PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hyosung gt250r segman attırma bilenler yardım....



agentonur
18 Eylül 2013, 23:01
başlıkta ki gibi hyosung gt250r bir motor aldım segman atılması gerekiyor bunu bilerek aldım haliyle fiyatı daha uygun oldu.. ama bi kaç sorum var ve pek bilgim olduğu söylenemez motosiklet hakkında, hatta ilk motorum ve kullanmayı bunda öğreniyorum gayette başarılıyım.. segman atılınca bütün sorun ortadan kalkar mı ? tabi yapıldıktan sonra tekrar attırıcak kadar yüklenme yapmayacağım için harici bi sorun çıkabilir mi çıkarsa ne gibi sorunlar çıkabilir konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar varsa aydınlatabilirler mi acaba.. şimdiden çok teşekkürler...

hisvarlar
18 Eylül 2013, 23:10
NEden segman attıracağınızı, sorunun ne olduğunu yazmamışsınız ki sorunun çözülüp çözülmeyeceğini yazabilelim ? Yağ mı yakıyor motor ?

yusufozugenc
18 Eylül 2013, 23:12
Sırf ilk motorum şekil olsun diye bütçe yetmemesine rağmen enkaz bir motor alınmış gibi geldi bana ama inşallah başın ağrımaz dostum kolayca halledersin. Takım taklavat kalitesiyle tamamdır inşallah? Kask ehliyet vs

tr_select
18 Eylül 2013, 23:19
Bak bu forumda CEM. İsimli izmirli bir kardeşimiz var... Anladığım kadarıyla ne tecrüben, ne bilgin var... Ara bul onu, sormak istediklerini sor...

MZ781
18 Eylül 2013, 23:21
Başlığı açınca yazamadan edemedim. "Sorunlar ortadan kalkar mı?" derken bu sorunlar nelerdir belirtmemişsiniz. Haliyle yazacağım cevap genel olacaktır. Zannediyorum bu sorunlar çekiş gücü azlığı , hızlanma zafiyeti gibi sorunlar olsa gerek. Sade segman atmakla bu sorunların hallolduğunu sanırsınız. Bir vakit ki bu zaman kullanma yoğunluğuna ve şekline göre bir gün ile 1 yıl arasıdır ki aynı sorunlar aynı veya daha fazla miktarda geri döner. Onun için motoru sağlam kaliteli bir yere rektifiye yaptırtmaktır. Bu işlem sonunda piston çapları 0,5 mm artar.Bu şekilde agressif kullanmaksızın uzun yıllar motorunuza binebilirsiniz. Bu arada piston ,segman, bilye ne kullanacaksanız orijinal veya o kalitede malzeme kullanın. yapan ustada bu ölçülerde olsun . Yoksa soğursunuz söyliyeyim. 21 yıldır kullandığım MZ 251 ime bir zaman ustanın birisi sade piston ve segman attırdı(onlarda yan sanayi idi) silindiri omlayarak , 24 saati bulmadan 300 km ötede biyel kolu,piston hepsi yalan oldu. Bunun gibilerinin tek faydası yıllar içinde usta yaptılar beni. Netice itibarıyle segman atmak az sürelerde işinizi görür ama olmadık yerde bekler sizi.Çünkü silindir içindeki parçaların kombine çalışması lazım. mm nin % 1-2 si aralığındaki orantısız az veya fazlalıklar sorun olur affetmez.

agentonur
18 Eylül 2013, 23:32
evet yağ yakıyor sorun o egzozdan dumanı kara bi halde çıkıyor, başka bi sorunu olmasa gerek güvendiğim birisi segman atıldıktan sonra hiç bir sorunu kalmayacağını söyledi. inanın segman nedir daha o söyleyince öğrendim o derece bilgim yok motosiklet hakkında ama heves işte küçüklükten beri.. şimdilik mahalle aralarında öğreniyorum ehliyete yazıldım en kısa zamanda onuda alıyorum kaskım eldivenim mevcut öbürlerinide alacağım elbette en kısa zamanda.. hisvarlar bi ses çıkıyor dostum böyle çır çır ediyor motor biraz bastığımda artıyor bu ses yani segman denilince atılmasının kaç tane nedeni olabilir bana söylenen segman atılınca sorunun kalmayacağı ve güveniyorum yani segman atılınca sorunun ortadan kalkıcağı şey sadece yağ yakması olsa gerek söylenene göre öyle mi ? yoksa başka neler olabilir düşünmüyorum bile ama öğrenmek ayıp değil tabi vaktini ayırırsan.. teşekkür ediyorum arkadaşlar bu arada :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:24 ----------

tamam oğuz bey en kısa zamanda bilgi alacağım teşekkür ediyorum..

