PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : abs li motosiklette motor freni ?



agilty
01 Temmuz 2013, 11:03
arkadaslar abs li motosiklette motor freninin bir onemi varmidir ? normalde surekli kullanirim motor frenini fakat abs li motor da motor freni kullanirsak abs nin bi amaci kalmiyor gibi geldi bana. yada motor freni yapinca abs devreye girermi. sanmiyorum girecegini mantiken girmez ama bi sorayim dedim :D

cihan54
01 Temmuz 2013, 11:07
Motor freni yapınca abs devreye girmiyor. Fakat abs'ye ihtiyacı kalmıyor mantığı yanlış. Abs ani frenlemelerde ve kızaklamaya meyilli zeminlerde kontrollü fren yapmanı sağlıyor. Önüne aniden bir araç veya yaya atladığında motor freni yapman ne kadar mantıklı? ::sm_smile

rahmi34
01 Temmuz 2013, 11:08
birbirinden bağımsız onlar, abs sen maneti sıkarsan çalışır. motor frenini sen ister yaparsın ister yapmazsın. genelde ben hep motor frenini kullanırım yetersiz kaldığı yerde fren i sıkarım :)

bassturbin
01 Temmuz 2013, 16:24
Abs sistemi hangi araç olursa olsun sadece tekerlekleri kaydırmadan kitlemeden durdurma sağlar başka bir işe yaramaz.Diğer arkadaşların dediği gibi frenler ve motor birbirinden bağımsızdır.

extrem_015
01 Temmuz 2013, 16:40
motosiklette kaydırmalı debriyaj varsa arka teker kitlemez eee abs de kitlemiyor bu durumda iki frendede arka teker kitlemez :wiinkk:
eğer motosikletinde kaydırmalı debriyaj yoksa arka teker kitler (motosiklete göre değişir)

Sinan Er
01 Temmuz 2013, 17:15
arkadaslar abs li motosiklette motor freninin bir onemi varmidir ? normalde surekli kullanirim motor frenini fakat abs li motor da motor freni kullanirsak abs nin bi amaci kalmiyor gibi geldi bana. yada motor freni yapinca abs devreye girermi. sanmiyorum girecegini mantiken girmez ama bi sorayim dedim :D




Motor freni diye birşey yoktur. Türk usulü o şekilde isimlendirilmiş o şekilde de kalmıştır.


Gazı kestiğimiz anda motor enerji üretmeyi keser tekerleklerdeki enerji motoru döndermeye devam eder buda hızımızın kontrollü bir şekilde azalmasına neden olur. ( Buna motorun kompresyona düşmesi denir )

Daha fazla yavaşlamamız icabediyorsa debriyajada basarak motorla tekerlekleri birbirinden ayırır tekerlekten gelen enerjiyi fren yoluyla istediğin oranda azaltırsın. ( Önce fren sonra debriyajada basılabilir bu farklı bir tartışma konusu )


Motorun çok yüksek devirdeyse ve 1 vites düşürürsen arka tekerleğin kilitlenir bunun abs ile ilgisi yok. Bu hareket kontrolu kaybetmek demektir. Yanlış bir sürüş şeklidir.

Abs frene bastığın anda devreye girer ve kumlu yumuşak zeminlerde seni hayal kırıklığına uğratabilir.

PEHLİVAN94
01 Temmuz 2013, 21:00
Motor frenin ABS ile alakasi yok. Motoru sıkıstırıp motosikletin motornu yavaslatan sey. ABS ozellikle yagmurlu halarfa diskin pompalayarak frenlemesini saglar.

TIGERSHARK
01 Temmuz 2013, 21:48
abs kumlu zeminlerde bir ise yaramazmi ben kumlu zeminlerde tekerin kilitlennesini engelleyip motorun sol yada sağ öne yatmasını engeller diye biliyorum?

cihan54
01 Temmuz 2013, 22:03
Kumlu zeminde avantaj sağlar. Sanırım yumuşak toprak zeminlerde hayal kırıklığına uğratabileceğini söylemek istedi. Bu konuda haklı.. Stabilizede dezavantajlıdır.

