PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni motor almama ramak kaldı :)



PowerGarage
19 Ağustos 2013, 21:04
İnşallah motoru değiştiriyorum çok yakında artık param tamam biraz daha bekliyorum hem son bi maaşımıda alıp üste para eklicem motoru alır almaz hangi motor olursa direk tekerler dubleks değilde onu yaptırıcam ve michelin pilot lastikle değiştiricem yanlarına ve arkasına 3lü çanta seti takıcam zenon far takıcam bunları yapmadan dükkandan çıkartmıcam :) İlk gün alırken herşeyi hazır full+full olarak alıcam :) Yalnız ufak bi sorunum var 2 tane bayi var biri kanuni biri mondial satıyor ayrı bayiler 2side motorumu alıyor 2.ci el olarak ama kanunimi alsam mondialmi ?


Kanuni'nin gt 170 modeli


http://imageshack.us/a/img837/8962/qckd.png


Mondialin 150 mcx roadracer modeli

http://imageshack.us/a/img577/1865/06fe.jpg






Kanuni'nin özellikleri



Silindir Hacmi: 170 cm³
Motor: Tek Silindir 4 Zamanlı
Silindir Çapı ve Strok: 62,0 x 56,2 mm
Sıkıştırma Oranı: 9,2:1
Soğutma Sistemi: Hava Soğutmalı
Maksimum Güç: 9,0 kW (7500d/d)
Uzunluk: 2020
Genişlik: 760
Yükseklik: 1111
Aks Arası: 1380
Sele Yüksekliği: 790
Yüksüz Ağırlık: 125
Yakıt Tankı: 17,5
Ön Süspansiyon: Teleskopik
Arka Süspansiyon: Helezonik Yaylı Tek Amortisör
Ön Fren: Disk
Arka Fren: Disk
Ön Lastik: 110/70-17
Arka Lastik: 130/70-17

Fiyatı 3.314 TL.



Mondial'in özellikleri


1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı
2. Silindir Hacmi (cm³) : 162
3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 62.00x53.80
4. Sıkıştırma Oranı : 9.8 ± 0.1 : 1
5. Max. Tork : 12.0 Nm at 7500 min
6. Max. Güç : 10.5 kw at 9000 min
7. Max. Hız (km/h) : 115
8. Rölanti : 1400±100 min
9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites
10. İlk Vites Oranı : 2.909
11. Son Vites Oranı : 0.955
12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı
13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma
14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası
15. Ateşleme Tipi : CDI
16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka
17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Disk / Disk
18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile
19. Lastik (Ön/Arka) : 3.00-18 / 110/80-17
20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 16.5±0.3
21. Ağırlık (Kg) : 130
22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 155
23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 2020x810x1130
24. Dingil Mesafesi (mm) : 1285





Fiyatı: 3.160,00

Karlıyollar
19 Ağustos 2013, 21:14
Bence bu fiyat aralığında bunada bakabilirsin http://www.lifan.com.tr/urunlerimiz/touring.html?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=8&category_id=2

PowerGarage
19 Ağustos 2013, 21:18
Kalite olarak aralarında pek fark yok ya lifan belki azıcık birazcık daha kalitelidir ama son hızı bunlara göre çok düşük lifanın motor kendini zorlaya zorlaya 110 görürken 110la uzun yolda gidemezken bunların son hızları 120 civarları ve 110la belki çok sağlıksız oluyor ama uzun yolda gidersende gitmem demiyor bu yüzden lifanı eledim ve torkunuda beygirinide çok düşük devirlerde veriyor lifan buda kalkışlarda çok seri yapıyor motoru ama son hızını ve uzun yolda işkenceye çeviriyor. Of keşke araştırıp edindiğim bilgilerle değilde bi deneme şansım olsa lifanı :/ kanunide öyle :/ mcx i sürdüm gayet iyi ama kanuni ve lifanı sürmedim lifanı zaten görmedim bile daha kimsede. Daha 1buçuk 2 hafta zamanım var herkeden özellikle kullanıcılardan bilgi istiyorum arkadaşlar en iyi seçenek hangisiyse onu almama yardımcı olun

tr_select
19 Ağustos 2013, 21:28
Hız konusunu gösterge tablosuna bakarak mı ölçüyorsunuz acep ? :) 600RR'da bile sapma varken, bu motorlarda yokmu sanıyorsunuz ?

Lifan son hız 115Km dir (GPS) Olay son hız olmamalı bence. Yedek parça fiyatları-servis ağı-Kronik arızalar-titreşim vs vs bunlara göre değerlendirilmeli tercih :cat:

serdar1547
19 Ağustos 2013, 21:32
senin motorunun kaça sayıyorlar?

PowerGarage
19 Ağustos 2013, 21:33
Yedek parça fiyatları aşağı yukarı aynıdır bu marka ve modellerde servis zaten hepsi yaygın eskişehirde özellikle kardeşler motor diye biyer bakıyor 3 markayada hangisi alırsam alıyım servis konusu aynı olucak titreşime gelirsek mondialin mcx modeli mondialde kendini en çok kanıtlamış modellerden bitanesidir. Kanuni bilmiyorum ancak biraz var diye duydum lifanda bunlara kıyasla daha azdır diye düşünüyorum lifanın discovery modelinden esinlenerek rahat bi motor olduğunu biliyorum. dediğiniz gibi lifanın son hızı 115 ise 3 motorda eşit bence bu motorların hangisini alırsam alıyım en fazla uzun yolda yapıcağım 100-105 falan olur daha fazlası hem yolculukta yorar işkenceye dönüşür hemde motoru yorar zaten. Kanuninin lastik ebatları hoşuma gidiyor michelin pilot taktıktan sonra hele geniş lastiklerle yol tutuşu en iyi olucak model kanuni gibi şuanda modellerin arasından lifanıda katarsak en uygunu sizce nedir ? En memnun kalıcağım model


Serdar abi benim motoru 1100e sayıyorlar elden satmaya uğraşşam en fazla 1300-1400 arası eder ki onuda bekleyemem 2 haftam falan var işte satılırsa ne ala satılmazsa 200-300 aşağısına direk verip geçicem motorcuya

oknglr
19 Ağustos 2013, 21:41
Mondial :cat:

AsyMeTRiQue
19 Ağustos 2013, 21:58
Kanuni nin GT170 modelini bende almayı çok istiyordum. Çıktıktan sonra baya bi sorun oldu :) Gücü falan öngördükleri gibi değildi falan. Ayrıca son hız konusunda da aralarında en yükseğinin mondial olacağını düşünüyorum. Yine motor gücü olarak mondial önde ve titreşim maalesef GT170 te var diyorlar. Ayrıca yedek parça konusunda Kanuninin biraz daha yüksek fiyatlı olduğunu tahmin ediyorum (diğer modellerin fiyatlarını da çok bilmediğim için buradaki kanuni bayisinin söylediklerine göre bi tahminde bulunuyorum.)

Eğer ben olsaydım çinli ve bu 3 modelden birini alacak olsaydım mondial'i tercih ederdim.

Tİme_shİft42
19 Ağustos 2013, 21:59
Yakıtları nasılmışki bunların :silent:

flame
19 Ağustos 2013, 22:00
Mondial çok çirkinmiş be.

PowerGarage
19 Ağustos 2013, 22:13
Yakıtları nasılmışki bunların :silent:

Yakıt bakımından en iyisi en az yakanı lifandır bunların arasından büyük bi ihtimalle. Titreşim konusunda lifanla mondial büyük ihtimal eşit seviyededir.



Kanuni titreşim ve biraz tavsiye edilmediği için eledik diyelim kanuni gt 170in konusuna baktım birazda çoğu kullanıcı yakınıyor aldığından. Mondial kullanıcılarının konusunda genel kısım memnun gibi gözüküyor. Lifan hakkında pek bi bilgi toplayamadım çünkü doğru düzgün kullanıcısı yok yaygın bi model değil şuan sanırım mondial seçeneği cazip gözüküyor şuan

EnesBeyter
19 Ağustos 2013, 22:54
mcx in de biraz titreşimi var(drifte göre) ama güzel motor, alınabilir:thumleft: Hayırlı olsun şimdiden

rks lere baktın mı

Karlıyollar
19 Ağustos 2013, 23:01
Lifanın hızlanması çok iyi ve stabil 110 ile gidiyor sürdüm ben oldukçada konforlu yinede siz bilirsiniz titreşim oldukça az