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------

şaka gibi olucak ama sorunları bilmiyorum. hır hır bi ses geliyor biraz bastıktan sonra.. ve egzozdan kara duman çıkıyor pekte fazla değil ama çıkıyor yani.. evet dediğiniz gibi çekiş vs vs. o zaman dediğiniz gibi efendim 1 hafta içinde atılıcak söylediklerinizi ileticem kendisine bana verdiği fiyatta (tanıdığı olduğum için) 250'ye halledicez.. ama ne atılır onları bilemiyorum başında duramayacağım tabi önceden dediğiniz gibi ileteceğim her bir dediğinizi not alıyorum şimdi.. ama ne kadar güvenilir orası tartışılır adam para kazanmak için dediğiniz gibide yapabilir.. bunun önüne nasıl geçebilicem peki önerisi olan var mı ? ne yapabilirim ne olabilir ne yapayım.. gerçekten bilgim yok dediğim gibi bizde yeni aldık sizin gibi usta yolunda ilerleyeceğiz abicim sizinde yardımlarınızla çok daha iyi bi usta olucağımdan hiç bir şüphem yok..

Chronix
18 Eylül 2013, 23:33
Çekeceğin günler yakındır..ne yapıyorsan yap ama yağını eksik bırakma..zaten iki silindirin var ne kadar segman atılırsa atılsın orijinal parçalarla değişim yapmadıkça yağ yakmayı kesemeyeceksin

agentonur
18 Eylül 2013, 23:38
orjinal parçaları kullanırız bizde chronix :)) o zaman kalmıyor heralde yorumuna göre, haklımıyım ? :cyclopsan[COLOR="Silver"]

tr_select
18 Eylül 2013, 23:39
Dostum istanbul fatih taraflarında hyo ustası varmış... Bir yazıda görmüştüm. Adam için işinin ehli diyorlardır. 1500 gibi bir fiyata sıfırlamıştı arkadaş.
Hyosungsource.com veya böle bir site vardı. Parçaları usta ile konuşup oradan, yarı yarıya sipariş geçmişti...

yusufozugenc
18 Eylül 2013, 23:42
Ehliyeti almadan trafiğe çıkma, mahalle aralarında da çok dikkatli ol gaza gelme. Geçen gün forumda biri yazmıştı ehliyeti yok çocuğa çarpmış. Mahalle aralarında her araba arasından bir çocuk ya da hamile kadın fırlayabilir, biri kapı açabilir, döndüğün köşenin sonuna vıcık vıcık çöp suyu akmış olabilir bunları unutma. tahmin ettiğim kadarıyla yeni başlıyorsun çok kapsamlı bilgin yok. Chronix hyosungun ustasıdır onun yorumlarına güvenebilirsin. İyi bir ustaya rektefiye yaptırmalısın, yani motoru orijinal parçalarla sıfırlatıp tekrar rodaj yapmalısın(düzgünce). Maliyetli işler bunlar. Ne kadar uyguna aldın bilmiyorum ama yapacağın masrafı ve emeği görünce muhtemelen keşke 3 kuruş fazla verip sorunsuzunu alsaydım diyeceksin

agentonur
18 Eylül 2013, 23:47
oğuz sen süpersin. çok teşekkür ediyorum !!

Chronix
18 Eylül 2013, 23:50
orjinal parçaları kullanırız bizde chronix :)) o zaman kalmıyor heralde yorumuna göre, haklımıyım ? :cyclopsan[COLOR="Silver"]

silindir,piston ve segmanları sıfır taktırırken şimlerin fabrikasyon değerlerde olup olmadığını kontrol ettir sorun yoksa ..motor bölümü ile ilgili sorun yaşamazsın..

agentonur
18 Eylül 2013, 23:52
tamda dediğin gibi yapıyorum yusuf kardeşim emin olabilirsin.. arkadaşında dediği gibi 1.500 liradan bahsetti eğer öyleyse bana uyuyor ve sıfır bir motora sahip olabilirim oda bana 7.000 liraya geliyor o zaman gayet iyi ama benim ustanın dediğine ne kadar güvenebilirim bunu nasıl öğrenebilirim ankaradan bi usta tavsiye edebilicek var mıdır ? eğer durum öyleyse istanbula götürmem gerekicek oğuzun yardımıyla direk o ustaya ulaşırım.. ama ilk önce bi ankara'da güvenilir ustaya göstermekte faydalı olucağını düşünüyorum..

yusufozugenc
18 Eylül 2013, 23:55
http://www.motosiklet.net/forum/mt-il-gruplari/10125-%5Bankara-mt%5D-motosiklet-grubu.html

Şuraya bir sor ankarada iyi hyosung ustası tavsiye edebilecek biri var mıymış. Ama çift silindir v motor. İtalyan usulü. Her usta anlamaz öyle şurda iyi motorcu var ne olsa bakar diyene cup diye atlama hemen

agentonur
19 Eylül 2013, 00:08
yani aslına bakarsak güvendiğim birisi ama ne kadar güvenilir işte orası tartışılır demiştim ister istemez bi çelişki yaşıyorum.. söylediğine göre segman atıldıktan sonra hiç bir sorunun kalmayacağı.. eğer kalırsa zaten ben bu ustayı tanıyorum falan nasıl yüzü olur ? var mıdır öyle insanlar bilemiyorum. en azından ben herkesi iyi güzel insan olarak gördüğüm içinde olabilir bilmiyorum.. ama yapıldıktan sonra ankarada sizlerin tavsiyeleriyle güzel bi usta bulacağıma inanıyorum gidip baktırmakta yarar var diye düşündüm.. eğer olaki motorun komple öyle arkadaşın dediği gibi sıfırdan olma gibi bi durumu var ise o zaman durum çok farklı bi darbe daha almış olduğumla kalıcam. üstünede bi su içicem olanda 1.500 2.000 lira olucak öğrenci birisi için çok masraf illa ki gerekir derse eğer usta (önerdiğiniz) yapılıcak tabi ki yapacak bişey yok bu vakitten sonra dediğim gibi :) teşekkür ediyorum chronix abicim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------

tamam yusuf bey :) sordum bakalım.. hayırlı diyelim gönlümüzün güzelliğine göre çıkar umarım :) çok teşekkür ediyorum bu arada..

cenkito
19 Eylül 2013, 00:13
segmanlar silindir içine sürtünmeden aşınır, incelir.

ama bu tek taraflı olmaz, silindir iç yüzeyinide aşındırabilir. orjınal ebatta segman atıldıktan sonra bile

silindir iç yüzeyi eger aşınıp inceldiyse (çapıda artar dolayısıyla) probleminiz azalır, tam çözülmüş olmaz.

en güzeli silindir içinin honlanıp (ismini yanlıs bilmiyorsam) son ölçüye uygun piston segmanla yeniden toplanmasıdır.

zaferkarizma
19 Eylül 2013, 00:20
anlaşıldığı üzere o iş bi tek segmanla bitmez silindir piston segman lar komple değişecek unutma subap keçelerinide değiştir.ve böle bi motor alıyosan değerinden en az 2000 tl aşağıya almış olmalısınki seni kurtarsın. kaç model bu motor kaça aldın.

agentonur
19 Eylül 2013, 00:26
centiko teşekkür ederim yorumun için.. bana gerekli olan Ankara içi güzel tavsiye edebileceğiniz bir usta lazım şimdi..

zafer bey öncelikle sizede teşekkür ederim yorumunuz için, 2011 model km 10.000'de ve öyle bi sorun olduğunu düşünmeye başladım yorumları okudukça ama önerilen ustaya gösterip baktırmadan buna burda karar veremeyiz diye düşünüyorum.. 6.500'e aldım ve sadece aşırı zorlamadan dolayı segman atıldıktan sonra hiç bi sorunun kalmayacağını olursada ben burdayım beni biliyosun diye bi söz aldım..

cenkito
19 Eylül 2013, 00:32
ustalara güven olmaz sıfır ürün olmadıgından tekrar sorun cıkarsa

"bunun burasıda eskimiş motoru komple ben toplamadım ki içini bileyim "

gibisinden bir yorumla karsılasma riskinizde olabilir.

