PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Durduğu yerde çalışsa akü şarj olur mu?



drtayfun
26 Eylül 2013, 15:48
Malum kış geliyor, acaba haftada bir motoru olduğu yerde çalıştırsak aküsü dolar mı? Yoksa illa tekerlerin dönmesi mi gerekiyor?

motorcu48
26 Eylül 2013, 15:50
dolar hareketi motordan alıyor

Arda_Karaca
26 Eylül 2013, 15:52
daha yavaş dolar.

astorojna
26 Eylül 2013, 16:05
hiç kusura bakmayın dolmaz. yaptığım ölçümlerde motor rölantide iken şarz oranı 12,3-12,4 oranındadır. verilen gaz sonrası şarz değeri 13,9 - 14 gibi rakamlara ulaşmaktadır. akünün tam sağlıklı dolması için şarz oranının 13,4 leri geçmesi gerekir. bizzat tarafımca denenmiştir. hatta açtığım konulara bi göz atarsanız daha önce cinnet geçirmeme neden olan şarz konusunu göreceksiniz.

motorcu48
26 Eylül 2013, 16:13
hımm doğrudur motor gazı alınca daha elektirik aksamı güc aldığı için daha verimli olucaktır .astorojna verdiğin bilgi için sağol

astorojna
26 Eylül 2013, 16:17
hımm doğrudur motor gazı alınca daha elektirik aksamı güc aldığı için daha verimli olucaktır .astorojna verdiğin bilgi için sağol

rica ederim motorcu48 aslında hiç şarz olmaz demek biraz yanlış oldu şöyle düzeltelim rolantide motorun ürettiği amperle akünün dolması için geren amperin arasında uçurumlar olduğu için motoru rolantide saatlerce çalıştırmak lazım diye düşünüyorum. en ekonomik şarz 10 dakika yüksek devir hem binip zevk almak hemde aküyü halletmek :)

inzell
26 Eylül 2013, 16:22
Marşa harcadığını bile zor toparlar. İllede tekerin dönmesi gerekmiyor ama iki dakkikada olacak iş değil. 30 dakika motorun boş yere çalışıp ısınması mı iyi, yoksa 30 dakika motosiklete binme fırsatı mı? :)

fromghetto
26 Eylül 2013, 16:46
arkadaşlaeın hakkı var rölentide (tabii rölanti devirine bağlı olarak değişir) şarj gerilimi neredeyse akünün gerilimine eşit belki daha düşüktür. o yüzden aradaki gerilim farkı çok çok az olacağından şarj olmaz derecede uzun sürede şarj olur....

drtayfun
26 Eylül 2013, 16:50
Valla o soğukta hiç kusura bakmasın, binemem ben ona. Gazı kitleyip yüksek devirde bırakayım o zaman.

rs_guven
26 Eylül 2013, 16:57
Valla o soğukta hiç kusura bakmasın, binemem ben ona. Gazı kitleyip yüksek devirde bırakayım o zaman.

Eğer hava soğutmalı olan wolf'te bunu yaparsan, bummm. :)

sodalimon
26 Eylül 2013, 17:01
Aküyü çıkartıp şarja koymak daha kolay değil mi? Neden bu kadar uğraşasınız ki?
Cep telefonunuza kaydedin alarmları, 45 günde bir şarj edin...

amaninmb
26 Eylül 2013, 17:11
son 2 senedir. motoru garaja kaldırdığımda haftada 1-2 kere çalıştırıyorum 10 dk falan. ne akü söküyorum nede başka ayarlama yapıyorum.
maşallah canavar gibide akü vs sorunu çıkarmıyor.

htmetin
26 Eylül 2013, 17:19
sağlıklı tam dolmaz ama kış boyunca akünü korumuş olursun.

ogzcngdk
26 Eylül 2013, 18:51
evet bende şarj olması için en az 3-4 bin deviri görmesi lazım diye okumuştum biryerde..

