PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Subap ayari ile ilgili bilgi almak istiyorum.



brtvrdrl
07 Eylül 2013, 20:37
Daha hizli cevap alabilmem acisindan konuyu burayada actim. teknik servis bolumune ugrayan pek yok. neyse konuya gireyim. benim motorun subaplardan ses geliyor aciyorum ayar yapiyorum bu sefer ses gidiyor ama motor vuruntulu calisiyor ve cok yakiyor.fazla siktik heralde hadi biraz gevseteyim diyorum. Bu sefer yine sesli calisiyor. Heralde ben sentilin tatli siki olmasi olayini beceremiyorum. Tatli siki tam olara ne. Sentilin biraz zorlanarak bosluktan gecmesimi. Bi ayar tutturamadik gitti. Bu isin bi inceligi varsa bi bilgilendirin beni lutfen.

ferdinandd
07 Eylül 2013, 20:41
Tatlı sıkı tam olara ne? Sentilin biraz zorlanarak boşluktan geçmesimi?

Evet :)

Ayarladığın subap boşluklarının, motosikletine ait doğru değerler olduğundan eminmnisin ?

brtvrdrl
07 Eylül 2013, 20:46
Evet :)

Ayarladığın subap boşluklarının, motosikletine ait doğru değerler olduğundan eminmnisin ?

Araliklardan eminim 0.08 mm. 0.08 e ayarladigimda sentil biraz zorlanar geciyor ama 0.09 taktiginda oda zorlanarak geciyor.0.1sentil takayim o biraz daha zorlanar geciyor. Anlatabildimmi ? Ucude sonucta zorlanarak geciyor. Ben hangi zorlugun dogru olduguna nasil karar verecegim. Ayrica diyelim ayari yaptim motor ilk calistiginda ses yok 5-10 dk kullanayim ses gelmeye basliyor bi hep boyle. Tabi siktiysam biraz subabi ses hic gelmiyor ama biraz gevsettigimde dedigim oluyor

oyunageldim
07 Eylül 2013, 20:52
Bu subap boşluğu yüzünden az daha kafayı sıyırcak biri olarak :)

Tattlı sıkı sentili çıkartırken biraz zorlanması gerekli,işte bu tatlı sıkı
Ama tatlı sıkıya bir üst sentilinde zorla dahi olsa girmemesi lazım
0.08 ayarladığında 0.09 un yada 0.1 in araya girmemesi lazım

ferdinandd
07 Eylül 2013, 20:56
Araliklardan eminim 0.08 mm. 0.08 e ayarladigimda sentil biraz zorlanar geciyor ama 0.09 taktiginda oda zorlanarak geciyor.0.1sentil takayim o biraz daha zorlanar geciyor. Anlatabildimmi ?

Acaba şu kontra somunumsu civataları falan mı tam sıkmıyorsun, diğerleri o boşluğa nasıl geçiyor ki :silent:

Ayrıca 5-10 dk kullanımda da bu durumun oluşması yine böyle bişeyin sebebi heralde :silent:

Sabitledikten sonra boşluğu, neredeyse zor sokman gerekiyor araya doğru sentil ölçüsünü sonra da deli gibi sıkılması gerekiyor kontramsı somununların( alttaki başka bir anahtarla sıkıca sabit tutularak), yani ben hep öyle gördüm :silent:

COMTAN
07 Eylül 2013, 21:19
öncelikle motorun iyice soğumasına dikkat et sonra motoru senteye getir tam olarak motorun katalog değerleri neyse ona göre sentil seçer ayarını yaparsın önemli noktalar ayar sentili tatlı sıkı girdiğinde bir üst numaranın subap boşluğuna girmemesi gerekir ki zorlasanda bu sefer sentili ısırır sanırım sen subap yaylarını ezecek kadar bir güç uygulayarak sentili araya sıkıştırıyorsun eğer böyle yaparsan 2 üst numarayıda taksan zorlasan subap yayının basıncını ezeceğinden sentil girer.değer neyse tatlı sıkı yap bir üst numarayı dene normal bir şekilde geçmiyorsa ayar tamamdır.birde emme ve eksoz değerleri farklı olabilir bunu değelendir.bazı motorlarda subap sesi hafif gelebilir bu normaldir eğer çok sıkarsan motor ısındığında subaplar silindir kapağa tam oturamayacağından subaplar soğuyamazlar ve subap yanması dediğimiz olay meydana gelir.bu sebeptendirki ustalar üreticinin verdiği +-değerlerinde +boşluk insiyatifini kullanır.