PowerGarage
19 Ağustos 2013, 23:06
Rks çok yakın arkadaşımda var 200lüğü zaten bütçemi aşıyor 150lilik bunlarla aynı klasmanda 150 titanic rks arkadaşımda var bikaçkere sürme fırsatım oldu bugünde drifti olan bi arkadaşımınkini sürdüm drift bile rks den daha seri geldi bana :cyclopsan mcxde driftten seri olduğuna göre rks mcxin yanında çok yavaş kalır gibime geliyor ama titreşim konusunda çok hoşuma gitti ama pek bi fark olduğunu genede düşünmüyorum sele geniş olduğu için rks daha rahat geliyor sadece selenin genişlik farkı var bence rahatlıkta ve rks 3400 civarı plakası sigortası cartı curtu arada bi rahat 400tl civarı fark oluşturuyor ve mcx daha makul geliyor bana rksye kıyasla :) Dediğim gibi rks sadece selesi geniş kalıplı motor olduğundan rahat güç olarak mcxin yanına yanaşamaz diye düşünüyorum ben onun dışında rahatlık ve yakıt konusunda çok iyi ha bide rks bildiğimiz kuba motorun malı bildiğim kadarıyla ve kuba motorda çabuk dağılan kötününde kötüsü bi marka bu yüzdende almak istemiyorum rksyi


Emre lifanın plakasız fiyatı nedir biliyormusun ?

Oldjack
19 Ağustos 2013, 23:08
Kanuni nin yedek parçası pahalı birde 170 r var galiba ona da bir bak istersen .

PowerGarage
19 Ağustos 2013, 23:12
Oldjack 170 R'a baktımda fiyatı çok pahalı yav :/ o kadar fiyatı denkleştirmem için 2 ay ertelemem gerekir motor alımını okadar erteledikten sonra 1 ay daha beklerim zaten tvsnin 2012sinin sıfırını alırım 4200e :) önerin için teşekkürler :cat:

shooter1
19 Ağustos 2013, 23:12
pek farkı yok ama kanuni nin görünüşü güzelmiş :)

PowerGarage
19 Ağustos 2013, 23:22
Kanuni'nin tork değerini bilen varmı ?

Tsubasa
19 Ağustos 2013, 23:29
c hiç biri
kanuninin gördüğün begendiğin motosikleti rahmetli azer bülbül gibi hem cok yakıyor hemde cok titriyor
kullanma fırsatım oldu. tamamıyle büyük cc motosiklet getiriyoruz biz demek için yapılmış bir motosiklet.
mondial içinde aynı şeyleri söyleyebilirim.
mondial alacaksan drift al
kanuni alacaksan bora al puma al.
salcano wolf al.
başka da çinli motora bakma.
bütcen iyiyse tvs bakabilirsin ybr cbf bakabilirsin

PowerGarage
19 Ağustos 2013, 23:37
tvs cbf ybr gibi modeller için en az 3 ay daha para biriktirmem gerekebilir. Bunun dışında salcano wolf çok cılız hiç hoşuma gitmiyor iyi motor olabilir ama en son alıcağım motorlardan biri, kanuniden bora ve puma arasıından boranın görünüşü hoş ama gücü yetersiz gelir bana en az 1sene binicem motora çünkü aldığıma deymeyebilir. Mondialin drift modelini daha bugün deneme şansım oldu gayet hoş ara sokakta bi teker deniyim dedim 2.ci viteste hemen şaha kalktı motor hoşuma gitmedi değil gücü çok yerinde bi motor ama mcx dahada güçlü driftten ve daha çok güç ve hız beni cezbediyor :) mh mcx mr modelleri zaten titreşim rahatlık sağlamlık konusunda aynılar aynı klasmandalar mondialin modelleri arasında sadece motor cc si ve şekline göre model belirlemişler ve bunların arasından mcx en hızlısı güçlüsü ve şekli en düzgün geliyor bana mcx şuan kafama yattı gibi ve lifan emisol arasında bi seçim yapıcam mcx ve lifan arası bi seçim yapıcam

Tİme_shİft42
19 Ağustos 2013, 23:45
Hıza odaklanırsan kaybedersin frenleri yok bu motorların :)

Uçarım kaçarım sollarım motorları değil bunlar kaskını tak bi yerden bi yere git motorlarıdır bunlar :cat:

Mcx bi commuter için fazla yakıyor az yaksa ben alacaktım :cherry:

PowerGarage
19 Ağustos 2013, 23:53
Ya uzun yolda 100 görsün yeterli fazlasını bende istemem zaten ama lifandan için herkes diyor son hızı çok düşük falan sadece kalkışı iyi diye lifan uzun yolda 100le rahat rahat gideceğinden emin olsam tercihim lifandan yana olucak çünkü daha geniş selesi ve daha az titreşimiyle daha cazip geliyor gibi

mhmtesk
20 Ağustos 2013, 01:05
Lifan discover, veya salcano wolf oneririm. Cb125e alirsan pasalar gibi kullanirsin sorunsuz senelerce. Bence son hiz onemli degil, onemli olan yakit, vergi, yedek parca ve servise ne kadar ugradigindir (sorun cikarmasi). Bu yuzden cb125e al arkana bakma derim.
Soylede bir sey eklemek isterim. Motorum 3300 km de ve 2 defa servise gittim. 1. Si 1000 bakimi icin. 2. Zinciri yaglatmak icin.

Karlıyollar
20 Ağustos 2013, 01:19
Rks çok yakın arkadaşımda var 200lüğü zaten bütçemi aşıyor 150lilik bunlarla aynı klasmanda 150 titanic rks arkadaşımda var bikaçkere sürme fırsatım oldu bugünde drifti olan bi arkadaşımınkini sürdüm drift bile rks den daha seri geldi bana :cyclopsan mcxde driftten seri olduğuna göre rks mcxin yanında çok yavaş kalır gibime geliyor ama titreşim konusunda çok hoşuma gitti ama pek bi fark olduğunu genede düşünmüyorum sele geniş olduğu için rks daha rahat geliyor sadece selenin genişlik farkı var bence rahatlıkta ve rks 3400 civarı plakası sigortası cartı curtu arada bi rahat 400tl civarı fark oluşturuyor ve mcx daha makul geliyor bana rksye kıyasla :) Dediğim gibi rks sadece selesi geniş kalıplı motor olduğundan rahat güç olarak mcxin yanına yanaşamaz diye düşünüyorum ben onun dışında rahatlık ve yakıt konusunda çok iyi ha bide rks bildiğimiz kuba motorun malı bildiğim kadarıyla ve kuba motorda çabuk dağılan kötününde kötüsü bi marka bu yüzdende almak istemiyorum rksyi


Emre lifanın plakasız fiyatı nedir biliyormusun ?

Bizim burda bir abi aldı 3000 tl plaka hariç

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:15 ----------


Ya uzun yolda 100 görsün yeterli fazlasını bende istemem zaten ama lifandan için herkes diyor son hızı çok düşük falan sadece kalkışı iyi diye lifan uzun yolda 100le rahat rahat gideceğinden emin olsam tercihim lifandan yana olucak çünkü daha geniş selesi ve daha az titreşimiyle daha cazip geliyor gibi

Ben 15 km gidiş 15 km dönüş lifan emisolu kullandım ve 100 km/h ile stabil gidiyor ve motorun torku çok çok iyi ara sollamalarda inanılmaz işe yarıyor.Bir arabayı sollamak istediğinizde güç elinizin altında oluyor.Bence bir test et hangisini beğenirsen onu al derim :)
Benim 3000 tl bütçem olsaydı iki model tercih ederdim ya mondial drift yada lifan emisol

PowerGarage
20 Ağustos 2013, 11:46
Lifan discover, veya salcano wolf oneririm. Cb125e alirsan pasalar gibi kullanirsin sorunsuz senelerce. Bence son hiz onemli degil, onemli olan yakit, vergi, yedek parca ve servise ne kadar ugradigindir (sorun cikarmasi). Bu yuzden cb125e al arkana bakma derim.
Soylede bir sey eklemek isterim. Motorum 3300 km de ve 2 defa servise gittim. 1. Si 1000 bakimi icin. 2. Zinciri yaglatmak icin.

Lifanın yeni modeli hakkında bilgin varmı ? Lifan emisol


Emre drift almam ya mcx varken :) ya lifan alıcam ya mcx

Karlıyollar
20 Ağustos 2013, 12:35
Lifanın yeni modeli hakkında bilgin varmı ? Lifan emisol


Emre drift almam ya mcx varken :) ya lifan alıcam ya mcx

Lifanın yeni modelini burda kullanan 1 kişi var sanırım.Motor yeni çıktığı için daha kimsenin ruhu duymuyor.Lifan modeller sayfasında emisol var orda 5-6 adet yorum var onları okuyabilirsin.

