PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motosiklete arabaya yağı koyanlar ? (anket)



Sayfa : 1 [2]

speed_dream
01 Eylül 2013, 13:26
Motorunun yaratıcı mühendisleri tarafından özellikle belirtilmemişse yağın mevsimi olmaz :) Kullanım kılavuzlarına bu yüzden tüm standartları ile detaylıca yazarlar.

Yağın mevsimi olsaydı, kışın Salco wolf ile BMW 1200 GS, 10W-30 yağ kullanırdı veya daha ince bi yağ :)

Bu yüzden kılavuzda yazan TÜM standartlara uymak iyidir, uymayanları uyarmakta iyidir :)

Sigara içen bir insan 80 yıl yaşayabilir, içmeyende yaşayabilir :) Sigara içenin tüm hastalıklara direnci ve yaşam kalitesi her zaman daha düşüktür, herhangi bi sebepten her an küt diye gidebilir!

Bu yağ sorusu biraz böyle bişey olmuş :)

Benim şahsi görüşümse, canını taşıyan alet margarinle bile çalışabilir o sorun değil, ama yarın bigün ölme ihtimali diğerlerinden herzaman çok çok öndedir.

Tek dileğim motosikletinin öldüğü gün üzerinde kimsenin canı olmasın, gerisi mühim değil :)
sigara örneği tam uymuş tebrikler :thumleft:

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:12 ----------


arkadaşlar,arşivimden yağ ile ilgili önemli bilgi.uzundur ama mutlaka okumanızı tavsiye ederim.


ALINTIDIR.
Öncelikle, yüksek devirli motorlara sahip olan sürücüler için yağ inanılmaz önemli bir maddedir. Yağlamanın önemini ve kısa bilgileri aşağıda sizlerle paylaşıyorum. Tüm motosiklet ve araç sahiplerinin okuması gereken bir yazı olduğunu düşünüyorum.

Öncelikle YAĞ Nedir ve Görevi Nedir ile başlayalım ;
YAĞ motor bloğunuzun içinde bulunan ve aktarma organlarını meydana getiren metal parçalarının sürtünmeden dolayı aşınmasını önleyici kimyasal bir maddedir.

Motor yağı, motorun tüm hareketli aksamı üzerinde film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayı azaltır. Bu da tekerleklere daha fazla güç aktarıldığı anlamına da gelir. Motor yağı içerdiği deterjan mineralleri sayesinde motoru temizlemeye de yardımcı olur. Pasa karşı korur ve aynı zamanda silindirlerin çevresindeki aşırı sıcağın bir bölümünü kartere indirmeye yardımcı olur.

Motorlarınıza uygun Yağ seçenekleri ve hangisini seçmeliyiz konusuna gelince ;
Yağ çeşitleri olarak 2 kategoriyi ele alabiliriz; Sentetik Yağlar ve Mineral Yağlar.

Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır? Hangisini kullanmamız gerekir karar verelim?

Mineral yağlar, petrolün islenmesiyle elde edilen baz yağa gerekli katıkların eklenmesiyle üretilir. Sentetik yağlar ise, baz yağın çeşitli kimyasal işlemlerden geçmesinden sonra laboratuar koşullarında insan eliyle üretilir. Laboratuar ortamında farklı bir teknoloji ile üretilen sentetik yağlar, mineral yağlara oranla daha yüksek ve daha düşük sıcaklıklar ile yüksek basınca karsı daha dayanıklıdır.

Sentetik yağlar mineral yağlara göre neden daha pahalıdır?
Sentetik yağların hammaddesi olan sentetik baz yağ, ileri teknoloji ile yoğun işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti yüksektir. Bu da fiyatını etkileyen nedendir.

Bizim motorlarımız için TAM SENTETİK ya da YARI SENTETİK yağları kullanmamız gerekir. Kullanım alışkanlıklarınıza göre bunun seçimini yapabilirsiniz. TAM SENTETİK yağ daha ince olup yüksek devirlerde daha iyi performans vermekte ve daha dayanıklı bir yapıya sahiptir.

Sentetik yağları mineral yağlar ile karıştırıp kullanabilir miyiz?
Sentetik yağlar ile mineral yağların karıştırılmaması daha doğru olur. Bu yağlar karıştırıldığı takdirde mineral yağ sentetik yağın üstün vasıflarını azaltır.

İnce yağ motora zarar verir mi?
Burada dikkat edilmesi gereken nokta, motorunuza uygun ve üreticisi tarafından tavsiye edilen yağın kullanılmasıdır. Kullanılan ince yağ sentetik içerikliyse motora zarar vermez. Sentetik yağlar ince olmasına rağmen mineral yağlara göre çok daha dayanıklıdır ve performansı yüksektir.

Motor yağına ek olarak başka yağ katkı maddesi kullanmak yararlı mıdır?
Hayır, yararlı değildir. Çünkü motorun ihtiyacı olan tüm katıklar kaliteli bir motor yağında zaten vardır. Yapışan ve viskozite artıran olmak üzere iki gruba ayrılan katıklar, motor yağının katık dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri dışarıdan katık kullanılmasını tavsiye etmezler. Motor yağı katığı kullanmanın sakıncaları şunlardır:
Yağa sonradan ilave edilen katıklar, motor yağının mevcut katıklarıyla reaksiyona girip yapısını bozabilir. Bu durumda genelde yağda katılaşma şikâyetleri oluşmaktadır
Yine bu katıklar, silindir duvarlarında daha iyi yağlama için açılan hohlama çizgilerini tıkar. Bu da yağın silindir duvarlarına tutunmasını zorlaştırarak yağ filminin oluşmasını engeller ve motor aşınmasını artırır

Viskozite Derecesini Seçmek
En bilinen viskozite sınıflandırmaları şunlardır: SAE (Society of Automotive Engineers) siniflandirmasiSAE sınıflandırması diğerlerinden farklı olarak yağı düşük ve yüksek ısılardaki viskozitesine göre sınıflandırır, dolayısıyla bir miktar daha ayrıntılı olduğu söylenilebilir. Ancak en bilinen ve en çok kullanılanı olması sebebi ile ilk sırada

SAE sınıflandırmasını inceleyelim;
SAE sınıflandırmasında derece W harfi ile ayrılan iki rakamdan oluşur. W, winter yani kıs anlamındadır ve yağın düşük sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Örneğin 10W–40 takı 10W gibi. Bu, ayni zamanda yağın temel viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asil viskozitesi. Bu rakam ne kadar düşük olursa yağ o kadar ince olacağından, bu bize ayni zamanda yağın düşük ısılarda ne kadar akıcı olacağını ve motorun ne kadar kolaylıkla çalışacağını da gösterir. İkinci rakam yağın yüksek isi viskozitesini verir. 10W–40 takı 40 gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir.

Ayni viskozite derecesindeki yağlar arasında neden fiyat farkı olur?
Yağın içerisindeki temel yağın kalitesi, katık paketinin cinsi, API veya ACEA performans sınıfı farklılıkları nedeniyle fiyatlar değişiklik gösterebilir.

Motorlar neden Yağ Eksiltir?
Yağ eksilmesi motorun teknolojisiyle ilgilidir. Yeni teknolojilerle üretilen modern motorlarda yüksek performans sağlamak amacıyla metaller (silindirler, pistonlar) birbirine daha yakin tasarlanmıştır. Motorlarda ki bu özellik yağın yıpranmasına, dolayısıyla da eksilmesine yol açar. Araç üreticileri, araçların belirli km. aralıkları için yağ eksiltme paylarını araç kitapçıklarında belirtmişlerdir. Sentetik yağlar mineral yağlara oranla daha az eksiltme yapmaktadırlar.

Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?
Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.

Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız?
Motor yağının bozulduğunu anlayabilmek için elle veya gözle yapılan incelemeler yanıltıcı olabilir. Kesin sonuç için, yağın laboratuar koşullarında, fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekir.