oyunageldim
07 Eylül 2013, 21:29
öncelikle motorun iyice soğumasına dikkat et sonra motoru senteye getir tam olarak motorun katalog değerleri neyse ona göre sentil seçer ayarını yaparsın önemli noktalar ayar sentili tatlı sıkı girdiğinde bir üst numaranın subap boşluğuna girmemesi gerekir ki zorlasanda bu sefer sentili ısırır sanırım sen subap yaylarını ezecek kadar bir güç uygulayarak sentili araya sıkıştırıyorsun eğer böyle yaparsan 2 üst numarayıda taksan zorlasan subap yayının basıncını ezeceğinden sentil girer.değer neyse tatlı sıkı yap bir üst numarayı dene normal bir şekilde geçmiyorsa ayar tamamdır.birde emme ve eksoz değerleri farklı olabilir bunu değelendir.bazı motorlarda subap sesi hafif gelebilir bu normaldir eğer çok sıkarsan motor ısındığında subaplar silindir kapağa tam oturamayacağından subaplar soğuyamazlar ve subap yanması dediğimiz olay meydana gelir.bu sebeptendirki ustalar üreticinin verdiği +-değerlerinde +boşluk insiyatifini kullanır.

Ramazan bey ,belliki bu konuda bayağı bilgilisiniz,mümkünse birşey sormak istiyorum
Benim motorumun service manualinde
emme 0.05+-0.02
egzos 0.05+-0.02 ölçülerinde yazmakta
Bu tam olarak ne anlama gelmekte biliyormusunuz

cenkito
07 Eylül 2013, 21:42
Ramazan bey ,belliki bu konuda bayağı bilgilisiniz,mümkünse birşey sormak istiyorum
Benim motorumun service manualinde
emme 0.05+-0.02
egzos 0.05+-0.02 ölçülerinde yazmakta
Bu tam olarak ne anlama gelmekte biliyormusunuz

emme 0,03 de olabilir 0,07 de olabilir demek.

degere 0,02 ekleyebilirsenizde cıkarabilirsenizde demek

amasiz genede 0,05 ayarını tutturmaya calısın

oyunageldim
07 Eylül 2013, 21:46
O kadar kısa ve öz olduki :),Teşekkür ederim
Ben ise onu 0.05 ile 0.002 arası ayarlanabilir anlıyordum :) Sağolun

Syanur
07 Eylül 2013, 22:59
Yanlız bu 0.05 inc mi yoksa metrik değer mi ona bir bakın derim :wiinkk:

oyunageldim
07 Eylül 2013, 23:09
Yanlız bu 0.05 inc mi yoksa metrik değer mi ona bir bakın derim :wiinkk:

mm :) Kitapçıkta öyle yazıyordu,eğer inç olsaydı diye hesapladım googlede 1.27 milimetre çıktı,çok :)

Syanur
07 Eylül 2013, 23:11
Çok değil, yani bir nevi 0.12 mm gibi bişey. Birçok modelde 0,15 ila 0,25 mm arası değişen değerler bile görebilirsiniz :wiinkk:

Ama zaten mm yazıyor ise konu netlik kazanmıştır :cat:

boora
07 Eylül 2013, 23:43
hazır konuyu bulmuşken sorayım cg tipi motorlarda subap arası boşluk ne kadar ? kitapçığında yazmıyor nette araştırıyorum kimi 0.10 demiş egzoz ve emme için kimi 0.8 demiş :silent: