PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dişli değişimi hakkında



PowerGarage
16 Ağustos 2013, 18:08
Meraba arkadaşlar. Eğlenceli forumlar. Şuan bende lifan tay 100 var bildiğiniz gibi ve paramı biriktirdim kısmetse haftaya yeni bi motor alıcam şuanki motorumu satmadan konumuzla alakası yok ama haftaya alıcağım yeni motorda 3buçuk milyar civarı nakitim var ve ya sıfır bi 150 mcx roadracer yada 2.ci el temiz cbr 125 bulabilirsem bu paraya cbr 125 alıcam neyse konumuza gelelim eski motorumu zevki olarak oynamak istiyorum bildiğiniz üzere dişliyi küçültürsem kalkışı yavaşlar son hızı artar büyültürsem kalkışta seri olur son hızı düşer. Öncelikle bu 100 cc motorun alt motorunu 150lilik falan yapmak mümkünmü ? ustam 125lik yapabiliriz demişti ama 150lilik falan mümkünmü sizce ? önce alt motor cc sini yükselticem sonrada arka dişliyi küçültebildiğim kadar son aşamaya kadar küçültcem motoru tek yapmak istiyorum bikaç maaşımı bu motora bu konuda harcamayı bile düşünüyorum :) görenler şaşırmalı ve tek olmalı. 100 cc cuptan ufak tefek bi canavar yaratmak istiyorum lastikleri olabildiğince kalın dişliyi olabildiğince küçük motoru olabildiğince büyük cc yapmayı düşünüyorum bakalım. çevrenizde bu gibi bi uğraşla uğraşan yada yapan varmı ? akıl vericek varmı :) Uğraşma böyle şeylerle falan demeyin lütfen heves ettim varsın motor hurda olsun ama bu hevesimi gerçekleştircem ihtiyacım yok çünkü ekipmanım zaten var motor paramda hazır cup motorumuda zevk olarak değiştirmek oynamak istiyorum.

Arda_Karaca
16 Ağustos 2013, 18:11
Bakın Fatih yapmış. Sorun ona baya bir yardımcı olur size vazgeçmenizde.

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/120446-motordan-gelen-ses-ne-olabilir-sizce-videolu.html

PowerGarage
16 Ağustos 2013, 18:15
Fatih arkadaşımız gündelik bindiği motora yapmış sanırsam benimki zevk olarak yapılcak yeni alcağım motoru kullancam ve bu motoruda 1200-1300e satmak istemiyorum 2000küsüre aldım o kadar masraflar emekler çok ucuza gidiyor satcağıma varsın hurda olsun yani bunu göze aldım olursa olur hayalimdeki şey olmazsada parça fiyatına satar geçerim :)

İmportant
16 Ağustos 2013, 18:35
Dişli küçültmek birşey kazandırmaz. Son hız artar ancak 4~5 km mesafede 100e çıkar dahada gider sonrası Allah'a emanet. Cup için 70kmh üzeri hızlar güvenli değil. Dişli büyütülürse tork artar son hız düşer. 3-4 saniyede 50kmh gibi hızlara çıkmak mümkün olabilir ancak motorun diğer hareketli parçalarının bu torku kaldıracağının garantisi yok. Orjinal parçaların dışına fazla çıkmamak lazım.

Lastikler mişlen yapılır onun dışında yeterli bütçe mevcut ise piston-şanzuman-karbüratör gibi temel parçalar daha hafif,sağlam ve verimlileri ile değiştirilebilir, şasi hafifletilebilir.

Özet olarak uğraştığınıza değmez.