PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tecrubeleriniz paylasildikca guzellesir



talha_gursoy
09 Ağustos 2013, 05:43
konuyu tanisma bolumune yazmistim ama cevap alamadim birde burayi deniyim dedim

Merhabalar araniza yeni katildim.Oncelikle kendimi tanitiyim Amerikada mimarlik ogrencisiyim yasim 19, motorla olan baglantima gelince kucuklukden beri heveslenip firsat buldukca kullandigim bir aracdir.Mobiletlerle basladim . 3-4 ay civarinda 125 lik motor kullandim . Suandada spor araba kullaniyorum ama herseye ragmen goz yine motorda yine motorda. 600 luk motorlara baktim ondan sonra forumunuza goz attim.Genel olarak 250 kullanilip ondan sonra gecilmesinden yana yorumlar gordum biraz hevesimi kirdi . Ama soyle bir sorum var; Amerikada hiz problemi var yani asiri hiz yapamiyorsunuz 45 mph diyorsa 45 de gitmelisiniz ustunde polisin arkaniza yapisip sizi cevirme olasiligi var ve cok suratli iseniz cezaevine girme olasiligniz var burda anlatmak istedigim hiz yapmaya elveris yok (max hiz limit is 55 mph= 90km tas catlasa 110 yaparsiniz ) bu nedenlere dayanarakdan 600rr alsam 250 cc motor gecmisim olmadan yine bana guvenlik problemi olustururmu .Verdigi sikinti yuksek hizdamidir yoksa dusuk hizlardada ben bu tecrubesizligin zararlarini yasarmiyim. Ayrica motorlar buralarda arablarin arasindan gecemiyor bu sartlari goz onune alarak bana 600luk motor almami tavsiye edermisiniz fiyatlari uygun gibi (orn:honda 600rr temiz $4.300 = 8.000 tl ).

tr_select
09 Ağustos 2013, 05:58
Bunca insan boşuna 125cc-->250cc sonra 600cc alıp kullanıyor zaten. Evet güvenlik problemi oluşturur. Ufak bir gaz açmada üzerinizden atar veya beyaz ışığı görmenize neden olabilir. 1. vites'de 120 yapan makinalardan bahsediyoruz. Yapmayın gözünüzü seviyim :)

Zaten limitleri geçemiyormuşsunuz.:mrgreen: Bence çok ama çok şanslısınız. Türkiyeye gelmeyen, 93 honda cbr250RR alırdım yerinizde olsaydım. Grenaj giydirme yapabiliyorsunuz komple. 18bin çevirerek motor kullanmayı öğrenirdim :mrgreen:
Ben yenilikçiyim vs diyorsanız 250cc motor ile başlayın daha sonra yükseltirsiniz kafanıza göre. Nasıl olsa motor fiyatları ülkemize nazaran oldukça cazip orada... Benzin ucuz ohh mis :mrgreen:

talha_gursoy
09 Ağustos 2013, 06:31
Baska bir soru daha soruyim o zaman son olsun bu . Siz uzun zamandir motor kullanmis birine benziyorsunuz (yazdiklarinizdaki sabitlige dayanarak soyluyorum ) genelde motor kullanan insanlar hep bu uslupdamidirlar ?

tr_select
09 Ağustos 2013, 06:47
Benim üslubum budur. Ailemede, arkadaşlarımada, hiç tanımadığım birisinede bu şekilde yaklaşırım. Kötü bir şey söylediğimi sanmıyorum. Daha önce binlerce konu açıldı bu konu ile ilgili. Scooter tecrübem var, SS alsam kullanabilirmiyim ? :mrgreen:
He dersen ben 600RR alıcağım. Al dostum helvanı yeriz veya platinlerini sayarız :king:


Not: Limitleri geçemiyormuşsunuz, aralardan geçemiyormuşsunuz, benzin, motor ucuz dememe takıldınız sanırım. Veya %70 gerçek olabilecek beyaz ışık muhabbetine. . .
Tamamen iyi niyetle yazdım. Fitne, fesat bir şey geçmedi aklımdan :) 1000RR kullanıp 100km hızı geçememek. . . Ülkemi çok seviyorum her ne kadar vergi ve benzinden geçirselerde.

talha_gursoy
09 Ağustos 2013, 06:59
Ben yanlis anlamisim o zaman kusuruma bakmayin. Benim sorum aslinda su yondeydi 1.vites 100 diyorsunuz. bunu yanlislikla yapma olasiligi var mi yoksa ben 30 da tutmak istesemde motor 100 e ufacik bir el kaymasiyla mi cikiyor yada agirligindan dolayi tasiyamam mi ne tur bir bir sebep beni o beyaza goturur aslinda canimi sikan seyde 250 likler ile 600 lukler arasinda 200 dolar para farki olmasi . Yani ne kadar efendi gibi sursemde o motor cikicak mi 100 e 200 e? Aslinda beni 600 luklere iten etken ise arka tekerlerinin kalinligi ve gorunusleri hizla pek bir isim yok.motor virajlarda yatmasada olur .

tr_select
09 Ağustos 2013, 07:24
Estağfurullah. Açık konuşalım.
600CC ile başlanmaz muhabbetine çok karışıyım ben. Kişi kendini bildikten sonra kullanabilir tabikide. Ama tecrübe o kadar önemlidirki motosiklette hayatınız kimi zaman edindiğiniz tecrübeye bağlıdır. Herkes motor kullanabilir ama herkes trafikde motor kullanamaz !
Şu videoları sonuna kadar izlemeni istiyorum senden.
http://www.youtube.com/watch?v=R8FV-LsdQnA
Tank slapper? Tecrübe %70 şans %30 kurtarır
http://www.youtube.com/watch?v=EUEceGCRjc8
Yan yatırma
http://www.youtube.com/watch?v=wG71CaNoXeQ

Tecrübe herşeydir. Bu yüzden 250cc al, biraz piş... Frenleme-hakimiyet-vites,debriyaj ilişkisi... Bunları öğren. Biraz piş sonra 600RR al. Seni tanımam etmem ama iki teker en ufak hatanı kollar ve affetmez. Genç yaşta kimseleri üzme he kardeşim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 06:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:09 ----------

600RR dedik madem, şunlarıda izlermisin. Ne demek istediğimi daha iyi anlıyacaksındır.
http://www.youtube.com/watch?v=oAtfm8hnLiI

http://www.youtube.com/watch?v=oAtfm8hnLiI

Buda tecrübe ve kafadan kırıklık :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=9B-LE70CwlU

http://www.youtube.com/watch?v=YIctw1ADdaA

Tİme_shİft42
09 Ağustos 2013, 09:58
Hızdan kastın nedir.:)

Mobilet tecrübesi ile olacak isler degil bunlar bizde motora yeni basladık

150 cc

250 cc

600 cc

Arabalarlada hic karıstırma bunları motor bu oturması kalkması frenlemesi ivmelenmesi durması cok farklıdır ..

Sinan Er
09 Ağustos 2013, 10:24
Amerikada yaşadığına göre buradadaki olumsuzlukların çoğu orada yok demektir. Sürücüler birbirine saygılı ve kurallara uyuyorlarsa 2000 cc motosikletle bile başlayabilirsin.


TR deki kucuk motorla başlama olayı aslında kendi kotrolsuzluğumuzden ve kırılıp dökülene verecek paramız olmayışından. Bunun dışında trafikdeki diğer sürücülerinde motosiklete olmayan saygıları uzun bir süre pratik ihtiyacı doğuruyor. Küçük cc ile başlayıp doğabilecek zararı minumuma indirmeye çalışıyoruz. Bunlar dışında kucuk cc işe başlamanın bir nedeni yok.