzü, başkalarına uymak için değiştirmeye kalkmayın. Unutmayın motosiklet kullanmak tamamen bireysel bir iştir. Alacağınız riskleri kendiniz belirler ve sonuçlarına katlanırsınız. Hiç bir etken sizi aşırı risk almaya itmemeli. Bırakın yetişemediğiniz için 5-10 dk. sonra varın gideceğiniz yere. Kimse gittiğinizde size gülmez. Gülerse zaten o grupla tekrar sürmenin manası yoktur.

Hocam ne güzel yazmışsın, ellerine sağlık.

flame
03 Ekim 2013, 14:08
Bu tip sürücülerle 10 m. yan yana gitmem.

Sıklıkla toplu sürüş yaparız. 10-20 motor kadar oluruz genelde. Bir hiyerarşi, yelek, ast-üst vs. işlerimiz yok. Herkes birbirini sever sayar arkadaş grubumuzda. Yeni gelen bizi tanımayan adam da, getiren arkadaşından almıştır tüyoları uyar bize. Grupta herkes bilir ki arkadan gelen onu geçmeyecek, çoğu zaman grubun önünden giderken uzun süre dizik aynasına bile bakmadığımı fark ederim. İşte o zaman grup sürüşünün huzuru, güveni ortaya çıkar. Kimse kimsenin teker izinden gitmez, ama aramızda hiç bir zaman da konuşulmamıştır, sürüş kuralları vs. kendiliğinden gelişir hep. Zaten diğerine saygılı, bilinçli adam da bu şekilde sürer. Ara sıra dikiz aynasında bir karışıklık peydahlanır, bir şeyler yanlış gider, düzen bozulur, sinirler gerilir tedirginlik artar. Ne oluyor diye baktığımda ya araya trafikten apaçinin biri girmiş bizim motorlara hava atmaya çalışıyor, ya da tahammülsüz bir otomobil sürücüsü taciz ediyordur. Hemen fark edilir bu durum. Birden bire tüm tadımız kaçar .Bu durumda genelde yol veririz, apaçi de bir iki ısrardan sonra devam eder yoluna.

Grup sürüşündeki vandalizim pek yaşanmaz dediğim gibi. Ama hiç olmadı desem de yalan olur. Bir kez kavacık, riva arasında sıkışık trafikte beyaz mercedesiyle makas atan bir bey amca uzunlar, sisler ne var ne yoksa yakıp kıçıma 10 cm kalana kadar girip taciz etmişti. Farlarından dikiz aynalarım iptal oldu. İntercom'la arkadaki arkadaşla konuşuyordum. Onun yönlendirmesiyle sağa attım kendimi. Yoksa sağ müsait mi değil mi imkanı yok görmemin. Konuştuğum eleman, yanımda çalışan genç tekniker bir arkadaş. Duruma sinirlendi haliyle. (şaka maka bir kaç kez 5-10 cm arkamda acı fren yapa yapa sıkıştırdı hayvan herif- geberiyordum) başladı herifi kovalamaya. Bir yandan da benimle konuşuyor. Ben de takıldım peşine ama durdurmaya. Bizi gören grup elemanları da fırladı. Mercedese yetiştik haliyle , içine baktım ak saçlı 60 yaşlarında bir herif. Zaten yüzü de saçına dönmüş korkudan. 150 civarı hıza çıktık o ara. Diğer arkadaşlar önde olduklarından hadiseyi tam görmemişlerdi. Ben intercomdan telkin ettim de elemanı, çektik sağa.

İnsan oğlunun doğasında var elbet. Ama adamın zaten ödü bi yerine kaçmış, panik halinde gazlıyor, önüne motorla geçmek durdurmaya çalışmak, ölüme davetiye...

Vel hasılı, yine de benim hatam diyorum. Adamın makasla geldiğini farkettiğim halde kendimi güvenli bir yere daha önce atmam gerekirdi.

