PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cruiser Vs SuperSport



SolidSnake
07 Ağustos 2013, 21:00
Selamlar arkadaşlar. başlıkta chopper vs supersport dedim ama konuşmak istediğim konu teknik konular, manevra kabiliyetleri ya da motoru dizginleyebilme değil.

istanbul'dan bahsedicem, sizlerde farklı illerde bu gözlemimi yorumlayabilirsiniz. saçmaysa da saçmadır ancak benim gözlemim bu. cruiser/chopper sürücülerinin çok daha az kaza yaptığını biliyoruz. Supersport kullanıp aramızdan ayrılan arkadaşlar cruiser sürücülerine nazaran daha fazla. ama bahsetmek istediğim hız yapma konusu da değil, sonuçta hız yapmayıp hayatını kaybeden arkadaşlarımız da mevcut. zaten türkiye'de - özellikle istanbul'da - motosiklet sürücülerine çok yanlış yargılarla yaklaşılıyor ama, bu iki stil de sanki cruiser/chopper sürücüleri trafikte - yine istanbul'da - daha fazla saygı görüyorlar gibime geldi. bu bir değil birkaç gözlemim üzerine yazdığım bir konu. kendilerine daha fazla yol veriliyor, daha az sıkıştırılıyor. dolayısıyla risklerde düşüyor.

sizce de varmı böyle birşey? böyle bir ayrım? yani aslında cruiser mı kullanmalıyız türkiye'de?

AsyMeTRiQue
07 Ağustos 2013, 21:20
Evet bunu bende gözlemledim... Haksız sayılmazsın.. Hatta geçen gün arkadaşımla muhabbet ederken scooter alacağını söyledi chopper tarzını da sevdiğini falan bahsetti (bende chopper severim) sonra bende madem öyle chopper al sende dedim yok dedi ben scooter alıcam dedi sen bilirsin ama chopper ile trafikte göreceğin saygı dahi farklı olacak biliyorsun dedim...

Orada bi söz söyledim arkadaşa çok güldük...

"Motosiklet dediğin cıbır değil chopper olacak hocam" :D

oknglr
07 Ağustos 2013, 21:21
Doğru tespit şuana kadar hiç kazaya karışan cruiser görmedim desem yeridir geneli supersport ve CG breton vs :) Belkide cruiser sahipleri daha bi uslu sürüyolar daha dikkatliler :)

alikan
07 Ağustos 2013, 21:21
benim gözlemlerime göre şöför'ler süpersport sesi duyunca küfür ediyor kötü düşünüyor kısacası haz etmiyolar

chopper sesi duyduklarında bir araba varmış gibi davranıp dikkat ediyolar

ben halı yıkamada servis görevlisiyim günde 6 saat araba ile servis yapıyorum bir çok şöför gördüm motor sürücüsünün üstüne kıran umursamayan

bizim şöförler de aynı şekilde

chopper sürücüleri motorların özelliklerinden ötürü fazla makas yapmıyorlar trafikte aralardan geçmeye çalışmıyorlar saygı görüyorlar saygı gösteriyorlar araç sürüçüsü

- la bu kaç paralık motur bilinmi yol ver geçsin diyor

SSlerde ise -bak bak görünmü makasa nasıl çıkıyo kırcan üstüne tamponu koycan ***üne görcek

bu konuşmaları bizzat şahit oldum

canerol
07 Ağustos 2013, 21:28
aynen öyle çünki ss ciler gibi aralara dalip gereksiz aragaz atıp kendini beğenmişlik yapmayıp daha ağır başlı insan olduklarından saygı görüyorlar.bende cruisercıyım evim drek asfalttan başlasa hiç düşünmem gene cruiser alırım fakat bi taş attığı zaman egzozu yamuluyor bu yüzden enduro alacağım ama göynüm cruiserda :D

flame
07 Ağustos 2013, 21:31
Hiç bir şekilde katılmıyorum.Ölüm oranının yüksek olmasının sebebi acemilerin sürekli dengesizce gazlamaları.Yani halk arasında sürekli "motorun hakkının verilmesi" olayı.

Cruiser-chopper ayrı bir tarzdır güzeldir.Havası farklıdır,sürücülerinin yaşam şekilleri farklıdır hatta motosiklet görüşleri bile farklıdır.Fakat chopper iyi supersport kötü ona saygı göstermiyorlar yanlış bir düşünce.

Dediğim yanlış anlaşılmasın şu an bende naked kullanıyorum.Motosikletin her çeşidini severim ama şehir içi az yaksın pikniğe çıkalım kafasında ki cbf150'ci amcalar hafif asfalt dağ tepe yollarında takılan Bmw'li enduro'cular,1000lerce lira verip 40hp +1000cc kullanan cruiser'cıların supersport motosikleti anlamasını beklemiyorum.Anladıklarınıda sanmıyorum.Her topspeed ve akrobasi videosuna ultra ön yargıyla yaklaşılmasından bu kanıya vardım.

Diyorum ki kimse beni yanlış anlayıp yargılamasın.Supersport diğer tarzlar gibi farklıdır başkadır.Ara motosiklet değildir.Amacı belli ve keskindir.Tecrübe ve emek ister.Araştırma bilgi birikimi ister.Kolay değildir.Çamur atıncada izi kolay kalır.

SolidSnake
07 Ağustos 2013, 21:41
Hiç bir şekilde katılmıyorum.Ölüm oranının yüksek olmasının sebebi acemilerin sürekli dengesizce gazlamaları.Yani halk arasında sürekli "motorun hakkının verilmesi" olayı.

Cruiser-chopper ayrı bir tarzdır güzeldir.Havası farklıdır,sürücülerinin yaşam şekilleri farklıdır hatta motosiklet görüşleri bile farklıdır.Fakat chopper iyi supersport kötü ona saygı göstermiyorlar yanlış bir düşünce.

Dediğim yanlış anlaşılmasın şu an bende naked kullanıyorum.Motosikletin her çeşidini severim ama şehir içi az yaksın pikniğe çıkalım kafasında ki cbf150'ci amcalar hafif asfalt dağ tepe yollarında takılan Bmw'li enduro'cular,1000lerce lira verip 40hp +1000cc kullanan cruiser'cıların supersport motosikleti anlamasını beklemiyorum.Anladıklarınıda sanmıyorum.Her topspeed ve akrobasi videosuna ultra ön yargıyla yaklaşılmasından bu kanıya vardım.

Diyorum ki kimse beni yanlış anlayıp yargılamasın.Supersport diğer tarzlar gibi farklıdır başkadır.Ara motosiklet değildir.Amacı belli ve keskindir.Tecrübe ve emek ister.Araştırma bilgi birikimi ister.Kolay değildir.Çamur atıncada izi kolay kalır.

Beni yanlış anladınız sanırım, kendi adıma konuşacak olursak ben motosiklet ayırt etmem. hatta çok param olsa bir cruiser bir de ss motor alırım ya da sport touring. ikisini de çok seviyorum.

BBelt
07 Ağustos 2013, 21:43
SS kullanıcıları sürat sevdikleri için o motorları alıyorlar, ona göre de kullanıyorlar. Trafikteki diğer sürücülerin SS sevmemesi doğal. SS'çilerin de bu şeyinde bile değil. En sevdiğim özellikleri de budur gazcıların :)

Cruiser - chopper seven insanların ise genelde süratle pek işi olmaz. Zaten o motorun zevki düşük devirde yavaş sürerken yani "cruise" yaparken çıkar. Şahsen bu güne dek bana gıcık kapan tüm sürücüler yavaş sürdüğüm için gıcık kapmışlardır, sürat yaptığım için değil :)

Bir nokta daha var benim gözlemlediğim. İnsanlar tehlikeli motorcu profili olarak hep "Chopper"lı serseri görmüş, bilmişler. Gümbür gümbür gelen, hayvan gibi görünen bir motorda full-prot, deri ceketli, sakallı, deri eldivenli, çizmeli kısaca hayvan gibi görünen bir adam varsa eğer... "Üzerine kıracaksan öldüğünden emin ol yoksa zıçtın" havası yaratıyor. Aslında 1.76 boyda, 72 kilo hiçbir şekilde ürkütücü olmayan bir adamım ben ama "yeter ulan" diyip de motoru ayaklığa alıp indiğimde kaçmayan olmadı şimdiye kadar, olursa zıçtık :)

Permatiq59
07 Ağustos 2013, 21:45
bir cruiser kullanıcısı olacak. bundan önceki touring motorumda trafikte gercekten cok tartısma yasadım. ama cüssesindenmidir.. egzoz sesindenmidir.. gv 250 de daha bi fark edilir durumdayım. bunu bizzat hissediyorum. ha cevre yolunda solum bomboşken 140-150 ile şağımdan silme geçen insan müsfettesi olmadımı oldu.. sonuç ?
bir sonraki ışıklarda inip camına vurmaya başladığımda aç camı aç bişey diycem diye.. abi vurma abi arabaya vurma abi özür dilerim babamın arabası vurma arabaya abi.. diyaloğu yaşadım.. ama cruiser 'de 2ci olayım bu.. nadir oluyor biraz daha.

flame
07 Ağustos 2013, 21:45
Beni yanlış anladınız sanırım, kendi adıma konuşacak olursak ben motosiklet ayırt etmem. hatta çok param olsa bir cruiser bir de ss motor alırım ya da sport touring. ikisini de çok seviyorum.

Asıl siz yanlış anladınız.Lafım size veya herhangi birinin şahsına değil.Genel olarak yuvarlak ortaya konuşuyorum.

Permatiq59
07 Ağustos 2013, 21:48
görünüş konusuna kesinlikle katılıyorum.. görünüş biraz daha ürkütüyor.. birde krom nkelaj parıltısından buna zarar versem bayağı başım ağrır gözüyle bakılıyor bence

Okan Sinan Ocan
07 Ağustos 2013, 21:51
Yapıları gereği cruiser lar (chopper ve customlar da cruiserin alt gurubudur tümüne cruiser diyebilirsiniz.) daha stabil ilerleyen ve gövdelerinin iriliği nedeni ile çok fazla aralara giremeyip şeridi doldurarak ilerleyen motorlardır. Bunun dışında Amerikan filmlerinin bilinç altına yerleştirdiği hell angels figürü ile örtüştükleri için şöförler daha saygılı davranmaktadırlar.

Ha birde kamyona benzeyen sesleri sebebi ile olduklarından iriymiş algısı yaratırlar :) :) :)

Sevgilerimle

acayüp
07 Ağustos 2013, 22:28
Hepsını harley sanıyorlar ve hd ler hakkında tek bıldıklerı cok pahalı oldugu .

Bırde sımdı levyeyle zıncırle dalar bu bana ızlenımıde var tabı

manners
08 Ağustos 2013, 07:37
eminim cruiser motor kullanicilarida SS motor kullanicilari kadar kaza yapiyordur, ancak cruiser de ki kazalar haberlere cikacak turden olmuyor, tampon carpmasi motor yatmasi, sebep hep surat. SS kullanicisi ile cruiser arasindaki en buyuk farklar bana gore, birisi viraja nasil gireyim derken, digeri zaten surati limitli oldugu icin oluruyla girer, birisi aradan makasi atarken digeri icin bu oyle cok soz konusu olmadigi icin o yolunda gider. yine diyorum surat olum getirir motor degil.
cruiser de ve cruiser kullanicilarinda surat oyle aman aman olmasi gereken birsey olmadigi icin kaza orani daha az.

Sinan Er
08 Ağustos 2013, 10:38
Kısaca para meselesi. Başka birşey değil.


Halkımız bu motorları hep tvlerde görürdü gerçeğini görmüşlüğü yoktur. E tabi yolda görünce gürül gürül ve ışıl ışıl sırf izlemek için yol veriyor yoksa üstündeki insana verdiği bir değer yok.