PowerGarage
20 Ağustos 2013, 15:49
Mcx ile uzun yol yapanlar varmı ? Ve lifanla ilgili detaylı bilgi vericek ?

PowerGarage
20 Ağustos 2013, 20:27
Bugün yamaha satan bi abimize gittim burada aslında bayii değil ancak satıyor dükkanında hazır bulunuyor tvs nin servisi aslında ama honda ve yamahanında birer modeli var ve bütün modelleri kargoyla getirtiyor bi nevi ara kuryecilik yapıyor her neyse yamaha ybrnin 2012 model esd kasası vardı dükkanda sıfır daha biraz inceledim baktım 4bin tl küsür ama netten baktım 3bin civarlarına 2.ci eller var 20binde falan kmleri şimdi diyorumki sıfır mcx alıp çin malı sonuçta kimse kızmasın çinliyi kötülemiyorum hayalimdi ne zamandan beri kötülemek ne haddime ancak çin malı yani bi ybr kadar olamaz ki ybr zaten adını çıkartmış ömürlük motor kime sorarsan ömürlük diyor yamaha olmasına rağmen parçası ucuz çok az sorun çıkartıyor sorunsuz olarak binerim diye düşünüyorum titreme yok arıza yok belki biraz daha yavaş ama en azından binlerce km daha fazla sorunsuz binicem bi mcxe veya lifana göre demi yani :) Yani demem o ki 20binde falan bi esd kasa 2.ci el ybr almam mantıklı olurmu sıfır mcxe göre ? Uzun yolda mcx 105-110 gidicekse ybr'de 95-100 gider varıcağım yere yarım saat geç girerim ama rahat rahat arkama bakmadan sorunsuz giderim diye düşünüyorum. Bu alıcağım motoru çok uzun bi süre kullanıcam her sene motor değiştirme imkanı bulamam ve seçimimi iyi yapmam lazım neden imkanım varken bi japon almıyım diye düşünüyorum sıfırı belki olmaz ama 2.ci el kurye olmayan şahıstan 15-20binde bi ybr denk getirirsem almalımıyım sizce ? Ha bide ybr kullanıcıları bakarmı bi saniye :) bu ybr uzun yolda nasıl gidiyor bi bayılma söz konusu oluyormu ? rüzgara karşı bayırları bi mh drift gibi çıkabilirmi ? en azından bi drift gibi performans yaparmı ?

Tİme_shİft42
20 Ağustos 2013, 20:37
Her şey son hızmı ybr o hızda içi geçerken drift o hıza daha çabuk ulaşır o hızda daha rahat gider gibi düşün sen zati bi süre sonra yetmeyecek driftte alsan mcx te alsan hep biraz daha fazlasını isteyeceksin

2 sinede bin anlarsın zati aradaki farkı ama ybr daha kaliteli :)

Ama mcx fazla yakıyor

PowerGarage
20 Ağustos 2013, 20:44
Ya son hız sadece söz konusu yoksa önemli bu cclerdeki yakın motorlarda tabiki önemli değil 250lilik alsam belki ama 125-150 arasında bugünde ybrde anladığım gibi rahatlık konfor ve daha az sorunlu kaliteli olması önemli varsın 10km yavaş gitsin ama 30-40binde motor dökülceğine revizyon görceğine 100bine merdiven dayasın isterim sonuçta aynı civarlarda para vericem neden daha iyisini almıyım diye düşündüm. Mcx yada drift tamam çinliye göre çok iyi makineler ama ister istemez 30bini aştığı zaman ki 30bine gelebilirse motor ister istemez ömrü biticek motor revizyon istiyecek. Bi ybr 70-80bini aştıktan sonra BELKİ sorun çıkartmaya motoru yenilemeye zorlucaktır insanı demek istediğim bu

Tİme_shİft42
20 Ağustos 2013, 20:49
Gerçektende yapacanmı ybr ile 100 bin km :)

PowerGarage
20 Ağustos 2013, 21:00
Ya bunu yapan bi motor demek istiyorum. Bundan kastım daha sorunsuz motor demek istiyorum