insallah sadece söylenen seydir.ama ben ustalara güvenmem, bunuda belirteyim

agentonur
19 Eylül 2013, 00:36
bende öyle düşünüyorum aslına bakarsak ama bilmiyorum gerçekten bilemiyorum :/ şuan bir pişmanlıktır gidiyor içim yanıyor okulu bırakıp bunun parası için çalışıp biriktirdiğim parayla aldım anca bu kadar yapabilmiştim.. inşallah demekten başka bi çarem yok abi. umarım öyle değildir.. o yüzden ne bileyim... hiç mi birinin tanıdığı güvendiği ankara civarı güzel bir ustası yok onun derdine düştüm şimdi..

cenkito
19 Eylül 2013, 00:42
çıkar elbet canını sıkma,

gec olsun,güç olmasın. aceleden sorunlu olmasın, temiz olsun

MZ781
19 Eylül 2013, 00:49
agentonur, honlayıp segman filan attırma.sadece masrafın artar.Başına gelecekleri saymıyorum bile. Önce araştır kalbinin terazisini tutacak bir usta bul. Pazarlığı baştan yap.1500 TL çok rakamlar bana göre.Motoru açın sonra.Muhtemelen rektifiye yapacaksınızdır.Son duyduğum İstanbul için tek silindir (MZ için)100 TL idi.Bizim buralarda 50 TL.yeni iki piston set gider vede ustalık.Söylemeden geçemem biyel kollarına (krank kolları) bakın. " hızlandıkça hırıltı yapıyor" dediğine göre bilyalarında aşınma olabilir.Boşluğu normalse gerek yok.Çoksa masrafın artacaktır.Çünkü blok komple dağıtılır bu durumda. Ama en sağlamı da budur .Motor tamamen yenilenmiş olur böylelikle. Ama pazarlığı baştan yapın.Lakin anlayan birinden yardım istesen fena olmayacak gibi duruyor. "Aşırı zorlamadan" gibi bir durum dan bahsetmişsin.En sağlamına baksan iyi olur.Ekonomini iyi hesapla sana göre astarı yüzünü geçecekse "ben burdayım" diyen arkadaşa geri dön.:) Yoksa üzerler seni.Bu aralar biniyorsanda yağa devamlı bak ve 5-6 bin devri geçme.

cenkito
19 Eylül 2013, 01:02
rektifiye denilen sey zaten silindirin taşlanıp, honlanıp iç yüzeyinin düzeltilip yeni piston segman atılmasıdır

agentonur
19 Eylül 2013, 01:04
aynen cem abi geç olsun güç olmasın sınava hazırlanıyorum pek uğraşabiliceğimi sanmıyorum bi kaç saattirde buradayım tekrarları yapmadım :)

mz781 aklımda birisi var yıllardır racing kullanan bir abi pek tanıdığımda söylenemez, müsait olduğumda ilk işim yardımını istemek olucak.. hır hır ses çıkıyor sanki motor filan parçalanıcakmış gibi hissediyorum dershane ev dershane ev yapıyorum abi harici pek kullandığım yok.. anladım abi dediklerinin hepsini. bir yere not düşücem hepsini.. üzerinde metzeller lastikler var daha 0 sayılabilir 100 km yapılmış.. ona rağmen 6.500 biçildi fiyat. Çok işgirlenmeye başladım bu konuda. hayırlısı olsun ne diyelim. Öyle olmasın abi bilmiyorum :) kendi biriktirdiğim geleceğimi hiç edip 2 senemi kaybederek kazandığım bir para sonuçta öyleyse büyük sorunlar yaşarız derim kesinlikle ne diyeyim. tamamdır abi geçmem yağınada bakarım güzelce pek sıkıntı olmaz sanırım. bana çok fazla ısınıyor gibi geliyor ondanda korkuyorum gerçi hiç motorum olmadı ki ısısı normal mi değil mi onu bile bilmiyorum :)