Bu motoru kullanan zengindir abi ne bulaşacağım mantığıda var.

Korku ve ilgi.

serkanksk
03 Ocak 2015, 18:03
Selamlar..İzmirden yazıyorum..Suzuki m800 kullanıcısıyım 6 aydır.Daha önceki motorlarom hysong 250r ve 600r dı.2 sene gibi ss sürdüm.Bildiğim ve algıladığım tek şey ss sürücüleri ki bende dahil motoru pek adam gibi kullanmıyoruz.(Kullananları hariç tutarım)Çünkü motor tabiatı gereği hızlı ve kıvrak adama yaptırıyor.Fakat cruiser sürdüğümden gereği motorun dinamiği ve sana verdiğinden dolayı trafikte makas atma vs imkan sağlamıyor.Ve araba sürücüleri seninle çok fazla yarış yapma muhappetine girmiyorlar.Bu yüzden daha güvenli ve daha oturaklı geliyor.Saygılarımla..

ülgenhan
03 Ocak 2015, 23:25
cruiser kullanıcısı olarak bu tip motorların sürücüleri biraz daha yabancı görünür bizim halka, tekin gelmez.

1 65 boyum ve cruiser (cruiser dediğim de 250 macit, egzoz çok gümbürdüyor ama, önceki sahibi oynamış) motorumla minibüs ve belediye otobüsünden yol almışlığım var.

malum cruiser ile fazla atlayıp zıplayamıyorsunuz. bu da otomobil sürücülerinin cruiser ile çok uğraşmamaya çalışmasının diğer bir nedeni.

eh, bir de tipimiz azıcık bela :)

LynXMaSTeR
03 Ocak 2015, 23:41
choppercılar genelde dövmeli, deri ceketli serseri tipler gibi algılandığı için, aman bize bişi yapmasın diye yol veriyo olabilirler, ancak supersport kullananlar daha çok genç kesim, apaçi olarak bilindiği için, dur şuna gününü gösterelim şeklinde tepki alıyor olabilirler.

VOLkann
03 Ocak 2015, 23:50
Selamlar arkadaşlar. başlıkta chopper vs supersport dedim ama konuşmak istediğim konu teknik konular, manevra kabiliyetleri ya da motoru dizginleyebilme değil.

istanbul'dan bahsedicem, sizlerde farklı illerde bu gözlemimi yorumlayabilirsiniz. saçmaysa da saçmadır ancak benim gözlemim bu. cruiser/chopper sürücülerinin çok daha az kaza yaptığını biliyoruz. Supersport kullanıp aramızdan ayrılan arkadaşlar cruiser sürücülerine nazaran daha fazla. ama bahsetmek istediğim hız yapma konusu da değil, sonuçta hız yapmayıp hayatını kaybeden arkadaşlarımız da mevcut. zaten türkiye'de - özellikle istanbul'da - motosiklet sürücülerine çok yanlış yargılarla yaklaşılıyor ama, bu iki stil de sanki cruiser/chopper sürücüleri trafikte - yine istanbul'da - daha fazla saygı görüyorlar gibime geldi. bu bir değil birkaç gözlemim üzerine yazdığım bir konu. kendilerine daha fazla yol veriliyor, daha az sıkıştırılıyor. dolayısıyla risklerde düşüyor.

sizce de varmı böyle birşey? böyle bir ayrım? yani aslında cruiser mı kullanmalıyız türkiye'de?

Tespit doğru. Cruiserlar sslerden daha çok SAYGI Görüyor. Birde hepsini Harley sanıyorlar ��
Sslere serseri Gözüyle bakılıyor biraz. Birde benim gibi nakedcılar var. Önce ne olduğunu tam çözemiyorlar sonra cc ve sese göre Davranışlar Değişiyor.

ülgenhan
04 Ocak 2015, 00:28
bir de aklıma gelmişken, cruiser sürücülerinin bir kısmı motor klüplerine katılıp yelek giymekteler.

bu yelekler cruiser kullanıcılarına iyice bela bir tip verir, yelek giymenizin ardından trafikte rahatsız edilme durumunuz anında azalır.

94CanRR
04 Ocak 2015, 00:45
Bi kaç nedeni var: 1- Kanı kaynayan gençler genelde bi cruiser alayım oraya burayı gezeyim fotoğraf çekeyim demiyor şekil bi ss alayım gazlıyım diyor bilinçsiz oluyor, patlıyor. 2- ss motorlar hata absorb etme kapasitesi daha az olan makineler. 3- Otomobil sürücülere ss görünce yarışma kıstırma gibi hareketlerde bulunmayı çok seviyorlar. Şahsen ilk gsxr 600 deneyimimde hızlı gitmiyor olsam dahi sürekli bir tahrik ve sıkıştırmayla karşı karşıya kalmıştım. Hatta sadece arkasından gittiğim bi sürücü aynada beni görüp frene asıldı bilerek.

Dusty
04 Ocak 2015, 00:58
Endurocular hakkında ne düşünüyolardır sürücüler acaba? Şöyle çantalı filan? :)

ogzcngdk
04 Ocak 2015, 02:17
ben trafikte sıkıştırılma veya beni görmeme durumunu çok az yaşıyorum gerçekten sesinin yüksek olmasından ötürü görmeseler bile sesi duyup aynaya bakıyorlar sıkıştıranlar genelde bayan sürücüler ayna kültürleri farklı olduğundan kaynaklanıyor sanırım :)

Salih_T
05 Ocak 2015, 12:34
1-ss sürücüleri daha çok gazlayanlar ve sayısı cruisera göre fazla ve göze batıyorlar galiba..Sayıca fazla olan ss modeldeki gereksiz gazlama yapan tecrübesiz sürücünün kaza yapma ihtimali de artıyor dogal olarak.
2-ss motosikletler hata affetme özelliği az.Yüksek hızlarda hele çok zor. Cruiserlar daha düşük hızlarda kullanılıyor genelde.
3-Otomobil sürücülerinde ss görünce illaki bi yarışma eyilimleri var.
4-Cruiserda ss kadar araya girilmiyor, ani hızlanmalar olmuyor.. Arabaya tıkılmış şoförde kendini geçen ss den hoşlanmıyor. için için kin besliyor olabilir.
5-Cruiser sayıca az olduğu için yada pahalı veya kullanıcısı bela olabilir düşüncesinden daha fazla saygı görüyor da olabilir..
6-Cruiserler cüsse ve ses dolayısı ile görünürlüğü daha yüksek.. tamam ss de de ses var ama sesi duymak ve motorun yanından geçmesi görmek aynı anda olduğu için görünürlüğü az oluyor..

vader
05 Ocak 2015, 13:45
Kaza yapma hadisesinin diğer koşullarla birlikte, öncelikle sürücü ile alakalı bir durum olduğunu düşünüyorum, motosiklet türü ile değil.

Saygılarımla.

moturmotur
05 Ocak 2015, 14:47
ben trafikde çok ss görüyorum bazen ben bile bir an önce yanımdan gitsede kulaklarım rahat etse diye düşünüyorum çok rahatsız ediyor araçlardaki insanlarda aynı şeyi düşünüyor camı açık otomobilin trafik var adam geliyor veriyor ara gazını adamın asabı bozuluyor ben bazen sabah 5 de evden çıkıyorum bir ss sahibi olsam bütün mahalle ayağı dikilir yada egzosa havuç tıkar öyle gezerdim :) mahallemdeki insanların %95 inde otomobil kullandığını varsayarsak yeterince düşman toplamış olurum ali amca bu eksoz akrapoviç desem ali amca çokda ...imde derdi galiba :)ama chopper motor bir cadillac 1965 model mercedes gibi insanların dikkatini çekiyor eski tarz klasik bir motor. sesi ise bir tayyareyi andırıyor kadıköy eminönü vapur sesinide andırıyor :) gidişi o ağırlığı insanı rahatsız etmiyor şahsen ben yakın çevremdeki insanlardanda biliyorum nasıl tofaş son ses müzik abartı egzos ara gazlamalardan insanlar rahatsız oluyorsa bu ss lerin son ses egzoslarındanda insanlar rahatsız oluyor .soru şuna benziyor 2000 model mercedes compresor ağır araba ve tarzı belli içindeki adam konfora düşkün arkasından giden araç bu adamın sakin kullanacağını bilir ama bu bir dodge viper olursa makaslara girmesi ani gazlar ve fren açma olasığı çok yüksek ss de aynen böyle ss süren kişiler aynı zamanda ani ataklar sollamalar yapıyorlar taksideki adam şöyle diyor sen kendini düşünmüyorsan benim hiç umrumda olmaz.Otomobil kullananlarıda katarsak bu işin içine zaten altındaki araçları doğru dürüst kullanabilen o sorumluluğu alabilen çok az kişi var parayı veren çekmiş altına aracı herkes ayrı havadan at koşturuyor bu arada 2 tip motoruda kullanmadım normal bir vatandaş olarak bakış açımı yazdım. herkez 1965 ford mustangı sever ve gördüğünde o insanda bir nostalji sevgisi uyandırır chopper motorlarda aynen böyledir güçlü heybetli ama fırıldak değil ağırrr.:bounce:

anılbel
05 Ocak 2015, 15:11
Endurocular hakkında ne düşünüyolardır sürücüler acaba? Şöyle çantalı filan? :)

Bircogunu polis zannediyorlar.Onların da algısı nispeten iyi yönde trafikte.

Leon10Rhyme
05 Ocak 2015, 16:10
Öncelikle gözlemlerinin doğuru olduğunu söyleyebilirim. Genelde Supersport motorsikletler sürat tutkunları için tercih edilirken, chopperlar manzara, anın tadını çıkarmak ve daha fazla saygınlık görmek için tercih edilir genel bu sonuçlardan yola çıkarak istatistiklerin doğuru olması gayet doğal olabiliyor. Ama bu demek değildirki chopper sürücüleri asla bir kazaya maruz kalmayacak birazda kadere bağılı birşey bu durum. Benim çok samimi olduğum bir arkadaşım chopper sevdası ile birlikte hız sevdasıda vardı 800'lük bir chopper aldıktan sonra racing motorsikletler ile zevkine yarışmaya başladı bir çoğunuda tokatlamıştır hiç zorlanmadan bugüne kadar, peki sonuç ? 3 Ay koma sağ bacakta kalıcı sakatlık 35 milyar zarar. 25 bin lirası motor pert oluşu gerisi hastane ve bakım masrafları...



bir de aklıma gelmişken, cruiser sürücülerinin bir kısmı motor klüplerine katılıp yelek giymekteler.

bu yelekler cruiser kullanıcılarına iyice bela bir tip verir, yelek giymenizin ardından trafikte rahatsız edilme durumunuz anında azalır.

Yeleklerinin arkasında bottom, tops rocker ve colours olan kişiler klüb üyeleridir. Türkiyede her chopper klübünün ortak özellikte altın kuralları vardır bunları sıralamak gerekirse, Trafik cezası yememiş olmak, trafikte ahlaklı hoşgörülü olmak, alkollü motorsiklet kullanmamak, trafik kurallarına harfien uymak. Eğer bunları yapmayan bir grup üyesi hiç bir sorgu ve açıklama gereği duymadan üyeyi klübden atar deri yeleğin arkasında klüb logosu bottom ve tops rockersları söker ve evine gönderir. Çoğu motorsiklet kullanıcıları ve şoförler bunu bildikleri için bu adamlara ayrı bir saygı ile yaklaşırlar trafikte. Ancak her bottom, top rockers ve logo sahibi bir klübe üye olacak değildir örneğin benim gibi motorsikletini aldıktan sonra kendisi logosunu ismini oluşturup bastırıp highway to hell eşliğinde sürebilirler :queen:

Darkcity2000
05 Ocak 2015, 16:19
Endurocular hakkında ne düşünüyolardır sürücüler acaba? Şöyle çantalı filan? :)

Iri bir motorsa cogu zaman saygi goruyorsun, ben esas motorcu ayirt etmeyen(edemeyen) kadin soforlerden korkarim..

KUVVETMİRA
05 Ocak 2015, 16:27
saygı konusunda harley'in "şöyle" (http://www.youtube.com/watch?v=th1rHpmze5s) bir iddiası var :)

yavuz benli
05 Ocak 2015, 18:27
Motor büyükse türü çok önemli değil bence saygı görmek için. Binlik bi ss gören şoför bunlar ugrasilmaz diyor çoğu zaman büyük bir harley görende yazdığınız sebeplerden hem saygı uyandırıyor hemde tirsiyorlar biraz ama bi 125 lik kullaniyorsan istersen sırtında pompalı tüfekle gez kar etmiyor üstüne üstüne geliyorlar insanın demem o ki motorun büyük olacak çok bağıracak türü ne olursa olsun farketmez bence

efendy06
05 Ocak 2015, 21:39
Birkaç tespitte benden;
Şimdi bakın motor arayanlara yarısı acemi ve o acemilerin %90'ı ss istiyor. Amaç basit, gazlamak. İşte tekere kalkmak aralardan geçmek, bmwlere posta koymak falan. 4 teker kullandığım bir dönem bende acayip ayar oluyodum sslere. Antalyada Kemer-Antalya yolunda seyrederken (yolun eski bölünmemiş hali) karşıdan gelen eşşek gibi basan ve motoru yatırdığı viraja fazla sert girdiği için şeridime taşan ssçiye selamlar. Onu ezmeyim diye arabamı mucura sokmuştum olanca süratimle. Siz hiç 200le viraja yatan cruiser/chopper gördünüz mü?
Bir diğer husus ülkemizde motosiklet kültürü olmayan adamlara göre ssler ucuz, cruiser/chopperlerin hepsi harley olduğu için çizilse maaş gitti kaygısı var.
Filmlerden özellikle amerikan menşeili filmlerden alıştığımız cruiser/chopper çetelerinden korkuyorlar. Hani şu zincirlerle kavgaya giden 190 boyunda 130 kg dövmeli sakallı psikopat adamlar.
Cruiser/chopper agresif hareketlere çok müsait olmadığından daha az riske giriyorsunuz. Misalen ben ss kullansam muhakkak teker yapmaya çalışırım. Kocaman cruiser/chopper ile bu denenmez.
Dolayısı ile chopper/cruiser tarzı motorların daha az kaza yapma sebepleri bunlar, tabi birde piyasada ss'e göre daha az sayıda bulunmaları var. Tabi şu da var, kimse ilk yahut 2. motor olarak 300kglik bişey almaz, klasik korku; yana yatsa kaldıramam

Salih_T
06 Ocak 2015, 11:26
tamam cruiser/chooper motosikletlere trafikte, ss nazaran daha fazla saygı gösteriliyor ama şöyle modeller olsa sanki daha bi saygı gösterilir.. :)


http://i.hizliresim.com/Vg030B.jpg (http://hizliresim.com/Vg030B)

http://i.hizliresim.com/jv8QWW.jpg (http://hizliresim.com/jv8QWW)

http://i.hizliresim.com/rm3JJa.jpg (http://hizliresim.com/rm3JJa)

Leon10Rhyme
06 Ocak 2015, 11:29
Custom yapan bir arkadaşımız saygının dibine vurmuş bence :mrgreen:

http://www.motosiklet.net/forum/cruiser-chopper/138649-custom-ozel-yapim-honda-vt750-shadow.html

capozzz
07 Ocak 2015, 16:58
Bunu cruiser-ss diye değil de tüm motorlara göre saygı ve görünür olma dağılımı olarak ele almak daha doğru olur.

1- İnsan denen varlık seslere ve görüntülere karşı hassastır. Değişik ses ve görüntüler değişik hormonları dolaysıyla davranış biçimini tetikler. Çok yüksek devirden kaynaklı daha tiz ve yüksek bir ses ve bununla beraber gözünün önünden çok ani bir şekilde geçip giden bir görüntü insanda adrenalin, heyecan, anlık panik ve korku duygularını tetikler. Bunun yanında daha yavaş aralıkla gelen güçlü bir homurtu sesi ile beraber nerden geldiğini, ne kadar hızla yaklaştığını, sonraki hamlesinin ne olacağının anlaşılabildiği bir görüntü insanda dikkat, kendisine tehlike arz etmediğinden ötürü görece rahatlama sağlayacak, bu görüntü kendisine araya girmek, birden önüne kırmak gibi bir tehdit unsuru olmadığı için de güvenini kazanacaktır. Bu durumda araç içinde giden insanların ve yayaların kendilerine panik yaratan bir aletle, güven duygusu aşılayan bir alete yaklaşımları doğal olarak farklı olacaktır. Birinden nefret ederken, ötekine saygı duyar.

2- 4 silindirli bir motorun yapısı itibari ile zaten belirli bir hızın altında gitmemesi gerekir, sürücüsü de buna göre sürer vs vs hesabı yapın artık.

3- Cruiser sürücülerinde "bela almayayım" diye bulaşılmadığı yargısı çok yanlış, takım elbise ile bile motora bindim davranış biçiminde farklılık görmedim. Altımdaki aracın sürüş karakteri sebebi ile saygı görüyorum, çünkü ben de çoğunlukla karşı tarafı tehlikeye atacak bir harekette zaten bulunamıyorum.

4- Küçük cc veya boyutlu makineler çoğu zaman araç sahipleri ve yayalar tarafından görülmüyor. Bu doğal bir durumdur, trafikte insan davranışının sonucudur. İnsan daima kendisine tehlike yaratabilecek olanı görmeye odaklanır, ilk amacı tehlikeden sakınmaktır. O sebeple araç sahipleri yolda kamyon-otobüse odaklanır, yayalar arabalara odaklanır. Kendinizi görünür kılmanın yolu ses çıkarmaktır. Çok rahatsız edici olmayan tonda küçük ara gazlar trafikte işinize yarayacaktır.

tuseadam
14 Haziran 2016, 20:55
Güzel konu ... Hem bir FZ6 Fazer hem de bir C800 Intruder sahibi olarak bende yorumumu yapayım.
İlk olarak kontrol konusunda spor motosikletin hakimiyeti chopper a nazaran tartışılmaz şekilde üstün. Fren, viraj vs..
Fakat şu var, trafikte her ne kadar sakin bir sürücü olsam da fazer ile elimde olmadan aralardan geçme, gaz açma gibi şovları yapıyorum :) Zira başka türlü keyfi çıkmıyor meretin.
Öte yandan intruder ile (120 km üzerinde rüzgar, titreşim gibi faktörleri göz önünde bulundurursak) daha bi kamyon havasında geziyorum. Düşük devirde seyretmenin keyfi ayrı. Aralardan geçmeye de koruma demirleri izin vermiyor :)
Şimdiye kadar atlattığım tehlikelerin çoğunu fazer ile atlattım.
Motosiklet kullanmaya 2005 yılında İzmir'de eğitim alarak başladım. O gün bu gündür de aktif olarak kullanıyorum. Reflexlerim çok iyi değildir ama aşırı sürat yapmam. Demek istediğim; bu yaşadığım "kazaya ramak kala" olaylarının büyük çoğunluğu motosiklet hakimiyeti veya sürüş yeteneği ile ilgili değildi. Trafikte "fark edilmek" sürat, anlık hızlanma gibi faktörlerin büyük etkisi var.
Son olarak yazık ki 4 teker sürücülerinin chopper/cruiser tipi motorlara daha çok saygı gösterdiği benim tecrübeme göre kesinlikle doğrudur.