Sabahları bazen motorun zor çalışması motor yağı ile ilgili bir sorun mudur?
Araçlar soğuk havalarda bazen zor çalışabilirler. Çok soğuk havada kalınlaşan yağ, ilk çalışma anında motorun içinde rahat dolaşamaz ve bu nedenle ilk çalışma anında sorun yaşanır. Özellikle soğuk hava koşullarında düşük viskoziteli (yani ince), kısmi sentetik ya da tam sentetik yağlar kullanılmalıdır.
Burada ÇOK DİKKAT etmeniz bir diğer konu ise; motorunuz tam anlamı ile ısınmadan (Azer da devir göstergesindeki ilk baklanın yanıp sönmesi daha motorun tam anlamı ile ısınmadığı anlamına gelir, sürekli yanmaya başladığında motor yeterli sıcaklığa ulaşmış ve tam yağlama yapıyor demektir.) kesinlikle yüksek devirlerde motorunuzu KULLANMAYINIZ! En fazla hasarı ilk çalıştırmada ve ısınmadan yüksek devir çevirerek motorunuza vereceğinizi UNUTMAYIN!

Motor yağlarının cinsi ile yağ değişim km.si arasında bağlantı var mıdır?
Araçların yağ değişim km.lerini sadece araç üreticileri belirler. Bu nedenle, kullanım süresi araç üreticisinin tavsiyesi doğrultusunda belirlenmelidir. Sentetik yağların mineral yağlara oranla çok daha dayanıklı olduğu söylenebilir. Dolayısıyla kullanılan yağın sentetik veya mineral olması motor performansını ve korumasını doğrudan etkileyen bir faktördür. Ancak yağ değişim km.si araç üreticilerinin onayı olmadan uzatıldığı takdirde, beklenen performans ve koruma sağlanamayabilir hatta aracınıza zarar verebilirsiniz.

Yağ eksilmesi durumunda değişik marka yağ eklenmesi motora zarar verir mi?
Eklenen yağın ayni viskozite derecesinde, ayni API sınıfında olduğuna dikkat edilmeli ve mineral yağ ile sentetik yağ birbirine karıştırılmamalıdır. Bu durumda motorda ani ya da doğrudan bir zarar oluşmasa bile yağın kimyasal yapısı bozulabilir, motor koruması azalır.

Sonuç :
Her yağ, mümkün olan en yüksek performansı vermek üzere formüle edilir. Bu sebeple, yağınız zaten kaliteli ise hiç katkı eklememek, yok kaliteli değil ise de katkıya para vermek yerine yağı daha kaliteli seçmek en iyisi. Sadece gidip motorunuza göre raftaki en kaliteli yağı âlin ve mümkün olduğunca markadan markaya, mineralden sentetiğe, değişik viskozitelere geçmeyin. Performans ihtiyacınız ne ise, ona uygun bir yağ seçin. Evet, seçtik yağlar mineral yağlara oranla hatırı sayılır derecede pahalıdırlar, ancak daha uzun ömürlüdürler ve sağladıkları koruma da mineral yağlara oranla çok daha fazladır
azına sağlık abi :bounce:

Wazaa.35
01 Eylül 2013, 16:27
not:2011 model sıfır hyosung gt250r alıp 16.800km kullandım sattım ilk aldığım günden sattığım güne kadar tek marşta çalışmadığı bazende hiç çalışmayıp itmek zorunda kaldığım günler oldu k.bakmayında insan sıfır aldığı malı 700km deyken itince morali bozuluyor he bunları yaşadım yaşarkende bakabileceğimin en iyi şekilde bakmama rahmen oldu yani anlıycan sana katılmıyorum ilk 1 metnine itafen

Siz hiç daha 1500kmdeyken motoru yatak saran 1000rr gördünüzmü yağ yakmaktan? 16.800km nekadar güzel kullanmışsınız bu aletin garantisi yokmuydu gidip yaptırsaydınız bizim burdaki servis her işimizi görüyor garanti olarak.Dünyanın en kaliteli aletide olsa nezaman arıza yapar bilemessiniz.