Asıl grup konusu açılmışken ben de sıkıntılı bir durumu hatırlatayım. Grup sürüşünde geride kalma psikolojisi. Kendinden daha tecrübeli veya daha yüksek CC de motorlarla sürerken, özellikle grubu yavaşlattığını hissedersen bu fikir gelip yerleşir kafana. Grubu yavaşlatmamak için virajlara onların hızında, peşlerinden girmeye başlarsın. Tek sürüşde almayacağın riskleri alırsın. Kimse şikayet etmez aslında ama sen kendi üstüne vazife alıp hızlanır da hızlanırsın. İşte grup sürüşünde en tehlikeli durumlardan biri bence bu durumdur.

Özellikle gruptakiler birbirlerini pek tanımazlarsa bu durum daha sık yaşanır. Yavaş süren sürekli risk almaya başlar. Grup sürüşünün keyfi kaçar, tehlikeli olmaya başlar. Bu durumu önlemek için baştan düşük CC ve tecrübesiz arkadaşları ayırıp, grubu 2 ye bölmek en iyisidir. Ne çabuk giden grup yolda sıkılacaktır, ne de arkadakiler boş yere motorlarını ve kendilerini yoracaklardır.

Siz siz olun bireysel sürüşünüzü, başkalarına uymak için değiştirmeye kalkmayın. Unutmayın motosiklet kullanmak tamamen bireysel bir iştir. Alacağınız riskleri kendiniz belirler ve sonuçlarına katlanırsınız. Hiç bir etken sizi aşırı risk almaya itmemeli. Bırakın yetişemediğiniz için 5-10 dk. sonra varın gideceğiniz yere. Kimse gittiğinizde size gülmez. Gülerse zaten o grupla tekrar sürmenin manası yoktur.

İşin tam özeti cidden.Fakat videoda ki olay çok uç nokta.O serseri topluluğu gibi bir grup...Grup ile sürme olayı tecrübeyle gittikçe gelişiyor.Kimi insan bu tip birlikteliklere pek uygun olmuyor...

Uğur Bilgili
03 Ekim 2013, 14:59
Asker gönderen gençleri örnek alabiliriz, hepsinin gözlerinden ateş çıkıyor o an , hani gruba sataşsan parçalarlar sanırım. Gönderdikleri askerde nöbet tutup, temizlik yapıp geri gelecek, sanki çok üst düzey operasyona katılacak :bounce: bunun içinde geçe 12'de uyuyan çocuklar uyandırılıp yaşlı ve hasta insanlar rahatsız edilmezki birader, biliyoruz bağırmana gerek yok geri gelme ihtimali çok yüsek :)

GaCCaLL
03 Ekim 2013, 15:17
o da bişey mi her cuma akşamdan kurtlar vadisini izlemiş ergenler siyah takım elbise giyip sokaklara çıkıyorlar
bi görsen van sokakları aynı böyle oluyor

http://www.tvchitchat.net/images/ab51.jpg

vay Supernaturalin bir bölümündeki Azraillerden alıntı...:)

mete_han
04 Ekim 2013, 15:02
Siz siz olun bireysel sürüşünüzü, başkalarına uymak için değiştirmeye kalkmayın. Unutmayın motosiklet kullanmak tamamen bireysel bir iştir. Alacağınız riskleri kendiniz belirler ve sonuçlarına katlanırsınız. Hiç bir etken sizi aşırı risk almaya itmemeli. Bırakın yetişemediğiniz için 5-10 dk. sonra varın gideceğiniz yere. Kimse gittiğinizde size gülmez. Gülerse zaten o grupla tekrar sürmenin manası yoktur.


grup sürüşlerinde vites devir hız herşey üst limitlerde...ve böyle kolay gaza gelen çok arkadaşım var...

otopsici
04 Ekim 2013, 16:16
vay Supernaturalin bir bölümündeki Azraillerden alıntı...:)

hiç sorma zaten en sevdiğim diziler hep nisan da yayınlanacak