PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : konjektör uyum sorunu mu



UNdocab
30 Eylül 2013, 09:04
s.a arkadaşlar.
motorum hyosung gt650
geçen günlerde motorum konjektör yaktı. bildiğiniz beyninin pekmezi aktı konjektörün.
amerikadan bir arkadaş gelecekti kargo parası vermeden ve orj den daha kaliteli olacağı için 2 adet konj aldım. birisi mosfet 2004 zx10r dan diğeri 2009 ninja 250den (2008–2013 modellerde konj değişik)
iki konj de sorun oldu.ikiside aynı şeyi yapıyor.
şöyle ki; konj çıkışını motora takmayıp, statörden gelen sarı kabloları taktığımda konj çıkışından 15 volt alıyorum iki konj.den de (orj 5 volt veriyor)
konj. çıkışını sisteme bağladığımda motordan gelen statör kabloları 1dk da ateş gibi oluyor. 1dk daha dursa erir o kablolar. orj de.sadece ılıma yapıyor ama şarj ettiğini ölçmedim galiba.

konj.ler ikinci el olduğu için sağlamlığına güvenemedim bir yandan da acaba bu konj uyumsuz olduğu için mi böyle yaptı kestiremedim.

mosfetin modeli fh010ba
nninjadan olan sh650ga

yorumlarınızı merakla bekliyorum.

ferhatkars
30 Eylül 2013, 09:26
bence konjektör ile alakalı değildir...
ha yeni aldıgınız konjektörler arızalı ise ona birşey diyemem....
gs500 ve 350 jawaya 15 liralık tofaş konjektörü takmıştım... gayet sağlıklı çalışıyordu...
bir de onu deneyin... statörünüzden 3 kablo geliyor sanırım... 3 kablolu tofaş konjektörü alıp bağlayabilirsiniz...
ama bu konjektörlerde kablo fiş felan yok... yerleri bellidir oralara 3 tane kablo lehimlenir...
bence bir deneyin pişman olmazsınız...
ayrıca bizim gs500 ün şarj sorunu da statörden imiş... sarımlarının 1 si kömür gibi olmuş oda şase yaptırıyordu...
aynı dediğiniz gibi kablolar cayır cayır yanıyordu... kolay gelsin...

UNdocab
30 Eylül 2013, 09:42
2. el olduğu için emin olamadım ama 2si birden birebir aynı şeyi yapması tuhaf. Ben de konejktörlerin durumlarını söyledim ki eğer 3 fazlı olması dışında konjektörlerin başka uyum durumları varsa ki ben bilmiyorum.Öğreneyim diye :)
Sanel 685 di galiba. Bmw F650lerde de kullanıyorlar fakat. Çok devir çevirmeyen makinalarda sorun olmazda. Devir çeviren motosikletlerde pek olmuyormuş. Elimde de var o konjektörden. Fakat onların geri besleme koruması yok, yani diyotlu değil.
Kontağı aç motoru çalıştırmadan beklet ters akımdan bobinleri haşlar diye biliyorum aklında olsun.

İlk mesajı telefondan yazmıştım biraz daha detaylandırayım.

Motordaki statör kablolarını Volt metre ile kontrol ettiğimde kısa devre yok gibi gözüküyor.
Her bir ucu kendi aralarında kontrol ettiğimde de kopuk yok gibi gözüküyor.
Her uçtan ölçüm yaptığımda 20 volt civarında voltaj alıyorum.

ferhatkars
30 Eylül 2013, 09:58
benim kullandığım konjektör bunun aynısı idi... sadece üstündeki yeşil kablo yoktu...
http://m1309.hizliresim.com/1f/y/t4nhn.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

üzerinde de bunun gibi diyotlardan vardı.. alttaki kalın olanlardan...
http://r1309.hizliresim.com/1f/y/t4nj9.jpg

peki bir de şöyle yapsanız...
motorun tesisatına dokunmadan...statörden gelen 3 kabloyu konjektöre... konjektörden cıkan iki +- uçları da direk aküye bağlasanız...
exktra olarak sadece +- için birer kablo çekseniz...

UNdocab
30 Eylül 2013, 10:12
Soketleri taktığımda aslında dediğin şeyden çok farklı bir durum olmuyor ki araya sadece sigorta giriyor o kadar.
Bu konj hakkında bilgi bulamadım netten. Birde bunun değeri 25Amper. Benim kullandıklarım 50Amperdi.Bu biraz düşük gibi.
Böyle körlemesine iş yapmak gibi oluyor. Karambole gitmek istemem :) Arabalar deviri düşük çevirdiği için düşük devirli 6-7 bin devir çeviren motosikletlerde uyabilir fakat 10 11bin devir çeviren motosikleterde sıkıntı olur diye düşünüyorum.

Eğer sağlamsa bendekiler elimde zaten bu gösterdiğinizin yanında çok çok kaliteli konjektör varken onları kullanarak çözme niyetindeyim :)

ferhatkars
30 Eylül 2013, 10:33
Soketleri taktığımda aslında dediğin şeyden çok farklı bir durum olmuyor ki araya sadece sigorta giriyor o kadar.
şuanki motorumdaki sorun tam burda idi... bazen düşük şarj eder bazen hiç etmezdi...
sorunumu bu şekilde çözdüm... konjektörden aküye giden kabloları iptal edip yeni ve daha kalın kablolar ile değiştirdim...

körlemesine iş yapmak değil de.... deneme yanılma yöntemi ile sorunu bulmaya çalışıyoruz...
zaten hyo ların ortak sorunu değil mi şarj sıkıntısı...
o zaman komple statör konjektör değiştireceksiniz olup bitecek... yenilerinin de fiyatı belli...
büyük motorun derdi de büyük olurmuş...
kolay gelsin diyim...

aggressive
30 Eylül 2013, 11:48
alternatör gerilimi alt orta ve üst devirlerde kaç volt olması gerekiyor bunun ölçümlerini yapın derim daha sonra konjektörün yüksüzken alt orta üst devirde voltajını ölçün konjektör çıkışı malüm 14 voltun üzerine çıkmaması lazım çıkışı motora bağlayınca aşırı ısınma olmamalı oluyorsa motorda aşırı akım çekmeye sebep olan bir olumsuz durum mevcuttur.