acun0
02 Aralık 2013, 18:12
bu işi bilen mi var herkafadan ayrı ses çıkıyor.
yıllardır araba yağı kullanıyorum hiç bir zararını görmedim. 25 binde 2011 cbf 1000 ime hala araba yağı kullanıyorum ne debriyajda kaçırma yok fazla devirde yırtılma yok.hemde castrol magnatec 10 40 isteyen istediği yağı kullansın.

rebel_punto
02 Aralık 2013, 18:28
91 Model 3.5 JAWA ma açık yağ koyardım. İki sebebi var dı öğrenci olmam (para yetiremiyordum yakıta) ve benzin içer gibi yağ yakıyordu.

Onun haricinde hiçbir motoruma castrol harici koymadım. Özellikle araba yağı hiç koymadım.

KaPTaNHaSaN
02 Aralık 2013, 18:38
Yokuş aşağı kontak kapatan sürücülerin kar ettikleri benzin gibi birşey araba yağı koymak..
Her defasında birşey olacak diye birşey yok.. Ama olduğunda da üzer insanı hem maddi hem manevi..
Biz hesap yapmayı bilmeyiz..
Dizel az yakar diye 4-5 bin tl fazla öder dizel alır senede 10bin km yol yapan insanlarız biz..
Benim arabam lpg de 10 kuruş yakıyor diye hesaplarken 20 lirada ayda benzin aldığını onuda lpg ile kullandığını hesaba katmayan insanlarız biz..
Boşversenize .. Mühendis adamlar hesaplamış ayarlamış , ben o kadar hesap kitap nereden bilebilirim ki..

crxforever
02 Aralık 2013, 18:55
bir kere araba yağı koydum. fark göremedim ama korkup 1000km sonra değiştirdim. tamam motosikletlere motosiklet yağı konur ama firmaların bize yüksek fiyata itelemesi de gerçekten ayıp.
bu yüzden genellikle uygun fiyatlı ama 4 zamanlı ve uygun viskoziteli yağları tercih ediyorum ben. yağ işi tuhaf herkes castrol diyor benim motor yazları 15-50 shell ile en randımanlı sürüşünü sağlıyor. hem de mineral yağ. yani kullandığım herhangi bir yağın ne büyük artısını ne de aşırı eksi yanını gördüm.

airhead
02 Aralık 2013, 19:20
şimdiye kadar shell in 20/50 yağını kullanıyodum.Yazın sıkışık trafikte yağın fazla inceldiğini farkettim.Alaman forumlarının yardımıyla shell 20/50 ağır hizmet dizel yağı(iş makinası-kamyon tipi)yağ koydum.mutlu oldum.

EKONOMİ
25 Eylül 2014, 13:28
bu işi bilen mi var herkafadan ayrı ses çıkıyor.
yıllardır araba yağı kullanıyorum hiç bir zararını görmedim. 25 binde 2011 cbf 1000 ime hala araba yağı kullanıyorum ne debriyajda kaçırma yok fazla devirde yırtılma yok.hemde castrol magnatec 10 40 isteyen istediği yağı kullansın.

boyacinin ağzından duydum
1998 model honda titana 10 40 magnatech yağ kullanmış
her 1000 km de yağ değiştirmiş
30.000 km de motor yaptırmış yenilerde (2014)

iddiası bu

kimisi de diyor ki cg tarzı titan gibi motorlar itecekli egzantrikli degil falan filan diyor kullanılabilir diyor

kimi scooterde kullabilir diyor
cesitli rivayetler var

aytacaksel
25 Eylül 2014, 13:31
bir itirafta benden gelsin ozaman. motul 300v koyuyorum 6000de bir.

brooklynnn
25 Eylül 2014, 16:41
Bende 5000de bir Shell ax7 kullanıyordum şimdi ipone bugün de motul deneyeceğim. Kastrol de denedim en iyisi shell

blamir
25 Eylül 2014, 17:24
Husaberg FE450 ye Ipone KATANA OFF-ROAD - 10W60 . Motor sıcaklığı zor koşullarda 110 derece üzerine çıkabiliyor. O yüzden en iyisini ve vizkosite aralığı en yüksek olanını alıyorum.
GasGas EC250 : Motul Transoil Expert. Şanzuman için harika bir yağ. İlk defe kullandım çok memnun kaldım. Vites geçişleri pamuk gibi rahatları.

