PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : kawasaki ninja 250r (2010model) ımdan gaz verip keserken ses geliyor



BlizzarD
03 Temmuz 2013, 17:22
ninja 250 r ımda motor çalışıp belli bi sıcaklığa geldikden sonra gazı verip keserken 2 bozuk paranın birbirine vurması gibi çın die bir ses geliyor. Servis sesi zar zor duymasına rahmen ben çok rahat duyuyorum ve beni çok rahatsız ediyor, servis bu tür sesi çıkarabilcek bir arıza aklıma gelmiyor dedi. motor 10bin km ye geldi ama hala ne ses kesildi nede bi arızaya sebep oldu.
konuyla ilgili bilgisi yada fikri olan varsa lütfen yardımcı olsun.

flame
03 Temmuz 2013, 19:30
Tahmin yürütebilirim sadece.Gevşek bir somun veya civata sebep olabilir.Egsoz içerisinden geliyor olabilir yine ufak bir punta kaynak atımı sebebiyle.Korna bağlantısı gibi metalin metale bağlı olduğu herhangi bir yerden geliyor olabilir...

Şu şekilde rahat duyabilirsiniz belki; elinize bir bez alın ve egsozu tıkayıp gaz verip bırakın.Motor biraz daha sessiz çalışır.Tabi uzun süre tıkamayın :) Sadece bez ile elinizi dayayıp gaz verip dinleyin bir kere daha.

astorojna
03 Temmuz 2013, 20:03
bir ihtimal ama giderken kulağınızı ibreye doğru eğin ses göstergelerdende geliyor olabilir. (başıma gelmişti)

BlizzarD
03 Temmuz 2013, 20:08
belli bir sıcaklığa gelmeden motor sesi yapmadığı için bu iki sebep değildir diye tahmin ediyorum, sesi yapmaya başladıkdan sonrada rolantide gaz versemde sesi çıkarıyor...

flame
04 Temmuz 2013, 02:04
belli bir sıcaklığa gelmeden motor sesi yapmadığı için bu iki sebep değildir diye tahmin ediyorum, sesi yapmaya başladıkdan sonrada rolantide gaz versemde sesi çıkarıyor...

Pardon oraya dikkat etmemiştim.Yağ pompasının yapma olasılığı yüksek o zaman.Siz servise yüklenin biraz.

BlizzarD
04 Temmuz 2013, 09:46
Yağ pompasi derken? Ben otomatik enjeksiyon sisteminde bi sorun olabilir mi diodum kendi kendime ama..

BlizzarD
08 Temmuz 2013, 12:02
Gerçi aklıma geldi, motor ısındıkdan sonra yaptığı için sesi fan la alakalı olması çok daha muhtemel geliyor ama fan ın çalışma mantığını bilmediğimden gazı verip bırakmakla ilişkilendiremiyorum sesi, bir bilgisi olan var mı ?

kefeeee
08 Temmuz 2013, 12:25
Subaplar gevşemiş olduğundan olabilir, motosiklet belli bir ısıya gelince metal genleşme yapar ve temas olabilir. Yaz aylarında subaplarınızın biraz gevşek olmasında bir sorun yoktur, daha rahat çalışmasını sağlar ama fazla gevşek subak pistonun tepesine fazla çarparsa pistonu kırabilir.

Ninja 250 gibi bir motosiklette 10bin km'de bişey olacağını sanmam. Tabi azıcık laf dinleyip rodajı düzgün yaptıysanız. Rodaj konusunda aklınızda en ufak bir şüphe varsa bile 10bin civarı bi bakımında zaten subaplarınızın sıkılması gerekli diye biliyorum.

flame
09 Temmuz 2013, 14:24
Yağ pompasi derken? Ben otomatik enjeksiyon sisteminde bi sorun olabilir mi diodum kendi kendime ama..

O da mümkün...Arkadaşın söylediği gibi sübapda olabilir ama gazı verip bırakınca diyorsunuz.Sübap sesi gaz açıkken gelir bıraktığınızda devir azaldığı için giderek azalır.

Ben hala yağ pompasından şüpheleniyorum.

Bunun motor kısmından değilde diğer aksamlardan gelmediğine eminmisiniz?

bassturbin
09 Temmuz 2013, 17:32
Aynı sorun bendede vardı, ekzantirik zinciri gergisinden geliyor o ses, otomatik zincir gergisinin mekanizmasında boşluk oluyor veya benimkinde oldu.

Sesin tam olarak burdan gelip gelmediğini anlamak için bilen bir ustaya gösterin ama geneline uyuz olduğum ustalar kafadan iş yapmasınlar yani şunan bundan demesinler veya sen söylerken gergi ses yapıyor de.

Eli tornavida tutan birisi yapabilirse size buradan ne yapacağınızı anlatabilirim otomatik eksantirik zincir gergisindenmi ses değilmi diye, ustaya götürmeden önce ön arıza tespiti kendinizde yapabilirsiniz...

Ses böyle birşeyse cevap yazın buradan size anlatayım sorunu nasıl gidereceğinizi;

gaz verip bırakırsınız eksantirik zinciri kasılmadan gevşemeye geçer, yani gaz verdiğinizde kasılır yüke biner bıraktığınızda yükten çıkar boşta sallanır,

boşta sallanınca otomatik eksantirik zincir gergisine zincir darbe şeklinde zincir boşluğu vuruntu yapar, zaten gergi bu boşluğu almak ayarlamak içindir,

ot.zincir gergisi kendi içinde çat çat çat veya zil sesi gibi ses yapar, bunuda benim ustam çok ince bir pul koyarak sorunu gidermişti.Yani yenisi yerine boşluk yapan kısmı çok ince kağıt kadar ince bir minik pulla sorunu çözmüştü...

---------- Post added at 16:26 ---------- Previous post was at 16:20 ----------

Motorunuzun sağ yan kapağının arasından bakın gergi otomatiğini göreceksiniz; gaz verip bırakın ondan önce parmagınızla veya elinizde o otomatiğe dokunun ses oradan geliyor gibi vuruyorsa sorun anlattığım gibidir;

http://www.theyeagergroup.com/2008%20Ninja%20250%20Valve%20Clearance/Ninjette%20II%20Valve%20Clearance%20Adjustment/DSCN0962.JPG

Ses yapan parça bu eksantirik zincir gergisi;

http://www.theyeagergroup.com/2008%20Ninja%20250%20Valve%20Clearance/Ninjette%20II%20Valve%20Clearance%20Adjustment/DSCN1044.JPG

---------- Post added at 16:32 ---------- Previous post was at 16:26 ----------

Motor ısınınca yağ akışkanlığı artıyor, zincirde sıcaktan gevşiyor tabiki çok düşük ölçülerde soğukken yağ kalın parçalarda genleşmediği için ısınınca ses dahada artıyor.

BlizzarD
30 Temmuz 2013, 15:15
Evet çat şeklinde bi ses çıkarıyor. Ama mlsf yetkili servisimin kulağı hafif sagir oldugundan sesi net duyamiyor. Takma kafana bisi yok motorunda deyip herseferinde yolluyor beni. Arıza için ne yapabiliriz??

bassturbin
30 Temmuz 2013, 19:09
Sağ karenaj (grenaj) kapağının alttaki vidalarını veya düzgün çalışabilecek şekilde kapağın vidalarını sök yan kapağı esnetip arasına keser sapınla destek ver gergiyi sökerken rahat etmen için, yani yan grenaj kapağının vidalarını söküp biraz çalışmak için esnek tut bir parça sopa tahta yardımıyla açık tut veya varsa yardım edecek o tutsun.

Önce ses gergidenmi geliyor testini yapmak lazım.

İlk resimde lokma takımı takılmış vidayı gevşetip yerinden sök dikkat et bir yere kaybetme düşürme vidayı benim gibi çok uğraşırsın motorun boş yerlerinden almak için :)

Ortadaki vidayı söktükten sonra sıkılıp açılan saatçi tornavidasının orta düz uçlu tornavidasıyla sıkılıp açılacak ayar vidası var bunu kesinlikle sıkıp açmaya çalışmayacaksın,

hiç birşeye ellemeden motoru normal çalıştır resimdeki lokmayla sökülen orta vidanın sökülen yerindeki delikten motor çalışırken ince ufak düz tornavidayla ileriye doğru bastır ve motora gaz ver biraz orta devirlere kadar

elinle bastırdığın tornavidaya darbeler hissedeceksin tak tak tak diye motor devriyle birlikte vuruntu yapar veya devir düşerken yapar

elinle ittiğinde sıkılıp açılan vidayı (kesinlikle sıkıp açmıyorsun sadece tornavidayla bastıtıyorsun ses burdanmı geliyor diye) ses kesiliyorsa sorun bu mekanizmanın içindeki boşluktan geliyor.

Bastırdığında tornavidayı şu şekilde sökebilirsin;

gergi mekanizmasının üst ve alt kısmındaki vidaları eşit biçimde gevşet önce birini biraz sonra birini biraz yoksa zarar verebilirsin o parçaya,

bundan önce motoru vitesten çıkart yani boşta kalsın motor ki sakın çalıştırayım falanda deme gergi yerinde değilken yoksa zincir atlarsa kötü olur,

otomatik eksantirik gergi mekanizmasının üzerinde yeşil minik bir boya vardır bu takarken yerine, yeşil boyalı kısım yine

söküldüğü gibi motora doğru bakacak şekilde olmalıdır veya sökmeden işaret koy,

gergivi söktüğünden ikinci resimdeki uzun ortalama 3.5 cm lik parçayı elinle tutup orta kısmında ileri geri yapınca boşluk olduğunu göreceksin yaklaşık 1-1.5mm civarında, eğer fazlaysa bu boşluk gerginin yenisi takılması gerekebilir.

Bu boşluktan geliyor gaz kesince çat çat çat zincir vurma sesi.

Mekanikten anlayan veya biraz işi bilen motor tamircisine (eski tamircileri tavsiye ederim tecrübeleri vardır) göster parçayı kurgulu yayı söküp ilk deneme yaptığın tornavidayla ittiğin vidalı sıkılıp gergiyi kurduğun vida yeri ile oturduğu yer arasına çok ince normal pullardanda ince pul koyup bu boşluk giderilmesi gerekir ve sonra düzgün bir şekilde gergi mekanizması kendi içinde kurulup monte edilip motorada tekrar mekanizma kurulup geri takılması gerekir.

Araya koyacağınız pul (nerdeyse kağıt kalınlığında) mekanizmayı sıkıştırmaması lazım bunu tamir edecek kontrol etmesi gerekir hassas birşey çünkü.

Pulu uydurmak için tamircim zımpara kağıdıyla pulu incelterek sonra deneyerek sonra tekrar incekterek zımpara yaparak yapmıştı.

Birisi anlatmış göstermiş Şöyle çalışır otomatik eksantirik zincir gergisi:

http://www.youtube.com/watch?v=TYnO_T5jQX0

---------- Post added at 18:09 ---------- Previous post was at 17:58 ----------

Sökülüp boşluk halledildikten sonra tornavidayla mekanizmayı kuruyorsun kurduktan sonra tornavida takımlarında ucu değişen tornavida mekanizmasına takılan uçları vidalı yere sıkıştırıyorsun gergi kurulu yani geriye doğru sardıktan sonra yerine takıp sonra düz tornavidalı tornavida ucunu üst alt iki vidayı sıktıktan sonra mekanizmanın yerinden çekiyorsun ve gergi çubuğu ileriye doğru kendini salıyor böylelikle mekanizma gergi zinciri gerdirmiş oluyor:

Sağ en baştaki düz tornavida ucu, veya başka bir tornavidaylada yapabilirsin yerine uydurup:

http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/th/aplus/tekton/Tekton-1859-Screwdriver-Bits.jpg

BlizzarD
08 Ağustos 2013, 13:00
Arıza tespiti dediğiniz gibi yaptım mlsf ses ordan gelmiyor. Ztn bende tek sefer
Çıt sesi geliyor. Zincir vurması gibi üst üste değil.

Sesin kaynagi hala muallakta. Acaba gösterge paneli yapar mi o sesi dicem ama ısınma ile alakasini kuramıyorum

Beyazcocuk
25 Kasım 2013, 18:59
konuyu hortlatacapım ama sorununuzun çözümün biliyorum.Sol grenajın arasından bakarsanız gaz kelebeğini göreceksiniz.Ses gaz kelebeğinden geliyor.