PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Büyük motorsiklet, fan acma muhabbetti ?



Görkem_
12 Ağustos 2013, 22:48
Arkadaşlar cahilliğimi mazur görün.Öyle zırt pırt konu acıp soru soran tiplerden değilim.Zaten forumda bi tek GT 250 R konusunda aktifim az cok...
Hyo'mu yeni sattım, %90 600 rr alıcam.
Şu sürekli söylenen fan acma işi nedir ?
Fan sürekli acıkmı kalıyo yoksa motor şehir ici dur kalklarda vs. fazla ısındığında, belirli bi sıcaklıktan sonra fan acmaya mı başlıyo ? Fanı acıp sıcaklığı belli bi dereceye geri mi indirtip fanı tekrar kapatıyo mu, yoksa bir daha durana kadar calışıyo mu ?
Dikkat etmem gereken bi nokta varmı ? Mesala atıyorum, motor fan actı, yarım saat fanla birlikte calıştı vs. bi durumda kenara cekip motoru yarım saat dinlendirmem... gibi ?

hisvarlar
12 Ağustos 2013, 22:53
Hararet belli bir seviyeye gelince motor fan açar, hararet düşene kadar fan kapanmaz. Eğer fan açık olmasına rağmen hararet kırmızı noktaya gelirse artık yapıcak bişey yok, kenara çekip bekleyeceksin. Hararet kırmızıya gelmedikçe sorun yok demektir. Zaten düşük hızlarda trafikte genelde fan açar. Yada 50-60 gibi hızlarda yer yer yavaşladığında. Hız 80-90 a çıktıktan sonra hararet diye bişey kalmaz sağlıklı bir motorda. Yanlız eğer motor fan açacak kadar ısındıysa altında kalorifer kazanı çalışıyormuşcasına bir sıcak gelecektir, şehir içi dur kalkta adeta ölüm nedeni. Hele benim gibi çok terleyen biriysen.

Görkem_
12 Ağustos 2013, 23:45
Hararet belli bir seviyeye gelince motor fan açar, hararet düşene kadar fan kapanmaz. Eğer fan açık olmasına rağmen hararet kırmızı noktaya gelirse artık yapıcak bişey yok, kenara çekip bekleyeceksin. Hararet kırmızıya gelmedikçe sorun yok demektir. Zaten düşük hızlarda trafikte genelde fan açar. Yada 50-60 gibi hızlarda yer yer yavaşladığında. Hız 80-90 a çıktıktan sonra hararet diye bişey kalmaz sağlıklı bir motorda. Yanlız eğer motor fan açacak kadar ısındıysa altında kalorifer kazanı çalışıyormuşcasına bir sıcak gelecektir, şehir içi dur kalkta adeta ölüm nedeni. Hele benim gibi çok terleyen biriysen.

Anladım, aydınlattığın icin sağol.Bende terlerim tabi 85 kilo adamız.

canerol
12 Ağustos 2013, 23:49
Anladım, aydınlattığın icin sağol.Bende terlerim tabi 85 kilo adamız.

benden sular seller akıyor 100 kg adamız :)
yolda görsen radyatör su kaçırıyor zannedersin :D

tr_select
12 Ağustos 2013, 23:50
Öyle deme, kışın veya akşam serinliğinde o motorun tatlı sıcaklığı insanı cezbediyor... Duruncada egzozdan ısınmak yokmu ahha ah :mrgreen:

Green Arrow
12 Ağustos 2013, 23:55
Anladım, aydınlattığın icin sağol.Bende terlerim tabi 85 kilo adamız.

Benim bel altı anormal derecede terliyor o yüzden yazın bile termal içlik giyiyorum ben yoksa pantolon cüzdan paralar telefon ıslanıcak seviyeye geliyor neredeyse eğer çok hareket edersem :D o yüzden 4 silindir motor almaktan çekiniyorum.

tr_select
12 Ağustos 2013, 23:58
Not düşiyim... Aklınızda olsun;


Ortalama 100 derece dolaylarında fan açar. Radyatör suyunun %70i antifiriz olmalıdır. Eğer fanda bir gariplik sezerseniz müşürler ayvayı yemiştir denilenilir. Veya radyatör aralarına toz-çamur girmesi soğumayı engeller. Motor soğuk iken tanzikli su sıkılarak temizlenmesini öneririm...

Radyatör temizliği ve suyu çok önemlidir. Bunu göz önünde bulundurunuz ve kontrollerini yapınız yoksa üzülür, oturur ağlarsınız. :)

hisvarlar
13 Ağustos 2013, 00:09
Öyle deme, kışın veya akşam serinliğinde o motorun tatlı sıcaklığı insanı cezbediyor... Duruncada egzozdan ısınmak yokmu ahha ah :mrgreen:

Motor sıcağı fetişiysen sana Varadero öneririm. Allahım böyle bir sıcak olamaz, resmen bacağımdan et kokusu geldi. Kışın koy evde çalıştır 200 m2 evi ısıtır :queen:

Arda_Karaca
13 Ağustos 2013, 00:11
Radyatör peteklerine basınçlı su ile dalarsanız. Petekleri yamultabilirsiniz. Aman diyeyim.

tr_select
13 Ağustos 2013, 00:14
Radyatör peteklerine basınçlı su ile dalarsanız. Petekleri yamultabilirsiniz. Aman diyeyim.

Ben genelde hortumla temizlerdim. Basınçlı su dediğiniz gibi çok tehlikeli. Basınçla millet çelik filan kesiyor :)

hisvarlar Kışın veya serinlikte hastasıyım :mrgreen: Millet bu manyak ne yapıyor diye bakıyor beni öyle görünce :mrgreen:

hisvarlar
13 Ağustos 2013, 00:22
Ben genelde hortumla temizlerdim. Basınçlı su dediğiniz gibi çok tehlikeli. Basınçla millet çelik filan kesiyor :)

hisvarlar Kışın veya serinlikte hastasıyım :mrgreen: Millet bu manyak ne yapıyor diye bakıyor beni öyle görünce :mrgreen:

Kışın iş değişir tabiki :) Birde mangal yaparken egzos çok faydalı olabiliyor :queen:

Oguz7734
13 Ağustos 2013, 01:00
Büyük cc li Motorların Dur Kalk Sonucu Sürekli Fan Açmasının Motora Ne Gibi Bir Zararı Olur ?

-TAN-
13 Ağustos 2013, 01:07
Yok ööle bişi değil, radyatörlü makinalarda radyatör peteklerinde soguyan sıvıyı, peteklerde artık soguyamadıgı zaman fan sogutmaya başlar, ne zaman çalışacagını sıcaklıgı anlayan ve fanı devreye sokan bir müşir tespit eder, sen farkında bile olmazsın o zamanı gelince calısır sogutmasını yapar ve devreden çıkar, ööle bekleme mekleme gerek yok. Zaten bu yuzden radyatör var

Green Arrow
13 Ağustos 2013, 01:35
Büyük cc li Motorların Dur Kalk Sonucu Sürekli Fan Açmasının Motora Ne Gibi Bir Zararı Olur ?

Fan çalışması için konulmuş belirtilen sınırı geçmediği süerece sıkıntı olmaz eğer geçip kenara çekilip soğuması beklenmez ise sıkıntı çıkabilir elbet.

flame
13 Ağustos 2013, 02:35
100 derecede çalışmaya başlar.110 dereceye kadar herhangi bir sorun teşkil etmez...Dikkat edilecek tek şey motosikletin harareti 95e düşene kadar stop etmemek.Fan çalışsın dursun o suyu soğutacaktır.

satoyama
13 Ağustos 2013, 03:21
hyordinyodan sonra 600 ar ar cidden cuk olur arada neredeyse 100hp fark var bişey değil..

samet10
13 Ağustos 2013, 11:01
bu fan ne güzel birşey :)

bi an önce kış gelsin diyorum soğuk havada ısınarak gezeyim :p