yusufozugenc
19 Eylül 2013, 01:13
Masrafın düşünüldüğünde aldığın para piyasa fiyatıyla kafa kafaya belki gelebilir ama geçmez pişman olma. Ama eğitiminden feda edip motora verdiğin emeğe acı ona pişman ol. motosiklet fazlasıyla geri gelir ama kaybolan yıllar geri gelmez. Motoru idareten yaptırmayı sil at kafandan, gerekirse bir kaç ay koy depona yatır motoru ama paranı ayarla tam yaptır düzgün olsun. Metzeller lastik demişsin 100km yapmış. Tarihinden bahsetmemişsin? Eğer üretileli 2-3 yılı geçtiyse o lastik çöptür onu kar sayma. 2012 üretimi yarıksız 100km ise öp başına koy. Hyosung durduğu yerde çalışırsa veya çok düşük hızlarda kullanılırsa ısınması normaldir. Hyosung sıvı soğutmalı değil hava/yağ soğutmalıdır. Yani her ne kadar yağını soğutsa da tam soğumayı sağlayabilmesi için hava akımına ihtiyaç duyar

cenkito
19 Eylül 2013, 01:16
edit:

yagına bakmayı unutma, yag radyatörlü imiş senin motor.

her gördüğün sakallıyı deden, her radyatörüde su sogutma sanmamak lazımmıs :)

yusufozugenc
19 Eylül 2013, 01:20
edit:

yagına bakmayı unutma, yag radyatörlü imiş senin motor

Hyosung yağ soğutmalı, radyatör suyu diye bir şey yok. Aynı şekilde yağ çubuğu da yok boşuna dolum kapağını açma. Sağ tarafta camdan kontrol ediliyor. Motor soğukken dik konuma getireceksin iki çizginin arasında olacak. Motor soğukken kısmını unutma, motor çalışınca yağ seviyesine bakamazsın yanlış gösterir. Çalıştıysa bi 10-15 dk beklemesi lazım. Baktığın zeminin de düz olması gerekli

cenkito
19 Eylül 2013, 01:21
düzelttim ama gec kalmısım

yusufozugenc
19 Eylül 2013, 01:22
Edit: Tam yorum yazdım yolladım edit geldi :cherry:

agentonur
19 Eylül 2013, 01:27
malesef öyle oldu. buda bi ders neler görücem kimbilir.. :) hayırlısı olsun diyelim gitsin o zaman. tamam abi dediğin gibi yapıcam oh ısınmada sıkıntı değil ama o ses hiç hoşuma gitmiyor neyse artık öğrenicem en yakında. dediklerinizide harfi harfine yerine getiricem.. çok teşekkür ediyorum yorumlarınız vaktinizi ayırdığınız için çok çok saolun güzel abilerim benim. pardon abi 2012 evet başımın üstüne koyayım bari :)

CEM.
19 Eylül 2013, 01:37
alla alla yag yaktıgını kara dumandanmı anladın :)

ustalara güvenme inanma işin ucunda ekmek parası var adam taştan çıkaracak tabi.

kara duman karbüratör ayarının kaçık oldugunu gösterir motorunun 2008 altı oldugunu var sayıyorum.

motoru gazı açınca şık şık şık eder 5 bin devirde kesilir genelde gazı bırakınca yapar ses.

yüksek devirlerdede duyulmaz ama sanki insan kulagı ayırt eder seste motor sesiyle geliyormuş gibi gelir.

Lifterlerden gelebilir ses bir diger tahminimde egzantirik zinciri.

motor yaptırmak hyosunga her usta yapamaz öyle V motor çift egzantirik dedinmi sente ayarından habersiz ustalar çıkar karşına.

hyosung ustasıda deden babadan kalma bilgilerle degil hyosungun belli başlı motor motor kısımlarını netten incelemli ayarlarınıda ona göre yapmalıdır.

1500tl aşırı fazla 700tlye en fazla yapılması gerekir.

3 kez krank kırma olayına şahit olmuş biri var karşında. 1i bende oldu digeri kuzenımde.

radyatöre taş geliyor sızdırıyor nerden bilebilirdikki.

birde motorunun model yılını göremedim yada gözümden kaçmış olabilir yazarsan sevinirim.

agentonur
19 Eylül 2013, 01:48
bilgim olmadığımı söylemiştim -.- 700 tl çok iyi bi fiyat diye düşünüyorum varsa ankara'da yüklenip aileye hemen yaptırmanın peşine düşebilirim. ama nerden bulucaz o var. kimsede yok bayağıdır kimse şurayı tavsiye ederim gibi bişey söylemedi. oturduğum yerdende bulmak biraz güç olabilir ama bi bu forumu bilirim yardım edileceğini düşünüyorum elbet. dediğin gibi bi fiyata çözebilirsem olayı herşey çok güzel olabilir :) 2011 model 10.000 km

yusufozugenc
19 Eylül 2013, 01:49
alla alla yag yaktıgını kara dumandanmı anladın :)

ustalara güvenme inanma işin ucunda ekmek parası var adam taştan çıkaracak tabi.

kara duman karbüratör ayarının kaçık oldugunu gösterir motorunun 2008 altı oldugunu var sayıyorum.

motoru gazı açınca şık şık şık eder 5 bin devirde kesilir genelde gazı bırakınca yapar ses.

yüksek devirlerdede duyulmaz ama sanki insan kulagı ayırt eder seste motor sesiyle geliyormuş gibi gelir.