Sinan Er
02 Temmuz 2013, 09:08
abs kumlu zeminlerde bir ise yaramazmi ben kumlu zeminlerde tekerin kilitlennesini engelleyip motorun sol yada sağ öne yatmasını engeller diye biliyorum?

Kombine Abs li motosikletim var. Kullanım esnasında hiç devreye girmedi. Genelde sakin kullanırım tehlikeli bir durum yaşamadığım içinde abs devreye girmedi. Bazan düşük hızda aniden frene basıyorum asfaltta yada ıslak zeminde sorunsuz çalışıyor. Fakat ıslak ve kumlu asfaltta ilk bastığım anda tekerlek kitleniyor. Çamur yüzeyde de aynısı.


Aslında burdan şu sonuç çıkıyor. Yol şartlarına göre sürüşümüzü ayarlamamız gerektiği. Abs de biyere kadar.

agilty
04 Temmuz 2013, 10:18
Abs sistemi hangi araç olursa olsun sadece tekerlekleri kaydırmadan kitlemeden durdurma sağlar başka bir işe yaramaz.Diğer arkadaşların dediği gibi frenler ve motor birbirinden bağımsızdır.

arkadaslar surda bir hata yapiyoruz. abs nin tek amaci frenaj yaparken motosikletin veya aracin hala yon verilebilir olmasidir.

---------- Post added at 09:18 ---------- Previous post was at 09:15 ----------


Motor freni diye birşey yoktur. Türk usulü o şekilde isimlendirilmiş o şekilde de kalmıştır.


Gazı kestiğimiz anda motor enerji üretmeyi keser tekerleklerdeki enerji motoru döndermeye devam eder buda hızımızın kontrollü bir şekilde azalmasına neden olur. ( Buna motorun kompresyona düşmesi denir )

Daha fazla yavaşlamamız icabediyorsa debriyajada basarak motorla tekerlekleri birbirinden ayırır tekerlekten gelen enerjiyi fren yoluyla istediğin oranda azaltırsın. ( Önce fren sonra debriyajada basılabilir bu farklı bir tartışma konusu )


Motorun çok yüksek devirdeyse ve 1 vites düşürürsen arka tekerleğin kilitlenir bunun abs ile ilgisi yok. Bu hareket kontrolu kaybetmek demektir. Yanlış bir sürüş şeklidir.

Abs frene bastığın anda devreye girer ve kumlu yumuşak zeminlerde seni hayal kırıklığına uğratabilir.

kapatilabilir oldugu icin o tarz zeminlerde kullanirken kapatilir aslinda. fakat duydugum kadariyla virajda donerken ani frenleme gerektigi zaman mesela teker kaymadan fren yapilabiliyormus abs ile ve yan yatma gibi kazalari onleyebiliyormus bir nebze. bu yuzden tercih edicem.

guccam
04 Temmuz 2013, 15:03
ABS ( Anti-lock Braking System )
Frenleme esnasında eğer lastik bloke olursa sürücününde motosiklet üzerindeki kontrolü kaybolmuş demektir. ABS bu durumda bloke olmuş tekerleği sensörler yoluyla farkedip frenin baskısını azaltır tekerlek dönmeye başlar böylece kontrolü elinizde tutmanızı sağlar: Yukarıda verilen örnekte olduğu gibi bir virajda istenmeyen bir fren durumunda kaymaya başlayan tekerlekte devreye girer ve sürücüye olabildiğince kontrol imkanı verir. Verilen başka bir örnekte çamur kum veya çakıl, bu tip bir sorunda yine fren yaptıysanız olabildiğince kontrol sizdedir. Çamur, çakıl, kum gibi zeminlerde işe yaramaz demek yanlış olur. Eğer böyle bir zeminde fren yapmak yerine gazı açmak motosikletin düşmemesi için kurtarıcı olur, ama biz frenden bahsediyoruz. Devreye geç girmesi diye bir şey söz konusu değildir, fren esnasında tekerlek kitlendiği anda devreye girer. Eğer driftçiyseniz zaten ABSli motosiklet kullanmayın :) Ama ABS fren esnasında size kontrol imkanı verir, bu durumda hayat kurtaran bir özelliktir.
Kazasız sürüşler