TATLIHIZ
26 Eylül 2013, 19:15
Valla o soğukta hiç kusura bakmasın, binemem ben ona. Gazı kitleyip yüksek devirde bırakayım o zaman.

O zman sizde hiç kusura bakmayın,Akünüz ölsün. Rölantide sarj olmaz,Boste cek deviri 5000-6000 Rpm ye tut 30 Dk bak neler olucak.

audioslave
26 Eylül 2013, 20:00
hiç kusura bakmayın dolmaz. yaptığım ölçümlerde motor rölantide iken şarz oranı 12,3-12,4 oranındadır. verilen gaz sonrası şarz değeri 13,9 - 14 gibi rakamlara ulaşmaktadır. akünün tam sağlıklı dolması için şarz oranının 13,4 leri geçmesi gerekir. bizzat tarafımca denenmiştir. hatta açtığım konulara bi göz atarsanız daha önce cinnet geçirmeme neden olan şarz konusunu göreceksiniz.
Hocam sürekli ŞARZ derseniz bu akü dolmaz...
*doğrusu: şarj

astorojna
26 Eylül 2013, 20:06
Hocam sürekli ŞARZ derseniz bu akü dolmaz...
*doğrusu: şarj

bir gün bu forumda bi konu açar ve üyeliğimin silinmesini istiyorum dersem, bu sen ve senin gibi arkadaşların yüzündendir emin ol.
benim için küçük ve artık tahammülümün kalmadığı bu küçük ayrıntıları bulup deşifre edeceğinize konuyu açan arkadaşa yararlı bişeyler aktarmanız daha hayırlı olacaktır. Saygılarımla

drtayfun
26 Eylül 2013, 20:16
Eğer hava soğutmalı olan wolf'te bunu yaparsan, bummm. :)Yok,Wolf'un aküsü kolay yerde, onu çıkarırım da, X-max zor geldi bana, onun için soruyorum.

numangokce
26 Eylül 2013, 21:12
motora binemem, aküyü sökemem, gazı acar terkederim diyosanız motorun karşısına koyacagınız bir vantilator. Zihni sinir procesi :)

acayüp
26 Eylül 2013, 21:34
Dolarmaz. Hatta bitebilir bile .

mstf_gnc
27 Eylül 2013, 00:22
olur yaw nasıl olmaz kim demiş olmaz diye.. farı kapat gereksiz aydınlatmayı kapat, rolantide bırak motoru hiç çalıştırmayan akü bak nasıl doluyo. az mı yaptık cbf de mondialde küba da...

audioslave
27 Eylül 2013, 03:03
bir gün bu forumda bi konu açar ve üyeliğimin silinmesini istiyorum dersem, bu sen ve senin gibi arkadaşların yüzündendir emin ol.
benim için küçük ve artık tahammülümün kalmadığı bu küçük ayrıntıları bulup deşifre edeceğinize konuyu açan arkadaşa yararlı bişeyler aktarmanız daha hayırlı olacaktır. Saygılarımla
Koskoca Metehandro arkadaşımız bile 'motorsiklet' yazdığını ve yanlış yazdığını,doğrusunun 'motosiklet' olduğunu ve böyle yazsa daha iyi olacağını yine bu forumdan öğrendi ve arasıra çıkarılsa da yinede aramızda olmaya devam ettiğini belirtmek isterim.
Türkçe'ye biraz daha dikkat çekiyorum,hepsi bu:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:00 ----------


Malum kış geliyor, acaba haftada bir motoru olduğu yerde çalıştırsak aküsü dolar mı? Yoksa illa tekerlerin dönmesi mi gerekiyor?
Arada bir çıkar,10-15 dakika yürüt,gezdir,akü kendine gelsin,hareketsiz parçalar hareket etsin.İşleyen demir pas tutmaz derler.
Eğer motoru hiç hareket ettiremeyeceksen,tüm kış yatıracaksan,akünü söküp,evde oda ısısında muhafaza et ve 2 ayda bir şarj aletine bağlayıp şarj etmeni tavsiye ederim.