Lifterlerden gelebilir ses bir diger tahminimde egzantirik zinciri.

motor yaptırmak hyosunga her usta yapamaz öyle V motor çift egzantirik dedinmi sente ayarından habersiz ustalar çıkar karşına.

hyosung ustasıda deden babadan kalma bilgilerle degil hyosungun belli başlı motor motor kısımlarını netten incelemli ayarlarınıda ona göre yapmalıdır.

1500tl aşırı fazla 700tlye en fazla yapılması gerekir.

3 kez krank kırma olayına şahit olmuş biri var karşında. 1i bende oldu digeri kuzenımde.

radyatöre taş geliyor sızdırıyor nerden bilebilirdikki.

birde motorunun model yılını göremedim yada gözümden kaçmış olabilir yazarsan sevinirim.

2011 model km 10.000'de diye belirtmişti yukarda. Yani karburatörlü değil, enjeksiyonlu kesicili model olması lazım. Motorun ciddi sorunları var ama inşallah rahat çözer kardeşimiz

agentonur
19 Eylül 2013, 01:51
tüh. karburatörlü olsaymış keşke diyecektim :P valla yapıcaz artık bişeyler hayırlısı diyelim ne diyeyim tıkandım kaldım :)

tr_select
19 Eylül 2013, 01:51
alla alla yag yaktıgını kara dumandanmı anladın :)

ustalara güvenme inanma işin ucunda ekmek parası var adam taştan çıkaracak tabi.

kara duman karbüratör ayarının kaçık oldugunu gösterir motorunun 2008 altı oldugunu var sayıyorum.

motoru gazı açınca şık şık şık eder 5 bin devirde kesilir genelde gazı bırakınca yapar ses.

yüksek devirlerdede duyulmaz ama sanki insan kulagı ayırt eder seste motor sesiyle geliyormuş gibi gelir.

Lifterlerden gelebilir ses bir diger tahminimde egzantirik zinciri.

motor yaptırmak hyosunga her usta yapamaz öyle V motor çift egzantirik dedinmi sente ayarından habersiz ustalar çıkar karşına.

hyosung ustasıda deden babadan kalma bilgilerle degil hyosungun belli başlı motor motor kısımlarını netten incelemli ayarlarınıda ona göre yapmalıdır.

1500tl aşırı fazla 700tlye en fazla yapılması gerekir.

3 kez krank kırma olayına şahit olmuş biri var karşında. 1i bende oldu digeri kuzenımde.

radyatöre taş geliyor sızdırıyor nerden bilebilirdikki.

birde motorunun model yılını göremedim yada gözümden kaçmış olabilir yazarsan sevinirim.

Bu adamın dediklerini dinle konu sahibi arkadaş... :)

agentonur
19 Eylül 2013, 01:53
sdfjg saolsun kardeşimiz yinede ne kadar yorumlarımızı okumasada .. :)

CEM.
19 Eylül 2013, 01:58
karbüratörlü için daha büyük yargılarla konuşabilirdim fakat enjeksiyonlu için bu kadar kesin konuşamam çünkü yeni model ile eski model arasında baya bir fark var nerdeyse rolanti melodileri bile degişik.

