PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Büyük motor kullanmanın gerçek maliyeti



Sayfa : [1] 2

kurubuz
12 Ağustos 2013, 15:06
Şu anda kullandığım motorumu 2009 Nisan ayında 8500 TL gibi o zaman için oldukça ucuz denilebilecek bir rakama, İzmir'den satın aldım. 3 yaşında ve 28000 KM de idi. Motor temiz sayılırdı.
Sanıyorum bir defa sola yatmış, değişmesi gereken çatlak bir sinyal ; lastiği kopmuş bir peg ve kötü boyandığı için yeniden boyanması gereken bir deposu dışında bir masrafı gözükmüyordu. Toplasan hepsi hepsi 500 lira ya tutar ya tutmazdı. Ama öyle olmamış.

Karakterim icabi takıntılı denilecek derecede kayıt tutma alışkanlığı olan bir insanım. Herşeyin kaydını tutarım. Motora 4 yılda ( 40000 km) harcadıklarımı da yazmışım. Hem de stickerine kadar.
Acaba 8500 tl ye aldığım motor bana 4,5 yılda gerçekte kaç paraya mal olmuş.

İnceleyelim bakalım ........

http://i1367.photobucket.com/albums/r788/emrearal/kacpara2_zps4366aa29.png (http://s1367.photobucket.com/user/emrearal/media/kacpara2_zps4366aa29.png.html)

motorcrus
12 Ağustos 2013, 15:12
maşallah :D

satoyama
12 Ağustos 2013, 15:19
yakıt hariç :)


moralim bozulmasın diye bende hiç kayıt tutmuyorum beceremiyorum.

ama bu ülkede cidden belirli sınırları geçince masraf yerine göre 2 ye yerine göre 3 e katlıyor.

bu arada motorunuz keyfi haricinde baya da masraf çıkartmış.

sağlık olsun.

Bolu'lu Lynx
12 Ağustos 2013, 15:19
Bu kayıt tutma işini takdir ettim gerçekten...Bana göre bazı fazla extralar olmasına karşın yapılanların normal diye düşünüyorum...
Ancak totalde insanı korkutan bi mebla var...Örnek teşkil edecek bi paylaşım...Teşekkürler...

UNdocab
12 Ağustos 2013, 15:21
Tamirler alanında biraz ekstra durumlar var. Birde vergilerde kasko göze batıyor onun dışında kimsenin gözüne gelmeyen farkında olmadığı ama ciddi tutar oluşturan şeyler :s

kurubuz
12 Ağustos 2013, 15:24
yakıt hariç :)


moralim bozulmasın diye bende hiç kayıt tutmuyorum beceremiyorum.

ama bu ülkede cidden belirli sınırları geçince masraf yerine göre 2 ye yerine göre 3 e katlıyor.

bu arada motorunuz keyfi haricinde baya da masraf çıkartmış.

sağlık olsun.

Aslında 4 yılda sadece 2350 tl arızalara ve tamirlere ödemişim. Kasko hariç geri kalan tüm masraflar her motorsiklet kullanıcısının yol yaptıkça mutlaka ödeyeceği masraflar. Ama toplam korkunç bir rakam çıkıyor.

takendy
12 Ağustos 2013, 15:29
Yakıt hariç günlük ortalama maliyet, 10,50 TL

Bu maliyetin biraz üstünde günlük yevmiye ile çaşılanlar olduğuna göre, iyi para....

Arda_Karaca
12 Ağustos 2013, 15:30
Sürüş aksesuarlarını hesaba katmamak lazım. Bu masrafları her tür motosiklette harcamak zorunda kalacaktınız sonuçta. Yine de 1808 lira azalınca çok bir şey değişmeyecekti.

Aynı dert bende de var. Zincir-dişli ve benzin filtresi değişecek 700-800 tek seferde gidecek. Seneye lastiklerin ömrü doluyor bir 700'de oraya.

ferdinandd
12 Ağustos 2013, 15:31
Daha faydalı bi paylaşım yapılamazdı. Ben motosikletin m sinden anlamam ama zorlarsam param 600 lüğe yetiyor abi diye düşünenlerin masaüstü arka planı yapması gereken bir özet.

Kulak tıkacı 4' e kadar tuttmuşsunuz, emeğinize sağlık :rendeer:

MotorKafa
12 Ağustos 2013, 15:42
Valla aga ağır sapıkmışsın tebrik ederim :mrgreen:

kurubuz
12 Ağustos 2013, 15:47
Valla aga ağır sapıkmışsın tebrik ederim :mrgreen:

Tuttuğum balığı dekupajla temizlerim. Elleşmeyin bana :pl: :mrgreen:

ayhan06
12 Ağustos 2013, 15:49
röle değişim + işçilik çok geldi bana burda :)

KUVVETMİRA
12 Ağustos 2013, 15:53
adam tertipli beyler!

kurubuz
12 Ağustos 2013, 15:56
röle değişim + işçilik çok geldi bana burda :)

Röle zaten 200 tl civarında birşeydi. Üzerinde 50 küsür bacak olan bir soketin bulunduğu aracın tüm elektrik sisteminin geçtiği bir parça. Salak oto yıkamacı basınçlı yıkama tabancasını radyatör ile motor arasına sokup tetiğe basınca motor felç oldu.

Murat 48/30
12 Ağustos 2013, 16:09
Farketdiyseniz kasko vs ile motosiklet fiyatı neredeyse çıkmış.:pr:

serdar1547
12 Ağustos 2013, 16:12
vallaha helal olsun....bana çok yardımcı oldunuz,cc felan yükseltmiyorum ben böyle iyiyim.bende üç yıl içinde yaptığım harcamaları yapmak isterdim ama çok dalga geçerler diye yazmıyorum.

MBHoro
12 Ağustos 2013, 16:17
helal diyorum başka birşey demiyorum da işte tutunca böyle sinir bozucu olabiliyor.. tutmamak lazım :)

kurubuz
12 Ağustos 2013, 16:38
helal diyorum başka birşey demiyorum da işte tutunca böyle sinir bozucu olabiliyor.. tutmamak lazım :)

Bazen ben de YBR 125 alıp sine'i millete dönsem mi diye düşünüyorum.

[Turan]
12 Ağustos 2013, 16:50
50 lira 100 lira kulağa hoş geliyorda

24.425 demesi zormuş valla boğazı düğümleniyor insanın :mrgreen:

Salih_T
12 Ağustos 2013, 17:06
bu şekilde ayrıntılı maliyet hesabı bende de var... malum mesleğimiz muhasebecilik olunca... :)
büyük motorun değil de, motosiklet sevdasının maliyeti hakkında fikir vermesi açısından güzel ve önemli bir paylaşım olmuş.. teşekkür ettim..

tahsins
12 Ağustos 2013, 17:07
tamam bende bugünden sonra maliyet tutuyorum.
bugün 7.000km deki ön fren balatamı keyfi değiştim. parça 5tl. işçilik 0tl.
ön fren balatası değişme maliyeti = 5tl :)

neyse vazgeçtim. bu meblalara tuttuğumuza deymez sanırım :)

Shrieker
12 Ağustos 2013, 17:14
Benzini yazıversene hacım... Bende de motoru aldığımdan beri yapılan benzin alışverişlerinin fişleri var. 3-5 ay önce aylak bir zamanda toplayayım dedim:cyclopsan Toplamaz olaydım...

Üstelik motor 125cc.

ReiZzZ
12 Ağustos 2013, 17:43
bunu gördükten sonra ...seler yüksek cc 2.el almam diyesim geldi :)

kurubuz
12 Ağustos 2013, 17:45
Benzini yazıversene hacım... Bende de motoru aldığımdan beri yapılan benzin alışverişlerinin fişleri var. 3-5 ay önce aylak bir zamanda toplayayım dedim:cyclopsan Toplamaz olaydım...

Üstelik motor 125cc.

Peki; benzini de kabaca hesaplayalım .
40000 Km /100 km x 5,2 litre ortalama tüketim = 2000 litre yani 2 ton benzin eder.
Bugünkü fiyatlar ile yaklaşık 10.000 TL...

Thracian
12 Ağustos 2013, 17:54
Özellikle en sağdaki sütun çok moral bozucu resmen devlete ve sigorta şirketlerine çalışıyoruz.Ben,moralim bozulmasın diye böyle kayıtlar tutmuyorum.

flame
12 Ağustos 2013, 18:09
Ben kaç km'de bir yağ değiştiriyorsunuz ona takılı kaldım :D

Shrieker
12 Ağustos 2013, 18:09
Özellikle en sağdaki sütun çok moral bozucu resmen devlete ve sigorta şirketlerine çalışıyoruz.Ben,moralim bozulmasın diye böyle kayıtlar tutmuyorum.

Sigorta, vergi, bir de üstüne benzinin de üçte ikisi vergi, hatta içinde verginin de vergisi var (kdv+ötv). Sonra insanlar neden sokakta diye saf saf soruyolar.

Fabre
12 Ağustos 2013, 18:17
Sen bir yağ'a 40 lira verirsen tabiki olur bu masraf.

kurubuz
12 Ağustos 2013, 18:20
bu şekilde ayrıntılı maliyet hesabı bende de var... malum mesleğimiz muhasebecilik olunca... :)
büyük motorun değil de, motosiklet sevdasının maliyeti hakkında fikir vermesi açısından güzel ve önemli bir paylaşım olmuş.. teşekkür ettim..

Pek öyle değil. Eğer Cbf 150 kullansaydım tamir maliyetleri 5 te birine, bakım ve sarf maliyeti yarı yarıya, kasko vergi sigorta vesaire onda birine düşerdi. Motor ve parçası ucuz olacağından kasko yaptırmayacaktım. Valla ciddi ciddi 100 cc cup düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:18 ----------


Sen bir yağ'a 40 lira verirsen tabiki olur bu masraf.

Motor 3 litre yağ alıyor. Ezbere konuşmayalım.

flame
12 Ağustos 2013, 18:25
3,5 lt yağ kullanıyorum repsol olursa 70 lira motul olursa 90 lira.2000de bir değiştiriyorum birde.

Aslan besleyen etin fiyatını sormaz...Ne yapalım günün birinde ihtiyarlarsak sym wolf filan alırız artık.

GP500-1st
12 Ağustos 2013, 18:38
Benzini yazıversene hacım... Bende de motoru aldığımdan beri yapılan benzin alışverişlerinin fişleri var. 3-5 ay önce aylak bir zamanda toplayayım dedim:cyclopsan Toplamaz olaydım...

Üstelik motor 125cc.

Sendeki cbr kaç model, kaç binde, kaçbini senin, hepsi senini mi:) Merak ettim öyle gizemli gizemli konuşunca:P

izmir3535
12 Ağustos 2013, 18:44
burası türkiye gelir seviysi düşük yaşam standartları çok pahalı... çok fazla hesap yapılırsa stres e bağlı bir sürü rahatsızlık çıkarrr.bu ülkede toptan gafayı sıyıracak millet az kaldı.almanyada akrabam vr 2400euro maaş alayor.etin kilosu 8 euro.türkiyede 400euro maaş alıyosun etin kilosu 15 euro.aradaki farka bakın. burada asgari ücretle çalışan bir vatandaş arabasının deposunu 2 kere fulleyebilir.dünyanın hiç bir ülkesinde yoktur bu.37 yaşındayım hep kriz vardı hayatımızda ve eminim ki hepte olacak.10.5 yıldır şirketler kar yapıyor bankalar yapıyor araçlar rekor satış yapıyor vs... bizlere yansıyan bir şey yok.hep uyutuluyoruz. zenginler zenginliğine zenginlik kat tı. doymak bilmiyorlar.alt tabaka karnını doyurmaya çalışıyor sadece. asgari ücret ne kadar komik. ama bir şey yapan varmı yokkk.en güzelini devlet memurları yapıyor 2500tl alan öğretmende yürüyor 7000 lira ala doktorda geçinemiyoruz yetmiyor diyor. iş çi kesmine bakın 780tl ye eh iyi ya dışarıda işsizlik var diyor.işçi kesmine müstaakk .her millet hak ettiği gibi yönetilirmiş.bizde bunu hak ediyoruz.sonuç olarak bu hesaplamalrı yapman çok normal insanlar yol paralarını hesaplıyor sabah yürüyerek akşam yürüyerek gidip gelen bir sürü insan vr memlekette. o parayla ekmek alrım diye. o hale geldik. ekonomik krizdeki yunanistana bile gelir seviyessine yetişemedik.çokta rahat yaşıyorlar bilginiz olsun.kriz miriz hikayeeee. krizin aslı buradada bakma millet uyuyor.bu yaşam şartları yunanistanda olacak intaharlar başlar ülkede balinalar gibi toplu intaharlar hemideee:cyclopsan

egelim 43
12 Ağustos 2013, 18:49
Yağa 3 yılda 45 TL mi verdiniz sadece :silent:

Ayrıca sizin indirgediğiniz oranlardan yola çıkarak aynı maliyet hesaplamasını CBF 150 ye göre yaptım sadece 8410 TL :cat: Mete haklıymış onunda dediği gibi küçük matör can böyük matör badılcanımış valla :P

Khutuck
12 Ağustos 2013, 18:59
CBF150 için hatırladığım rakamlarla aynı hesabı yaptım, yakıt hariç 9.261 TL, yakıt dahil 14.061 TL tuttu. En çok 500 TL'lik unuttuğum vardır.

5 yıl, 40.000 km, 3lt/100km tüketim ve ortalama benzin fiyatı 4 TL'den hesapladım.

http://img708.imageshack.us/img708/5618/g8f4.png

miedos26
12 Ağustos 2013, 19:05
birde arabaya çok masraf yapılıyor derler :D hangi araba kullanan insan aracının 4 katını 4 yılda öder ki.. :cherry:

Salih_T
12 Ağustos 2013, 19:14
[QUOTE=kurubuz;3122608]Pek öyle değil. Eğer Cbf 150 kullansaydım tamir maliyetleri 5 te birine, bakım ve sarf maliyeti yarı yarıya, kasko vergi sigorta vesaire onda birine düşerdi. Motor ve parçası ucuz olacağından kasko yaptırmayacaktım. Valla ciddi ciddi 100 cc cup düşünüyorum.[COLOR="Silver"]

hehe heeee.... ben zaten önce temiz bulursam 2.el cub ile başlıycam... :) benim için çok sorun olmıycak yani.. zaten sonrasında 125 cc wolf s düşünüyorum... o zamanda fazla problemim olmayacak gibi.. derin bir ohh çekebilirim.. :)

kurubuz
12 Ağustos 2013, 19:17
Yağa 3 yılda 45 TL mi verdiniz sadece :silent:

Ayrıca sizin indirgediğiniz oranlardan yola çıkarak aynı maliyet hesaplamasını CBF 150 ye göre yaptım sadece 8410 TL :cat: Mete haklıymış onunda dediği gibi küçük matör can böyük matör badılcanımış valla :P

Bakım tutarlarına yağ dahil. O sadece bakım harici yağ değiştirmedir. 5000 km de bir yağ değişiyor.

sakinseytan
12 Ağustos 2013, 19:25
Valla aga ağır sapıkmışsın tebrik ederim :mrgreen:

Allah arkadaşın yakınlarına sabır, eşine dostuna bol bol anlayış ihsan eylesin.Amin

rumelian
12 Ağustos 2013, 19:47
@kurubuz

Aslinda kiyafeti kaski vs cikarip, yerine benzin masrafini koyup, surulen km basina dusen maliyet hesaplansa tadindan yenmez. :)

Boyle bir kayit da ben tutuyorum arabamda. Genel toplama baktigimda arabayi atese veresim geliyor.


İlave: senin 40.000 km kullandigini ve yukaridaki gibi 10.000 liralik benzin yaktigini sayarsak, km basina maliyetin 0,82 tl. Yani 4.4 lt motorlu 8 silindirli ve lpgli bir Range Rover kadar.

iptaluyelik02
12 Ağustos 2013, 20:59
Aslan besliyorsan yemini hesaplamayacaksın,"illa tırmalayacak" diyorsan neyine yetmemiş tekir kedi ? :)
Şaka bir yana,bedelsiz keyif var mı beyler ?
çoğumuz niye biniyoruz,keyif almak icin ,stresimizi atmak icin
başka keyif mi yok? var ama yetmiyor onlar,ya da bunun yerini tutmuyor.
yetse zaten motor almazdık.
Küçük motor yetse büyük motor almazdık.
benim epey bir geçmişim var denizcilik üzerine,
önce bir sandal alırsın,kıytırıkça bir sey.,
sonra şu eksik bu eksik derken bir sürü masraf yaparsın,denizde tuttuğun istavritin kilosu bir kasa istavrit fiyatına gelir,önemsemezsin
sonra ulan bu kayığın bir kamarası olsun filan derken cepte para olmasa da şeytan dürter kayık büyütülür,bir süre sonra bi dönüp bakar insan,ulan aksamüstü çapariye çıkalım derken
koskocaman alamatra sahibi olduk dersiniz işte ,kayığın bile cc büyütmesi,metre büyütmesi vardır anlayacağınız.
Gelelim motora, gün olur motordan keyif almamaya başladığımızda motor,eski sevgili gibi olacaktır.
geçmişte sevdiğiniz ,aşkınıza karşılık vermiş olan eski bir sevgilinizi düşünün,hayatınıza hiç girmemiş olmamasını ister miydiniz?
istemezdik.
tıpkı öyle.
Motorun keyfini çıkaralım.
Bütçeyi sarsıyorsa da elden çıkaralım,,Cep telefonunda bile motosiklet yarışı var ,biraz da ondan oynarız :)

kurubuz
12 Ağustos 2013, 21:13
@kurubuz


İlave: senin 40.000 km kullandigini ve yukaridaki gibi 10.000 liralik benzin yaktigini sayarsak, km basina maliyetin 0,82 tl. Yani 4.4 lt motorlu 8 silindirli ve lpgli bir Range Rover kadar.


10000 Tl/40000 km = 0,25 tl/km eder. Yani km de 25 kuruş.
0,82 bulmak için oldukça bir uğraşmak gerekiyor.
İlkokul öğretmenin kulaklarından çekecek.

Tsubasa
12 Ağustos 2013, 21:32
usta sen her sene yaklaşık olarak 1000 lira sadece kaskoya vermişsin cok şaşırmadım.
4 senede 4-5 bin tl vermişsin sadece kaskoya

mete_han
12 Ağustos 2013, 21:34
valla helal olsun...bilincli sorumlu kullanıcı profiline sahipsin...

iptaluyelik02
12 Ağustos 2013, 22:42
Motosiklet sevgili gibi ya,
bazen en tırt sevgili bile insanı üzmez mi ?
o sevgiliden sonra yıllar geçince ve "ulan ben bunun icin mi üzüldüm? demez mi insan,"bunu bu kadar sevmem gerekmezdi" demez mi ?
bazı motosikletler de üzer insanı,ama o üzüntünün yaşanması gerekir,üzmeyecek olanın kıymetini bilmek icin.
bazı motosikletler de sorunsuzdur,ne dersen onu yapar,nereye istersen oraya gider.uysal sevgili gibi.
hele bazı motosikletler vardır ki ufkunu açar insanın,ateşler ,gaza getirir,öyle bir keyif verir ki bire üç masraf edersin. ama değer.
her motosiklet bir gün bizden gider,onunla aşkımız biter.Aşk zaten ömür boyu değil ki.
biri gider,biri gelir
bir önceki sevgili bizi üzdü diye yenisinden uzak mı duracağız?
zaten motosiklet virüsü girmiş,ilacı inkar ediyoruz.
e o zaman ?keyfini çıkaralım bir sonraki motorun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------


valla helal olsun...bilincli sorumlu kullanıcı profiline sahipsin...
olum erkeş senin gibi mi ?
elalem crash test yapıyor,Honda'nın ki pandatest .
180 kilo adamın altında,mini mini sibief :)

F54
12 Ağustos 2013, 22:46
sana helal olsun bende kendimi kılçık sanardım ama seni saygı ile selamlıyorum...:thumleft:
dip not ben 3 yıldır 100.125.150cc kullandım 40000km yapmışım dır yaptığım masraf batmadı batmadığı içinde hesap tutmadım:)
hesap tutmak istemediği için büyük cc düşünmüyorum:silent:
kendi işimi kuramadığım sürece 150 cc den sonra sı bana haramdır.....:salut:

iptaluyelik02
12 Ağustos 2013, 22:57
zengin aileye kız istemeye giderken yarım kilo tadelle ile değil,porselen tabakta madlen çikolata ile gidilir
büyük motor kullanmak zengin aileden kız almak gibidir,ayak uyduramayacak adamın talip olmaması lazım :)

F54
12 Ağustos 2013, 23:03
zengin aileye kız istemeye giderken yarım kilo tadelle ile değil,porselen tabakta madlen çikolata ile gidilir
büyük motor kullanmak zengin aileden kız almak gibidir,ayak uyduramayacak adamın talip olmaması lazım :)

abi işte millet baksın aa motora bak desin şekil olsun gerisi mühim değil diyen arkadaşlara allah akıl versin...
ayran ı yok içmeye motorla gider z...... yeni ata sözü çıktı

rumelian
13 Ağustos 2013, 03:07
10000 Tl/40000 km = 0,25 tl/km eder. Yani km de 25 kuruş.
0,82 bulmak için oldukça bir uğraşmak gerekiyor.
İlkokul öğretmenin kulaklarından çekecek.

Hocam kiyafet masrafini cikar. Yaptigin tamir bakim, sigorta vs masrafini ekle tekrar hesapla. Km basi yurutme maliyetin o senin. İlkokul hocam kulaklarimdan cekti ama yaramazliktan. :queen:

Sinan Er
13 Ağustos 2013, 05:04
Masraf kayıtları genel bütçe hesabı yapanlar için çok güzel bir kaynak.

Ama genelde hesap yapmayan harala gürele yaşayan bir millet olduğumuz için alışılmışın dışında olduğunu söylersek yanlış olmaz.



İşin içine biraz daha muhasebe katmakda fayda var.

Motosikletini 5 yıldır kullanıyor olman çok önemli.


Kazanç ve harcamalar yıllık ve 5 yıllık hesaplanır.

Bütceyi kökden değiştirecek uzun vadeli yatırımlarsa temelde Allaha emanet olsada hesabını kitabını iyi yapanları 10 yılda ev sahibi yapar.


8.500 TL ye 5 yıl kullandığın motosikletin için yapmış olduğun masrafların 15.925 TL yıllık maliyeti 3.185.TL Günlük maliyeti 8.72 TL

Bunların içerisinde Gerekli ve gereksiz harcamaların olduğu görünmekte.

Gereklilik genelde kişiye göre değişebilir. Ben optimum düşüneceğim.


1. sütündaki fazlalıklar : Motosikleti bulunduğumuz şehirde almaya çalışıyoruz yada masrafları satıcıya ödetiyoruz. -268 TL

2. sütündaki fazlalıklar : Disk kilidi+Alarmlı disk kilidi+Zincir = -230 TL Kaskon var ve bu tedbirler prim indirim sağlamıyor.

.................................Tank pad üzerine depo kılıfı olmaz. -240 TL


3. sütündaki fazlalıklar : -2.351 TL Kaza yapmısın Kasko ve sigortadan almamışsın bu kısım pek açık değil. Motosikleti kendin yıkarsan röle bozulmaz paran cebinde kalır.

4. sütündaki fazlalıklar : Kişisel aksesuarlar oldukca fazla ve gereksiz. 1 motor için 3 kask ve ayrıca buğu camları olmaz. 2 Mont olmaz. . 4 Mevsim mont 200 TL Güneş vizörlü kask 250 TL Balıkcı alt üst yağmurluk nalburda 30 TL Eldivenler balaklava bot dizlik kulak tıkacı ve buğu çözücü 325 TL Toplamda : -1.003 TL

5. sütündaki fazlalıklar : Motosikletinin Kullanıcı klavuzunu muhakkak temin ediyorsun düzenli takip ederek klavudaki bakım zamanlarına uyuyorsun. Bakımın nasıl yapıldığını ve nelerin değiştiği kullanıcı klavuzunda detaylı bir şekilde verilmektedir. Yağ filitreler ve balata değişimleri çok basittir. Bunları kendin yapıyorsun ve bütün sarf malzemelerini toptan temin ediyorsun. Hem elinde sürekli yedek parça olur hemde sana düşük maliyet kazandırır. Bakımların kendin yapıyor olursan kullanacağın yağın kalitesi yüksek olur. ( Servisler varil alır ve inan bana her türlü şaibeye açık ) Benzin istsyonunda yada büyük marketlerde bugun Castrol 10w40 60-70 TL civarında. Filtreler ve balatalar yurt dışı sitelerde ve çok uygun fiyatlarda. Bakımları ve parça değişimleri senin yapman %60 ve hatta %70 daha ucuza malolur. Örneğin 3 fren balatası 330 TL olmaz OLAMAZ. Bu bakımları ve değişimler kendin yapmış olsaydın cebinde kalacak rakam yaklaşık -1.000 TL

5. sütündaki fazlalıklar : Vergi hesabında bir yanlışlık olabilir. 2012 vergisi yok.


11.101 TL ye kadar maliyetini düşürme olanağın var. 4.800 TL lik kasko bedeli de isteğe bağlı.


Rakamlar yinede çok yüksek.

Büyük yada küçük şehir farketmez 15 yıllık motosikletli hayatımda öğrendiğim şu oldu. Büyük motor yada otomobil ihtiyacın yoksa almayacaksın.

Otomobilin varsa kesinlikle büyük motor almayacaksın.

250 cc Her türlü içini görür.




Hala büyük motor istiyorsan AĞLAMAYACAKSIN - HESAP TUTMAYACAKSIN.

tr_select
13 Ağustos 2013, 05:14
Masraf kayıtları genel bütçe hesabı yapanlar için çok güzel bir kaynak.

Ama genelde hesap yapmayan harala gürele yaşayan bir millet olduğumuz için alışılmışın dışında olduğunu söylersek yanlış olmaz.



İşin içine biraz daha muhasebe katmakda fayda var.

Motosikletini 5 yıldır kullanıyor olman çok önemli.


Kazanç ve harcamalar yıllık ve 5 yıllık hesaplanır.

Bütceyi kökden değiştirecek uzun vadeli yatırımlarsa temelde Allaha emanet olsada hesabını kitabını iyi yapanları 10 yılda ev sahibi yapar.


8.500 TL ye 5 yıl kullandığın motosikletin için yapmış olduğun masrafların 15.925 TL yıllık maliyeti 3.185.TL Günlük maliyeti 8.72 TL

Bunların içerisinde Gerekli ve gereksiz harcamaların olduğu görünmekte.

Gereklilik genelde kişiye göre değişebilir. Ben optimum düşüneceğim.


1. sütündaki fazlalıklar : Motosikleti bulunduğumuz şehirde almaya çalışıyoruz yada masrafları satıcıya ödetiyoruz. -268 TL

2. sütündaki fazlalıklar : Disk kilidi+Alarmlı disk kilidi+Zincir = -230 TL Kaskon var ve bu tedbirler prim indirim sağlamıyor.

.................................Tank pad üzerine depo kılıfı olmaz. -240 TL


3. sütündaki fazlalıklar : -2.351 TL Kaza yapmısın Kasko ve sigortadan almamışsın bu kısım pek açık değil. Motosikleti kendin yıkarsan röle bozulmaz paran cebinde kalır.

4. sütündaki fazlalıklar : Kişisel aksesuarlar oldukca fazla ve gereksiz. 1 motor için 3 kask ve ayrıca buğu camları olmaz. 2 Mont olmaz. . 4 Mevsim mont 200 TL Güneş vizörlü kask 250 TL Balıkcı alt üst yağmurluk nalburda 30 TL Eldivenler balaklava bot dizlik kulak tıkacı ve buğu çözücü 325 TL Toplamda : -1.003 TL

5. sütündaki fazlalıklar : Motosikletinin Kullanıcı klavuzunu muhakkak temin ediyorsun düzenli takip ederek klavudaki bakım zamanlarına uyuyorsun. Bakımın nasıl yapıldığını ve nelerin değiştiği kullanıcı klavuzunda detaylı bir şekilde verilmektedir. Yağ filitreler ve balata değişimleri çok basittir. Bunları kendin yapıyorsun ve bütün sarf malzemelerini toptan temin ediyorsun. Hem elinde sürekli yedek parça olur hemde sana düşük maliyet kazandırır. Bakımların kendin yapıyor olursan kullanacağın yağın kalitesi yüksek olur. ( Servisler varil alır ve inan bana her türlü şaibeye açık ) Benzin istsyonunda yada büyük marketlerde bugun Castrol 10w40 60-70 TL civarında. Filtreler ve balatalar yurt dışı sitelerde ve çok uygun fiyatlarda. Bakımları ve parça değişimleri senin yapman %60 ve hatta %70 daha ucuza malolur. Örneğin 3 fren balatası 330 TL olmaz OLAMAZ. Bu bakımları ve değişimler kendin yapmış olsaydın cebinde kalacak rakam yaklaşık -1.000 TL

5. sütündaki fazlalıklar : Vergi hesabında bir yanlışlık olabilir. 2012 vergisi yok.


11.101 TL ye kadar maliyetini düşürme olanağın var. 4.800 TL lik kasko bedeli de isteğe bağlı.


Rakamlar yinede çok yüksek.

Büyük yada küçük şehir farketmez 15 yıllık motosikletli hayatımda öğrendiğim şu oldu. Büyük motor yada otomobil ihtiyacın yoksa almayacaksın.

Otomobilin varsa kesinlikle büyük motor almayacaksın.

250 cc Her türlü içini görür.




Hala büyük motor istiyorsan AĞLAMAYACAKSIN - HESAP TUTMAYACAKSIN.

Çok güzel bir tespit yapmışsınız. Keyfi harcalamar büyük yer kaplıyor ve servislere ödenen ücretler... Kendi bakımlarınızı, kendiniz yapsanız. Kaskoyuda çıkartsak listeden, keyfi harcamaları elesek... Yarı yarıya düşüyor zaten tutar.