PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ''Sağır kalmasın'' şehir efsanesi mi?



beko12345
06 Temmuz 2013, 23:13
Merhabalar öncelikle . 6 gün önce 0 honda cbr 250r aldım. 0 motor diyince akla ilk olarak rodaj gelir ...

Her siteyi didik didik araştırdım . 3 farklı yanıt buldum . İşin içinden çıkamadım. Bulduğum cevaplar şunlar ,

1- Motoru ilk aldığında zorlucaksınki motor sağır kalmasın .

2- Kitapçıkta ne yazıyorsa o .

3- Kitapçığa tam uyma ama sonuna kadarda zorlama .

... Evet 3 seçenek bu . Motorum 12bin devir çeviriyor. Şuan 150 km de ve şuana kadar yaptıklarımı yazıyım , doğrumu yanlışmı sizden öğreneyim.

-- Genelde 5.500 -6000 arası vites atıyorum . Sık sık vites değiştiriyorum . Çok nadir 7.000 devire çıkarıyorum , hafif alışsın diye. Geçen bir araba gaza getirdi yanlışlıkla 8.200 gibi bir devire çıktım içim acıdı resmen . Sizce böyle bir hatadan sonra normal rodaja devam etmenin manası varmı? yoksa madem artık 8.200 deviri yaptın sal gitsin mi?

Bu arada 8200 devire çıktığımda uzun süre gitmedim 1 saniye kadar sadece vites attım zaten. 7000 lere çıktığımdada aynı olay uzun süre durmuyorum .

Teşekkür ederim.

mustf
06 Temmuz 2013, 23:27
Yahu bu soruları sorduğun insanlar kimler?

Honda cbr 250 almışsın güzel de... bunun kullanım klavuzu yok mu? Kaç km ye kadar kaç devir ve hız yazıyorsa ona göre süreceksin. Motorun sağır kalması veya açılması diye birşeyden bahseden bir klavuz kitapçık görmedim. Böyle birşey olsaydı önce bu motor firmaları şunu yazardı;

Aman motoru sağır bırakmayın!:queen:

Palavra arkadaş ya. Motoru rodajda zorlamazsın, bunun bilimsel açıklaması vardır. Zorlarsan bildirilen sınırları çok aşarsan motorun çöp olur bu kadar basittir. Kimseye sormaya gerek yok ne yazıyorsa klavuzda odur...

aranel
06 Temmuz 2013, 23:29
Aslında 3 seçenek değil tek seçenek var o da motoru üreten markanın söylediği. Her motorun rodajı farklı olabileceği gibi herkesin fikride farklı olabiliyor. Kılavuzda ne yazıyorsa o.

bsongoz
06 Temmuz 2013, 23:31
Kullanma kılavuzuna uymazsan motor sagır olur.

adem80
06 Temmuz 2013, 23:43
kullanma kılavuzundaki rodaj dönemini atlatınca dilediğin kadar bas. Rodajda kitap ne diyosa o.

sailor33
06 Temmuz 2013, 23:47
MOtorunu kitabına göre kullan kısacası :queen:

Tİme_shİft42
06 Temmuz 2013, 23:49
Devamlı aynı devirde gitmeyin arada bir motoru zorlayın diyor nasıl zorlayacaz peki biz motoru :queen:

beko12345
06 Temmuz 2013, 23:51
Devamlı aynı devirde gitmeyin arada bir motoru zorlayın diyor nasıl zorlayacaz peki biz motoru :queen:
Arada bir zorlayını kitapçık mi diyor ?

adem80
06 Temmuz 2013, 23:53
Devamlı aynı devirde gitmeyin arada bir motoru zorlayın diyor nasıl zorlayacaz peki biz motoru :queen:

çok vites değiştirerek, verilen max devirin üstüne çıkmayarak. Da nerde hangi kitapta yazıyo o? :)

Tİme_shİft42
07 Temmuz 2013, 00:00
Farklı viteslerde seyredin demek istyor vites farklı oluyor ama devir aynı oluyor

Hep aynı devirde kullanmayın diyor ama :d 5000 devri gecmeyin der rölantidemi sürecen motoru :d

54RR
07 Temmuz 2013, 00:12
Maximum devirin 3te 2 si miydi neydi sınır. 12k devir çeviriyor demişsin bununda 3te ikisi 8k yapar buda fazla olur :P 4-6bin arası sürekli motora güç bindirerek kullanmak mantıklı. Birde rodaj sonuna kadar 2 kişi binmeyin, fazla yokuş çıkartmayın vs vs. Bu rodaj kısmını servislerde flan yaptıranlarıda duymuştum heralde dyno gibi bir tezgahta yaptırılıyor

beko12345
07 Temmuz 2013, 00:14
Maximum devirin 3te 2 si miydi neydi sınır. 12k devir çeviriyor demişsin bununda 3te ikisi 8k yapar buda fazla olur :P 4-6bin arası sürekli motora güç bindirerek kullanmak mantıklı.
Bir kere yaptım 8000 devir içim acıdı :(

ehil
07 Temmuz 2013, 00:16
rodaj denince; alışma (mümkün olduğunca geniş anlamıyla) anlıyorum. alışmanın segmana, motosiklet in motora, hatta sürmeye indirgenmesi?

mhmtesk
07 Temmuz 2013, 00:18
Tamamen efsane bence. Bende rodaj döneminde genelde 5000 devirin üzerine cıkmadım, bazen insan sen gibi gaza gelebilir o zamanda 8000 deviri geçmedim 1000 km boyunca. Şu an 2000 kmye gelmek üzere ve denememde 134 km hıza ulaştım. Allah bereket versin. :king:

beko12345
07 Temmuz 2013, 00:19
134 ü kaç bin. Devirde yaptın ?

54RR
07 Temmuz 2013, 00:20
rodaj denince; alışma (mümkün olduğunca geniş anlamıyla) anlıyorum. alışmanın segmana, motosiklet in motora, hatta sürmeye indirgenmesi?

Hocam bu fazla geniş oldu :) Bizim asıl odak noktamız motor bloğu, piston, segman, dişliler vs

Cruzer27
07 Temmuz 2013, 00:22
motorun sağır kalması sürekli 1. 2. viteste gitmekle olur

zaferkarizma
07 Temmuz 2013, 00:40
sağır kalma olarak tabir edilen olay : motorun rodaj ve fabrika verilerine (kitapçık) kullanılması
motorun uzun omurlu olmasını sağlar hızınız diğer motorlardan max 10 km düşük olur ama motorunuzu binlerce km sıkıntısız binersiniz.
motorun hızlı gitsin sağır kalmasın diyorsan motor ömrüm önemli deil çabuk bitsede olur diosan :
ver yokuşa vur devrin sonuna .

motorcu48
07 Temmuz 2013, 00:45
motoru seri kaldırma ilk 500 km kadar gerisinde bir sıkıntı olmaz
tofaş kuş serisinde bu tip olaylar vardı halkımızada o yüzden yer edindi

Panter38
07 Temmuz 2013, 00:50
Bi arkadaş da soylemis dyno üstünde degilde uzun yolda da yapabilirsin rodaji hem rahat olur hem tecrübe olur fulle depoyu cik otobana tak 1 e hafif hafif 2-3derken fazla bagirtmadan abilerim daha iyi bilir 4-5 - 6 hem düşük devirde saglikli gidersin hem yüksek hız sayesinde rodaj cilesi cabuk biter 1000 kmden sonra yavas yavas devri yukseltirsin ve guzel bir rodaj geçirmiş olursun (bir yigin rodaj konusundan anladigim ve mantikli bi yol) yanlissam duzeltin

hayat2teker
07 Temmuz 2013, 00:57
bir forumda okumuştum, tam hatırlamıyorum sözü ama şunun gibi bişeydi: "motorun sağır kalması aslen şudur: sen rodajı düzgün yapma, motorun bakımlarını ihmal et, sonra da yeri gelip performanslı kullanman gerektiğinde motorun 'efendim ne diyorsun duyamıyorum' demesidir"

kardeşim sen boşver bu efsaneleri, kitapçıkta yazdığı gibi bitir rodajı, yazık etme caanım motora

beko12345
07 Temmuz 2013, 01:26
Peki mesela , rodaja uymayıpta zorlayan ve hızı da emsalleriyle aynı hatta daha iyi olan motora sahip biri varmı ? Veya tam tersi rodajda zorlayıpta emsallerine göre yavaş kalan motora sahip olan ?

mertoreis
07 Temmuz 2013, 02:27
Berke kardeşim Motosikletin hayırlı olsun ilk önce Allah Kaza Bela vermesin sana diyecegim 2 şey var o Rodaj dönemini bilirim ah motora birşey olacak ah şu ah bu bırak bunları kitapcikta ne yazıyorsa odur 2. si asla fazla yüklenme yokuş cıkma artcı alma ve zorlama 4-6 bin deviri geçme motoru seri kaldırma bunlar birde uzun yol yap

beko12345
07 Temmuz 2013, 02:43
Peki anladım en iyisi kitaba uyayım fakat bi 40-50 km biraz sert kullandım dipgaz olmasa yavaşta kullanmadım . Umarım birşey olmamıştır bari bundan sonra düzgün kullanıyım . Sizce bir sıkıntı çıkarmı 50 km orta sertlikte kullanmayla ? Bundan sonra rodaj kurallarına göre sürsem ? Olan olmuşmudur yani motora ?

Deli Çerkes
07 Temmuz 2013, 03:21
Artık motor imatında yeni alaşımlar ve çok daha hassas bilgisayar kontollü makineler kullanılıyor. Bundan dolayı özellikle hareketli parçalardaki imalatta oluşan çapak ve mikro farkları , sürtünerek , aşınrarak alıştırma mantığıyla yapılan rodaj süreleri ve mantığı oldukça değişiyor.

Motor bloğunu üreten fabrika , motornuzu en performans alacağınız şekilde , rodaj tekniklerini , zaten daha motoru piyasaya sürmeden test ediyor. Bu yüzden motorunuzun kullanma klavuzunda ne yazıyorsa onu yapın,

WanD
07 Temmuz 2013, 03:30
Öncelikle hayırlı olsun , Sakınan göze çöp batar diye söz vardır sıfır motosiklet alan hemen hemen herkes aynı hisleri yaşamaktadır... Birkaç ay önce bende acaba hızlı mı kalkış yaptım motosiklete birşey olur mu sağır , sakat kalır mı : ) psikolojisine girdim baktım olacak gibi değil kitapcıkta 500 km ye kadar sakin kullan ondan sonrası sürücüye kalmış... 500 km den sonra ara ara zorladım ve şuan 2400 km civarındayım ps150 ile max 130 hız yaptım kalkışı falan gayet serileşti arada başka ps' cilerle denk geliyoruz arkamda kalıyorlar :) kitapcığa uy gerisi gelir zaten. Kazasız belasız sürüşler dilerim.

Okan Sinan Ocan
07 Temmuz 2013, 09:37
Sevgili Kardeşim,

Motorun sağır kalması diye tabir edilen olayın rodaj ile alakası yoktur . Rodaj motorun el kitabında yazılan şekilde yapılır ve EN İYİ yol budur.

Motorun sağır kalması denilen şey daha uzun vadelerde ortaya çıkar.

Sebebi ,

Motorun verimli devirlerin altında kullanılması (düşük devir) dır. Daima düsük devirde kullanılan makinalarda zengin yakıt karışımından dolayı sübaplar üzerinde aşırı karbon birikimi olur ve bu durum motorun sağlıklı çalışmasını engeller. Sübaplar üzerindeki karbonun "carbonclean" işlemi ile temizlenmesi motorun sağırlıktan kurtulması için en iyi yöntemdir.

Genellikle bayanların veya memur emeklisi amcaların :) arabalarında verimsiz kullanım sonucunda ortaya çıkar , motosikletlerde nadir görülür.

Sevgilerimle

Not: Anlık olarak çıktığın 8000 devir motora hiçbir zarar vermez ,rodaja kitapta yazdığı gibi devam et.

Tİme_shİft42
07 Temmuz 2013, 09:38
500 kmye kadar 5 devri gecme 1000 kmye kadar 7 devri

Sonra 1 vites haric her devirde zorla redline kadar

Sonra vites düsürerek yap her viteste redline zorla :queen:

ehil
07 Temmuz 2013, 12:23
''bi 40-50 km biraz sert kullandım dipgaz olmasa yavaşta kullanmadım . Umarım birşey olmamıştır bari bundan sonra düzgün kullanıyım . Sizce bir sıkıntı çıkarmı 50 km orta sertlikte kullanmayla ?'' dr. gidon a sorar gibi olmuş. relax alttarafı rodaj