serkanADH13
27 Eylül 2013, 03:08
Arkadaşlar KONJEKTÖRÜ SORUNSUZ OLAN MOTOR ROLANTİDE KENDİNİ ŞARJ EDER,
motorun şarj değeri 12,8'den aşağı olur ise motorda şarj sorunu var demektir,

Motor rolantide dahi 12,8 değerinin altında olmamalıdır,
Motorun çalıştığı anda MANYETO (volant) harekete geçer ve ateşleme devreye girer.
o andan itibaren normal çalışması başladığı anda motor şarj'a başlar...

Arda_Karaca
27 Eylül 2013, 03:18
Dolar yazmamız yetmedi madem yaşadığımız tecrübeyle anlatalım.

CBF 150 kullanırken kontağı açık bırakmışım ve aküm bitmişti. Bağladım arabanın aküsüne çalıştırdım motosikleti. 30 dakika boyuncada rölantide çalıştırdım. Sonuç:4-5 kere çalıştırılma denenmiş ve sorunsuz çalışmaya devam eden bir akü.

egelim 43
27 Eylül 2013, 04:17
Motosikletin rolantide çalıştığı zaman ürettiği enerji arkadaşların dediği gibi 12-12.5 volt civarıdır buda akünün sağlıklı şarj olması için yetmez :farao: Eğer kış boyu binmeyecekseniz aküyü sökün evin münasip bi köşesinde oda sıcaklığında muhafaza edin :cat: kış boyu içindeki şarjının (enerjisinin) en az %80 ini muhafaza edecektir :wiinkk: yaz başında takıpta kullanacağınız zamanda eğer el marşı basmazsa ayak marşıyla tek sefer çalıştırmanız yeterlidir gerisini motor halleder bindikçe kullandıkça şarj olur yani :cat:

astorojna
27 Eylül 2013, 09:09
şarz hesabını şöyle yapabiliriz..

9 amp bir akü rolanti 150 ma şarz ile ne kadar sürede şarz olur..( 60 saat )

Birde yüksek devirde 500 ma ve yukarsı şarzda ( reğülatörün yüksek devirdr kaç ma akım verdiğini bilmiyorum ) kaç saatte akümüz şarz olur.. ( 17 satte )

ZAT ın şarz ibresi olması şans ben şarz miktarını göstergeye bakarak tahmin edebiliyorunm..

Bence 150 ma şarz uzun süre , motoru çalıştırmak için marş motorunun çektiği akımı dahi şarz etmeye yetmeyecektir..

(üstteki yazıyı başka bir siteden alıntı yaptım. bu konuda nediyorsunuz?)

mstf_gnc
27 Eylül 2013, 16:30
akude asit bitmise ve çan çin çon akü ise sarj olmaz

drtayfun
12 Mayıs 2014, 16:17
Fikir takibini severim. Bu kış denemesini yaptım arkadaşlar :
Ayda 1-2 kere bulunduğu yerde jigleyi çekerek 3-5 dk yüksek devirde çalıştırdım.
Sonuç:
Herhangi bir sıkıntı yok, akü performansında herhangi bir düşme olmadan kışı çıkardık.

kurubuz
12 Mayıs 2014, 17:02
Pahalı bir şarj yöntemi olur. Malum benzin 5 lira. 12v adaptörün evde vardır. Voltmetre ile ölç. Genelde hiçbiri tam regüle değildir ,daha fazla verir . 14-15 volt arası gösteriyorsa onunla şarj edebilirsin.

drtayfun
13 Mayıs 2014, 00:40
Var ama ben üşengeç adamım. Kim sökecek şimdi bir sürü vida bilmem ne, bir de takması var, ya da hadi akü evde motor lazım oldu ? Yok bana zor geldi.