Z750 ye Motul 5100 10w40 koyduk. Motorda ilk kalkışlarda bir silkeleme, üst devirlerde bir titreme başladı. 1000km sürdüm, aklıma öyle bir takıldıki ulan diyorum şeytan diyo git değiş yağı. Acaba psikolojik mi diyorum arkadaşlara soruyorum. Psikolojik o diyorlar :D Motor harul hürül sarsıyor resmen. Gözümü kararttım gittim Ipone 10w50 power katana aldım. Yağlara zamda gelmiş bayıldık tabi dünya para. Değiştirdim yağı ilk sürüşte direk dedim haaas..... Kalkıştaki silkeleme gitmiş vitesler pamuk olmuş, orta üst devirlerdeki gıdıklama minimum seviyeye inmişti. Böyle böyle oldu lan dediğimde oda psikolojik dediler :D

anılbel
25 Eylül 2014, 17:41
motosikletinde araba yağı kullanan arkadaşları uyandırayım önce debriyaj balatasıyla başlarsınız ,zamanla bu şanzıman ve hatta motor patlatmaya kadar gider.
araba yağıyla motosiklet için üretilen yağların yapıları çok farklı.araba en fazla 6-7 bin devir çeviriyor ama en küçük 125 cc motosiklette bile vites devri nereden baksan 4-5 bin dir.4 silindirli büyük makinaları hiç bahsetmiyorum bile.ben motorda 6 bin devirde vites geçişi sağlıyorum kaldı ki 14 000 de kesiciye giriyor motorum.
şimdi soruyorum size araba motoruna göre yapılmış bir yağ bu devirlere nasıl dayanacak? ve ya nereye kadar dayanacak?
o şimdilik birşey yok diyen arkadaşların motosikletlerinin ömrünü yemeye devam etsin...:farao:
biz bu memlekette 2. el racing motorsiklet alınmaz diye bilirdik ama,bu konuyu okudukdan sonra 2.el 125 cc bile alınmayacağına kanaat getirdim :farao:

Aynen katılıyorum:cat:

Kurye diyenler olmuş , kurye zeytinyağıyla da çalıştırır motoru , sonuçta o para verip almıyor ki !

Döviz kurunun bu kadar yuksek olduğu bir ülkede bize bunu reva görenler utansın !

Ahmet Abi
25 Eylül 2014, 18:03
Aracımda 55bin km'dir Castrol Power1 10-50 kullanıyorum,herhangi bir olumsuzluk ile karşılaşmadım. Tavsiye ederim.

http://www.ozenticaret.com.tr/asp/product/1113/Castrol-Power-1-4T-10W50-1-LT

numangokce
26 Eylül 2014, 00:32
Aynen katılıyorum:cat:

Kurye diyenler olmuş , kurye zeytinyağıyla da çalıştırır motoru , sonuçta o para verip almıyor ki !!

adam kendi makinasıyla çalışıyor. Bilginize. Motosiklet konusunda referans alınabilecek kişilerdendir kendisi. Benim yaşım (30) kadar motosiklet tecrübesi vardır kendisinin. Tavsiye ettiğim soranlarıma da aynen iletiyorum kurye abimin dediklerini ve normal zamanından önce değiştirmesi gerektiğini çünkü daha dayanıksız olabileceğini ve eğer motosiklet motoru için üretilen yağlardan kullanırlarsa normal zamanda yağ değişimi yapacağı için daha ekonomik olacağını da ekliyorum.

önceki yazdıklarımda da belirtmiştim ancak bu kadar açıklama yapmam gerektiğini düşünmemiştim.