10bin kmde olduguna göre kmsi düşürülmüş olma ihtimali büyük motorun.

senin dedidigin ses belkide subab sesi ? burdan herkez 100 tane şey sıralar sana böyle büyük problemleri ya motoru görüp kullanarak daha mantıklı konuşabilriz yada video koyucaksın sesini dinlicek herkez.

motoru ilk çalıştırdıgında ses geliyormu ? motor ısındıktan sonrada geliyormu ? rolantideyken geliyormu ? gaz verirkenmi geliyor yoksa gazı verip bıraktıgındamı duyuyorsun ?

nerden baksan inan 12-13tane reflektiye edilmiş motor gördüm hepsindede subab sesine benzer bir şıkırdama vardı .

tr_select
19 Eylül 2013, 01:59
sdfjg saolsun kardeşimiz yinede ne kadar yorumlarımızı okumasada .. :)

İşi dalgaya alıyorsunuz sanırım ? Sorunuz var ise, sorun babında cem kardeşimize ulaşım demiştim. Görüyorumki gerek yokmuş. Geçmiş olsun.

yusufozugenc
19 Eylül 2013, 02:03
İşi dalgaya alıyorsunuz sanırım ? Sorunuz var ise, sorun babında cem kardeşimize ulaşım demiştim. Görüyorumki gerek yokmuş. Geçmiş olsun.

Arkadaş daha ehliyetini almamış, dershane işleriyle vs boğuşuyor, belli ki yaşı 17nin altında. Ufak tefek şeylere takılmamak lazım

agentonur
19 Eylül 2013, 02:12
yok abicim yorumlar öyle gelince ondan oldu. dalgalık bi olay yok yani. sabah dersim var bu saatte burda olmam hata bişeyler öğrenme cabasındayım hepsi bu.. yusuf abi yaş 20 bu arada 21 olucak 2 ayı kaldı :) kusurum olduysa kusura bakma oğuz abi ama o baabda söylemedim ben onu.. yalnız şimdi uyumam gerek yarın tekrar geleceğim herkese çok teşekkür ediyorum.. cem'in dediklerinide en kısa zamanda halledicem..

CEM.
19 Eylül 2013, 02:34
çok problem degilde forumda alışık olmadıgımız şeyler burda facebook msn muhabbetleri çok dönmüyor işin aslı :)

yazıdıgım yazıda modelini göremedigimi belirtmiştim zaten ve sormuştum .

segman en kötü ihtimal olarak düşünülmeli karşımızda 10bin kmde bir hyo var çünkü.

pistonların üzerindeki segmanların bu kadar kısa zamanda aşınması beni şaşırtıyor çünkü hyosung kaliteli bir motor.

motor ancak yagsız kalıcak yada kmsi düşürülmüş baya kms yapmış bir motor olucak fakat modeli yüksek 2011 :S

benim tahminim bu motor uzun zamandır subab ayarı yapılmıyor subablar iyiden iyiye şakırdıyor. ustalara nedense fazla güvenmedigim için motor bitik demeleri normal.

fakat gerçekten motor segman istiyorsa işin uzun .

segmanlar aşındıgı için yanma odasında boşluk olunca yag yanar.

motor blogu içinde pistonlar hareket ederken pistonlar yaglanır yagda yandıgı zaman siyah dumandan öte mavi duman atar.

siyah duman daha çok zengin karışım oldugunu gösterir. yada gazı açıp kapadıgınızdada siyah duman atabilir .

egsoz orjinalmi ? ayrıca enjeksiyon bakımıda var yapıldımıki ?

ozgur325
19 Eylül 2013, 10:47
Ankara mt ye de yazdım, semtini söyle yardımcı olmaya çalışacam sana. 2 gv 650 1 gt250 sahibi ve gv250 kullanmış biri olarak söylüyorum Ankarada ciddi manada hyodan anlayan biri yok, ama seninki kronik bir sorun değil, enjeksiyon problemin olduğunu düşünüyorum, zira istediğin kadar zorla gt yi sekman piston falan yemez kolay kolay, ben 170 le yarım saat gittiğimi biliyorum.. Duyduğun seslerin ne olduğunu da dinleyerek ancak karar verilebilir belki sadece motor sesini kendince yabancı ses olarak düşünüyorsundur, zira biraz gürültülü motordur hyo... Senin olayın biraz ilk motor endişesi, acaba yanlış mı yaptım, bozuk mu aldım sıkıntısı. Rahat ol ehliyetini de al bir an önce. Çaresine bakarız

MZ781
19 Eylül 2013, 11:06
ozgur325 'in yazdıklarıda kuvvetli ihtimal.Ya motorun birşeyi yok boşuna velvele yapıyorsak.Hele hele sübop ayarı gibi rutin işlemlerle ilgili ise verdiğimiz telaşa yazık.Ya bir ustaya yada daha iyisi iyi bir hyocu ya göster şunu.Yarım saat 170 le gittiğine göre kolay bir arıza çıkartmayacak motor demekki.Öyle bile kabul etsek rektifiye olur sadece oda 500-700 aralığında biter.Parça fiyatlarını bilmiyorum bu motorun.

