PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ön Fren Kullanma Alışkanlığı



-Alperen-
27 Temmuz 2013, 01:45
Merhaba arkadaşlar,
Motorda hiçbir sorunum yok fakat birtürlü şu ön freni sıkma olayını atlatamadım. Ön freni sıktıkça motor kayıyor denge kaybı ve düşmelere sebep oluyor. Bu ön fren sevdasından nasıl vazgeçebilirim ?
İster istemez elim gidiyor ön freni sıkıyorum. Ne yapmam gerekiyor ? Yolda en kötü 80-90 ile giderken yine dalıp ön freni sıkarsam kötü kazalara yol açabilir

madlive
27 Temmuz 2013, 01:49
Limon sıkar gibi basmalısın.
Motorların genelinde ön frenin etkisi %70 dir. Chopper ve scooter hariç.

İlk önce arka frene basıp ön freni tamamlayıcı olarak kullanırsan en etkili şekilde fren yaparsın.
İkisini de kombine kullanman senin faydana. Asfaltı iyi olan boş bir alanda fren çalışmanı tavsiye ederim.

-Alperen-
27 Temmuz 2013, 01:57
Limon sıkar gibi basmalısın.
Motorların genelinde ön frenin etkisi %70 dir. Chopper ve scooter hariç.

İlk önce arka frene basıp ön freni tamamlayıcı olarak kullanırsan en etkili şekilde fren yaparsın.
İkisini de kombine kullanman senin faydana. Asfaltı iyi olan boş bir alanda fren çalışmanı tavsiye ederim.

Yorumunuz için teşekkür ederim. Henüz motorum yok. 900 tl kadar açığım var. Arkadaşlarımın motoru ile çalışıyorum arada. Fakat scooter ile çalışıyorum. dediğiniz gibi ön fren tamamlayıcı olarak güzel. Fakat ön fren sağ tarafta oluyor. iyi elim sağ elimdir. Alışkanlıktır hep sağdan iş yapıyorum. Tek önü sıkınca motor direk duruyor fakat sürücüyü öne atıyor :)

madlive
27 Temmuz 2013, 02:12
Yorumunuz için teşekkür ederim. Henüz motorum yok. 900 tl kadar açığım var. Arkadaşlarımın motoru ile çalışıyorum arada. Fakat scooter ile çalışıyorum. dediğiniz gibi ön fren tamamlayıcı olarak güzel. Fakat ön fren sağ tarafta oluyor. iyi elim sağ elimdir. Alışkanlıktır hep sağdan iş yapıyorum. Tek önü sıkınca motor direk duruyor fakat sürücüyü öne atıyor :)

Scooterda ağırlık arka frendedir.
İlk önce arka sonra ön freni sıkmak mantıklıdır.
Önce sonra derken aralarında saniye oynar oynamaz.
Bütçenizi bilmiyorum falan kombine fren olan scooter öneririm.

Sym joyride, Honda pcx, Aprilia Scarabeo gibi modellerde kombine fren olduğu için örnek veriyorum sadece arka freni sıktığınız zaman ön frene basmamanıza rağmen bir miktar ön freni de sıkarak daha dengeli bir frenleme sağlar.

MrMaydec
27 Temmuz 2013, 02:16
ben öyle 2 kere düştüm mecbur alıştım yani :)

Slayerrr
27 Temmuz 2013, 02:30
Buyrun;

hfxfimvDxfc

http://youtu.be/hfxfimvDxfc

-Alperen-
27 Temmuz 2013, 02:34
teşekkürler yorumlarınız için :)
http://www.youtube.com/watch?v=MgScTuW-Hag
Bu videodada farkettim ön fren yüzünden kaza yapanları. Bütçem fazla değil (ekipman paralarını ayırdığım için). Zaten başlangıç olacağı için scooter max 150lik motor ile başlamayı düşünüyorum. Bugün bi 150RF sürdüm motor daha 80 kmh de direksiyon kabiliyetini kaybediyor. Görünüme fazla önem vermiyorum. Fakat hussar 125 ile başlayabilirim. İlerde daha güzel bişey zaten alacağım. Trafiğin akışını ve asıl motor sürmeyi scooter ile öğreneceğimi düşünüyorum.
Sıralamam :
1-) 125-150 cc arası Scooter.
2-) cc Farketmez yarı otomatik
3-) 125 cclik debriyajlı motor.
4-) 250 cc
5-6-7 Kısmet olursa artık. :)

canerol
27 Temmuz 2013, 02:38
bende arka freni kullanmıyorum :)
baktım duramıyorum ön frenle ozman arkaya basıyorum.

-Alperen-
27 Temmuz 2013, 02:43
motora göre değişiyormuş demekki. Bence elciklerde çok önemli. Fren yaparken el gazda kalabilir :)

acayüp
27 Temmuz 2013, 03:16
Lastiklerini değiştir. Çin malı motorsa eğer beş para etmez çin malı lastikleri her yol şartında kayar. Michelin , metzeller lastikli bir motorda yap aynısını bak aynı tepkiyi vericekmi ?
Ön fren kullanmadan motor kullanmak yüzme bilmeden denize atlamak gibidir. Çırpınır durursun .

zihnigonen
27 Temmuz 2013, 03:19
benim motorda arka frenleri az sıkıyorum. arkam paten gibi kayıyor. lastiklerimi sırf bu yüzden değiştirip 400 tlye michelin pilot aldım ama pek birşey değişmedi

CEM.
27 Temmuz 2013, 03:22
bende diyordum hala biri lastikllere deginmedimi frenajda lastikler çok önemli senin sıkıntında lastiklerden.

Çin malı lastikler sert hamurludur asvalta yapışmaz sert oldugu içinde tutunma özelligi yoktur hemen kayar. yumuşal hamurlu lastik aslvata yapışır ve yolu tutar.

Ayrıca senin durumun biraz farklı vitesli motorda frenaj yapman daha dogru scooterda işler biraz degişiyor 2 elde kombine fren yapmak bazı insanlarda sorun yaratıyor . fakat biri ayakta olunca işler degişiyor ilk arka basıp sonra ön frenle tamamladıgında birazda motor freniyle ortaya karışık birşeyler yapıcaksın.

acayüp
27 Temmuz 2013, 03:23
benim motorda arka frenleri az sıkıyorum. arkam paten gibi kayıyor. lastiklerimi sırf bu yüzden değiştirip 400 tlye michelin pilot aldım ama pek birşey değişmedi
Fren ayarını yaptırman gerekebilir. Yada fren kapma yapıyordur. Daha kaliteli balata gerekebilir. Motorun en özenilmesi gereken yeridir fren ama genelde herkes en ucuz balatayı alır. Halbuki aynı adam benzin aldığı yere öyle dikkat ederki aman motora bi zeval gelmesin diye.

CEM.
27 Temmuz 2013, 03:28
benim motorda arka frenleri az sıkıyorum. arkam paten gibi kayıyor. lastiklerimi sırf bu yüzden değiştirip 400 tlye michelin pilot aldım ama pek birşey değişmedi

Senin sorununun bir çok nedeni olabilir fakat benim görüşüm ve en büyük ihtimal verdigim durum şu.

1- Genelde japon motosikletlerinde ön ve arkaya aynı marka kaliper takılmaz... çünkü arka teker kitlemesin diye.... ön freni sıkan haliyle ön kitlemesin diye arkaya biraz daha yüklenir bu durumdada kitlenmeler söz konusu olur.
Kalipelerin aynı markaysa arka teker kitlenemesi hemen hemen normaldir.

2- balatalardan dolayı olabilir çin malı balatalar serttir hem diske zarar verir hemde çabucak kitlenmeler yaratır tavsiyem ( EBC )

zihnigonen
27 Temmuz 2013, 03:58
Fren ayarını yaptırman gerekebilir. Yada fren kapma yapıyordur. Daha kaliteli balata gerekebilir. Motorun en özenilmesi gereken yeridir fren ama genelde herkes en ucuz balatayı alır. Halbuki aynı adam benzin aldığı yere öyle dikkat ederki aman motora bi zeval gelmesin diye.

benim için birinci sırada güvenlik var. zaten o yüzden bi dünya para gerip en iyi lastiği almaya çalıştım. ama hiçbir zaman balata aklıma gelmemişti. yarın hemen gidip baltaları değiştireyim bari. sonucu burada paylaşırım.

Samet Ağır
27 Temmuz 2013, 04:34
bende ön freni sağlam kullanmazsam motoru durdurmam neredeyse imkansız hale geliyor...
acaba o yüzden mi öne hem büyük hemde çift disk koynuşlar?? arkadaki tek ve daha küçük??:joker::pl:

cool113
27 Temmuz 2013, 04:57
önce arka freni sık, sonrada hafif hafif yeteri kadar ön freni sık. ön fren tek başına kullanılmaz, kullanılırsa düşme ihtimali çoktur. özellikle mıcırlı yollarda, toprak yollarda, stabilize ve bozuk yollarda, ıslak zeminlerde tek ön fren kullanmayın. özellikle çin mallarında kesinlikle kilitleme yapar,kızaklama yapar yeri öpersiniz. yukarıdaki arkadaşlarında dediği gibi lastikte son derece önemlidir.

Green Arrow
27 Temmuz 2013, 05:04
Keşke hep böyle güzel konular açılsa videoyu koyanada teşekkürler bu arada.

izmir3535
27 Temmuz 2013, 10:45
ben ön freni genelde tek parmak veya iki parmak kullanarak sıkıyorum buda hidroliğe fazla basınç yapmadığından kaydırma yapmıyor.yavaşlamak için kullanıyorm. çok acil durmam gerekirse dört parmakla fren e basıyorum.

Tİme_shİft42
27 Temmuz 2013, 11:19
Ön teker kitleyince nasıl toparlıyorsun motor altından kayıp gider

Ön freni aniden sıkma maneti hafif sık agırlık ön tarafa kayıp amortisörler hafif kapanır gibi olunca arkayıda aynı sekilde sık zaten yavaslamıs olur motor

Ama panik frende yapacagın pek bisey kalmaz fren mesafen felanda yoksa ön frene abanırsan kayar gider altından motor arka frenede gerek kalmaz

Bir keresinde yeri öptüm lambalara yaklasırken fren mesafem yoktuki dur bi ön freni kademeli sıkayım limon sıkar gibi arka frenlede motoru durduruyum gibi bir zamanımyoktu

Panik fren yapmada gerisi deneyim tecrübe

Lambalara felan varmadan hızını düsür

Kaangngr
27 Temmuz 2013, 11:49
Bende kavramayı yeni yeni öğreniyom daha 10 km oldu tvs ile. sürekl öne gidiyo arka fren yokmuş gibi bide motor freni yapıyorum genelde ama daha dün başladım 200 -300 kmde prof olurum.

htmetin
27 Temmuz 2013, 12:01
ön freni korkmadan kullanın yoksa motor durmaz :cherry:

reverse
27 Temmuz 2013, 13:04
İşin püf noktası arka freni kullanıp motorun öne yığılmasını sağladıktan hemen sonra ön freni artan şiddetle sıkmakta.
Arka frene dokunduğunuz anda motor öne yığılacak ve haliyle ön lastik asfalta daha iyi tutunacaktır.
Ön freni artan şiddetle (limon sıkar gibi) sıkmanın mantığı da budur.
Hele lastikleriniz de iyi bir şey ise, motor asfaltın içine gömülecekmiş gibi olur ama lastik kitlenmez, güvenli şekilde durursunuz.
Ön fren kullanmayı iyice kavramadan trafiğe çıkmayın lütfen. İntahar etmenin farklı ve daha garantili yolları var. Sürünmeden bir kerede ölebileceğiniz yollar seçin.

KaPTaNHaSaN
27 Temmuz 2013, 13:24
elini parmaklarını fren manetinden uzak tut üzerinde bekler pozisyonda seyir etme ani bir durumda ayağındaki frene daha önce basmanı sağlar ..
arkadaşların yazdığı gibi limionu sıkar gibi eze eze sıkmalısın ki kapmasın , bunun içinde fren levyesini iki parmağınla değil 4 parmağınla kavramalısın. zaten 4 parmak ile fren sıkarsan parmakların levye üzerinde seyehat edemezsin. hem 4 parmağını levyeye attığın an gaz kolu da elinde açılır gazı kesmiş olursun. bazı arkadaşlar iki parmak ile fren tekniği diye birşeyler söylerler ama sen inan ma , neden inanmayacağını da yukarıda sana yazdım. yazdıklarımı tek tek dene . farkı göreceksin.
Son önerim de ne yaparsan yap istersen düşme anına gel yinede bakışını ileri den düşürme , nereye bakarsan oraya gidersin. yere bakarsan yere düşersin. bunun denemesini de şöyle yap :
boş bir alanda 50 km hıza çık arka frene asıl lastiği kilitle sağına bak motorun kafası sağa dönüp duracak. başını ileri ver ip gibi 10 metre fren yaparsın.
tüm ileri sürüş derslerinde ilk verilen bilgi budur. ..

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:12 ----------


Ön teker kitleyince nasıl toparlıyorsun motor altından kayıp gider

Ön freni aniden sıkma maneti hafif sık agırlık ön tarafa kayıp amortisörler hafif kapanır gibi olunca arkayıda aynı sekilde sık zaten yavaslamıs olur motor

Ama panik frende yapacagın pek bisey kalmaz fren mesafen felanda yoksa ön frene abanırsan kayar gider altından motor arka frenede gerek kalmaz

Bir keresinde yeri öptüm lambalara yaklasırken fren mesafem yoktuki dur bi ön freni kademeli sıkayım limon sıkar gibi arka frenlede motoru durduruyum gibi bir zamanımyoktu

Panik fren yapmada gerisi deneyim tecrübe

Lambalara felan varmadan hızını düsür

En çok da 30km nin altındaki süratler de düşürür kerata :) tek disk olan motorlarda diskin olduğu tarafa yatar baskıdan ötürü :) hani şu durruk yerde düştüm diyenlere bak sağa düşürenler sehbadan düşürür kendi solda ya sağa düşer. sola düşürenlerde genelde ön frenden düşürür. bak bunu da en iyi fayans kaplı bir zemin üzerinde motoru soldan ittirirken ön freni köklersen anlarsın :)
Tcrübe dedikleri de bunları asfaltta öğrenmen oluyor :)
kapalı alanda dediğim frenajları at asfalta hazır olursun.

htmetin
27 Temmuz 2013, 13:25
Ön tekerlek kilitlendi mi oyun biter.

Seko
27 Temmuz 2013, 13:34
Ön freni sıkmamak ne demek ya ? Motor ön frensiz durur mu ? Kullanmamayı öğreneceğine, nerede nasıl kullanacağını öğren.

KaPTaNHaSaN
27 Temmuz 2013, 14:08
Ön tekerlek kilitlendi mi oyun biter.

Neden freni bırakma şansın olabilir oyun neden bitsin ki. 3 defa kitletip açıp durabilmişliğim var. :)
Zaten arka yı kitleyip ön freni yavaşça asılacaksın.
son motorum abs liydi ön çift disk arka tek ne güzeldi bee allah ne verdiyse asılıyorsun ne yatıo ne salıo nede stopy yapıodu :)

Tİme_shİft42
27 Temmuz 2013, 14:26
Arka teker kitler kayarakta gider ama

Ön teker kitleyince kaymaya basladımı motor düz gidemezki yan yatar hemen ama kaymaz sarsıntı gibi bisey olursa düsük ihtimal kurtarırsınız freni bıraktıgın an ok gibi düz gider motor

Kaangngr
27 Temmuz 2013, 14:38
14 km yaptım alıştım arka frenin ayarini biraz sıktım arka daha iyi oldu ön arka ikisinide kullanıyorum. Gercekten zevkli vitesli kullanmak ama gidon titreşimi ellerimi yoruyor hemen onuda eldiven takarak azalttım gibi.

initial-D
27 Temmuz 2013, 17:27
ön kayacak korkusundan ön freni çok sıkamazdım, arkayı ise neredeyse hiç kullanmıyordum

motosiklete başladıktan 1 hafta sonra eğitim aldım ve hem ön hem arkayı kullanmayı öğrendim.profesyonelce olmasada ön arka birlikte sıkıyorum şuan.

ama işin özü ani durumlarda freni nasıl kullanacağını bilmek değil o ani durumları yaşamayacak şekilde kullanmak

-Alperen-
28 Temmuz 2013, 02:19
Gerçekten arkadaşlar yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
Benim gibi yeni başlayanların yorumlarınızı okuması gerek. Acemiliktir biranda sıkınca el gazda kalabiliyor. Arkayı sıkıp önüde sıkınca motor tam düzgün duruşa geçiyor.

acayüp
28 Temmuz 2013, 03:58
Limon sıkma olayıda söyle . Yarım limonu elinizde sıkarken nasıl bir anda var gücünüzle bastırmıyorsunuzda , gücü arttırarak sıkıyorsunuz. Fren manetide o şekilde kullanılıyor.
Ayrıca gidonunda tutuşu önemli. Artisler var kolları dimdik yapmış heykel gibi duruyor motorda. Bu kesinlikle yanlış. Dirsekler kırık ve eller sadece kollarınızın yükünü taşımaya yeticek kadar sıkmalı elcikleri. Çukur ve tümseklerde gidon en az bu şekilde etkilenir. Avcunuzda yumurtayı düşmeyecek kadar sıktığınız gibi bir nevi. Ve dirsekler de unutulmadan .
Doğru tutuş olmadan doğru frenaj da olmuyor. Geri giderken de ileri yığılırken de vücut ağırlığınızı kollara değil poponuza ve bacaklarınıza orantılı bir şekilde dağıtıp her şartta kollarınızdaki baskıyı aynı tutmayı öğrenmek en sağlıklı olanıdır. Bu sizin viraj hakimiyetinizi de üst seviyede tutar.

shooter1
28 Temmuz 2013, 06:53
arka fren kullanamıyorsan sakın trafiğe çıkma yerleri öpersin :)

satoyama
28 Temmuz 2013, 08:10
bende de hep arka fren alışganlığı var, şimdi combine frenli olduğum için tek arka fren maneti işi bitiyorum nerdeyse :)

remzi_39
28 Temmuz 2013, 08:16
Bu ön fren sevdasından nasıl vazgeçebilirim ?


Sabah sabah öteki yorumlari okumadim ama benim diyecegim..

Ön freni SIKMADIGIN an dan itibaren motoru durduramassin..
Motoru durduran ön fren dir.. Motosiklette arka fren pek bir ise yaramaz...
Bunu bol bol antreman yaparak ögrenmelisin...

TutkuluAcemi
28 Temmuz 2013, 08:35
Motoru yavaşlatmak için arka fren, durdurmak içinse ikisi birden.

EKONOMİ
21 Ekim 2014, 21:38
kimi once on frene bas
motor one yatsin sonra arka frene bas diyor

kimi de once arka frene sonra on frene bas diyor

hangi durumda hangisini uygulamak gerek ?
vitesli motorlarda hangisini uygulamak gerek

Darkcity2000
22 Ekim 2014, 00:31
Egitim al, orada ogretirler, tek parmak , iki parmak bunlaro tavsiye edenler kendi kendilerine motor surmeyi ogrenen kisiler agirlikli... once gaz kapatilir , fren tum parmakla sikilir...

once arka fren sikilir agirlik on lastige transfer edilir, on dozla sikilir amortisorler kapanir ve motor durur. bu arada debriyaj da sonuna kadar cekilir.