PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İkinci el GT250R alırken nelere dikkat etmeliyiz ?



Oflidu
06 Ağustos 2013, 15:19
Öncelikle buna benzer başlıklar zaten vardı diyeceksinizdir.. http://www.motosiklet.net/forum/kemal-merkit/6466-ikinci-el-alirken-dikkat.html bu linktekileri okudum..
Ama belki bu motoru kullanan arkadaşların tavsiyesi olabilir.. Motordan çok anlayan birisi değilim daha tecrübelilerin o tecrübelerine ihtiyacım var.. Şehir dışından motor alacağım dolayısıyla o şehirde tanıdığım usta yok.. Adamın götürdüğü ustaya da güvenmem doğal olarak.. Kendim kullansam vites geçişi, düz gidiyormu, yağ atmışmı, bu tarz şeyleri anlayabilirim anca. Ama başka atladığım yada atlayabileceğim ne olabilir..? Mesela km sıfırlanmışsa bunu nasıl anlarım ? Enjeksyonluysa nasıl anlarım ?
**Sorulardan dolayı dalga geçilmesin lütfen daha yeniyim motorda :)

ozgur325
06 Ağustos 2013, 15:44
Enjeksiyonlu ile karbüratörlü farkını ayırt edemiyorsan öncelikle bir motorun model yılına göre özelliklerini bir araştır derim. Yoksa bu motor ezbere alınınca sıkıntı çektirecek bir motordur bilesin.

* Motor tecrüben olduğunu varsayarak binmeden kesinlikle alma ve öyle 5-10 metre değil en az 1-2 km bin, sahibi izin vermezse en azından artçı olarak bin,

* Kronik sıkıntıları özellikle elektrik aksamında olmakta. Konjektör, statörünün (Genellikle arıza verir, en zayıf noktasıdır.) durumunu sorgula, akü durumunu iyi olmasına dikkat et,

* Lastiklerinin tarihine mutlaka bak, hala fabrikanın taktığı lastikler üzerinde olan motor alırsan 600 TL fazladan masrafın olur,

* Kilometresi sıfırlamaya müsaittir o yüzden kilometreye fazla takılma, genel durumundan anlaşılır motorun yıpranması, ama temiz diye de aldanma,

* Zincir dişli, fren balataları gibi masraflı bakımların yapılıp yapılmadığını sorgula,

* Vites geçişleri serttir, boşa alma konusunda sıkıntı çekersin,

* Enjeksiyonlusunda beyin ve sensör arızası sık sık görülebilir,

* Motoru yağsız bırakmazsan ve aşırı sıkıştırmazsan (Motor aksamından bahsediyorum) kolay kolay arıza vermez,

* Silindir ve kapak contalarından yağ terlemesi gözle görülür ama silip yıkayıp önüne öyle koyarlar, o yüzden binmeden ve bindikten sonra motor bloğunun sağını solunu kontrol etmeden alma

Şimdilik aklıma gelenler bu kadar, tavsiyem öncelikle model ve özellikleri iyice kontrol et, kolay gelsin

enxdesign
06 Ağustos 2013, 15:55
İmkanın varsa yüksek model almanı tavsiye ederim. Mutlaka zinciri kontrol et. Ben alırken dikkat etmemiştim, 250 lira zincir parası çıktı, aşırı uzamış çünkü. Eğer farketseydim motorun parasından düşerdim en azından.

Bir de rölantide çalıştır mutlaka, sesini dinle. Dengeli çalışıyor mu diye.

Ön-arka diskleri kontrol et. Çok fren kullanan biriyse diskler aşınmış olabilir. Arka disk 180 lira civarında.

Oflidu
06 Ağustos 2013, 16:36
Modeli yazmayı unutmuşum St Kanuni 2008 modelini alacağım kısmet olursa.. 2008 model 2010 çıkışlı diyor onu ruhsattan da anlaşılır..
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim..

akanmf
06 Ağustos 2013, 18:25
Modeli yazmayı unutmuşum St Kanuni 2008 modelini alacağım kısmet olursa.. 2008 model 2010 çıkışlı diyor onu ruhsattan da anlaşılır..
Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim..

Dostum eski bir gt250r kullanıcısı olarak söylüyorum motoru muhakkak bir bilene göster. Neden diyeceksin bu motorların görünüşü 600 lükden bile iri olduğundan buna binenler kendilerini hayabusa üzerinde sanıyor ve yapıştırdıkça yapıştırıyor. Yine genelde tecrübe olarak düşük motorcular olduğundan ne yağından ne tuzundan anlıyorlar kuruya biniyorlar. Bu yüzden motoru ölü bir gt250r a denk gelmen çok olası. www.istanbulmotorkulubu.com sitesine üye ol. oradaki arkadaşlar eski hyosung fun club ekibinin elemanları olduğundan motor hakkında ciddi bilgileri var. halen o ekipten gt250r kullanan çok arkadaş var. Sana ciddi yardımları dokunacağını düşünüyorum. Hatta istanbuldaysan motor alırken sana eşlik ederek yardımcı bile olurlar.

Oflidu
06 Ağustos 2013, 19:56
akanmf çok teşekkür ederim bu bilgiler için ve malesef Hatay'dan alacağım için ne bir bileni tanıyorum nede orada bir motor ustasını...