MaxiBoost
19 Eylül 2013, 11:23
herkes aynı şeyi yazmış bende yazayım

ustalara fazla inanmasan iyi olur

siyah duman aşırı yakıt zengin karışım demektir
yağ yakma varsa eksozdan açık mavi duman atar ve motor ufak ufak yağ eksiltir.

ne yapılacaksa yapılsın önemli olan kimin, nasıl yaptığıdır.
(satın alacağın parçalar o işin sağlıklı yapıldığını göstermez)

GaCCaLL
19 Eylül 2013, 12:01
Ankara mt ye de yazdım, semtini söyle yardımcı olmaya çalışacam sana. 2 gv 650 1 gt250 sahibi ve gv250 kullanmış biri olarak söylüyorum Ankarada ciddi manada hyodan anlayan biri yok, ama seninki kronik bir sorun değil, enjeksiyon problemin olduğunu düşünüyorum, zira istediğin kadar zorla gt yi sekman piston falan yemez kolay kolay, ben 170 le yarım saat gittiğimi biliyorum.. Duyduğun seslerin ne olduğunu da dinleyerek ancak karar verilebilir belki sadece motor sesini kendince yabancı ses olarak düşünüyorsundur, zira biraz gürültülü motordur hyo... Senin olayın biraz ilk motor endişesi, acaba yanlış mı yaptım, bozuk mu aldım sıkıntısı. Rahat ol ehliyetini de al bir an önce. Çaresine bakarız

Reyiz doldurup doldurup 5e atmışın demekki sende zamanında :queen:

benden evvel davranmışssın :)
Burdan belirt nerde olduğunu ya sen gelirsin yada biz geliriz bir bakarız özgürün dediği gibi..

Bulent78
19 Eylül 2013, 12:36
170 mi yapmis hem de yarim saat, neeyyyyyy kus gribi varmis oyle mi, sen hic hapsiran kus gordun muuu Ozgurrr :)

Ankara da o motoru sokup yapip toplayacak adamlar var ama alacaklari para ne kadar olur iste orasi biraz muamma. Motor gercekten 10 bin civarlarindaysa, bence de ciddi bir problem olmamasi lazim ama oncelikle yukarda yazan angaralilarin :) motoru gorup dinlemeleri, akabinde sorun varsa anlayan bir ustaya gosterilmesi sonucunda umarim ucuza halledilebilir.

hisvarlar
19 Eylül 2013, 13:00
Parasını verip başınıza bela almışsınız. Çok cazip bir fiyatta yok ki ortada bunu yapmak için. Zaten 7 verseniz 2010 model temiz motorlar var o paraya. Noter satışını falan yapmadıysanız geri verin.

ozgur325
19 Eylül 2013, 13:17
170 mi yapmis hem de yarim saat, neeyyyyyy kus gribi varmis oyle mi, sen hic hapsiran kus gordun muuu Ozgurrr :)

Ankara da o motoru sokup yapip toplayacak adamlar var ama alacaklari para ne kadar olur iste orasi biraz muamma. Motor gercekten 10 bin civarlarindaysa, bence de ciddi bir problem olmamasi lazim ama oncelikle yukarda yazan angaralilarin :) motoru gorup dinlemeleri, akabinde sorun varsa anlayan bir ustaya gosterilmesi sonucunda umarim ucuza halledilebilir.

Yarım saat 170 gittim gözümü de ibreden ayırmadım gardaş o kadar eminim... akıncı gişelerden çıktığımı biliyom bi sonra yola hiç bakmadım... :queen: Başkan sadece düz yolda gidebiliyo zaten rampaya vurunca yığılıyo 140-150 ye falan düşüyo ama totalde hep tapa gaz gittim. viraj ve rampa harici ibre hep 170 dolaylarındaydı...

---------- Post added at 12:17 ---------- Previous post was at 12:14 ----------


Reyiz doldurup doldurup 5e atmışın demekki sende zamanında :queen:

4 te pis doldururum reiz affetmem.. Sen naptın istanbula giderken 5 te doldurup doldurup 6 ya attın mı :mrgreen: